search

ANAF actualizeaza formularele 100 si 710

Radiere intreprindere familiala: care sunt pasii de urmat?
 
Incepand cu luna septembrie 2017, autoritatile si institutiile publice, persoanele juridice, publice sau private, care au cel putin 50 de angajati si care nu angajeaza persoane cu handicap intr-un procent de cel putin 4% din numarul total de angajati, platesc lunar catre bugetul de stat o suma reprezentand salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata inmultit cu numarul de locuri de munca in care nu au angajat persoane cu handicap.
 
Conform dispozitiilor art.90, alin.(4) din Codul de procedura fiscala, a fost reglementata modalitatea de indeplinire a obligatiilor fiscale in cazul persoanelor/entitatilor care si-au incetat existenta. Codul de identificare fiscala retras ca urmare a radierii inregistrarii fiscale poate fi utilizat ulterior radierii pentru indeplinirea, de catre succesorii persoanelor/entitatilor care si-au incetat existenta, a obligatiilor fiscale aferente perioadelor in care persoana/entitatea a avut calitatea de subiect de drept fiscal.
 
Astfel, ANAF propune, printr-un proiect de ordin, modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.587/2016, dupa cum urmeaza:
- completarea formularelor 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat" si 710 "Declaratie rectificativa" cu rubricile necesare aplicarii dispozitiilor art.90 alin.(4) din Codul de procedura fiscala;
- modificarea corespunzatoare a instructiunilor de completare a formularelor 100 „Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat" si 710 "Declaratie rectificativa".
 
Reamintim ca, incepand cu data de 1 septembrie 2017, prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.60/2017, a fost modificata Legea nr.448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, fiind eliminata dispozitia potrivit careia contribuabilii pot opta pentru achizitionarea de produse sau servicii realizate prin propria activitate a persoanelor cu handicap angajate in unitatile protejate autorizate, pe baza de parteneriat, in suma echivalenta cu suma datorata la bugetul de stat.
 


NOU: Balanta de verificare de la A la Z.
Analize, corelatii, studii de caz


Ghid practic pentru valorificarea eficienta
a informatiilor din balanta de verificare

...vezi detalii AICI >>


 
Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit

E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice