Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
ABC's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


ABC's Content

There have been 116 items by ABC (Search limited from 01-January 08)



Sort by                Order  

#90269 fisa postului - CERERI

Postat de ABC on 25 June 2006 - 05:50 PM in Arhiva

Sunt prezentate cateva elemente la adresa:
http://www.conta.ro/...69-0-asc-0.html

Sau poti sa studiezi descrierea postului pe site-urile de job-uri:
www.bestjobs.ro sau www.ejobs.ro



#111339 Conta cafenea

Postat de ABC on 07 December 2006 - 10:08 PM in Arhiva

Dragii mei colegi, va propun sa intram intr-un joc colectiv si anume sa intocmim un plan de actiune pentru realizarea unei idei de afaceri: “conta cafe”.
Stiti foarte bine ca fiecare avem multe idei, insa ne lipseste planificarea si actiunea.

In ce consta planificarea unei afaceri?
-dezvoltarea unei viziuni generale asupra afacerii
-stabilirea unor obiective si strategii de realizare a acestora pe diverse perioade de timp

In ce consta punerea in practica a unei idei de afaceri?
-dezvoltarea unui plan de actiuni pentru fiecare etapa de dezvoltare a afacerii
-stabilirea persoanelor care asigura managementul afacerii si alocarea responsabilitatilor
-asigurarea si alocarea resurselor necesare (materiale, umane, financiare) pentru fiecare activitate
-identificarea necesarului de finantare si asigurarea finantarii pentru investitii si pentru activitatea curenta
-urmarirea realizarii obiectivelor financiare: cifra de afaceri, profit, lichiditati.

Prin acceptarea acestui "joc" vom reusi sa vedem care sunt calitatile noastre de intreprinzatori si manageri pentru dezvoltarea si realizarea acestui proiect extrem de interesant.

Ce ziceti? Intrati in "joc"?

In continuarea mesajului anterior, am sa-mi exprim cateva pareri:

Ref: Viziune generala privind proiectul “conta cafe”:
-o ocazie de a-ti face noi prieteni care au aceleasi preocupari (domeniul economic)
-o sansa de a identifica noi oportunitati pentru cariera si afaceri
-o posibilitate de relaxare si de informare
-o modalitate de dezvoltare a solidaritatii in aceasta breasla profesionala

Ref: Coordonatele generale ale proiectului "conta cafe”:
-Produse si servicii: cafea, ceai, racoritoare
-Piata-tinta: localitati bine dezvoltate din punct de vedere economic
-Clientii: specialistii din domeniul economic si orice alta persoana interesata
-Promovare: publicitate online, fluturasi publicitari, presa locala
-Preturi si tarife: comparabile cu cele de pe piata
-Avantaj concurential: daca locatia este dotata corespunzator, se pot organiza si evenimente (mese
rotunde, seminarii, training-uri) pentru prezentarea si dezbaterea unor subiecte de larg interes



#28076 De ce ne subapreciem valoarea profesionala????

Postat de ABC on 12 July 2005 - 11:35 PM in Arhiva

Am citit selectiv raspunsurile postate la acest subiect si am urmatoarea propunere legata de prezentarea serviciilor furnizate de persoanele (fizice / juridice) care activeaza in domeniul contabilitatii:
a) pe domenii de activitate specifice:
productie: alimentara, textila, materiale de constructii etc
distributie: ..........
transporturi: .........
institutii financiare: ...........
b) in functie de dimensiunea firmei:
- IMM ...
- firma mare ....
c) in functie de aria de expertiza:
- evidenta contabila completa
- evidenta partiala ....

Daca ar exista o astfel de baza de date, cred ca ar fi mai usor pentru evaluarea efortului depus in zona contabilitatii.

Recomandarile ar fi mai usor de facut atunci cand cineva ar avea nevoie, sa zicem, de un economist care are experienta in domeniul contabilitatii in firme de productie si distributie materiale de constructii, iar aceasta firma desfasoara si activitati de import-export.

Este destul de explicita prezentarea facuta?



#45238 De ce ne subapreciem valoarea profesionala????

Postat de ABC on 16 October 2005 - 03:53 PM in Arhiva

Este adevarat ca cea mai mare parte a patronilor de firma subapreciaza munca angajatilor.
Dar si noi trebuie sa aratam ca suntem foarte bine pregatiti si ca ceea ce facem este important si util pentru bunul mers al afacerii. Si pentru ca patronul sa aprecieze corect munca noastra, este important ca informatiile contabile sa fie traduse si acccesibile si intelegerii unui nefinantist.

Pana la urma, valoarea profesionala depinde si de modul in care te reprezinti cat mai bine in fata angajatorului si iti castigi toate beneficiile de care esti indreptatit. Intrebarea care trebuie sa predomine: care sunt punctele forte ale propriei pregatiri si experiente profesionale? Cum se pot sustine si evidentia aceste elemente ?

Daca va mai amintiti manualele de economie din liceu, acolo scria ca forta de munca este o marfa al carei pret depinde de : piata, cantitate, calitate, promovare, elemente de diferentiere.

Aceeasi persoana, care are aceeasi pregatire si aceleasi responsabilitati, poate sa aiba venituri diferite in functie de firma in care lucreaza, in functie de cum stie sa-si vanda pregatirea si experienta profesionala, in functie de contributia adusa pentru dezvoltarea afacerii.



#45610 De ce ne subapreciem valoarea profesionala????

Postat de ABC on 18 October 2005 - 11:33 PM in Arhiva

Am revenit pe forum si am observat opinii extrem de diferite, dar la fel de interesante.
Sunt opinii care reflecta mediul in care ne desfasuram activitatea si modul de adaptare la acest mediu. Este clar ca fiecare din noi profeseaza intr-un mediu de lucru distinct si ca nu exista retete comune de rezolvare a problemelor. Dar….

Va spun din experienta (11 ani experienta profesionala si manageriala, in companii diverse ca dimensiune si domenii de activitate) ca am observat urmatoarele comportamente extreme din partea colegilor cu care am colaborat :
1.atitudinea pasiva - exista nemultumire fata de locul de munca, dar nu se intreprinde nici o masura (nu se asuma riscul schimbarii)
2.atitudinea proactiva – exista nemultumire si aceasta genereaza resurse pentru identificarea solutiilor de schimbare a situatiei (se asuma riscul schimbarii).

Si eu am trecut prin diverse etape profesionale care au fost extrem de dificile, dar am vrut sa am controlul asupra situatiei si atunci mi-am reevaluat obiectivele si sansele si … am trecut peste cele mai multe obstacole. Important este sa crezi in tine si sa-ti apreciezi corect valoarea profesionala.

Cu prietenie,
ABC



#111492 De ce ne subapreciem valoarea profesionala????

Postat de ABC on 08 December 2006 - 10:58 PM in Arhiva

Am revazut (selectiv) ceea ce s-a scris despre acest subiect si observ ca cele mai multe interventii se refera la experiente sau pareri care exprima nemultumiri, indoieli, pesimism.
Este o situatie generalizata: avem timp sa ne povestim “necazurile” dar nu avem timp sau nu vrem sa ne povestim si reusitele, indiferent de numarul si dimensiunea lor.
Cand in jurul tau, vezi ca totul este “gri” ai tendinta sa “cazi” in aceeasi stare.

As vrea sa recunoasteti si sa impartasiti si bucuriile voastre din aceasta profesie.
Amintindu-va si situatiile placute, povestindu-le si altora, se creeaza o energie pozitiva care poate ca va ajuta la o reevaluare si apreciere corecta a valorii profesionale.

Valoarea este diferita in functie de context.
Valoarea este o combinatie intre autoevaluare si evaluarea din partea celorlalti.

Va invit sa povestim si realizarile din viata profesionala si sa ne bucuram impreuna de aceste lucruri.



#130987 De ce ne subapreciem valoarea profesionala????

Postat de ABC on 11 May 2007 - 05:21 PM in Arhiva

Un articol interesant din Ziarul financiar - suplimentul Profesii:


http://www.zf.ro/articol_123141/poate_fi_c..._business_.html



#113275 Analiza indicatorilor si Diagnosticul financiar

Postat de ABC on 28 December 2006 - 11:17 PM in Arhiva

Contabilitatea manageriala presupune reorganizarea si interpretarea informatiilor economico-financiare conform cerintelor interne ale echipei manageriale.
"Legea" contabilitatii manageriale este stabilita in cadrul fiecarei companii: tipuri de rapoarte financiare / forma, structura, continut / termene de raportare / beneficiari.

Din experienta mea, pot sa-ti spun ca sunt destul de multe firme care au implementat sau au inceput sa-si dezvolte aceasta componenta a activitatii financiar - contabile (contabilitate manageriala) pentru ca managerii au inteles beneficiile acestor informatii: isi pot controla banii si performantele financiare.
Din punctul meu de vedere, acest domeniu de activitate se va dezvolta extrem de rapid si va atrage cat mai mult personal cu pregatire economica.



#113211 Analiza indicatorilor si Diagnosticul financiar

Postat de ABC on 28 December 2006 - 11:58 AM in Arhiva

Analizele economice si diagnosticul financiar sunt elemente de management financiar sau altfel spus de contabilitate manageriala.
Managerii interesati de dezvoltarea si consolidarea afacerilor sunt extrem de interesati de interpretarea indicatorilor economici, care reprezinta "starea de sanatate" a companiei.
Care sunt cei mai importanti indicatori? Depinde de specificul firmei (obiect de activitate, dimensiune etc).
In general se urmaresc indicatorii de profitabilitate, lichiditate si de indatorare.
Acesti indicatori se calculeaza si se analizeaza lunar.



#90196 Analiza indicatorilor si Diagnosticul financiar

Postat de ABC on 25 June 2006 - 08:27 AM in Arhiva

DIAGNOSTICUL FINANCIAR presupune identificarea punctelor tari si a punctelor slabe din mediul intern al companiei, prin prisma principalilor indicatori economico-financiari, precum si identificarea oportunitatilor si riscurilor care pot sa apara ca influenta a mediului extern asupra companiei.
INDICATORII sunt expresia eficientei si performantei activitatilor economico-financiare previzionate si/sau realizate.
Acesti indicatori se pot calcula fie la nivel de firma, fie la nivel de centre de responsabilitate sau centre de cost.
In functie de rezultatele obtinute prin tabloul indicatorilor economici se pot lua decizii pentru realizarea obiectivele generale ale firmei.

ANALIZA CONTULUI DE PROFIT SI PIERDERE
Se realizeaza cu ajutorul Soldurilor Intermediare de Gestiune (dupa modelul francez, anglo-saxon sau cf. OMF 94/2001), indicatori care sunt prezentati la adresa:
http://www.conta.ro/...pic.php?t=15360

ANALIZA BILANTULUI FINANCIAR
Bilantul financiar reprezinta o prelucrare simplificata a bilantului financiar-contabil, pe baza caruia se analizeaza starea de echilibru / dezechilibru financiar in care se situeaza compania din punctul de vedere al alocarilor (sub forma de active), respectiv al surselor de finantare (sub forma de pasive) pe termen lung si scurt.

Pentru a se asigura echilibrul financiar, trebuie sa fie respectate urmatoarele corelatii:
-activele pe termen lung sa fie finantate din surse atrase pe termen lung
-activele pe termen scurt sa fie finantate din surse atrase pe termen scurt

Analiza activelor si pasivelor pe termen lung
In vederea analizei echilibrului financiar pe termen lung, se va calcula fondul de rulment (FR).
Daca fondul de rulment este pozitiv, acest lucru certifica o stare de echilibru financiar; un rezultat negativ poate semnala o situatie nefovorabila in perioada urmatoare.
FR total = total capitaluri permanente – total utilizari pe termen lung = (capitaluri proprii + imprumuturi pe termen lung) – active imobilizate
FR propriu = capitaluri proprii – active imobilizate

Analiza activelor si pasivelor pe scurt
In vederea analizei echilibrului financiar pe termen scurt, se va calcula necesarul de fond de rulment (NFR).
NFR = stocuri + creante – datorii pe termen scurt
NFR exploatare = stocuri si creante din activitatea de exploatare – datorii legate de activitatea de exploatare

Trezoreria neta TN = FR – NF = active de trezorerie – pasive de trezorerie
Existenta unei trezorerii pozitive certifica o stare de echilibru financiar la nivel de companie.

INDICATORI DE RENTABILITATE
rentabilitatea comerciala = profit net / cifra de afaceri
rentabilitatea financiara = profit net / capital propriu
rentabilitatea economica = profit brut / capital investit
rentabilitatea activelor = cifra de afaceri / total active

INDICATORI DE LICHIDITATE
lichiditatea generala = active circulante / datorii pe termen scurt
lichiditatea rapida = (active circulante – stocuri) / datorii pe termen scurt
lichiditatea imediata = active de trezorerie / datorii pe termen scurt

INDICATORI DE SOLVABILITATE
rata solvabilitatii generale = active totale / datorii totale
situatia neta = capitaluri proprii = total active – total datorii

INDICATORI DE GESTIUNE (viteze de rotatie)
durata medie de incasare a clientilor = sold mediu creante comerciale / cifra de afaceri cu TVA * 360 zile
durata medie de plata a furnizorilor = sold mediu datorii comerciale / cheltuieli cu furnizorii cu TVA * 360 zile
durata medie de rotatie a stocurilor = sold mediu stocuri / cheltuieli cu marfa, materii prime si consumabile * 360 zile



#171235 examen aptitudini CAFR mai 2008

Postat de ABC on 04 May 2008 - 02:26 PM in Arhiva

Succes tuturor celor care se prezinta la examenul de aptitudini din luna mai 2008!
Iata ce am aflat din discutia cu o colega care a absolvit acest examen anul trecut:
- proba 1: 15 subiecte din domeniile audit si contabilitate selectate din cele prezentate pe site-ul cafr
- proba 2: subiecte tip grila din toata bibliografia afisata pentru examen
- proba 3: proba practica care are ca obiectiv intocmirea unei foi de lucru cf Normelor minimale de audit si intocmirea unui raport de audit
Numai bine!



#173293 examen aptitudini CAFR mai 2008

Postat de ABC on 24 May 2008 - 05:56 PM in Arhiva

S-au afisat raspunsurile la grile.

http://www.cafr.ro/i...ge=exam_2008_05



#173286 examen aptitudini CAFR mai 2008

Postat de ABC on 24 May 2008 - 03:48 PM in Arhiva

La proba de astazi (proba grila) au fost foarte multe subiecte de drept comercial: clasificarea contractelor, ...
Subiecte de fiscalitate: impozit pe venit, impozit pe profit, TVA, accize.
Subiecte din codul muncii.



#25258 Rolul managementului financiar

Postat de ABC on 24 June 2005 - 10:46 PM in Arhiva

Va propun sa discutam despre indicatorii de gestiune si anume :
-durata medie de incasare a clientilor
-durata medie de plata a furnizorilor
-durata medie de stocare a bunurilor

Cat de des calculati acesti indicatori ?
Considerati ca acesti indicatori sunt importanti, astfel incat trebuie dezvoltat un sistem de raportare periodica ?
Cum sunt stabilite politicile comerciale anuale la nivelul firmei ?

Astept cu mare interes raspunsurile sau intrebarile voastre!
ABC



#159048 Rolul managementului financiar

Postat de ABC on 20 January 2008 - 02:21 PM in Arhiva

Vezi postareamihai78matei, la Jan 19 2008, 05:43 PM, a spus:

Buna ziua,

Problema mea este urmatoarea: trebuie sa concep un buget pe centre de cost, dar nu se are in vedere k nu s-a mai lucrat niciodata pe buget. Nici eu personal nu am mai lucrat cu centre de cost ....cheltuieli...venituri....realizat brut ...etc...
caut un model de buget pe care sa il personalizez....nu am gasit....va rog sa ma ajutati....
Sincer nici nu stiu ce sa va cer....


Ai sa gasesti cateva informatii importante pentru elaborarea lucrarii in aceeasi sectiune - Management Financiar - la capitolul:
BUGETELE FIRMEI SI RAPOARTE DE CONTROL BUGETAR.



#189503 Rolul managementului financiar

Postat de ABC on 13 December 2008 - 04:07 PM in Arhiva

Scuze lui Kimmy - din greseala am sters ceea ce a postat si a aparut doar exemplul pe care al vrut sa-l postez ca raspuns.

Vezi postareakimmy, la Dec 12 2008, 04:14 PM, a spus:

Atasament Prag_de_...sulting_.xls
Am atasat un exemplu privind modul de calcul pentru pragul de rentabilitate.
Succes!



#26074 Rolul managementului financiar

Postat de ABC on 30 June 2005 - 11:07 AM in Arhiva

REF: Management de proiect si Management financiar

Managementul proiectelor se caracterizeaza prin faptul ca se poate aplica in orice domeniu de activitate si vizeaza realizarea unui obiectiv (rezolvarea unei probleme) intr-un perioada clar definita. Pentru functionarea managementului prin proiecte, in functie de complexitatea si amploarea proiectului, se numeste un manager de proiect care isi constituie o echipa de specialisti diferiti ca pregatire si experienta profesionala (insa compatibile cu cerintele proiectului) cu care va elabora planul de actiuni pentru realizarea obiectivelor propuse, va stabili termene intermediare pe tipuri de activitati si termenul de predare a proiectului, va stabili resursele necesare si costul acestora. Toate aceste elemente sunt specifice etapei de analiza, planificare si organizare a proiectului. Urmeaza etapele de implementare, monitorizare si evaluarea finala a proiectului pe baza unor indicatori de apreciere a rezultatelor obtinute in concordanta cu obiectivele stabilite.
Un proiect se caracterizeaza prin unicitate: rezolva o problema existenta sau dezvolta o idee noua.

Managementul financiar este un sistem de lucru prin care se dezvolta comunicarea manageriala in domeniul financiar-contabil. Intr-o prima faza, cand se pun bazele acestui tip de management in cadrul unei firme (cand se stabilesc obiectivele urmarite, fluxul si forma de prezentare a rapoartelor, perioadele de raportare etc) putem spune ca este un proiect si se pot aplica principiile de organizare a managementului prin proiecte.
Insa din momentul in care sistemul de raportare manageriala functioneaza la parametrii stabiliti de conducerea firmei, putem sa spunem ca s-a incheiat etapa de “proiect” si ca am trecut in etapa de activitate curenta, permanenta, de management financiar.



#28036 Rolul managementului financiar

Postat de ABC on 12 July 2005 - 07:54 PM in Arhiva

Am observat ca rata de vizualizare privind subiectul Management Financiar este in crestere, insa numarul dezbaterilor stagneaza. De aceea m-am gandit sa intervin si sa va propun un alt subiect pentru discutii : analiza cifrei de afaceri.

Exemplu :
Conducerea firmei este interesata sa cunoasca performanta vanzarilor si de aceea poate solicita rapoarte de analiza a cifrei de afaceri :
-pe puncte de desfacere
-pe retele de desfacere
-pe zone geografice
-pe clase de clienti

Cum realizati aceste rapoarte ?



#24952 Rolul managementului financiar

Postat de ABC on 22 June 2005 - 09:37 PM in Arhiva

Dragi colegi,

Va propunem un nou capitol de discutii, pentru a face schimb de informatii si experiente si anume : MANAGEMENTUL FINANCIAR. Vom deschide acest capitol prin prezentarea locului si rolului managementului financiar in cadrul activitatii financiar-contabile.

Managementul financiar are rolul de a face legatura intre management si contabilitate.
Managerul, pe baza informatiilor financiar-contabile prelucrate corespunzator nevoilor proprii, poate sa evalueze si sa administreze eficient resursele de care dispune firma (resurse financiare, materiale si umane) in vederea realizarii obiectivelor si strategiilor stabilite pentru dezvoltarea si consolidarea activitatii firmei.

Contabilitatea financiara este orientata catre persoanele din exteriorul firmei (actionari, banci, etc), iar informatiile sunt furnizate sub forma unor rapoarte standardizate, cum ar fi : Bilantul Contabil, Contul de Rezultate, Fluxul de Numerar.
Contabilitatea manageriala este orientata catre persoanele din interiorul firmei (manageri, specialisti, etc.) iar rapoartele nu au o forma standardizata, ci sunt intocmite in functie de cerintele utilizatorilor.

Principalele instrumente ale managementului financiar sunt :
- situatiile financiare-contabile prelucrate conform cerintelor interne de raportare manageriala : contul de rezultate, bilantul financiar, fluxul de numerar
- diagnosticul financiar pe baza de indicatori
- analiza veniturilor, costurilor si profitului
- determinarea pragului minim de rentabilitate
- analiza incasarilor si platilor ; codificarea clientilor si furnizorilor
- politicile interne ale firmei
- sistemul de bugete ale firmei si controlul bugetar

Managementul financiar ofera informatiile de baza pentru realizarea lucrarilor de analiza economico-financiara si pentru elaborarea planurilor financiare pe termen lung si scurt.
Pentru cunoasterea starii de sanatate a firmei este necesar sa functioneze un sistem intern de raportari manageriale, care sa semnaleze punctele tari si punctele slabe din activitatea companiei.

Subiect propus: exista in firma voastra un sistem de raportare manageriala : care sunt rapoartele pe care le intocmiti si ce contin, care este perioada de raportare, cui le transmiteti ?
Sunteti consultat in legatura cu stabilirea obiectivelor si strategiilor firmei pe termen lung si scurt.

Astept cu mare interes raspunsurile sau intrebarile voastre.

Un prieten,
ABC



#73114 Rolul managementului financiar

Postat de ABC on 13 March 2006 - 12:51 PM in Arhiva

Incerc sa mai atasez o aplicatie privind metoda Activity Based Costing.
Tinem legatura!

Fisiere atasate




#46150 Rolul managementului financiar

Postat de ABC on 20 October 2005 - 08:21 PM in Arhiva

Pragul minim de rentabilitate reprezinta nivelul minim al vanzarilor la care firma inregistreaza rentabilitate = 0 (adica nici profit, nici pierdere).
Pragul de rentabilitate se poate determina cantitativ sau valoric, dupa formulele :
1.Cantitatea minima de produse = total cheltuieli fixe / (prêt de vanzare unitar-cost variabil unitar)
2.Vanzarile minime de produse = total cheltuieli fixe / (1 – ponderea cheltuielilor variabile totale in cifra de afaceri totala)



#106944 Rolul managementului financiar

Postat de ABC on 10 November 2006 - 10:10 PM in Arhiva

Pentru: Noi

Pentru recomandarea unor indicatori financiari care sa fie relevanti pentru analiza performantelor firmei proprii, te rog sa precizezi care este domeniul de activitate al firmei: productie ? / comert ? / servicii ?

In general se calculeaza, se analizeaza si se interpreteaza:
- indicatori de profitabilitate
- indicatori de lichiditate si solvabilitate
- indicatori de gestiune a clientilor, furnizorilor si stocurilor
- indicatori de echilibru financiar

Deasemenea se fac analize privind structura si continutul costurilor fixe si variabile si se determina pragul minim de rentabilitate (nivelul minim al vanzarilor pentru care firma nu inregistreaza pierderi).

Astept mai multe detalii, pentru ca raspunsul sa fie cat mai aproape de necesitatile reale de management a companiei.



#28045 Rolul managementului financiar

Postat de ABC on 12 July 2005 - 08:30 PM in Arhiva

Subiect propus pentru discutii:

Cum stabiliti care care nivelul minim al vanzarilor lunare astfel incat firma sa-si acopere integral cheltuielile si sa nu inregistreze pierderi?
(este vorba despre indicatorul pragul minim de rentabilitate)



#28047 Rolul managementului financiar

Postat de ABC on 12 July 2005 - 08:38 PM in Arhiva

Va recomand sa cititi si subiectul Managementul si specialistii din domeniul economic - din cadrul aceluiasi capitol de discutii.



#49330 Rolul managementului financiar

Postat de ABC on 05 November 2005 - 08:30 PM in Arhiva

Pragul minim de rentabilitate, adica nivelul minim al vanzarilor pentru care firma isi acopera toate cheltuielile, se determina doar sub aspect valoric pentru firmele care au nomenclator bogat de produse si servicii.
Deci se aplica doar formula de calcul:
Prag rentabilitate = total costuri fixe (1-% cheltuielilor variabile in vanzari)
Nivelul minim al vanzarilor se poate determina periodic (cel putin trimestrial) atat la nivel de firma, cat si pentru fiecare punct de vanzare din reteaua de desfacere a firmei.
Dar pentru realizarea acestui obiectiv, trebuie ca sistemul financiar-contabil sa ofere informatii detaliate, analitice pe centrele de cost ale companiei.




Cometa SQL