Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
gasil's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


gasil's Content

There have been 128 items by gasil (Search limited from 04-January 08)



Sort by                Order  

#231817 OU.87 / 29.09.2010

Postat de gasil on 05 October 2010 - 08:16 AM in Arhiva

Atasez OU.87/29.09.2010 publicata in MO.669/30.09.2010

Fisiere atasate




#229699 registrul special casa de marcat

Postat de gasil on 11 August 2010 - 10:24 AM in REGISTRE NECESARE / OBLIGATORII

Se cumpara de la Imprim si se trec toate chitantele pe are esti nevoita sa la eliberezi clientilor ( cu explicatia ca ai casa de maracat defecta , ca este pana de curent etc)



#203461 Obligatiuni de stat si titluri de stat

Postat de gasil on 04 June 2009 - 01:30 PM in Arhiva

Clasificarea obligaþiunilor

A. În funcþie de modul de acoperire a riscurilor:
A.1. garantate:
- prin ipotecã: asupra bunurilor imobiliare ale societãþii: dacã emitentul nu îºi îndeplineºte obligaþiile asumate, creditorii pot lichida bunurile ipotecate
- prin drept de gaj: asupra valorilor mobiliare sau a altor active deþinute de societate

A.2. negarantate: numele emitentului reprezentând o garanþie suficientã


B. În funcþie de emitent:
B.1. corporative
B.2. emise de stat (titluri de stat )
B.3. emise de colectivitãþile locale



#220349 Foaie Activitati zilnice

Postat de gasil on 25 February 2010 - 04:02 PM in Arhiva

Este obligatorie , pentru ca reprezinta documentul de dare in consum .De trecere pe cheltuieli al combustibilului



#220344 Contabilizare impozit pe profit anticipat

Postat de gasil on 25 February 2010 - 03:22 PM in Arhiva

Asa cum deja se stie . dupa anuntul min.de finante s-ar putea sa nu platim imp.anticipat in anul 2010. Sa nu intram in panica si sa asteptam = sigur = viitoarele modificari ale codului fiscal in ceea ce priveste imp.pe profit



#127785 casa de marcat

Postat de gasil on 03 April 2007 - 03:48 PM in Arhiva

O societate care are ca obiect de activitate "Prestari activitati sportive " este obligata sa aiba casa de marcat , sau sunt suficiente : facturile emise si chitantele de incasare ?



#230827 Clarificări ordin 1040 / 2004

Postat de gasil on 03 September 2010 - 02:41 PM in Arhiva

Vezi postareaeugen_r2, la Sep 3 2010, 01:38 PM, a spus:

Bună ziua,

Sunt pfa neplătitor de TVA. Am citit cît am putut de atent ordinul 1040 în legătură cu contabilitatea în partidă simplă, dar unele lucruri nu mi se par suficient de clare.

1. Dacă emit o factură pe care clientul nu o plăteşte trebuie să o includ în cotabilitate astfel încît să figureze ca venit şi în consecinţă să plătesc impozit pentru factura respectivă?

2. În RJIP se înregistrează chitanţele, facturile, sau ambele?

3. Aceeaşi întrebare pentru Fişa pentru operaţiuni diverse.

4. Voi lucra cu clienţi aflaţi în alte localităţi. Exemplarul din factură care rămîne la mine nu va avea deci semnătura clientului. Este în regulă acest lucru?

5. Am înregistrat la finanţe un registru inventar (cod 14-1-2) care cuprinde următoarele coloane: Recapitularea elementelor inventariate, Valoarea contabilă, Valoarea de inventar, Diferenţe din evaluare. În lege figurează un document cod 14-1-2/a care conţine alte coloane. Trebuie să schimb registrul?

În măsura posibilităţilor, vă rog să mă lămuriţi.
1..2 In RJIP se inregistreaza numai platile ( chitantele aferente facturilor de la furnizori ) si incasarile ( chitantele aferente facturilor catre clienti s-au Z-ul daca ezista casa de marcat )

3.Platile pot fi aferente unor facturi de cheltuieli care vor trebui operate fiecare in fisa lor ( fisa de chetuieli : pentru protocol , servicii efectuate de terti, apa, gaz, telefon,) care la sfarsitul anului te vor ajuta sa intocmesti declaratia 200

4.Daca facturile se trimit printr-o firma de curierat se va scrie la datele expedierii acea firma , daca se inmaneaza personal ar trebui semnata maqi ales pentru evitarea anumitor probleme ulterioare , atat cu clientul cat si cu Fiscul.

5.Nu cred ( nu sunt sigura ) ca trebuie sa il schimbi deoarece vei trece in acest Registru elementele inventariate ( mijl.fixe , ob .inv.)



#207055 Bilant iunie 2009

Postat de gasil on 14 July 2009 - 10:54 AM in ONG

Esti contabil?Bilantul la societatile non profit se depun numai la 31.12..........si se gasesc pe mfinante.ro- informatii contribuabili- situatii financiare- persoane juridica fara scop lucrativ .



#230274 Cheltuieli Protocol si Rezerva legala

Postat de gasil on 24 August 2010 - 01:01 PM in Arhiva

Contabila a spus ca este bine ? !!!
Facturile de protocol se inregistreaza in fiecare luna , iar la sfarsitul anului se face calculul unde o sa ai o suma deductibila ( 2% din venitul net ) si una ( posibil ) nedeductibila .
De unde sti suma ? Pentru toate cheltuielile se fac fise de cont unde in fiecare luna si totodata la sfarsitul anului exista un total .Eu fac un centralizator in EXCEL .



#221513 Dispozitie de plata-incasare nedumerire

Postat de gasil on 09 March 2010 - 01:45 PM in Arhiva

1.La modul serios : doamna este contabila??

Binenteles ca trebuie sa va primiti toti banii , indiferent ce document s-a folosit la aportul de numerar facut de dumneavoastra in firma .Corect ar fi fost sa se folosesca chitanta .



#197986 Taxe si impozite locale

Postat de gasil on 30 March 2009 - 10:34 AM in MONOGRAFII CONTABILE

In baza deciziei de impunere 471= 446... 1 000 aferent intregului an
Trimestrial cu efectuarea platii se face si trecerea pe cheltuieli 446...= 5311 - 250 trim. I
635 = 471 - 250 tril.I



#128484 casa de marcat

Postat de gasil on 12 April 2007 - 02:40 PM in Arhiva

Multumesc



#241170 contributie sanatate pentru PFA

Postat de gasil on 11 May 2011 - 10:35 AM in Arhiva

In momentul infiintarii ai depus la Finante o declaratie estimativa pentru anul 2010 .Ulterior ai primit de la Finante o decizie de impunere pentru anul 2010.Cu o copie dupa acea decizie de impunere si cu o declaratie de sanatate tip care trebuie completata te duci la casa de sanatate si le depui pentru anul 2010. La fel se procedeaza si pentru anul 2011 .In urma declaratiei 200 pentru anul 2010 care trebuie depusa pina in data de 15.05.2011 vei primi ( prin iunie-iulie 2010 )din nou o decizie de impunere finala pentru asnul 2010 .C



#241171 contributie sanatate pentru PFA

Postat de gasil on 11 May 2011 - 10:51 AM in Arhiva

Vezi postareagasil, la 11 May 2011 - 10:35 AM, a spus:

In momentul infiintarii ai depus la Finante o declaratie estimativa pentru anul 2010 .Ulterior ai primit de la Finante o decizie de impunere pentru anul 2010.Cu o copie dupa acea decizie de impunere si cu o declaratie de sanatate tip care trebuie completata te duci la casa de sanatate si le depui pentru anul 2010. La fel se procedeaza si pentru anul 2011 .In urma declaratiei 200 pentru anul 2010 care trebuie depusa pina in data de 15.05.2011 vei primi ( prin iunie-iulie 2010 )din nou o decizie de impunere finala pentru anul 2010 .Cu o copie dupa aceasta decizie si cu o declaratie de sanatate finala pentru anul 2010 unde vei trece numai dif.de venit ( venit estimat2010 -venit realizat2010 )vei merge iarasi la casa de sanatate. Bafta si spor la bani . Vei plati majorari pentru anul 2010 .Dar cu cit mergi mai repede cu atat va fi mai bine .Pe zi ce trece sunt tot mai mari ( penalizarile )



#203565 evaluarea FIFO

Postat de gasil on 05 June 2009 - 10:26 AM in Arhiva

fifo sau lifo ?



#230821 Formula de calcul a tva lunar platit catre stat.

Postat de gasil on 03 September 2010 - 11:02 AM in Arhiva

Vezi postareanegry, la Sep 3 2010, 11:10 AM, a spus:

Buna. Am cautat pe forum dar n-am gasit.

As dori sa stiu, cum calculeaza contabila tva-ul ce trebuie sa-l platesc in fiecare luna catre stat.
Stiu DOAR ca-l calculeaza in functie de facturile si raporturile zilnice emise de casa de marcat.
Dar mai departe nu stiu.

Din pacate nu am studii contabile :laugh: asa ca va multumesc anticipat. :lnr (1):

Totalul TVA -ului tuturor facturilor de achizitie ( cumparare ) din care se scade totalul TVA -ului de pe Z-turi ( daca sunteti magazin care vinde totul cu amanuntul si incaseaza cu casa de marcat ) .
Conteaza foarte mult daca in decontul anterior a existat TVA de plata s-au de recuperat .

EX1:
TVA cumparari 1000 - TVA z-uri 900 = TVA de plata 100
TVA de plata 100 - TVA de recuperat decont anterion 150 = TVA de recuperat final 50
TVA de plata 100 - TVA de recuperat decont anterior 50 = TVA de plata final 50

EX2:
TVA cumparari 800 - TVA z-uri 1000= TVA de recuperat 200
TVA de recuperat 200 + TVA de recuperat decont anterior 150 = TVA de recuperat final 350

Sper sa ma fi facut inteleasa .



#227313 PFA

Postat de gasil on 25 June 2010 - 02:26 PM in Arhiva

Sunt singura care trebuie sa faca acese situatii ?



#227438 PFA

Postat de gasil on 28 June 2010 - 01:52 PM in Arhiva

Am gasit raspunsul .Daca intereseaza pe cineva ,aceste CUI se pot obtine numai de la Trezorerie si numai prin bunavointa unor doamne . Finantele mi-au spus sa sun la fiecare primarie si sa obtin CUI daca ma intereseaza , cu toate ca informatiile sunt cerute de ei nu iti dau si o baza de informare.



#227308 PFA

Postat de gasil on 25 June 2010 - 01:14 PM in Arhiva

Ordinul presedintelui ANAF : 2104/24.06.2010 privind reglementarea unor aspecte legate de plata si distribuirea impozitului pe venitul din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniu personal .In cepand cu 14.05.2010 ( nu am gresit data ) la decl.100 se va atasa un borderou privind distribuirea acestui impozit pe unitati administrativ teritoriale , unde trebuie trecut si codul de identificare fiscala al acestor unitati .
Intrebare . De unde putem afla toate codurile de identificare ale acestor unitati administrativ teritoriale ? Pe mfinante sunt trecute numai cele cu RO.
Avand in vedere ca nu am permisiunea de a atasa acest ordin poate reuseste altcineva.



#226652 BNP-IMPOZITUL PT UNNPR

Postat de gasil on 07 June 2010 - 12:56 PM in Arhiva

Evidenta acestui impozit se face extracontabil prin acele situatii statistice . Se trece numai in decl.100 . Totalul semestrial al impozitului se face prin verificare cu decl.208.



#203381 Limita de venit pentru PFA neplatitor de TVA

Postat de gasil on 03 June 2009 - 03:23 PM in Arhiva

Avand in vedere ca o sa aveti o activitate de prestari servicii este da preferat pentru d-voastra sa optati pentru neplatitor de TVA Pentru ca in acest caz valoarea achizitiilor va fi net inferioara serviciilor prestate de d-voastra .

Ex. 1. TVA servicii oferite 1000 ron- TVA achizitii 600 ron = 400 ron plata TVA la stat
2. TVA servicii oferite 800 ron - TVAachizitii 900 ron = 100 ron TVA de recuperat de la stat

sper ca m-am facut inteleasa . daca nu astept intrebari



#227828 Rezultate in urma schimbarii cotei de tva de la 19% la 24%

Postat de gasil on 05 July 2010 - 12:38 PM in Arhiva

Rezultate in urma schimbarii cotei de tva de la 19% la 24%

CAZUL 1-In data de 15 mai 2010 ati facturat unui client din Romania avans livrare
marfuri (sau avans prestari servicii) in suma de 2000 lei, tva 19% in suma de 380 ,
valoare totala de 2380 lei.In data de 20 iunie 2010 ati incasat prin virament bancar suma
de 2380 lei.

In data de 15 iulie 2010 , are loc livrarea , sa presupunem marfuri (sau prestari
servicii executate), in suma de 7000 lei fara tva, cota de tva va reamintim dupa data de 1
iulie 2010 este de 24 % .
Cum procedati?

-la data de 15 iulie 2010 , intocmiti factura(1) ,pentru livrare marfuri, in suma de
7000 lei, cind are loc si livrarea, aplicati tva 24% , adica suma de 1680 lei,
valoare factura totala de 8680 lei
-la data de 15 iulie 2010 , mai emiteti o factura(2) , in care la explicatii scrieti
“storno avans cuprins in factura nr.xxx din data de 15 mai 2010, incasat la data
de 20 iunie 2010”, la cantitate se trece “-1”, la pret se trece “2000 lei”, la valoare
se trece “ – 2000 lei”, iar la tva se trece “-380 lei”(tva 19%), valoare total factura
“-2380 lei” .
-din cele doua facturi rezulta ca clientul Dvs. va datoreaza suma de :
factura (1) din 15 iulie 2010 = 8680 lei
factura (2) din 15 iulie 2010 = -2380 lei
____________________________________
rest de incasat = 6300 lei

CAZUL 2 – In data de 20 septembrie 2009 ati facturat unui client din Romania un
avans prestari servicii (poate fi si avans livrare marfa) in suma de 5000 lei , tva 19% in
suma de 950 lei, valoare totala factura 5950 lei.Nu ati incasat avansul!!! (factura nu este
achitata de clientul Dvs.)

In data de 20 iulie 2010 , intocmiti un deviz de lucrari prestari servicii , pe care
clientul il accepta in suma totala de 20.000 lei fara tva (sau are loc livrarea de marfuri).
Cum procedati ?
-in data de 20 iulie 2010 dupa ce clientul dvs. accepta devizul de lucrari , intocmiti
factura(1) de livrare prestari servicii (sau marfuri cind are loc livrarea) in suma de

20.000 lei , aplicati cota tva 24% in suma de 4800 lei, valoare total factura 24.800
lei
-in data de 20 iulie 2010 emiteti o factura (2), in care la explicatii scrieti “ storno
avans la factura nr.xxx din data de 20 septembrie 2009” , la cantitate se trece
“-1”, la pret se trece “ 5000 lei”, la valoare se trece “-5000 lei” , la tva se trece
“-950 lei” (cota tva 19%|) , valoare total factura “-5950 lei”

-
din situatia contabila si facturi emise la data de 20 iulie 2010 , clientul Dvs. va
datoreaza suma de :


-sold client la data de 20 iulie 2010 = 5950 lei

-factura (1) din 20 iulie 2010 = 24800 lei

-factura (2) din 20 iulie 2010 = -5950 lei

rest de incasat 24.800 lei

CAZUL 3. In data de 25 iunie 2010 livrati unui client din Romania , cu aviz de

expeditie produse in suma de 10000 lei fara tva. In data de 12 iulie 2010 emiteti

factura.
Cum procedati?
-in evidentele contabile veti inregistra livrarea de produse in conturi de venituri
suma de 10000 lei si veti colecta tva 19 % in suma de 1900 lei , pe care il datorati
la plata in data de 25 iulie 2010
-in data de 12 iulie 2010 emiteti factura , in care veti inregistra toate produsele
vindute cu aviz, valoare fara tva suma de 10000 lei , la tva veti aplica cota de tva
19% in suma de 1900 lei .ATENTIE!! pe factura obligatoriu veti scrie “produsele
au fost livrate cu aviz de expediere nr.xxxx din data de 25 iunie 2010” . In luna
iulie in jurnalul de vinzari numai colectati tva 1900 lei (tva ati colectat pe avizul
de expediere din 25 iunie 2010) , sin u il datorati in 25 august 2010 (l-ati datorat
in data de 25 iulie 2010).In acest caz nu aplicati cota de tva de 24%. Atentie!!
aceasta situatie este in cazul in care livrarea are loc in iunie si facturarea in iulie
.Clientul Dvs. are drept de deducere in luna iulie 2010, la data in care are
intocmita factura.

CAZUL 4 In data de 10 mai 2010 ati facturat unui client din Romania , produse , in

suma de 4000 lei, tva 19% in suma de 760 lei, valoare totala 4760 lei ,ii predate factura

clientului care o accepta, va achita factura, dar Clientul Dvs va comunica ca nu poate sa

le ridice din gestiunea dvs. decit in data de 27 iulie 2010.

Cum procedati?
-inregistrati veniturile in suma de 4000 lei in luna mai 2010, colectati tva in suma
de 760 lei , pe care il datorati bugetului de stat pina la data de 25 iunie
2010.Comunicati serviciului contabilitate ca produsele ramin in societatea dvs. la
dispozitia clientului dvs.
-in data de 27 iulie 2010 aveti obligatia sa intocmiti un aviz de expediere cu toate
produsele pe care le livrati catre clientul Dvs.Obligatoriu pe avizul de expediere
se trece : “ produse facturate in factura nr.xxx din data de 10 mai 2010”. In
aceasta situatie la livrare nu se corecteaza tva-ul din 19% la 24%.

CAZUL 5 In data de 20 octombrie 2009 ati facturat avans livrari produse (sau prestari
servicii) in suma de 3000 lei , tva 19% in suma de 570 lei, valoare totala factura 3570 lei.
In data de 5 iulie 2010 incasati partial aceasta factura in suma de 1200 lei.La data de 25
iulie 2010 are loc livrarea de produse (sau executarea prestari servicii) in suma de 50000
lei , fara tva .
Cum procedati?

-in luna octombrie 2009 ati colectat suma de 570 lei tva, pe care l-ati datorat la plata
pina la data de 25 noiembrie 2009

-in data de 25 iulie 2010 , cind livrati produsele completati factura (1) , in suma de
50000 lei , la care aplicati cota de tva 24% in suma de 12000 lei, valoare totala factura
62000 lei

-in data de 25 iulie 2010 , emiteti factura (2) , in care la explicatii specificati “ storno
avans factura nr.xxxx din data de 20 octombrie 2009”, la cantitate treceti “ -1”, la pret
treceti suma de 3000 lei, la valoare treceti “-3000 lei” , la tva treceti “-570 lei) (cota tva
19%), valoarea totala factura “ – 3570 lei”
Din situatia contabila si actelor emise rezulta la data de 25 iulie 2010 clientul Dvs. va
datoreaza suma de :

-sold client la 1 iulie 2010 = 3570 lei
-incasare client 05 iulie 2010 = 1200 lei
-factura (1) livrare 25 iulie 2010 = 62000 lei
-factura (2) 25 iulie 2010 = -3570 lei


rest de incasat 60800 lei

CAZUL 6 In data de 15 decembrie 2009 ati livrat si facturat unui client din Romania,
produse in suma de 7000 lei, tva 19 % in suma de 1330 lei, valoare totala factura 8330
lei. Nu incasati aceasta factura.
In data de 10 iulie 2010 , faceti retur la produse , in suma de 3000 lei , fara tva.
Cum procedati?


-in luna decembrie 2009 ati colectat tva in suma de 1330 lei, care l-ati datorat
bugetului de stat la plata pe data de 25 ianuarie 2010.

-In data de 10 iulie 2010, intocmiti factura (1) de retur , la valoare aveti “-3000
lei”, la tva aplicati cota de 24 % in suma de “ -720 lei “ , valoare factura totala
“-3720 lei”.

In aceasta situatie clientul Dvs la data de 10 iulie 2010 va datoreaza suma de ;
-sold client la data de 10 iulie 2010 = 8330 lei
-factura de retur (1) din 10 iulie 2010 = -3720 lei

rest de incasat 4610 lei

CAZUL 7 In data de 25 iunie 2010 , livrati si facturati unui client din Romania produse
in suma de 10000 lei , tva 19% in suma de 1900 lei, valoare totala factura 11900 lei. Nu
incasati factura .
In data de 19 iulie 2010 , va hotriti sa-I faceti retur pe toate produsele livrate in luna
iunie, clientului Dvs, emiteti factura de retur in suma de 10000 lei fara tva.
Cum procedati?


-in luna iunie 2010 colectati tva 1900 lei, pe care il datorati bugetului de stat la
plata pina in data de 25 iulie 2010

-In data de 19 iulie 2010 intocmiti factura de retur , care la valoare v-a avea suma
de “ -10000 lei” , la tva alicati cota de 24 % in suma de “-2400 lei”, iar valoarea
totala a facturii de retur v-a fi in suma de “-12400 lei”

In aceasta situatie Dvs , furnizorul datorati clientului Dvs suma de 500 lei, diferenta

rezultata din schimarea cotei de tva, astfel:

-sold client la data de 19 iulie 2010 = 11900 lei

-factura retur 19 iulie 2010 = -12400 lei

de plata clientului Dvs = 500 lei
In aceasta situatia , daca ii platiti numerar clientului Dvs. , clientul Dvs va intocmeste o
chitanta pentru suma de 500 lei, iar la explicatii specifica “ cv diferenta factura retur
nr.xxxx din data de 19 iulie 2010”.

In situatia in care ii platiti aceasta suma prin ordin de plata , la explicatii sa scrieti c/v
diferenta la factura retur nr.xxxxx din data de 19 iulie 2010”.

In luna iulie Dvs., in calitate de furnizor aveti drept de deducere tva in suma de 2400
lei, iar clientul Dvs are obligatia colectarii de tva in suma de 2400 lei.

ATENTIE!!! Aceste reguli sa le aveti in vedere si in situatia in care Dvs. sinteti CLIENT
si furnizorul Dvs. din Romania va emite facturi de regularizare dupa data de 1 iulie
2010.

Definitii:
-.faptul generator = reprezinta faptul prin care sint realizate conditiile legale necesare
pentru exigibilitatea taxei (art.134 alin 1 CF)
-exigibilitatea taxei = reprezinta data la care autoritatea fiscala devina indreptatita , in
baza legii , sa solicite plata de catre persoanele obligate la plata taxei , chiar daca plata
acestei taxe poate fi aminata( art.134 alin 2 CF)

Temei legal:
-Cota de TVA aplicabilã unei livrari de bunuri sau prestari de servicii este cea în
vigoare la data la care intervine faptul generator, cu exceptia cazurilor prevãzute la art.
134^2 alin. (2) din Codul fiscal, pentru care se aplicã cota în vigoare la data exigibilitãtii
taxei, conform alin. (3) al art. 140 din Codul fiscal.
Alin. (4) al aceluiasi articol prevede ca in cazul schimbãrii cotei se va proceda la
regularizare pentru a se aplica cotele în vigoare la data livrãrii de bunuri sau prestãrii de
servicii, pentru cazurile prevãzute la art. 134^2 alin. (2).
La art. 134^2 alin. (2) din Codul fiscal se precizeaza ca exigibilitatea taxei pe valoarea
adaugata intervine la data la care se încaseazã avansul, pentru plãtile în avans efectuate
înainte de data la care intervine faptul generator. Avansurile reprezintã plata partialã sau
integralã a contravalorii bunurilor si serviciilor, efectuatã înainte de data livrãrii sau
prestãrii acestora.-Potrivit art. 134^2 alin. (2) lit. a) din Legeanr. 571/2003 privind Codul
fiscal, cu modificarile ulterioare, prin derogare de la prevederile alin.(1), exigibilitatea
taxei intervine la data emiterii unei facturi, inainte de data la care intervine faptul
generator. Conform art. 155 alin.(5) lit. l) din Codul fiscal, factura trebuie sa contina data
la care au fost livrate bunurile/prestate serviciile sau data incasarii unui avans, cu exceptia
cazului in care factura este emisa inainte de data livrarii/prestarii sau incasarii avansului.
Potrivit prevederilor art. 145 alin.(1) din Codul fiscal, dreptul de deducere al taxei ia
nastere in momentul exigibilitatii taxei. Prevederile art. 134^2 alin.(2) lit. b) din Codul
fiscal sunt aplicabile in situatia in care nicio factura nu a fost emisa anterior livrarii
bunurilor/prestarii serviciilor. Daca factura, chiar si de avans, este emisa anterior incasarii
avansului si anterior livrarii bunurilor/prestarii serviciilor, atunci prevaleaza prevederile
art. 134^2 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal. Orice furnizor de bunuri/prestator de servicii ar
avea obligatia sa colecteze taxa pe valoarea adaugatala la data emiterii acestei facturi si,
pe cale de consecinta, beneficiarul ar avea drept de deducere la acelasi moment in
conformitate cu prevederile art. 145 alin.(1) din Codul fiscal

Informatii preluate de la =Jeler Cornelia Gabriela – expert contabil-
Proceduri contabile



#205245 ajutor preluare contabilitate

Postat de gasil on 24 June 2009 - 08:11 AM in Arhiva

Bilanturile se intocmesc pe baza balantelor din 31.12..... si 30.06... si se depun primul pana in 30.04 anul urmator , iar al doilea pina in 15.08 anul curent , dar aceste probleme sunt cunoscute de un absolvent al ASE-ului si mai ales de un contabil , probabil vroiai sa ti le reamintesti .
Spor la treaba , curaj vad ca ai !



#204003 Impozit venit pers. fizica

Postat de gasil on 10 June 2009 - 01:54 PM in Arhiva

nanty- nu am inteles .esti Persoana Fizica Autorizata (PFA), sau pur si simplu o persoana fizica?



#206335 Bilete la ordin/cecuri girate

Postat de gasil on 06 July 2009 - 01:05 PM in Arhiva

Noi la firma procedam asa de ani de zile .Am avut controale de la Garda dar nimeni nu a avut de facut observatii . Am procedat astfel tocmai pentru ca sumele era f mari .




Cometa SQL