Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
(anisoara bobi)'s Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 3

Salt la continut


(anisoara bobi)'s Content

There have been 70 items by (anisoara bobi) (Search limited from 28-December 07)



Sort by                Order  

#212774 Ce face angajatorul pt CCC?

Postat de (anisoara bobi) on 24 October 2009 - 11:23 AM in Arhiva

Cred ca intrebarile pe care vi le puneti va poate raspunde si contabila dvs. :pullhair:



#211541 subventie angajare proaspat absolvent

Postat de (anisoara bobi) on 06 October 2009 - 08:34 AM in Arhiva

Vezi postareaprisecaru iulia, la Oct 6 2009, 09:28 AM, a spus:

buna! firma se ocupa de colectarea deseurilor reciclabile. momentan nu facem angajari . nici macar eu nu mi-am mai depus dosarul pentru ca nu mai sunt bani pt subventii.

Asa rapsuns am primit si eu la depunerea dosarului pt un proaspat absolvent; dar nu tb sa te angajezi din somaj ca sa beneficiezi de subventie - societate; actele necesare sunt :Prin prezenta va inaintam dosarul cu actele necesare obtinerii de subventii conform art 80 din Legea 76/2002 actualizata, dosar ce contine:
1. Conventia in 2 exemplare;
2. Tabel nominal cu absolventii angajati;
3. Declaratie tip formular;
4. Copie comunicare loc munca vacant;
5. Copie repartitie eliberata de AJOFM Braila;
6. Copie instiintare privind incadrarea in munca cu data angajarii;
7. Copie contract de munca vizat la ITM Braila;
8. Copie dupa diploma la care se anexeaza foaia matricola;
9. Copie act identitate absolvent;
10. Copie certificat nastere absolvent;
11. Copie certificat casatorie absolvent;
12. Copie carnet de munca absolvent si declaratia pe propria raspundere a absolventului in conformitate cu prevederile art 292 Codul Penal;
13. Copie document infiintare societate;
14. Copie codul unic de inregistrare;
15. Ultimul bilant;
16. Contul bancar al societatii
17. Certificat de atestare fiscala.



#171875 Alta problema

Postat de (anisoara bobi) on 09 May 2008 - 12:04 PM in Arhiva

Ca bine zici! am citit de trei ori crezand ca nu am priceput eu....



#192407 este o donatie impozabila?

Postat de (anisoara bobi) on 27 January 2009 - 10:13 AM in Arhiva

Am si eu un caz si incerc sa ma lamuresc dar totusi... o soc com primeste o suma de 100.000 euro prin contract de donatie de la o alta soc com; intrebari: e legala operatiunea in baza unui contract de donatie incheiat la notar?; operatiunea este supusa TVA la beneficiar? Multumesc mult de ajutor :wink:



#212775 Este sau nu deductibil TVA

Postat de (anisoara bobi) on 24 October 2009 - 11:26 AM in Arhiva

Draga AFES nu te poti apuca asa dintr-o data chiar cu studii esconomice superioare sa tii contabilitatea sotului; deja ridici intrebari...poate ar fi mai bine sa apelezi la un profesionist :pullhair:



#157755 Fonduri inceput firma

Postat de (anisoara bobi) on 10 January 2008 - 10:37 PM in Arhiva

Vezi postareaancalorelei, la Jan 11 2008, 12:25 AM, a spus:

Dupa infiintarea unei societati comerciale, cum se inregistreaza fondurile monetare care vor fi folosite pentru cheltuielile firmei (plati diversi furnizori inainte ca firma sa aiba vreun venit)?
Initial aportul de capitalul e stabilit la o suma anume, dar apoi voi dispune de sume de bani primite pentru functionarea firmei (echivalentul unui buget pentru cateva luni). Cum se inregistreaza aceste intrari de numerar - pe baza caror documente?


intrarile de numerar in casierie - pe baza de chitanta reprezentand aport 5311=455 analitic asociat daca cumva ai mai multi asociati



#206754 sold la 4427 la sarsitul lunii

Postat de (anisoara bobi) on 10 July 2009 - 11:58 AM in Arhiva

mie mi se pare cererea cam aiurea "cum sa reglez 4427?", chiar daca programul este setat la luna sau trim cred ca tb sa-si dea seama; poate asa ai preluat din balanta cu sold; eu am vazut o asemenea balanta chiar la luna a 6!!!!!



#223733 TVA se va plati in momentul incasarii facturii

Postat de (anisoara bobi) on 01 April 2010 - 12:12 PM in Arhiva

Senatorii au aprobat, in sedinta de plen, modificarea Codului Fiscal in sensul introducerii datei de incasare a facturii ca moment al exigibilitatii taxei pe valoarea adaugata (TVA) datorata bugetului de stat.

Potrivit propunerii legislative, cuantumul taxei urmeaza a fi stabilit proportional cu valoarea incasarilor efective din totalul facturilor emise.

In favoarea modificarii Codului Fiscal au votat 49 de senatori, 29 votand impotriva, iar noua senatori abtinandu-se. Legea este una ordinara.

„Credem ca, asa cum in multe tari ale Uniunii Europene plata TVA se face la momentul incasarii sumei facturate, acesta este un stimulent pentru societati. Prin initiativa noastra ajutam sute de mii de firme, ajutam in mod direct bugetul central, pentru ca, daca TVA ar trebui sa se plateasca in momentul emiterii facturii, foarte multe societati nu au posibilitatea de a plati sumele respective. Foarte multe societati vor ajunge in stare de faliment. Daca schimbam mecanismul si facem statul sa fie interesat sa ajute societatea sa-si incaseze suma facturata si TVA se plateste in momentul incasarii sumei, ceea ce ar asigura un echilibru, o egalitate intre stat si persoana juridica platitoare de TVA, este in favoarea statului", a declarat Gyorgy Frunda, unul dintre initiatorii proiectului de lege, citat de Mediafax. Totodata, parlamentarul le-a cerut colegilor sai sa voteze favorabil initiativa legislativa.

Senatorul PNL Varujan Vosganian a mentionat ca majoritatea statelor europene si-au asumat "o astfel de mutatie" si ca inclusiv directorul FMI, Dominique Strauss-Kahn, incurajeaza stimulentele fiscale.

Secretarul de stat in Ministerul Finantelor Gratiela Iordache a anuntat ca Guvernul nu sustine aceasta initiativa deorece ar genera un impact bugetar negativ si dificultati administrative pentru aplicarea ei.

„Cu toata opozitia Guvernului, care nu intelege ca prin aceasta va castiga bani si va avea mai multui bani la buget, insistam, convinsi fiind de dreptatea noastra, va rog sa votati in favoarea acestui proiect, care va fi un instrument in mana statului de a-si recupera banii, un instrument de a avea mai multi bani la bugetul central si va fi o gura de aer pentru societatile comerciale, care nu vor trebui sa plateasca banii in momentul emiterii facturii, ci atunci cand ele isi vor primi onorariul, salariul, suma care trebuie sa intre in bugetul societatii respective. Prin asta statul va strange mai multi bani, decat printr-un sistem demodat, ineficient, care si-a dovedit ineficienta in ultimii ani si care trebuie modificat", a adaugat Frunda.


Comisia pentru buget din Senat a elaborat un raport de respingere, motivand ca "regula generala" prevede ca obligatia de plata a TVA ia nastere la data livrarii bunurilor, la data prestarii serviciilor sau la data incasarii de avansuri inaintea livrarii bunurilor sau prestarii serviciilor.

Propunerea legislativa a fost initiata de senatori din toate grupurile parlamentare - Sorin Fodoreanu (PD-L), Emilian Francu (PNL), Puiu Hasotti (PNL), Gyorgy Frunda (UDMR), Sorin Lazar (PSD), Ion Rotaru (PSD).

In urma cu o saptamana, senatorii au aprobat o propunere legislativa, a senatorilor PD-L, care stabilea plata TVA intr-un termen de 30 de zile de la momentul incasarii facturilor.



#206753 Corectie nota contabila - incasare clienti

Postat de (anisoara bobi) on 10 July 2009 - 11:46 AM in MONOGRAFII CONTABILE

daca nu ai "batut in cuie" luna mai poti corecta chiar in luna cu listarea inca o data a registrului de casa, registrul jurnal, balanta



#196602 baza legala prescriere drepturi salariale

Postat de (anisoara bobi) on 12 March 2009 - 09:24 AM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Baza legala as zice ca este art 166 din codul Muncii "Art. 166.prescripția acțiunii pentru plata salariului
(1) Dreptul la acțiune cu privire la drepturile salariale, precum și cu privire la daunele rezultate din neexecutarea în totalitate sau în parte a obligațiilor privind plata salariilor se prescrie în termen de 3 ani de la data la care drepturile respective erau datorate.
(2) Termenul de prescripție prevăzut la alin. (1) este întrerupt în cazul în care intervine o recunoaștere din partea debitorului cu privire la drepturile salariale sau derivând din plata salariului "



#176943 Declaratie finante pentru liste angajati cas obligatoriu

Postat de (anisoara bobi) on 01 July 2008 - 12:32 PM in Arhiva

Daca intrati pe site-ul finantelor la persoane juridice veti gasi toate programele cu declaratii; nici eu nu am auzit de o asemenea raportare



#186532 Fond mediu deseuri

Postat de (anisoara bobi) on 06 November 2008 - 10:52 AM in MONOGRAFII CONTABILE

eu achizitionez de la pers fizice din gospodarie proprie si calculez 3% la valoarea deseurilor vandute catre unitatile colectoare si inreg 635=446 si 446=5121.



#182786 calculul concediului medical

Postat de (anisoara bobi) on 24 September 2008 - 01:34 PM in Arhiva

Ai gandit bine carmen 1; 3 zile unitate si 3 fnuass; eu am ceru bani de la fnuass si m-au puricat alea la concedii medicale vreo 2 luni de zile sdupa care am luat si banutii :thumbup:



#174957 taxa hoteliera - TVA

Postat de (anisoara bobi) on 13 June 2008 - 07:41 AM in Arhiva

in codul fiscal la taxa hoteliera nu se face nici o trimitere la tva insa conform art 137 "(2) Baza de impozitare cuprinde următoarele:

a) impozitele și taxele, dacă prin lege nu se prevede altfel, cu excepția taxei pe valoarea adăugată;" eu pana acum nu am remarcat tva la taxa hoteliera!



#162156 DECLARATIA 3OO TRIM I 2008

Postat de (anisoara bobi) on 11 February 2008 - 12:09 PM in Arhiva

Vezi postareaela d, la Feb 11 2008, 11:26 AM, a spus:

In primul trim al anului trecut am avut TVA de recuperat.In urmatoarele trimestre a fost de plata numai ca in finalul anului tot mai ramasese TVA de recuperatin suma de 347 lei.Dupa primul trimestru al anului 2008, cand voi face declaratia 300 ,tin cont de acesta "codita" sau o iau de la zero?


suma tva din decont tb sa fie egala cu cel din balanta 4423 sau 4424
deci tii cont in continuare



#174956 taxa hoteliera - TVA

Postat de (anisoara bobi) on 13 June 2008 - 07:34 AM in Arhiva

Vezi postareaflo8200, la Jun 12 2008, 01:20 PM, a spus:

Vad ca a fost modificat art. 137 prin care se expludea din baza TVA taxa hoteliera.
Acum trebuie sa aplicam si TVA la aceasta taxa cand facturam serviciile de cazare?


te referi la codul fiscal? sunt direct interesata si eu!



#225165 PFA - venituri in perioada concediului de crestere a copilului

Postat de (anisoara bobi) on 04 May 2010 - 06:11 PM in Arhiva

nu, cand ai facut dosarul pt obtinerea indemnizatiei de crestere copil ai declarat ca nu obtii nici un venit



#201878 diferente de curs ?

Postat de (anisoara bobi) on 16 May 2009 - 05:58 AM in Arhiva

Se trateaza ca o diferenta de curs valutar; corect era ca aceasta diferenta sa se inregistreze la fiecare plata efectuata deci pe parcursul celor 2 ani astfel incat la ultima plata ai fi avut doar diferenta de curs aferenta acesteia;



#205822 Ajustare tva dauna totala

Postat de (anisoara bobi) on 30 June 2009 - 01:17 PM in Arhiva

poate iti este de folos: Atentionare ajustari TVA

S-au primit numeroase sesizari referitoare la situatiile in care organele fiscale teritoriale obliga la ajustarea TVA in cazul vanzarii de bunuri de capital care au fost vandute in regim de taxare in cadrul perioadei de ajustare prevazuta la art. 149.

Ajustarea de TVA prevazuta la art. 149 din Codul fiscal nu se efectueaza de persoana impozabila in situatia in care a dedus TVA la obtinerea bunului de capital si acest bun de capital, indiferent ca este bun imobil sau alt bun de capital definit la art. 149, este vandut cu TVA, chiar daca valoarea de vanzare este mai mica decat valoarea bunului respective inregistrata in contabilitate. In acest sens, rugam sa se analizeze circulara nr.52657/13.09.2007 semnata de dl. Secretar de stat Catalin Doica, in care se atrage atentia ca la vanzarea sub pret nu se efectueaza ajustari de TVA.

Mentionam ca la o analiza atenta a art. 149 din Codul fiscal se poate remarca ca, in fapt, ajustarea reprezinta o procedura aplicabila atunci cand s-a dedus TVA pentru un bun si ulterior, in perioada de ajustare bunul este ori vandut in regim de scutire, ori este casat, ori isi inceteaza existenta in cadrul activitatii companiei respective din orice alt motiv decat vanzarea cu TVA.

Avand in vedere ca scopul acestei sectiuni a website-ului INFO TVA este de a atrage atentia in cazul in care se constata abateri de la interpretarea corecta a prevederilor legale, vom oferi urmatorul exemplu ilustrativ pentru situatia expusa, pentru o mai buna intelegere:

- la data de 1 ianuarie 2008 o companie inregistrata in scopuri de TVA cumpara un mijloc fix ( care nu este bun imobil) in valoare de 2000 lei pentru care deduce TVA in suma de 380 lei. Perioada de ajustare este de 5 ani, respectiv pana in anul 2012 inclusiv.

- daca in cadrul perioadei de ajustare, respectiv in iulie 2009, bunul este vandut altei persoane la valoarea de 1000 lei, colectandu-se TVA de 190 lei, nu sunt incidente prevederile art. 149, respectiv nu se fac ajustari de TVA

- daca in cadrul perioadei de ajustare, respectiv in iulie 2009, bunul respectiv este casat, atunci se fac ajustari de TVA, astfel:

380 (TVA dedus) / 5 (perioada de ajustare) x 4 (perioada ramasa din perioada de ajustare) = 304 lei.
Suma de 304 lei se inscrie in decontul de TVA al lunii iulie 2009 in randul 24 cu semnul minus.



#161210 fisa postului - CONTROLOR DE CALITATE, DIRECTOR DE PRODUCTIE

Postat de (anisoara bobi) on 04 February 2008 - 10:05 AM in FISA POSTULUI

Vezi postareavtudose, la Jan 19 2008, 01:25 AM, a spus:

SUNT IN CAUTAREA A 2 FISE DE POST:
1. DIRECTOR DE PRODUCTIE
2. CONTROLOR DE CALITATE

ARE CINEVA?

MULTUMESC ANTICIPAT

Denumirea postului: Controlor de calitate
Relații ierarhice: se subordonează șefului de departament
Relații funcționale: cu personalul de conducere și execuție din secțiile/departamentele: tehnic,
producție, resurse umane, aprovizionare, proiectare - pentru identificarea și
remedierea deficiențelor privind calitatea proceselor și produselor
Scopul postului: monitorizarea conformității produselor cu cerințele de calitate, asigurându-se că acestea îndeplinesc standardele de calitate și siguranță.
Atribuțiile principale și sarcinile specifice:
? Efectuarea controlului calității proiectării
- verificarea documentației specifice acestei etape (schițe de produse, fișe de mostrare, fișe tehnice de produs, fișe tehnologice de produs)
? Realizarea controlului calității procesului tehnologic:
- verificarea nivelul tehnic al utilajelor, modului de organizare, gradului de calificare și competență profesională a personalului implicat;
- supravegherea atentă a proceselor de fabricație în vederea depistării defectelor și ținerii sub control a procentului de produse cu neconformități.
? Controlul calității produselor (analiza calității materiilor prime, materiilor auxiliare, semifabricatelor și produselor finite în laborator)
- efectuează determinările de laborator interfazice și finale
- interpretează rezultatelor obținute
- analizarea valorilor obținute
- întocmirea fișei de constatare a defectelor
? Întocmirea rapoartelor privind calitatea procesului și produsului
- evidențiază tipurile de defecte, cauzele acestora, remedierile și personalul responsabil
? Cooperează pentru îmbunătățirea calității:
- propunerea măsurilor de remediere
- alocarea de sarcini personalului responsabil;
- urmărirea modului de remediere a deficiențelor.
? Realizează controlul statistic al calității:
- înregistrarea rezultatelor controlului de calitate;
- centralizarea valorilor determinate
- aplicarea diferitelor tehnici pentru identificarea fazelor și locurilor de muncă la care se realizează neconformități și defecte( calcularea abaterilor cu frecvență mare - urmărirea defectelor pe tipuri de produs și prezentarea acestora sub formă grafică)

Atribuții privind respectarea normelor de sănătate și securitate în muncă, de prevenire și stingere a incendiilor:
- însușirea și aplicarea corectă a legislației, normelor generale și specifice de sănătate și securitate în muncă și a diferitelor proceduri în conformitate cu specificul locului de muncă;
- participarea la instruirea periodică privind sănătatea și securitatea în muncă, prevenirea și stingerea incendiilor;
- desfășurarea activității la locul de muncă respectând normele de sănătate și securitate în muncă, normele P.S.I, regulile de sănătate și igienă individuală la locul de muncă;
- utilizarea utilajelor de lucru cu respectarea instrucțiunilor de folosire și a normelor specifice de securitate a muncii;
- utilizarea, întreținerea, păstrarea și depozitarea echipamentului de protecție în conformitate cu procedurile specifice locului de muncă;
- cunoașterea factorilor de risc și a bolilor profesionale specifice locului de muncă;
- identificarea pericolelor care apar la locul de muncă și raportarea acestor pericole persoanei competente să ia măsuri, conform procedurilor specifice locului de muncă;
- acordarea primului ajutor rapid și corect în conformitate cu tipul accidentului produs;
- respectă procedurile de urgență și de evacuare: semnalează eventualele accidente prin contactarea cu promptitudine a persoanelor din serviciile abilitate, conform procedurilor specifice; contactează serviciile de urgență corespunzătoare în cazul unui accident
semnalat; cunoaște și aplică procedurile de urgență și evacuare, atunci când este nevoie; utilizează echipamentul de intervenție conform normelor de securitate și sănătate în muncă și a normelor P.S.I.; respectă întocmai planul de evacuare a fabricii în caz de urgență.
Responsabilitățile postului:
Legat de activitățile specifice, răspunde de:
- verificarea nivelurilor caracteristicilor de calitate și a corespondenței acestora cu standardele stabilite;
- identificarea deficiențelor de calitate și a măsurilor de remediere a acestora;
- corectitudinea datelor raportate.
Legat de disciplina muncii, răspunde de :
- îmbunătățirea permanentă a pregătirii sale profesionale și de specialitate;
- păstrarea confidențialității informațiilor și a documentelor legate de firmă;
- păstrarea în bune condiții a echipamentelor alocate și utilizarea resurselor existente exclusiv în interesul firmei;
- respectă prevederile normativelor interne și procedurile de lucru privitoare la postul său;
- respectă normele de sănătate, securitate și igienă în muncă, normele de prevenire și stingere a incendiilor și acțiune în caz de urgență, normele de protecție a mediului înconjurător;
- utilizarea, păstrarea și întreținerea echipamentelor de protecție și a echipamentelor de
intervenție în caz de urgență.

Autoritatea postului:
- întocmește rapoarte de calitate, propune măsuri de remediere și alocă sarcini personalului;
- utilizează materiale și instrumente specifice puse la dispoziție de firmă: (aparate de laborator- ex. : dinamometru, torsiometru, balanță electronică, etc)

Condițiile de muncă:
Munca se desfășoară în ateliere de croitorie/ în fabrici de confecții.
Munca se desfășoară în ture.
Manevrele se execută manual și / sau automatizat, individual/ în echipă.
Mediul de lucru este poluat fonic.

Specificațiile postului:
? Nivel de studii: medii sau superioare de specialitate
? Cursuri de pregătire: standarde de calitate ISO
? Experiență
- în specialitate: 1 an
- pe post: minim 1 an pe post asemănător
? Cunoștințe necesare:
a) specifice domeniului de lucru:
- Cunoașterea tehnicilor și metodelor de măsurare și control specifice pentru determinarea caracteristicilor produselor textile și proceselor tehnologice: determinarea torsiunii firelor, densității de lungime, rezistenței la tracțiune, masei, greutății, grosimii materialelor textile, rezistenței la frecare, calcularea abaterilor cu frecvență mare, etc.
- Cunoașterea standardelor naționale/internaționale privind calitatea, adoptate de modelul de management al calității în organizație.
b) în domeniul sănătății și securității în muncă:
- legislația generală și specifică privind: sănătatea și securitatea în muncă, prevenirea și stingerea incendiilor, regulile de sănătate și igienă specifice locului de muncă;
- simbolurile de avertizare a pericolelor la locul de muncă;
- echipamentul de protecție specific;
- echipamentul de stingere a incendiilor;
- planul de evacuare al atelierului, fabricii;
- procedurile de urgență, de prim ajutor și de evacuare.

? Aptitudini și deprinderi necesare :
- îndemânare, precizie și rigurozitate în efectuarea operațiilor specifice;
- capacitate de analiză și sinteză;
- atenție deosebită în analizarea detaliilor;
- comunicare interactivă la locul de muncă;
- planificare și organizare a operațiilor și activităților;
- capacitate de a evalua și de a lua decizii;
- redactarea documentelor specifice

? Cerințe pentru exercitare:
- inteligență de nivel superior;
- capacitate de a lucra cu oamenii;
- rezistență la stres

Prezentul document se constituie în anexa la contractul individual de muncă și a fost întocmit în 3 (trei) exemplare originale, unul pentru salariat, unul pentru dosarul său de personal și unul pentru Inspectoratul Teritorial de Muncă al Mun./Jud. ..............................

Aprobat,
Director General Titular de post DRU Director Departament
Data Data Data Data




Cometa SQL