Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Dan I.'s Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Dan I.'s Content

There have been 369 items by Dan I. (Search limited from 01-January 08)



Sort by                Order  

#189613 Workflow contabilitate

Postat de Dan I. on 15 December 2008 - 11:36 PM in Arhiva

In ordine cronologica avem:

1. goooooooogle
2. buton 'Search' pe acest forum.

Tu ce-ai folosit inainte de a intreba efectiv ce si cum?

Mai sunt si instructiuni detaliate de completare a RJIP pe care cred ca le poti gasi tot pe net.

Si acum un raspuns, doua, la intamplare, inainte de culcare :cool:

3. Factura trimisa pe mail e valabila. Inregistrezi incasarea la rubrica 'Incasari prin Banca', dupa cum ii spune si numele. Ca nr. doc. incasare, pui nr. de referinta din extrasul bancii.
4. In mod normal inregistrezi val. fara TVA din chitanta (bon), dar nu-i gresit sa inregistrezi factura in sine (tot val. fara TVA). Insa in Jurnalul de Cumparari inregistrezi obligatoriu facturile.

Have fun!



#187591 verificare registru

Postat de Dan I. on 17 November 2008 - 09:57 PM in Arhiva

Vezi postareabubblejoy, la Nov 14 2008, 09:01 PM, a spus:

Stiti cumva daca registrul de incasari si plati trebuie dus periodic la verificari la finante sau verificarile acestuia se fac doar prin eventuale controale? Care este legea in care este reglementat acest registru? Adica unde scrie cum, cand si cine verifica acest document? Ca PFA am obligatia sa il prezint vreo unei institutii la anumite termene?
RJIP nu trebuie prezentat 'periodic' la vreo institutie.
La un eventual control (cel mai probabil Fiscul) se verifica si se confrunta cu documentele care au stat la baza inregistrarilor.
Pastrati cu grija toate aceste acte.
In cazul desfiintarii PFA se efectueaza deasemenea un control de fond.

Succes!



#171845 Venituri din subventii, agricultura

Postat de Dan I. on 09 May 2008 - 09:53 AM in Arhiva

Vezi postarealibra, la May 9 2008, 08:06 AM, a spus:

Intrebari:
a) Daca aceste venituri sunt impozabile(impozit venit) si cum/cand.
b) Daca sunt taxabile privind TVA si data exigibilitatii.

a) Tu ai citit postare imediat anterioara ?! :wink:
Ce sa mai vorbim de butonul de Search al forumului sau de Google...

b) Apare undeva mentionat vreun TVA la aceste subventii? Ai factura fiscala ptr. ele?



#225539 Venituri din strainatate pe pfa - trebuie depusa declaratia 201?

Postat de Dan I. on 08 May 2010 - 10:48 PM in Arhiva

Un posibil raspuns poti sa-l studiezi aici

Have fun!



#177698 vanzare mijloc fix

Postat de Dan I. on 09 July 2008 - 01:55 PM in Arhiva

Vezi postareatinav, la Jul 9 2008, 02:32 PM, a spus:

Deci voi ce ati inteles din acest raspuns? este sau nu deductibila chelt in cz vanzarii unui mijloc fix sub val de achizitie?
Cred ca e gresit scris "nedeductibila" in paragraful:

Citeaza

Întrucât în aceastǎ categorie nu se regǎsește pierderea rezultatǎ din vânzarea mijloacelor fixe incomplet amortizate, la un preț mai mic decât valoarea fiscalǎ rǎmasǎ neamortizatǎ, rezultǎ cǎ aceastǎ tranzacție nu va genera cheltuieli nedeductibile la calculul impozitului pe profit.

Corect pare sa fie:

Citeaza

... rezultǎ cǎ aceastǎ tranzacție nu va genera cheltuieli deductibile la calculul impozitului pe profit.

Altfel textul n-are nici o noima.
Sau au pus un "NU" in plus in cadrul aceluiasi paragraf.



#179532 Vanzare active SC

Postat de Dan I. on 31 July 2008 - 10:51 AM in Arhiva

Calculul privind impozitul nu e chiar asa de simplu...
Intervin si perioadele de amortizare ale mijloacelor fixe.
Vorbeste cu un contabil si roaga-l sa-ti faca o proiectie financiara.
In principiu insa asa e, suma incasata se va aduna la masa impozitara.

Have fun!



#178383 va rog sa ma ajutati si pe mine cu niste raspunsuri !

Postat de Dan I. on 16 July 2008 - 03:02 PM in Arhiva

Vezi postareacorinutza.2006, la Jul 16 2008, 03:50 PM, a spus:

De la admin financiara mi s-a spus ca nu e cazul de 392 si 394 .
Da, scuze, alea cred ca sunt numai ptr. platitorii de TVA si la tine nu e cazul...



#178205 va rog sa ma ajutati si pe mine cu niste raspunsuri !

Postat de Dan I. on 15 July 2008 - 01:33 PM in Arhiva

Vezi postareacorinutza.2006, la Jul 15 2008, 02:10 PM, a spus:

Mi-am facut o autorizatie pf COD CAEN 0112 in noiembrie 2007 si de atunci si pana acum in iulie 2008 nu am desfasurat activitate.Trebuie sa depun la admin financiara o declaratie pe propria raspundere cum ca n-am avut activitate pana in prezent?Si daca da care sunt termenele de depunere?
Trebuia sa depui declaratia 200, cu veniturile pe anul 2007, termen 15 mai 2008, amenda nu e prea mare...
Imediat dupa infiintare trebuia sa depui o decl. estimativa cu veniturile (si cheltuielile) ptr. 2007 (in alea 2 luni ramase din an)
Daca ai optat ptr. platitor de TVA, aveai de depus trimestrial si decontul de TVA (termen 25 ianuarie ptr. ultimul trim. din 2007, si 25 aprilie ptr. primul trim. din 2008) daca nu, nu. Amenda e destul de piparata ptr. nedepunere acestor decl.
Mergi urgent la Admin. Fin. si vezi ce se mai poate face... :cool:
Tine-ne la curent, poate vor mai fi si altii in situatia ta.

Merci.



#178228 va rog sa ma ajutati si pe mine cu niste raspunsuri !

Postat de Dan I. on 15 July 2008 - 03:20 PM in Arhiva

Vezi postareacorinutza.2006, la Jul 15 2008, 03:44 PM, a spus:

Declaratia 200 pe 2007 am depus-o cu 0 venit , declaratia 221 pe 2007 cu 0 venit ,iar pentru 2008 declaratia 221 am estimat 5000 de ron venit brut in sistem real.Decizia de impunere pentru 2008 a fost de 160 de lei la 1000 de ron venit net ,4000 de ron fiind estimate chelt deductibile.Platile anticipate cu titlu de impozit sunt platite la zi( adica cele doua transe de pana acum de cate 40 de lei )celelalte doua urmeaza a fi platite inainte de termenele stabilite de admin fin.Ce se intampla daca nu am avut activitate pana acum de la infiintare si vreau sa incep desfasurarea activitatii in scurt timp?Mentionez ca nu sunt platitoare de tva.
Incepi activitatea fara probleme. Sau cel putin nu vad vreun impediment in asta acum...
Impozitele deja platite se vor regla ulterior.
Mai e de depus decl. 392 ptr. 2007 (termen 25 feb. 2008) si 394 ptr. primul semestru din 2008 (termen 25 iulie)
Ah, sa nu uitam de FNUASS, cu decl. estimativa la inceput de an si plata trimestriala.



#181589 va rog sa ma ajutati si pe mine cu niste raspunsuri !

Postat de Dan I. on 08 September 2008 - 02:54 PM in Arhiva

Vezi postareasobis, la Sep 8 2008, 10:04 AM, a spus:

Am inceput activitatea unui P.F.A acum in august,am depus o declaratie estimativa pentru lunile ce au ramas din anul 2008.Intrebarea mea este daca nu realizez venitul pe care l-am declarat sunt obligat sa platesc impozitul pe venit la suma respectiva?
Da, se plateste impozit pe venitul estimativ.
Regularizarea se va face in anul urmator, dupa depunerea decl. cu ceea ce ai realizat efectiv (termen: 15 mai 2009).
Deci intr-un fel te obilga sa realizezi (cel putin) veniturile estimate.

Succes!



#200332 Urgent - TVA prestari servicii la extern

Postat de Dan I. on 28 April 2009 - 11:12 PM in Arhiva

Iata un posibil raspuns primit de la Min. de Finante.

Have fun!

Fisiere atasate




#157869 unde se publica deciziile de impunere pe site-ul ministerului de finante

Postat de Dan I. on 11 January 2008 - 02:48 PM in Arhiva

Vezi postarearoscatica, la Jan 10 2008, 05:33 PM, a spus:

Buna,
Mi se tot spune cand merg pe la administratia financiara ca anumite decizii de impunere sunt afisate pe site-ul ministerului de finante. Din pacate nimeni nu a putut sa-mi dea si calea. Am tot cautat eu dar nu gasesc. Pote stiti voi unde sunt afisate...
Mersi

Tu de fapt ce cauti?
"mi se tot spune... anumite decizii..." e foarte vag.



#147016 Un model de factura pentru 2007

Postat de Dan I. on 08 October 2007 - 11:38 PM in MODELE, FISIERE UTILE

Vezi postareaAdonis, la Feb 22 2007, 11:48 PM, a spus:

Buna gasit

va rog tare mult sa ma ajutati si pe mine

Am o firma care face gazduire de site-uri web si am un program care-mi tine evidenta clientilor, emite proforme singur si inchide conturile de gazduire care nu au platit. Ba mai emite si un soi de facturi intr-un format care nu e ca la noi cu TVA-ul defalcat pe produse. Il calculeaza efectiv in finalul facturii. E cumparat din SUA si il folosesc marea majoritate a celor care lucreaza in aceasta bransa.

Am atasat un model de factura ce-l scoate softul meu. In partea stanga sus am sters datele mele si ale clientului ca sa nu am surprize. Scuze...

Ma puteti sfatui si pe Yahoo Messenger la ID "xds_ro"

Multumesc tuturor celor care incearca sa ma ajute. :good:

Numai bine!

Ionut

N-am inteles cu ce trebuie sa te ajutam?

Banuiesc ca e ceva legat de facturile emise cu softul tau...
Daca e asa, legea e destul de clara, facturile trebuie sa contina obligatoriu cateva elemente, cum sunt cele de identificare ale Furnizorului si ale Clientului, numar unic (serie si plaja de numere scrise in decizia administratorului firmei tale), data, cota de TVA, pret unitar, date privind livrarea etc.
Mai citeste pe forumurile de aici sau cumpara ceva cu o factura si inspira-te din ea (telefonie, gaze, cablu TV)

Dan



#195431 Trecerea la impozitare pe norma fixa de venit

Postat de Dan I. on 28 February 2009 - 07:32 PM in Arhiva

Hetzer, lasand la o parte tonul tau imperativ (azi m-ai prins intr-o pasa buna, ca altfel iti aminteam ca poti sa dai ordine de genul "vreau sa stiu..." doar acasa la tine, cand te privesti in oglinda), cum spuneam, dincolo de stilul postarii tale, Codul Fiscal e cel ce reglementgeaza destul de clar aceasta situatie.

In principiu, cred ca se aplica prevederile Ordinul ministrului finanțelor publice Nr. 1847 din 22.12.2003 privind stabilirea Nomenclatorului activităților independente pentru care venitul net se poate determina pe baza normelor anuale de venit, pentru contribuabilii care își desfășoară activitatea individual:

Citeaza

ART. 2
(1) Direcțiile generale ale finanțelor publice județene, respectiv a municipiului București, vor stabili normele anuale de venit și vor lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
(2) În situația în care la o poziție din nomenclatorul prevăzut la art. 1 se regăsesc mai multe tipuri de activități, se pot stabili norme de venit pe fiecare tip de activitate.

Daca erai indreptatit sa optezi ptr. norma de venit la infiintarea PFA asta se face chiar atunci, adica la infiintare.
In cazul in care vrei sa-ti schimbi ulterior infiintarii sistemul de impozitare, depui o cerere in luna ianuarie la Adimn. Financiara de care apartii. Asta daca activitatea ta se incadreaza la norma de venit.

Succes!



#196475 trecere mijloc fix de la pfa la pf

Postat de Dan I. on 11 March 2009 - 12:23 AM in Arhiva

In mod normal se intocmeste o factura de vanzare intre PFA si PF...
Intreaba banca creditoare. La mijloc e probabil o ipoteca de rangul I, astfel incat lucrurile nu-s chiar asa simple.
Vezi ce spun si cei de la Cartea Funciara.

Pe de alta parte e vorba de amortizare...
Vezi si sectiunea dedicata Mijloacelor Fixe de pe acest forum. Acolo gasesti multe informatii utile.

Ai dat un Search inainte de a posta intrebarea? :frusty:



#210447 Trecere masina de pe PFA pe numele meu

Postat de Dan I. on 10 September 2009 - 12:19 AM in Arhiva

In talon / certificat de inmatriculare / cartea masinii cine e trecut ca proprietar?
Eu cred ca nu se pomeneste de PFA decat in factura finala.
Daca-i asa, lasa totul cum e, si nu-ti mai face probleme. Nu te va mai intreba nimeni de factura de achizitie.

Have fun!



#210456 Trecere masina de pe PFA pe numele meu

Postat de Dan I. on 10 September 2009 - 10:26 AM in Arhiva

Vezi postareapsycho.ro, la Sep 10 2009, 10:35 AM, a spus:

este trecut numele meu de PFA.
Daca in documentele mentionate apare
"Psycho Aurel Persoana Fizca Autorizata"
si nu doar
"Psycho Aurel"
atunci PFA va trebui sa vanda masina catre Psy Aurel cu o factura si chitanta,

dpdv al PFA nu va insemna mare lucru in situatia ta, dar o sa ai ceva de alergat pe la fisc si un birou de intocmit acte vanzare-cumparare auto.

Have fun!



#150168 Transformare din PFA in AF

Postat de Dan I. on 08 November 2007 - 09:22 PM in Arhiva

Cred ca trebuie inchisa PFA si deschisa AF.
Cel putin asa mi se pare a fi corect dpdv fiscal...
Intreaba si la Registrul Comertului.

Cei care vor forma AF trebuie sa faca parte din familie... gradul 3 sau 4.
'Asociatii' care formeaza AF nu trebuie sa fie (pre)inregistrati ca PFA.


Dan



#287882 Transfer bani intre contul PFA si contul personal al titularului PFA

Postat de Dan I. on 01 August 2019 - 10:46 PM in Contabilitate PFA

Retragerile sau transferurile de bani din contul PFA reprezinta sume pe care le folosesti cum vrei, sunt banii tai personali.
Operatiunile respective nu se inregistreaza in RJIP.
Daca folosesti Saga ai acolo un tip de operatiune numit Decontari, care nu se duce in RJIP.

La explicatii poti trece "Transfer pt. nevoi personale"



#183099 Taxa anuala viza PFA

Postat de Dan I. on 29 September 2008 - 02:08 PM in Arhiva

Vezi postareaAlien Code, la Sep 29 2008, 11:41 AM, a spus:

Treci pe la primarie si intreaba.

In DB dupa ce platesti iti pune stamplia pe autorizatie pt anul respectiv!
Autorizatia se preda in original la Reg. Com in vederea schimbarii Certif. De Inreg., conf. OUG 44/2008. Deci cade treaba cu stampilarea autorizatiei de catre Primarie.

In Buc. Sect. 1 au fost ani in care se platea taxa si ani in care nu se platea... dupa cum hotareste Consiliul Local.
Acum, cand Primaria nu mai are de a face cu inregistrarea/ autorizarea PFA-urilor, singura solutie e sa intrebi la primaria de care apartii.
Tine-ne si pe noi la curent.



#159562 Situatia patrimoniului cabinet avocatura

Postat de Dan I. on 23 January 2008 - 04:38 PM in Arhiva

Vezi postareaPFA, la Jan 23 2008, 03:49 PM, a spus:

Ref. la pct. 3:
Potrivit OMF 1040/ 2004, calcului venitului se face astfel:
''Art 52. Venitul net sau pierderea fiscala se calculeaza astfel: din totalul sumelor încasate, evidentiate în col. 5, respectiv 6, din Registrul-jurnal de încasari si plati, se scad cheltuielile cu amortizarea fiscala a bunurilor si drepturilor, evidentiate în Fisa pentru operatiuni diverse, si totalul sumelor platite, evidentiate în col. 7, respectiv 8, din Registrul-jurnal de încasari si plati, si se aduna sumele platite pentru cumpararea bunurilor amortizabile si totalul cheltuielilor nedeductibile, care se preia din centralizatorul cheltuielilor nedeductibile, acest centralizator întocmindu-se cu ajutorul unui document cumulativ.''
DECI: Achizitia mijl.fix se trateaza (dpdv al venitului net) ca VENIT !; amortizarea- ca si cheltuiala; si uite asa avem nevoie sa inregistram direct plata mijlocului fix in RJIP si amortizarea in fisa de op. diverse.
Iar in RJIP NU vei inregistra la sf. exercitiului financiar amortizarea. Pur si simplu o iei in calcul la decl 200, cf. art. mentionat. :cool:

Ultima ta precizare este la fel de corecta dpdv fiscal ca si 'metoda' mea.
Trebuie sa subliniez ca numai tu respecti intocmai litera legii. Intr-adevar asa se fac inregistrarile.

Insa fata de ceea ce ai subliniat anterior la pc. 1-4, detalierea modului in care se fac inregistrarile contabile face mult mai clar topicul.

(De fapt, conf. legii, in RJIC se inscrie de doua ori suma platita pentru achizitia MF, odata ca plata - la achizitie, si a doua oara ca incasare - la sfarsitul anului fiscal. Deci rezultatul este 0 - zero. Tot ce va ramane de luat in calcul este cheltuiala reprezentata de amortizare.)



#159508 Situatia patrimoniului cabinet avocatura

Postat de Dan I. on 23 January 2008 - 01:40 PM in Arhiva

Vezi postareaPFA, la Jan 22 2008, 04:40 PM, a spus:

Vezi postareaSashalex, la Jan 22 2008, 12:34 PM, a spus:

In situatia unui cabinet de avocatura care a achizitionat un imobil, care este raportul/bilantul in care se regaseste valoarea acestui imobil ?

Aceeiasi situatie apare in cazul achizitiei oricarui mijloc fix pe de o parte, si a datoriilor cabinetului pe de alta parte.

Exista posibilitatea inregistrarii patrimoniului cabinetului (active vs. pasive) si care ar fi actul care ar reflecta situatia patrimoniului? Poate un bilant ?
Simplu:
1.Inregistrezi mijl.fix in registrul-inventar.
2.Inregistrezi achizitia in jurnal cumparari (daca esti platitir de TVA); daca nu, NU.
3.Inregistrezi plata mijl.fix in RJIP.
4.Faci o fisa a mijl.fix si o fisa op.diverse in care evidentiezi amortizarea lunara. Suma o treci pe cheltuieli la sfirsitul anului.
Cit despre datorii- nu ai cum sa le inregistrezi (contabil). Nu-ti fa griji, iti amintesc creditorii de datorii ! :thumbup:
Bilant- nu-i cazul; patrimoniul cabinetului se regaseste in registrul inventar.

Ref. la pct. 3
Daca inregistrezi direct plata mijlocului fix in RJIP, la ce mai avem nevoie de bataie de cap cu amortizarea ?! :lostit (13):

Factura de achizitie a MF se inregistreaza in Jurnalul de Cumparari (doar daca e purtatoare de TVA si tu esti platitor de TVA).
Completezi fisa mijlocului fix si amortizarea in fisa de op. diverse.
In RJIP vei inregistra la sf. exercitiului financiar doar amortizarea, pe baza totalului din fisa de op. diverse.



#151334 Sfaturi pentru a deveni PFA

Postat de Dan I. on 21 November 2007 - 08:50 PM in Arhiva

Vezi postareaHades, la Nov 21 2007, 07:39 PM, a spus:

Cum te trateaza clientii cand aud ca esti PFA, ce impedimente sunt pe plan profesional sau orice aspect legat de cum funtioneaza un PFA in viata de zi cu zi.

Firmele sunt deschise colaborarii cu PFA. Le convine sub aspectul impozitelor/costurilor.
Nu sunt impedimente pe nici un plan, e mai convenabil sa fii PFA decat un SRL dar depinde de tipul activitatii... Nu poti angaja personal, de ex.



#151388 Sfaturi pentru a deveni PFA

Postat de Dan I. on 22 November 2007 - 11:54 AM in Arhiva

Vezi postareaHades, la Nov 21 2007, 08:54 PM, a spus:

Imi cer scuze!

Am uitat sa precizez, firma pe care o am se ocupa cu oferirea de servicii IT "la cheie", consultanta in domeniul IT, precum si vanzarea de echipamente IT si de birotica si produse software.

Din documentatia prezenta pe forum am inteles ca in nomenclatorul de meserii, un PFA nu pot desfasura toate activitatile pe care le efectuez prin SRL.
Intrebarea care reiese este: Cata libertate imi ofera PFA fata de SRL-ul care il am acum sau nu exista diferente.

Dan I. Si daca nu pot angaja pe nimeni, pot folosi o asociere cu o alta PFA, nu?

Ca PFA se presupune ca esti specializat in ceva... si pentru acel 'ceva' ai diploma/experienta etc. (Altfel nici nu poti obtine autorizatia)
In nici un caz nu e ca la un SRL... ce are ca obiect de activitate tot codul CAEN :biggrin:

In principiu ai o oarecare libertate. De ex. esti autorizat ca programator si mai faci si servicii de reparatii computere (e un ex. fictiv) Pe contractul cu firma beneficiara nu poti sa treci insa decat serviciile pentru care esti autorizat, pe facturi deasemenea...

Nu exista notiunea de asociere intre PFA-uri. (sau cel putin eu n-am intalnit-o in legislatie).
Ce poti sa faci este sa ai un contract de prestari servicii cu o alta PFA (SRL), insa acele servicii trebuie sa-ti foloseasca nemijlocit in activitatea ta.
Nu poti 'angaja' o firma/PFA sa-ti sape o groapa in curte ca sa plantezi brazi... Fiscul va considera asta ca pe o cheltuiala nedeductibila.

De obicei se autorizeaza ca PFA angajati, specializati in ceva si care, de acord cu firma pentru care lucreaza, aleg aceasta modalitate mai convenabila dpdv fiscal.
Plus ca devii (mai) independent. Poti sa lucrezi si pentru altii (aceeasi activitate!).
Vei avea insa ceva bataie de cap cu contabilitatea, declaratiile fiscale etc.

Succes!



#151274 Sfaturi pentru a deveni PFA

Postat de Dan I. on 21 November 2007 - 11:36 AM in Arhiva

Nu e mai simplu sa folosesti butonul de cautare de pe forum?!
Sta scris foarte clar in antetul forumului...
"Inainte de a deschide un nou subiect va rugam sa accesati butonul CAUTARE . "




Cometa SQL