search

Gestionarea avizelor de insotire a marfii. Cum desemnam persoana responsabila?

19 august 2024 - termenul limita pentru depunerea raportarilor contabile la 30 iunie 2024
In ce priveste gestionarea avizelor, vom stabili cum procedam la desemnarea unei persoane prin decizie scrisa.

In Normele privind regimul intern de numerotare a facturii, prevazute in anexa nr. 4 la OMFP 2226/2006 se prevede obligativitatea administratorilor/persoanelor care raspund de organizarea si conducerea contabilitatii de a desemna, prin decizie interna scrisa, una sau mai multe persoane care sa aiba atributii privind alocarea si gestionarea numerelor aferente facturilor emise de societate.

Totodata, conform art. 5 alin. 1 din OMEFP 2226/2006, normele privind regimul intern de numerotare a facturilor se aplica si altor formulare financiar-contabile care stau la baza inregistrarii de venituri, cum ar fi: monetar, chitanta si altele, dupa caz, precum si avizului de insotire a marfii.

Aceleasi prevederi se regasesc si la pct. 17 din Normele metodologice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile aprobate prin OMEF 3512/2008 privind documentele financiar-contabile care stabileste asigurarea unui regim intern de numerotare a tuturor formularelor financiar-contabile si desemnarea, prin decizie interna scrisa, a persoanei/persoanelor care sa aiba atributii privind alocarea si gestionarea numerelor aferente.

Rezulta ca si pentru avizele de insotire a marfii trebuie numita, prin decizie scrisa, o persoana care sa raspunda de gestionarea acestora.

Noutati contabile 1722114000
Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit

CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile