search

SGR, in vigoare din 30 noiembrie 2023: ce dificultati aduce pentru contabili si comercianti

Din data de 30 noiembrie 2023, Romania implementeaza Sistemul de Garantie-Returnare (SGR), o initiativa destinata imbunatatirii gestionarii deseurilor de ambalaje si promovarii reciclarii. Concret, incepand cu aceasta data platim 0,5 lei in plus ori de cate ori cumparam o bautura imbuteliata, urmand sa recuperam ulterior aceasta suma, pe loc, returnand ambalajul la orice magazin care comercializeaza astfel de bauturi, fara sa fim conditionati de prezentarea bonului fiscal.


Sistemul este simplu si clar pentru consumatorul final. Dar pentru comercianti el aduce o multime de dificultati practice, de natura fiscal-contabila, pe care HG nr. 1.074/2021 (actul normativ care reglementeaza SGR) nu le explica suficient de limpede.

Iata de ce va oferim o lucrare deosebit de oportuna in acest context – Sistemul Garantie-Returnare. Obligatii fiscal-contabile. Ea raspunde in mod profesionist tuturor intrebarilor pe care le naste implementarea SGR in Romania si, in plus, are si un alt mare avantaj: poate fi parcursa IMEDIAT, pe site-ul rsonline.ro.

Foarte important!
Lucrarea contine legislatia specifica, dar si o colectie de spete rezolvate, care trateaza situatii problematice privind tratamentul fiscal al garantiei pentru ambalajele de bauturi! Aflati cu ce situatii se confrunta contabilii odata cu intrarea in functiune a SGR si care sunt solutiile optime!

Marea problema pe care o intampina contabilii legat de SGR!

Problema este ca legislatia romaneasca nu prevede un tratament fiscal specific aplicabil garantiei SGR. Si de aici neclaritatile:

1) La acest moment nu avem o prevedere specifica in Codul fiscal care sa defineasca daca garantia aferenta ambalajelor SGR este sau nu cuprinsa in sfera de aplicare a TVA. Exista prevederi care dispun ca nu fac subiect de TVA ambalajele care circula intre furnizor si client prin schimb, fara facturare. Pe de alta parte, ambalajele care circula prin facturare fac obiectul TVA.

2) Neclaritati sunt si in ceea ce priveste inregistrarea in contabilitate, evidentierea in declaratia SAF-T, precum si interactiunea cu standardul de facturare electronica.

Lucrarea pe care v-o propunem spulbera insa toate neclaritatile!


Ea va ofera un sumar complet si mai ales cu un pronuntat caracter practic, axat pe rezolvarea dificultatilor concrete intalnite de contabili.

Aflati din lucrarea noastra informatii despre:

- Obligatiile comerciantilor si consultarea contractelor
- Noutatea sistemului garantie-returnare
- Tariful de administrare ...detalii aici >>
- Tariful de gestionare
- Rolul unitatilor administrativ-teritoriale si al asociatiilor de dezvoltare intercomunitare
- Inregistrarea in cadrul sistemului de garantie-returnare
- Modul de functionare a punctelor de returnare ...detalii aici >>
- Administratorul sistemului de garantie-returnare
- Contraventii si sanctiuni

Si nu uitati de sectiunea foarte bogata de spete rezolvate, axate pe problemele specifice care apar la efectuarea inregistrarilor in contabilitate!

...Click aici pentru Formularul de Comanda >>



Foto: pixabay.com



Noutati contabile 1708552800
Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba de la 1 ianuarie 2024!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit

Schimbari Semnificative in Fiscalitatea PFA si Profesiilor Liberale pentru 2024