Potrivit
OMEF 858/2008 publicat in monitorul Oficial nr. 242/2008,
certificatul digital in 2014 se obtine de la furnizorii de servicii de certificare acreditati.
Incepand cu data de 1 mai 2008, certificatele digitale se solicita numai de la furnizorii de servicii de certificare, acreditati in conditiile Legii nr.455/31.07.2001, privind semnatura electronica, publicata in Monitorul Oficial nr. 429/31.07.2001.
Legislatia privind regimul juridic al semnaturii electronice:
Legea nr. 455 din 18 iulie 2001 privind semnatura electronica
Hotararea Guvernului nr. 1259 din 13 decembrie 2001 privind aprobarea Normelor tehnice si metodologice pentru aplicarea Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica
Norme tehnice si metodologice din 13 decembrie 2001 pentru aplicarea Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica
Hotararea Guvernului nr. 2303 din 14 decembrie 2004 privind modificarea unor acte normative din domeniul tehnologiei informatiei
Ordin ministru nr. 473 din 9 iunie 2009 privind procedura de acordare, suspendare si retragere a deciziei de acreditare a furnizorilor de servicii de certificare
Ordin ministru nr. 1000 din 26 octombrie 2010 pentru modificarea si completarea Ordinul ministrului comunicatiilor si societatii informationale nr. 473 din 2009 privind procedura de acordare, suspendare si retragere a deciziei de acreditare a furnizorilor de servicii de certificare
Ordin ministru nr. 888 din 5 septembrie 2011 pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului comunicatiilor si societatii informationale nr. 473/2009 privind procedura de acordare, suspendare si retragere a deciziei de acreditare a furnizorilor de servicii de certificare
Agentia Nationala de Administrare Fiscala recunoaste urmatorii furnizori de certificate digitale calificate:
CertSIGN
DigiSign S.A.
S.C. Trans Sped S.R.L.
S.C. Alfatrust Certification S.A.
S.C. Centrul de Calcul S.A.
Etapele pe scurt:
1. Obtineti un certificat de semnatura electronica de la o firma autorizata.
2. Descarcati documentul de confirmarede pe portalul ANAF, completati-l (dvs. si furnizorul certificatului) si transmiteti-l la ANAF (prin optiunea inregistrare certificate calificate din modulul Declaratii electronice).
3. Listati, semnati si stampilati cererea de utilizare a serviciului de depunere electronica (formularul 150).
4. Prezentati documentele necesare la orice unitate fiscala (imputernicirea, act identitate, formularul 150).
5. Confirmarea dreptului de utilizare a serviciului se face de regula prin e-mail, pe adresa comunicata in formularul 150, in termen de 4-7 zile lucratoare de la depunerea documentatiei la organul fiscal. Dupa acest termen puteti incerca sa utilizati serviciul de depunere declaratii chiar daca nu ati primit confirmarea pe mail.
6. Descarcati formularele electronice de pe portalul ANAF.
7. Completati formularele de declaratii.
8. Transmiteti declaratiile.
9. Examinati starea declaratiilor transmise.
Instructiuni
Cu un singur certificat puteti semna declaratii fiscale pentru mai multi contribuabili, daca aveti imputernicirea lor.
Daca o firma de contabilitate care tine evidentele fiscale ale unor clienti, doreste sa foloseasca mai multi angajati pentru semnarea electronica a declaratiilor fiscale, atunci fiecare angajat va avea un certificat digital pe o adresa proprie de e-mail (nu adresa unica a firmei).
Pentru siguranta transmiterii datelor, trebuie ca certificatul digital calificat detinut de dvs. sa fie confirmat de cel care vi l-a eliberat. Pentru aceasta, descarcati documentul de confirmare de pe portalul ANAF, il completati si aplicati semnatura digitala in casuta Semnatura utilizator.
Completati documentul doar in jumatatea de sus, nu semnati si in locul Autoritatii de Certificare.
Ce etape se parcurg pentru obtinerea unui certificat digital
Trimiteti acest fisier prin e-mail la firma care v-a eliberat certificatul digital. Aceasta va verifica datele din documentul dvs. si va aplica semnatura electronica in casuta Semnatura autoritate de certificare, dupa care va inapoia pe adresa dvs. de e-mail documentul confirmat.
Cu acest document va inregistrati la ANAF, astfel: intrati pe portalul ANAF, meniul Depunere declaratii, modulul inregistrare certificate calificate persoane juridice/reprezentant fiscal . Selectati (cu butonul Browse) documentul de confirmare, apoi introduceti urmatoarele date:
- codul unic de identificare al contribuabilului (adica agentul economic pentru care veti transmite declaratiile fiscale);
- denumirea contribuabilului;
- adresa contribuabilului.
Cititi lista de termeni si conditii si apoi apasati butonul obtinere formular 150/152
Pe ecran se va afisa formularul 150 Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat.. Apasati butonul Tipareste cererea pentru a obtine un formular pe hartie.
Daca aveti dreptul sa depuneti declaratii fiscale pentru mai multi contribuabili, apasati pe Continuati cu inregistrarea unui alt CUI si procedura se reia ca mai sus. Va trebuie doar un singur certificat calificat, dar trebuie sa aveti imputernicire de la fiecare contribuabil.
Pregatiti urmatoarele documente:
- formularul 150 listat, pe care aveti semnatura si stampila contribuabilului pentru care veti depune declaratiile;
- documentul de identitate al titularului certificatului calificat, in original si in copie;
- documentul, in original si copie, care atesta calitatea titularului certificatului calificat de reprezentant legal al contribuabilului, sau documentul de imputernicire, autentificat de notarul public, din care rezulta dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil. Acest document se depune in situatia in care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat.
- documentul, in original si copie, care atesta calitatea titularului certificatului calificat de reprezentant legal al contribuabilului (acest document poate fi Hotararea Adunarii Generale a Actionarilor sau Statutul societatii comerciale); sau, in situatia in care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat, se prezinta documentul de imputernicire, autentificat de notarul public, din care rezulta dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil.
Apoi prezentati aceste documente unitatea fiscala. Pe baza documentelor depuse, organul fiscal verifica realitatea datelor inscrise in cerere. De regula, puteti utiliza serviciul Depunere declaratii on-line dupa 4-7 zile lucratoare de la depunerea documentatiei la organul fiscal, chiar daca nu ati primit confirmarea prin e-mail, neprimirea acesteia de catre contribuabil nu reprezinta un obstacol procedural, tehnic sau de alta natura, pentru depunerea declaratiilor. Recipisa primita in urma depunerii este o confirmare a posibilitatii tehnice de utilizare a serviciului "Depunere declaratii".
Depunerea Declaratiei privind veniturile realizate, formular 200
Daca aveti
certificat digital calificat, dar nu v-ati inregistrat pe portalul ANAF pentru a obtine dreptul de utilizare a acestui serviciu, si doriti sa transmiteti declaratia 200 privind veniturile realizate de dvs., atunci veti transmite doar documentul de confirmare, fara formularul 150 Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat. Daca ati obtinut dreptul de utilizare a acestui serviciu in calitate de imputerniciti ai altor contribuabili, puteti transmite direct declaratia 200 privind veniturile realizate de dvs., fara a mai fi necesara transmiterea documentului de confirmare si nici a formularului 150. Daca ati obtinut dreptul de utilizare a serviciului pentru declaratia 200 si doriti sa transmiteti si celelalte formulare, in numele altui contribuabil, veti depune formularul 150, in conformitate cu instructiunile de utilizare a serviciului Depunere declaratii on-line.
Sursa: asistenta-contribuabili.ro
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Constituire Provizioane Clienti Neincasati
Provizioanele reprezinta o componenta importanta a evidentei contabile si sunt utilizate pentru a reflecta obligatii sau pierderi viitoare certe sau probabile. Constituirea corecta a acestora ajuta companiile sa-si gestioneze riscurile financiare si sa respecte principiul prudentei.Cand se constituie provizioanele?Provizioanele se constituie atunci cand o entitate are o obligatie curenta (legala sau implicita) generata de un eveniment trecut, iar pentru solutionarea acesteia este probabil sa fie...
vezi AICI monografia << Venituri Din Alte Surse: Tratament Fiscal si Monografie Contabila
Conform Codului Fiscal din Romania, veniturile din alte surse reprezinta o categorie fiscala distincta, in cadrul careia sunt incluse toate veniturile obtinute de persoanele fizice care nu se incadreaza in alte categorii de venituri, cum ar fi: salarii, activitati independente, cedarea folosintei bunurilor, pensii, investitii etc. In acest articol vom analiza tipurile de venituri din alte surse si tratamentul lor fiscal, oferind si un exemplu de monografie contabila.Ce sunt veniturile din alte...
vezi AICI monografia << Drepturi Salariale Castigate In Instanta: Monografie Contabila Si Tratament Fiscal
Drepturile salariale castigate in instanta de catre angajati genereaza obligatii clare pentru angajatori, nu doar din punct de vedere juridic, ci si fiscal-contabil. Aceste sume trebuie tratate ca venituri salariale, impozitate si inregistrate corespunzator, inclusiv cu dobanzile legale aplicabile. In acest articol analizam regimul fiscal al acestor plati si prezentam un studiu de caz practic cu monografie contabila.Tratament fiscal si contabil drepturi salariale castigate in instantaDrepturile...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia <<