Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
MARIA-CARMEN's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 5

Salt la continut


MARIA-CARMEN's Content

There have been 120 items by MARIA-CARMEN (Search limited from 28-December 07)



Sort by                Order  

#187754 CAS + CASS Intreprindere individuala

Postat de MARIA-CARMEN on 19 November 2008 - 08:41 PM in Arhiva

Atunci veti duce cartea de munca la Casa de pensii unde veti plati pentru a va merge vechimea la un venit estimat. Acum nu mai este un minim, dar de obicei cei pe care ii stiu au ales sa plateasca cam 105 ron luna. Acesta fiind un venit estimat se pune numai ca vechime (daca sunteti mai in varsta puteti pune o contributie mai mare, daca nu, mergeti pe minim); nu puteti face credit sau sa dovediti ca aveti un venit numai fiindca aveti contract la Pensii. Sper ca amfost explicita...



#187694 CAS + CASS Intreprindere individuala

Postat de MARIA-CARMEN on 19 November 2008 - 08:24 AM in Arhiva

Vezi postareawhitemanagement, la Nov 18 2008, 10:45 PM, a spus:

Sunt angajat cu carte de munca la o firma si vreu sa imi infiintez o Intreprindere Individuala. Pentru activitatile desfasurate pe II va trebui sa platesc CAS si CASS? Asta in conditiile in care deja platesc pentru cartea de munca. Multumesc

Numai CASS platiti, 5.5 la suta



#187693 RUC

Postat de MARIA-CARMEN on 19 November 2008 - 08:23 AM in Arhiva

Ideea este ca oricum e nevoie de registru de control-eu am fost am intreat si am cumparat de la administratie-25 lei costa; si daca ma duceam la librarie, dadeam 70 lei, il snuruiam si ilinnebuneam, ma intorceam la administratie- ce realizam? Oricum trebuie sa vedeti si la administratie cuminterpreteaza ei chestia asta.



#187692 documente de intocmit pfa comert

Postat de MARIA-CARMEN on 19 November 2008 - 08:20 AM in Arhiva

Atunci spuneti-mi dumneavoastra cum tineti evidenta stocului de marfa? Sau nu aveti obligatia sa stiti stocul? In acest registru se trec intrarile din ziua respectiva-cateva, cate or fi si iesirea pe total seara, asa ca nu scrieti decat cateva randuri...



#187641 Acte PFA pierdute

Postat de MARIA-CARMEN on 18 November 2008 - 01:45 PM in Arhiva

Faceti macar la zi un contract si in baza faptului ca a raportat furtul la politie incepeti reconstituirea actelor contabile. Am impresia ca in Normele metodologice de organizare a evidentei contabile in partida simpla se gasesc amanunte despre cum se reface evidenta. Asta este evident parerea mea....



#187629 Contabilitate PFA

Postat de MARIA-CARMEN on 18 November 2008 - 12:21 PM in Contabilitate PFA

Vezi postareamuntean_lau, la Nov 18 2008, 12:55 PM, a spus:

Intr-adevar a fost si trebuie platit.L-a trimis contabila degeaba cu adeverinta.
Multumesc mult ptr raspuns
Nu aveti pentru ce- toate cele bune si dumneavoastra!



#187624 Contabilitate PFA

Postat de MARIA-CARMEN on 18 November 2008 - 11:30 AM in Contabilitate PFA

Intr-adevar doamna contabila poate nu v-a informat corect, dar pentru a plati atat la casa de pensii cat si la casa de sanatate persoana asigurata trebuie sa mearga personal sau sa imputerniceasca pe cineva prin procura notariala (adica doamna contabila chiar daca are contract cu dvs. are pe cif-ul de pe pfa, nu va poate reprezenta pe CNP). Atat la Casa de pensii cat si la santate se fac cate 2 dosare, cu anumite acte, se face calculul cat datorati, vi se da un contract semnat si parafat de ei, in principiu se fac cel putin 2 drumuri pentru fiecare casa in parte... Chiar daca v-a zis ca trebuie dusa adeverinta, trebuia sa fi dat macar un telefon...la casa de sanatate si va lamureste de acolo rapid.



#187616 Contabilitate PFA

Postat de MARIA-CARMEN on 18 November 2008 - 10:06 AM in Contabilitate PFA

Pai e student dar realizeaza venituri si veniturile sunt supuse platii fondului de sanatate. A fost el sa duca adeverinta si i-au zis la sanatate ca e scutit?



#187615 Model calcul salarii PFA/IMM?

Postat de MARIA-CARMEN on 18 November 2008 - 09:58 AM in Arhiva

In primul rand acel calcul este gresit din start: toata lumea il da exemplu-calcul pentru pfa: deci daca ar fi sa iau exemplul lor, venit brut (si nu salariu) de 2000 (euro, lei, ce o fi) si cheltuieli 300, rezulta 1700 net, adica fond sanatate 93.5,nu 110 si impozit evident 16% - 257 .

In al doilea rand pfa nu au salarii, nu poti sta sa faci calcule cam cat am cheltuieli, cam cat voi face, cat nu voi face (m-a intrebat cineva odata-dom'ne sa -mi fac pfa, oare voi face bani ca....meseria lui- pai ce eu ghicesc in cafea)?



#187613 RUC

Postat de MARIA-CARMEN on 18 November 2008 - 09:46 AM in Arhiva

Amenda ati spus-o chiar dvs., dar nu se da la achizitionare, ci in cazul unui control. Problema este ca pfa apare radiat asa ca nu stiu cum sa procedati, mai bine vorbiti cu inspectoarea. Registrul se procura de unde are sediul pfa-ul (daca este sediul diferit de adresa din buletin). Restul acelor le aveti (in functie de specificul activitatii)?



#187513 Ch.renovare cabinet medical

Postat de MARIA-CARMEN on 17 November 2008 - 11:23 AM in Arhiva

Eu le deduc pentru ca sunt in interesul activitatii (In normele pentru contabilitatea in partida simpla gasiti ce se deduce)- nu puteti consulta pacientii in conditii insalubre.



#187512 Inchidere / radiere PFA

Postat de MARIA-CARMEN on 17 November 2008 - 11:20 AM in Infiintare, radiere, modificare, suspendare PFA

Vroiam sa vad la ce clasa de amortizare intra, oricum de exemplu constructiile agrozootehnice din lemn se amortizeaza in 2 ani...asta ca sa va faceti idee. Si fiindca intamplarea face sa stiu si despre ce cutii e vorba eu cred ca firma de unde le-ati luat trebuia sa vile treaca pe bucati-adica acolo aveti niste obiecte de inventar (cateva sute) la pret de 100 lei bucata (sa zicem). Pentru ca sa nu-mi ziceti mie ca in timp de 4 ani nu s-au degradat intr-o anumita masura sau nu au mai trebuit reparate - luat un capac de la una pus la alta etc. Asa vad eu problema...



#187471 Inchidere / radiere PFA

Postat de MARIA-CARMEN on 16 November 2008 - 08:09 PM in Infiintare, radiere, modificare, suspendare PFA

La ce bun va referiti si de cand il aveti cumparat (sa-mi dau seama in ce clasa intra si de ce nu e amortizat-amortizarea trebuia sa curga, cu sau fara venituri)



#187470 Contabilitate PFA

Postat de MARIA-CARMEN on 16 November 2008 - 08:05 PM in Contabilitate PFA

Daca firma v-a retinut 10% impozit la sursa trebuia sa va fi dat pentru fisc si o adeverinta in care specifica cuantumul celor 10% retinuti si virati pentru fisc anul trecut, astfel inspectorul va punea sa platiti diferenta-adica 16% minus suma virata de firma.



#187465 doc . AF

Postat de MARIA-CARMEN on 16 November 2008 - 05:02 PM in Arhiva

monetar, daca aveti magazin sa faceti si raport de gestiune zilnic



#187449 Sugestii Cont Bancar

Postat de MARIA-CARMEN on 16 November 2008 - 11:20 AM in Arhiva

[/quote]
Se poate sa ne spui si noua ce program folosesti? E cu plata, e gratis?
Multumesc.
[/quote]

Eu zic ca sunt doua programe nici prea scumpe, chiar gratis pentru neplatitori de tva, care isi fac treaba bine: pcont de la bitomic si saga p.s.



#187408 Registre PFA - nu mai e nevoie viza Finantelor?

Postat de MARIA-CARMEN on 15 November 2008 - 11:42 AM in Arhiva

Ma tem ca raspunsul tau se refera la registrele pentru srl- care intr-adevar nu se mai inregistreaza, nu cele pentru pfa, care se inregistreaza. Eu am inregistrat cateva anul acesta la administratii in Bucuresti...
"REGISTRUL-JURNAL DE ÎNCASĂRI ȘI PLĂȚI

(cod 14-1-1/b)

Servește ca:

- document de înregistrare a încasărilor și plăților;
- document de stabilire a situației financiare a contribuabilului care conduce evidența contabilă în partidă simplă;
- probă în litigii.

Se întocmește într-un singur exemplar de către contribuabili, făcându-se înregistrarea operațiunilor efectuate pe baza documentelor justificative, distinct, pe fiecare operațiune, fără a se lăsa rânduri libere, după ce a fost numerotat, șnuruit, parafat și înregistrat la organul fiscal teritorial. "



#187357 Ce cod(uri) CAEN sa aleg PFA?

Postat de MARIA-CARMEN on 14 November 2008 - 05:55 PM in Arhiva

Poti pune, in functie de calificare si de ce te intereseaza sa faci pe pfa mai multe obiecte de activitate: chiar 6-7 obiecte, daca aulegatura cu ce faci sau daca ai calificare sau vechime (experienta). Asa ca alege-le de pe acum...te duci cu temele facute! Bafta!



#187265 documente de intocmit pfa comert

Postat de MARIA-CARMEN on 13 November 2008 - 09:48 PM in Arhiva

Vezi postareasuzy21, la Nov 3 2008, 09:24 PM, a spus:

buna!
am si eu cateva nedumeriri. poate ma puteti ajuta.
ca pfa cu obiect de activitate comert trebuie sa tin fise de magazie pt marfuri si sa intocmesc raportul de gestiune zilnic?
cam ce vi s-a cerut pe la controalele de la finante?
multumesc anticipat pt raspunsuri!

ce fel de comert faceti? en-gros sau en-detail?

Stiu un caz de comert en-detail unde controlul de la garda a cerut raportul de gestiune zilnic. Daca aveti comert en-gros mi se pare normal sa existe fise de magazie pentru marfuri: completati intrarile de pe facturile de la furnizori si iesirile de pe facturile dvs. La sfarsitul anului trebuie sa aveti marfa de pe fise aceeasi cu marfa din registrul inventar!



#187260 Sugestii Cont Bancar

Postat de MARIA-CARMEN on 13 November 2008 - 09:13 PM in Arhiva

2. Plata CASS -ului este obligatorie, corect? Cu toate ca am si un contract de munca incheiat cu un SRL.
Pentru a sti cat am de plata trebuie sa merg cu decizia de impunere la CASS?

3. Cu exceptia impozitului mai sunt si alte taxe de platit?

4. Ma poate ajuta cineva cu un model de completare a RJIP?

5. Facturierul si chitantierul poate fi achizionat de la orice librarie? Trebuie sigilate in vreun fel sau mers cu ele la finante asa cum am facut cu
registrele?


Multumesc.
[/quote]

Iti raspund si eu la intrebarea 2: Plata contributiei de sanatate este obligatorie, chiar daca ai contract de munca unde se plateste deja sanatatea. Dupa ce iese decizia de impunere trebuie sa mergi la casa de sanatate cu copie dupa ea, dupa actele pfaului, poti descarca formularele necesare sau le iei de la ei si le completezi pe loc. In Bucuresti te si pun sa faci plata pe loc-mai ales ca pana vine decizia si pana mai si ajungi acolo mai trec vreo 2 luni...Contractul il iei ulterior, in prima faza ti-l da nesemnat de ei (un draft). Atentie: trebuie sa aveti vechime in munca ultimii 5 ani sau sa fi fost student (elev) fiindca altfel trebuie achitat fondul de sanatate pentru acea perioada..




Cometa SQL