Dupa cum bine stim, punctul 267 din Anexa la Ordinul 3055/2009 ne obliga sa elaboram setul de proceduri contabile pentru firmele noastre.
Este acel ghid intern de lucru care contine
regulile contabile in functie de care vom realiza inventarierea patrimoniului, calculul si inregistrarea salariilor, gestionarea casieriei, corectarea erorilor contabile, inchiderea lunii si nu numai.
Inspectorii Fiscului verifica existenta acestui
set de proceduri si sanctioneaza lipsa lui cu amenda de pana la 4.000 de lei, conform art.42, alin.1 din Legea Contabilitatii 82/1991, modificata.
Cele 12 proceduri sunt:
Procedura de gestionare a mijloacelor fixe
Procedura pentru clasificarea si inregistrarea contractelor de leasing
Procedura de gestionare a stocurilor
Procedura de gestionare a achizitiilor si a datoriilor catre furnizori
Procedura de gestionare a veniturilor si creantelor
Procedura de calcul si inregistrare a salariillor
Procedura de gestionare a casieriei
Procedura de reconciliere a conturilor bancare
Procedura intocmirii situatiilor financiare
Procedura de repartizare a rezultatului contabil
Proceduri in cazul operatiunilor de reorganizare
Proceduri privind asocierile in participatiune
Cele 12 proceduri contabile sunt gata redactate, complete, clare si usor de inteles si va permit sa aflati dintr-o privire:
Scopul procedurii contabile
Domeniul de aplicare
Reglementarile aplicabile activitatii respective
Descrierea procedurii contabile
Inregistrarile contabile aferente activitatii respective (unde este cazul)
Formularele de folosit in activitatea respectiva (unde este cazul)
Pasii ce trebuie parcursi pentru derularea activitatii financiar-contabile
Cine sunt persoanele responsabile
Riscurile ce pot aparea in derularea activitatii respective
Detalii mai multe AICI>>>