In urma verificarilor efectuate de catre inspectorii antifrauda din cadrul Directiei Generale Antifrauda Fiscala la o societate comerciala, avand ca obiect de activitate "fabricarea articolelor din material plastic pentru constructii", s-a constatat faptul ca aceasta a efectuat o serie de tranzactii aferente unor operatiuni fictive, pentru a putea deduce taxa pe valoarea adaugata si alte cheltuieli la calculul profitului impozabil.
Prin intermediul a patru societati inregistrate in Romania, cu un comportament fiscal neconform si caracteristici specifice societatilor de tip "fantoma" societatea a generat operatiuni comerciale de achizitie, relevate in facturile fiscale inregistrate in evidenta contabila, precum si in declaratiile fiscale depuse. in urma verificarilor la cele patru societati au fost constatate urmatoarele:
- nu desfasoara activitate la sediile sociale / domiciliile fiscale declarate, fiind inactivate urmare verificarilor efectuate de catre inspectorii antifrauda;
- nu au sedii secundare/puncte de lucru declarate in care sa desfasoare activitate;
- administratorii/asociatii societatilor nu figureaza cu venituri/angajati la nicio entitate juridica, conform bazelor de date ANAF;
- nu au achizitii care sa justifice livrarile ulterioare;
- nu detin personal angajat care sa coordoneze activitatea acestora (vanzari, logistica, management) si nu detin autovehicule;
- in scopul crearii unei aparente de legalitate, in declaratiile recapitulative si deconturile depuse de societatile partenere sunt inscrise valori (achizitii, livrari, TVA colectata, TVA deductibila etc.) cu scopul sustragerii de la obligatiile bugetare de plata.
De asemenea, societatea verificata a emis si inregistrat in evidenta contabila facturi de vanzare catre o societate comerciala inregistrata in Ungaria, administrata de o persoana de nationalitate romana, cu scopul disimularii operatiunilor de achizitie inregistrate initial.
Majoritatea sumelor platite de societatea verificata in contul operatiunilor fictive au fost ridicate in numerar de alte persoane decat asociatii/administratorii societatilor partenere, aspecte care constituie indicii temeinice privind operationalizarea unui circuit de spalare a fondurilor ilicite astfel obtinute.
Ansamblul datelor si informatiilor acumulate pe parcursul controlului antifrauda a dus la concluzia ca administratorul societatii verificate, in coniventa cu reprezentantii / asociatii / administratorii societatilor partenere si cu persoanele care au retras in numerar o mare parte a sumelor platite de societatea verificata (peste 12.000.000 lei, in perioada 2014-2016) in contul operatiunilor fictive, au actionat, in mod sistematic, sub coordonarea primului mentionat.
Actiunea a fost efectuata in sprijinul Parchetului de pe langa Tribunalul Bucuresti, fiind estimate de catre inspectorii antifrauda obligatii fiscale datorate bugetului de stat de catre societatea verificata in suma de 12.434.954 lei, din care 9.663.575 lei reprezentand taxa pe valoare adaugata (TVA) ce a fost dedusa in mod nelegal si cheltuieli carora le corespunde un impozit pe profit aferent in suma de 2.771.379 lei.
Sursa: DGAF
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie contabila spalatorie auto self service (cu jetoane)
Deschiderea si gestionarea unei spalatorii auto self-service implica nu doar aspecte operationale si tehnice, ci si obligatii contabile si fiscale specifice. Intrucat acest tip de afacere presupune incasari automate, este esential ca antreprenorii sa cunoasca tratamentul contabil adecvat si evidentierea corecta a veniturilor si cheltuielilor. In acest articol vom oferi informatii esentiale cu privire la inregistrarea in contabilitate a operatiunilor aferente acestei activitati...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Prosumator Si Obligatii fiscale
Avand in vedere cresterea numarului de persoane fizice si juridice care produc si consuma energie electrica este importanta cunoasterea legislatiei pentru aplicarea corecta a reglementarilor. In acest articol va prezentam principalele obligatii fiscale ale prosumatorilor si monografiia contabila aferenta.Ce este un prosumatorProsumatorii sunt persoane fizice sau juridice care produc energie din surse regenerabile pentru consumul propriu, iar surplusul il livreaza in reteaua nationala, primind in...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reevaluare Cladiri
Reevaluarea cladirilor reprezinta un proces esential pentru reflectarea corecta a valorii acestora in evidentele contabile ale unei entitati. Aceasta procedura permite ajustarea valorii contabile a imobilizarilor in conformitate cu realitatile pietei, asigurand o imagine fidela a situatiei financiare. Va prezentam in acest articol cateva aspecte fiscale importante si monografia contabila a reevaluarii cladirilor.Aspecte fiscale importante privind reevaluare cladirilorDin punct de vedere fiscal,...
vezi AICI monografia << Monografie contabila tichete de masa si reglementari cheie
Tichetele de masa reprezinta un beneficiu extrasalarial frecvent intalnit in mediul de afaceri, oferit angajatilor pentru a sprijini costurile zilnice cu alimentatia. Din punct de vedere contabil, acestea implica inregistrari specifice atat pentru acordarea lor, cat si pentru deductibilitatea fiscala. Monografia contabila a tichetelor de masa trebuie sa respecte reglementarile in vigoare privind tratamentul lor fiscal si contabil, astfel incat firmele sa evite eventuale erori sau sanctiuni. In...
vezi AICI monografia << Monografie contabila cofetarie
Gestionarea contabila a unei cofetarii presupune o evidenta clara a tuturor operatiunilor financiare, de la achizitia ingredientelor pana la vanzarea produselor finite. Intrucat aceasta activitate implica atat productie, cat si comercializare, inregistrarile contabile trebuie sa reflecte corect toate tranzactiile, inclusiv cheltuielile, veniturile si taxele aferente. In acest articol, va prezentamdoua exemple practice de monografii contabile pentru cofetarii.Monografie contabila...
vezi AICI monografia <<