Contabili fiind, stim ca mai mereu atunci cand preluam contabilitatea unei firme (in general la inceput de drum), sunt trei intrebari frecvente la care trebuie sa raspundem. "Cum se emit facturile", "Ce achizitii avem voie sa facem pe firma?" si "Care sunt restrictiile pe care le avem legate de contabilitate?". Tocmai de aceea am decis sa alcatuim ghidul de mai jos, cu lamuriri, speram noi, cat mai la obiect.
1. Inevitabil prima intrebare se refera la facturare: Cum se emit facturile? Sau, dupa caz si NIR-urile?
Care ar fi solutia cea mai buna, sa se foloseasca excel si word, sau sa se aleaga un soft bun de facturare ?
Poate cea mai buna varianta de soft care este usor si simplu de utilizat este Smart Bill, aplicatia prin intermediul careia se pot emite facturi chiar si de catre persoanele care nu au deloc experienta financiara. Smart Bill dispune atat de un modul de facturare cat si de unul mai complex, de gestiune si facturare, gazduite in cloud. (...vezi aici aplicatia >>)
Care sunt avantajele pentru antreprenori daca aleg solutia de facturare si gestiune de la Smart Bill?
- Aplicatia poate fi accesata de oriunde: fie de la birou, fie de acasa sau din orice alt loc in care exista acces la internet. In plus, ea poate fi folosita si de pe telefonul mobil, oferind o solutie rapida si intuitiva pentru facturare;
- Factura emisa prin intermediul Smart Bill este usor de realiza si, in acelasi timp, foarte adaptabila. (...click aici pentru detalii >> )
- Proprietarul companiei NU va mai trebui sa listeze facturile si sa le duca apoi contabilului – acesta si le poate lua sigur direct din aplicatie;
- Daca firma lucreaza cu stocuri, este foarte simplu sa fie conectat si modulul de gestiune, astfel incat exista o solutie completa si integrata;
- Exista in permanenta acces la situatia facturilor si a stocurilor la zi. Acest lucru este extrem de important, pentru ca dispare pericolul de a vinde ceva ce nu exista in stoc.
Care sunt avantajele solutiei de la Smart Bill pentru un contabili ?
- poate sa se logheze in aplicatie si sa isi extraga in timp real facturile de vanzare;
- poate verifica daca acestea sunt corect intocmite si poate interveni pentru corectii in timp real;
- poate verifica depasirea plafoanelor cifrei de afaceri pentru diverse scopuri : inregistrare in scop de tva (...aici poti testa aplicatia Smart Bill >>)
- nu trebuie sa mai organizeze intalniri pentru preluarea documentelor in format fizic;
- nu mai exista riscul ca anumite documente sa fie pierdute pe drum;
- nu este necesar un training prealabil pentru ca aplicatia este intuitiva si usor de utilizat
De ce NU trebuie sa folosim Excelul ?
Vor fi intotdeauna persoane care vor spune ca “in Excel fac tot ce-mi trebuie fara bataie de cap”. Poate a este asa, dar, in secolul 21, de ce sa nu folosim avantajele tehnologiei? De ce sa nu avem acces la arhive bine organizate, accesibile de oriunde si oricand, la corelarea informatiei, la siguranta si prevenjirea erorilor, la actualizari profesioniste atunci cand apar modificari?
Toate acestea, plus inca multe altele, sunt motive cat de poate de clare pentru a apela la o solutie sigura si testata.
Iata aici toate tranzactiile care pot fi facute:
Fii un contabil informat!
Aboneaza-te GRATUIT si vei primi Raportul Special
Contabilitate 2023. Noutati legislative. Studii de Caz. Monografii contabile