Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
gigi's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 6

Salt la continut


gigi's Content

There have been 143 items by gigi (Search limited from 02-January 08)



Sort by                Order  

#247245 A FI sau A NU FI ...

Postat de gigi on 18 January 2012 - 10:35 PM in Arhiva

Vezi postareaTzica, la 18 January 2012 - 08:06 PM, a spus:

Dupa cum am mai spus si mai sus..o marire de salariu, nu se face asa...doar asa de dragul maririi.Trbuie sa fie si sustinuta pe termen lung

pai nu se face doar asa de dragul maririi...

Art. 47(1)- Constitutie- Statul este OBLIGAT să ia măsuri de dezvoltare economică şi de protecţie socială, de natură să asigure cetăţenilor un nivel de trai decent.

uite, va dau eu un exemplu (usor generalizabil), din experienta proprie, de "masura" a la basescu/boc de "dezvoltare" (sau, ma rog, anticriza :laugh: )...

... programul "kogalniceanu", daca a interesat pe cineva... (eu, personal, am avizu' "guvernului" din octombrie 2011, si nici pana azi "guvernul" nu are banii :laugh: cu care sa garanteze bancii creditul, la care el singur, guvernul, s-a obligat, prin ordonanta, sa-i aibe!!!!!!) :laugh:


ce scrie omu' asta aici e perfect adevarat (cred ca nu-i trece cuiva prin cap ca eu am vreo treaba cu partidu' omului)...


"De ce nu funcționează Cardul Kogalniceanu?

Am fost întrebat de mai mulți mici întreprinzători din Brașov, dar și din alte orașe din țară în care am fost, de ce nu merge Cardul Kogălniceanu. Dacă ar fi să fiu răutăcios, aș spune pentru că este făcut de guvernul Boc care nu știe decât să oprească, să reducă sau să taie. Preocupările actualei puteri nu vizează niciodată lucruri care să funcționeze și să creeze reacții în lanț, pozitive pentru economie.

Am mai făcut acum câteva luni o scurtă comparație a sistemului Kogălniceanu cu binecunoscutul sistem unguresc, Széchenyi, după care s-a inspirat guvernul Boc. Aș vrea să reiau analiza și să punctez câteva fisuri ale Cardului Kogălniceanu care îl fac nefiabil.

În primul rând, valoarea creditului:
• În România, linia de credit (mai exact, de microcredit) este în valoare maximă de 125.000 RON (cca. 30.000 euro)/ IMM/ an.
• În Ungaria, creditul de tip revolving presupune un card atașat și limita de creditare în patru trepte pornind de la 1 milion HUF (cca. 4.000 euro) până la 25 milioane HUF (cca. 100.000 euro)/ IMM/ an.

În al doilea rând, modul în care pot fi folosiți banii:
Cardul Kogălniceanu, sumele trase din linia de credit pot fi utilizate numai pentru:
• plata impozitelor, taxelor, contribuțiilor și a altor sume datorate bugetului general consolidat;
• cheltuieli privind aprovizionarea, productia, desfacerea;
• cheltuieli privind executarea de lucrari și/ sau prestarea de servicii;
• cheltuieli privind constituirea, prelucrarea, valorificarea stocurilor;
• alte tipuri de cheltuieli necesare desfășurării activității curente;
• cheltuieli cu salariile și asimilatele acestora;
• alte costuri de operare.

Cardul Széchenyi, clienții pot folosi, în mod neîngrădit, banii din credit pentru a face diverse plăți, cu excepția unui număr restrâns de activități nominalizate de Comisia Europeană.

Cardul Széchenyi oferă o serie de beneficii:
• este disponibil pentru o gamă largă de IMM-uri, cărora le satisface nevoile individuale de finanțare pe termen scurt;
• este oferit într-un timp extrem de scurt: circa două săptămâni;
• beneficiază de cea mai scăzută rată a dobânzii şi de cel mai mic nivel al costurilor de pe piaţa creditului;
• este oferit clienților printr-un serviciu de tip door-to-door;
• prin sistemul special de cooperare, acceptă şi ia în considerare toate aspectele şi interesele părților implicate (stakeholders);
• are durata de 1 an, cu posibilitatea prelungirii până la 3 ani;
• are posibilitatea creşterii volumului și/sau a duratei creditului;
• este un card bancar valabil pentru titular și, respectiv, pentru partenerii acestuia, având acceptare internaţională la plată;
• clientul are obligaţia de rambursare trimestrială a sumelor trase.
• Cardul Széchenyi a devenit un adevărat brand financiar pe piața maghiară de profil, astfel încât IMM-urile deținătoare ale acestui card constituie, practic, un club select al beneficiarilor de bonitate financiar-bancară și fiscală.

Schema de funcționare

În România,
Presupune implicarea a cel puțin 5 instituții publice și necesită parcurgerea a minimum 12 pași procedurali. Lista documentelor standard necesare pentru contractarea liniei de credit cuprinde cel puțin 7 documente juridice și 6 de natură financiar-contabilă. Rolul central revine băncilor care acordă, sau nu, liniile de credit.
În cadrul Cardului Kogălniceanu, AIPPIMM are un rol relativ restrâns, birocratic:
• înregistrarea IMM-urilor aplicante;
• confirmarea celor eligibile în Cardul Kogălniceanu;
• ținerea evidenței celor care au achitat cota parte din dobânda la creditul tras;
• efectuarea plății lunare a subvenției de dobândă.
• AIPPIMM este o instituție publică, subordonată MECMA, finanțată integral de la bugetul statului.

În Ungaria,
Schema de funcționare este foarte simplă și funcțională, redusă la strictul necesar: cel mult 3 instituții publice implicate și necesită maximum 6 pași procedurali. Rolul central revine KA-VOSZ, care operează un sofisticat sistem informatic aferent Cardului Széchenyi și, totodată, deservește o întreagă rețea națională de IMM/PFA beneficiare ale Cardului Széchenyi, intermediind în relația acestora cu băncile afiliate. KA-VOSZ funcționează exclusiv pe baza încasării unui comision anual de administrare a SC, perceput IMM-urilor beneficiare.

Și, pentru că nu putem renunța la birocrație, criteriile de eligibilitate ne omoară:
IMM-urile aplicante care îndeplinesc cumulativ următoarele cerințe sunt declarate eligibile d.p.v. al Cardul Kogălniceanu, la data aprobării creditului:
• nu se află în dificultate în sensul Liniilor directoare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea firmelor în dificultate, publicate în JO al UE nr. C 244/2 din 1 octombrie 2004;
• în cazul în care au fost emise decizii de recuperare a ajutorului de stat împotriva lor, acestea au fost deja executate, creanţele fiind integral recuperate;
• nu se află în litigiu, în calitate de pârâte, cu MFP, MECMA şi băncile partenere;
• sumele ajutoarelor de minimis de care au beneficiat într-o perioadă de 3 ani fiscali (2 ani fiscali anteriori plus anul curent), nu depăşesc, echivalentul în lei, a 200.000 euro sau a 100.000 euro pentru transportul rutier;
• nu figurează cu credite restante, în baza de date a CRB;
• nu figurează cu incidente majore, cu cecuri şi bilete la ordin, în ultimele 12 luni, în baza de date a CIP;
• nu s-a instituit procedura judiciară a insolvenţei;
• prezintă băncii partenere garanţii colaterale pentru cel puţin 40% din valoarea liniei de credit;
au minim 2 ani consecutivi de activitate în domeniul în care îşi desfaşoară activitatea.

Ungurii, mult mai practici, au impus doar:
Clienții IMM/ PFA care participă la programul Cardul Széchenyi să fie:
• membri ai VOSZ și/sau ai MKIK;
• întreprinderi cu vechime de minimum 1 an;
• să nu se afle pe lista neagră (black list) a datornicilor la stat.

Și, în opinia mea, lucrul cel mai important lucru care este greșit la noi – Cardul Kogălniceanu este un program național inițiat și derulat exclusiv de instituțiile statului și bănci, pe când Cardul Széchenyi este un program național elaborat și implementat cu succes, printr-un parteneriat-public privat.

Așadar, așa cum a fost întocmit, Cardul Kogălniceanu nu are nici un fel de legătură cu programul Széchenyi, deși încearcă să rezolve același tip de problemă – finanțarea IMM-urilor pe termen scurt.

Rezultatele Cardului Kogalniceanu? La limita cea mai de jos. Din aproape 3.000 de IMM-uri care au aplicat la program (până în prima jumătate a lunii noiembrie 2011), AIPPIMM a analizat circa 2.000 de dosare, iar băncile partenere au deschis 15 linii de credit. În ritmul acesta, nici măcar întreprinzătorii dintr-o comună nu au fost sprijiniți.

În ritmul acesta, nu putem trage decât o singură concluzie – Cardul Kogălniceanu a fost înființat doar din motive populiste, pentru ca guvernul Boc să bifeze o pseudomăsură anticriză."


http://constantinnit...l-kogalniceanu/



#247173 A FI sau A NU FI ...

Postat de gigi on 17 January 2012 - 07:48 AM in Arhiva

Vezi postareaOtilia Alupei, la 16 January 2012 - 01:45 PM, a spus:

... multe s-ar schimba in bine daca am intelege toti aceasta fraza " Faptul ca eu am alimentat un cazan de aburi peste limita admisa (in timpul schimbului meu) si explozia se intampla in timpul schimbului doi...nu ma exonereaza de raspundere." O gramada de greseli si ticalosii trebuie reparate intr-un timp relativ scurt si, mai ales, intr-o atmosfera de boicot sustinut - cand greu e sa repari si in conditii de armonie toate cate-s defecte, daramite atunci cand permanent esti sabotat ca sa nu cumva sa capitalizezi vreo reusita si sa-ti atragi simpatia populatiei.

asta nu e o idee deloc originala... si e politica!

Boc: "Guvernanții din 2008 ne-au lăsat și fără bani și datori"... "Ceilalți v-au oferit ani în șir avantaje materiale otrăvite"... "Știu că pentru dumneavoastră din Opoziție ar fi simplu să ajungem în incapacitate de plată. Știu că asta vă doriți."

si daca e politica, trebuie prezentat si raspunsul opozitiei...

Ponta: "Domnule Boc, cred că sunteți căzut în cap!"

http://www.romaniali...cad-190215.html



#247254 A FI sau A NU FI ...

Postat de gigi on 19 January 2012 - 10:22 AM in Arhiva

Vezi postareaTzica, la 19 January 2012 - 09:42 AM, a spus:

Am inteles...trebuie sa luam de adevarate, numai afirmatiile care corespund dorintelor noastre.Multumesc.Numai bine.

autorul analizei de mai sus, se pare ca nici nu stie, ca dupa avizul favorabil al "guvernului" (asa cum este descris), aprobarea dosarului de creditare de catre banca, "guvernul" nu vireaza (conform legii) bancii suma necesara ca garantie colatarelara a finantarii intreprizatorului!!! ... deci rezultat, ZERO!

... si in varianta (ipotetica) derularii in conditii normale a "masurii anticriza", la nivel national, tot nimic e!

... pentru ca prin ordonanta se finanteaza cu "sprijinul guvenului" maxim 4.000 de imm-uri, ceea ce raportat la numarul total al imm-urilor din romania, inseamna "masura anticriza" pentruuu... 1% din imm-uri!!! :laugh:

imi pare rau, tzica, asta e realitatea!... si eu iti multumesc, numai bine!



#247199 A FI sau A NU FI ...

Postat de gigi on 17 January 2012 - 10:50 PM in Arhiva

Vezi postareaTzica, la 17 January 2012 - 12:02 PM, a spus:

Nici pe mine nu ma intereseaza legea gravitatiei, dar cand ies la furat de corcodusi si se rupe craca cu mine...clar ma duc in jos!

ce legatura are asta cu dezinteresul cetateanului obisnuit fata de teoriile si politicile economice?

tu clar de duci pe jos daca ti se rupe craca, pentru ca nu e nimeni obligat (mai erai si la furat) sa te ia in brate.

... in orice tara civilizata (mai ales din europa) statul nu permite, indiferent de situatie, ajunsul propriilor cetateni "pe jos". (numai in romania se permite).

... sunt peste tot in europa articole in constitutie similare art. 47 din constitutia romaniei.



#247180 A FI sau A NU FI ...

Postat de gigi on 17 January 2012 - 10:30 AM in Arhiva

Vezi postareaTzica, la 17 January 2012 - 08:12 AM, a spus:


tzica, lucrurile sunt mult mai simple pentru cetateni (romani, sau de oriunde).
subiectul deschis e unul politic.
nu intereseaza pe nimeni (pe niciun cetatean) teorii economice (pot fi si mama teoriilor, sau mama analizelor economice ale nu stiu cui) folosite ca justificare, de catre cei de la putere, ale saraciei in care a ajuns populatia romaniei.

cum nu intereseza pe nimeni justificatu' cu "greaua mostenire" de la guvernele anterioarea (povestea cu cazanu', presiunea si explozia)

pentre ca exista un articol in constitutie cat se poate de simplu si singurul de interes pentru cetatean in ce priveste nivelul de trai ...

CAPITOLUL II
Drepturile şi libertăţile fundamentale


ARTICOLUL 47

Nivelul de trai

(1) Statul este OBLIGAT să ia măsuri de dezvoltare economică şi de protecţie socială, de natură să asigure cetăţenilor un nivel de trai decent.



#247233 A FI sau A NU FI ...

Postat de gigi on 18 January 2012 - 07:30 PM in Arhiva

Vezi postareaTzica, la 18 January 2012 - 02:44 PM, a spus:

De curiozitate, care ar fi, in opinia dvs, salariul minim/nivelul de trai (nu stiu la ce termeni doriti sa va raportati) in Romania ?? La nivelul Germaniei, Estoniei, Bulgariei, Japoniei, ..(Botswana ca sa dam si exemple aberante)... etc...?Iar dupa ce alegeti o tara (poate fi si alta nu trebuie sa ne limitam la lista de mai sus) sa puneti si PIB-ul tarii respective.

tari vecine, foste comuniste, pib-uri similare... romania, ungaria...

salarizare 2011...

"... Salariul minim brut pe economie cât şi salariul mediu brut, sunt aproape de două ori mai mari în Ungaria decât aceiaşi indicatorii în România, ceea ce înseamnă că baza de pornire a salarizări în Ungaria este net superioară celei din România... "

... "În Ungaria taxele şi cotribuţiile sunt percepute în cote progresive: pentru salarii mai mari se platesc taxe şi contribuţii mai mari."...


ceva credibil (fara politica, "aceeasi masura a judecatii" :smile: ) ...

http://doctorat.ubbc...%20Maria_RO.pdf

ps
tzica, mai usor cu "Daca termenii macroeconomicii (PIB, acumulare bruta de capital etc...) par complicati, incercati un rationament...", "e vorba de cash flow (ma rog incasari vs venituri)..", ca nu sunt prea multi copii p-aici...



#234115 IMPOZITARE FOND DEZVOLTARE?!

Postat de gigi on 13 December 2010 - 10:23 AM in Arhiva

"hg 44/2004

84. pentru elementele de capital propriu constituite din profitul net (rezerva statutara, alte rezerve, profitul net realizat in exercitiile precedente a carui repartizare a fost amanata etc... ), se calculeaza si se vireaza numai impozit pe dividende" - din decizia 121/72/23.03.2005


s-a impozitat vreodata (SE IMPOZITEAZA?) ca dividend profitul net repartizat la "rezerve" ("fond de dezvoltare", in hotararea aga)?!

sunteti de acord cu decizia de mai jos?

http://chat.mfinante.ro/ContestatiiSite.ns...36;FILE/D72.pdf



#234136 IMPOZITARE FOND DEZVOLTARE?!

Postat de gigi on 13 December 2010 - 07:04 PM in Arhiva

excelent, domnu' mares! excelent!

cum vedeti au fost inspectori fiscali care au interpretat asa prin 2005-2007...

grav e ca si acum, in 2010, sunt firme de conta, care probabil in inertia "interpretarilor" de atunci, impoziteaza in continuare (si au facut-o an de an!) repartizarea profitului net la "alte rezerve" ("fond de dezvoltare" in hotararea aga la situatiile financiare anuale)! ...

o preocupare acum, e cum s-ar putea recupera de la stat sumele calculate ERONAT de firma de conta, si VIRATE de societate, pe ultimii 5 ani, sub forma de "impozit pe dividende" la operatiunile amintite...

va multumesc mult,
sanatate, la multi ani!



#223506 Probleme comune - Experti contabili & Economisti

Postat de gigi on 28 March 2010 - 07:42 AM in Arhiva

Mai in gluma, mai in serios, permisul de utilizare a calculatorului pentru contabili (de fapt, pentru toti economistii, indiferent ca fac audit, evaluari, resurse umane, marketing- nu conteaza! :biggrin: ) pe teritoriul Romaniei, de care vorbeam, vad ca nu e o idee prea originala. Unii dau unu "european", altii unu "global".

Il numesc "Permisul european de conducere a calculatorului (ECDL)" sau "Certificatul European de Operator pe Calculator (Certificatul ECDL)"; sau unuia "mondial" ii zice "Certificatul International de Operare pe Calculator (ICDL)" :frusty:

Gargara pentru necesitatea lui (parca am mai auzit pe undeva ceva asemanator :cool: ) , din belsug:

"Permisul ECDL este diploma recunoscuta la nivel european, care atesta detinatorului calificarile necesare, in ceea ce priveste utilizarea computerului"....

"In plus, avand angajati posesori ai certificatului, exista garantia ca vor fi reduse pierderile de timp datorate lacunelor de cunostinte in domeniu si a operarii ineficiente a calculatoarelor."....

si asta, grozava:

"Posesorilor de permise ECDL le sunt recunoscute competentele in utilizarea calculatorului in intreaga Europa, indiferent de tara in care a fost emis certificatul"

asta si mai grozava:

"Faptul ca ECDL este un certificat conceput de profesionisti in tehnologia informatiei si ca testarile se fac sub supravegherea unor organizatii profesionale nationale, dupa un standard comun european, dau valoarea si reprezentabilitatea ECDL.".............. seamanaaaa uimitor, cu? :laugh:

examene, teste... module, aiureli la tot pasul... dar macar astia nu te obliga sa le faci :biggrin:



#223499 Probleme comune - Experti contabili & Economisti

Postat de gigi on 27 March 2010 - 10:07 PM in Arhiva

Sigur ca "e aceeasi Marie cu alta palarie"! Treaba cu "expertii", asa cum este acum (in masa si obligatoriu), e numai o "afacere" ordinara!!!
Pai atunci, de ce nu am infiinta printre economisti si alte "corpuri"? Sau "legiuni", "armate", ceva mai barosan?
De exemplu, eu vin din Piata Romama, cladirea noua de pe Dorobanti- de dinaiiiiiiiiinte de '89.
Ce-ar fi o "legiune", sau "armata" e "economistilor analisti", sau "economistilor programatori" sau "economistilor informaticieni"?
Si pe chestia asta nimeni, dar absolut nimeni sa nu se atinga de vreun calculator sa faca contabilitate, fara sa ne dam noi acceptu'. Si ca sa ne dam acceptu', trebuie sa ne dea noua "taxa", sa-i dam parafa de utilizare a calculatorului (parca am vazut pe undeva- "permis de utilizare calculator" ). Si dupa aia sa-l tot perfectionaaaaaaaaaaaam, incontinuuuuuu, pana la adinci batraneti. Si iar taxe si iar taxe... le mai zicem si cotizatii, stagii, iar taxe fel si fel. Motive se gaseeeesc cu nemiluita... banu' sa ne iasa, noua, organizatorilor! :frusty:



#223508 Probleme comune - Experti contabili & Economisti

Postat de gigi on 28 March 2010 - 09:26 AM in Arhiva

...si pentru mine e inchis orice subiect ECONOMISTI vs ECONOMISTI.

SA LASAM PIATA SA-SI FACA TREABA!!!

Sarbatori fericite, la toata lumea!



#235295 revenire repartizare dividende

Postat de gigi on 12 January 2011 - 10:21 PM in Arhiva

se poate renunta la plata dividendelor si, mai important, fiind criza, a impozitului aferent :cool: ...
reveniti cu o aga, cum ca va razganditi, si gata!


DECIZIA NR.91/25.10.2006
privind solutionarea contestatiei depusa de S.C. V S.R.L. cu sediul in Bistrita,
înregistrata la D.G.F.P. Bistrita-Nasaud sub nr. 15970/31.08.2006
...
"

În fapt conform bilanaului contabil încheiat la data de 31.12.2004 si a raportului
de gestiune a asociatilor s-a aprobat repartizarea din profitul net a sumei de S2 lei
pentru dividende cuvenite asociatilor (fila 6).
În concret din totalul sumei de S2 lei repartizate s-au platit în cursul anului
2005 dividende în suma de S3 lei pentru care s-a calculat, retinut si virat la bugetul
consolidat al statului impozitul pe dividende în suma de S4 lei. Pentru diferenta sumei
de S5 lei reprezentând dividende ramase neplatite în cursul anului 2005, prin
hotarârea adunarii generale extraordinara a asociatilor, consemnata în Procesul verbal
din data de 12.12.2005 (filele 54-55), s-a revenit la repartizarea initiala a profitului
net realizat la finele anului 2004, stabilindu-se ca suma de S5 lei, neplatita pâna la
aceasta data asociatilor, sa fie afectata altor rezerve în scopul asigurarii resurselor
proprii de finantare pentru activitatile curente si viitoare ale petentei. Mentionam ca
în contabilitatea contestatoarei a fost operata hotarârea asociatilor prin nota
nr.908/31.12.2005, nota prin care chiar daca nu a fost respectata metodologia de
înregistrare ea reflecta constituirea rezervelor si revenirea la repartizarea profitului
net prin schimbarea destinatiei data initial acestuia, asa cum s-a hotarât de adunarea
generala extraordinara a asociatilor.
În raport cu starea de fapt retinuta urmeaza a se stabili daca prin prisma
reglmentarilor în vigoare, este legala impunerea dividendelor distribuite din profitul
net al anului 2004 în conditiile în care în cursul anului 2005 s-a revenit asupra
repartizarii initiale în maniera descrisa anterior.
În drept sunt aplicabile prevederile art.7 alin.(1), pct.12, art.65 si 67 din Codul
Fiscal precum si dispozitiile din Legea nr.31/1990 privind societatile comerciale
referitoare la dividende si la atributiile si competentele adunarii generale.
Prin dividend, în sensul art.7 alin.(1) pct.12 din Codul Fiscal se intelege ? o
distribuire în bani sau natura, efectuata de o persoana juridica unui participant la
persoana juridica, drept consecinta a detinerii unor titluri de participare la acea
persoana juridica??. Art.67 alin. (1) din Legea nr.31/1990 privind societatile
comerciale defineste dividendul ca fiind ? cota parte din profit ce se plateste fiecarui asociat?.
Reglementând modul de calcul si retinere a impozitului pe dividende, art.67
alin.(1) din Codul Fiscal statueaza ca aceasta obligatie ? revine persoanelor juridice
odata cu plata dividendelor catre actionari sau asociati ? , termenul de plata fiind
pâna la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei în care se face plata. Ultima teza a
art.67 alin.(1) din Codul Fiscal contine si dispozitia de exceptie în sensul ca ? în
cazul dividendelor distribuite, dar care nu au fost platite actionarilor sau
asociatilor pâna la sfârsitul anului în care s-a aprobat bilantul contabil, termenul
de plata a impozitului pe dividende este pâna la data de 31 decembrie a anului
respectiv?.
Din analiza textelor legale sus citate rezulta ca obiectul impunerii îl constituie
dividendele distribuite care se platesc sau care urmeaza a se plati actionarilor ori
asociatilor.
Având în vedere ca adunarea generala a revenit asupra repartizarii profitului
net aferent anului 2004 prin alocarea la alte rezerve a sumelor distribuite initial ca
dividende, este limpede ca suma în litigiu reprezentând venituri luate drept baza de calcul de catre organele de control nu mai poate constitui obiect al impunerii. Prin aceeasi hotarâre asociatii petentei au pierdut nu numai dreptul la dividendele distribuite initial ci si calitatea de subiecti ai impunerii. În acest context apreciem ca prevederile art.67 alin.(1), ultima teza, din Codul Fiscal nu mai sunt aplicabile, ipoteza acestei norme referindu-se numai la dividendele distribuite, datorate asociatilor, care nu au fost platite pâna la sfârsitul anului[/u]. Or, în speta analizata, la finele anului 2005, ca urmare a revenirii la repartizarea initiala, contestatoarea nu mai înregistra dividende distribuite, datorate asociatilor, adica a unor dividende care, conform Codului Fiscal, ? nu au fost platite asociaailor pâna la sfârsitul anului în care s-a aprobat bilantul contabil ? .
Din punct de vedere al actului de gestiune sau de administrare, mentionam ca
nici legea societatilor comerciale si nici legislatia fiscala nu contin vreo dispozitie
prohibitva cu privire la revenirea asupra unei hotarâri a adunarii generale a asociatilor sau actionarilor, asa cum este aceea din cazul analizat
.

Fata de cele mai sus aratate rezulta ca impozitul pe dividende stabilit suplimentar în sarcina petentei nu a fost corect determinat si, pe cale de consecinta, cererea petentei pentru suma de S6 lei, precum si a accesoriilor aferente în suma de
S7 lei urmeaza a fi admisa."

http://chat.mfinante.ro/ContestatiiSite.ns...zia.91_2006.pdf



#233942 Se poate impozita profitul lunar

Postat de gigi on 07 December 2010 - 11:36 PM in Arhiva

Vezi postareaMirceaSCALAT, la Dec 7 2010, 05:33 PM, a spus:

Chestia cu INFINITE METODE e cam GOGONATA. E de gâgã piticul boc!

e asaaa, de'ncurajare :wink:

... ca o sa vada el, ca si minusculul poc, ca n-are de unde sa "scoata" ceva...

:cool:



#233858 Se poate impozita profitul lunar

Postat de gigi on 04 December 2010 - 09:06 PM in Arhiva

Vezi postareavalnec, la Dec 3 2010, 10:09 PM, a spus:

sal,

Sunt aproape proaspat "PATRON" :thumbup: in urma unui oferte de contract prestari servici obtinut inainete sa deschid SRL.
Am deschis SRL ca sa pot onora contractul .
Problema mea :
1) sunt asociat unic si administrator
o sa muncesc la contracul respectiv de am sa ma satur de munca... si dupa munca si rasplata ...care?.... daca nu pot sa scot bani din firma.

sal,

chiar daca ati deschis srl ca sa puteti onora contractul, problema reala si cu adevarat importanta e cum si cat si daca incasati ceva pe srl-u.

cu "scosul" banilor din firma (numai sa aveti ce!), nu va faceti probleme, o sa va lamuriti singur, pe parcurs... sunt infinite metode :cool:



#235230 CECCAR iar vrea modificarea legii conta

Postat de gigi on 12 January 2011 - 08:45 AM in Arhiva

Vezi postareaOtilia Alupei, la Jan 11 2011, 01:36 PM, a spus:

in cazul in care Dana are dreptate cu semnatura pe sit. fin. anuale (si e f posibil sa aiba), atunci vorbim de o cale de mijloc onorabila : conta tinuta si de catre pers. desemnate/pe raspund. administratorului, dar bilant semnat numai de catre per. cu studii economice superioare ce au inclusiv CIM timp partial - pt CA > 35.000 euro, iar pt CA < 35.000 euro - doar semnatura admin. e suficienta.

sigur ca asta ar fi ce-ar vrea mai toata lumea.

dar sa vedem daca se lasa toma alimos, ca in protestu' lui "consternat" zice:

"- la alineatul 10: de ce „de regulă”? Teza a II-a ar trebui să aibă următorul text „Aceste persoane trebuie să aibă studii economice superioare SI să fie membre ale Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România"...

vrea el "SI", neaparat! ... cu alte cuvinte, sa-i mai "iasa" si lui ceva din "tinut contabilitati"...

ca de expertize s-a saturat, si nici nu prea are de facut... prea putine, muuult prea putine, la cat a "inregimentat" el in "corp" pana acum...



#235450 CECCAR iar vrea modificarea legii conta

Postat de gigi on 17 January 2011 - 09:58 AM in Arhiva

in-cre-di-bil!!! ... a adunat 2.000 de semnaturi :smile:

nu l-o durea mana?!... "febra", trebuie sa aiba :thumbup:

http://www.infotva.manager.ro/nws/a/3711/N...tu-petitia.html



#235490 CECCAR iar vrea modificarea legii conta

Postat de gigi on 17 January 2011 - 05:30 PM in Arhiva

Vezi postareaMares Stefan, la Jan 17 2011, 03:45 PM, a spus:

Că este una să -ți știi prestatorii și autorizați, și cu toate cunoștințele la zi , și ...trecuți prin ciur ... și cu totul altceva ca , stând la cozi, să ne trezim cu unii pe lângă noi, care ...poate nici bacalaureatul nu și-a luat, iar alții ...chiar dumnealor, în cauză, recunosc că habar nu au din ce ar fi fost cazul să fie examinați ori ce EXAMENE AR FI FOST FRUMOS, dar mai ales normal SĂ LE PROMOVEZE! Pentru a ști ce este spre exemplu CECCAR-ul! CAFR-ul . Ori CCF_ul!
Numai că ...


In romania examenele de CONTABIL/ECONOMIST CONTABIL se dau in scoli si facultati acreditate, nu in inventii absurde de corpuri, camere si camarute, al caror singur scop e banul! ... sub lozinca "perfectionarilor" aiuristice...


LASATI PIATA SA FUNCTIONEZE!!!


Vezi postareaMares Stefan, la Jan 17 2011, 03:45 PM, a spus:

CECCAR-ul niciodată nu și-a permis să-și bată joc de potențialii profesioniști contabili, în halul în care și-au permis cei primii 20 de consultanți fiscali numiți în CCF, de viitorii lor ... membri ai Cameri!

aici aveti dreptate... e un fel de intrecere intre ceccar si ccf... care sunt mai tari in "bataie de joc" :thumbup:

Vezi postareaMares Stefan, la Jan 17 2011, 03:45 PM, a spus:

Cât despre legea contabilității ... să sperăm că ...cei care au inițiat modificările neavenite, știu să și piardă.
Pe just temei.

n-au cum sa piarda economistii. in nicio varianta.
pe just temei. :cool:



#235503 CECCAR iar vrea modificarea legii conta

Postat de gigi on 17 January 2011 - 11:02 PM in Arhiva

Vezi postareaDana42, la Jan 17 2011, 09:12 PM, a spus:

Citeaza

gigi : n-au cum sa piarda economistii.
Eu as modifica cuvantul economisti cu profesionisti.


eu n-as modifica.

orice economist e profesionist.

care nu e, se descalifica singur, pe piata... sa fie sanatos, treaba lui, problema lui!

nu trebuie sa vina un neica mos alimos sa-si dea el cu presupusu' peste o diploma de licenta (el ce face, ii verifica el, pe profesorii aia din facultati, cum si-au facut treaba?... el e supraprofesor, sau ce?). si mai cere si bani, cu nesimtire, pentru asta.

iar ordonanta aia, 65/1994, de se tot bazeaza el pe ea, reglementeaza o profesie diferita... cea de expert contabil! ("contabilii autorizati" au iesit din schema; i-au scos tot ei, alde alimos, ca nu mai aveau loc de ei, luandu-le dreptu' de semnatura pe bilanturi... )

ce cauta el peste economistii contabili, numai el stie ... bani, ce sa caute altceva!...

ce mos caraghios!... ce penibil!




Cometa SQL