search

OFICIAL Noul termen de pastrare a statelor de salarii

Prin Legea 195/2022 s-a stabilit ca noul termen de pastrare a statelor de salarii este de 5 ani. Actul normativ a aparut in Monitorul Oficial nr. 668 din 4 iulie 2022. 

Initiatorii au sustinut ca "obligativitatea arhivarii statelor de salarii pentru o perioada de 50 de ani este nemotivata si de natura sa aduca costuri suplimentare nejustificate pentru arhivarea documentelor financiar-contabile de catre societati, atat pentru cele care isi desfasoara activitatea, cat si pentru cele radiate, impunandu-se adaptarea legislatiei la context practic."

Prin modificarea Legii contabilitatii nr.82/1991 se inlocuiesc obligatiile privind arhivarea documentelor financiar-contabile ale unei societati timp de 50 de ani, cu o perioada de arhivare de 5 ani, prin adaptarea la context practic si la prevederile Codului Penal pentru infractiunile economico-financiare, in cazul statelor de salarii pentru care angajatorul are obligatia de a depune Formularul 205 - Declaratia informativa privind impozitul retinut la sursa, pe beneficiari de venit, conform prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal.

"Incepand cu data de 1 ianuarie 2023, statele de salarii pentru care angajatorul are o declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa, pe beneficiari de venit, conform prevederilor legale sau pentru care angajatorul are obligatia legala de a depune declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, la Agentia Nationala de Administrare Fiscala, se pastreaza timp de 5 ani", dupa cum prevede Legea 195/2022. 


Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit

E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice