Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
ABC's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


ABC's Content

There have been 116 items by ABC (Search limited from 31-December 07)



Sort by                Order  

#120863 lucrare de disertatie

Postat de ABC on 11 February 2007 - 10:46 AM in Arhiva

Cauta pe Internet dupa expresia "piata imobiliara in Romania" si vei gasi foarte multe informatii.
Succes!



#118591 Referat Contabilitate manageriala

Postat de ABC on 28 January 2007 - 04:24 PM in Arhiva

Atasez cateva materiale cu informatii privind contabilitatea manageriala sau altfel spus "managementul financiar" al firmei, care in vedere "retratarea" informatiei financiar-contabile conform necesitatilor de analiza si planificare financiara a managementului unei afaceri.

Citeste si celelalte subiecte abordate in aceasta sectiune a forum-ului si vei gasi foarte multe informatii si cateva exemple.
Succes!

Fisiere atasate




#116540 Finantare sapard

Postat de ABC on 16 January 2007 - 11:01 PM in Arhiva

Surse de informatii utile:

http://www.finantare.ro
http://www.fonduri-structurale.ro



#113675 Lucrare - Strategie de dezvoltare a firmei

Postat de ABC on 03 January 2007 - 07:28 PM in Arhiva

Iti recomand sa dai o cautare pe internet dupa cuvintele "strategii de dezvoltare a firmei" si vei gasi cateva solutii. Succes!



#113275 Analiza indicatorilor si Diagnosticul financiar

Postat de ABC on 28 December 2006 - 11:17 PM in Arhiva

Contabilitatea manageriala presupune reorganizarea si interpretarea informatiilor economico-financiare conform cerintelor interne ale echipei manageriale.
"Legea" contabilitatii manageriale este stabilita in cadrul fiecarei companii: tipuri de rapoarte financiare / forma, structura, continut / termene de raportare / beneficiari.

Din experienta mea, pot sa-ti spun ca sunt destul de multe firme care au implementat sau au inceput sa-si dezvolte aceasta componenta a activitatii financiar - contabile (contabilitate manageriala) pentru ca managerii au inteles beneficiile acestor informatii: isi pot controla banii si performantele financiare.
Din punctul meu de vedere, acest domeniu de activitate se va dezvolta extrem de rapid si va atrage cat mai mult personal cu pregatire economica.



#113273 MBA

Postat de ABC on 28 December 2006 - 10:51 PM in Arhiva

Cateva opinii:

Este adevarat ca, uneori, faptul ca ai facut un MBA poate sa-si deschida niste "usi" insa nu este un element hotarator la angajare. Este foarte importanta experienta in domeniu, contributia la diverse proiecte de mai mare sau mai mica amploare, calitatile manageriale si de leadership.

"Pentru accesul la un post mai bun/bine platit/intr-o firma mai mare" este nevoie de un CV bine intocmit, in care sa scoti in evidenta contributia, responsabilitatile si rezultatele obtinute. Se apreciaza in mod deosebit evidentierea rezultatelor obtinute, exprimate sub forma de cifre, de ex: am coordonat activitatea unui departament format din 5 persoane, am elaborat 10 instructiuni de lucru pentru ...., am elaborat si am implementat un sistem de audit intern, am coordonat .... etc, etc.

"Pentru continuarea carierei in domeniul economic" este nevoie sa fii bine pregatit profesional, fiind la curent cu toate noutatile legislatiei romanesti si cu abordarile aferente standardelor internationale. Aceste informatii se obtin prin studiu individual, training-uri, networking.

Este important ca atunci cand vrei sa urmezi un program de pregatire profesionala (MBA sau un training de scurta durata) in care sa fie abordate cat mai multe studii de caz si alte aplicatii, sa te interesezi cine este trainer-ul: profesor universitar sau specialist practician. Oricare ar fi situatia trebuie sa cunoasca si sa inteleaga bine mediul de afaceri, care este extrem de dinamic, si sa aiba capacitatea de a oferi diverse solutii la problemele ridicate de cursanti.



#113231 MBA

Postat de ABC on 28 December 2006 - 02:23 PM in Arhiva

Fara nici-o suparare, dar vreau sa intreb care este scopul pentru care vreti sa faceti un MBA?
Pentru ca pot sa fie diverse motivatii si in functie de fiecare varianta se pot identifica diverse solutii.



#113215 MANAGEMENTUL SI SPECIALISTII DIN DOMENIUL ECONOMIC

Postat de ABC on 28 December 2006 - 12:22 PM in Arhiva

Readuc in atentie acest subiect, pentru ca tot mai multe companii cauta sa angajeze specialisti in domeniul managementului financiar si se confrunta cu o mare criza de personal.
De aceea, de multe ori sunt angajate persoane tinere, fara multa experienta, dar care sunt dornice sa invete. De fapt, la angajare conteaza doar disponibilitatea acestora de a se forma intr-un domeniu in care trebuie sa intelegi in ce consta afacerea companiei si sa intocmesti rapoartele financiare care sunt solicitate de membrii echipei manageriale.
Cu timpul, acesti "juniori" sunt implicati in analiza si interpretarea informatiilor financiare si ajung sa se specializeze pe anumite lucrari de analiza si planificare financiara.



#113211 Analiza indicatorilor si Diagnosticul financiar

Postat de ABC on 28 December 2006 - 11:58 AM in Arhiva

Analizele economice si diagnosticul financiar sunt elemente de management financiar sau altfel spus de contabilitate manageriala.
Managerii interesati de dezvoltarea si consolidarea afacerilor sunt extrem de interesati de interpretarea indicatorilor economici, care reprezinta "starea de sanatate" a companiei.
Care sunt cei mai importanti indicatori? Depinde de specificul firmei (obiect de activitate, dimensiune etc).
In general se urmaresc indicatorii de profitabilitate, lichiditate si de indatorare.
Acesti indicatori se calculeaza si se analizeaza lunar.



#111492 De ce ne subapreciem valoarea profesionala????

Postat de ABC on 08 December 2006 - 10:58 PM in Arhiva

Am revazut (selectiv) ceea ce s-a scris despre acest subiect si observ ca cele mai multe interventii se refera la experiente sau pareri care exprima nemultumiri, indoieli, pesimism.
Este o situatie generalizata: avem timp sa ne povestim “necazurile” dar nu avem timp sau nu vrem sa ne povestim si reusitele, indiferent de numarul si dimensiunea lor.
Cand in jurul tau, vezi ca totul este “gri” ai tendinta sa “cazi” in aceeasi stare.

As vrea sa recunoasteti si sa impartasiti si bucuriile voastre din aceasta profesie.
Amintindu-va si situatiile placute, povestindu-le si altora, se creeaza o energie pozitiva care poate ca va ajuta la o reevaluare si apreciere corecta a valorii profesionale.

Valoarea este diferita in functie de context.
Valoarea este o combinatie intre autoevaluare si evaluarea din partea celorlalti.

Va invit sa povestim si realizarile din viata profesionala si sa ne bucuram impreuna de aceste lucruri.



#111339 Conta cafenea

Postat de ABC on 07 December 2006 - 10:08 PM in Arhiva

Dragii mei colegi, va propun sa intram intr-un joc colectiv si anume sa intocmim un plan de actiune pentru realizarea unei idei de afaceri: “conta cafe”.
Stiti foarte bine ca fiecare avem multe idei, insa ne lipseste planificarea si actiunea.

In ce consta planificarea unei afaceri?
-dezvoltarea unei viziuni generale asupra afacerii
-stabilirea unor obiective si strategii de realizare a acestora pe diverse perioade de timp

In ce consta punerea in practica a unei idei de afaceri?
-dezvoltarea unui plan de actiuni pentru fiecare etapa de dezvoltare a afacerii
-stabilirea persoanelor care asigura managementul afacerii si alocarea responsabilitatilor
-asigurarea si alocarea resurselor necesare (materiale, umane, financiare) pentru fiecare activitate
-identificarea necesarului de finantare si asigurarea finantarii pentru investitii si pentru activitatea curenta
-urmarirea realizarii obiectivelor financiare: cifra de afaceri, profit, lichiditati.

Prin acceptarea acestui "joc" vom reusi sa vedem care sunt calitatile noastre de intreprinzatori si manageri pentru dezvoltarea si realizarea acestui proiect extrem de interesant.

Ce ziceti? Intrati in "joc"?

In continuarea mesajului anterior, am sa-mi exprim cateva pareri:

Ref: Viziune generala privind proiectul “conta cafe”:
-o ocazie de a-ti face noi prieteni care au aceleasi preocupari (domeniul economic)
-o sansa de a identifica noi oportunitati pentru cariera si afaceri
-o posibilitate de relaxare si de informare
-o modalitate de dezvoltare a solidaritatii in aceasta breasla profesionala

Ref: Coordonatele generale ale proiectului "conta cafe”:
-Produse si servicii: cafea, ceai, racoritoare
-Piata-tinta: localitati bine dezvoltate din punct de vedere economic
-Clientii: specialistii din domeniul economic si orice alta persoana interesata
-Promovare: publicitate online, fluturasi publicitari, presa locala
-Preturi si tarife: comparabile cu cele de pe piata
-Avantaj concurential: daca locatia este dotata corespunzator, se pot organiza si evenimente (mese
rotunde, seminarii, training-uri) pentru prezentarea si dezbaterea unor subiecte de larg interes



#110511 Cum are loc recrutarea, selectia si angajarea

Postat de ABC on 30 November 2006 - 10:16 PM in Arhiva

Felicitari pentru initierea acestui proiect si mult succes in continuare.

Avand in vedere specificul acestui capitol de discutii, va propun sa dezbatem toate elementele care stau la baza unui proces de recrutare, selectie si angajare:

1. modul cum iti concepi anuntul de angajare / cv-ul de prezentare:
-domeniul de expertiza: contabilitate financiara sau contabilitate manageriala
-nivelul de pregatire si experienta profesionala
-atestate si certificari profesionale
-capacitate de analiza, sinteza si interpretare a informatiilor financiare
-abilitati personale: comunicare, flexibilitate, preocupare pentru dezvoltarea personala

2. modul cum iti pregatesti interviul de angajare pentru:
-evaluarea profesionala (cunostinte profesionale)
-evaluarea personala (comportament, atitudine, limbaj)

3. conditiile in care are loc angajarea:
-sarcini si responsabilitati
-salariu si alte beneficii

De ce cred ca este important sa discutam si despre aceste lucruri?
Pentru ca, indiferent de conditiile de pregatire profesionala sau conditiile salariale, la angajare este bine sa luam in considerare si compatibilitatea intre persoana nou angajata si mediul de lucru existent.
Voi ce parere aveti?



#106944 Rolul managementului financiar

Postat de ABC on 10 November 2006 - 10:10 PM in Arhiva

Pentru: Noi

Pentru recomandarea unor indicatori financiari care sa fie relevanti pentru analiza performantelor firmei proprii, te rog sa precizezi care este domeniul de activitate al firmei: productie ? / comert ? / servicii ?

In general se calculeaza, se analizeaza si se interpreteaza:
- indicatori de profitabilitate
- indicatori de lichiditate si solvabilitate
- indicatori de gestiune a clientilor, furnizorilor si stocurilor
- indicatori de echilibru financiar

Deasemenea se fac analize privind structura si continutul costurilor fixe si variabile si se determina pragul minim de rentabilitate (nivelul minim al vanzarilor pentru care firma nu inregistreaza pierderi).

Astept mai multe detalii, pentru ca raspunsul sa fie cat mai aproape de necesitatile reale de management a companiei.



#103838 BUGETELE FIRMEI SI RAPOARTELE DE CONTROL BUGETAR

Postat de ABC on 16 October 2006 - 09:40 PM in Arhiva

Am atasat un formular cu explicatiile aferente pentru Bugetul de Venituri si Cheltuieli.

Fisiere atasate




#92413 CURS DE CALIFICARE

Postat de ABC on 06 July 2006 - 11:03 AM in Arhiva

Cheltuielile cu pregatirea profesionala (cursurile) sunt deductibile.
Eu recomand inregistrarea pe contul 628 (alte servicii executate de terti).
In contul 614 inregistrez serviciile de natura studiilor de fezabilitate, reevaluare - servicii care sunt prestate de terti si care imi furnizeaza informatii necesare pentru managementul afacerii.



#90675 Rolul managementului financiar

Postat de ABC on 27 June 2006 - 09:29 AM in Arhiva

Contabilitatea generala si analiza financiara au moduri de abordare distincte asupra informatiei economice.
Contabilitatea generala are menirea de a CONSTATA situatia financiara a unei firme, pe baza inregistrarii tranzactiilor conform unor reglementari stricte in scopul redarii unei "imagini fidele".
Analiza financiara are rolul de a APRECIA si de a emite judecati asupra situatiei financiare a firmei si se preocupa mai putin de respectarea unor reglementari stricte.

Managerul unei afaceri este interesat atat de contabilitatea generala, care reflecta o imaginea firmei conform reglementarilor legale in vigoare, cat si de contabilitatea manageriala care ii ofera informatiile necesare pentru analiza si evaluarea rezultatelor obtinute si pentru stabilirea obiectivelor si directiilor de actiune pentru perioada urmatoare.



#90269 fisa postului - CERERI

Postat de ABC on 25 June 2006 - 05:50 PM in Arhiva

Sunt prezentate cateva elemente la adresa:
http://www.conta.ro/...69-0-asc-0.html

Sau poti sa studiezi descrierea postului pe site-urile de job-uri:
www.bestjobs.ro sau www.ejobs.ro



#90202 Rolul managementului financiar

Postat de ABC on 25 June 2006 - 10:00 AM in Arhiva

In mediul economic actual, au loc profunde transformari in toate domeniile de activitate si implicatiile se resimt atat in situatia financiara a fiecarei companii cat si la nivelul individual (ca angajat sau intreprinzator).

Pentru atenuarea riscurilor generale care pot sa influenteze activitatea unei firme, trebuie sa cunoastem care sunt factorii de presiune care pot sa apara din mediul extern al firmei (mediul legislativ, fiscal, financiar, social etc) si punctele slabe din mediul intern al firmei (lipsa de obiective si strategii generale si financiare, pregatirea necorespunzatoare din punct de vedere managerial si profesional).

MANAGEMENTUL FINANCIAR SI BENEFICIILE LA NIVEL DE FIRMA
Beneficiile implementarii managementului financiar se vor resimti in dezvoltarea controlabila a afacerii deoarece se urmareste:
-monitorizarea continua a performantelor financiare
-identificarea punctelor slabe: vanzari nerentabile, costuri administrative mari, disponibilitati banesti insuficiente
-planificarea nivelului minim al vanzarilor pentru care firma nu inregistreaza pierderi
-profitabilitatea firmei pe termen lung, prin crearea unui sistem de strategii generale care sa sustina realizarea acestui obiectiv
-evitarea blocajelor financiare prin estimarea si asigurarea lichiditatilor necesare pentru activitatea curenta si pentru investitii

MANAGEMENTUL FINANCIAR SI BENEFICIILE LA NIVEL INDIVIDUAL
Beneficiile implicarii personale in dezvoltarea managementului financiar al unei companii sunt:
-formarea unei viziuni de ansamblu asupra afacerii companiei
-intelegerea rolului si specificului fiecarei activitati a companiei: marketing, reclama si publicitate, vanzari si distributie si modul in care pot sa influenteze rezultatele financiare ale firme
-dezvoltarea abilitatilor de analiza, planificare si control a resurselor si rezultatelor din domeniul financiar
-cresterea nivelului de pregatire profesionala si dezvoltarea unei cariere intr-un domeniu in plina dezvoltare.



#90196 Analiza indicatorilor si Diagnosticul financiar

Postat de ABC on 25 June 2006 - 08:27 AM in Arhiva

DIAGNOSTICUL FINANCIAR presupune identificarea punctelor tari si a punctelor slabe din mediul intern al companiei, prin prisma principalilor indicatori economico-financiari, precum si identificarea oportunitatilor si riscurilor care pot sa apara ca influenta a mediului extern asupra companiei.
INDICATORII sunt expresia eficientei si performantei activitatilor economico-financiare previzionate si/sau realizate.
Acesti indicatori se pot calcula fie la nivel de firma, fie la nivel de centre de responsabilitate sau centre de cost.
In functie de rezultatele obtinute prin tabloul indicatorilor economici se pot lua decizii pentru realizarea obiectivele generale ale firmei.

ANALIZA CONTULUI DE PROFIT SI PIERDERE
Se realizeaza cu ajutorul Soldurilor Intermediare de Gestiune (dupa modelul francez, anglo-saxon sau cf. OMF 94/2001), indicatori care sunt prezentati la adresa:
http://www.conta.ro/...pic.php?t=15360

ANALIZA BILANTULUI FINANCIAR
Bilantul financiar reprezinta o prelucrare simplificata a bilantului financiar-contabil, pe baza caruia se analizeaza starea de echilibru / dezechilibru financiar in care se situeaza compania din punctul de vedere al alocarilor (sub forma de active), respectiv al surselor de finantare (sub forma de pasive) pe termen lung si scurt.

Pentru a se asigura echilibrul financiar, trebuie sa fie respectate urmatoarele corelatii:
-activele pe termen lung sa fie finantate din surse atrase pe termen lung
-activele pe termen scurt sa fie finantate din surse atrase pe termen scurt

Analiza activelor si pasivelor pe termen lung
In vederea analizei echilibrului financiar pe termen lung, se va calcula fondul de rulment (FR).
Daca fondul de rulment este pozitiv, acest lucru certifica o stare de echilibru financiar; un rezultat negativ poate semnala o situatie nefovorabila in perioada urmatoare.
FR total = total capitaluri permanente – total utilizari pe termen lung = (capitaluri proprii + imprumuturi pe termen lung) – active imobilizate
FR propriu = capitaluri proprii – active imobilizate

Analiza activelor si pasivelor pe scurt
In vederea analizei echilibrului financiar pe termen scurt, se va calcula necesarul de fond de rulment (NFR).
NFR = stocuri + creante – datorii pe termen scurt
NFR exploatare = stocuri si creante din activitatea de exploatare – datorii legate de activitatea de exploatare

Trezoreria neta TN = FR – NF = active de trezorerie – pasive de trezorerie
Existenta unei trezorerii pozitive certifica o stare de echilibru financiar la nivel de companie.

INDICATORI DE RENTABILITATE
rentabilitatea comerciala = profit net / cifra de afaceri
rentabilitatea financiara = profit net / capital propriu
rentabilitatea economica = profit brut / capital investit
rentabilitatea activelor = cifra de afaceri / total active

INDICATORI DE LICHIDITATE
lichiditatea generala = active circulante / datorii pe termen scurt
lichiditatea rapida = (active circulante – stocuri) / datorii pe termen scurt
lichiditatea imediata = active de trezorerie / datorii pe termen scurt

INDICATORI DE SOLVABILITATE
rata solvabilitatii generale = active totale / datorii totale
situatia neta = capitaluri proprii = total active – total datorii

INDICATORI DE GESTIUNE (viteze de rotatie)
durata medie de incasare a clientilor = sold mediu creante comerciale / cifra de afaceri cu TVA * 360 zile
durata medie de plata a furnizorilor = sold mediu datorii comerciale / cheltuieli cu furnizorii cu TVA * 360 zile
durata medie de rotatie a stocurilor = sold mediu stocuri / cheltuieli cu marfa, materii prime si consumabile * 360 zile



#90194 BUGETELE FIRMEI SI RAPOARTELE DE CONTROL BUGETAR

Postat de ABC on 25 June 2006 - 08:03 AM in Arhiva

Previziunea este expresia unui management performant, prin care se valorifica cat mai eficient potentialul intern al firmei (comercial, tehnic, economic, managerial, etc) luand in calcul si toate variabilele si influentele mediului ambiant.

Previziunea financiara pe termen scurt se realizeaza cu ajutorul bugetelor si se refera la durata unui exercitiu (1 an) si are ca scop principal planificarea, coordonarea si controlul activitatii in scopul obtinerii de profit maxim si / sau de cash-flow pozitiv.

In lipsa unei planificari, managementul firmei nu ar avea drept repere decat realizarile proprii ale perioadelor precedente sau realizarile concurentei, care au fost determinate de conditiile concrete ale acelei perioade si care nu se extrapoleaza intocmai in perioada urmatoare.
O caracteristica a vietii economice occidentale este preocuparea pentru "bugetarea" oricarei actiuni sau activitati, indiferent de amploarea sau insemnatatea ei in activitatea generala a intreprinderii. (Ion Verboncu)

Instrumentele de realizare a previziunii financiare sunt bugetele firmei care, spre deosebire de bilant si contul de rezultate, nu sunt destinate marelui public, ci nevoilor interne ale firmei de orientare, de ghidare, spre realizarea obiectivelor propuse in exercitiul financiar viitor.
Bugetele firmei sunt instrumente economico-financiare care exprima, in expresie baneasca, principalele obiective stabilite la nivelul firmei si/sau la nivelul subdiviziunilor organizatorice.

Preocuparea pentru previziunea financiara trebuie insotita de controlul bugetar al realizarilor fata de previziuni, al cauzelor abaterilor, pentru a modifica, dupa caz, previziunile atunci cand realitatea impune aceasta sau, invers, sa actioneze asupra functionarii, pentru a se apropia realizarile de previziuni.



#89793 Analiza rezultatului pe baza contului de profit si pierdere

Postat de ABC on 22 June 2006 - 09:42 PM in Arhiva

Draga georgi30,

Acum inteleg ca lucrarea a fost deja predata insa tu vrei sa in continuare sa intelegi cum trebuie interpretata si analizata evolutia rezultatului din exploatare.
Te rog sa-mi trimiti prin e-mail (office@abctrainingconsulting.ro) aplicatia respectiva si o sa incerc sa-ti fac un model complet de analiza.

Pe curand!



#89732 Analiza rezultatului pe baza contului de profit si pierdere

Postat de ABC on 22 June 2006 - 04:03 PM in Arhiva

Conform OMF nr 94/2001 analiza rezultatului din activitatea de exploatare se face dupa urmatoarele elemente:

1.Cifra de afaceri
2.Costul bunurilor vandute si al serviciilor prestate = chelt activitatii de baza + chelt. activitatii auxiliare + chelt indirecte de productie
3.Rezultatul brut aferent cifrei de afaceri (rd 1 – rd 2)
4.Chelt de desfacere
5.Chelt generale de administratie
6.Alte venituri din exploatare
7.Rezultatul din exploatare (rd 3 – rd 4 – rd 5 + rd 6)

Clasificarea cheltuielilor se face tinand cont de specificul activitatii firmei.



#89731 Analiza rezultatului pe baza contului de profit si pierdere

Postat de ABC on 22 June 2006 - 04:02 PM in Arhiva

Conform modelului de analiza anglo-saxon, soldurile intermediare de gestiune sunt:
1.rezultatul inainte de plata dobanzilor, impozitului pe profit si amortizarii = marja asupra cheltuielilor variabile
EBITDA = cifra de afaceri – cheltuieli variabile de exploatare
(Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation and Amortization)

2.rezultatul inainte de plata dobanzilor si a impozitului pe profit
EBIT = EBITDA – cheltuieli cu amortizarea
(Earnings Before Interest and Taxes)

3.rezultatul brut, inainte de plata impozitului pe profit
EBT = EBIT – cheltuielile cu dobanzile
(Earnings Before Interest Taxes)



#89728 Analiza rezultatului pe baza contului de profit si pierdere

Postat de ABC on 22 June 2006 - 04:00 PM in Arhiva

Soldurile intermediare de gestiune (SIG) reprezinta o serie de indicatori care ne ajuta sa analizam modul de obtinere a rezultatului activitatii firmei (profit sau pierdere) tinand cont de natura elementelor de cheltuieli inregistrate.

Din acest punct de vedere, cheltuielile de exploatare se pot grupa in urmatoarele categorii:
-cheltuielile externe, care sunt generate de consumurile de resurse achizitionate de la terti, cum ar fi: cheltuielile cu marfa, materiile prime, materialele consumabile, energia si apa, cu intretinerea si reparatiile, cu chiriile, cu asigurarile, transport, protocol, reclama si publicitate, deplasari, posta si telecomunicatii, servicii bancare etc.
-cheltuielile de personal si cheltuielile cu impozitele si taxele percepute de autoritatile statului
-alte cheltuieli de exploatare, cum ar fi cele cu amortizarea.

Conform modelului francez de analiza, acesti indicatori sunt:
1.marja comerciala (MC) – reprezinta diferenta dintre valoarea vanzarilor si costul direct aferent produselor vandute; marja comerciala este primul nivel de la care incepe sa se contureze profitul firmei.
MC = cifra de afaceri – costul marfii, produselor sau serviciilor vandute

2.valoarea adaugata (VA) – reprezinta valoarea ramasa la dispozitia firmei, dupa valorificarea bunurilor si serviciile si deducerea cheltuielilor cu resursele externe consumate pentru derularea activitatii de baza a firmei; formula de calcul este:
VA = MC + productia stocata sau imobilizata – alte cheltuielile externe firmei
Cheltuielile externe ale firmei (inafara de cheltuielile cu marfa si materiile prime (care afecteaza marja comerciala) sunt compuse si din: cheltuieli cu materiale consumabile, cu energia si apa, cu ambalajele, cu intretinerea si reparatiile, cu chiriile, asigurarile de bunuri si persoane, transport, protocol, reclama si publicitate, deplasari, posta si telecomunicatii, servicii bancare si alte servicii prestate de terti;

3.excedentul brut de exploatare (EBE) – reprezinta valoarea ramasa la dispozitia firmei dupa ce s-a diminuat valoarea adaugata cu cheltuielile de personal si cheltuielile cu impozitele si taxele percepute de stat; formula de calcul este:
EBE = VA – (cheltuielile de personal + cheltuielile cu impozite si taxe)

4.rezultatul exploatarii (RE) – reprezinta diferenta dintre veniturile si cheltuielile de exploatare.
RE = EBE + (alte venituri din exploatare – alte cheltuieli din exploatare) – cheltuieli cu amortizarea

5.rezultatul curent (RC) – reprezinta rezultatul obtinut din activitatea de exploatare si cea financiara.
RC = RE + (venituri financiare – cheltuieli financiare)



#89691 Carti si training-uri recomandate

Postat de ABC on 22 June 2006 - 02:52 PM in Arhiva

De studiat si oferta prezentata de site-ul conta, in prima pagina, sectiunea Utile - la adresa:

http://www.conta.ro/carti.php?tip=a




Cometa SQL