Contribuabilii pot folosi mai multe servicii online puse la dispozitie de ANAF - articole conta.ro
Contabilitate ïżœ Conta.ro
Va asteptam online 24 ore din 24 sub sloganul: 100% contabilitate!
Puteti cere, oferi si gasi solutii la orice problema de contabilitate si fiscalitate. Si in plus aveti legislatia economica actualizata si un modul important de resurse umane.

Contribuabilii pot folosi mai multe servicii online puse la dispozitie de ANAF


In vederea imbunatatirii relatiilor dintre ANAF si contribuabili, cat si a cresterii gradului conformarii acestora la indeplinirea obligatiilor fiscale au fost dezvoltate si puse la dispozitia acestora atat servicii de natura electronica, cat si telefonic.

Astfel, serviciile oferite electronic sunt urmatoarele:

- Spatiu privat virtual (SPV) – serviciu destinat persoanelor fizice care detin un Cod Numeric Personal, prin intermediul caruia se efectueaza comunicarea electronica a informatiilor si inscrisurilor privind situatia fiscala a contribuabilului. Prin intermediul acestui serviciu sunt puse la dispozitia contribuabililor persoane fizice urmatoarele servicii:

- depunerea declaratiilor fiscale (formular 200, 220, 230), fara a fi necesara printarea formularelor, deplasarea la sediul ANAF sau la oficiul postal, achizitionarea timbrelor sau a unei semnaturi digitale calificate;
- solicitarea si eliberarea adeverintelor de venit electronice, care constituie documente originale in forma electronica;
- solicitarea si eliberarea certificatelor de atestare fiscala electronice, care constituie documente originale in forma electronica;
- vizualizarea sumelor datorate de catre contribuabili in baza declaratiilor si incasarilor inregistrate, respectiv a deciziilor de impunere emise de ANAF, aici regasindu-se si conturile de trezorerie unde se pot plati sumele respective, cu posibilitatea tiparirii Notei de plata catre trezorerie;
- confirmarea incasarii sumelor platite dupa inregistrarea in SPV, indiferent de modalitatea in care s-a efectuat plata (ordin de plata, numerar la ghiseul Trezoreriei, mandat postal la oficiile Postei Romane, virament in contul tranzitoriu al MFP), precum si a compensarilor si restituirilor facute de ANAF;
- primirea deciziilor de impunere emise de ANAF dupa data inregistrarii in SPV, fara a mai fi necesara deplasarea la ghiseu sau la oficiul postal;
- verificarea sumelor aferente contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajator;
- registrul si istoricul tuturor cererilor/solicitarilor/declaratiilor transmise catre ANAF prin SPV, respectiv al tuturor documentelor eliberate de catre acesta prin SPV;
- alte servicii, care vor fi adaugate treptat in perioada urmatoare.

Inregistrarea in SPV se face accesand www.anaf.mfinante.gov.ro, sectiunea
"Servicii Online" – Serviciul inregistrare / inrolare persoane fizice, fiind necesare
urmatoarele informatii:
- datele de identificare;
- un numar de telefon mobil valabil;
- o adresa de e-mail valabila;
- un numar de decizie de impunere emisa de ANAF incepand cu anul 2013.
In cazul in care contribuabilii nu detin o astfel de decizie, acestia pot completa formularul on-line si cu codul de identificare, comunicat on-line dupa completare si actul de identitate se pot deplasa la oricare dintre sediile ANAF din apropiere, adresandu-se ghiseului dedicat validarii inregistrarii in SPV.

La nivelul AJFP Neamt acest serviciu poate fi solicitat la ghiseele nr.7 si 13 situate la parterul corpului B al cladirii institutiei.
In aceasta situatie, codul eliberat de portal in scopul validarii este valabil doar 10 zile, fiind necesara prezentarea la sediul ANAF in acest interval, in caz contrar fiind necesar completarea unui nou formular de inregistrare.

- Acces controlat la dosarul contribuabilului – serviciu prin intermediul caruia contribuabilii au acces la informatii cu privire la: vectorul fiscal, situatia sintetica, declaratii depuse;

- Depunere declaratii on - line – serviciu disponibil pe portalul www.eguvernare.ro, ce poate fi accesat prin utilizarea unui certificat digital calificat;

- Asistenta prin e – mail - prin intermediul formularului de asistenta postat pe site – ul ANAF, contribuabilii pot obtine informatii cu caracter general in legatura cu modul in care trebuie sa procedeze pentru a beneficia de un drept fiscal sau pentru a se conforma unei obligatii fiscale;

- Buletin informativ fiscal – contine informatii cu privire la actele normative cu incidenta in materie fiscala care au fost publicate in Monitorul Oficial al Romaniei in saptamana anterioara;

- Ghiduri curente – sectiune pe site-ul ANAF in care sunt publicate ghiduri, orientate pe grupuri tinta, care au scopul de a facilita indeplinirea obligatiilor fiscale declarative si de plata ale contribuabililor.

Serviciile telefonice de care pot beneficia contribuabilii in relatia cu ANAF sunt:

- Call – center – prin intermediul numarului de telefon 031.403.91.60, contribuabilii primesc raspunsuri prompte si de calitate la intrebarile formulate.
Astfel, pentru a beneficiu de indrumare si asistenta in domeniul fiscal, contribuabilii selecteaza tastele 1 si 2, iar pentru asistenta in domeniul Tehnologiei Informatiei (IT), selecteaza tasta 3;

- TelVerde – prin intermediul numarului 0800.800.085, contribuabilii pot sesiza:
o refuzul operatorilor economici de a elibera bon fiscal;
o actele de coruptie infaptuite de catre de catre functionari din cadrul Ministerului Finantelor Publice si institutiile subordontae.
Numarul de telefon 0800.800.085 poate fi apelat gratuit, 24 de ore din 24.
- Acces date prin SMS – prin transmiterea unui mesaj (SMS) la numarul 1300, contribuabilii obtin urmatoarele informatii publice despre un anumit agent economic;
o codul de identificare fiscala;
o denumirea agentului economic inregistrat/neinregistrat in scopuri de taxa pe adaugata;
o starea de inactivitate fiscala a agentului economic;
o aplicarea sistemului de taxa pe valoare adaugata la incasare.


Sursa: MFP




Asociatiile de Proprietari
- modificari majore in 2020 -


- Drepturi + Obligatii
- Contabilitate si Fiscalitate
pentru o activitate fara greseli

...vezi AICI detalii >>


 

Comenteaza acest articol in forum

Articol de: Oana Margulescu - www.conta.ro
Data: 2016-08-18
Vizualizari: 3308


  Alte ContaArticole
postat la: 2020-09-23
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman informeaza ca in Monitorul Oficial nr. 817 din 4 septembrie 2020 a fost publicata O.U.G. nr. 153/2020 pentru instituirea unor masuri fiscale de stimulare a mentinerii/cresterii capitalurilor proprii, precum si pentru completarea unor acte normative. Citeste mai mult ...
postat la: 2020-09-23
AJFP Teleorman reaminteste contribuabililor ca anul acesta termenul limita pentru depunerea raportarilor contabile la 30 iunie 2020 este 30 septembrie 2020.  Citeste mai mult ...
postat la: 2020-09-15
Virgil Popescu, ministrul Economiei, a anuntat lansarea aplicatiei informatice in vederea obtinerii granturilor de 1 miliard de euro.  Citeste mai mult ...
  Conta Newsletter

MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi Fii un contabil informat!

Aboneaza-te GRATUIT si vei primi Raportul Special

MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


  Conta Director
  Conta Site
  Conta Topicuri Forum
Copyright Conta Online / Conta.ro 2006 - 2020. Toate Drepturile rezervate
Un proiect: Fokus Digital Services