In urma verificarilor efectuate de catre inspectorii antifrauda din cadrul Directiei Generale Antifrauda Fiscala la o societate comerciala, avand ca obiect de activitate "fabricarea articolelor din material plastic pentru constructii", s-a constatat faptul ca aceasta a efectuat o serie de tranzactii aferente unor operatiuni fictive, pentru a putea deduce taxa pe valoarea adaugata si alte cheltuieli la calculul profitului impozabil.
Prin intermediul a patru societati inregistrate in Romania, cu un comportament fiscal neconform si caracteristici specifice societatilor de tip "fantoma" societatea a generat operatiuni comerciale de achizitie, relevate in facturile fiscale inregistrate in evidenta contabila, precum si in declaratiile fiscale depuse. in urma verificarilor la cele patru societati au fost constatate urmatoarele:
- nu desfasoara activitate la sediile sociale / domiciliile fiscale declarate, fiind inactivate urmare verificarilor efectuate de catre inspectorii antifrauda;
- nu au sedii secundare/puncte de lucru declarate in care sa desfasoare activitate;
- administratorii/asociatii societatilor nu figureaza cu venituri/angajati la nicio entitate juridica, conform bazelor de date ANAF;
- nu au achizitii care sa justifice livrarile ulterioare;
- nu detin personal angajat care sa coordoneze activitatea acestora (vanzari, logistica, management) si nu detin autovehicule;
- in scopul crearii unei aparente de legalitate, in declaratiile recapitulative si deconturile depuse de societatile partenere sunt inscrise valori (achizitii, livrari, TVA colectata, TVA deductibila etc.) cu scopul sustragerii de la obligatiile bugetare de plata.
De asemenea, societatea verificata a emis si inregistrat in evidenta contabila facturi de vanzare catre o societate comerciala inregistrata in Ungaria, administrata de o persoana de nationalitate romana, cu scopul disimularii operatiunilor de achizitie inregistrate initial.
Majoritatea sumelor platite de societatea verificata in contul operatiunilor fictive au fost ridicate in numerar de alte persoane decat asociatii/administratorii societatilor partenere, aspecte care constituie indicii temeinice privind operationalizarea unui circuit de spalare a fondurilor ilicite astfel obtinute.
Ansamblul datelor si informatiilor acumulate pe parcursul controlului antifrauda a dus la concluzia ca administratorul societatii verificate, in coniventa cu reprezentantii / asociatii / administratorii societatilor partenere si cu persoanele care au retras in numerar o mare parte a sumelor platite de societatea verificata (peste 12.000.000 lei, in perioada 2014-2016) in contul operatiunilor fictive, au actionat, in mod sistematic, sub coordonarea primului mentionat.
Actiunea a fost efectuata in sprijinul Parchetului de pe langa Tribunalul Bucuresti, fiind estimate de catre inspectorii antifrauda obligatii fiscale datorate bugetului de stat de catre societatea verificata in suma de 12.434.954 lei, din care 9.663.575 lei reprezentand taxa pe valoare adaugata (TVA) ce a fost dedusa in mod nelegal si cheltuieli carora le corespunde un impozit pe profit aferent in suma de 2.771.379 lei.
Sursa: DGAF
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Retur Marfa Furnizor
Returul de marfa catre furnizor este o situatie care poate aparea in activitatea unei societati din varii motive, precum: marfa livrata neconforma, expirata, deteriorata sau pur si simplu in surplus fata de necesarul efectiv. Pentru a reflecta corect aceste operatiuni in contabilitate, este esential sa se respecte prevederile legale si principiile contabile in vigoare. In acest articol, prezentam monografia contabila aferenta returului de marfa catre furnizor, alaturi de implicatiile fiscale si...
vezi AICI monografia << Monografie Garantie Chirie Si Reglementari Cheie
Un contract de inchiriere implica, de cele mai multe ori, plata unei garantii de catre chirias, menita sa acopere eventualele daune sau neplati. Din punct de vedere contabil, aceasta garantie trebuie tratata cu atentie, avand un regim specific de inregistrare. In acest articol, prezentam aspecte contractuale importante si oferim o monografie clara pentru inregistrarea garantiei pentru chirie, conforma cu reglementarile contabile in vigoare.Garantie chirie: reglementari legislativeIn cazul unui...
vezi AICI monografia << Restituire Suma Necuvenita: Cont Contabil si Reglementari Cheie
In relatiile de munca pot aparea, uneori, erori sau situatii neprevazute care determina plata unor sume de bani catre salariat fara un temei legal. De la salarii platite in exces sau indemnizatii de concediu de odihna acordate eronate, aceste sume sunt considerate necuvenite si, potrivit legislatiei in vigoare, angajatorul are dreptul sa solicite restituirea acestora. In acest articol prezentam principalele reglementari legale cu privire la returnarea sumelor necuvenite si contul in care se...
vezi AICI monografia << Monografie Constituire Provizioane Clienti Neincasati
Provizioanele reprezinta o componenta importanta a evidentei contabile si sunt utilizate pentru a reflecta obligatii sau pierderi viitoare certe sau probabile. Constituirea corecta a acestora ajuta companiile sa-si gestioneze riscurile financiare si sa respecte principiul prudentei.Cand se constituie provizioanele?Provizioanele se constituie atunci cand o entitate are o obligatie curenta (legala sau implicita) generata de un eveniment trecut, iar pentru solutionarea acesteia este probabil sa fie...
vezi AICI monografia <<