- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- → DRAGOS NEGOITESCU's Content
DRAGOS NEGOITESCU's Content
There have been 982 items by DRAGOS NEGOITESCU (Search limited from 08-January 08)
By content type
See this member's
#152946 Declaratie sanatate CASS
Postat de DRAGOS NEGOITESCU on 04 December 2007 - 10:30 AM in Arhiva
Suma datorata in octombrie 60, virata 0
Suma datorata in noiembrie 60, virata 0
Suma datorata in decembrie 60, virata 180
Suma datorata in ianuarie 60, virata 0
etc.
Asa este corect.
#152959 Concediu maternitate
Postat de DRAGOS NEGOITESCU on 04 December 2007 - 10:53 AM in Arhiva
mihavesa, la Dec 3 2007, 10:18 PM, a spus:
Marinica, la Dec 3 2007, 08:28 AM, a spus:
mihavesa, la Nov 30 2007, 11:40 PM, a spus:
Nicol26, la Nov 29 2007, 02:03 PM, a spus:
Cred ca s-a mai discutat asta aici pe forum in alte topicuri. Concediul de maternitate este o categorie separata si nu intra la incapacitate temporara de munca(e tratat separat si de OUG 158/2005 si normele de aplicare). Contractul de munca suspendandu-se nu se mai opreste contributia la somaj.
imi sustin ideea ca se calculeaza. Contractul de munca NU se suspendeaza pe durata concediului de sarcina si lauzie.
Art. 49. - (1) Suspendarea contractului individual de muncă poate interveni de drept, prin acordul părților sau prin actul unilateral al uneia dintre părți.
(2) Suspendarea contractului individual de muncă are ca efect suspendarea prestării muncii de către salariat și a plății drepturilor de natură salarială de către angajator.
Art. 50. - Contractul individual de muncă se suspendă de drept în următoarele situații:
a) concediu de maternitate;
b) concediu pentru incapacitate temporară de muncă;
c) carantină;
d) efectuarea serviciului militar obligatoriu;
e) exercitarea unei funcții în cadrul unei autorități executive, legislative ori judecătorești, pe toată durata mandatului, dacă legea nu prevede altfel;
f) îndeplinirea unei funcții de conducere salarizate în sindicat;
g) forță majoră;
h) în cazul în care salariatul este arestat preventiv, în condițiile Codului de procedură penală;
i) în alte cazuri expres prevăzute de lege.
Art. 51. - (1) Contractul individual de muncă poate fi suspendat din inițiativa salariatului, în următoarele situații:
a) concediu pentru creșterea copilului în vârstă de până la 2 ani sau, în cazul copilului cu handicap, până la împlinirea vârstei de 3 ani;
b) concediu pentru îngrijirea copilului bolnav în vârstă de până la 7 ani sau, în cazul copilului cu handicap, pentru afecțiuni intercurente, până la împlinirea vârstei de 18 ani;
c) concediu paternal;
d) concediu pentru formare profesională;
e) exercitarea unor funcții elective în cadrul organismelor profesionale constituite la nivel central sau local, pe toată durata mandatului;
f) participarea la grevă;
g) Abrogat.
(2) Contractul individual de muncă poate fi suspendat în situația absențelor nemotivate ale salariatului, în condițiile stabilite prin contractul colectiv de muncă aplicabil, contractul individual de muncă, precum și prin regulamentul intern.
CODUL MUNCII
Ba se suspenda, si atat Codul Muncii cat si OUG 158 face distinctie intre concediu de maternitate si concediu pentru incapacitate temporară de muncă (pentru a vedea asta consultati cele doua norme legale).
#152965 Concediu maternitate
Postat de DRAGOS NEGOITESCU on 04 December 2007 - 11:04 AM in Arhiva
Kity2004, la Dec 4 2007, 11:00 AM, a spus:
Nu.
Art. 42. - În înțelesul impozitului pe venit, următoarele venituri nu sunt impozabile:
a) ajutoarele, indemnizațiile și alte forme de sprijin cu destinație specială, acordate din bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, bugetele locale și din alte fonduri publice, precum și cele de aceeași natură primite de la alte persoane, cu excepția indemnizațiilor pentru incapacitate temporară de muncă. Nu sunt venituri impozabile indemnizațiile pentru: risc maternal, maternitate, creșterea copilului și îngrijirea copilului bolnav, potrivit legii;
CODUL FISCAL
#152974 Concediu medical
Postat de DRAGOS NEGOITESCU on 04 December 2007 - 11:22 AM in Arhiva
a) pentru care s-a achitat contribuția pentru concedii și indemnizații de către angajator sau, după caz, de către asigurat;
b) pentru care plata contribuției de asigurări sociale de sănătate se suportă din alte surse, în condițiile prevăzute la art. 6 alin. (2) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 150/2002 privind organizarea și funcționarea sistemului de asigurări sociale de sănătate, cu modificările și completările ulterioare; dovada efectuării serviciului militar pe durata legal stabilită se face cu livretul militar sau cu adeverințe ori certificate eliberate de instituțiile militare competente;
c) pentru care, până la data intrării în vigoare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 158/2005, plata contribuției de asigurări sociale de sănătate s-a făcut din alte surse, potrivit prevederilor art. 6 alin. (2) lit. b) și d) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 150/2002, cu modificările și completările ulterioare. Dovada plății contribuției de asigurări sociale de sănătate se face cu adeverință eliberată de casele teritoriale de pensii, respectiv cu adeverință eliberată de agențiile teritoriale pentru ocuparea forței de muncă.
Normă din 27/01/2006
10. La articolul 12, partea introductivă a alineatului (1) și litera a) se modifică și vor avea următorul cuprins:
"Art. 12. - (1) Stagiul minim de cotizare pentru acordarea drepturilor prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. a)-d) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 158/2005 este de o lună realizată în ultimele 12 luni anterioare lunii pentru care se acordă concediul medical și se constituie din însumarea perioadelor:
a) pentru care s-a achitat contribuția pentru concedii și indemnizații de către angajator sau, după caz, de către asigurat, respectiv de către fondul de asigurare pentru accidente de muncă și boli profesionale sau bugetul asigurărilor pentru șomaj;".
Ordin nr. 830 din 23/04/2007
20. Articolul 68 se modifică și va avea următorul cuprins:
"Art. 68. - Baza de calcul a indemnizațiilor prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 158/2005 se determină ca medie a veniturilor lunare din ultimele 6 luni din cele 12 luni din care se constituie stagiul de cotizare, până la limita a 12 salarii minime brute pe țară lunar, pe baza cărora se calculează, conform legii, contribuția pentru concedii și indemnizații."
Ordin nr. 830 din 23/04/2007
Fractia de luna din luna pt care se acorda CM nu se ia in calcul pt ca pentru acea perioada nu s-a contribuit inca la FNUASS.
#152988 inregistrare firma la ITM
Postat de DRAGOS NEGOITESCU on 04 December 2007 - 11:58 AM in ITM, Inspectia Muncii
lalala, la Dec 4 2007, 11:51 AM, a spus:
In Giulesti pentru toate sectoarele, nu am auzit sa se fi schimbat ceva. Reprezentantele sunt in alta parte.
#153021 deducere tva bonuri fiscala sub 100 lei
Postat de DRAGOS NEGOITESCU on 04 December 2007 - 12:56 PM in Arhiva
#153024 Completare certificat concediu medical
Postat de DRAGOS NEGOITESCU on 04 December 2007 - 01:07 PM in Arhiva
Certificatul se duce la sanatate odata cu declaratia de FNUASS.
#153346 spor calculator
Postat de DRAGOS NEGOITESCU on 05 December 2007 - 09:53 AM in Arhiva
#153450 tichete restaurant-la sfarsit de an deductibile sau nu?!
Postat de DRAGOS NEGOITESCU on 05 December 2007 - 02:35 PM in Arhiva
#153482 EXEMPLU PRACTIC RETINERI PFA
Postat de DRAGOS NEGOITESCU on 05 December 2007 - 04:00 PM in Arhiva
2. Nu, pt 2007 / Da, incepand cu 01.01.2008 (Ordonanță de urgență nr. 91 din 26/09/2007)
3. CASS 6.5%
4. Nu
5. Da
+ contributia FAAMBP
La ultima intrebare ma abtin...
#153641 tichete restaurant-la sfarsit de an deductibile sau nu?!
Postat de DRAGOS NEGOITESCU on 06 December 2007 - 10:35 AM in Arhiva
(2) Începând cu luna în care înregistrează obligații bugetare restante sau pierd înlesnirile la plata acestora angajatorii nu mai pot acorda tichete de masă salariaților pe perioada în care înregistrează obligații bugetare restante, în condițiile legii.
Mai exista si o alta norma legala privitoare la deductibilitatea tichetelor ?
Eu unul raman la parerea mea (in articolul de mai sus se face referire la luna, nu trimestru sau exercitiu financiar).
#153647 tichete restaurant-la sfarsit de an deductibile sau nu?!
Postat de DRAGOS NEGOITESCU on 06 December 2007 - 10:53 AM in Arhiva
Aici veti gasi un raspuns care sustine spusele voastre, dar eu nu inteleg de unde chestia cu "sfarsitul anului".
#153671 contributii bugetare pt. prime platite
Postat de DRAGOS NEGOITESCU on 06 December 2007 - 11:27 AM in Arhiva
#153681 soft legislatie
Postat de DRAGOS NEGOITESCU on 06 December 2007 - 11:44 AM in Arhiva
Sper sa nu considerati acest mesaj reclama. Tin sa mentionez ca sunt simplu utilizator si nu obtin nici un beneficiu daca cineva alege sa utilizeze acest program.
#153703 deduceri imp salarii
Postat de DRAGOS NEGOITESCU on 06 December 2007 - 12:17 PM in Arhiva
Jojo, la Dec 6 2007, 11:39 AM, a spus:
Art. 57.
(1) Beneficiarii de venituri din salarii datorează un impozit lunar, final, care se calculează și se reține la sursă de către plătitorii de venituri.
(2) Impozitul lunar prevăzut la alin. (1) se determină astfel:
a) la locul unde se află funcția de bază, prin aplicarea cotei de 16% asupra bazei de calcul determinate ca diferență între venitul net din salarii, calculat prin deducerea din venitul brut a contribuțiilor obligatorii aferente unei luni, și următoarele:
- deducerea personală acordată pentru luna respectivă;
- cotizația sindicală plătită în luna respectivă;
- contribuțiile la fondurile de pensii facultative, astfel încât la nivelul anului să nu se depășească echivalentul în lei a 200 euro;
b) pentru veniturile obținute în celelalte cazuri, prin aplicarea cotei de 16% asupra bazei de calcul determinate ca diferență între venitul brut și contribuțiile obligatorii pe fiecare loc de realizare a acestora.
(2^1) În cazul veniturilor din salarii și/sau al diferențelor de venituri din salarii stabilite pentru perioade anterioare, conform legii, impozitul se calculează și se reține la data efectuării plății, în conformitate cu reglementările legale în vigoare privind veniturile realizate în afara funcției de bază la data plății, și se virează până la data de 25 a lunii următoare celei în care s-au plătit.
(3) Plătitorul este obligat să determine valoarea totală a impozitului anual pe veniturile din salarii, pentru fiecare contribuabil.
(4) Contribuabilii pot dispune asupra destinației unei sume reprezentând până la 2% din impozitul stabilit la alin. (3), pentru susținerea entităților nonprofit care se înființează și funcționează în condițiile legii, unităților de cult, precum și pentru acordarea de burse private, conform legii.
(5) Obligația calculării, reținerii și virării acestei sume prevăzute la alin. (4) revine organului fiscal competent.
(6) Procedura de aplicare a prevederilor alin. (4) și (5) se stabilește prin ordin al ministrului finanțelor publice.
Norme metodologice:
106. Venitul brut lunar din salarii reprezintă totalitatea veniturilor realizate într-o lună conform art. 55 alin. (1) - (3) din Codul fiscal de o persoană fizică, pe fiecare loc de realizare, indiferent de denumirea acestora sau de forma sub care sunt acordate.
107. Pentru persoanele fizice care desfășoară activități pe teritoriul României sunt considerate venituri din salarii realizate din România sumele primite de la angajatori cu sediul sau cu domiciliul în România, precum și de la angajatori cu sediul sau cu domiciliul în străinătate, indiferent unde este primită suma.
108. Contribuabilii care realizează venituri din salarii datorează un impozit lunar final, calculat și reținut de către plătitorul de venituri.
Pentru impunerea veniturilor din salarii se utilizează cota de impozit de 16%, luându-se în calcul pentru determinarea bazei de calcul a impozitului la funcția de bază și deducerea personală stabilită potrivit art. 56 din Codul fiscal, după caz.
109. Drepturile salariale acordate în natură, precum și avantajele acordate angajaților se evaluează conform pct. 74-76 și se impozitează în luna în care au fost primite. Documentele referitoare la calculul contravalorii veniturilor și avantajelor în natură primite de angajat se vor anexa la statul de plată.
110. Transformarea în lei a sumelor obținute, potrivit legii, în valută, reprezentând venituri din salarii realizate în România, se face la cursul de schimb valutar comunicat de Banca Națională a României, astfel:
- în situația în care veniturile din salarii sunt plătite în cursul lunii sau în cazul încetării raporturilor de muncă, se utilizează cursul de schimb valutar în vigoare în ziua precedentă celei în care se face plata; sau
- în celelalte cazuri, cursul de schimb valutar în vigoare în ultima zi a lunii pentru care se face plata acestor drepturi.
CODUL FISCAL
Modul cum se acorda trebuie sa respecte Lege nr. 411 (r1) din 18/10/2004
Republicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 482 din 18/07/2007
#153791 EXEMPLU PRACTIC RETINERI PFA
Postat de DRAGOS NEGOITESCU on 06 December 2007 - 01:45 PM in Arhiva
Contributia ITM este o contributie suportata de angajator, nu de angajat, deci nu se scade din venitul impozabil. In cazul acesta nici nu se plateste, si nici nu se opereaza nimic in cartea de munca (cartea de munca trebuie sa ajunga in posesia ta dupa inchiderea contractului de munca despre care vorbesti).
Tin sa mentionez ca aceste informatii sunt valabile in situatia in care respectivul venit este de natura salariala. Problema venitului de natura salariala incerc sa o lamuresc si eu aici http://forum.casmb.r...php?p=7363#7363 ; si in speranta ca nu-mi va face trimitere la Codul Fiscal va sugerez sa urmariti topicul de la CASMB.
#153843 Ordin 680 / 2007, Ordin 1019/2007, Lege 19/2000
Postat de DRAGOS NEGOITESCU on 06 December 2007 - 02:25 PM in Arhiva
#153897 Ordin 680 / 2007, Ordin 1019/2007, Lege 19/2000
Postat de DRAGOS NEGOITESCU on 06 December 2007 - 03:40 PM in Arhiva
Fisiere atasate
- Norma_metodol_pensii_actualizare_05dec2007.doc 2.06MB 437 downloads
#153925 norme metodologice de utilizare a conturilor
Postat de DRAGOS NEGOITESCU on 06 December 2007 - 04:36 PM in Arhiva
Normă metodologică din 17/12/2002
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 947bis din 23/12/2002
Reglementari contabile
Ordin nr. 1752 din 17/11/2005
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1080 din 30/11/2005
#153942 contributii bugetare pt. prime platite
Postat de DRAGOS NEGOITESCU on 06 December 2007 - 05:29 PM in Arhiva
M-am uitat unde mi-ai spus si nu am gasit nimic care sa contrazica ce spun eu. Daca gresesc spune-mi si mai studiez. Dar eu chiar am primit "prime" sub forma asta si nu am platit nici un fel de impozit.
#154118 contributii bugetare pt. prime platite
Postat de DRAGOS NEGOITESCU on 07 December 2007 - 01:22 PM in Arhiva
#154243 contributii bugetare pt. prime platite
Postat de DRAGOS NEGOITESCU on 07 December 2007 - 04:55 PM in Arhiva
Oboseala si graba sunt de vina... oricum am facut varza subiectul, daca-l citeste cineva nu mai intelege nimic. Eu unul m-am lamurit, merci.
#156114 persoana cu grad de handicap accentuat (gradul 2) salariat
Postat de DRAGOS NEGOITESCU on 17 December 2007 - 02:22 PM in Arhiva
#156117 somer
Postat de DRAGOS NEGOITESCU on 17 December 2007 - 02:41 PM in Arhiva
a) este în căutarea unui loc de muncă de la vârsta de minimum 16 ani și până la îndeplinirea condițiilor de pensionare;
b) starea de sănătate și capacitățile fizice și psihice o fac aptă pentru prestarea unei munci;
c) nu are loc de muncă, nu realizează venituri sau realizează, din activități autorizate potrivit legii, venituri mai mici decât salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată, în vigoare;
d) este disponibilă să înceapă lucrul în perioada imediat următoare, dacă s-ar găsi un loc de muncă.
Art. 16. - Beneficiari ai prevederilor prezentei legi sunt persoanele în căutarea unui loc de muncă, aflate în una dintre următoarele situații:
a) au devenit șomeri în sensul prevederilor art. 5 pct. IV lit c);
Art. 17. - (1) În vederea stabilirii dreptului de indemnizație de șomaj, șomerii prevăzuți la art. 16 lit. a) sunt persoanele care se pot găsi în una dintre următoarele situații:
a) le-a încetat contractul individual de muncă sau contractul de muncă temporară din motive neimputabile lor;
b) le-au încetat raporturile de serviciu din motive neimputabile lor;
c) le-a încetat mandatul pentru care au fost numiți sau aleși, dacă anterior nu au fost încadrați în muncă sau dacă reluarea activității nu mai este posibilă din cauza încetării definitive a activității angajatorului;
d) a expirat durata pentru care militarii au fost angajați pe bază de contract sau li s-a desfăcut contractul din motive neimputabile lor;
e) le-a încetat raportul de muncă în calitate de membru cooperator, din motive neimputabile lor;
f) au încheiat contract de asigurare pentru șomaj și nu realizează venituri sau realizează din activități autorizate potrivit legii venituri mai mici decât indemnizația de șomaj ce li s-ar fi cuvenit potrivit legii;
g) au încetat activitatea ca urmare a pensionării pentru invaliditate și care, ulterior, au redobândit capacitatea de muncă și nu au reușit să se încadreze în muncă;
h) le-au încetat raporturile de muncă sau de serviciu din motive neimputabile lor, în perioada de suspendare a acestora, potrivit legii;
i) Abrogat;
j) reintegrarea în muncă, dispusă prin hotărâre judecătorească definitivă, nu mai este posibilă la unitățile la care au fost încadrate în muncă anterior, din cauza încetării definitive a activității, sau la unitățile care au preluat patrimoniul acestora;
k) le-a încetat activitatea desfășurată exclusiv pe baza convenției civile.
(2) Sunt asimilate șomerilor persoanele aflate în situațiile prevăzute la art. 16 lit. b), dacă îndeplinesc următoarele condiții:
a) sunt absolvenți ai instituțiilor de învățământ, în vârstă de minimum 16 ani, care într-o perioadă de 60 de zile de la absolvire nu au reușit să se încadreze în muncă potrivit pregătirii profesionale;
b) sunt absolvenți ai școlilor speciale pentru persoane cu handicap în vârstă de minimum 16 ani, care nu au reușit să se încadreze în muncă potrivit pregătirii profesionale;
c) sunt persoane care, înainte de efectuarea stagiului militar, nu au fost încadrate în muncă și care într-o perioadă de 30 de zile de la data lăsării la vatră nu s-au putut încadra în muncă.
LEGEA 76/2002
Art. 5. - Prin motive neimputabile, în sensul art. 17 alin. (1) din lege, se înțelege:
a) încetarea raportului de muncă în temeiul art. 56 lit. a), b), c), e), f), h) și j), art. 61 lit. c) și d), art. 65 alin. (1), art. 94 alin. (4) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificările ulterioare;
b) încetarea raportului de serviciu în temeiul art. 84 alin. (2) lit. c) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu excepția cazului în care funcționarul public nu mai îndeplinește condiția prevăzută la art. 50 lit. a) din această lege;
c) încetarea raportului de serviciu în temeiul art. 84 alin. (2) lit. e) și h) și art. 84 alin. (4) din Legea nr. 188/1999, republicată;
Normă metodologică din 20/02/2002
#156119 Concediu medical carantina
Postat de DRAGOS NEGOITESCU on 17 December 2007 - 02:58 PM in Arhiva
a) indemnizație pentru reducerea timpului de muncă;
b) concediu și indemnizație pentru carantină;
Art. 22. - (1) Indemnizațiile prevăzute la art. 18 lit. a) și b) se suportă integral din bugetul Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate, în condițiile prevăzute de prezenta ordonanță de urgență.
Ordonanță de urgență nr. 158 din 17/11/2005
- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- 111→ DRAGOS NEGOITESCU's Content
- Regulament