Agentii economici care livreaza bunuri catre populatie si/sau presteaza servicii catre pupulatie cu caracter permanent, stiu ca au nevoie de case de marcat electronice, aceasta fiind una dintre conditiile esentiale pentru desfasurarea activitatii in conditii legale. Un detaliu important in alegerea casei de marcat – indiferent daca aceasta va fi folosita in HoReCa, intr-un magazin de haine sau supermarket, intr-o farmacie sau un salon de infrumusetare – este calitatea dispozitivului.
Desi se presupune ca toate casele de marcat fac aceleasi lucru, adica inregistreaza si proceseaza vanzarile, cele care au o calitate foarte buna aduc beneficii in plus: randament mai bun in procesul de functionare si o durata de viata mai indelungata. Bineinteles, pentru ca acest lucru sa fie posibil, casa de marcat trebuie sa fie intretinuta in mod corespunzator.
Indiferent de domeniul de activitate si de marimea companiei, casa de marcat este de mare ajutor in mentinerea si dezvoltarea afacerii, aducand beneficii antreprenorilor.
Beneficii aduse de case de marcat electronice
Casele de marcat cu jurnal electronic sunt esentiale intr-o afacere, iar cele mai importante beneficii pe care le aduce utilizarea acestora sunt:
-
stocarea datelor in format electronic;
-
transmiterea datelor catre ANAF;
-
transmiterea rapoartelor fiscale;
-
functioneaza normal si fara o conexiune la Internet;
Stocarea datelor in format electronic
Toate modelele de case de marcat care functioneaza electronic sunt dotate cu un card de memorie pe care se stocheaza datele aferente tranzactiilor efectuate. Cele mai importante informatii care sunt stocate pe cardul de memorie al casei de marcat electronice se refera la:
-
cantitatea de produse vandute;
-
istoricul produselor vandute;
-
cota TVA care se aplica produselor vandute;
-
locatia in care functioneaza dispozitivul.
Transmiterea datelor catre ANAF
Casele de marcat electronice sunt prevazute cu un sistem special prin intermediul caruia sunt transmise toate datele de care este nevoie catre ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala). Acest aspect presupune transparen?a completa in activitatea desfasurata de catre antreprenor, deoarece persoanele avizate din cadrul ANAF pot avea acces oricand la informatii esentiale:
Transmiterea rapoartelor fiscale
Folosirea caselor de marcat electronice este cu atat mai avantajoasa daca se ia in considerare faptul ca, pe langa informatiile mentionate anterior, dispozitivul poate si sa retina toate bonurile fiscale emise de catre agentul economic. Asadar, autoritatile competente in reglementare fiscala vor putea avea acces mult mai usor la bonurile fiscale, pentru a face verificarile necesare.
Avantajul adus de aceasta dotare este unul important, tinand cont ca in cazul caselor de marcat conventionale este nevoie de timp suplimentar pentru retiparirea tuturor bonurilor fiscale la incheierea programului zilnic de lucru.
Functionarea fara o conexiune la Internet
Continuand comparatia dintre casa de marcat conventionala si cea electronica, reiese inca un avantaj important: modelul electronic poate fi folosit, chiar daca este intrerupta conexiunea la Internet. Asadar, utilizatorii pot folosi casa de marcat, fara sa isi inceteze temporar activitatea, deoarece datele sunt stocate in memoria dispozitivului. Odata ce conexiunea la internet este restabilita, datele se vor transmite automat. Care este avantajul in aceasta situatie? Se evita pierderea unor date care pot fi foarte importante.
Firma AttoSoft include in oferta sa si case de marcat electronice, care ating performan?a urmarita de utilizatori. Pentru a va alege casa de marcat potrivita afacerii dumneavoastra, accesati site-ul Casedemarcat.eu si veti gasi mai multe modele din care sa alegeti.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Restituire Suma Necuvenita: Cont Contabil si Reglementari Cheie
In relatiile de munca pot aparea, uneori, erori sau situatii neprevazute care determina plata unor sume de bani catre salariat fara un temei legal. De la salarii platite in exces sau indemnizatii de concediu de odihna acordate eronate, aceste sume sunt considerate necuvenite si, potrivit legislatiei in vigoare, angajatorul are dreptul sa solicite restituirea acestora. In acest articol prezentam principalele reglementari legale cu privire la returnarea sumelor necuvenite si contul in care se...
vezi AICI monografia << Monografie Constituire Provizioane Clienti Neincasati
Provizioanele reprezinta o componenta importanta a evidentei contabile si sunt utilizate pentru a reflecta obligatii sau pierderi viitoare certe sau probabile. Constituirea corecta a acestora ajuta companiile sa-si gestioneze riscurile financiare si sa respecte principiul prudentei.Cand se constituie provizioanele?Provizioanele se constituie atunci cand o entitate are o obligatie curenta (legala sau implicita) generata de un eveniment trecut, iar pentru solutionarea acesteia este probabil sa fie...
vezi AICI monografia << Venituri Din Alte Surse: Tratament Fiscal si Monografie Contabila
Conform Codului Fiscal din Romania, veniturile din alte surse reprezinta o categorie fiscala distincta, in cadrul careia sunt incluse toate veniturile obtinute de persoanele fizice care nu se incadreaza in alte categorii de venituri, cum ar fi: salarii, activitati independente, cedarea folosintei bunurilor, pensii, investitii etc. In acest articol vom analiza tipurile de venituri din alte surse si tratamentul lor fiscal, oferind si un exemplu de monografie contabila.Ce sunt veniturile din alte...
vezi AICI monografia << Drepturi Salariale Castigate In Instanta: Monografie Contabila Si Tratament Fiscal
Drepturile salariale castigate in instanta de catre angajati genereaza obligatii clare pentru angajatori, nu doar din punct de vedere juridic, ci si fiscal-contabil. Aceste sume trebuie tratate ca venituri salariale, impozitate si inregistrate corespunzator, inclusiv cu dobanzile legale aplicabile. In acest articol analizam regimul fiscal al acestor plati si prezentam un studiu de caz practic cu monografie contabila.Tratament fiscal si contabil drepturi salariale castigate in instantaDrepturile...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia <<