Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
ggf's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


ggf's Content

There have been 388 items by ggf (Search limited from 07-January 08)



Sort by                Order  

#72168 penalitati

Postat de ggf on 07 March 2006 - 08:39 PM in Arhiva

Intr-adevar , se pretinde ca majorarile si penalitatile curg de la data depunerii declaratiei initiale pana la date depunerii rectificativei . Insa cum , in urma unei cereri care merge " sus" , aceste situatii se pot rezolva prin stornarea acestor penalitati calculate , inseamna ca fiscul pur si simplu fura bani de la contribuabili , neavand nici o baza legala pentru sus amintita " pretentie " .
Am avut un caz si in urma cererii mi s-au stornat penalitatile .
Si oricat am cautat baza legala pentru calcului acestor penalitati , n-am gasit !
Sa mai caut ? :D



#72175 impozit achitat in romania sau in anglia?

Postat de ggf on 07 March 2006 - 09:11 PM in Arhiva

[/quote]rezultatul acestei afaceri fiind apoi impartit in anumite procente.
Multumesc anticipat[/quote]


Pai , rezultatul unei afaceri , inseamna pierdere sau profit . Ori , profitul se repartizeaza sub forma de dividende , fiecare coparticipant luandu-si partea cuvenita conform participatiunii detinute .



#72372 controale, controlori si controlati

Postat de ggf on 08 March 2006 - 09:10 PM in Arhiva

Am avut un audit la inceputul lunii februarie , audit comandat de actionarul american al firmei unde lucrez . Tema auditului , fluxul de numerar. Adica , au verificat fiecare decontare prin casierie sau conturile de la banci - de unde au venit banii , cum s-au cheltuit si de ce s-au cheltuit , termene de plata , justificarea platilor .... de-astea .
Echipa , oameni tineri , pana in 30 ani , placuti si extrem de bine pregatite . Stiu exect ce sa verifice , raspund la obiect oricarei intrebari .
Oameni care vin sa-si faca treaba , nu sa-si umple buzunarele .
De admirat .



#72375 Cine sunteti? Ce varsta aveti! Obligatoriu pentru toti!

Postat de ggf on 08 March 2006 - 09:25 PM in Arhiva

marian.apetre a spus:

"Vârsta nu e ceea ce ai, nici măcar ceea ce văd ceilalți ci pur și simplu, doar ceea ce simți."
Gabriel García Márquez.

Pai eu inca ma mai joc cu papusile :lol:

38F



#72384 comision ITM

Postat de ggf on 08 March 2006 - 09:46 PM in Arhiva

riquiqui a spus:

Septimiu a spus:

ca urmare a ordinului 99 si 100 care zice ca se va declara com ITM rotunjit matematic la leu, veti platii rotunjit ?
Eu de cand depun la ITM (de un an), mi-a cerut sa-i duc dovada platii integrale, adica la virgula, ca altfel voi fi acuzata de evaziune fiscala (asta pt. un angajat!). Si in februarie cand am fost, i-am explicat ca programul meu de conta nu imi pune virgula ci imi rotunjeste si mi-a spus ca nu e nimic, sa-i duc eu dovada platii integrale, adica cu virgula! :smt067 Ce sa mai zici?

Tare-s curioasa , dupa ce vor aparea celebrele declaratii privind comisionul ITM , te vor mai lasa sa scrii sumele cu virgula ?
Mira-m-as ! :?



#72385 reevaluare credite in valuta

Postat de ggf on 08 March 2006 - 09:52 PM in Arhiva

Sigur il rambursezi in RON ?
Diferenta poate fi atat de mare , daca creditul e in suma mare si daca n-a fost reevaluat la 31.12.2005 . Iar eu cred ca n-a fost reevaluat ....



#72594 reevaluare credite in valuta

Postat de ggf on 09 March 2006 - 07:37 PM in Arhiva

Din cate stiu , cand banca acorda un credit in valuta din surse proprii , calculeaza c. val in lei a creditului si la acea valoare isi calculeaza beneficiile . Firesc , rambursarea creditului se face in lei , iar extrasul de evidenta este emis in lei .
Daca sursa de finantare e externa ( BERD de ex . ) , banii sunt pusi la dispozitie intr-un cont de devize , beneficiile se raporteaza la valoarea in valuta , se ramburseaza in valuta , se emite extrasul in valuta .
Acum o intreb pe crista39 .... ai cont in devize au ba ? ca sa ne lamurim ... :)



#72597 Avem nevoie de contabili?

Postat de ggf on 09 March 2006 - 07:48 PM in Arhiva

Treaba asta cu " raul necesar , activitate nonproductiva " , bla bla bla mie imi pare a fi o lozinca ramasa in mintea unora care nu se pot rupe de niste obiceiuri . Adevarul este ca , noi contabilii putem impulsiona sau pune pe butuci productia . Cum ? Calculand incorect niste taxe si cheltuind banii necesari productiei pe acestea , ignorand legislatia si punand productia in ilegalitate .... si multe altele . Din fericire , la firma mea , pana si liderul de sindicat a reusit sa inteleaga ca noi " neproductivii " le dam lor posibilitatea sa produca :wink:
Mentalitatile se schimba incet , dar se schimba . Sa avem rabdare :)



#72601 leasing

Postat de ggf on 09 March 2006 - 08:07 PM in Arhiva

C.F. Art. 25. - (1) In cazul leasingului financiar utilizatorul este tratat din punct de vedere fiscal ca proprietar, in timp ce in cazul leasingului operational, locatorul are aceasta calitate.
Amortizarea bunului care face obiectul unui contract de leasing se face de catre utilizator, in cazul leasingului financiar, si de catre locator, in cazul leasingului operational, cheltuielile fiind deductibile, potrivit art. 24.



#72604 productie

Postat de ggf on 09 March 2006 - 08:40 PM in Arhiva

Eu am o situatie asemanatoare la o firma care cumpara piei brute , le conserva si le vinde . Conservarea presupune niste operatiuni ( sarare , razuire , uscare ) , insa produsul , la fel ca in cazul prezentat de tine , nu sufera o transformare semnificativa . Inregistrez cumpararea pieilor in 371 . In fiecare luna , fac un raport de resortare , in care scriu cantitatea intrata in conservare si cantitatea rezultata dupa efectuarea acelor operatiuni . Bon de consum pentru materialele folosite , iar scaderea gestiunii pe baza fisei de magazie In fisa , magazionerul trece si cantitatea de marfa pierduta in urma resortarii , aceasta cantitate fiind stabilita prin recantarire .



#73039 COMPENSARE IMPOZIT PROFIT CU TVA

Postat de ggf on 12 March 2006 - 08:33 PM in Arhiva

Eu Depun in fiecare luna cerere de compensare a TVA cu obligatiile catre buget . NICIODATA nu mi s-au calculat majorari pentru aceste debite , chiar daca controlul pentru rambursare vine o data la 3 - 4 luni . Aceste debite se considera achitate la data depunerii cererii de compensare !



#73198 en gross en detail

Postat de ggf on 13 March 2006 - 07:04 PM in Arhiva

Cand transferi marfa din magazia depozit in magazinul de desfacere , nu scazi odata gestiunea depozitului ???
Adica
371magazin = %
371 depozit
4428 magazin
378 magazin
nu inseamna ca ti-ai descarcat gestiunea depozitului si ai incarcat-o pe cea a magazinului cu costul marfii + adaosul si TVA ?!
Uof ! :?



#73445 Impozite si taxe locale

Postat de ggf on 14 March 2006 - 06:30 PM in Arhiva

Eu inregistrez impozitul aferent intregului an astfel :
471(analitic ) = 446
si trimestrial 635 = 471 cu suma datorata la trimestru ( si platita dealtfel )
Poti inregistra cota de cheltuiala si lunar .



#73450 Cine ma poate ajuta?

Postat de ggf on 14 March 2006 - 06:42 PM in Arhiva

Amandoi trebuie sa fie angajati cu un contract de munca la respectiva asociatie , asa ca le calculezi taxele obisnuite salariului . Femeii de serviciu ii acorzi deducere de baza 250 ron , dat fiind ca nu mai lucreaza nicaieri , celuilalt nu-i acorzi deducere .



#73461 Ce salariu din contracte aveti - pe hartie adica

Postat de ggf on 14 March 2006 - 07:07 PM in Arhiva

Ca s-a vrut a se sti cine suntem si cam ce cautam pe-aici , inteleg .
Dar ce salariu ? Unde lucram ???
Nu vreti si CNP , nr buletin , adresa completa ???
Dragilor , este un forum , nu evidenta populatiei contabile romane :lol:

Eu am o alta intrebare , ca tot m-ati provocat : cati dintre voi au semnat contract de munca cu clauze de confidentialitate ?



#73498 Ce salariu din contracte aveti - pe hartie adica

Postat de ggf on 14 March 2006 - 09:29 PM in Arhiva

Stimata d.na mariana_firea , permiteti-mi sa citez o definitie care tine de gramatica si nu de contabilitate

CONFIDENȚIÁL, -Ă, confidențiali, -e, adj. Care se comunică în taină; secret. [Pr.: -ți-al] – Din fr. confidentiel.
Sursa: DEX '98

Asta , ca sa puteti intelege de ce mi se pare nepotrivita postarea pe un forum pe care il citeste oricine de oriunde , a unor informatii care tin de .... taina .
Daca ati semnat clauze de confidentialitate , banuiesc ca intelegeti sa le si respectati .
Personal , nu ma intereseaza cu cine comunic aici , ci REZULTATUL comunicarii . Iar daca pot sa dau un sfat pertinent , il dau cu bucurie .

Punct .
Si sa auzim de bine



#73770 en gross en detail

Postat de ggf on 15 March 2006 - 06:51 PM in Arhiva

Daca transferi la acelasi pret de vanzare , s-ar inregistra cam asa :

371.2 (gestiune primitoare ) = 371.1 ( gestiunea predatoare )
si
378.1 = 378.2
4428.1 = 4428.2

Daca pretul de vanzare in mgazinul care primeste marfa difera , primul articol contabil ar fi

371.2 = %
371.1
378.2 ( diferenta de adaos )
4428.2 ( diferenta de TVA )



#73822 tva bonuri fiscale

Postat de ggf on 15 March 2006 - 09:26 PM in Arhiva

La facturile de restaurant nu se deduce TVA pentru bauturi alcoolice si tigari .



#74872 Cont - asigurare auto

Postat de ggf on 20 March 2006 - 09:02 PM in Arhiva

Ai putea folosi contul 7399 - alte venituri din activitati fara scop patrimonial .
Olanul de conturi pt persoanele juridice fara scop patrimonial este publicat in anexa la OMF 1829/2003 aparuta in MO 66 bis din 27 iqn 2004



#75112 contabilitate varza!

Postat de ggf on 21 March 2006 - 03:28 PM in Arhiva

AVRAM a spus:

Problema este ca cea care a reprezentat firma in momentul in care a fost Garda nu a stiut sa raspunda si sa argumenteze ...concluzia este ca experta a inregistrat corect la pretul de achizitie......inseamna ca cea care spune ca este varza nu stie sa se uite intr-o contabilitate.......

Subscriu :lol:



#75117 cum este corect?

Postat de ggf on 21 March 2006 - 03:40 PM in Arhiva

laura_2006 a spus:

Inventariere?????????????????? Asta am intrebat si eu.


Dar tu cum ti-ai facut inventarierea la 31.12.2005 ? :?:



#75176 Nelamurire ...

Postat de ggf on 21 March 2006 - 05:49 PM in Arhiva

"Art. 18. - (1) În vederea certificării stagiilor de cotizare și a stabilirii dreptului la indemnizație de șomaj, angajatorii au obligația, odată cu înmânarea carnetului de muncă, de a elibera persoanelor cărora le încetează raporturile de muncă sau de serviciu o adeverință din care să rezulte baza lunară de calcul prevăzută la art. 14, pentru fiecare lună, din ultimele 12 luni, înainte de data încetării raporturilor de muncă sau de serviciu, pentru care aceștia le-au reținut și virat la bugetul asigurărilor pentru șomaj contribuția individuală prevăzută la art. 27 din lege și au plătit contribuția datorată de angajator prevăzută la art. 26 din lege, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 26, precum și, după caz, următoarele:

Eu deduc ca-i vorba de acei salriati carora li se desface contractul de munca pt restrangere de activitate si au drept la indemnizatie de somaj



#75242 contabilitate varza!

Postat de ggf on 21 March 2006 - 08:50 PM in Arhiva

marian.apetre a spus:

E usor sa arunci cu pietre....
Întelegem asta atuci cand suntem puși în aceleași situații: un coleg, sau o colegă ia lua o contabilitate de la tine și spune ca totul e "varza" ...
Nu iau apărarea nimanui însă cred că trebuie să existe un comportament ...

Este stiut si probat in practica - fiecare isi are metoda lui de lucru . Acel principiu al permanentei metodelor , zic eu , presupune exact ce sublinia marian_apetre , respectiv ca , atunci cand preiei o contabilitate e de bun simt si deontologic sa ai o mica conversatie explicativa cu " fostul " . Macar pentru a te lamuri asupra activitatii ( dpdv contabil ) , daca nu ai rabdarea si curiozitatea de afla cum a gandit acel " fost " operatiunile .
Iata , noi pe acest forum , ne dam fiecare cu parerea asupra unor probleme si nu arareori avem pareri diferite .
Deranjanta nu-i nestiinta , spun si eu sloganul - nu ne nastem invatati , deranjanta este ingamfarea si impertinenta cu care , uneori cei novici si la inceput de drum sunt tratati de unii care , daca au invatat niste notiuni si au pus in practica alte cateva , cred ca-s atoatestiutori .
Contabilitate nu stii niciodata indeajuns . Vom invata pana vom iesi la pensie .
Un coleg cu ani de experienta , mi-a tinut parte in fata unui sef candva , cand la inceput de drum fiind si eu , facusem o greseala destul de grava , spunand " nu poti fi un contabil bun pana ce nu ai facut toate greselile posibile "
Am destui ani de experienta acum , dar tot mai simt nevoia unei a doua pareri cand ma confrunt cu o speta noua . Acesta e motivul pentru care vizitez acest forum .
Fiind o persoana orgolioasa , am fost deranjata de o anumita replica rostita aici .... altfel , n-am nici o " problema " :wink:
Daca m-am adresat sarcastic si am deranjat , cer scuze tuturor .
Spor la " curatenie " mariana_fira .... si la invatat , ca avem inca multe de invatat



#75257 cum scot din gestiune incaltamintea nevandabila

Postat de ggf on 21 March 2006 - 09:27 PM in Arhiva

Faci un proces verbal de scoatere din uz ( deterioriorare , marfa perimata , etc . ) si scazi gestiunea la un cont de cheltuirli ( cred ca 671 , nu mai tin minte exact ) , cu atentie la deductibilitatea acestor cheltuieli . De asemeni , colectezi TVA aferent valorii acelui stoc.

CF - art 21
(4) Urmatoarele cheltuieli nu sunt deductibile:
c) cheltuielile privind bunurile de natura stocurilor sau a activelor corporale constatate lipsa din gestiune ori degradate, neimputabile, pentru care nu au fost incheiate contracte de asigurare, precum si taxa pe valoarea adaugata aferenta, daca aceasta este datorata potrivit prevederilor titlului VI;



#75263 lipsuri la inventar, perisabilitati

Postat de ggf on 21 March 2006 - 09:56 PM in Arhiva

Codul Fiscal , titlul II , cap. II - despre chelt cu deductibilitate limitata ( 3 d ) si chelt nedeductibile ( 3 c )




Cometa SQL