Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
ctanela's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 3

Salt la continut


ctanela's Content

There have been 1000 items by ctanela (Search limited from 04-January 08)



Sort by                Order  

#28694 repartizare profit

Postat de ctanela on 17 July 2005 - 08:26 PM in Arhiva

Asa ar trebui. Iar hotararea trebuie sa fie: "profitul aferent anului 2004 ramane nerepartizat". Nu trebuie sa scrii ca se repartizeaza in 117. Profitul se regaseste in acest cont, pentru ca asa se interpreteaza contabil hotararea de nerepartizare.



#28696 DECONT CHELTUIELI CU DOCUMENTE IN VALUTA

Postat de ctanela on 17 July 2005 - 09:17 PM in Arhiva

Adrian a spus:

Vad ca nimeni nu ti-a spus ce era mai important. Decontul si-l intocmeste soferul respectiv, el trebuie sa justifice astfel sumele cheltuite, nu trebuie sa-l faci tu. Stiu ca este greu de lucrat cu soferii si mai stiu ca este o uzanta ca delegatii sa vina cu gramada de bonuri la contabilitate ca justificare a avansurilor primite, dar asta e si vina unora dintre noi care accepta sa faca si munca altora. Tu poti doar sa-i verifici corectitudinea intocmirii si sa-l vizezi la rubrica "compartiment financiar-contabil" pentru ca apoi sa fie vizat de conducatorul unitatii. Asta e procedura normala, asa ca pune-i la munca pe soferi, ei trebuie sa stie sa si scrie, nu doar sa invarta de saiba daca vor sa se plimbe prin strainatate cu diurne si bacsisuri la bagaje  :twisted:  :twisted:
:D :D :D



#28698 repartizare profit

Postat de ctanela on 17 July 2005 - 09:33 PM in Arhiva

dana77 a spus:

La administr financiara cand depui bilantul nu iti cere PV AGA dacat daca din rap de gest rezulta ca  ai repartiz pf, ca sa vada cum l-ai repartiz ..
Daca nu ai gasit o hot AGA privind repartiz pf ,inseamna ca ac a ramas nerepartizat si ramane deci in contul 117 pana cand se va intruni AGA sa il repartizeze

Dana, raportul de gestiune il intocmeste administratorul. El nu are dreptul sa decida ce destinatie capata profitul. Iar bilantul trebuie sa fie insotit de proces verbal AGA.



#28703 repartizare profit

Postat de ctanela on 17 July 2005 - 10:18 PM in Arhiva

Eu inteleg ce zici, dar bilantul ala trebuie sa fie aprobat de AGA, ca daca e vreo problema candva, vor zice ca ei nu au stiut!
De altfel, legea prevede ca asa se procedeaza (incepand cu legea 31/90)



#28988 inregistrare cheltuieli

Postat de ctanela on 19 July 2005 - 10:10 PM in Arhiva

Sunt in totalitate cheltuieli nedeductibile.



#28990 bilant micro

Postat de ctanela on 19 July 2005 - 10:19 PM in Arhiva

S-ar putea ca bilanturile odata incarcate in baza de date sa nu mai poata fi modificate de catre cei de la administratie. Trebuie sa-i intrebi pe ei.



#28992 deductibilitate diurna

Postat de ctanela on 19 July 2005 - 10:33 PM in Arhiva

irodica a spus:

citat  CF "suma cheltuielilor cu indemnizatia de deplasare acordata salariatilor pentru deplasari in Romania si in strainatate, in limita a de 2,5 ori nivelul legal stabilit pentru institutiile publice, in cazul in care contribuabilul realizeaza profit in exercitiul curent si/sau din anii precedenti. "

cum se interpreteaza "in exercitiul curent si/sau precedenti"?
daca la 30 iunie am profit si diurne acordate in trim II de 263000 e OK.
daca in trim III acord aceleasi diurne si la sf trim III am pierdere contabila ce se intampla?

Adica "in exercitiul precedent" este conditie obligatorie, iar "in exercitiul curent" nu.
Asa ca este OK 263000 daca ai avut profit in 2004. Daca ai si in acest an profit, vei aplica aceasta limita si in 2006, daca nu, nu.
Bine, asta cu conditia sa nu se mai schimbe ceva prin legislatie :roll:



#29250 mijloace fixe

Postat de ctanela on 21 July 2005 - 06:14 PM in Arhiva

LUNGU MIHAELA a spus:

dar daca are o valoare mai mare de 15mil? ce fac cu el?
multumesc

il spargi



#29253 mijloace fixe

Postat de ctanela on 21 July 2005 - 06:16 PM in Arhiva

LUNGU MIHAELA a spus:

dar mai e o problema. imobilul pt. care le-am cunparat nu este proprietatea firmei. este sediul social, proprietate a unui asociat, cu contract de inchiriere.

Atunci este o investitie la spatiul inchiriat (o imbunatatire), pe care o poti amortiza pe durata contractului de inchiriere. Iar la sfarsit, la incetarea contractului i-o facturezi proprietarului.



#29259 inregistrare cheltuieli

Postat de ctanela on 21 July 2005 - 06:32 PM in Arhiva

Da' ce fel de impozit plateste firma? Pe profit sau pe venit?



#29413 Cititi si va distrati===Directivele europene

Postat de ctanela on 22 July 2005 - 08:47 PM in Arhiva

Art. 1. - (1) Incepand cu exercitiul financiar al anului 2006, persoanele juridice prevazute la art. 1 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, aplica reglementarile contabile conforme cu directivele europene.

Aici e problema.



#29415 bilant micro

Postat de ctanela on 22 July 2005 - 08:56 PM in Arhiva

Parerea mea este ca nu trebuie luati in calcul. In perioada in care se afla in concediu fara plata, contratele lor de munca sunt suspendate, deci nu au calitatea de salariat.
Eu, de exemplu, iau nr. mediu de salariati din programul de salarii pe care-l folosesc si acolo nu mi-i ia in calcul.



#29417 inregistrare cheltuieli

Postat de ctanela on 22 July 2005 - 09:24 PM in Arhiva

Atunci, citeste ce s-a mai discutat pe forum in legatura cu sponsorizarea si vezi daca poti incadra activitatea intr-un contract de acest fel.



#29434 Infiintare firma- sediu social&act constitutiv

Postat de ctanela on 23 July 2005 - 10:16 AM in Arhiva

alegria_peach a spus:

Buna ziua, as vrea sa-mi infiintez si eu un SRL asociat unic , in general stiu procedura, dar unele detalii mai putin: vreau sa stiu pentru sediul social e nevoie de un contract de inchiriere pentru cat timp? E nevoie ca proprietarul sa dea o declaratie in acest sens? Mai e nevoie de acordul vecinilor/asociatiei de proprietari, daca da cum anume pot sa-l obtin? Inca ceva: dovada de disponibilitate a numelui in cat timp se obtine si cat timp e valabila?
Am inteles ca potrivit noii legislatii actul constitutiv nu mai trebuie autentificat la notar, ci doar semnat de asociatul unic, imi poate confirma cineva? Curand trebuie sa plec din tara, daca voi face firma prin imputernicit poate semna el in locul meu in actul constitutiv?
Merci anticipat pt raspuns.
Veronica
mail:alegria_peach@yahoo.com

Buna ziua.
1.Pentru sediul social ai nevoie de o dovada de detinere a spatiului (act de proprietate, contract de inchiriere sau comodat); contractul de inchiriere e bine sa-l faci pe o perioada cat poti de lunga (cel putin 1an), pentru ca daca expira, la Reg. Comertului va figura societatea cu sediu expirat si trebuie sa te duci sa-l prelungesti (alti bani, alta distractie).
2.Acordul vecinilor iti este necesar in cazul in care spatiul este intr-un bloc de locuinte. Il obtii de la Asoc. de proprietari din blocul respectiv.
3.Dovada de disponibilitate a numelui se obtine pe loc, dupa ce se verifica daca nu exista nume identic sau cu asemanare care sa creeze confuzie si este valabil atat cat exista societatea.
4.In principiu, pentru infiintarea firmei poti apela la o persoana care sa-ti depuna toate documentele la Registrul Comertului (sunt in general juristi care se ocupa de asa ceva).

Acum, daca tot zici ca pleci din tara, nu crezi ca ar fi mai bine sa amani infiintarea firmei dupa ce te intorci? Spun asta pentru ca din momentul infiintarii, mai sunt multe altele de facut si s-ar putea sa depasesti termenele legale. Ar mai fi o solutie: sa numesti chiar in actul constitutiv o persoana drept administrator si sa faca el tot ce trebuie in lipsa ta.



#29436 NIR

Postat de ctanela on 23 July 2005 - 10:26 AM in Arhiva

nico76 a spus:

imi trimiteti va rog frumos si mie unul pe adresa nrstela@yahoo.com. Va multumesc mult de tot.

:( Unul, ce :?:



#29440 Infiintare firma- sediu social&act constitutiv

Postat de ctanela on 23 July 2005 - 10:43 AM in Arhiva

Scuze. E valabila 3 luni.



#29469 Dobanzi si penalitati

Postat de ctanela on 23 July 2005 - 02:48 PM in Arhiva

florina. a spus:

penalitatile de intarziere erau de 0,06% pe zi si dobanzile de 0,5% pe luna sau ma insel eu?

Le-ai incurcat ca denumire.
0.06% / zi = dobanda
0.5% / luna = penalitatate de intarziere
http://www.conta.ro/...tyle_emoticons/default/wink.gif



#29484 Este deductibila pierderea din 2004 cu impozit pe venit?

Postat de ctanela on 23 July 2005 - 08:12 PM in Arhiva

Cristian Manea a spus:

Ba da, este deductibila. Nu conteaza ce regim fiscal ai avut anul trecut, pierderea e pierdere si se poate recupera anul asta.
Deci, platest impozit pe diferenta intre 140 mil si 47 mil.

Credeti-ma, este decizia unui expert contabil intr-un caz similar.

Expertii contabili nu emit decizii, ei emit pareri, de care se poate tine cont sau nu. Poate ca a avut o scapare.
http://www.conta.ro/...tyle_emoticons/default/wink.gif



#29486 Vreau sa inchid firma!

Postat de ctanela on 23 July 2005 - 08:23 PM in Arhiva

Daca vrei sa dizolvi societatea prin lichidare, trebuie sa apelezi la un lichidator, il platesti (destul de mult) si el face tot.
Poti sa apelezi si la o solicitare catre MF de aprobare a unui regim derogatoriu pentru depunerea declaratiilor lunare. Asta presupune sa nu mai ai nici un salariat, nici un fel de activitate pe firma. Pentru a obtine asa ceva, trebuie sa ai toate datoriile la buget achitate si toate obligatiile de declarare indeplinite.
Probabail ca vei demonstra ca nu ai datorii cu un certificat eliberat de Administratia Financiara si unul de la Primarie pentru bugetul local.



#29487 declaratia 710

Postat de ctanela on 23 July 2005 - 08:30 PM in Arhiva

Mie de la Administratie mi s-a spus ca 710 pentru corectarea debitelor din perioade anterioare datei de 01.07.2005 se intocmeste in RON. Asa cum noi avem baza de date in contabilitate in lei vechi, asa si ei au pastrat pentru perioada respectiva baza de date in moneda veche.
Si ar fi bine sa utilizezi programul de declaratii fiscale anterior celui in RON.



#29489 Problema cu furnizorii!!!!!!

Postat de ctanela on 23 July 2005 - 08:39 PM in Arhiva

658 = 401 (nedeductibil) si atasezi si o explicatie la nota contabila, ca sa stii si peste 5 ani ce-ai facut.



#29490 stornare inregistrare 2004

Postat de ctanela on 23 July 2005 - 08:42 PM in Arhiva

:? Cred ca trebuie sa dai mai multe amanunte.



#29491 intrerupere activitate

Postat de ctanela on 23 July 2005 - 08:46 PM in Arhiva

mariuca a spus:

eu am 2 firme fara activitate!
si declaratia 100 si declaratia 300 le depun trimestrial!
poate ca depinde de administratia financiara?

EXCLUS. Legea e lege peste tot.
Declaratiile 100 si 300 se depun in functie de ce ai inregistrat in vectorul fiscal.



#29495 Microintrep. cu singurul salariat in concediu postnatal

Postat de ctanela on 23 July 2005 - 09:29 PM in Arhiva

Norma metodologica din 22/01/2004
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 112 din 06/02/2004
de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal


Codul fiscal:


TITLUL IV
Impozitul pe veniturile microîntreprinderilor


Definiþia microîntreprinderii
Art. 103. - În sensul prezentului titlu, o microîntreprindere este o persoanã juridicã românã care îndeplineºte cumulativ urmãtoarele condiþii, la data de 31 decembrie a anului fiscal precedent:
a) are înscris în obiectul de activitate producþia de bunuri materiale, prestarea de servicii ºi/sau comerþul;
B) are de la 1 pânã la 9 salariaþi inclusiv;
c) a realizat venituri care nu au depãºit echivalentul în lei a 100.000 euro;
d) capitalul social al persoanei juridice este deþinut de persoane, altele decât statul, autoritãþile locale ºi instituþiile publice.


Norme metodologice:
1. Numãrul de salariaþi reprezintã numãrul de persoane angajate cu contract individual de muncã, potrivit dispoziþiilor Codului muncii, indiferent de durata timpului de muncã, înscrise lunar în statele de platã ºi/sau în registrul general de evidenþã a salariaþilor.
2. La analiza îndeplinirii condiþiei privind numãrul de salariaþi nu se iau în considerare cazurile de încetare a raporturilor de muncã ca urmare a pensionãrii sau desfacerii contractului individual de muncã în urma sãvârºirii unor acte care, potrivit legii, sunt sancþionate inclusiv prin acest mod. Pentru persoanele juridice care au un singur angajat care demisioneazã în cursul unei luni, condiþia prevãzutã la art. 103 lit. B) din Codul fiscal se considerã îndeplinitã dacã în cursul lunii urmãtoare este angajat un alt salariat.
3. Pentru încadrarea în condiþia privind nivelul veniturilor realizate în anul precedent, se vor lua în calcul aceleaºi venituri care constituie baza impozabilã prevãzutã la art. 108 din Codul fiscal, iar cursul de schimb pentru determinarea echivalentului în euro este cel de la închiderea aceluiaºi exerciþiu financiar.
4. La încadrarea în condiþia privind capitalul social, nu poate fi microîntreprindere persoana juridicã românã care are capitalul social deþinut de un acþionar sau asociat persoanã juridicã cu peste 250 de angajaþi.



#29530 factura cheltuieli

Postat de ctanela on 24 July 2005 - 05:07 PM in Arhiva

Pe tema asta ar fi mult de discutat. Asa cum sunt facute legile in Romania, "statul" functioneaza ca un actionar/asociat in fiecare firma privata. Oricand poate veni Politia, Garda, Directia Finantelor sa te traga de maneca si sa-ti ceara socoteala in legatura cu modul cum cheltui banii firmei, chiar daca la stat ai platit tot ce ti-a cerut.
Dupa parerea mea este ceva legat de mentalitatea celor care emit actele normative.
Asa ca nu ne ramane decat sa "negociem".




Cometa SQL