Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
ctanela's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 3

Salt la continut


ctanela's Content

There have been 1000 items by ctanela (Search limited from 31-December 07)



Sort by                Order  

#33312 tva regularizare

Postat de ctanela on 18 August 2005 - 05:57 PM in Arhiva

george75 a spus:

Vad ca nu raspunde nimeni la ce am intrebat si eu . Oricum nu   este adevarata chestia cu aprobarea de la admin fin pt regularizare , am depus acum decl de tva incluzand si o regularizare si nu m-a intrebat nimeni nimic .
Cred ca ar fi mai bine in momentul in care nu santem siguri de ceva mai bine sa intrebam decat sa ne dam cu parerea pt a nu induce in eroare .

Vezi:
ORDIN nr. 520 din 25 aprilie 2005 pentru aprobarea Instructiunilor de corectare a erorilor materiale din deconturile de taxa pe valoarea adaugata, publicat Ăźn Monitorul Oficial cu numarul 408 din data de 13 mai 2005



#76371 TVA RAMBURSABIL DE CARE NIMENI N-A AUZIT?!

Postat de ctanela on 25 March 2006 - 03:26 PM in Arhiva

Deja? Adica s-a declansat procedura de lichidare in nov 2005 si in martie s-a si incheiat? Nu prea imi vine sa cred :?



#76289 TVA RAMBURSABIL DE CARE NIMENI N-A AUZIT?!

Postat de ctanela on 24 March 2006 - 11:08 PM in Arhiva

Nu exista asa ceva. Statul suntem noi toti. Ce vina am eu ca firma Y a facut afaceri in pierdere :evil:



#76383 TVA RAMBURSABIL DE CARE NIMENI N-A AUZIT?!

Postat de ctanela on 25 March 2006 - 04:06 PM in Arhiva

OK, atunci se aplica
DECIZIE nr. 10 din 2 decembrie 2004 pentru aprobarea solutiilor privind aplicarea unitara a unor prevederi referitoare la taxa pe valoarea adaugata si accize
1.Art. 138 lit. d) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal
Solutie:
"Ajustarea bazei de impozitare a taxei pe valoarea adaugata la furnizori/prestatori, în baza prevederilor art. 138 lit. d) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, este permisa numai în situatia în care data declararii falimentului beneficiarilor intervine dupa data de 1 ianuarie 2004, inclusiv pentru facturile fiscale emise înainte de aceasta data, daca contravaloarea bunurilor livrate/serviciilor prestate si taxa pe valoarea adaugata aferenta consemnate în aceste facturi nu se poate încasa din cauza falimentului beneficiarului.
În acceptiunea Codului fiscal, data declararii falimentului este data pronuntarii hotarârii judecatoresti finale de închidere a procedurii prevazute de Legea nr. 64/1995, hotarâre ramasa definitiva si irevocabila."
asa cum amintea Sorin
:wink:



#38865 tva protocol deductibil

Postat de ctanela on 16 September 2005 - 05:59 PM in Arhiva

Se procedeaza exact invers. In timpul anului se deduce TVA-ul aferent chelt de protocol, iar la sfarsitul anului se colecteaza TVA-ul aferent cheltuielilor de protocol ce depasesc limita legala, inregistrarea fiind 635 (neded) = 4427.
Pentru a doua parte: nu vei avea probleme.



#42235 TVA neexigibil

Postat de ctanela on 01 October 2005 - 12:34 AM in Arhiva

Trebuie sa fie o eroare fie la incarcarea, fie la descarcarea de gestiune. http://www.conta.ro/...tyle_emoticons/default/wink.gif



#60934 TVA la refacturare

Postat de ctanela on 19 January 2006 - 12:43 AM in Arhiva

Codul fiscal
...
Art. 126: Sfera de aplicare

(1)În sfera de aplicare a taxei pe valoarea adaugata se cuprind operatiunile care îndeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
a)constituie o livrare de bunuri sau o prestare de servicii efectuate cu plata;
b)locul de livrare a bunurilor sau de prestare a serviciilor este considerat a fi în România;
c)livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor este realizata de o persoana impozabila, astfel cum este definita la art. 127 alin. (1);

Norme:
(3) Pentru a se cuprinde în sfera de aplicare a taxei pe valoarea adăugată livrările de bunuri și/sau prestările de servicii trebuie să fie efectuate cu plată. Această condiție implică existența unei legături directe între operațiune și contrapartida obținută. Pentru a se determina dacă o operațiune poate fi plasată în sfera de aplicare a taxei pe valoarea adăugată trebuie ca aceasta să aducă un avantaj clientului și prețul să fie în legătură cu avantajul primit, astfel:
a) condiția referitoare la existența unui avantaj în folosul clientului este îndeplinită atunci când există un angajament al furnizorului sau al prestatorului de a furniza un bun sau un serviciu determinabil unei persoane care asigură finanțarea sau, în absența acestuia, atunci când operațiunea a fost efectuată, să permită să se stabilească un asemenea angajament. Această condiție este compatibilă cu faptul că serviciul a fost colectiv, nu a fost măsurabil cu exactitate sau se înscrie în cadrul unei obligații legale;
B) condiția referitoare la existența unei legături între operațiune și contrapartida obținută este respectată chiar dacă prețul nu reflectă valoarea normală a operațiunii, este achitat sub formă de abonamente, servicii sau bunuri, ia forma unei sume calificate drept reducere de preț, nu este plătit de către beneficiar, ci de un terț.

Art. 129: Prestarea de servicii

(1)Se considera prestare de servicii orice operatiune care nu constituie livrare de bunuri.
(2)Prestarile de servicii cuprind operatiuni cum sunt:
a)închirierea de bunuri sau transmiterea folosintei bunurilor, în cadrul unui contract de leasing;
b)transferul si/sau transmiterea folosintei drepturilor de autor, brevetelor, licentelor, marcilor comerciale si a altor drepturi similare;
c)angajamentul de a nu desfasura o activitate economica, de a nu concura cu alta persoana sau de a tolera o actiune ori o situatie;
d)prestarile de servicii efectuate în baza unui ordin emis de/sau în numele unei autoritati publice sau potrivit legii;
e)intermedierea efectuata de comisionari, care actioneaza în numele si în contul comitentului, atunci când intervin într-o livrare de bunuri sau o prestare de servicii.
(3)Se considera prestari de servicii cu plata:
a)utilizarea temporara a bunurilor care fac parte din activele unei persoane impozabile, în scopuri ce nu au legatura cu activitatea sa economica, sau pentru a fi puse la dispozitie, în vederea utilizarii în mod gratuit, altor persoane, daca taxa pe valoarea adaugata pentru bunurile respective a fost dedusa total sau partial;
b)prestarile de servicii efectuate în mod gratuit de catre o persoana impozabila, în scopuri care nu au legatura cu activitatea sa economica pentru uzul personal al angajatilor sai sau al altor persoane.
(4)Nu constituie prestari de servicii cu plata operatiunile constând în utilizarea temporara a bunurilor care fac parte din activele unei persoane impozabile, punerea gratuita la dispozitia altor persoane a acestor bunuri si/sau prestarea de servicii în mod gratuit, efectuate în cadrul actiunilor de sponsorizare, de mecenat, de protocol sau pentru alte destinatii prevazute de lege, în conditii stabilite prin norme, precum si aceleasi operatiuni efectuate în scopuri publicitare sau în scopul stimularii vânzarilor.
(5)Persoana impozabila care actioneaza în nume propriu, dar în contul unei alte persoane, în legatura cu o prestare de servicii, se considera ca a primit si a prestat ea însasi acele servicii.
(6)În cazul prestarii unui serviciu de catre mai multe persoane impozabile, prin tranzactii succesive, fiecare tranzactie se considera o prestare separata si se impoziteaza distinct, chiar daca serviciul respectiv este prestat direct catre beneficiarul final.
....
Baza de impozitare pentru operațiuni în interiorul țării
Art. 137. - (1) Baza de impozitare a taxei pe valoarea adăugată este constituită din:
a) pentru livrări de bunuri și prestări de servicii, altele decât cele prevăzute la lit. B) și c), din tot ceea ce constituie contrapartidă obținută sau care urmează a fi obținută de furnizor ori prestator din partea cumpărătorului, beneficiarului sau a unui terț, inclusiv subvențiile direct legate de prețul acestor operațiuni;

...
Situatia nu este mentionata mai jos, deci se cuprinde in baza de impozitare:

(3) Nu se cuprind în baza de impozitare a taxei pe valoarea adăugată următoarele:
a) rabaturile, remizele, risturnele, sconturile și alte reduceri de preț acordate de furnizori direct clienților;
B) sumele reprezentând daune-interese stabilite prin hotărâre judecătorească definitivă, penalizările și orice alte sume solicitate pentru neîndeplinirea totală sau parțială a obligațiilor contractuale, dacă sunt percepute peste prețurile și/sau tarifele negociate. Nu se exclud din baza de impozitare orice sume care, în fapt, reprezintă contravaloarea bunurilor livrate sau serviciilor prestate;
c) dobânzile percepute pentru: plăți cu întârziere, livrări cu plata în rate, operațiuni de leasing;
d) valoarea ambalajelor care circulă între furnizorii de marfă și clienți, prin schimb, fără facturare;
e) sumele achitate de furnizor sau prestator în contul clientului și care apoi se decontează acestuia;
f) taxa de reclamă și publicitate și taxa hotelieră care sunt percepute de către autoritățile publice locale prin intermediul prestatorilor.
:wink:



#51419 TVA la import

Postat de ctanela on 16 November 2005 - 05:49 PM in Arhiva

TVA achitat in vama este deductibil integral.
Dar, in alta ordine de idei, trebuie sa te lamuresti in ce consta diferenta. Poate fi transportul extern?! :wink:



#81194 tva chirie

Postat de ctanela on 25 April 2006 - 08:17 PM in Arhiva

Norma metodologica din 22/01/2004
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 112 din 06/02/2004
de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal
...
42.
...
(5) Persoanele care au optat pentru regimul de taxare pentru orice operațiune prevăzută la art. 141 alin. (2) lit. k) din Codul fiscal nu mai pot aplica regimul de scutire pentru operațiunile respective timp de 5 ani. După această perioadă persoanele impozabile pot anula opțiunea. Formularul pentru notificarea anulării opțiunii, prevăzut în anexa nr. 2, se depune la organul fiscal la care persoanele impozabile sunt înregistrate ca plătitori de impozite și taxe.



#70045 tva avans

Postat de ctanela on 26 February 2006 - 03:44 PM in Arhiva

De ce ati evitat contul 409?
Mai simplu si mai corect (parerea mea):
% = 404 valoarea avansului achitat, pe baza facturii primite
409
4426
si
% = 404
409 in rosu
213
:wink:



#32917 tva aferent cheltuieli deductibile-bon fara factura

Postat de ctanela on 16 August 2005 - 09:59 PM in Arhiva

Daca imi aratati si o incadrare legala, va dau dreptate.
Contractele de inchiriere se inregistreaza la Admin. Fin. la declararea sediilor secundare. Asta este un alt aspect. :)



#32670 tva aferent cheltuieli deductibile-bon fara factura

Postat de ctanela on 15 August 2005 - 06:05 PM in Arhiva

ralsera a spus:

am citit mai multe pareri pe acest forum privind inregistrarea tva - ului din bonurile fara facturi.
precizez ca cheltuielile sunt deductibile
otilia spunea ca tva-ul trece in cheltuiala caruia ii este aferenta  
eu l-am inregistrat in 635 ca nedeductibil
firma l-a care lucrez emite doar facturi fara tva ( parteneri din afara) , deci o sa cer o rambursare
as vrea sa stiu daca exista o baza legala ptr trecerea tva-ului pe cheltuiala aferenta

Otilia are dreptate. Nu ai dreptul sa deduci TVA, daca nu exista factura fiscala. Daca tu zici ca l-ai trecut pe 635 ca si cheltuiala neded., atunci inseamna ca l-ai dedus si l-ai colectat in acelasi timp. Va trebui sa explici acest lucru la control. Oricum, TVA-ul respectiv nu va mai fi inclus in suma pentru care ceri rambursare.



#32844 tva aferent cheltuieli deductibile-bon fara factura

Postat de ctanela on 16 August 2005 - 05:36 PM in Arhiva

Eu nu le consider deductibile. Ii sfatuiesc sa-si transfere contractele pe societate.



#32765 tva aferent cheltuieli deductibile-bon fara factura

Postat de ctanela on 16 August 2005 - 11:33 AM in Arhiva

Exprimarea ta m-a derutat. Daca ai facut asa cum spui nu inseamna ca ai "inregistrat TVA-ul", ci ca nu l-ai dedus. Si, dupa parerea mea, daca nu ai documente emise pe numele firmei, intreaga cheltuiala este nedeductibila.



#40212 Tva aferent ch.protocol nedeductibil

Postat de ctanela on 22 September 2005 - 10:47 PM in Arhiva

Norma metodologica din 22/01/2004
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 112 din 06/02/2004
de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal

TITLUL VI
Taxa pe valoarea adĂŁugatĂŁ
..................
Codul fiscal:
(9) Nu constituie livrare de bunuri, Ăźn sensul alin. (1), urmĂŁtoarele:
a) bunurile distruse ca urmare a unor calamitĂŁĂŸi naturale sau a altor cauze de forĂŸĂŁ majorĂŁ;
B) bunurile de natura stocurilor degradate calitativ, care nu mai pot fi valorificate Ăźn condiĂŸii stabilite prin norme;
c) perisabilitĂŁĂŸile, Ăźn limitele prevĂŁzute prin lege;
d) bunurile acordate gratuit din rezerva de stat, ca ajutoare umanitare externe sau interne;
e) acordarea Ăźn mod gratuit de bunuri ca mostre Ăźn cadrul campaniilor publicitare, pentru Ăźncercarea produselor sau pentru demonstraĂŸii la punctele de vĂąnzare, alte bunuri acordate Ăźn scopul stimulĂŁrii vĂąnzĂŁrilor;
f) acordarea de bunuri, Ăźn mod gratuit, Ăźn cadrul acĂŸiunilor de sponsorizare, de mecenat, de protocol, precum Âși alte destinaĂŸii prevĂŁzute de lege, Ăźn condiĂŸiile stabilite prin norme.


Norme metodologice:
7. (1) Bunurile de natura stocurilor degradate calitativ, care nu mai pot fi valorificate, nu constituie livrare de bunuri conform art. 128 alin. (9) lit. B) din Codul fiscal, dacĂŁ sunt Ăźndeplinite Ăźn mod cumulativ urmĂŁtoarele condiĂŸii:
a) nu sunt imputabile;
B) degradarea calitativĂŁ a bunurilor se datoreazĂŁ unor cauze obiective dovedite cu documente;
c) se face dovada cĂŁ s-au distrus bunurile Âși nu mai intrĂŁ Ăźn circuitul economic.
În categoria bunurilor degradate calitativ se ĂźncadreazĂŁ Âși ziarele, revistele, cĂŁrĂŸile, manualele Âșcolare, care sunt returnate de cĂŁtre difuzori Âși care nu mai pot fi valorificate.
(2) Casarea bunurilor de natura mijloacelor fixe, chiar Âși Ăźnainte de expirarea duratei normale de ĂźntrebuinĂŸare, nu constituie livrare de bunuri din punct de vedere al taxei pe valoarea adĂŁugatĂŁ.
(3) Bunurile acordate gratuit Ăźn cadrul acĂŸiunilor de protocol nu sunt considerate livrĂŁri de bunuri Ăźn limita Ăźn care sunt deductibile la calculul impozitului pe profit cheltuielile de protocol, stabilitĂŁ la titlul II al Codului fiscal. AceeaÂși limitĂŁ este aplicabilĂŁ Âși microĂźntreprinderilor care se ĂźncadreazĂŁ Ăźn prevederile titlului IV al Codului fiscal. (4) Bunurile acordate gratuit Ăźn cadrul acĂŸiunilor de sponsorizare Âși mecenat nu sunt considerate livrĂŁri de bunuri Ăźn limita a 30/0 din cifra de afaceri, determinatĂŁ potrivit art. 152 alin. (6) din Codul fiscal, Âși nu se ĂźntocmeÂște factura fiscalĂŁ pentru acordarea acestor bunuri.
(5) Prin acordarea de bunuri Ăźn mod gratuit potrivit destinaĂŸiilor prevĂŁzute de lege, Ăźn sensul art. 128 alin. (9) lit. f) din Codul fiscal, se ĂźnĂŸeleg destinaĂŸii cum sunt: masa caldĂŁ pentru mineri, alimentaĂŸia de protecĂŸie, materiale igienico-sanitare acordate obligatoriu angajaĂŸilor Ăźn vederea prevenirii ĂźmbolnĂŁvirilor. Limita pĂąnĂŁ la care nu sunt considerate livrĂŁri de bunuri este cea stabilitĂŁ prin actele normative care instituie acordarea acestor bunuri. Plata Ăźn naturĂŁ a salariilor Âși a dividendelor reprezintĂŁ livrare de bunuri, nefiind aplicabile prevederile art. 128 alin. (9) lit. f) din Codul fiscal.
(6) Încadrarea Ăźn limitele prevĂŁzute la alin. (3)-(5) se determinĂŁ pe baza datelor raportate prin situaĂŸiile financiare anuale. Nu se iau Ăźn calcul pentru Ăźncadrarea Ăźn aceste limite sponsorizĂŁrile, acĂŸiunile de mecenat sau alte acĂŸiuni prevĂŁzute prin legi, acordate Ăźn numerar. DepĂŁÂșirea limitelor constituie livrare de bunuri Âși se colecteazĂŁ taxa pe valoarea adĂŁugatĂŁ, dacĂŁ s-a exercitat dreptul de deducere a taxei pe valoarea adĂŁugatĂŁ corespunzĂŁtoare depĂŁÂșirii. Taxa pe valoarea adĂŁugatĂŁ colectatĂŁ aferentĂŁ depĂŁÂșirii se calculeazĂŁ Âși se include la rubrica de regularizĂŁri din decontul Ăźntocmit pentru perioada fiscalĂŁ Ăźn care persoanele impozabile Ăźnregistrate ca plĂŁtitori de taxĂŁ pe valoarea adĂŁugatĂŁ au depus situaĂŸiile financiare anuale, dar nu mai tĂąrziu de termenul legal de depunere a acestora. http://www.conta.ro/...tyle_emoticons/default/wink.gif



#90641 tva aferent ch. de protocol an 2005

Postat de ctanela on 26 June 2006 - 11:40 PM in Arhiva

Din intrebare nu rezulta clar daca ai avut profit sau pierdere. Ceva lamuriri... :?



#90640 tva 19% sau 9%?

Postat de ctanela on 26 June 2006 - 11:35 PM in Arhiva

19%

Numai livrarea de carti, ziare, manuale beneficiaza de cota redusa. :wink:



#61497 TVA - AGENTIE DE TURISM

Postat de ctanela on 22 January 2006 - 12:00 AM in Arhiva

Codul fiscal:
(4) Prin norme se stabilesc reguli diferite pentru operațiunile de intermediere în turism, vânzările de bunuri second-hand, operațiunile realizate de casele de amanet.


Norme metodologice:
68. Reguli speciale pentru operațiunile de intermediere în turism
(1) Agențiile de turism touroperatoare și detailiste, denumite în continuare agenții de turism, pot aplica regulile speciale în măsura în care acționează în nume propriu în folosul turistului și utilizează pentru realizarea pachetului de servicii turistice sau a unor componente ale acestuia bunuri și/sau servicii achiziționate de la alte persoane impozabile. Pachetul de servicii turistice, părțile componente ale acestuia și turistul sunt noțiuni reglementate de legislația în vigoare privind comercializarea pachetelor de servicii turistice.

(- Ordinul nr. 516/12.04.2005
- O.G. nr. 107/30.07.1999 privind activitatea de comercializare a pachetelor turistice
- Legea nr. 631/16.11.2001 pentru aprobarea O.G. nr. 107/1999 privind activitatea de comercializare a pachetelor turistice
- O.G. nr. 70/2000 pentru modificarea O.G. nr. 107/1999 privind activitatea de comercializare a pachetelor de servicii turistice( respinsa prin Legea nr. 668/20.11.2000 privind respingerea O.G. nr. 70/2000 pentru modificarea O.G. nr. 107/1999 privind activitatea de comercializare a pachetelor turistice))

(2) Toate operațiunile efectuate de agențiile de turism pentru realizarea pachetului de servicii turistice sau a unor componente ale acestuia, în condițiile precizate la alin. (1), sunt considerate ca o prestare de servicii unică a agenției de turism. Această prestație unică se impune în țara în care agenția de turism își are stabilit sediul activității economice sau un sediu permanent de la care sunt prestate serviciile.
(3) Baza de impozitare a serviciului unic furnizat de agenția de turism este constituită din beneficiul realizat de agenție, diminuat cu suma taxei pe valoarea adăugată inclusă în beneficiul respectiv. Acest beneficiu este egal cu diferența dintre prețul de vânzare solicitat de agenția de turism și costul real al pachetului de servicii turistice sau al unor componente ale acestuia. În înțelesul prezentului alineat se înțelege prin:
a) preț de vânzare - tot ceea ce constituie contrapartida obținută sau care se va obține de către agenția de turism de la client sau de la un terț pentru pachetul de servicii turistice sau, după caz, pentru componente ale acestuia, inclusiv subvențiile legate direct de această operațiune, impozitele, taxele, cheltuielile accesorii, cum sunt comisioanele și asigurarea solicitată de agenție clientului, dar exclusiv sumele prevăzute la art. 137 alin. (3) din Codul fiscal;
B) costul real al pachetului de servicii turistice sau, după caz, al unor componente ale acestuia - prețul, inclusiv taxa pe valoarea adăugată care nu se deduce, facturat de prestatorii unor servicii, precum servicii de transport, hoteliere, de alimentație publică, și alte cheltuieli, precum asigurarea auto a mijlocului de transport, taxe pentru viză, diurnă și cazare pentru șofer, taxe de autostradă, taxe de parcare, combustibil, cu excepția cheltuielilor generale care intră în costul pachetului de servicii turistice sau, după caz, al unor componente ale acestuia.
(4) Taxa pe valoarea adăugată colectată aferentă serviciului unic al agenției de turism se determină prin aplicarea procedeului sutei mărite asupra bazei de impozitare determinate conform alin. (3). Cota de taxă pe valoarea adăugată este cota standard de 19%. Pentru determinarea sumei taxei pe valoarea adăugată aferente pachetelor de servicii turistice sau unor componente ale acestora, comercializate într-o perioadă fiscală, se țin jurnale de vânzări sau, după caz, borderouri de vânzări (încasări), separate de operațiunile pentru care se aplică regim normal de taxă pe valoarea adăugată, în care se evidențiază numai totalul documentului de vânzare, inclusiv taxa pe valoarea adăugată, precum și jurnale de cumpărări, separate, în care se evidențiază cumpărările de bunuri/servicii care se cuprind în costul real al pachetului de servicii turistice. Baza de impozitare și suma taxei pe valoarea adăugată colectate pentru aceste operațiuni într-o perioadă fiscală se determină pe baza unor situații de calcul și se evidențiază corespunzător în decontul de taxă pe valoarea adăugată.
(5) Agențiile de turism nu au dreptul să înscrie taxa pe valoarea adăugată, în mod distinct, în facturile fiscale sau în alte documente legale care se predau turistului, pentru operațiunile cărora le sunt aplicate regulile speciale de determinare a taxei pe valoarea adăugată.
(6) Exigibilitatea taxei pe valoarea adăugată pentru serviciul unic furnizat de agenția de turism intervine la data la care toate elementele necesare determinării bazei de impozitare prevăzute la alin. (3) sunt certe.
(7) Taxa pe valoarea adăugată aferentă bunurilor și serviciilor achiziționate în vederea realizării de operațiuni supuse regulilor speciale nu este deductibilă de către agențiile de turism.
(8) Agențiile de turism pot opta pentru aplicarea regimului normal de taxă pe valoarea adăugată pentru operațiunile prevăzute la alin. (1), cu excepția cazului în care turistul este o persoană fizică, situație în care aplicarea regulilor speciale este obligatorie.
(9) Atunci când agențiile de turism efectuează atât operațiuni supuse regimului normal de taxă pe valoarea adăugată, cât și operațiuni supuse regulilor speciale, acestea trebuie să conducă evidențe contabile separate.



#74310 tva

Postat de ctanela on 17 March 2006 - 09:20 PM in Arhiva

Norma metodologică din 22/01/2004
de aplicare a Codului Fiscal din 22/12/2003
...
44. Scutirile de taxă pe valoarea adăugată prevăzute de art. 141 din Codul fiscal sunt obligatorii, cu excepția operațiunilor prevăzute la art. 141 alin. (2) lit. k) din Codul fiscal pentru care art. 141 alin. (3) din Codul fiscal prevede dreptul de opțiune pentru aplicarea regimului de taxare. Scutirile de taxă pe valoarea adăugată se aplică livrărilor de bunuri și/sau prestărilor de servicii realizate de orice persoană impozabilă. Dacă o persoană impozabilă înregistrată ca plătitor de taxă pe valoarea adăugată a facturat în mod eronat cu taxa pe valoarea adăugată livrări de bunuri și/sau prestări de servicii scutite de taxa pe valoarea adăugată către beneficiari care au sediul activității economice sau un sediu permanent ori, în lipsa acestuia, domiciliul sau reședința obișnuită în România, este obligată să storneze facturile emise. Beneficiarii unor astfel de operațiuni nu au dreptul de deducere a taxei pe valoarea adăugată, aplicată în mod eronat pentru o operațiune scutită; aceștia trebuie să solicite furnizorului/prestatorului stornarea facturii cu taxa pe valoarea adăugată și emiterea unei noi facturi fără taxa pe valoarea adăugată. :wink:



#53698 Trecere la platitor TVA + descarcare gestiune

Postat de ctanela on 30 November 2005 - 10:46 PM in Arhiva

Cod Fiscal Art. 145:

(11) Orice persoana impozabila, care a aplicat regimul special de scutire prevazut la art. 152, si ulterior trece la aplicarea regimului normal de taxa pe valoarea adaugata, are dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata la data inregistrarii ca platitor de taxa pe valoarea adaugata, daca sunt indeplinite conditiile prevazute la alin. (12), pentru:
a) bunuri de natura stocurilor, conform reglementarilor contabile, care se afla in stoc la data la care persoana respectiva a fost inregistrata cu platitor de taxa pe valoarea adaugata;
B) bunuri de natura mijloacelor fixe, care au fost achizitionate cu cel mult 90 de zile anterior datei de inregistrare ca platitor de taxa pe valoarea adaugata.
(12) Pentru exercitarea dreptului de deducere prevazut la alin. (11), trebuie indeplinite urmatoarele conditii:
a) bunurile respective urmeaza a fi folosite pentru operatiuni cu drept de deducere;
B) persoana impozabila trebuie sa detina o factura fiscala sau un alt document legal aprobat care justifica suma taxei pe valoarea adaugata aferente bunurilor achizitionate.

Ai aplicat aceasta prevedere? Eu zic ca nu, din moment ce descarcarea de gestiune "ti-a mancat adaosul comercial". :wink:



#85683 Trebuie sa am salariat?

Postat de ctanela on 29 May 2006 - 06:52 PM in Arhiva

Pe langa raspunsurile de mai sus, un sfat: colaboreaza cu un contabil. :wink:



#42650 Transfer masina de pe firma pe persoana

Postat de ctanela on 03 October 2005 - 08:44 PM in Arhiva

Ai ceva nelamuriri. Banuiesc ca la firma nu ai un contabil. :roll:
Ce vrei tu nu se poate. Sau, mai bine zis, NU TINE! Cand cumperi masina deduci TVA, iar cand o vinzi (caci numai asa o poti transfera pe persoana fizica), colectezi TVA. Donatia este exclusa, firmele nu pot incheia acte de donatie. Iar recuperarea creditarii... Aici nu am inteles ce vrei sa spui. http://www.conta.ro/...tyle_emoticons/default/wink.gif



#53038 tot vectorul fiscal

Postat de ctanela on 26 November 2005 - 12:12 PM in Arhiva

TITLUL IV: Impozitul pe veniturile microĂźntreprinderilor
Art. 103: Definitia microĂźntreprinderii
În sensul prezentului titlu, o microüntreprindere este o persoana juridica romñna care ündeplineste cumulativ urmatoarele conditii, la data de 31 decembrie a anului fiscal precedent:
a)are Ăźnscrisa Ăźn obiectul de activitate productia de bunuri materiale, prestarea de servicii si/sau comertul;
b)are de la 1 pĂąna la 9 salariati inclusiv;
c)a realizat venituri care nu au depasit echivalentul Ăźn lei a 100.000 euro;
d)capitalul social al persoanei juridice este detinut de persoane, altele decĂąt statul, autoritatile locale si institutiile publice.
Art. 104: Optiunea de a plati impozit pe veniturile microĂźntreprinderii
(1)Impozitul reglementat de prezentul titlu este optional.
(2)MicroĂźntreprinderile platitoare de impozit pe profit pot opta pentru plata impozitului reglementat de prezentul titlu ĂźncepĂąnd cu anul fiscal urmator, daca Ăźndeplinesc conditiile prevazute la art. 103 si daca nu au mai fost platitoare de impozit pe veniturile microĂźntreprinderilor.
(3)O persoana juridica romĂąna care este nou-Ăźnfiintata poate opta sa plateasca impozit pe venitul microĂźntreprinderilor, ĂźncepĂąnd cu primul an fiscal, daca conditiile prevazute la art. 103 lit. a) si d) sunt Ăźndeplinite la data Ăźnregistrarii la registrul comertului si conditia prevazuta la art. 103 lit. B) este Ăźndeplinita Ăźn termen de 60 de zile inclusiv de la data Ăźnregistrarii.
(4)MicroĂźntreprinderile platitoare de impozit pe venitul microĂźntreprinderilor nu mai aplica acest sistem de impunere ĂźncepĂąnd cu anul fiscal urmator anului Ăźn care nu mai Ăźndeplinesc una dintre conditiile prevazute la art. 103.
(5)Nu pot opta pentru sistemul de impunere reglementat de prezentul titlu persoanele juridice romĂąne care:
a)desfasoara activitati Ăźn domeniul bancar;
b)desfasoara activitati Ăźn domeniile asigurarilor si reasigurarilor, al pietei de capital, cu exceptia persoanelor juridice care desfasoara activitati de intermediere Ăźn aceste domenii;
c)desfasoara activitati Ăźn domeniile jocurilor de noroc, pariurilor sportive, cazinourilor;
d)au capitalul social detinut de un actionar sau asociat persoana juridica cu peste 250 de angajati.

Asa ca teoretic poti, practic NU. Din cauza cifrei de afaceri. Asta in cazul in care 1EURO nu va fi mai mare de 7RON la 31.12.2005 :lol:



#36265 Tot despre firme de contabilitate

Postat de ctanela on 06 September 2005 - 04:18 PM in Arhiva

:?:
Nu ai un tutore de stagiu ?:?



#35411 TITLURI DE PARTICIPARE URGENT!!!

Postat de ctanela on 31 August 2005 - 03:17 PM in Arhiva

La aport de capital:
262/3 = 531
La cedare:
531 = 764
664 = 262/3




Cometa SQL