Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
mihavesa's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 4

Salt la continut


mihavesa's Content

There have been 1000 items by mihavesa (Search limited from 03-January 08)



Sort by                Order  

#183055 noi coduri CAEN=schimbare certificate inmatriculare?

Postat de mihavesa on 28 September 2008 - 07:19 PM in Arhiva

multumesc madalinei pt sfaturile date, am modificat si eu CUI-ul la doua firme ....

ne amestecam in treaba avocatilor, dar daca castigam un ban in plus .... de ce nu ? de ex, una din firmele de care m-am ocupat de preschimbare are si un avocat pe care il cunosc. Eu personal le-am sugerat sa se ocupe acel avocat, insa doamna director mi-a replicat : "as vrea sa te ocupi tu, contra cost, evident".... asa ca nu am putut sa refuz.



#182387 revisal

Postat de mihavesa on 19 September 2008 - 08:42 AM in Arhiva

Vezi postareateofilia, la Sep 15 2008, 10:34 PM, a spus:

Unii se uita si inca cum. Eu am mers in a 6 -zi deci cu 1 zi intarziere si nu mi-au luat revisalul decat cu proces verbal. Eram la prima abatere si mi-au dat doar avertisment dar a doua oara..... nu mai fac. Online e alta treaba, nu prea au ce sa-ti faca. Daca n-ai parola si trebuie sa mergi la ghiseu atunci e problema.
eu, la Bucuresti, nu am avut niciodata asemenea probleme .... am depus si mai tarziu de 5 zile .... oricum e o aberatie, ar insemna sa fim angajatii ITM toata ziua sa facem numai treaba pt ei .... :thumbup:



#181994 aptitudini 2008

Postat de mihavesa on 13 September 2008 - 02:01 PM in Arhiva

doiny, cu cine ai vorbit din ceccar referitor la asta ?
stie cineva ce se mai aude cu stampilele noastre, cand vin ?



#181619 aptitudini 2008

Postat de mihavesa on 08 September 2008 - 09:41 PM in Arhiva

ma bucur, Doiny, ca am fost de folos ..... si tu m-ai ajutat pe mine ca ai postat anuntul ..... dar nu stiu daca ne ajuta cu ceva aceasta "inscriere" pe lista, din moment ce se organizeaza din nou examen la ccf ...... mai asteptam



#181063 aptitudini 2008

Postat de mihavesa on 25 August 2008 - 10:50 AM in Arhiva

vedeti ca la bucuresti se mai aceepta si astazi inscrieri .... eu am sunat dimineata la prima ora si mi s-a spus sa ma duc si am fost si m-am trecut pe o lista. Doamna secretara este f draguta si intelegatoare, asa ca puteti merge.

Nu stia detalii, a zis sa urmarim site-ul sapt asta sau viitoare si va aparea cica o lista cu cei inscrisi ....

Comunicatul de care spui tu, Vrancea Mariana, era si pe usa filialei Bucuresti si se refera la cu totul altceva, nu la inscrierea la CCF



#181049 aptitudini 2008

Postat de mihavesa on 25 August 2008 - 06:21 AM in Arhiva

nu l-am gasit .... azi sun si eu la ei, sper sa nu fie prea tarziu ..... daca as reusi sa-l prind pe dl florita la tel, sigur s-ar rezolva ceva ....



#181020 aptitudini 2008

Postat de mihavesa on 23 August 2008 - 01:33 PM in Arhiva

eu sincer nu cred ca are legatura faptul ca esti in concediul pt cresterea copilului cu faptul ca esti membru activ sau nu ..... poti fi foarte bine membru activ, platesti cotizatia fixa si evident vei declara ca nu ai obtinut venituri ..... si astfel NU platesti cotizatia in functie de procent .... eu asa am inteles ca sunt cotizatiile pt activi, fixe si procentuale, in functie de incasari ....

Vezi postareadoiny, la Aug 16 2008, 07:28 PM, a spus:

Stimati colegi,

Va informam ca pentru punerea in aplicare a Hotararii Consiliului Superior nr. 08/115 din 29 iunie 2008 sunteti asteptati la sediul Filialei Bucuresti din B-dul Mircea Voda nr. 35 sector 3, Bucuresti, pentru a depune (sau nu) optiunea ca persoana fizica sau juridica de a fi inscris(a) in Camera Consultantilor Fiscali.
Termenul limita pentru depunerea acestei optiuni este de 20 august 2008 ora 16.
Pentru relatii suplimentare va puteti adresa Filialei Bucuresti astfel:
• Prezentarea la sediul acesteia din B-dul Mircea Voda nr. 35,sector 3;
• Telefon/fax: 3.20.00.81
• Email: ceccarbuc@ceccarbuc.ro si emilflorita@ceccarbuc.ro

Cu stima,
Director Executiv
Ec. Emil Florita
de unde este asta ? eu acum am vazut, cineva de pe grup spunea ca termen este 25 august ..... a depus cineva formularul ? o sa sun si eu luni sa vad ce si cum .....



#180307 aptitudini 2008

Postat de mihavesa on 12 August 2008 - 08:03 AM in Arhiva

Vezi postareaandrea, la Aug 6 2008, 12:55 PM, a spus:

salut!

si eu sunt in concediu pentru cresterea copilului si la Iasi mi s-a spus ca daca nu vreau sa pierd indemnizatia trebuie sa ma declar inactiv. A, si o intrebare, daca esti PFA nu trebuie sa te declari si la Primarie pentru autorizare?
si eu sunt in concediu crestere copil, dar mi se termina anul asta in noiembrie. Mi s-a comunicat ca pana nu vin stampilele oricum nu este nimeni activ sau inactiv, dupa aceea se vor face optiunile .....

Vezi postareaPasareaPhoenix, la Aug 7 2008, 12:17 PM, a spus:

Este mult mai stufoasa legislatia pentru soc com.Eu am crezut ca este o chichita pe care nu o cunosc, dar..poate ar trebui sa te mai gandesti, impozitele sunt mai reduse, iar evidenta in partida simpla e mult mai usoara decat in partida dubla, poti face si expertize, iar deductibilitatea cheltuielilor la pfa nu este limitata vs. soc com.

in sectiunea pfa a acestui forum am citit ceva de genul ca incepand de anul acesta pfa ar trebui sa plateasca cas la veniturile realizate si nu la salariul minim ..... adica daca nu realizez venituri nu platesc nici cas. Mi se pare logic, dar nu am gasit temeiul legal. Il stii tu sau il stie cineva ?



#180214 registru de evidenta a salariatilor

Postat de mihavesa on 10 August 2008 - 01:13 PM in Arhiva

Vezi postarealaura81, la Jul 16 2008, 02:29 PM, a spus:

Am un angajat din iunie 2005. In 2007 am intrat in prenatal si pana in 2008 nu am venit la munca. Acel registru electronic nu l-am depus inca. Azi am fost la itm cu discheta la calculatoare si nu mi-a putut-o inregistra din cauza ca nu am avut copie dupa CUI si mi-a zis ca nu am inregistrat niciodata acesl registru sa vin miine cu copia. Prin urmare, nu a vazut ce e pe discheta ca figurez ca angajat din 2005. Miine cind voi duce din nou discheta cu copia de pe CUI, credeti ca imi va da amenda pentru nedepunere la termen? Mi-a fost teama sa merg la inspector tocmai din acest motiv.
nu iti da nici o amenda, nu mai fi asa de prapastioasa ..... nimeni nu se uita ce e pe discheta pe care o duci, doar iti copiaza datele in calculator ..... daca nu ai inregistrat pana acum nici un revisal, prima data cand te duci, duci copie dupa CUI si adresa de inaintare in 2 exemplare. Pt urmatoarele modificari vei duce doar discheta si adresa intr-un exemplar.

Inspectorii nu au treaba cu revisalul, acesta se depune acolo jos, la state si declaratii.



#180213 noi coduri CAEN=schimbare certificate inmatriculare?

Postat de mihavesa on 10 August 2008 - 01:06 PM in Arhiva

Vezi postareamadalinab, la Apr 15 2008, 07:39 PM, a spus:

eu am facut recodificarea, dupa noua hotarare. ....

as mai avea si eu o intrebare. Cum ai completat formularul acela de comanda nr 9 ? pt extrasul de registru (cica este obligatoriu de cerut acest extras).... si formularul de actualizare a codului caen ..... in partea de sus a formularelor se trece persoana delegata sa depuna aceste documente sau asociatul ? am facut cu datele delegatului si nu mi-a primit .....



#180212 declaratii CAS

Postat de mihavesa on 10 August 2008 - 01:00 PM in Arhiva

cas insemnand contributia pt pensii sau pt sanatate (lumea vad ca le denumeste diferit)

pt pensii - faci o declaratie ca si cea initiala, dar corectata, si bifezi in program optiunea de rectificativa.
pt sanatate - nu exista optiunea de rectificativa, dar faci declaratia ca si cea initiala.



#179730 aptitudini 2008

Postat de mihavesa on 04 August 2008 - 07:39 AM in Arhiva

in mod normal ar trebui sa se poata si sa nu te lasi daca nu se poate .... poti sa invoci faptul ca, cartea de munca este la scanat la casa de pensii (lucru perfect valabil) si nu ti se poate elibera atat de repede ..... ar trebui sa te inteleaga, am observat ca si bancile la credit au inceput sa ceara doar contractele si ultimul act aditional din acelasi motiv ......
ca sa fie si mai bine, da-le si o adresa din partea firmei cum ca toate cartile de munca sunt la scanat ..... am vazut aceasta procedura si in practica, cand am anagajat pe cineva nou, in locul cartii de munca a venit cu o astfel de adresa de la locul de munca precedent.



#179692 aptitudini 2008

Postat de mihavesa on 02 August 2008 - 09:06 PM in Arhiva

am citit si eu ieri si nu am inteles nimic ..... :frusty:



#179691 bILANT IUNIE 2008

Postat de mihavesa on 02 August 2008 - 09:02 PM in Arhiva

Vezi postareanelynely07, la Aug 2 2008, 10:10 AM, a spus:

daca nu aveti incredere sunati si voi la CECCAr si o sa vedeti raspunsul lor, nu sunt considerate situati financiare anuale raspunsul a fost clar : sunt raportari contabile
crezi ca raspunsul pe care l-am primit a fost de la femeia de servici ? am fost personal si am intrebat si daca nu era legal nu imi spunea ca contabili aurorizati pot semna , se trece pe raportarile contabile exact ce cere formularul numele si nr din tablou asta mi-a zis asta fac
cei de la ceccar si-au demonstrat si cu alte ocazii incompetenta ...... legea contabilitatii nu vorbeste de "raportari" ci de "situatii financiare periodice" ..... si acelea anuale sunt tot raportari iar formatul este identic cu cel semestrial ...... doar pt ca lipseste formularul 040 si notele (care sunt semnate oricum de patroni) nu inseamna ca acestea semestriale nu sunt tot situatii financiare ....... este parerea mea



#179630 declaratie 394

Postat de mihavesa on 01 August 2008 - 09:44 PM in Arhiva

Vezi postareaBea, la Jul 14 2008, 08:52 PM, a spus:

nu vad rostul declaratiei 394... poate cineva sa ma lamureasca, din curiozitate, nu de alta... pentru ce s-a mai facut si declaratia asta? ca pentru controlul facturilor emise e prea putin(nefiind specificate facturile la care se refera operatiunile), pentru controlul operatiunilor cu TVA pe ansamblu - sunt cerute doar facturile, pe cand se deduce TVA si de pe bon fiscal pt. carburanti(de ex.), deci... nu gasesc alt motiv... (sunt prea obosita? :frusty: :biggrin: )
astept parerile voastre.
marturisesc ca si eu m-am gandit de f multe ori la rostul acestei declaratii ..... si mi se pare total inutila, iar o verificare incrucisata este IMPOSIBILA. Pe langa bonurile de benzina care nu intra, mai sunt facturi luate de la diversi de protocol pe care le-am pus cu tva zero, eu am dat softului optiunea sa le preia totusi in declaratia 394, dar nu stiu ce a facut el si nici nu am verificat .... Apoi mai sunt si facturile pierdute sau nedate spre inregistrare la contabilitate ...

Toate acestea in conditiile in care vrei sa fii corect, daca depui o declaratie rectificativa la 394, corectata, se uita la tine ca la nu stiu ce .... si tot nu o primesc pt ca nu sunt operate in calculator cele initiale, desi le-au copiat de pe discheta la momentul inregistrarii ..... eu cred ca nici ei nu au inca soft de preluare si verificare adecvat .....



#179627 bILANT IUNIE 2008

Postat de mihavesa on 01 August 2008 - 09:38 PM in Arhiva

Vezi postareanelynely07, la Jul 31 2008, 10:43 AM, a spus:

am primit raspuns de la CECCAR , contabili autorizati pot semna bilantul la 30.06 fara probleme
spor la treba la toata lumea
ti-au dat si un temei legal ? mi se pare ilegal raspunsul lor, iar baza este regulamentul ceccar.



#179626 Bilant Registrul Comertului

Postat de mihavesa on 01 August 2008 - 09:36 PM in Arhiva

pt cei care nu au depus inca la reg comertului bilanturile, va spun ca formularul de cerere s-a modificat fata de anul trecut si nu le primeste pe vechiul format.
Am facut doua drumuri la registru din cauza asta ....... :frusty:



#179610 MO 506/2007

Postat de mihavesa on 01 August 2008 - 05:19 PM in Arhiva

CAPITOLUL I
Dispoziții generale

Art. 1. - (1) Prezenta lege stabilește regimul juridic al documentelor în formă electronică ce conțin date privind operațiunile economice de schimb sau vânzare de bunuri sau servicii între persoane care emit și primesc facturi, bonuri fiscale sau chitanțe în formă electronică.
(2) Facturile, bonurile fiscale și chitanțele în formă electronică constituie documente justificative în înțelesul Legii contabilității nr. 82/1991, republicată.
(3) Prezenta lege se aplică persoanelor stabilite în România, în înțelesul prevederilor titlului VI din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, și care desfășoară activități economice pe teritoriul României.
Art. 2. - Prezenta lege se completează cu dispozițiile legale privind încheierea, validitatea și efectele actelor juridice, precum și cu cele prevăzute de Legea nr. 571/2003, cu modificările și completările ulterioare, și de celelalte acte normative în vigoare.
Art. 3. - Nicio dispoziție a prezentei legi nu poate fi interpretată în sensul limitării autonomiei de voință și a libertății contractuale a părților.
Art. 4. - În înțelesul prezentei legi, termenii și expresiile de mai jos se definesc după cum urmează:
a) emiterea facturilor în formă electronică - operațiunea de întocmire, semnare electronică și marcare temporală a facturilor în formă electronică utilizând un sistem informatic omologat;
b) semnătură electronică - semnătura electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat, eliberat de un furnizor de servicii de certificare acreditat, în înțelesul Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică;
c) marcă temporală - marca temporală în înțelesul Legii nr. 451/2004 privind marca temporală;
d) factură în formă electronică - documentul în formă electronică ce caracterizează în mod unic și neechivoc schimbul sau vânzarea de bunuri sau servicii, semnat cu semnătură electronică și purtând marca temporală, care conține datele cuprinse în formularul facturii și care este înregistrat pe medii compatibile cu prelucrarea automată a datelor;
e) pachet de facturi în formă electronică - două sau mai multe facturi în formă electronică, emise la momente de timp diferite și transmise către același beneficiar la același moment de timp;
f) lot de facturi în formă electronică - două sau mai multe facturi în formă electronică, emise la momente de timp diferite și transmise către beneficiari diferiți la același moment de timp;
g) bon fiscal în formă electronică - documentul financiar-fiscal care întrunește toate condițiile impuse de prevederile legale în materie referitoare la conținut, emis de echipamentele electronice de marcat, care conține date înregistrate pe medii compatibile cu prelucrarea automată a datelor, semnat cu semnătură electronică și purtând marca temporală;
h) chitanță în formă electronică - documentul financiar-fiscal care întrunește toate condițiile impuse de prevederile legale în materie referitoare la conținut și formă, înregistrat pe medii compatibile cu prelucrarea automată a datelor, semnat cu semnătură electronică și purtând marca temporală;
i) furnizor de servicii de facturare electronică - persoana fizică sau juridică care emite, transmite sau convertește facturi, bonuri sau chitanțe în formă electronică, în nume propriu sau în numele unor terți.

CAPITOLUL II
Factura în formă electronică

Art. 5. - Persoana fizică sau juridică ce emite facturi, denumită în continuare emitent, poate să opteze pentru emiterea facturilor în formă electronică, cu condiția garantării autenticității, originii și integrității conținutului, conform condițiilor prevăzute de prezenta lege.
Art. 6. - Facturile și chitanțele în formă electronică emise fără îndeplinirea condițiilor prevăzute de prezenta lege nu au calitatea de document justificativ, în înțelesul prevederilor Legii nr. 82/1991, republicată.

SECȚIUNEA 1
Emiterea facturilor

Art. 7. - (1) Emiterea tuturor facturilor de către o persoană fizică sau juridică se face exclusiv în una dintre următoarele două modalități, la alegerea exclusivă a emitentului: în formă electronică sau pe suport de hârtie.
(2) Emitentul poate opta pentru schimbarea modalității de emitere, cu notificarea Ministerului Economiei și Finanțelor.
Art. 8. - Emitentul facturii în formă electronică răspunde pentru legalitatea, autenticitatea, originea și integritatea conținutului.
Art. 9. - (1) Factura în formă electronică respectă formatul și conținutul stabilite de actele normative speciale și va conține marca temporală care certifică momentul emiterii și semnătura electronică a emitentului facturii.
(2) Certificatul aferent semnăturii electronice a emitentului facturii în formă electronică va conține informații privind identificatorul fiscal și numărul notificării înregistrate la Ministerul Economiei și Finanțelor.
Art. 10. - Emitentul este obligat să țină evidența facturilor electronice emise într-un registru electronic de evidență a facturilor în formă electronică și să menționeze existența unui exemplar pe suport de hârtie, dacă este cazul. Operarea în acest registru se realizează conform regulilor de operare a registrelor similare pe suport de hârtie, completate cu normele metodologice emise de Ministerul Economiei și Finanțelor în termen de 60 de zile de la data publicării prezentei legi.

SECȚIUNEA a 2-a
Transmiterea facturilor

Art. 11. - (1) Transmiterea facturilor emise în formă electronică se face în una dintre următoarele două modalități: prin mijloace electronice, în condițiile prevăzute de Legea nr. 571/2003, cu modificările și completările ulterioare, sau pe suport de hârtie.
(2) Transmiterea unei facturi în formă electronică se poate face individual, în pachete sau în loturi.

SECȚIUNEA a 3-a
Anularea facturilor

Art. 12. - (1) Emitentul facturii în formă electronică și beneficiarul acesteia încheie un act juridic prin care se specifică anularea de comun acord a facturii sau a facturilor respective și care conține:
a) seria și numărul fiecărei facturi anulate;
b) data emiterii fiecărei facturi anulate;
c) data transmiterii fiecărei facturi anulate;
d) data anulării;
e) semnătura olografă a părților și ștampila, unde este cazul.
(2) Actul juridic se întocmește în 3 exemplare, din care un exemplar rămâne emitentului, unul beneficiarului, iar al treilea este păstrat de către persoana abilitată să opereze anularea facturii electronice.
(3) Atât emitentul, cât și beneficiarul operează modificarea în documentele care au avut la bază facturile respective, precum și în Registrul electronic de evidență a facturilor în formă electronică. Emitentul anulează factura, specificând această operațiune prin marcarea facturii în formă electronică ca fiind anulată, atașând semnătura electronică și marca temporală corespunzătoare momentului anulării, astfel încât anularea să fie evidențiată la vizualizarea facturii în formă electronică.
(4) Emitentul este obligat să notifice Ministerului Economiei și Finanțelor anularea facturii în formă electronică, menționând datele de identificare a fiecărei facturi anulate și data la care a fost întocmit documentul prin care s-a convenit anularea.
(5) Prevederile prezentei secțiuni se completează cu prevederile Legii nr. 571/2003, cu modificările și completările ulterioare, privind corectarea facturilor.

CAPITOLUL III
Condițiile pe care trebuie să le îndeplinească persoanele
care emit facturi în formă electronică

Art. 13. - Emitentul facturii în formă electronică trebuie să îndeplinească următoarele condiții:
a) să utilizeze un sistem informatic omologat de Autoritatea Națională pentru Reglementare în Comunicații și Tehnologia Informației, în condițiile cap. VIII;
b) să dispună de mijloace tehnice și umane corespunzătoare pentru garantarea securității, fiabilității și continuității serviciilor de prelucrare a datelor în formă electronică;
c) să folosească personal cu cunoștințe de specialitate în domeniul tehnologiei semnăturii electronice și cu o practică suficientă în ceea ce privește procedurile de securitate corespunzătoare;
d) să fie în măsură să gestioneze și să arhiveze toate informațiile privind fiecare factură în formă electronică emisă, pe perioada de timp stabilită prin normele legale în vigoare;
e) să utilizeze sisteme omologate pentru arhivarea de facturi în formă electronică în conformitate cu prevederile Legii nr. 135/2007 privind arhivarea documentelor în formă electronică. Pe durata arhivării, persoanele care au responsabilitatea arhivării vor lua măsuri ca orice factură în formă electronică să poată fi accesată numai de către emitent, beneficiar sau organele abilitate prin lege. Arhivarea facturilor în formă electronică se poate face și de alte persoane decât emitentul acestora, în condițiile în care acestea sunt autorizate în acest sens și îndeplinesc condițiile tehnice și de personal prevăzute la lit. b) și c).
Art. 14. - (1) Emitentul facturii în formă electronică este obligat să notifice Autorității Naționale pentru Reglementare în Comunicații și Tehnologia Informației orice modificare a sistemului informatic cu funcții omologate pentru emiterea facturilor în formă electronică. Orice astfel de modificare este notificată cu cel puțin 45 de zile înainte de data punerii în funcțiune.
(2) Autoritatea Națională pentru Reglementare în Comunicații și Tehnologia Informației avizează modificările aduse în termen de maximum 30 de zile de la data înregistrării notificării.
Art. 15. - Emitentul facturii în formă electronică are obligația de a notifica Ministerului Economiei și Finanțelor în termen de 24 de ore orice modificare survenită în legătură cu datele de identificare.
Art. 16. - Ministerul Economiei și Finanțelor verifică respectarea condițiilor prevăzute pentru emiterea facturilor în formă electronică și aplicarea dispozițiilor prezentei legi.

CAPITOLUL IV
Externalizarea serviciilor de emitere,
transmitere și arhivare a facturilor în formă electronică

Art. 17. - (1) Activitățile de emitere, transmitere a facturilor în formă electronică, precum și cele de arhivare a facturilor în formă electronică pot fi realizate și de către alte persoane decât emitentul de drept al facturii în formă electronică, în următoarele condiții:
a) să îndeplinească condițiile prevăzute la art. 13;
b) să existe un contract valabil încheiat între emitentul de drept al facturii în formă electronică și un furnizor de servicii de emitere a facturilor în formă electronică.
(2) Certificatul aferent semnăturii electronice a persoanelor care prestează servicii de emitere, transmitere sau arhivare a facturilor în formă electronică va conține informații privind calitatea de furnizor de servicii și datele sale de identificare.
Art. 18. - (1) Furnizorii de servicii de emitere a facturilor în formă electronică pot să presteze servicii de conversie a unei facturi deja emise pe suport de hârtie în factură în formă electronică, la cererea beneficiarului.
(2) Conversia se poate realiza numai după factura în original. Factura în formă electronică rezultată dobândește calitatea de document justificativ numai după înscrierea precizării: "prezenta factură este conformă cu originalul emis inițial pe suport de hârtie având seria .... nr. ........ din data de ........., emisă de ..................." și atașarea semnăturii electronice a furnizorului de servicii de emitere a facturilor în formă electronică, precum și a mărcii temporale certificând momentul conversiei, atât în cazul facturilor individuale, cât și în cazul în care conversia se face pentru un pachet sau lot de facturi.

CAPITOLUL V
Chitanța în formă electronică

Art. 19. - (1) Chitanța în formă electronică respectă condițiile privind formatul și conținutul obligatorii stabilite de actele normative în vigoare și conține marca temporală și semnătura electronică a emitentului chitanței.
(2) Certificatul aferent semnăturii electronice a emitentului chitanței va conține informații privind identificatorul fiscal și numărul notificării înregistrate la Ministerul Economiei și Finanțelor.
Art. 20. - Prevederile privind emiterea, transmiterea, stocarea, arhivarea, conversia și utilizarea facturilor prevăzute în prezenta lege sunt aplicabile și chitanțelor în formă electronică, cu excepția acelor prevederi care din punct de vedere financiar-fiscal nu le sunt aplicabile.

CAPITOLUL VI
Regimul documentelor în formă electronică aferente
tranzacțiilor înregistrate prin intermediul caselor de
marcat și terminalelor automate bancare (bancomat)

Art. 21. - Bonurile fiscale și bonurile emise de casele de marcat și de bancomatele bancare, în formă electronică, stocate la emitent, au același regim juridic ca și cele emise pe hârtie.
Art. 22. - (1) Persoanele care au obligația de a emite bonuri prin intermediul caselor de marcat sau al terminalelor automate bancare (bancomat) pot păstra în formă electronică documentul generat în formă electronică în următoarele condiții:
a) să îndeplinească cerințele privind asigurarea conformității informațiilor înregistrate în formă electronică cu cele înscrise pe documentul pe hârtie;
b) să arhiveze și să asigure accesul la bonurile emise în formă electronică.
(2) Ministerul Economiei și Finanțelor va stabili condițiile specifice de emitere a documentelor prevăzute la art. 21.
(3) Ministerul Economiei și Finanțelor autorizează persoanele care îndeplinesc condițiile prevăzute la alin. (1) să păstreze în formă electronică bonurile emise de casele de marcat/bancomat.
(4) Condițiile de autorizare vor fi stabilite prin norme metodologice emise de Ministerul Economiei și Finanțelor, în termen de 60 de zile de la data publicării prezentei legi.
Art. 23. - Termenul de arhivare al bonurilor fiscale și al bonurilor emise de casele de marcat de către bancomatele bancare, în formă electronică, va fi același cu cel prevăzut pentru cele emise pe suport de hârtie.

CAPITOLUL VII
Registrul electronic al persoanelor care emit facturi,
chitanțe și bonuri fiscale în formă electronică

Art. 24. - (1) În termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi se înființează Registrul electronic al persoanelor care emit facturi, chitanțe și bonuri fiscale în formă electronică, constituit și actualizat de Ministerul Economiei și Finanțelor.
(2) Procedura de înscriere în registru și documentația necesară se stabilesc prin normele metodologice elaborate de Ministerul Economiei și Finanțelor, în termen de 60 de zile de la data publicării prezentei legi.
Art. 25. - Registrul este public, disponibil on-line, și se actualizează permanent. Condițiile de acces la informațiile pe care le conține, informațiile care pot fi oferite solicitanților și modul de actualizare a registrului se stabilesc prin normele metodologice elaborate de Ministerul Economiei și Finanțelor, în termen de 60 de zile de la data publicării prezentei legi.

CAPITOLUL VIII
Omologarea sistemelor informatice

Art. 26. - (1) Sistemele informatice destinate operațiunilor de emitere a facturilor în formă electronică pot fi utilizate numai dacă sunt omologate în prealabil de către Autoritatea Națională pentru Reglementare în Comunicații și Tehnologia Informației.
(2) Conformitatea acestor sisteme informatice cu normele de securizare a informației prelucrate sau arhivate, precum și cu prevederile prezentei legi se verifică de către Autoritatea Națională pentru Reglementare în Comunicații și Tehnologia Informației, cu respectarea principiilor standardizării și interoperabilității.
(3) În urma îndeplinirii procedurii de verificare a sistemului informatic, Autoritatea Națională pentru Reglementare în Comunicații și Tehnologia Informației emite certificatul de omologare a sistemului informatic. Certificatul poate fi retras în cazul în care Autoritatea Națională pentru Reglementare în Comunicații și Tehnologia Informației constată că sistemul informatic nu mai îndeplinește criteriile prevăzute în normele de asigurare a informației prelucrate sau arhivate. Autoritatea Națională pentru Reglementare în Comunicații și Tehnologia Informației are obligația de a comunica Ministerului Economiei și Finanțelor retragerea acestui certificat în termen de 15 zile.
(4) Procedura de verificare și omologare a sistemelor informatice se stabilește prin decizie a președintelui Autorității Naționale pentru Reglementare în Comunicații și Tehnologia Informației, cu consultarea reprezentanților organismelor din domeniul profesiei contabile și a Ministerului Economiei și Finanțelor.
(5) Efectuarea verificării prevăzute la alin. (2) se realizează numai după plata de către solicitant către Autoritatea Națională pentru Reglementare în Comunicații și Tehnologia Informației a unui tarif de omologare al cărui cuantum va fi stabilit prin decizie a președintelui Autorității Naționale pentru Reglementare în Comunicații și Tehnologia Informației.
(6) Tariful de omologare constituie venit propriu al Autorității Naționale pentru Reglementare în Comunicații și Tehnologia Informației.

CAPITOLUL IX
Contravenții și sancțiuni

Art. 27. - Constituie contravenție fapta persoanei fizice sau juridice care:
a) omite să opereze în Registrul electronic de evidență a facturilor în formă electronică sau operează cu nerespectarea prevederilor prezentei legi;
b) omite să efectueze notificarea prevăzută la art. 12 alin. (4);
c) omite sau întârzie să efectueze notificarea prevăzută la art. 15;
d) pune în funcțiune modificările aduse sistemului informatic cu funcții omologate pentru emiterea facturilor în formă electronică fără avizul prevăzut la art. 14 alin. (2).
Art. 28. - Contravențiile prevăzute la art. 27 se sancționează cu amendă de la 500 lei la 5.000 lei.
Art. 29. - (1) Constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor sunt de competența personalului anume împuternicit în acest sens din cadrul Ministerului Economiei și Finanțelor.
(2) Pentru constatarea contravențiilor prevăzute la art. 27 lit. d), Ministerul Economiei și Finanțelor poate solicita Autorității Naționale pentru Reglementare în Comunicații și Tehnologia Informației efectuarea de verificări.

CAPITOLUL X
Dispoziții tranzitorii și finale

Art. 30. - (1) În termen de 90 de zile de la publicarea prezentei legi, Autoritatea Națională pentru Reglementare în Comunicații și Tehnologia Informației va elabora reglementările referitoare la normele de performanță și securitate cu privire la sistemele informatice utilizate de persoanele care emit, transmit sau arhivează facturi, chitanțe și bonuri fiscale în formă electronică.
(2) Cheltuielile înregistrate de persoanele care emit, transmit sau arhivează facturi, chitanțe și bonuri fiscale în formă electronică, cheltuielile efectuate cu investițiile pentru dotări și alte utilități necesare desfășurării acestei activități sunt amortizabile pe o perioadă de 5 ani de la prima înregistrare ca utilizator de factură în formă electronică.
(3) Cheltuielile înregistrate de persoanele care emit facturi, chitanțe și bonuri fiscale în formă electronică privind investițiile legate de modificarea și perfecționarea sistemelor informatice utilizate în activitatea de facturare electronică sunt amortizabile pe o perioadă de 3 ani, începând cu data inițierii investiției, probată cu hotărârea administratorului, respectiv a consiliului de administrație al persoanei care inițiază cheltuiala, iar în cazul persoanelor fizice, prin declarație pe propria răspundere.
Art. 31. - Dispozițiile prezentei legi se completează cu prevederile Legii nr. 82/1991, republicată, ale Legii nr. 455/2001, ale Legii nr. 451/2004 și ale Legii nr. 571/2003, cu modificările și completările ulterioare.
Art. 32. - Prezenta lege intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2008.

Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 și ale art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată.


PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR PREȘEDINTELE SENATULUI
BOGDAN OLTEANU NICOLAE VĂCĂROIU


București, 19 iulie 2007.
Nr. 260.



#179568 aptitudini 2008

Postat de mihavesa on 31 July 2008 - 09:44 PM in Arhiva

eu m-am inscris ..... si am primit si adeverinta de la filiala bucuresti ...... e drept ca am stat o ora acolo ca sa mi se elibereze aceasta adeverinta, dar am obtinut-o .... Mi s-a spus ca in acest stagiu nu se poate opta pt activ sau inactiv, de-abia cand vin carnetele se face optiunea .....

iuliana 2006, cred ca ai expus un aspect foarte corect referitor la acordul respectiv. Nu am stiut ca invers nu merge ..... poate ca e ideea aceea ca CECCAR-ul este intregul si restul sunt doar "partile", stii tu, relatia aceea parte-intreg ...... dar cred ca ai dreptate, nu e corect sa nu mearga si invers ....



#179567 declaratie 394

Postat de mihavesa on 31 July 2008 - 09:39 PM in Arhiva

am incercat si eu sa trimit decl rectif la 394 sect 3 .... si desi m-am dus cu declaratia initiala, nu mi-a putut inreg rectif in calc pe motiv ca .... nu au declaratia initiala inca operata :frusty:



#179090 scanare carti de munca

Postat de mihavesa on 24 July 2008 - 08:01 PM in ITM, Inspectia Muncii

Vezi postareaandreea, la Jul 21 2008, 04:17 PM, a spus:

am intrebat eu azi si am inteles ca se scaneaza in prezent cartile de munca deschise inainte de 01.04.2000.
si cartile deschise dupa 01.04.2000 ce fac cu ele ?



#179037 bILANT IUNIE 2008

Postat de mihavesa on 24 July 2008 - 10:38 AM in Arhiva

Vezi postareaALUPEI OTILIA, la Jul 23 2008, 08:55 PM, a spus:

solutia propusa de Saluti2008, desi ingenioasa :frusty: , este ilegala !
legea contabilitatii are prevederi stricte in ceea ce priveste dreptul de semnatura, stiti f. bine asta. daca ar fi fost atat de simplu de eludat legea, cred ca nu am fi discutat de acest subiect ... din nou ...

parerea mea : Victor, contracteaza-ti un expert contabil PFA sau o firma de conta care sa iti intocmeasca si semneze rapaotarile financiare la 30.06.2008 !! trebuie sa intelegi ca o firma existenta (chiar fara activitate) este mancatoare de bani pe conta, nu te poti eschiva de la anumite chelt. strict necesare.

Victor, eu zic sa mergi pe latura legala a lucrurilor si vei fi mai linistit... eu asa zic, dar tu faci cum crezi ca e mai bine pt. tine. :biggrin:
de acord cu otilia, solutia propusa este ilegala .....



#178695 examen acces 2008

Postat de mihavesa on 19 July 2008 - 11:12 PM in Arhiva

am impresia ca este doar un zvon .... regulamentul ceccar spune altceva ....



#178694 salariul minim in 2008 va fi de 500 de lei

Postat de mihavesa on 19 July 2008 - 11:10 PM in Arhiva

... dar am inteles ca deocamdata aceasta propunere nu este oficiala ......... cert e ca nu se mareste de la 1 iulie. .....



#178693 bILANT IUNIE 2008

Postat de mihavesa on 19 July 2008 - 11:07 PM in Arhiva

Otililia, imi cer scuze ..... ca te-am suparat ..... nu a fost cu intentie ..... si eu te indragesc f mult, sincer :frusty:




Cometa SQL