4 lucruri esentiale de stiut despre noua lege a caselor de marcat - articole conta.ro
Contabilitate � Conta.ro
Va asteptam online 24 ore din 24 sub sloganul: 100% contabilitate!
Puteti cere, oferi si gasi solutii la orice problema de contabilitate si fiscalitate. Si in plus aveti legislatia economica actualizata si un modul important de resurse umane.

4 lucruri esentiale de stiut despre noua lege a caselor de marcat

A trecut deja mai bine de o luna de cand a intrat in vigoare noua lege potrivit careia toate firmele mari, mici si mijlocii trebuie sa fie dotate cu aparate de marcat cu jurnal electronic, care sa fie conectate la serverele Fiscului, iar comerciantii inca mai au unele dubii cu privire la legislatia noua.


Pana cand toate firmele se vor alinia insa la noile prevederi legale va mai trece un timp, dar este extrem de important ca patronii sa inteleaga ce obligatii si ce drepturi au, de la 1 septembrie 2018. Iata care sunt prevederile esentiale din noua lege a caselor de marcat:


Firmele care nu au case de marcat electronice nu vor fi amendate


Ministerul Finantelor a luat in calcul posibilitatea ca noua masura prevazuta de lege, in care toate firmele mijlocii si mari, sunt obligate sa aiba case de marcat electronice, sa nu poata fi implementata de toti comerciantii inca de la intrarea in vigoare a actului legislativ.


De aceea, a fost elaborat un act normativ conform caruia comerciantii care nu sunt dotati cu o casa de marcat Datecs DP25 precum aceasta sa nu fie amendati. In schimb, organul de control va aplica acestor comercianti un avertisment si va stabili un termen de instalare sau de dotare foarte scurt.


Actul normativ a fost publicat in Monitorul Oficial in luna septembrie si prevede ca firmele care nu s-au incadrat in termen nu vor mai fi direct amendate, ci li se va stabili un plan de remediere a problemei, cu un termen scurt de conformare. Amenzile ajung pana la 10.000 de lei in cazul firmelor care nu implementeaza planul de remediere la timp. De asemenea, hotararea prevede inclusiv faptul ca termenul de dotare recomandat de inspectori va fi de maximum 90 de zile, adica 3 luni, in functie de constatari.


Conform Legii prevenirii, o firm? va primi un avertisment, alaturi de un plan de remediere. Ulterior, in termen de maximum 10 zile de la data expirarii termenului respectiv, autoritatea publica va relua controlul si va verifica daca problemele semnalate au fost remediate.


In lipsa acestui act normativ, comerciantii care ar fi fost depistati ca nu s-au adaptat inca legii puteau fi amendati cu pana la 20.000 de lei, iar activitatea le-ar fi fost suspendata pana la momentul intrarii in legalitate.


Firmele mici au la dispozitie un termen pana la 1 noiembrie 2018


Firmele mici au la dispozitie un termen mai lung pentru a-si inlocui vechile case de marcat cu cele electronice, pana la 1 noiembrie 2018. De notat este faptul ca nu este suficient ca firmele sa achizitioneze noile case de marcat, ci au obligatia de a obtine pentru fiecare dintre ele un numar unic de identificare, prin intermediul caruia vor fi transmise, lunar, datele spre ANAF. In plus, pentru a nu fi amendate, firmele trebuie sa dovedeasca faptul ca folosesc deja o casa de marcat de tip vechi si ca au demarat procedura de achizitie a unui aparat fiscal de tip nou.


Firmele pot inregistra casele de marcat la ANAF si prin SPV


Documentele necesare pentru solicitarea si atribuirea numarului unic de identificare pentru o casa de marcat pot fi depuse la ANAF si prin intermediul Spatiului Privat Virtual (SPV). Pentru a face rost de documentele necesare, comerciantii trebuie sa intre pe site-ul anaf.ro, la rubrica Servicii Online - Declaratii Electronice, de unde trebuie descarcat Formularul C 801. De asemenea, ANAF a publicat si un ghid care explica, pe scurt, cum trebuie completat acest formular, precum si ce alte documente mai sunt necesare si de unde se pot obtine.


Ce programe de software se pot folosi impreuna cu casele de marcat


Legea 479/2003 prevede ca toate solutiile de software folosite impreuna cu casele de marcat electronice fiscale trebuie sa fie inregistrate in Biblioteca nationala de programe prevazuta de Hotararea Guvernului nr. 1.621/2003. De exemplu, firmele care folosesc un program de gestiune ca acesta nu vor avea nicio problema, pentru ca acesta poate fi instalat aproape pe orice calculator, si, in plus, poate fi de mare ajutor si la mentinerea unei evidente a stocurilor, precum si la facturare sau la emiterea bonurilor pe casa de marcat.


Surs? foto: Shutterstock/Copyright: Kinga




Formulare editabile de legislatia muncii si salarizare

Sunt redactate impecabil, gata pentru a fi completate si printate!

Detalii AICI >>


 

Comenteaza acest articol in forum

Articol de: Conta.ro - www.conta.ro
Data: 2018-11-08
Vizualizari: 961


  Alte ContaArticole
postat la: 2019-01-08
ANAF a publicat calendarul cu obligatiile fiscale ale lunii ianuarie 2019. Iata ce declaratiile fiscale trebuie depuse in aceasta luna si care sunte termenele limita! Citeste mai mult ...
postat la: 2018-12-03
Nu suntem scutiti de depunerea declaratiilor fiscale nici in ultima luna a anului. In calendarul fiscal publicat de ANAF se regasesc mai multe obligatii fiscale pe care contribuabilii nu ar trebui sa le treaca cu vederea. Citeste mai mult ...
postat la: 2018-10-15
Este oficial! Incepand cu data de 1 noiembrie 2018 se aplica cota de TVA de 5% pentru anumite categorii de servicii. Citeste mai mult ...
  Conta Newsletter

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2019 Fii un contabil informat!

Aboneaza-te GRATUIT si vei primi Raportul Special

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2019



Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


  Conta Director
  Conta Site
  Conta Topicuri Forum
Copyright Conta Online / Conta.ro 2006 - 2019. Toate Drepturile rezervate
Un proiect: Fokus Digital Services