Daca alta data presa acorda mult mai multa atentie actelor normative care aduceau atingere mediului economic si, in acelasi timp, creau probleme serioase companiilor ca urmare a faptului ca aceste modificari importante erau publicate in ultima zi a anului, acum presa a dat mult mai multa atentie manifestatiilor de strada si intrebarii costante daca pica sau nu guvernul.
Este clar ca nu stim in acest moment daca va pica sau nu actualul guvern, dar stim cu siguranta ca actul normativ din data de 30 decembrie 2011 are lacune importante, creeaza probleme majore companiilor, mareste taxele aferente administratorilor companiilor si impune pentru prima oara o disciplina financiara si de taxe in domeniul agriculturii.
Iata cateva dintre ele:
Registrul contribuabililor carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA
Pe langa existenta celebrului registru al contribuabililor inactivi, noul act normativ mai introduce un nou registru, acela al contribuabililor carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA.
Din pacate, ANAF va avea aceeasi abordare referitor la acest registru, iar verificarea companiilor se va putea face doar introducand manual cate un cod fiscal. Aceasta abordare tine mai mult de epoca de piatra decat de secolul XXI in care traim.
Obligativitatea colectarii TVA-ului concomitent cu imposibilitatea deducerii face ca inregistrarea companiei in registrul contribuabililor carora li s-a anulat codul de TVA sa fie cea mai putin dezirabila actiune a statului impotriva companiei respective.
Contributii sociale pentru indemnizatia platita administratorilor
Dupa ce au fost introduse rand pe rand contributiile sociale la marea majoritate a contribuabililor care fusesera exceptati de la plata acestor taxe, iata ca a venit si momentul in care administratorii companiilor au primit un cadou la sfarsitul anului. Ramane astfel o singura categorie profesionala care nu este amenintata de spectrul contributiei fara contraprestatie.
Noi obligatii pentru cei care realizeaza venituri din arenda
Daca pana la 30 decembrie agricultura era unul dintre cei mai slabi contributori la bugetul de stat, lucrurile se schimba o data cu acest act normativ. Din pacate, pe langa introducerea taxelor, fiecare mic proprietar de teren dat in arenda va avea de facut fata birocratiei administrative. Acest lucru insa nu a fost sesizat de numarul mare de persoane afectate de multele depuneri pe care le vor avea de facut si, de asemenea, de termenele scurte pentru acestea.
Retinerea impozitului pentru contractele civile
O data cu modificarea Codului Civil, care a inglobat si prevederile vechiului Cod Comercial, toate contractele de prestari servicii sau de livrari de bunuri devin contracte civile, chiar daca acestea sunt incheiate intre o entitate cu personalitate juridica si, de exemplu, un PFA. Desi au trecut mai bine de 3 luni de la intrarea in vigoare a noului Cod civil, autoritatile fiscale au omis sa mentioneze care sunt acele contracte civile pentru care platitorul de venituri are obligatia sa retina impozitul.
Va invitam sa participati la Seminarul "Modificari ale legislatiei fiscale aplicabile din 2012", eveniment care isi propune realizarea unei analize detaliate asupra schimbarilor legislative importante adoptate de Guvern in luna decembrie si care sunt aplicabile incepand cu anul 2012.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie acordarea de ajutoare membrilor de sindicat
Organizatiile sindicale conduc contabilitatea potrivit Reglementarilor contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.103/2017, cu modificarile si completarile ulterioare. Principalele surse de venit ale sindicatelor sunt cotizatiile membrilor, venituri neimpozabile pentru sindicat conform art. 15 din Codul fiscal.Vom stabili in acest articol monografia contabila pentru acordarea de ajutoare membrilor de sindicatReglementari legislative importante privind acordarea de ajutoare membrilor de sindicatArt....
vezi AICI monografia << Monografie Reparatie In Garantie
Din punct de vedere contabil, reparatiile efectuate in perioada de garantie ridica probleme legate de recunoasterea corecta a cheltuielilor, a provizioanelor si a relatiei cu clientii sau furnizorii implicati. In practica, pot aparea mai multe scenarii: reparatia este efectuata de firma vanzatoare pe cheltuiala proprie, de un service autorizat cu decontare ulterioara, sau direct de catre client cu rambursarea costurilor de catre furnizor.In acest articol vom prezenta o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie Achizitie Utilaj: Tratament Fiscal Si Studii De Caz
Achizitia unui utilaj reprezinta o investitie importanta pentru orice companie, indiferent de domeniul de activitate. Din punct de vedere contabil, aceasta operatiune trebuie inregistrata corect, respectand reglementarile privind imobilizarile corporale, amortizarea si tratamentul fiscal aferent. In acest articol vom prezenta pas cu pas monografia contabila pentru achizitia unui utilaj, de la momentul cumpararii pana la punerea in functiune, evidentiind conturile utilizate si implicatiile...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton a implinit 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite a implinit 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de produse. O...
vezi AICI monografia << Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia <<