Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
DUMITRESCUGD's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


DUMITRESCUGD's Content

There have been 54 items by DUMITRESCUGD (Search limited from 29-December 07)



Sort by                Order  

#158114 CALCUL SALARIU NET 2008

Postat de DUMITRESCUGD on 14 January 2008 - 11:38 AM in Arhiva

procentele si baza legala le gasiti si aici:
http://www.evconta.r...c.php?p=281#281



#124784 NOUA DECL. 010

Postat de DUMITRESCUGD on 10 March 2007 - 09:09 PM in Arhiva

Noua declaratie 010 din 01.01.2007 o puteti descarca in format pdf de la adresa asta:

de pe mfinante.ro

atasez versiunea doc

sa aveti spor

Fisiere atasate




#114987 Suspendare CIM administratori

Postat de DUMITRESCUGD on 09 January 2007 - 09:31 PM in Arhiva

Vezi postarearobertantal, la Jan 8 2007, 12:26 PM, a spus:

Vezi postareaIngeMihalik, la Jan 8 2007, 12:17 PM, a spus:

Readuc tema in discutie avand in vedere ca ama fost la ITM, si la noi accepta cu data de 01.01.2007 suspendarea contractelor de munca la SRL la administratorii angajati.Am mai aflat ca trebuie mers la casa de pensii cu statut, cu ultima balanta,buletin, cod fiscal pentru administratori, sa se face contractul cu casa de pensii.
Inca astept sa negati ce va scriu.


poti, te rog, sa faci referire la baza legala pt aceasta problema ridicata? merci

V-ati uitat in Legea 346/2004? Stiti ce este la art.4, alin.1, lit.a si b? Acolo nu este microintreprinderea care plateste impozit/venit 3%. Iar aici, fiind la capitolul de SA-uri, vorbim de cele care se incadreasa la art.4 alin.1, lit.a si b si sunt SA-uri.

Legea 31, cap IV, sectiunea III-a, subsectiunea I - referitor la SA-uri!!!!!!!!!
"Art. 1521. - Microîntreprinderile și întreprinderile mici, în sensul art. 4 alin. (1) lit. a) și b) din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înființării și dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii, cu modificările ulterioare, pot deroga de la prevederile art. 137 alin. (2), ale art. 1401 alin. (3) și ale art. 143 alin. (4)."

Legea 346/2004
Art. 4. - (1) Întreprinderile mici și mijlocii se clasifică, în funcție de numărul mediu anual de salariați și de cifra de afaceri anuală netă sau de activele totale pe care le dețin, în următoarele categorii:
a) microîntreprinderi - au până la 9 salariați și realizează o cifră de afaceri anuală netă sau dețin active totale de până la 2 milioane euro, echivalent în lei;
b) întreprinderi mici - au între 10 și 49 de salariați și realizează o cifră de afaceri anuală netă sau dețin active totale de până la 10 milioane euro, echivalent în lei;


Dumneavoastra, cei ce sustin ca administratorul la SRL nu mai poate fi angajat, incadrati firmele ce platesc impozit micro 3 % in art.1, alin.1 sau 2? Eu nu prea as face asta.

Sa fie clar, firmele care sunt SA-uri si se incadreaza la art.4 din legea 346/2004 se supun art 152.1.

Sa intram in mai multe detalii:

art. 152.1 spune ca se pot deroga de la prevederile art.137 alin2. Pai la art 137 alin 2 ce gasim?!!!!!

"Art. 137. - (1) Societatea pe acțiuni este administrată de unul sau mai mulți administratori, numărul acestora fiind totdeauna impar. Când sunt mai mulți administratori, ei constituie un consiliu de administrație.
(2) Societățile pe acțiuni ale căror situații financiare anuale fac obiectul unei obligații legale de auditare sunt administrate de cel puțin 3 administratori. '

Vedeti ceva despre administratorul care nu poate fi angajat?

eu vad asta la :
"Art. 1371. - (1) Administratorii sunt desemnați de către adunarea generală ordinară a acționarilor, cu excepția primilor administratori, care sunt numiți prin actul constitutiv.
(2) Candidații pentru posturile de administrator sunt nominalizați de către membrii actuali ai consiliului de administrație sau de către acționari.
(3) Pe durata îndeplinirii mandatului, administratorii nu pot încheia cu societatea un contract de muncă. În cazul în care administratorii au fost desemnați dintre salariații societății, contractul individual de muncă este suspendat pe perioada mandatului. ' deci alin 3 din art 137.1 ceea ce nu este egal cu art 137.

Faza cu asociatul unic este valabila dupa cum a mai spus altcineva mai sus:

"Art. 1961. - (1) În cazul societăților cu răspundere limitată cu asociat unic, acesta va exercita atribuțiile adunării generale a asociaților societății.
(2) Asociatul unic va consemna de îndată, în scris, orice decizie adoptată în conformitate cu alin. (1).
(3) Asociatul unic poate avea calitatea de salariat al societății cu răspundere limitată al cărui asociat unic este, cu excepția cazului în care are calitatea de administrator unic sau de membru al consiliului de administrație."


PUNCT ca-mi este somn.

O seara placuta va doresc in continuare.

...mai multe informatii la messenger dumitrescugd



#110961 Conditii examen contabil autorizat

Postat de DUMITRESCUGD on 05 December 2006 - 08:43 PM in Arhiva

Vezi postarealyv, la Dec 5 2006, 08:15 PM, a spus:

In momentul de fata CECCAR-ul cere 2 ani vechime in cartea de munca la orice societate comerciala incadrat intr-o functie din domeniul contabil .
ceccar = institutie care nu face nimic pentru ai sai membrii, decat sa le ia banii



#109593 consultant fiscal - examen nov. 2006

Postat de DUMITRESCUGD on 26 November 2006 - 09:22 AM in Arhiva

....unde esti tu Tepes :thumbup:



#109468 consultant fiscal - examen nov. 2006

Postat de DUMITRESCUGD on 25 November 2006 - 05:40 PM in Arhiva

Vezi postareaDaiana, la Nov 25 2006, 04:37 PM, a spus:

Nu stiu inca ce-o sa fac, ma mai gandesc pana maine.



ai Yahoo messenger?
zii adresa

a mea este dumitrescuaurora@yahoo.com



#109465 consultant fiscal - examen nov. 2006

Postat de DUMITRESCUGD on 25 November 2006 - 05:25 PM in Arhiva

Vezi postareaDaiana, la Nov 25 2006, 04:37 PM, a spus:

Nu stiu inca ce-o sa fac, ma mai gandesc pana maine.

Gresesc cumva, Daiana Kiss???



#106773 factura de servicii externe are sau nu TVA?

Postat de DUMITRESCUGD on 09 November 2006 - 11:57 PM in Arhiva

Vezi postareaAnaB, la Nov 9 2006, 10:38 PM, a spus:

Am si eu o firma, neplatitoare de TVA care ofera servicii telemarketig unei firme din anglia, problema este ca de luna asta am depasit cei 2 miliarde...asta inseamna ca va trebui sa platesc TVA( asta dupa ca schimb actele la admin fin si reg com)Sau pot scrie si eu "scutit cu drept de deducere"???Va rog mult ajutati-ma ca nu stiu ce sa fac daca sa imi fac alta firma sau nu ...in nici un caz nu vreau sa platesc TVA...Helppp

Vezi ca e nasoala problema. Ai depasit plafonul si nu ai inceput procedura de inregistrare ca platitor de tva?!
Vezi codul plus norme. Eu am trecut prin asa ceva si am cam "transpirat". Te pot ajuta mai mult la dumitrescugd@yahoo com

Vezi postareadianasitnet, la Jul 25 2005, 02:32 PM, a spus:

De vreo trei luni fac factura unei firme din anglia care imi plateste lunar o suma pentru servicii software. Contabila care se ocupa de firma mea mi-a spus la momentul primei facturi ca atunci cand trec factura in lei pun si tva la ea. Adica daca am facturati 100 de euro, 19% din ei (in lei) sa fie tva.
(evident, firma mea e platitoare de tva)
Am mai vorbit atunci cu un cunoscut care face si el facturi de servicii externe si am inteles ca procedeaza in acelasi fel.

Totusi recent am vorbit cu doi oameni care se ocupa si cu asa ceva si mi-au spus ca facturile de servicii externe nu au tva. Ei trec pe factura in lei TVA 0.

Deci... cum e? Am facut trei facturi gresite pana acum? Trebuie s-o fac si pe a 4-a in cateva zile :D


Intri pe regimul de scutire cu drept de deducere. Art. 133 al 2, lit c. Intocmesti factura fiscala fara tva. Facturile anterioare le corectezi...citeste in cod la corectarea facturilor. Daca vrei sa te ajut mai mult la dumitrescugd@yahoo

Vezi postareaAndra_sugar, la Oct 25 2006, 01:11 PM, a spus:

Buna tuturor, ma numesc Andra si am urmatoarea intrebare:

Am un SRL, neplatitoare de TVA. Urmeaza sa prestez niste servicii de IT unei firme din Austria.
1. Am nevoie de un model de factura externa, exista asa ceva? (pe care sa i-o trimit firmei din Austria)
2. Am vorbit cu acestia si mi-au spus ca nu au nevoie de factura fiscala emisa de firma mea (factura albastra), dar totusi am obligatia sa o emit (conform legii). Firma fiind neplatitoare de TVA, si suma fiind de 350 Euro/luna, pe ce suma fac factura? La cursul BNR a zilei respective in care am emis factura sau alt curs?
3. Vreau de asemenea sa fac si un contract de prestari servicii IT. Am auzit cum ca as fi obligata sa traduc acest contract si sa il legalizez la notar, este adevarat asta?

Multam anticipat


1 Invoice-ul catre firma externa il faci cum crezi tu.
2 Factura fiscala se intocmeste doan in Romania pentru tine, factura se inregistreaza la cursul bnr din data intocmirii. Se face in valuta si se inregistreaza valutaxcurs.
3 Dupa contractele in alte limbi trebuie copie legalizata.

daca vrei mai mult... dumitrescugd@yahoo com


Vezi postareadianasitnet, la Aug 4 2005, 09:49 AM, a spus:

concluzia acestui thread :D

am gasit contabil nou :D care m-a sfatuit sa fac si adresa catre finante, serviciul metodologie, ca sa am raspunsul lor oficial la dosar "just in case". ca sa am justificare intr-un oaresce caz de dubii.

inca sunt nedumerita in ce stil sa scriu adresa... in stilul "e ca mine, dar vreau sa-mi confirmati" sau in stilul "eu sunt mica si prostuta si nu stiu, spuneti-mi voi" ?

hai sa o scriu aici, zice-ti-mi cum suna... (Asta e aia cu "confirmati-mi ca am dreptate")

SC x SRL, reprezentata prin ..., solicita o informare in legatura cu aplicabilitatea taxei pe valoarea adaugata facturilor emise pentru servicii furnizate pe cale electronica efectuate catre firme din strainatate. Tin sa mentionez ca serviciile se incadreaza in cele mentionate in Codul Fiscal, Art. 133, alin. (2), lit. c), pct. 11 si conform acestuia nu indeplineste conditia stipulata la lit. B), alineatul (1) al articolului 126 privind sfera de aplicare a taxei pe valoarea adaugata.

ei? suna bine? :D



ha ha ha

Raspunsurile lor nu sunt opozabile tertilor.

Orice raspun obtii daca nu este asa tot tu o sa ai probleme. Nu vad ce este asa de complicat in situatia ta...cf. art.133, al 2 lit c locul prestarii este considerat in strainatate, deci nu indeplineste conditiile de a intra in sfera celor impozabile. Vrei mai multe? dumitrescugd@yahoo com

Vezi postareadianasitnet, la Jul 25 2005, 02:32 PM, a spus:

De vreo trei luni fac factura unei firme din anglia care imi plateste lunar o suma pentru servicii software. Contabila care se ocupa de firma mea mi-a spus la momentul primei facturi ca atunci cand trec factura in lei pun si tva la ea. Adica daca am facturati 100 de euro, 19% din ei (in lei) sa fie tva.
(evident, firma mea e platitoare de tva)
Am mai vorbit atunci cu un cunoscut care face si el facturi de servicii externe si am inteles ca procedeaza in acelasi fel.

Totusi recent am vorbit cu doi oameni care se ocupa si cu asa ceva si mi-au spus ca facturile de servicii externe nu au tva. Ei trec pe factura in lei TVA 0.

Deci... cum e? Am facut trei facturi gresite pana acum? Trebuie s-o fac si pe a 4-a in cateva zile :D



Acum e tarziu si trebuie sa somnic...noapte buna!



#91208 urgent,declaratia 205!

Postat de DUMITRESCUGD on 29 June 2006 - 08:05 AM in Arhiva

Eu vad in ordinul 2017/29.12.2006 urmatoarea fraza:

Declaratia se depune, dupa cum urmeaza:
-pana la data de 30 iunie a anului curent, pentru veniturile platite in anul expirat.
.........................

Se spune cumva aici ca se depune pentru impozitul retinut chiar daca venitul nu a fost platit?

Cei de la finante nu stiu de ce apare in fiecare zi soarele si vor sa se dea profesori in completarea declaratiei?

Daca mai gaseste cineva un text mult mai explicit referitor la aceasta declaratie de caca...(scuzati cuvantul declaratie) sa ne spuna si noua, poate fi chiar si de la ...finante.



#75750 Impozit pe veniturile pers nerezidente - Marea Britanie

Postat de DUMITRESCUGD on 23 March 2006 - 12:15 PM in Arhiva

thanks. keep&touch



#75415 Impozit pe veniturile pers nerezidente - Marea Britanie

Postat de DUMITRESCUGD on 22 March 2006 - 01:19 PM in Arhiva

Faza cu profesiuni independente nu e "valabila".
Am mai vazut niste actiuni ale organelor de control in domeniu contestate de agenti si castigate. Nu am avut cazuri pana acum dar, se pare ca incadrarea serviciilor prestate de nerezidenti in RO la redevente de catre agentii fiscali, este o problema foarte controversata si des contestata. Singura problema, in momentul de fata, este o incadrare pertinenta a serviciilor prestate de UK catre mine in categoria serviciilor si nu a redenventelor (o titulatura a acestora in contract fara sa lase loc de interpretari agentilor fiscali). Deocamdata nu am incheiat contractul pentru ca nu am vrut sa produca efecte pana nu sunt 100% convins de consecinte. Ramane sa vad cum o sa numim serviciile respective, sa obtinem certificatul aluia de rezidenta, fac si o nota la Ministerul de Finante sa cer o parere avizata referitor la incadrarea lor si dupa aia-i "dam bataie".

La ce draq or mai zice in cod fiscal+norme "servicii de consultanta" la litera "i" iar in conventie nu intalnesti asa ceva nici mort dar agentii le incadreaza repede la redevente care, dupa definitie, nu au nici o legatura una cu alta...ei cu ce sa-si piarda timpul...pardon...ocupe jubul ala la stat platit de noi agentii?!

O sa vreau sa vad fata primului agent daca voi avea vreodata control...si sa-mi zica repede ca erau redevente ca-l decapitez cu mana mea...pardon, palosul meu.

Multam pentru intarirea convingerilor

aaa... la tine in contract cum sunt definite exact serviciile (daca se poate), ca poate esti in culpa si nu stii?! Sa dezbatem pana la final problema. De cand retii impozit? Daca nu era nevoie? Sau preferi sa platesti decat sa te "legi la cap"?
Cu cateva cazuri de procese verbale contestate si castigate pe care le-am citit s-ar putea sa ajungi la concluzia ca nici nu datorai impozitul! La fel si tu Cristina! Vreti sa facem o nota comuna la minister?
Pentru o discutie mai buna ete si mielu' meu: dumitrescugd@yahoo
inclusiv mess



#75286 plati micro

Postat de DUMITRESCUGD on 21 March 2006 - 11:05 PM in Arhiva

Suma e prea mica sa merite efortul...daca fac repede un calcul mai mult veti cheltui decat castigati (economia de regula este la angajator in cazul asta- iar pentru 10 mil chiar nu e economie)...pragul de la care renteaza asta cu facutul unei firme pentru salariu eu zic (din experienta) ca este de 2000 eur.



#75284 Impozit pe veniturile pers nerezidente - Marea Britanie

Postat de DUMITRESCUGD on 21 March 2006 - 10:59 PM in Arhiva

In ceea ce priveste codul fiscal si normele sunt de acord cu voi dar, referitor la aplicarea conventiei (in cazul meu exista conventie de evitare a dublei impuneri cu Marea Britanie), intrebarea dureroasa este:

Serviciile de consultanta prestate catre noi de persoana juridica rezidenta a Merii Britanii, daca aplic prevederile conventiei, unde pot fi incadrate? Pentru ca ele nu pot fi incadrate la capitolul "redevente" iar in alta parte nu vad unde s-ar incadra.

Atasez mai jos conventia de evitare a dublei impunere dintre Romania si Marea Britanie.

Convenție din 18/09/1975
Publicat in Buletinul Oficial nr. 13 din 12/02/1976
Intrare in vigoare: 12/02/1976
intre guvernul Republicii Socialiste Romania si guvernul Regatului Unit al Marii Britanii si Irlandei de Nord pentru evitarea dublei impuneri cu privire la impozitele pe venit si cistiguri in capital


ARTICOLUL 1
Persoane vizate


Prezenta conventie se aplica persoanelor care sint rezidente ale unuia sau ale ambelor state contractante.


ARTICOLUL 2
Impozite vizate


1. Impozitele care cad sub incidenta prezentei conventii sint:
a) in Romania:
(i) impozitul pe veniturile obtinute de persoanele fizice si juridice;
(ii) impozitul pe beneficiile societatilor mixte constituite cu participarea unor organizatii economice romane si a unor parteneri straini;
(iii) impozitul pe veniturile obtinute din activitati agricole
(mentionate mai jos ca impozit roman);
B) in Regatul Unit al Marii Britanii si Irlandei de Nord:
(i) impozitul pe venit;
(ii) impozitul pe societati si
(iii) impozitul asupra cistigurilor din capital
(mentionate mai jos ca impozit a Regatului Unit).
2. Prezenta conventie se va aplica. de asemenea, oricaror impozite de natura identica sau analoaga care se vor stabili pe linga cele existente sau in locul acestora intr-un stat sau in celalalt stat contractant, dupa data semnarii prezentei conventii.


ARTICOLUL 3
Definitii generale


1. In sensul prezentei conventii, in masura in care contextul nu cere o interpretare diferita:
a) termenul Romania indica teritoriul Republicii Socialiste Romania, precum si fundul marii si subsolul ariilor submarine dincolo de marea teritoriala asupra carora Romania exercita drepturi suverane in conformitate cu dreptul international si cu legislatia sa proprie, in scopul explorarii sau exploatarii resurselor naturale ale unor astfel de arii;
B) termenul Regatul Unit indica Marea Britanie si Irlanda de Nord, cuprinzind orice arie in afara marii teritoriale a Regatului Unit care, in conformitate cu dreptul international, este sau poate fi indicata in viitor potrivit legislatiei Regatului Unit referitoare la platforma continentala, ca o arie inauntrul careia pot fi exercitate drepturile Regatului Unit cu privire la fundul marii, subsolul si resursele lor naturale;
c) termenul national indica:
(i) cu privire la Republica Socialista Romania, orice persoana fizica, care are cetatenia Republicii Socialiste Romania si orice persoana juridica sau alta entitate constituita in conformitate cu legislatia in vigoare in Republica Socialista Romania;
(ii) cu privire la Regatul Unit, orice persoana fizica, care are statutul national de cetatean conform legislatiei Regatului Unit, in virtutea legaturii sale cu Regatul Unit, si orice persoana juridica, asociatie sau alta entitate, care isi dobindeste statutul ca atare potrivit legislatiei in vigoare in Regatul Unit;
d) termenul impozit inseamna impozit al Regatului Unit sau impozit roman, dupa cum cere contextul;
e) termenii un stat contractant si celalalt stat contractant indica Regatul Unit sau Romania, dupa cum cere contextul;
f) termenul persoana cuprinde o persoana fizica, o societate si orice alta grupare de persoane;
g) termenul societate indica orice persoana juridica, inclusiv o societate mixta constituita conform legislatiei romane sau orice entitate care este considerata ca persoana juridica din punct de vedere fiscal;
h) expresiile intreprindere a unui stat contractant si intreprindere a celuilalt stat contractant indica, dupa caz, o intreprindere exploatata de un rezident al unui stat contractant si o intreprindere exploatata de un rezident al celuilalt stat contractant;
i) expresia trafic international inseamna orice transport cu o nava, aeronava sau cu un vehicul feroviar sau rutier exploatat de o intreprindere care are locul conducerii efective intr-un stat contractant, cu exceptia cind un astfel de transport este facut numai intre doua locuri in celalalt stat contractant;
j) expresia autoritate competenta inseamna:
(i) in cazul Romaniei, ministrul finantelor sau reprezentantul sau autorizat;
(ii) in cazul Regatului Unit, Commissioners of Inland Revenue sau reprezentantul lor autorizat.
2. Privitor la aplicarea prezentei conventii de catre un stat contractant, orice termen care nu este altfel definit va avea, daca contextul nu cere altfel, intelesul pe care il are in conformitate cu legislatia acelui stat contractant privitoare la impozitele care fac obiectul prezentei conventii.


ARTICOLUL 4
Domiciliul fiscal


1. In sensul prezentei conventii, expresia rezident al unui stat contractant inseamna, sub rezerva prevederilor paragrafelor 2 si 3 ale acestui articol, orice persoana care, in virtutea prevederilor legale ale acelui stat, este subiect de impunere in acel stat datorita domiciliului sau, resedintei sale, sediului conducerii sau pe baza oricarui alt criteriu de natura analoaga. Expresiile rezident al Regatului Unit si rezident al Romaniei vor fi interpretate in mod corespunzator.
2. Cind, potrivit dispozitiilor paragrafului 1 al acestui articol, o persoana fizica este rezidenta a ambelor state contractante, atunci conditia sa juridica se va determina conform regulilor urmatoare:
a) persoana este considerata ca rezidenta a statului contractant in care dispune de o locuinta permanenta (home). Daca dispune de o locuinta permanenta (home) in ambele state contractante, ea va fi considerata ca rezidenta a statului contractant cu care legaturile sale personale si economice sint mai strinse (centrul intereselor vitale);
B) daca statul contractant in care persoana fizica are centrul intereselor sale vitale nu poate fi determinat sau daca aceasta persoana nu dispune de o locuinta permanenta (home) in nici unul dintre statele contractante, atunci va fi considerata rezidenta a statului contractant in care locuieste in mod obisnuit;
c) daca aceasta persoana locuieste in mod obisnuit in ambele state contractante sau daca nu locuieste in mod obisnuit in nici unul dintre ele, ea va fi considerata ca rezidenta a statului contractant al carui cetatean este;
d) daca aceasta persoana este un cetatean al ambelor state contractante sau al nici unuia dintre ele autoritatile competente ale statelor contractante transeaza problema de comun acord.
3. Cind, potrivit dispozitiilor paragrafului 1 al acestui articol, o persoana, alta decit o persoana fizica, este rezidenta a ambelor state contractante, atunci va fi considerata ca rezidenta a statului unde se gaseste sediul conducerii sale efective.


ARTICOLUL 5
Sediul permanent


1. In sensul prezentei conventii, expresia sediu permanent indica o instalatie fixa de afaceri in care intreprinderea exercita in total sau in parte activitatea sa.
2. Expresia sediu permanent cuprinde indeosebi:
a) un sediu de conducere;
B) o sucursala;
c) un birou;
d) o uzina;
e) un atelier;
f) o mina, un put de petrol, o cariera sau orice alt loc de extractie a bogatiilor naturale;
g) o instalatie sau constructie (structure) folosita pentru explorarea resurselor naturale;
h) un santier de constructie sau montaj a carui durata depaseste 12 luni.
3. Expresia sediu permanent nu include:
a) folosirea unor instalatii numai in scopul depozitarii, expunerii sau livrarii urmare unui contract de vinzare a produselor sau marfurilor apartinind intreprinderii;
B) mentinerea unui stoc de produse sau marfuri apartinind intreprinderii numai in scopul depozitarii, expunerii sau livrarii;
c) mentinerea unui stoc de produse sau marfuri apartinind intreprinderii numai in scopul prelucrarii de catre o alta intreprindere;
d) mentinerea unei instalatii fixe de afaceri numai in scopul cumpararii de produse ori marfuri sau de a culege informatii pentru intreprindere;
e) mentinerea unei instalatii fixe de afaceri numai in scop de publicitate, de a furniza informatii, pentru cercetari stiintifice sau activitati analoage care au caracter pregatitor sau auxiliar pentru intreprindere.
4. O intreprindere a unui stat contractant va fi considerata ca are un sediu permanent in celalalt stat contractant daca desfasoara activitatea de a furniza in acel celalalt stat contractant serviciile artistilor si sportivilor mentionati la art. 18.
5. O persoana activind in unul dintre statele contractante in numele unei intreprinderi a celuilalt stat contractant - alta decit un agent cu statut independent caruia ii sint aplicabile prevederile paragrafului 6 al prezentului articol - va fi considerata ca "sediu permanent" in primul stat mentionat, daca are imputernicirea pe care o exercita in mod obisnuit in acel stat de a incheia contracte in numele intreprinderii, in afara de cazul cind activitatea acestei persoane este limitata la cumpararea de produse sau marfuri pentru intreprindere.
6. Nu se considera ca o intreprindere a unui stat contractant are un sediu permanent in celalalt stat contractant numai pentru faptul ca aceasta isi desfasoara activitatea in acel celalalt stat printr-un intermediar (broker), un comisionar general sau oricare alt reprezentant cu statut independent, cu conditia ca aceste persoane sa actioneze in cadrul activitatii lor obisnuite.
7. Faptul ca o societate rezidenta a unui stat contractant controleaza sau este controlata de catre o societate rezidenta a celuilalt stat contractant sau care isi desfasoara activitatea in acel celalalt stat (fie printr-un sediu permanent sau in alt mod) nu este suficient prin el insusi pentru a face din una dintre aceste societati un sediu permanent al celeilalte.


ARTICOLUL 6
Venituri din bunuri imobiliare


1. Veniturile provenind din bunuri imobile, inclusiv venituri din agricultura sau silvicultura, pot fi impuse in statul contractant in care aceste bunuri sint situate.
2. a) Termenul bunuri imobile va fi definit, sub rezerva prevederilor subparagrafului B) de mai jos, in conformitate cu legislatia statului contractant unde bunurile in discutie sint situate;
B) Termenul bunuri imobile va cuprinde, in orice caz, toate accesoriile bunurilor imobile, septelul de animale si instalatiile folosite in exploatarile agricole si forestiere, drepturile asupra carora se aplica prevederile dreptului privat cu privire la proprietatea funciara, uzufructul bunurilor imobile si drepturile la rente variabile sau fixe pentru exploatarea sau concesionarea exploatarii zacamintelor minerale, izvoarelor si altor bogatii naturale; navele si aeronavele nu sint considerate ca bunuri imobile.
3. Prevederile paragrafului 1 al acestui articol se aplica veniturilor obtinute din exploatarea directa, din inchirierea sau din folosirea in orice alta forma a bunurilor imobile.
4. Prevederile paragrafelor 1 si 3 ale acestui articol se aplica, de asemenea, veniturilor provenind din bunuri imobile ale unei intreprinderi si veniturilor din bunuri imobile folosite la exercitarea unei profesiuni libere.


ARTICOLUL 7
Beneficiile intreprinderilor


1. Beneficiile unei intreprinderi a unui stat contractant vor fi impozabile numai in acel stat, in afara de cazul cind intreprinderea desfasoara activitatea sa in celalalt stat contractant printr-un sediu permanent aflat in acel stat. Daca intreprinderea exercita activitatea sa in modul mai sus aratat, beneficiile intreprinderii pot fi impuse in celalalt stat, dar numai in masura in care aceste beneficii sint atribuibile acelui sediu permanent.
9. Sub rezerva prevederilor paragrafului 3 al acestui articol, cind o intreprindere a unui stat contractant exercita activitatea sa si in celalalt stat contractant printr-un sediu permanent aflat in acel stat, se vor atribui in fiecare stat contractant acelui sediu permanent beneficiile pe care le-ar fi putut realiza daca ar fi constituit o intreprindere distincta si separata exercitind activitati identice sau analoage, in conditii identice sau analoage si tratind cu toata independenta cu intreprinderea al carui sediu permanent este.
3. La determinarea beneficiilor unui sediu permanent se vor acorda ca deduceri cheltuielile intreprinderii, facute pentru scopurile urmarite de sediul permanent, inclusiv cheltuielile de conducere si cheltuielile generale de administrare, indiferent de faptul ca s-au efectuat in statul contractant in care se afla sediul permanent sau in alta parte.
4. In masura in care intr-un stat contractant se obisnuieste sa se determine beneficiile de atribuit unui sediu permanent pe baza unei repartizari a beneficiilor totale ale intreprinderii catre diferitele ei parti, nici o prevedere a paragrafului 2 nu va impiedica acel stat contractant de a determina beneficiile de impus printr-o atare repartizare, in masura in care este uzual; totusi, metoda de repartizare adoptata va trebui sa fie de asa natura incit rezultatul sa fie in concordanta cu principiile cuprinse in acest articol.
5. Nu se va atribui nici un beneficiu unui sediu permanent numai pentru simplul fapt ca acel sediu permanent cumpara produse sau marfuri pentru intreprindere.
6. In aplicarea prevederilor paragrafelor precedente, beneficiile de atribuit sediului permanent se vor determina an de an prin aceeasi metoda, afara de cazul cind sint motive suficiente si temeinice de a se proceda in alt mod.
7. Cind beneficiile cuprind venituri din cele care sint tratate separat in alte articole ale prezentei conventii, dispozitiile acelor articole nu vor fi afectate de prevederile prezentului articol.


ARTICOLUL 8
Transporturi internationale


Beneficiile din exploatarea in trafic international a navelor, aeronavelor sau a vehiculelor feroviare si rutiere sint impozabile numai in statul contractant in care se afla conducerea efectiva a intreprinderii.


ARTICOLUL 9
Intreprinderi asociate


Atunci cind:
a) o intreprindere a unui stat contractant participa direct sau indirect la conducerea, controlul sau la capitalul unei intreprinderi a celuilalt stat contractant sau cind
B) aceleasi persoane participa direct sau indirect la conducerea, controlul sau la capitalul unei intreprinderi a unui stat contractant si al unei intreprinderi a celuilalt stat contractant, si cind, si intr-un caz si in celalalt caz, cele doua intreprinderi sint legate in relatiile lor financiare sau comerciale prin conditii acceptate sau impuse care difera de acelea care ar fi fost stabilite intre intreprinderi independente, atunci beneficiile care fara aceste conditii ar fi fost obtinute de catre una dintre intreprinderi, dar nu au putut fi obtinute in fapt datorita acestor conditii, pot fi incluse in beneficiile acelei intreprinderi si impuse in consecinta.


ARTICOLUL 10
Dividende


1. Dividendele obtinute de la o societate rezidenta a Romaniei de catre o persoana rezidenta a Regatului Unit pot fi impuse in Regatul Unit. Astfel de dividende pot fi, de asemenea, impuse si in Romania, dar cind acestea apartin unui beneficiar efectiv rezident al Regatului Unit, impozitul perceput nu va depasi:
a) 10 la suta din suma bruta a dividendelor, daca beneficiarul efectiv este o societate care controleaza direct sau indirect cel putin 25 la suta din actiunile cu drept de vot ale societatii platitoare de dividende;
B) in toate celelalte cazuri, 15 la suta din suma bruta a dividendelor.
2. Dividendele obtinute de la o societate rezidenta a Regatului Unit de catre un rezident al Romaniei pot fi impuse in Romania. Astfel de dividende pot fi, de asemenea, impuse si in Regatul Unit, in conformitate cu legislatia Regatului Unit, dar cind astfel de dividende apartin unui beneficiar efectiv rezident al Romaniei impozitul astfel perceput nu va depasi:
a) 10 la suta din suma bruta a dividendelor, daca beneficiarul efectiv este o societate care controleaza direct sau indirect cel putin 25 la suta din actiunile cu drept de vot ale societatii platitoare de dividende;
B) in toate celelalte cazuri, 15 la suta din suma bruta a dividendelor.
3. Cu toate acestea, atit timp cit o persoana fizica rezidenta in Regatul Unit este indreptatita la un credit de impozit cu privire la dividendele platite de o societate rezidenta in Regatul Unit, se vor aplica urmatoarele prevederi ale acestui paragraf, in locul prevederilor paragrafului 2 al prezentului articol:
a) (i) dividendele obtinute de catre un rezident al Romaniei de la o societate rezidenta a Regatului Unit pot fi impuse in Romania;
(ii) cind un rezident al Romaniei este indreptatit la un credit de impozit cu privire la un astfel de dividend conform subparagrafului B) al acestui paragraf, se poate, de asemenea, percepe impozit in Regatul Unit, calculat cu o cota care sa nu depaseasca 15 la suta si, in conformitate cu legislatia Regatului Unit, asupra totalului sumei sau valorii acelui dividend si al sumei acelui credit de impozit;
(iii) cu exceptia celor prevazute in subparagraful a) (ii) al acestui paragraf, dividendele obtinute de la o societate care este rezidenta a Regatului Unit si care apartin unui beneficiar efectiv rezident al Romaniei vor fi scutite de orice impozite care se percep asupra dividendelor in Regatul Unit.
B) Un rezident al Romaniei care primeste dividende de la o societate rezidenta a Regatului Unit, sub rezerva prevederilor subparagrafului c) al acestui paragraf si cu conditia ca el sa fie beneficiarul efectiv al dividendelor, va fi indreptatit la creditul de impozit in raport cu acestea, la care o persoana fizica rezidenta in Regatul Unit ar fi fost indreptatita daca ar fi primit acele dividende, si la plata oricarei depasiri de astfel de credit peste obligatia sa fata de impozitul Regatului Unit.
c) Prevederile subparagrafului B) al acestui paragraf nu se vor aplica cind beneficiarul efectiv al dividendelor este o societate care, fie singura, fie impreuna cu una sau mai multe societati asociate, controleaza direct sau indirect cel putin 10 la suta din actiunile cu drept de vot ale societatii platitoare de dividende. In vederea aplicarii prevederilor acestui paragraf, doua societati vor fi considerate a fi asociate daca una controleaza direct sau indirect mai mult de 50 la suta din actiunile cu drept de vot in cealalta societate sau o a treia societate controleaza mai mult de 50 la suta din puterea de vot in ambele societati.
4. Termenul dividende folosit in prezentul articol indica venituri provenind din actiuni sau alte parti sociale prin care se participa la beneficii, care nu sint creante, precum si venituri din parti sociale asimilate veniturilor din actiuni de catre legislatia fiscala a statului in care este rezidenta societatea distribuitoare a dividendelor si cuprinde, de asemenea, orice alt venit (altul decit dobinzile a caror impunere este limitata de prevederile art. 11 al prezentei conventii), care, in conformitate cu legislatia statului contractant al carui rezident este societatea platitoare a dividendelor, este considerat ca dividend sau distribuire a societatii.
5. Prevederile paragrafului 1 sau, dupa caz, ale paragrafelor 2 si 3 ale prezentului articol nu se vor aplica cind rezidentul unuia dintre statele contractante are in celalalt stat contractant un sediu permanent si detinerea actiunilor pe baza carora se platesc dividendele este legata in mod efectiv de activitatea exercitata printr-un atare sediu permanent. In acest caz se aplica prevederile art. 7.
6. Cind o societate rezidenta a unui stat contractant realizeaza beneficii sau venituri din celalalt stat contractant, acel celalalt stat nu poate percepe nici un impozit asupra dividendelor platite de acea societate persoanelor beneficiare efectiv care nu sint rezidente ale celuilalt stat sau sa supuna beneficiile nedistribuite ale societatii unui impozit, chiar daca dividendele platite sau beneficiile nedistribuite se compun, in total sau in parte, din beneficii sau venituri provenind din acel celalalt stat.


ARTICOLUL 11
Dobinzi


1. Dobinzile provenind dintr-un stat contractant obtinute si apartinind efectiv unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat.
2. Totusi, atari dobinzi pot fi, de asemenea, impuse in statul contractant din care provin si in conformitate cu legislatia acelui stat, dar impozitul astfel stabilit nu poate depasi 10 la suta din suma bruta a dobinzilor.
3. Termenul dobinzi folosit in prezentul articol indica venituri din efecte publice, din titluri de obligatiuni, indiferent daca sint garantate ipotecar sau cu o clauza de participare la beneficii si din alte titluri de creante de orice natura, precum si orice alte venituri asimilate veniturilor din sume imprumutate, de legislatia fiscala a statului din care provin veniturile.
4. Dispozitiile paragrafelor 1 si 2 ale prezentului articol nu se aplica daca beneficiarul efectiv al dobinzilor, fiind rezident al unui stat contractant, are in celalalt stat contractant din care provin aceste dobinzi un sediu permanent de care este legata creanta generatoare a dobinzilor. In acest caz se aplica prevederile art. 7.
5. Dobinzile sint considerate ca provenind dintr-un stat contractant cind platitorul este acel stat insusi, o subdiviziune politica, o autoritate locala sau un rezident al acelui stat. Cu toate acestea, daca debitorul, fie ca este sau nu rezident al unui stat contractant, are intr-un stat contractant un sediu permanent pentru care imprumutul generator de dobinzi a fost contractat si care sediu permanent suporta sarcina acestor dobinzi, atunci dobinzile mentionate sint considerate ca provenind din statul contractant in care este situat sediul permanent.
6. Daca, datorita relatiilor speciale existente intre platitor si beneficiarul efectiv sau relatiilor pe care ambii le intretin cu terte persoane, suma dobinzilor platite, tinind cont de creanta pentru care ele sint platite, excede pe aceea asupra careia platitorul ar fi convenit cu beneficiarul efectiv in absenta unor astfel de relatii, prevederile prezentului articol se vor aplica numai la aceasta ultima suma. In acest caz, partea excedentara a platilor ramine impozabila conform legislatiei fiecarui stat contractant si tinind cont de celelalte dispozitii ale prezentei conventii.


ARTICOLUL 12
Redevente


1. Redeventele provenind dintr-un stat contractant, platite unui beneficiar efectiv, care este rezident al celuilalt stat contractant, pot fi impuse in acel celalalt stat.
2. Totusi, aceste redevente pot fi, de asemenea, impuse in statul contractant din care provin si in conformitate cu legislatia acelui stat, dar impozitul astfel stabilit nu va depasi 15 la suta din suma bruta a redeventelor.
3. Contrar prevederilor paragrafului 2 al acestui articol, in cazul redeventelor primite drept compensatie pentru folosirea sau concesionarea folosirii drepturilor de autor cu privire la opere literare, dramatice, muzicale, artistice sau stiintifice (inclusiv filme de cinematograf si filme sau benzi pentru emisiunile de radio sau televiziune), impozitul stabilit in statul din care provin astfel de redevente nu va depasi 10 la suta din suma bruta a redeventelor.
4. Termenul redevente, asa cum este folosit in prezentul articol, indica platile de orice natura primite drept compensatie pentru folosirea sau concesionarea folosirii oricarui drept de autor asupra unei opere literare, artistice sau stiintifice (inclusiv filmele de cinematograf si filmele sau benzile magnetice destinate emisiunilor de televiziune sau radio), a oricarui brevet de inventie, marci de fabrica, de comert, desen sau model, plan, a unei formule sau a unui procedeu secret ori pentru folosirea sau concesionarea folosirii unui echipament industrial, comercial sau stiintific ori pentru informatii privind experienta in domeniul industrial, comercial sau stiintific.
5. Dispozitiile paragrafelor 1, 2 si 3 ale prezentului articol nu se vor aplica daca beneficiarul efectiv al redeventelor, fiind rezident al unui stat contractant, are in celalalt stat contractant din care provin redeventele un sediu permanent de care se leaga efectiv dreptul sau bunul generator de redevente. In acest caz se vor aplica dispozitiile art. 7.
6. Redeventele se vor considera ca provenind dintr-un stat contractant daca debitorul este acel stat, o subdiviziune politica, o autoritate locala sau un rezident din acel stat. Cu toate acestea, daca persoana platitoare a redeventelor, fie ca este sau nu rezidenta a unui stat contractant, are intr-un stat contractant un sediu permanent in legatura cu care a fost contractata obligatia platii redeventelor si care suporta sarcina platii acestora, atunci redeventele sint considerate ca provenind din statul contractant in care este situat sediul permanent.
7. Daca, datorita relatiilor speciale existente intre platitor si beneficiarul efectiv sau relatiilor pe care ambii le intretin cu terte persoane, cuantumul redeventelor platite, tinind cont de avantajul, dreptul sau informatiile pentru care se platesc, excede cuantumul asupra caruia s-ar fi convenit de platitor si beneficiarul efectiv in lipsa unor asemenea relatii, prevederile prezentului articol se aplica numai la acest ultim cuantum. In acest caz, partea excedentara a platilor ramine impozabila conform legislatiei fiecarui stat contractant, tinind cont de celelalte prevederi ale prezentei conventii.


ARTICOLUL 13
Comisioane


1. Comisioanele provenind dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat contractant.
2. Comisioanele pot fi, de asemenea, impuse in statul contractant din care provin si in conformitate cu legislatia acelui stat contractant, dar, cind sint platite unui rezident al celuilalt stat contractant, impozitul stabilit nu va depasi 12 1/2 la suta din suma bruta a comisioanelor.
3. Termenul comisioane, astfel cum este folosit in prezentul articol, inseamna plati facute oricarei persoane pentru servicii prestate ca reprezentant, insa nu cuprinde platile pentru serviciile personale independente mentionate la art. 15 sau servicii personale dependente mentionate la art. 16.
4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 ale prezentului articol nu se vor aplica daca primitorul de comisioane, fiind un rezident al unuia dintre statele contractante, are in celalalt stat contractant din care provin comisioanele un sediu permanent de care comisioanele sint legate in mod efectiv. In asemenea caz se vor aplica prevederile art. 7.
5. Comisioanele se vor considera ca provin dintr-un stat contractant cind platitorul este guvernul acelui stat sau o subdiviziune politica din acesta, o autoritate locala sau un rezident al acelui stat contractant. Daca, totusi, persoana platitoare de comisioane, indiferent daca este sau nu rezidenta a unuia dintre statele contractante, are un sediu permanent in unul dintre statele contractante, in legatura cu care obligatia de a plati comisioanele a fost contractata si plata acestora este suportata de acel sediu permanent, atunci comisioanele vor fi considerate ca provin din acel stat contractant.
6. Cind, datorita relatiilor speciale existent intre platitor si primitor sau intre ambii si alte persoane, cuantumul comisioanelor platite, tinind seama de serviciile pentru care se platesc, depaseste cuantumul asupra caruia ar fi cazut de acord platitorul si primitorul in lipsa unor atari relatii, prevederile acestui articol se vor aplica numai cuantumului din urma. In acest caz, partea excedentara a platilor ramine impozabila conform legislatiei fiecarui stat contractant, tinind cont de celelalte prevederi ale prezentei conventii.
7. Daca un rezident al unuia dintre statele contractante care primeste comision provenind din celalalt stat contractant prefera, impozitul datorat in legatura cu acest comision pentru anul de impunere sau anul financiar in statul contractant din care provine comisionul va fi calculat ca si cum ar avea un sediu permanent in acel stat contractant si ca si cum acel comision ar fi impozabil, in conformitate cu art. 7, ca beneficii atribuibile acelui sediu permanent.


ARTICOLUL 14
Cistiguri din capital


1. Cistigurile provenind din instrainarea bunurilor imobile, astfel cum sint definite la paragraful 2 al art. 6, sint impozabile in statul contractant in care sint situate asemenea bunuri.
2. Cistigurile provenind din instrainarea bunurilor mobile facind parte din activul unui sediu permanent pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant sau a bunurilor mobile tinind de o baza fixa de care dispune un rezident al unui stat contractant in celalalt stat contractant pentru exercitarea unei profesiuni libere, inclusiv asemenea cistiguri provenind din instrainarea unui atare sediu permanent (singur sau impreuna cu intreaga intreprindere) sau a unei astfel de baze fixe sint impozabile in celalalt stat.
3. Contrar prevederilor paragrafului 2 al acestui articol, cistigurile din capital obtinute din instrainarea de vapoare, avioane, vehicule feroviare sau rutiere exploatate in trafic international si din bunuri mobile tinind de exploatarea unor atari vapoare, avioane, vehicule feroviare si rutiere, se vor impune numai in statul contractant in care, in conformitate cu prevederile art. 8, sint impozabile beneficiile din astfel de activitati.
4. Cistigurile provenind din instrainarea oricaror bunuri, altele decit cele mentionate la paragrafele 1, 2 si 3 ale prezentului articol, vor fi impozabile numai in statul contractant al carui rezident este persoana care instraineaza.


ARTICOLUL 15
Profesiuni independente


1. Veniturile realizate de catre un rezident al unui stat contractant din exercitarea pe cont propriu a unei profesiuni libere sau a altor activitati independente cu caracter analog sint impozabile numai in acel stat, daca rezidentul nu dispune in celalalt stat contractant de o baza fixa pentru exercitarea activitatii sale sau nu este prezent in acel celalalt stat contractant o perioada sau perioade care depasesc in total 183 de zile in anul fiscal vizat. Daca dispune de o astfel de baza sau este prezent pe o atare perioada sau perioade, veniturile sint impozabile in celalalt stat contractant, dar numai in masura in care acestea sint atributiile mentionatei baze fixe sau perioadei ori perioadelor mentionate anterior.
2. Expresia profesiuni libere cuprinde in special activitatile independente de ordin stiintific, literar, artistic, educativ sau pedagogic, precum si exercitarea independenta a profesiunii de medic, avocat, inginer, arhitect, dentist si contabil.


ARTICOLUL 16
Profesiuni dependente


1. Sub rezerva prevederilor art. 17, 19, 20, 21 si 22, salariile si alte remuneratii similare pe care un rezident al unui stat contractant le primeste pentru o activitate salariata vor fi impozabile numai in acel stat cu conditia ca activitatea sa nu fie exercitata in celalalt stat contractant. Daca activitatea este exercitata in celalalt stat contractant, astfel de remuneratii pot fi impuse in acel celalalt stat contractant, asa cum sint obtinute din acel stat.
2. Prin derogare de la prevederile paragrafului 1 al prezentului articol, remuneratiile obtinute de un rezident al unui stat contractant pentru activitate salariata exercitata in celalalt stat contractant, daca:
a) beneficiarul este prezent in celalalt stat pentru o perioada sau perioade care nu depasesc in total 183 de zile in cursul anului fiscal vizat, si
B) remuneratiile sint platite de catre sau in numele unei persoane care angajeaza si care nu este rezidenta a celuilalt stat, si
c) sarcina remuneratiilor nu este suportata de catre un sediu permanent sau de o baza fixa pe care cel care angajeaza o are in celalalt stat.
3. Prin derogare de la dispozitiile anterioare ale acestui articol, remuneratiile pe care un rezident al unui stat contractant le primeste pentru activitate salariata exercitata la bordul unei nave, aeronave sau al unui vehicul de transport feroviar sau rutier in trafic international, pot fi impuse in statul contractant in care este situat locul conducerii efective a intreprinderii.


ARTICOLUL 17
Tantieme


Tantiemele si platile similare obtinute de un rezident al unui stat contractant in calitatea sa de membru al consiliului de administratie al unei societati care este rezidenta a celuilalt stat contractant, pot fi impuse in acel celalalt stat.


ARTICOLUL 18
Artisti si sportivi


Prin derogare de la prevederile art. 15 si 16 veniturile obtinute de profesionistii de spectacole, cum sint artistii de teatru, de cinema, de radio sau de televiziune si interpretii muzicali, precum si de catre sportivi din activitatea lor personala desfasurata in aceasta calitate, sint impozabile in statul contractant in care aceste activitati sint exercitate. Cu toate acestea, veniturile obtinute din astfel de activitati vor fi scutite in acel stat daca activitatile sint desfasurate in cadrul unui acord cultural sau intelegeri intre statele contractante.


ARTICOLUL 19
Pensii


1. Sub rezerva prevederilor paragrafelor 1 si 2 ale art. 20, pensiile si alte remuneratii similare platite unui rezident al unui stat contractant pentru activitatea desfasurata in trecut ca angajat si orice rente platite unui atare rezident vor fi impozabile numai in acel stat.
2. Prin termenul renta se intelege o suma prestabilita platibila in mod periodic, la scadente stabilite, pe timpul vietii sau in timpul unei perioade de timp specificate sau determinabile, in virtutea unui angajament de a efectua platile in schimbul unei depline si corespunzatoare compensari in bani sau in echivalent banesc.


ARTICOLUL 20
Functii publice


1. Remuneratiile sau pensiile platite din fonduri publice ale Regatului Unit sau Irlandei de Nord sau din fonduri ale oricarei autoritati locale din Regatul Unit, oricarei persoane fizice pentru serviciile prestate guvernului Regatului Unit sau Irlandei de Nord ori unei autoritati locale din Regatul Unit in exercitarea de functii cu caracter public, vor fi impozabile numai in Regatul Unit, afara de cazul cind persoana fizica este un cetatean roman fara sa fie de asemenea si cetatean al Regatului Unit.
2. Remuneratiile sau pensiile platite din fonduri publice ale Romaniei sau ale unei autoritati locale oricarei persoane fizice cu privire la serviciile prestate acestui stat sau unei autoritati locale ale acestuia, pentru indeplinirea de functii cu caracter public, vor fi impozabile numai in Romania, afara de cazul cind persoana fizica este cetatean al Regatului Unit fara sa fie in acelasi timp si cetatean roman.
3. Prevederile paragrafelor 1 si 2 ale acestui articol nu se aplica remuneratiilor sau pensiilor platite pentru servicii prestate in cadrul unei activitati comerciale sau industriale.


ARTICOLUL 21
Studenti si stagiari


1. O persoana care este sau a fost rezidenta a unui stat contractant imediat anterior venirii in celalalt stat contractant si care este prezenta in mod temporar in acel celalalt stat contractant numai in scopul:
a) studierii la universitate, liceu, scoala sau alta institutie de invatamint, sau
B) pregatiri ca ucenic in domeniul tehnic sau comercial, sau
c) obtinerii in acel celalalt stat contractant a unei calificari recunoscuta ca specializare profesionala sau de invatamint,
va fi scutita de impozit in acel celalalt stat contractant asupra:
(i) remiterilor din strainatate pentru intretinere, invatamint sau instruire;
(ii) remuneratiilor pentru servicii prestate in acel celalalt stat contractant (altele decit cele efectuate persoanei sau societatii la care este ucenic sau fata de care este obligat prin contract ori care il pregateste sau ii preda cunostintele de specialitate) in vederea completarii resurselor la dispozitia sa in atari scopuri, fara sa depaseasca insa 500 de lire sterline sau echivalentul lor in lei romanesti in timpul unui an de impunere (in plus peste orice alocatii personale la care poate fi indreptatita ca persoana fizica rezidenta in acel stat).
2. Beneficiile prevazute la paragraful 1 al prezentului articol se extind numai pentru o perioada de timp care in mod rezonabil sau uzual este necesara pentru asemenea scopuri, dar in orice caz nici o persoana fizica nu va beneficia de prevederile acelui paragraf pentru o perioada de mai mult de 5 ani.


ARTICOLUL 22
Profesori si cercetatori


1. O persoana fizica rezidenta a unui stat contractant la data cind vine in mod temporar in celalalt stat contractant la invitatia autoritatilor oficiale ale celuilalt stat contractant sau a unei universitati sau alta institutie de invatamint recunoscuta in acel celalalt stat contractant in scopul principal de a preda sau de a intreprinde cercetari ori in ambele scopuri, la o universitate sau o alta institutie de invatamint recunoscuta, va fi scutita in acel celalalt stat contractant de impozitul asupra veniturilor din servicii personale realizate din predare sau cercetare la o astfel de universitate sau institutie de invatamint pe o perioada care nu depaseste doi ani de la data sosirii sale in acel celalalt stat contractant.
2. Prevederile acestui articol nu se vor aplica veniturilor din cercetari daca asemenea cercetari nu sint intreprinse in interes public ci sint efectuate in principal pentru folosul privat al unei sau unor anumite persoane.


ARTICOLUL 23
Venituri nementionate in mod expres


Veniturile unui rezident al unui stat contractant, indiferent unde s-ar realiza, care sint din categorii sau surse ce nu sint expres mentionate in articolele anterioare ale prezentei conventii, se vor impune numai in acel stat.


ARTICOLUL 24
Eliminarea dublei impuneri


1. Impozitul roman platibil conform legislatiei Romaniei si prevederilor acestei conventii, fie direct fie prin retinere asupra beneficiilor, veniturilor sau cistigurilor impozabile din surse din Romania (excluzind, in cazul unui dividend, impozitul platibil cu privire la beneficiile din care este platit dividendul) se va acorda ca un credit fata de orice impozit al Regatului Unit, calculat prin referire la aceleasi beneficii, venituri sau cistiguri impozabile privitor la care s-a calculat impozitul roman. Astfel de credit se va acorda in conformitate cu prevederile legislatiei Regatului Unit existente cu privire la acordarea ca un credit fata de impozitul Regatului Unit a impozitului platibil intr-un teritoriu din afara Regatului Unit si orice modificari subsecvente ale acelor prevederi nu vor afecta totusi principiul acesta.
2. Cind un rezident al Romaniei obtine venit sau cistiguri din capital care, in conformitate cu prevederile acestei conventii, pot fi impuse in Regatul Unit, Romania va acorda ca o deducere din impozitul roman, pe venit sau cistiguri din capital, respectiv al acelei persoane, o suma egala cu impozitul platit in Regatul Unit asupra acelui venit sau cistiguri din capital, dupa caz. Cu toate acestea, asemenea deduceri nu vor depasi acea parte a impozitului roman care este corespunzatoare venitului sau cistigurilor din capital care pot fi impuse in Regatul Unit.
In vederea aplicarii prezentului paragraf, beneficiile platite de intreprinderile de stat bugetului de stat vor fi considerate ca impozit roman.
3. In vederea aplicarii prevederilor paragrafelor 1 si 2 ale acestui articol beneficiile, veniturile si cistigurile din capital apartinind unui rezident al unui stat contractant care pot fi impuse in celalalt stat contractant in conformitate cu aceasta conventie se vor considera ca provin din surse situate in acel celalalt stat contractant.
4. Cind beneficiile pentru care o intreprindere dintr-un stat contractant este supusa impozitului in acel stat sint de asemenea incluse in beneficiile unei intreprinderi din celalalt stat, iar beneficiile astfel incluse sint beneficii care ar fi revenit acelei intreprinderi din celalalt stat daca conditiile stabilite intre cele doua intreprinderi erau acelea care s-ar fi stabilit intre intreprinderi independente actionind independent suma inclusa in beneficiile ambelor intreprinderi va fi tratata in vederea aplicarii prevederilor prezentului articol ca venit din surse din celalalt stat al intreprinderii primului stat mentionat si degrevarea se va acorda in mod corespunzator in conformitate cu prevederile paragrafului 1 sau paragrafului 2 al prezentului articol.


ARTICOLUL 25
Nediscriminarea


1. Cetatenii unui stat contractant nu vor fi supusi in celalalt stat contractant nici unei impozitari sau obligatii legate de aceasta impunere, diferita sau mai impovaratoare decit impunerea sau obligatiile conexe la care sint sau pot fi supusi nationalii acelui celalalt stat aflati in aceeasi situatie.
2. Impozitarea unui sediu permanent pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant nu se va face in acest celalalt stat in conditii mai putin favorabile decit impozitarea intreprinderilor acelui celalalt stat care exercita aceeasi activitate.
3. Intreprinderile unui stat contractant al caror capital este in totalitate sau in parte detinut sau controlat, direct sau indirect, de unul sau mai multi rezidenti ai celuilalt stat contractant nu vor fi supuse in primul stat contractant mentionat la nici o impunere sau obligatie legala de aceasta care sa fie diferita sau mai impovaratoare decit impunerea sau obligatiunile conexe la care sint sau pot fi supuse celelalte intreprinderi de acelasi fel din acel prim stat.
4. Nici o dispozitie a prezentului articol nu va fi interpretata ca obligind pe oricare dintre statele contractante sa acorde persoanelor fizice nerezidente in acel stat oricare dintre inlesnirile personale, degrevarile sau reducerile prevazute pentru impozite care sint acordate persoanelor fizice rezidente.
5. In sensul acestui articol termenul impunere inseamna impozite de orice fel si denumire.
6. Impozitele pe venit, beneficii si capital si varsamintele din beneficii la bugetul de stat care, in conformitate cu legislatia Romaniei, sint in sarcina unitatilor socialiste, se vor aplica numai acestor unitati.


ARTICOLUL 26
Procedura amiabila


1. Cind un rezident al unui stat contractant apreciaza ca masurile luate de un stat contractant sau de ambele state contractante ii atrag sau ii vor atrage o impozitare care nu este conforma cu prezenta conventie, el poate, indiferent de caile de atac prevazute de legislatia nationala a acelor state, sa supuna cazul sau autoritatii competente a statului al carui rezident este.
2. Autoritatea competenta se va stradui, daca reclamatia ii pare intemeiata si daca ea insasi nu este in masura sa aduca o solutionare corespunzatoare, sa rezolve cazul pe calea unei intelegeri amiabile cu autoritatea competenta a celuilalt stat contractant, in vederea evitarii impozitarii care nu este conforma cu prezenta conventie.
3. Autoritatile competente ale statelor contractante se vor stradui sa rezolve pe calea intelegerii amiabile orice dificultati sau dubii rezultind din interpretarea sau aplicarea prezentei conventii.
4. Autoritatile competente ale statelor contractante pot comunica direct intre ele in vederea realizarii unei intelegeri in sensul prevederilor paragrafelor precedente.


ARTICOLUL 27
Schimb de informatii


1. Autoritatile competente ale statelor contractante vor face schimb de informatii in masura in care vor fi necesare pentru aplicarea dispozitiilor prezentei conventii si legislatiei interne a statelor contractante privitoare la impozitele vizate de prezenta conventie. Orice informatii astfel schimbate vor fi tratate ca secret si nu vor fi dezvaluite altor persoane decit persoanelor (inclusiv o instanta judecatoreasca sau o unitate administrativa) insarcinate cu stabilirea, incasarea sau executarea ori rezolvarea contestatiilor cu privire la impozitele vizate de prezenta conventie.
2. Dispozitiile paragrafului 1 nu pot fi in nici un caz interpretate ca impunind autoritatilor competente ale oricaruia dintre statele contractante obligatia:
a) de a lua masuri administrative care sa deroge de la legislatia proprie sau de la practica sa administrativa, a fiecarui stat contractant;
B) de a furniza informatii care nu ar putea fi obtinute pe baza propriei legislatii sau in cadrul practicii sale administrative normale a acelui ori a celuilalt stat contractant;
c) de a furniza informatii care ar dezvalui un secret comercial, industrial, profesional sau un procedeu comercial sau informatii a caror dezvaluire ar fi contrara ordinii publice.


ARTICOLUL 28
Functionari diplomatici si consulari


Nici o dispozitie a prezentei conventii nu va afecta privilegiile fiscale de care beneficiaza functionarii diplomatici sau consulari in virtutea regulilor generale ale dreptului international sau a prevederilor acordurilor speciale la care cele doua state contractante sint parti.


ARTICOLUL 29
Intrarea in vigoare


1. Prezenta conventie va fi ratificata si instrumentele de ratificare vor fi schimbate la Bucuresti cit mai curind posibil.
2. Prezenta conventie va intra in vigoare dupa expirarea a 30 de zile urmatoare datei la care a avut loc schimbul instrumentelor de ratificare si, in consecinta, va fi aplicabila:
a) in Romania de la 1 aprilie 1976;
B) in Regatul Unit:
(i) cu privire la impozitul pe venit si cu privire la cistigurile din capital aferente oricarui an de impunere incepind la sau dupa 6 aprilie 1976; si
(ii) cu privire la impozitul pe societati aferent oricarui an financiar incepind la sau dupa 1 aprilie 1976;.


ARTICOLUL 30
Denuntarea


Prezenta conventie va ramine in vigoare pina la denuntarea de catre unul dintre statele contractante. Fiecare stat contractant poate denunta conventia pe cale diplomatica, dind in acest sens nota de denuntare cu cel putin 6 luni inainte de terminarea oricarui an calendaristic dupa anul 1980. In atare eventualitate conventia isi va inceta aplicarea:
a) in Romania, dupa 1 aprilie in anul urmator aceluia in care s-a dat nota;
B) in Regatul Unit:
(i) cu privire la impozitul pe venit si impozitul pe cistigurile din capital, pentru fiecare an de impunere incepind la sau dupa 6 aprilie in anul calendaristic urmator aceluia in care s-a dat nota:
(ii) cu privire la impozitul pe societati, pentru fiecare an financiar incepind la sau dupa 1 aprilie in anul calendaristic urmator aceluia in care s-a dat nota.
Drept care subsemnatii, autorizati in buna si cuvenita forma de catre guvernele lor, au semnat prezenta conventie.
Facuta in dublu exemplar la Bucuresti la 18 septembrie 1975, in limbile romana si engleza, ambele texte avind aceeasi valabilitate.
Pentru guvernul Pentru guvernul Republicii Socialiste Romania Regatului Unit al Marii Britanii Manea Manescu si Irlandei de Nord, Harold Wilson

:shock:



#75228 Impozit pe veniturile pers nerezidente - Marea Britanie

Postat de DUMITRESCUGD on 21 March 2006 - 08:11 PM in Arhiva

O persoana juridica din UK incheie un contract prin care presteaza servicii de consultanta pentru o persoana juridica din Romania.
Conform Codului Fiscal:

Art. 115. - (1) Veniturile impozabile obținute din România, indiferent dacă veniturile sunt primite în România sau în străinătate, sunt:
............................................
i) venituri din prestarea de servicii de management sau de consultanță din orice domeniu, dacă aceste venituri sunt obținute de la un rezident sau dacă veniturile respective sunt cheltuieli ale unui sediu permanent în România;

Norme metodologice:
3. Veniturile obținute din România din prestări de servicii de management sau de consultanță în orice domeniu, care nu sunt efectuate în România, sau veniturile care sunt cheltuieli atribuibile unui sediu permanent din România al unui nerezident sunt impozabile potrivit titlului V atunci când nu sunt încheiate convenții de evitare a dublei impuneri între România și statul de rezidență al beneficiarului de venit sau când beneficiarul de venit nu prezintă documentul care atestă rezidența sa fiscală.


Ma uit si in conventia de evitare a dublei impuneri cu Marea
Britanie (Decretul 26 din 03.02.1976, publicat in buletinul oficial nr.13 din12.02.1976) si nu vad unde se pot incadra aceste venituri din prestari servicii de consultana. Vad ca "redeventa" este cu totul altceva " 4. Termenul redevente, asa cum este folosit in prezentul articol, indica platile de orice natura primite drept compensatie pentru folosirea sau concesionarea folosirii oricarui drept de autor asupra unei opere literare, artistice sau stiintifice (inclusiv filmele de cinematograf si filmele sau benzile magnetice destinate emisiunilor de televiziune sau radio), a oricarui brevet de inventie, marci de fabrica, de comert, desen sau model, plan, a unei formule sau a unui procedeu secret ori pentru folosirea sau concesionarea folosirii unui echipament industrial, comercial sau stiintific ori pentru informatii privind experienta in domeniul industrial, comercial sau stiintific.", conform definitiei din conventie si din codul fiscal. Ar mai fi o chestie sa se poata incadra la art.23 din conventie care spune asa:



ARTICOLUL 23
Venituri nementionate in mod expres


Veniturile unui rezident al unui stat contractant, indiferent unde s-ar realiza, care sint din categorii sau surse ce nu sint expres mentionate in articolele anterioare ale prezentei conventii, se vor impune numai in acel stat.

Sa inteleg ca nu sunt impuse in RO? Pe serviciile de consultanta nu se plateste impozit pe veniturile persoanleor nerezidente, acestea fiind impozitate in UK?

Multumesc anticipat pentru raspunsuri!



#75220 impozit nerezidenti

Postat de DUMITRESCUGD on 21 March 2006 - 07:50 PM in Arhiva

mda. Am si eu acum o situatie d'asta. Lorenzo tu ai rezolvat problema?
ai un mess sau mail sa vorbim?



#75219 impozit nerezidenti

Postat de DUMITRESCUGD on 21 March 2006 - 07:49 PM in Arhiva

mda. Am si eu acum o situatie d'asta. Lorenzo tu ai rezolvat problema?
ai un mess sau mail sa vorbim?



#72752 amenda ITM, proces pierdut

Postat de DUMITRESCUGD on 10 March 2006 - 03:34 PM in CONTROALE ANAF, GARDA FINANCIARA, altele

Eu cred ca in aceste conventii ar trebui specificat timpul maxim ce se va presta, timp ce nu trebuie sa ajunga la 2 ore/zi sau la 40 ore/luna pentru a intra sub incidenta Codului Muncii. Dar daca dupa incheierea conventiei, pe masura derularii prestarii serviciului, se constata ca este nevoie de inca 1 ora in plus pentru presterea serviciului si cu aceasta ora se depaseste timpul si se intra sub incidenta codului muncii incheiem contract de munca (care trebuie inregistrat in 5 zile!!!) si anulam conventia? Eu cred ca asta nu se poate dovedi de "gigi" aia de la ITM. De unde stiu ei ca omul a lucrat 1 ora in plus peste limita stabilita de conventie daca nu este trecut in pontaj?
Eu inca nu folosesc aceste conventii din cauza problemelor controversate pe care le ridica. Poate or fi si oameni care stiu exact cum trebuiesc facute ca sa nu existe probleme.
Acum ca am intrat in discutie, aveti un model de conventie d'asta si pentru mine?

Va multumesc



#70381 depunere acte SC nou infiintata

Postat de DUMITRESCUGD on 28 February 2006 - 09:26 AM in Arhiva

sa inlocuiesti contabilul asta pe care'l ai :smt063



#69966 bonuri de benzina

Postat de DUMITRESCUGD on 25 February 2006 - 10:21 PM in Arhiva

taicuta, faci un decont de cheltuieli cu bonuletele in data de ieri, azi...
si le bagi in ch 6022=401, 401=462 in baza decontului si 462=5311 in baza dispozitiei de plata cu care-i dai omului banii inapoi.

:smt063



#69964 Angajat obligatoriu cu norma intreaga?

Postat de DUMITRESCUGD on 25 February 2006 - 10:16 PM in Arhiva

CODUL FISCAL

TITLUL IV
Impozitul pe veniturile microîntreprinderilor
Definiția microîntreprinderii
Art. 103. - În sensul prezentului titlu, o microîntreprindere este o persoană juridică română care îndeplinește cumulativ următoarele condiții, la data de 31 decembrie a anului fiscal precedent:
a) are înscrisă în obiectul de activitate producția de bunuri materiale, prestarea de servicii și/sau comerțul;
B) are de la 1 până la 9 salariați inclusiv;
c) a realizat venituri care nu au depășit echivalentul în lei a 100.000 euro;
d) capitalul social al persoanei juridice este deținut de persoane, altele decât statul, autoritățile locale și instituțiile publice.

NORME DE APLICARE
Norme metodologice:
1. Numărul de salariați reprezintă numărul de persoane angajate cu contract individual de muncă, potrivit dispozițiilor Codului muncii, indiferent de durata timpului de muncă, înscrise lunar în statele de plată și/sau în registrul general de evidență a salariaților.
2. La analiza îndeplinirii condiției privind numărul de salariați nu se iau în considerare cazurile de încetare a raporturilor de muncă ca urmare a pensionării sau desfacerii contractului individual de muncă în urma săvârșirii unor acte care, potrivit legii, sunt sancționate inclusiv prin acest mod. Pentru persoanele juridice care au un singur angajat care demisionează în cursul unei luni, condiția prevăzută la art. 103 lit. B) din Codul fiscal se consideră îndeplinită dacă în cursul lunii următoare este angajat un alt salariat.


Acum este complet raspunsul???

:smt063



#69963 depunere acte SC nou infiintata

Postat de DUMITRESCUGD on 25 February 2006 - 10:09 PM in Arhiva

de ce nu apelati fratilor la firme de specialitate. Majoritatea preferati sa faceti voi tot chiar daca nu sunteti de specialitate. Ce-mi place cand va vad la colt ca aia nu e bine facuta, aia n-am stiut ca se depune...si va uitati cu ochii cat cepele cand auziti de amenzi...iar cand contabilul cere un tarif fugiti ca de dragu. Capu' face, capu' trage...
Cand o sa intelegem rolul diviziunii muncii si asumarea responsabilitatii o sa trecem si noi o treapta mai sus...caci pana sus multe trepte sunt! :drunk:



#69958 ce acte imi trebuie...?

Postat de DUMITRESCUGD on 25 February 2006 - 09:35 PM in Arhiva

1) in general asamblarea si montajul PVC este considerata prestare de servicii...depinde din ce unghi privesti problema si care e procesul de fapt;
2) cauta un contabil sa te sfatuiasca de confuguratia firmei dupa care cauta un avocat s-ati infiintezi firma;
3) sa nu faci greseala sa infiintezi firma si dupa aia sa-i cauti.
4) sa le rezolvi pe amandoua'mi poti schie pe mail.
:wink:



#69957 contract de comodat si de imprumut intre asociat si firma

Postat de DUMITRESCUGD on 25 February 2006 - 09:30 PM in Arhiva

si sediul in baza carui act l-ai facut acolo?! :shock:



#69954 Firma de consultanta contabila

Postat de DUMITRESCUGD on 25 February 2006 - 09:28 PM in Arhiva

:smt063
cainii latra, ursul trece



#69953 microintreprindere neplatitoare de tva

Postat de DUMITRESCUGD on 25 February 2006 - 09:26 PM in Arhiva

1) la ce spui tu nu are cum sa fie micro.
2) trebuia sa faci multe chestii la infiintare;
3) daca spui si la ce sector esti poate te ajut eu.




Cometa SQL