search

GHID:Declarare modificaridupa inregistrarea fiscala a persoanelor fizice care desfasoara activitati independente sau exercita profesii libere

Politici contabile pentru ONG: modele EDITABILE, usor de personalizat, elaborate in doar 5 minute

Va prezentam, mai jos, in cadrul unui Ghid publicat recent de ANAF, referitor la documentele justificative pe care trebuie sa le depuna persoanele fizice, cateva notiuni esentiale referitoare la declararea modificarilor survenite ulterior inregistrarii fiscale de catre persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere si de catre alte persoane fizice.

Documente care atesta modificarile intervenite in datele declarate initial

In vederea inregistrarii modificarilor intervenite in datele declarate initial, contribuabilii trebuie sa depuna/prezinte urmatoarele:

a) Asocierile si alte entitati fara personalitate juridica, cu exceptia comerciantilor, depun la organul fiscal pe raza caruia se afla sediul de desfasurare a activitatii formularul 010 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica;

b) Persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent, altele decât cele prevazute la pct. a) si persoanele fizice care obtin venituri din exercitarea profesiilor libere depun la organul fiscal pe raza caruia se afla sediul de desfasurare a activitatii formularul 070 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere.

Declaratia este insotita de documentele doveditoare care atesta modificarile intervenite.

In cazul modificarilor intervenite in datele declarate initial ?i inscrise in certificatul de inregistrare fiscala, contribuabilii, cu exceptia comerciantilor, depun odata cu declaratia de mentiuni ?i certificatul de inregistrare fiscala, in vederea anularii acestuia ?i eliberarii unui nou certificat.

2. Documente necesare pentru suspendarea activitatii

Ca urmare a suspendarii activitatii, contribuabilii trebuie sa depuna/prezinte urmatoarele:

a) Asocierile si alte entitati fara personalitate juridica, cu exceptia comerciantilor, depun la organul fiscal pe raza caruia se afla sediul de desfasurare a activitatii formularul 010 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica.

in vederea declararii veniturilor, asocierile si alte entitati fara personalitate juridica, precum si comerciantii depun la organul fiscal pe raza caruia se afla sediul de desfasurare a activitatii formularul 223 - Declaratie privind veniturile estimate pentru asocierile fara personalitate juridica si entitatile supuse regimului transparentei fiscale”.

De asemenea, fiecare membru din cadrul asocierii fara personalitate juridica are obligatia depunerii, la organul fiscal in raza caruia isi are domiciliul fiscal, formularului 220 – Declaratia privind venitul estimat/norma de venit.

In cazul in care asociatul are domiciliul pe raza altui organ fiscal decât cel al asocierii, acesta are obligatia anexarii la declaratie si a unei copii a formularului 223 depus de catre asociatul desemnat.

b) Persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent, altele decât cele prevazute la pct. a) si persoanele fizice care obtin venituri din exercitarea profesiilor libere depun la organul fiscal pe raza caruia se afla sediul de desfasurare a activitatii formularul 070 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere.

In vederea declararii veniturilor se depune la organul fiscal pe raza caruia se afla domiciliul formularul 220 - Declaratia privind venitul estimat/norma de venit.

Declaratiile sunt insotite de urmatoarele documente, depuse/ prezentate in copie si in original:

- documente privind suspendarea activitatii (cererea de inscriere mentiuni privind suspendarea temporara a activitatii inregistrata la Registrul comertului, documentul eliberat de organizatiile profesionale care au autorizat activitatea contribuabilului privind suspendarea activitatii etc.).

3. Documente necesare pentru incetarea activitatii

Ca urmare a incetarii activitatii, contribuabilii trebuie sa depuna/prezinte urmatoarele:

a) Asocierile si alte entitati fara personalitate juridica depun la organul fiscal pe raza caruia se afla sediul de desfasurare a activitatii formularul 010 - Declaratie de inregistrare juridica

in vederea declararii veniturilor, asocierile si alte entitati fara personalitate juridica, precum si comerciantii depun la organul fiscal pe raza caruia se afla sediul de desfasurare a activitatii formularul 223 - Declaratie privind veniturile estimate pentru asocierile fara personalitate juridica si entitatile supuse regimului transparentei fiscale. De asemenea, fiecare membru din cadrul asocierii fara personalitate juridica are obligatia depunerii, la organul fiscal in raza caruia isi are domiciliul fiscal, formularului 220 - Declaratia privind venitul estimat/norma de venit.

in cazul in care asociatul are domiciliul pe raza altui organ fiscal decât cel al asocierii, acesta are obligatia anexarii la declaratie si a unei copii a formularului 223 depus de catre asociatul desemnat.

b) Persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent, altele decât cele prevazute la pct. a) si persoanele fizice care obtin venituri din exercitarea profesiilor libere depun la organul fiscal pe raza caruia se afla sediul de desfasurare a activitatii formularul 070 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere.

in vederea declararii veniturilor,se depune la organul fiscal pe raza caruia se afla domiciliul formularul 220 - Declaratia privind venitul estimat/norma de venit.

Declaratile sunt insotite de urmatoarele documente, prezentate in copie si in original:

- documente privind incetarea activitatii (certificatul de mentiuni de la Registrul comertului care atesta incetarea activitatii, documentul eliberat de organizatiile profesionale care au autorizat activitatea contribuabilului privind incetarea activitatii);

- certificatul de inregistrare in scopuri de TVA, in vederea anularii (pentru contribuabilii care la data incetarii activitatii sunt inregistrati in sfera platitorilor de TVA).

Contribuabilii, cu exceptia comerciantilor, depun odata cu declaratia de mentiuni ?i certificatul de inregistrare fiscala, in vederea anularii acestuia.


Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit

E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice