search

Cheltuielile cu personalul pot fi un efort pentru o firma mica. Cum sa pui la punct un buget de salarii echilibrat

Impozit pe profit: ce trebuie sa stiti despre recuperarea pierderilor fiscale din 2024

Pentru multe firme mici, in special pentru cele axate pe oferirea serviciilor, cheltuielile cu personalul sunt cele mai insemnate. De aceea, este esential pentru succesul firmei ca bugetul pentru salarii si alte cheltuieli cu angajatii sa fie bine planificat. Iata cateva recomandari pentru intreprinderile mici, cu privire la cheltuielile cu personalul:


 

Foloseste instrumentele potrivite


 

Atat in faza de planificare, cat si in cea de executie, ai nevoie de instrumente adecvate, care sa iti economiseasca timp si efort. Spre exemplu, inainte de a stabili efectiv un salariu, e bine sa compari cateva variante posibile, analizandu-le din mai multe puncte de vedere: al cheltuielilor totale pentru firma, al taxelor platite si al sumei care ajunge efectiv la angajat. Un astfel de instrument iti permite sa faci eficient comparatia din doua variante de salarizare, deoarece realizeaza rapid calculul, folosind legislatia fiscala la zi.


 

Totodata, ar fi benefic un program prin care sa faci rapid platile catre salariati. La inceput, nu e o problema sa faci transferurile manual, din cont. În timp insa, un program de gestiune salarii te va ajuta sa economisesti timp.


 

Decide nivelul unui salariu intr-un mod informat si calculat


 

Ca sa decizi nivelul unui salariu, trebuie sa iei in calcul patru mari aspecte. Mai exact, suma la care ajungi trebuie sa atinga un echilibru intre cerintele angajatului, nivelul de salarizare de pe piata, valoarea pe care o aduce angajatul firmei tale si suma pe care firma isi permite sa o plateasca. Primul aspect e cel mai usor de aflat, printr-o intrebare adresata potentialului angajat in cadrul interviului. Ca sa afli nivelul de salarizare practicat pe piata, poti discuta cu profesionisti din domeniul respectiv sau cu specialisti in resurse umane. Exista totodata optiunea folosirii unor platforme cu statistici despre salarizare in functie de post si experienta.


 

Va trebui sa te gandesti totodata care este valoarea pe care o aduce angajatul firmei tale: cat de mare este impactul sau si cat de importante sunt activitatile sale in raport cu celelalte procese din firma. Nu in ultimul rand, va trebui sa echilibrezi toate aceste aspecte, stabilind o suma pe care firma isi permite sa o plateasca.


 

Foloseste beneficii extra-salariale


 

Cheltuielile cu personalul nu ar trebui sa includa doar salarizarea - de fapt, acest lucru ar fi atat in dezavantajul firmei, cat si al angajatului. Pe de o parte, cheltuielile cu beneficiile extra-salariale nu sunt impozitate (spre exemplu, bonurile de masa sau de vacanta) ceea ce inseamna un raport mai bun intre ce cheltuieste firma si ce ajunge la angajat. Pe de alta parte, poti atrage candidati mai motivati si mai loiali atunci cand oferi astfel de beneficii. Atragerea candidatului potrivit si retentia acestuia sunt esentiale din punctul de vedere al bugetului, luand in considerare faptul ca, in medie, costurile de inlocuire a unui angajat ajung aproximativ la 150% din salariul acestuia pe o luna. Mai mult, un studiu citat de Fit Small Business arata ca 54% din generatia mileniala considera beneficiile extra-salariale factorul determinant in alegerea locului de munca.


 

Motivarea financiara a angajatilor


 

O parte importanta a planului pentru plata angajatilor se refera la folosirea motivarii financiare. Ideea de a acorda bonusuri pe baza performantei este larg folosita in anumite industrii, dar mai putin in altele. Unul dintre motive este ca aceasta decizie are un impact puternic in cultura organizationala. Spre exemplu, preferi sa creezi o cultura competitiva sau una de colaborare? Crezi ca firma ar avea de castigat daca angajatii primesc bonusuri de performanta?


 

E bine sa te gandesti cum le-ar schimba bonusurile comportamentul angajatilor - ceea ce depinde mult de forma lor si de criteriile pe care le folosesti ca sa le oferi. Oferirea stimulentelor financiare este frecvent intalnita in cazul personalului care se ocupa de vanzari, insa nu e deloc obligatoriu. Totodata, ai de ales dintre bonusuri anuale, trimestriale, lunare sau chiar saptamanale.


 

Sursa foto: Shutterstock


 



NOU: Balanta de verificare de la A la Z.
Analize, corelatii, studii de caz


Ghid practic pentru valorificarea eficienta
a informatiilor din balanta de verificare

...vezi detalii AICI >>


 
Noutati contabile 1714078800
Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit

E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice