Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
gcip's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


gcip's Content

There have been 18 items by gcip (Search limited from 07-January 08)


Sort by                Order  

#230492 declaratii pfa incepand cu luna iulie 2010

Postat de gcip on 26 August 2010 - 04:58 PM in Arhiva

Salut Vital,

ti-am trimis zilele astea un PM. Daca ai timp sa-mi dai un reply cand iti permite timpul,
mi-ar fi de ajutor.

Toate bune.



#230247 declaratii pfa incepand cu luna iulie 2010

Postat de gcip on 24 August 2010 - 09:46 AM in Arhiva

Confirm situatia descrisa de gasil si in Iasi.

Sunt asigurat pt suma de aproximativ 332 lei, la o contributie de 31,3% inseamna aporximativ 100 lei lunar.

In aceasta dimineata am mers la CAS Iasi, am explicat ca platesc deja 31.3% la un venit de 332 lei declarat si
ca as dori sa compltez noua declaratie.

Raspunsul a fost: Din moment ce NU se stie clar care din cele 2 forme se vor lua in calcul (31.3% pt venitul declarat sau 10.5% pt venitul net)
pot contribui in continuare pe baza vechiului contract pana la precizari ulterioare.


Mai confirma cineva aceasta situatie?



#211019 Facturare PFA Norma de Venit catre PFA Venit Real

Postat de gcip on 23 September 2009 - 09:18 AM in Arhiva

Multumesc frumos.
O zi buna.



#210999 Facturare PFA Norma de Venit catre PFA Venit Real

Postat de gcip on 22 September 2009 - 05:44 PM in Arhiva

Buna ziua,

va prezint urmatoarea situatie legata de cheltuielile deductibile:

- Eu am un PFA Venit Real (cod CAEN 6201 - Activitati de realizare a soft-ului la comanda). Doresc sa realizez un contract de prestari servicii cu un PFA norma de venit (acelasi cod CAEN, 6201).

- Ambele PFA-uri realizeaza soft la comanda dar fiecare utilizeaza alta tehnologie. Scopul contractului este ca PFA-ul cu norma de venit, sa realizeze un modul software pentru PFA-ul cu Venit Real si/sau sa ofere consultata pentru invatarea tehnologiei utilizate.

- Prin urmare PFA-ul norma de venit factureaza suma X, catre PFA-ul cu Venit Real.

Intreabari:

1. Suma X platita de PFA-ul cu Venit Real(pentru modulul software), catre PFA-ul norma de venit este integral deductibila?

2. In cazul in care in loc de dezvoltarea unui modul software, PFA-ul norma de venit ofera consultata in vederea realizarii modului software, suma X mai este
deductibila ?

3. Pentru a oferi consultata pentru dezvoltarea unui produs software este un cod CAEN diferit?

Astept cu interes, raspunsurile dumneavoastra.

O zi buna va dpresc.

- Ma poate ajuta cineva cu problema semnalata mai sus?
Multumesc.



#202671 Inchidere / radiere PFA

Postat de gcip on 27 May 2009 - 09:16 AM in Infiintare, radiere, modificare, suspendare PFA

Am fost la casa de pensii si am intrebat(in Iasi). Doamna de la ghiseu m-a informat ca in cazul in care nu am carte de munca in alta parte si inregistrez venituri doar ca PFA atunci trebuie sa incheie un contract pt plata contributiei la pensie. Contributia lunara depinde de valoarea asigurata, care poate fi cat de mica.



#202020 Inchidere / radiere PFA

Postat de gcip on 19 May 2009 - 07:57 AM in Infiintare, radiere, modificare, suspendare PFA

Multumesc pentru raspuns. PCont folosesc momentan.
Referitor la punctul 4, imi puteti indica va rog o lege unde pot gasi precizarea respectiva ?


O zi buna.



#201939 Inchidere / radiere PFA

Postat de gcip on 18 May 2009 - 10:34 AM in Infiintare, radiere, modificare, suspendare PFA

Buna ziua,


am un PFA - venit real, neplatitor de TVA infiintat in noiembrie 2008. Datorita mai multor factori am nevoie sa fac trecerea la PFA cu norma de venit.
Conform legii nu pot face acest lucru decat dupa 2 ani (aici nu imi este foarte clar daca 2 ani calendaristici sau fiscali ?).


Cealalta solutie este radierea PFA-ului existent si deschiderea unuia nou cu norma de venit.

Si acum intrebarile:

1. In cazul radierei am inteles ca trebuie sa solicit un control. Pentru contabilitatea folosesc un program in partida simpla
care imi scoate toate rapoartele necesare.

Daca pot genera aceste raporte cu ajutorul programului mai este necesara completarea RJIP ?

2. Care ar fi perioada necesara radierii? (1, 2 luni?)

3. Orice sfat privind radierea este de folos.

4. In cazul in care nu am contract de munca, contributia la pensii este obligatorie?

5. In cazul in care as astepta implinirea celor 2 ani, trecerea la norma de venit ar fi mai simpla ?


Multumesc.



#196201 Deducere Impozit

Postat de gcip on 06 March 2009 - 11:32 PM in Arhiva

Buna seara,

in legatura cu deducerea impozitului am 2 intrebari in cazul in care cineva ma poate ajuta:

1. Am contract de comodat intre PFA si masina proprie. Se poate deduce impozitul pe masina?

2. Aceeasi intrebare pentru sediul PFA-ului. COntract de comodat intre PFA si apartamentul propriu. Se poate deduce impozitul pe apartament?


Multumesc frumos.

Nu s-a lovit nimeni de problema semnalata mai sus?



#193169 Completare RJIP

Postat de gcip on 04 February 2009 - 11:15 AM in Contabilitate PFA

Multumesc frumos pentru informatii. Voi urma sfatul dumneavoastra.

O zi buna va doresc.



#193100 Completare RJIP

Postat de gcip on 03 February 2009 - 03:31 PM in Contabilitate PFA

Multumesc pentru raspunsuri.

Nu l-am completat eu pt ca nu stiam ce si cum. Tocmai de asta am apelat la un contabil. Se pare ca n-a fost o alegere buna.

Si speram ca pe acest forum de specialitate sa pot obtine ceva mai multe informatii si poate mai multa bunavointa.

O zi buna va doresc.



#193084 Completare RJIP

Postat de gcip on 03 February 2009 - 01:36 PM in Contabilitate PFA

Contul de la banca Y este contul personal. Transfer banii in acest cont pentru ca imi este mai usor pt. cheltuielile personale care nu treaba cu cheltuielile PFA.


In concluzie Prima pagina se anuleaza si rescriu incasarile si platile fara a mentiona transferul din contul X in contul Y. Corect?



#193050 Completare RJIP

Postat de gcip on 03 February 2009 - 11:07 AM in Contabilitate PFA

Momentan am inteles ca nu este corect :).

Ma puteti indruma cum ar trebui completat si ce pot face cu prima foaie din registru deja completata?

Multumesc frumos.



#193026 Completare RJIP

Postat de gcip on 02 February 2009 - 11:01 PM in Contabilitate PFA

Buna seara,

am o nelamurire legat de completarea RIJP pe baza unui extras de cont bancar.
Am un cont bancar destinat activitatii de PFA la banca X. Si un cont persona fizica la banca Y. Dupa incasarea banilor de la client transfer suma Z, din contul aflat la banca X in contul aflat la banca Y.
Atasat am adaugat completarea registrului pe 2008. Ce este subliniat cu rosu sunt sumele transferate din contul de la banca X la banca Y. (mai putin prima pereche cu valoare 19).

Pentru ca sunt la inceput si nu am prea multa experienta am apelat la o doamna contabil. As dori si o a doua parere in cazul in care cineva de pe forum ma poate ajuta.
Nelamurirea vine de la faptul ca suma Z transferata din conutul bancii X in contul de persoana fizica (de la banca Y) apare de 2 ori in registru. Prima data este trecuta la ridicat numerar prin banca, ceea ce mi se pare corect. Iar a doua oara este trecuta la incasare numerar, iar aici nu mai stiu daca e corect.
Faptul ca suma este trecuta odata la plati si odata la incasari se compenseaza. Dar prin aceasta abordare aproape se dubleaza sumele incasata desi in realitate nu este asa. Iar la completarea declaratiei 200 nu stiu cum sa trec aceasta suma care apare de 2 ori.
Se poate trece la cheltuieli deductibile?

Multumesc anticipat pentru raspunsuri.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 2008_RIJP_2.jpg



#187292 Sugestii Cont Bancar

Postat de gcip on 14 November 2008 - 10:18 AM in Arhiva

Vezi postareakristen69, la Nov 14 2008, 11:12 AM, a spus:

Vezi postareagcip, la Nov 11 2008, 06:49 PM, a spus:

1. Doresc sa deshid un cont bancar pentru PFA.

- Sunt tentat sa aleg un cont pt. persoana fizice de la ING in locul unor servicii
"dedicate" persoanelor fizice autorizate. Motivul este legat de costurile mult mai mari (am comparat costurile acestui serviciu la: BRD, Unicredit, BT, Volksbank,
Raiffeisen) pt. serviciile dedicate.
Este vreo problema daca folosesc un cont de persoane fizice si nu unul dedicat?

EXACT ACEEASI PROBLEMA SI INTREBARE DIN PARTEA MEA.
Am fost la mai multe banci. Cei de la ING pot deschide cont DOAR pt Pfa-uri care sunt reglementate prin legi speciale (gen avocat, medic, notar), pentru restul Pfa-urilor nu deschid cont la ei. Asta ca informatie...


In final in lipsa unui raspuns clar si dupa multe pareri impartite aflate de la cunostinte am ales un cont pt PFA de la BRD. COstul e de 30lei/luna + 18lei/an o numita asigurare. Pachetul oferit de ei cuprinde o serie de servicii care cumulate ar fi in jur de 60-70lei/luna.

Daca cineva poate raspunde in cunostinta de cauza la celelalte intrebari ar fi de mare ajutor pt mine si ceilalti aflati in situatia mea.

Multumesc, o zi buna va doresc.



#187268 Sugestii Cont Bancar

Postat de gcip on 13 November 2008 - 10:38 PM in Arhiva

Multumesc frumos.

Inca o intrebare legata de regularizarea platilor la sfarsit de an.

Dupa ce merg la finante si depun declaratia cu veniturile reale realizate se vor regla diferentele (voi plati sau primi diferenta de impozit).
Acelasi lucru trebuie sa-l fac si la CAS? Merg cu o copie dupa noua decizie de impunere pt a sti ce mai am de plata?




Vezi postareaMARIA-CARMEN, la Nov 13 2008, 10:13 PM, a spus:

2. Plata CASS -ului este obligatorie, corect? Cu toate ca am si un contract de munca incheiat cu un SRL.
Pentru a sti cat am de plata trebuie sa merg cu decizia de impunere la CASS?

3. Cu exceptia impozitului mai sunt si alte taxe de platit?

4. Ma poate ajuta cineva cu un model de completare a RJIP?

5. Facturierul si chitantierul poate fi achizionat de la orice librarie? Trebuie sigilate in vreun fel sau mers cu ele la finante asa cum am facut cu
registrele?


Multumesc.


Iti raspund si eu la intrebarea 2: Plata contributiei de sanatate este obligatorie, chiar daca ai contract de munca unde se plateste deja sanatatea. Dupa ce iese decizia de impunere trebuie sa mergi la casa de sanatate cu copie dupa ea, dupa actele pfaului, poti descarca formularele necesare sau le iei de la ei si le completezi pe loc. In Bucuresti te si pun sa faci plata pe loc-mai ales ca pana vine decizia si pana mai si ajungi acolo mai trec vreo 2 luni...Contractul il iei ulterior, in prima faza ti-l da nesemnat de ei (un draft). Atentie: trebuie sa aveti vechime in munca ultimii 5 ani sau sa fi fost student (elev) fiindca altfel trebuie achitat fondul de sanatate pentru acea perioada..



#187094 Sugestii Cont Bancar

Postat de gcip on 12 November 2008 - 09:14 AM in Arhiva

Vezi postareaClaudiuG, la Nov 12 2008, 01:25 AM, a spus:

Vezi postareagcip, la Nov 11 2008, 07:49 PM, a spus:

Buna ziua,

urmaresc cu interes forum de ceva vreme. Zilele acestea am reusit sa finalizez inregistrarea unui PFA cu venit real, fara TVA.

Am mers la finante pentru inscriere acum astept decizia de impunere pentru perioada ramasa din 2008.

Mai am cateva aspecte care nu-mi sunt inca foarte clare. Prin urmare va rog frumos daca se poate sa ma ajutati
cu cateva sugestii.

1. Doresc sa deshid un cont bancar pentru PFA.

- Sunt tentat sa aleg un cont pt. persoana fizice de la ING in locul unor servicii
"dedicate" persoanelor fizice autorizate. Motivul este legat de costurile mult mai mari (am comparat costurile acestui serviciu la: BRD, Unicredit, BT, Volksbank,
Raiffeisen) pt. serviciile dedicate.

- Contul deschis la ING va fi folosit doar pt incasari/plati pt. PFA

Este vreo problema daca folosesc un cont de persoane fizice si nu unul dedicat?

2. Plata CASS -ului este obligatorie, corect? Cu toate ca am si un contract de munca incheiat cu un SRL.
Pentru a sti cat am de plata trebuie sa merg cu decizia de impunere la CASS?

3. Cu exceptia impozitului mai sunt si alte taxe de platit?

4. Ma poate ajuta cineva cu un model de completare a RJIP?

5. Facturierul si chitantierul poate fi achizionat de la orice librarie? Trebuie sigilate in vreun fel sau mers cu ele la finante asa cum am facut cu
registrele?


Multumesc.

Eu iti raspund la 5 pentru ca am intrebat la finante, avand aceiasi nedumerire ca si tine. Registrele RJIP si invertar nu trebuie inregistrate, parafate sau stampilate la organul fiscal. Nici facturierul, nici chitantierul. Eu le-am facut la o firma (personalizate), dar daca ai un program de conta care stie sa genereze si facturi/chitante atunci e suficient. Apropo, eu folosesc un program de contabilitate in partida simpla si sunt foarte multumit de facilitatile oferite. Iti usureaza munca enorm.

Eu nu platesc CASS, nu stiu sigur, dar parca citisem pe aici ca nu e obligatoriu (mai ales daca esti si angajat si se plateste deja acolo)

Numai bine.


Multumesc pentru informatie. Legat de registrele RIJP si inventar doamna de la finante le-a stampilat si inregistrat. Am facut lucrul asta acum 2 zile, in Iasi.

Daca cineva are timpul necesar sa-mi poate da un raspuns la intrebarile de mai sus, multumesc anticipat.

O zi buna.



#187050 Sugestii Cont Bancar

Postat de gcip on 11 November 2008 - 05:49 PM in Arhiva

Buna ziua,

urmaresc cu interes forum de ceva vreme. Zilele acestea am reusit sa finalizez inregistrarea unui PFA cu venit real, fara TVA.

Am mers la finante pentru inscriere acum astept decizia de impunere pentru perioada ramasa din 2008.

Mai am cateva aspecte care nu-mi sunt inca foarte clare. Prin urmare va rog frumos daca se poate sa ma ajutati
cu cateva sugestii.

1. Doresc sa deshid un cont bancar pentru PFA.

- Sunt tentat sa aleg un cont pt. persoana fizice de la ING in locul unor servicii
"dedicate" persoanelor fizice autorizate. Motivul este legat de costurile mult mai mari (am comparat costurile acestui serviciu la: BRD, Unicredit, BT, Volksbank,
Raiffeisen) pt. serviciile dedicate.

- Contul deschis la ING va fi folosit doar pt incasari/plati pt. PFA

Este vreo problema daca folosesc un cont de persoane fizice si nu unul dedicat?

2. Plata CASS -ului este obligatorie, corect? Cu toate ca am si un contract de munca incheiat cu un SRL.
Pentru a sti cat am de plata trebuie sa merg cu decizia de impunere la CASS?

3. Cu exceptia impozitului mai sunt si alte taxe de platit?

4. Ma poate ajuta cineva cu un model de completare a RJIP?

5. Facturierul si chitantierul poate fi achizionat de la orice librarie? Trebuie sigilate in vreun fel sau mers cu ele la finante asa cum am facut cu
registrele?


Multumesc.



#132962 Transport persoane interurban

Postat de gcip on 04 June 2007 - 02:24 PM in Arhiva

Buna ziua,
sunt nou ca membru pe forum dar destul de vechi ca cititor.

Am nevoie de cateva informatii legate de activitatea unei firme de transport persoane intre 2 localitati din tara.

Detin o firma care pentru momentan nu are nici o legatura cu aceasta activitatea. Ma intereseaza ce acte/autorizatii etc. imi trebuie sa pot da drumul la treaba.

Ca exemplu putem considera ca firma va achizitiona cu plata cache 2 microbuze pt a efecua transport intre orasezel X si Y.

Orice sugestii sunt bine venite.

Multumesc.




Cometa SQL