search

Acte necesare la inregistrarea firmei si obtinerea certificatului de inregistrare fiscala?

 
Potrivit prevederilor Legii nr. 359/2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in Registrul comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si autorizarea functionarii lor, este nevoie ca solicitantul sa-si asume responsabilitatea  privitoare la legalitatea desfasurarii activitatilor declarate.
 
Astfel, in vederea eliberarii de catre biroul unic din cadrul Oficiului Registrului Comertului de pe langa Tribunal a certificatului de inregistrare continand codul unic de inregistrare sau, dupa caz, a certificatului de inscriere de mentiuni, solicitantul are obligatia sa depuna, o data cu cererea de inregistrare si actele doveditoare, declaratia-tip pe propria raspundere, semnata de asociati sau de administratori, din care sa rezulte ca:
 
persoana juridica indeplineste conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica in domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului  si protectia muncii, pentru activitatile precizate in declaratia tip.
 
Oficiile Registrului Comertului de pe langa Tribunale transmit copiile declaratiilor-tip autoritatilor publice competente in vederea efectuarii controlului privind conformitatea celor declarate.
 
Daca toata documentatia este in regula, termenul de eliberare a certificatului de inregistrare si a certificatului de inscriere de mentiuni este de 3 zile lucratoare de la data inregistrarii cererii, daca persoana competenta sa solutioneze cererile de inregistrare nu dispune altfel, pentru completarea documentatiei.
 
 


Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit

E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice