Pentru a evita o criza economica din care sa iesim cu mari dificultati, Guvernul a venit cu o serie de masuri pentru companii si populatie.
Guvernul Orban a aprobat amnistia fiscala propusa de Ministerul Finantelor pentru dobanzi, penalitati si alte accesorii datorate de firmele care vor achita principalul restantelor pana la data de 15 decembrie 2020, masura care va sprijini mediul de afaceri lovit de criza COVID-19 si va avea un efect pozitiv asupra incasarilor bugetare din acest an.
Principalele beneficii ale introducerii amnistiei sunt relansarea economiei si depasirea unor probleme economice ale contribuabililor, precum si diminuarea datoriilor acestora, anunta Finantele intr-un comunicat.
Prin aprobarea acestei amnistii fiscale se are in vedere incasarea obligatiilor bugetare restante la 31 martie 2020, precum si obligatiile bugetare cu termene de plata intre 1 aprilie 2020 si 15 decembrie 2020, astfel ca, pe de o parte, anularea accesoriilor sprijina contribuabilii care pot folosi lichiditatile de care dispun pentru continuarea activitatii afectata direct sau indirect de criza Covid – 19 si permite curatarea bilanturilor de datorii, iar pe de alta parte, se asigura o crestere a veniturilor la bugetul general consolidat. MFP estimeaza un impact bugetar pozitiv de pana la 2 miliarde lei.
Asa cum era de asteptat, cei mai multi beneficiari sunt din sectorul economic privat.
Facilitatile fiscale vizeaza toti contribuabilii care au datorii restante la 31 martie 2020 (persoane fizice, juridice, persoane fizice care desfasoara activitati economice sau profesii libere, entitati fara personalitate juridica, institutii publice etc).
Ordonanta de Urgenta elaborata de MFP reglementeaza 4 tipuri de facilitati fiscale si acopera toate situatiile cu care se pot confrunta contribuabilii:
Masura 1 - Anularea dobanzilor, penalitatilor si a tuturor accesoriilor aferente obligatiilor bugetare principale, restante la data de 31 martie 2020 inclusiv, in cazul contribuabililor care la aceasta data au in sold atat obligatii bugetare accesorii cat si obligatii bugetare principale.
In acest caz, pentru a beneficia de masura anularii accesoriilor, contribuabilii trebuie sa plateasca obligatiile bugetare principale restante la 31 martie 2020, sa achite obligatiile curente (cele nascute dupa 31 martie 2020), sa depuna toate declaratiile fiscale si sa depuna cererea de anulare a accesoriilor pana la 15 decembrie 2020.
Cu alte cuvinte, la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor, contribuabilul nu trebuie sa mai aiba niciun fel de datorie, cu exceptia accesoriilor care se anuleaza.
Masura 2 - Anularea dobanzilor, penalitatilor si a tuturor accesoriilor aferente obligatiilor bugetare principale, declarate suplimentar de debitor prin declaratie rectificativa, cu scadenta anterioara datei de 31 martie 2020 inclusiv.
In acest caz, contribuabilii care considera ca sunt erori in sumele declarate initial pot depune declaratie rectificativa prin care sa declare obligatiile suplimentare si pot beneficia de anularea accesoriilor aferente obligatiilor declarate suplimentar daca platesc aceste obligatii, precum si obligatiile curente (cele nascute dupa 31 martie 2020), depun toate declaratiile fiscale si, bineinteles, depun cererea de anulare a accesoriilor pana la 15 decembrie 2020.
Masura 3 - Anularea dobanzilor, penalitatilor si a tuturor accesoriilor aferente obligatiilor bugetare principale cu scadente anterioare datei de 31 martie 2020 inclusiv daca la aceasta data contribuabilul are in sold doar accesorii, iar obligatiile bugetare principale au fost stinse.
In acest caz, pentru a beneficia de masura anularii accesoriilor, contribuabilii trebuie sa plateasca obligatiile curente (cele nascute dupa 31 martie 2020), sa depuna toate declaratiile fiscale si sa depuna cererea de anulare a accesoriilor pana la 15 decembrie 2020.
Masura 4 - Anularea dobanzilor, penalitatilor si a tuturor accesoriilor aferente obligatiilor bugetare principale cu scadente anterioare datei de 31 martie 2020 inclusiv, stabilite prin decizie de impunere emisa ca urmare a inspectiei fiscale sau verificarii situatiei fiscale personale, care este in curs de derulare la data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta.
In acest caz, contribuabilii care la data intrarii in vigoare a ordonantei au in derulare o inspectie fiscala ori o verificare a situatiei fiscale personale pot beneficia de anularea accesoriilor aferente obligatiilor stabilite suplimentar de organul de control daca platesc aceste obligatii pana la termenul de plata stabilit in decizia de impunere si daca depun cererea de anulare a accesoriilor in termen de 90 de zile de la data comunicarii deciziei, indiferent daca acest control a fost finalizat pana la 15 decembrie 2020 sau ulterior acestei date.
Aceste facilitati fiscale pot fi aplicate si de autoritatile administratiei publice locale, optional, daca consiliul local stabileste, prin hotarare, aplicarea acestor prevederi, precum si procedura aplicabila.
Facilitatile fiscale sunt aplicate si de alte autoritati sau institutii publice care administreaza obligatii bugetare, in sensul ca si aceste entitati anuleaza accesoriile pentru obligatiile bugetare pe care le administreaza, daca sunt indeplinite conditiile prevazute de ordonanta de urgenta, mai informeaza MFP.
Contribuabilii pot notifica organului fiscal intentia de a beneficia de anularea accesoriilor. In acest caz, pentru accesoriile ce pot forma obiectul anularii se instituie un regim special de administrare. Pentru debitorii care nu au notificat organul fiscal pentru a beneficia de anularea accesoriilor, dobanzile, penalitatile si toate accesoriile care pot fi anulate si care au fost achitate dupa data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta se restituie, la cerere, potrivit Codului de procedura fiscala.
In cazul contribuabililor pentru care au fost instituite popriri la data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta, in scopul acordarii posibilitatii de a beneficia de anularea accesoriilor, se reglementeaza posibilitatea contribuabilului de a efectua plati din sumele indisponibilizate ca efect al popririi.
Daca indeplineste conditiile, un contribuabil poate beneficia de anularea accesoriilor in oricare dintre facilitatile fiscale mentionate anterior. Astfel, un contribuabil poate sa cumuleze toate facilitatile daca pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv, indeplineste conditiile prevazute de ordonanta de urgenta.
Contribuabilii care la data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta beneficiaza de esalonare la plata pot beneficia de facilitatile fiscale daca indeplinesc conditiile impuse de ordonanta, pe de o parte, iar pe de alta parte, doresc si mentinerea esalonarii la plata, ori daca finalizeaza esalonarea pana la 15 decembrie 2020, textul ordonantei facand distinctie intre aceste situatii.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie acordarea de ajutoare membrilor de sindicat
Organizatiile sindicale conduc contabilitatea potrivit Reglementarilor contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.103/2017, cu modificarile si completarile ulterioare. Principalele surse de venit ale sindicatelor sunt cotizatiile membrilor, venituri neimpozabile pentru sindicat conform art. 15 din Codul fiscal.Vom stabili in acest articol monografia contabila pentru acordarea de ajutoare membrilor de sindicatReglementari legislative importante privind acordarea de ajutoare membrilor de sindicatArt....
vezi AICI monografia << Monografie Reparatie In Garantie
Din punct de vedere contabil, reparatiile efectuate in perioada de garantie ridica probleme legate de recunoasterea corecta a cheltuielilor, a provizioanelor si a relatiei cu clientii sau furnizorii implicati. In practica, pot aparea mai multe scenarii: reparatia este efectuata de firma vanzatoare pe cheltuiala proprie, de un service autorizat cu decontare ulterioara, sau direct de catre client cu rambursarea costurilor de catre furnizor.In acest articol vom prezenta o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie Achizitie Utilaj: Tratament Fiscal Si Studii De Caz
Achizitia unui utilaj reprezinta o investitie importanta pentru orice companie, indiferent de domeniul de activitate. Din punct de vedere contabil, aceasta operatiune trebuie inregistrata corect, respectand reglementarile privind imobilizarile corporale, amortizarea si tratamentul fiscal aferent. In acest articol vom prezenta pas cu pas monografia contabila pentru achizitia unui utilaj, de la momentul cumpararii pana la punerea in functiune, evidentiind conturile utilizate si implicatiile...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton a implinit 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite a implinit 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de produse. O...
vezi AICI monografia << Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia <<