Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Mares Stefan's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


Mares Stefan's Content

There have been 502 items by Mares Stefan (Search limited from 25-December 07)



Sort by                Order  

#245815 INCADRARE MIJLOC FIX

Postat de Mares Stefan on 09 November 2011 - 02:42 PM in Arhiva

Vezi postareamtpfa, la 26 August 2011 - 11:13 AM, a spus:

Buna ziua!
Dragi colegi am nevoie urgenta de sfatul vostru.
Firma la care lucrez a achizitionat un paratraznet pentru un depozit.
valoarea piesei principale"Prevecton TS",este de 5000 lei fara tva iar conductorii si celelelte ansambluri de aprox.3000 lei Nu stiu ca si ce sa il inregistrez?Mijloc fix-la ce categorie ? sau ce altceva ar putea fi,avand in vedere ca desi valoarea este peste 1800 lei,garantia primita de la furnizor este de 24 luni.
Multumesc!
Cod 1.7.2.1 Instalaţie electrică de forţă aeriană şi aparentă cu durata de funcţionare estimată 9-15 ani, dacă nu vreţi să o consideraţi încorporată în valoarea clădirii, a edificiului pe care este instalat. Şi căruia îi asigură protecţia!
Garanţia, respectiv durata acesteia se referă formal, la produsul comercializat. Important este ca să funcţioneze "legat la pământ" fără să se topească sau fără să se constituie chiar întro în sursă de incendiu! Menirea lui fiind a fi de a asigura protecţia scontată faţă de descărcările electrice , deci a fi ... paratrăsnet!



#232894 INCADRARE MIJLOC FIX

Postat de Mares Stefan on 09 November 2010 - 11:32 AM in Arhiva

Vezi postareaela d, la Nov 9 2010, 11:45 AM, a spus:

Am 4 facturi pentru cumparare de mobilier, facturi care au ca suma, fara tva, urmatoarele valori:2419 lei, 3870 lei, 1241 lei si 3842 lei. Se incadreaza la mijloace fixe, la clasa 3.1.1 Mobilier(inclusiv mobilier comercial si de birou)- cu perioada de amortizare 9-15 ani. Intrebarea mea e DACA pot cumula ca si valoare cele 4 facturi in vederea stabilirii amortizarii.(adica sa am de inregistrat in fiecare luna o singura amortizare pentru tot mobilierul si sa nu fac 4 inregistrari, sau de fapt 3 ca a 3-a factura e doar de 1241 lei si nu se mai incadreaza la mijloace fixe).

Da, puteți.
Pe baza Notei de intrare recepție, recepționați fiecare obiect-mobilier - fizic -distinct, atribuindu-le numere distincte de inventar , durată de folosință identică și valori de inventar distincte, deschizând pentru fiecare mijloc fix fișa sa de evidență, distinct, ... dar AMORTIZAREA LUNARĂ puteți stabili pe intregul lot recepționat și contabiliza întro singură sumă aferentă tuturor mijloacelor fixe din aceeași categorie .



#232860 INCADRARE MIJLOC FIX

Postat de Mares Stefan on 08 November 2010 - 02:41 PM in Arhiva

Vezi postareaLauras, la Nov 8 2010, 02:37 PM, a spus:

Buna ziua tuturor,
Am achizitionat o turbofreza pt zapada si as dori daca se poate o parere despre grupa de mijloace fixe in care s-ar incadra.
Am cautat la ecipamente tehnologice dar nu prea stiu unde s-ar potrivi
va multumesc pt ajutor

După părerea mea se încadrează la Cod 2.3.6.4.3 transportor elicoidal și cu raclete durată de funcționare 3-5 ani



#195457 cosmetizare cheltuieli - FACTURI ... SUPERBE !

Postat de Mares Stefan on 01 March 2009 - 03:12 PM in Arhiva

Doar o întrebare ?
Lămuriți-mă, se pun "întrebări" pentru a fabrica "studii de caz" sau chiar ceea ce am putut citi pe acest Forum s-a- ntîmplat??? Fiind implicați ca profesioniști prestatori sau salariați ai contribuabilului, membrii Corpului, ai CECCAR???
Pun întrebarea pentru Codul penal și Codul de procedură penală nu le-ați citat, și acolo vorbește de FALS, UZ de FALS, COMPLICITATE, GRUP INFRACȚIONAL ORGANIZAT.
Îmi cer scuze pentru majuscule dar toate acestea deși-s majore, nu-s scule ,nu-s proceduri. Îs infracțiuni! Autodenunțate pe NET. Că doar la interogatoriu nu o să ascundă pentru a-și dovedi cît de neprihănită în ale profesiei este, că chiar și pe NET sau CONTA a întrebat ?
P.S. Pentru cei implicați direct, dacă ați întrebat, ascultați, citiți și băgați la cap și răspunsurile primite. Dezinteresat. Sau mai bine zis foarte interesat pentru a ne păstra o fărâmă de calitate pentru prestațiile noastre contabile. A profesiei pe care ați îmbrățișat-o nici într-un caz pentru a vă bate joc de ea!



#245958 imi trebuie casa de marcat ?

Postat de Mares Stefan on 14 November 2011 - 10:40 AM in Arhiva

1. Da.
2. Da.
Fiscalizarea unei noi case de marcat la punctul de lucru respectiv acum, după 2 luni, trebuie justificată şi explicată cum că aţi vrut să vă convingeţi că acel punct de lucru are viitor! Şi pentru că da, v-aţi hotărât să faceţi o nouă învestiţie întro nouă, altă casă de marcat.
Iar cel "volant" îşi va continua menirea volantă!



#234947 noua declaratie inventar sanatate / 2011

Postat de Mares Stefan on 08 January 2011 - 11:30 AM in Arhiva

Nu cred să fiu Off topic, dar dvs. știți că CNAS Casa Națională de Asigurare de Sănătate a fost înființată atunci când s-a considerat necesar, oportun și just ca toate CONTRIBUȚIILE pentru sănătate datorate și plătite de angajatori, respectiv reținute de la și plătite în numele salariaților, au fost date spre GESTIONARE acestei CNAS!
Care trebuia să asigure din veniturile colectate finanțarea la nivel național a SĂNĂTĂȚII. Competențele și atribuțiile Ministerului sănătății fiind reconsiderate atunci și restrânse ...considerabil.
Numai că ... constatând că ...acest buget an de an se-nchide cu-n excedent, ca și cea a pensiilor (finanțat tot din contribuțiile pentru asigurări sociale), pe atunci , onor guvernul a propus și hotărât cu încuviințarea parlamentului că România are nevoie de o centralizare a tuturor bugetelor , în faza de colectare a veniturilor întro oală, și de acolo urmează să se facă distribuirea sumelor finanțarea sănătății, învățământului, armatei și administrației, etc. etc. etc. după cum vor fi aprobate prevederile bugetelor ...de cheltuit ... prestabilite ca plafoane aprobate, inclusiv pe articole bugetare. RUPTE total de SURSELE SPECIFICE de venituri!
Și atunci ... de fapt ...de ce mai avem nevoie de CNAS ?!
Adică ...exemplu clasic ... întro primăvară , a apărut un ghiocel în grădina imperială. Împărăteasa Maria Terezia văzând și bucurându-se de apariția și existența ghiocelului, pe loc a înființat un post de santinelă, și garda imperială a început să asigure paza , zi și noapte, săptămâni, și luni,las rând, a trecut , primăvare, vara, toamna, a venit iarna , și iar primăvara .În jurul postului au apărut iar ghioceii pe care unii dintre santinelele plictisiți le-au rupt, alții le-au călcat în picioare .
...Și au trecut anii ... și ...după primul război mondial ...guvernul austriac ...s-a trezit cu un post de santinelă în mijlocul grădinii imperiale al cărui consemn de păzit nimeni nu -l mai știa! Dar santinelele au fost schimbate din 4 -n 4 ore!

Ei în cazul CNAS-ului situația este nițel altfel sau puțin diferit. Numai că ... în loc să ajungă banii la cei care se ocupă de sănătate, se irosesc pe cei care ... țin evidența ...hârtiile ... aferente, dar care încă ..nu au vindecat pe nimeni!
Și-n unele cazuri au sustras chiar cadrele medicale de la menirea lor ... de a vindeca! Punându-i să genereze ...BIROCRAȚIE, FUNCȚIONĂRIME, SUPRASTRUCTURI de finanțat din resurse ...colectate ...sub alt titlu, cu altă destinație ...declarată!

PS. opinia mea nu este POLITICĂ!
Este de natură managerială.
Bugetară.
După care despre cifre și numere trebuie să vorbim numai când vorbim de veniituri ...și de cheltuieli! ... exprimate în lei.
După necesitate, oportunitate și legalitate!



#195798 asociati - diverse probleme

Postat de Mares Stefan on 04 March 2009 - 03:58 PM in Arhiva

Fiecare casă cu obiceiurile sale. Despre cum se poate contabiliza, am spus. Șinici o treabă deosebită nu a fost până când nu s-a născut "simplificarea" cu conturile colectoare! De atunci ...fac contabilități și plăți și unii și alții.
Fiind plătit deci credit cont 512, debitând 455. Dacă are dividende de luat, se poate debita 457, plătind și ...dacă încă nu sunt deja achitate...impozitul pe dividende. Și dacă nici...nici, veți debita 461, Debitori.
Cât despre obiceiuri... eu nu țin să spun nici azi cum fac, ci chiar mă documentez că zic bine ce zic (scriu)! Că...în rest!



#195776 asociati - diverse probleme

Postat de Mares Stefan on 04 March 2009 - 02:41 PM in Arhiva

Cu ordin de plată. Către trezorerie. Menționând numărul contractului de asigurări încheiate de persoana asociatul unic și numele lui,bine-nțeles. Suma datorată - de plată - plătită trebuie declarată la fisc. Pentru ca din contul colector să fie dirijat corect.



#233757 asociati - diverse probleme

Postat de Mares Stefan on 30 November 2010 - 08:28 PM in Arhiva

Da.
Persoanelor fizice puteți plăti ...oricât datorați!
Dacă suma depășește 15000 euro trebuie să raportați la BNR, respectiv celor care se ocupă de "spălarea banilor murdari" să constate că dvs. ați achitat ... chiar și numai ... bani curați!
Nicidecum albiți!



#195803 asociati - diverse probleme

Postat de Mares Stefan on 04 March 2009 - 04:26 PM in Arhiva

Legea este aceeași, aplicanții sunt diferiți! Câte case atâtea interpretări ori obiceiuri, când de fapt ca la SMURD procedurile ar trebui doar să conteze! Că pacientul a murit...ce mai contează!
P.S. Interpretarea liberală a legii spune că: Tot ce nu este interzis, este permis. Și asociatul unic este o persoană care trebuie să fie asigurată, nu? Cândva niște minți ce se apreciau iluminate, ziceau că asociatul unic nu poate fi și salariatul propriei sale firme. Pe urmă au zis că , ba poate, dar să pună portatrul, paznicul, ori secretara, pe bază de decizie de delegare competențe să-i semneze contractul individual de muncă. Și de atunci unii au rămas fără contract individual de muncă, dar cu contracte de asigurări sociale încheiate în nume propriu, și cu contribuții achitate de firmă. Iar dacă contabila zicea că are de adus bani de acasă, o și asculta! Deși în 455 avea sold creditor!..



#195785 asociati - diverse probleme

Postat de Mares Stefan on 04 March 2009 - 03:07 PM in Arhiva

Păi dacă ar fi plătit din banii proprii, cu chitanță, la caseria respectivă, am mai fi aflat noi de această chestiune? Financiară? De contabilizat? Iar dacă am aflat atunci, "clientul nostru, stăpânul nostru": Îl servim! Că doar nu din compensațiile cuvenite contabilului a pretins să se facă plata. Că ...asociatul unic... are probabil un sold creditor ori la 457 ori la 455 . Nicidecum, dar mai știi, la 462! Sau unul debitor la 461! Dumnealui răspunde!



#195806 asociati - diverse probleme

Postat de Mares Stefan on 04 March 2009 - 05:24 PM in Arhiva

Vezi postareaSimen, la Mar 4 2009, 04:18 PM, a spus:

Care este declaratia necesara pentru fisc? Este vorba despre Declaratia 102?
Da. Nu-i suficient?



#234954 ERORI CONTABILE-CORECTII!

Postat de Mares Stefan on 08 January 2011 - 12:28 PM in Arhiva

Suma. Soldul creditor al contului 441. Și final pe exercițiul precedent. Și de deschidere, ca sold inițial.
A fost achitat 550 .conform Declarației 101. deci 441 = 5311 cu 550 lei și concomitent 117 = 441 cu 3 lei.



#234961 ERORI CONTABILE-CORECTII!

Postat de Mares Stefan on 08 January 2011 - 01:18 PM in Arhiva

Nu văd rostul folosirii contului 542. A fost achitat impozitul pe profit. Deci 441 = 5311 cu suma de 550.



#233830 ERORI CONTABILE-CORECTII!

Postat de Mares Stefan on 03 December 2010 - 06:41 PM in Arhiva

Metoda uzitată de majoritatea contabililor este de a face înregistrări în exercițiul curent privind exercițiile precedente , utilizănd în loc de conturile de cheltuieli 6xx, debitarea contului 117, respectiv în loc de conturile de venituri 7xx , creditarea contului 117. În consecință, nu sunt afectate profiturile exercițiului curent ,reflectate în contul 121.
Deci de regulă nu trebui să refacem contabilitatea pe toate exercițiile precedente ,potrivit documentelor justificative omise a fi înregistrate atunci, când trebuia ,potrivit datei întocmirii lor, și în consecință nici nu facem rectificative la D.101 , decât. de regulă pe ultimul exercițiu deja închis, raportat.
Deci în 2010 trebuie să depuneți obligatoriu cel puțin o rectificativă la D.101 pe anul 2009.
Însă legal, respectiv potrivit Codului de procedură fiscală puteți să depuneți din proprie inițiativă rectificative pe ultimii 5 ani, deci și pe 2006, 2007, 2008,respectiv după am mai spus pe 2009, după cum și fiscul poate verifica, de regulă și verifică activitatea desfășurată de la ultimul control fiscal, și celmult în ultimii 5 ani și modul ei de reflectare în contabilitate , respectiv modul în care au fost stabilite și declarate , pe de o parte, respectiv plătite, pe de altă parte impozitele și taxele datorate, , printre care și impozitul pe veniturile realizate sau/și impozitul pe profit.
Pentru că accesoriile , majorările și penalizările , se calculează de la data de la care datorați sumele respective stabilite cu titlu de impozit pe profit pe 2005, 2006, 2007, 2008 și 2009!



#234651 ERORI CONTABILE-CORECTII!

Postat de Mares Stefan on 04 January 2011 - 11:47 AM in Arhiva

Vezi postareaandreidoina, la Jan 4 2011, 12:36 PM, a spus:

buna ziua,am o problema si nu stiu cum sa o rezolv: am preluat o firma si are inregistrate venituri eronate pe anul 2010 cum pot rectifica aceste erori?
Simplu: Stornați toate înregistrările eronate, și pe baza documentelor justificative valabile faceți înregistrările corecte.



#234301 ERORI CONTABILE-CORECTII!

Postat de Mares Stefan on 17 December 2010 - 12:21 PM in Arhiva

Vezi postareaionelidi, la Dec 17 2010, 01:55 PM, a spus:

Buna ziua!

Am si eu o mare problema .
Sunt administratorul unei societati de constructii care a fost infintata in anul 2005 ca neplatitor de tva.In anul 2008 contabila (nu am avut niciun fel de contract din pacate) m-a sfatuit sa imi schimb facturierul cu unul ca platitor de tva pe motivul ca am depasit cifra de afaceri 2 miliarde.Eu m-am comformat avand mare incredere in ea .Intre timp situatia nostra contabila a inceput sa se inrautateasca dramatic in sensul ca nu mai reuseam sa o contactez telefonic,nu imi raspundea la usa , email etc.Am hotarat sa imi iau actele si sa caut un alt contabil(dupa multe presiuni am reusit sa recuperez toate actele sper).Am gasit o firma de contabilitate care intentiona sa preia firma pe care o administrez insa din pacate m-au refuzat dupa ce au fazut situatia reala.Am inteles ca societatea noastra nici macar nu este inregistrata ca fiind platitoare de tva( cu toate ca eu am facturat 2 ani cu tva) bilantul nu a fost depus , lipsesc foarte multe acte , registre declarati etc.Va rog sa ma ajutati cu niste sfaturi sunt putin derutat si nu mai inteleg nimic . Cineva m-a sfatuit sa ma duc acum si sa fac o cerere cum ca as dori sa trec la statutul de platitor de tva, alcineva imi spunea sa inchid firma insa eu nu stiu situatia firmei am de platit impozite, taxe etc.si nici nu intentionez sa o inchid :thumbup: .
Multumesc .

"Erori contabile-corecții" pentru mine înseamnă că există o evidență contabilă cu erori, de corectat! Nicidecum o administrare incompetentă a unei firme, care ... nu a făcut ... nici un contract de prestări servicii sau CIM cu un oarecare contabil, care .... dacă am priceput eu , are telefon email, și ...poate fi găsit la o adică!
Dar , de fapt, de ce ar fi căutat ?
Pentru că este ocărât ...fără dovezi? Dacă a lucrat la negru , denunțați-l! Dacă este contabil autorizat reclamați-l publivc , să se știe cum își respectă clienții, ori cum își onorează comenzile!
Dar mai înțeleg că dvs. sau mai exact, firma dvs. a executat lucrări de construcții.
Pe bază de contracte de antrepriză încheiate cu fiecare beneficiar, client în parte, nu ?
Deci ați avut și salariați , muncitori cu CIM , înregistrate la ITM, precum și ștate de plată, salarii plătite și acaretuzrile aferente virate la bugetul consolidat al statului,nu ?
Iar acum , să sperăm că aveți chiar toate documentele primare, justificative, care așteaptă din 2008 să fie contabilizate.
Deci angajați-vă un contabil și vă va aduce și evidența contabilă la zi, și va depune și toate declarațiile fiscale reglementate, pe de o parte.
Iar pe de altă parte vă va lua cu dumnealui la finanțe, ITM; Casă de Pensii, ori CJAS, să semnați procesele verbale de constatare inclusiv a contravențiilor și să acceptați sau să contestați ...constatările lor. Oricum TVA colectată pe facturi este colectată și ,presupun eu, încasată!
Eu înțeleg că dvs. încă de atunci știați că TVA este o taxă colectată în numele statului.
Deci ... știați și despre Decont TVA , și mai știați că există și că ... ar trebui să aveți și Jurnale de vânzări și de cumpărări, cel puțin , dacă uită de evidență contabilă ...duceți lipsă ?
Deci... dați o adresă de email la care așteptați oferte pentru a vă pune ...în curat!
Fiscal.
Contabil.



#245502 Dividende

Postat de Mares Stefan on 28 October 2011 - 08:32 AM in Arhiva

Terenurile ori clădirile se transcriu pe oricare cumpărător, fie ei și foștii ori actualii asociați numai pe bază de factură și contract de vânzare-cumpărare autentificat la notar.
Pentru a nu eluda aplicarea PREȚULUI JUST AL PIEȚII! Pe de o parte.
Și, pe de altă parte, pentru a respecta preverile-condițiile legale de operare a schimbării proprietarului în Cartea funciară!
Și indiferent că transcrierea ar fi justificată de o distribuire de dividende, altfel imposibil de realizat din lipsă de dividende, sau de o diminuare a capitalului prin retragerea integrală sau în parte a aporturilor inițiale în natură la subscrierea și vărsarea capitalului.
Sau cumva nu mai sunt în vigoare aceste prevederi legale ?!

Apropo: Stimate Lexiroxi De când se aplică, și în ce situații, respectiv -de data aceasta întreb și eu:Unde scrie ? deci baza legală - ca impozitul pe dividende datorat să fie nu dedus din dividendele cuvenite, repartizate fie asociatului fie acționarului (457 = 446) ci să fie trecut pe costuri , adică 635 = 446 ?!
Nu de alta dar acest impozit este calculat și reținut prin stopaj la sursă, și-ntotdeauna plătit de distribuitorul dividendelor, adică de societatea comercială unde s-a sau care a realizat profitul ce fost distribuit drept dividende!Făcând în baza plății impozitului pe dividende înregistrarea 446 = 5121.
Nu de alta dar o societate care este chiar acționar sau asociat la o altă societate, obligatoriu încasează la fel ca orice alt acționar DIVIDENDE NETE!
Deci ... după mine acest impozit nu are cum să ajungă ... pe cheltuieli! Dar ... poate sunt depășit De aceaa vă și întreb.Luminați-mă!Vă mulțumesc anticipat.



#245478 Dividende

Postat de Mares Stefan on 26 October 2011 - 10:39 PM in Arhiva

Vezi postareaalina79, la 26 October 2011 - 09:29 PM, a spus:

Vanzarea unui teren construibil nu e scutita de TVA
Art. 141 alin 2 lit.f Prin excepție, scutirea nu se aplică pentru livrarea de construcții noi, de părți de construcții noi sau de terenuri construibile. În sensul prezentului articol, se definesc următoarele:

1. teren construibil reprezintă orice teren amenajat sau neamenajat, pe care se pot executa construcții, conform legislației în vigoare;

Da, parcă aș accepta punctul dvs. de vedere, numai că a fi intravilan, nu înseamnă că este neapărat și construibil. Dacă ar fi ocupat de o clădire, deci deja construit, atunci nu ar fi vândut ca teren ca atare ci ca și un imobil-clădire cu teren.
De fapt PUZ-ul aprobat de consiliul local al localității pentru zona respectivă ne poate indica întradevăr că pe terenul respectiv se poate sau nu construi și ce fel de construcții se pot edifica. Pe de o parte.
Pe de altă parte societatea plătitoare de TVA vinde asociatului său. Deci dacă vinde cu mențiunea "scutită de TVA" și la data controlului terenul este la fel de liber de orice edificiu, nu văd cum inspectorul să susțină că ba nu e scutită de TVA!
Dacă în schimb deja este ridicată o casă ori o vilă sau alt edificiu la data controlului, atunci ... desigur uită că a fost nu numai construibil, ci chiar s-a construit deja! Numai că ...bun de plată rămâne societatea, firma vânzătoare. Iar TVA-ul de colectat este cotă parte din prețul încasat. Adică ... s-ar putea ca asociatului - cumpărător să-i și convină fortuit sau nu constatarea fiscului!
Ceea ce este RELEVANT pentru oricine care zice-se că vrea să respecte prevederile codului fiscal, dar minimalizând costurile, adică impozitele și taxele datorate, atunci în cazul tranzacțiilor imobiliare - vânzări de terenuri și de clădiri - chiar că sunt nenumărate portițe interpretabile , și eventualele constatări ale fiscului devin vulnerabile, contestabile!
SIMPLU, ELEMENTAR, RAȚIONAL, de la sine înțeles, ar fi ca legea să prevadă că în toate cazurile de achiziție a imobilelor -clădirilor sau terenurilor, de orice natură,și fie că sunt noi sau nu, și de oriunde -doar și numai cumpărătorul datorează obligatoriu, fără excepții, TVA de plată fiscului,la nivelul TVA -ului de colectat, vânzătorul fiind îndreptățit să încaseze doar și numai prețul fără TVA .
După cum tot cumpărătorul este normal să fie obligat să plătească, să suporte și toate taxele și onorariile de transcriere, inclusiv în Cartea funciară a proprietății în favoarea sa!
Dar de ce să fie simplu, dacă se poate ... complicat!



#245532 Dividende

Postat de Mares Stefan on 29 October 2011 - 06:29 PM in Arhiva

Bilanț rectificativ nu există!.
Deci dacă în cursul exercițiului curent 2011, sunt înregistrate evenimente, operațiuni, hotărâri ori decizii cu repecursiuni contabile referitoare la exercițiile precedente, de reflectat acum în evidența contabilă, se vor face înregistrările, desigur, acum, în exercițiul fianciar 2011.
În bilanțul pe 2011 se vor explicita, menționa de ce dividendele repartizate de 100.000 nu au fost integral distribuite, plătite, ci în cursul anului s-a revenit și 60000 a fost stornat!.
Adică nu se face înregistrarea 457 = 117 60000,
ci se fac înregistrările
121(analitic 2010)= 457 60000 în roșu, deci stornat, și, concomitent
121(analitic 2010)= 117(analitic 2010) 60000 .
Pe baza hotărârii AGA de revenire asupra hotărârii inițiale de repartizare a profitului net pe 2010!
Bilanțul unei firme este întocmit, și verificat, dacă se constată greșeli, se revine și se corectează. Bilanțul "verificat" se supune certificării cenzorilor sau auditorilor. Dacă aceștia au obiecțiuni, , vor să refuze certificarea sau vor să -l certifice doar cu rezerve, CA poate reveni și corecta pentru a se ține cont și conforma părerii, opiniei cenzorilor sau auditorilor. Sau nu. CA nu acceptă să modifice bilanțul. Bilanțul semnat , aprobat de CA se prezintă în AGA. AGA ori aprobă ori îl respinge și dispune modificarea considerată justă! Și-l aprobă în forma refăcută, corectată, la o nouă AGA! Oadată aprobată în AGA , bilanțul devine document CE NU MAI POATE FI SCHIMBAT, MODIFICAT. Orice imixtitudine, modificare de cifre însemnând FALS, și UZ de FALS!
Adică spre exemplu cosmetizarea unui bilanț ca la o proximă licitație să nu fie depunctată firma denotă ÎNSTIGARE LA FALS. Care dacă este realizată este un act FALS, și fiindcă este folosit la licitație, se săvârșește și infracțiunea de uz de fals.
Deci renunțați la rectificative în cazul BILANȚULUI!



#234359 Dividende

Postat de Mares Stefan on 20 December 2010 - 01:31 PM in Arhiva

Nu susțin că neapărat eu am dreptate, dar din textele citate am înțeles că pe la SIF-uri se consideră că ADUNAREA GENERALĂ A ACȚIONARILOR ... care deși nu reunește pe toți acționarii , indiferent câte acțiuni ar deține ... deci acest AGA, poate hotărâ cu majoritate de voturi ... adică cu un număr de voturi care reprezintă 1 + 50% din acțiunile deținute de acționarii prezenți la aceea AGA care uită că ,în sfârșit, poate adopta hotărâri VALIDE , deci acest AGA ... poate hotărâ EXPROPRIEREA celorlalați acționari, absenți de la aceea AGA.
Adică dacă și-ar fi propus ca să aprobe trecerea acestor dividende la Alte rezerve, mai înțelegeam.
Dar de unde până unde să aprobe ...prescrieree dreptului lor de a primi acele dividende, care ...sunt proprietatea lo, numai a acelor acționari ...probabil..absenți ... sau poate prezenți , dar în minoritate , dar care nu și-au ridicat ...dividendele cuvenite ?!
Prescrierea ori este ori nu este legală!
Nu se aprobă!
Și culmea! Asupra acestor PRESCRIERI se vor pronunța CINE ?
O MINORITATE PREZENTĂ LA AGA ?!
Adicîă asupra expoprierii, spolierii celorlalți acționară care nu s-au obosit să-și ridice dividendele lor. Probabil și pentru că nici măcar nu știau de ele!
Deci ... din punctul meu de vedere ... este o hotărâre lipsită de valoare juridică, nulă de drept. Neconstituțională. Pentru că nici statut, act constitutiv, prevedere legală din 1991 încoace nu poate conține ATINGEREA DREPTULUI DE PROPRIETATE A CUIVA.
Deci ... eu vă mulțumesc pentru vigilența dvs. că ați sesizat aceste ANOMALII!
Care încă odat-mi întărește convingerea că unii administratori ... se cred buricul pământului și deși sunt retribuiți cu zeci de mii(sute) de euro, sunt, se dovedesc de o incompetență crasă!
Și-și mai găsesc și auditoriu care să-i aplaude și să-i mai și voteze!
De buni ce sunt!
Cât despre competența lor ... vorbește, stă mărturie ... ordinea de zi propusă AGA-i spre aprobare!



#234296 Dividende

Postat de Mares Stefan on 17 December 2010 - 09:49 AM in Arhiva

Și ați considerat normal ?
Ce ați fi făcut dacă ați fi avut un asociat italian, plecat din țară, a cărui declarație "de acord " vă lipsea ?!
De fapt unde scrie că banca, orice bancă , mai poate exercita un control realabil asupra modului în care dispuneți de disponibilitățile firmei, din moment ce sunteți cine sunteți, aveți specimenul de semnătură și puteți dispune orice transfer de fonduri -disponibilități bănești - din cont întrun alt cont ... cu orice titlu legal ... bine-nțeles purtând întreaga răspundere administratrivă, civilă, și penală, respectiv materială pentru consecințele acțiunilor dvs.?
Cumva și la ridicarea numerarului necesar plății salariilor vă verifică dacă aveți ștate de plată, și ați făcut, dacă ați făcut, corect sau oricum viramentele, ordinele de plată pentru impozitul pe salarii și pentru toate contribuțiile datorate de angajator sau reținute din salarii ?
Că ... dividendele distribuite trebuie să fie reale și legal stabilite , aprobate de Adunarea Generală a Acționarilor (asociaților), spune legea, verifică fiscul , ia la cunoștință marele public ... prin și ca urmare a depunerii actelor .... bilanțului cu toate anexele inclusiv privind repartizarea profitului ... la ORC, și din 2011 iarăși, din nou, la fisc (că ORC-ului convine să le primească totul pe tavă ...pe monitor, direct), și ... este adevărat că , da, bilanțul cu toate anexele sale trebuie să-l prezentați, depuneți, la bancă, eventual împreună cu "ultima" balanță conabilă întocmită, ... eventual chiar la toate bancile unde aveți conturi deschise, dar ... nu , nicidecum ... când vreți să ridicați dividendele!
Ci pentru că aveți deja contractat și utilizat credite, respectiv vreți să luați alte credite.
După cum vă cere și firma de leasing de unde ați luat autovehiculele dvs. în leasing.
Deci...

Sau ... oare de ce cere BRD ... declarația că nu ați ridicat ...dividendele din altă bancă ?!
Credeți că-n Franța GSG procedează ...la fel ?!

Mira-m-aș!



#234362 Dividende

Postat de Mares Stefan on 20 December 2010 - 08:44 PM in Arhiva

Deci ... eu am admis încă în prima mea propoziție ... că s-ar putea să nu am dreptate.
Mai corect spus afirmația sună așa: Aveți dreptate, dar nu mai aveți dreptul.
Adică ... aveți , ați avut un termen de recurs, de apel, de contestare, și dacă până la expirarea termenului nu ați acționat, instanța nici nu mai dezbate speța ... pe fond!
Ați pierdut pentru că ...ați pierdut termenele legale.
Doar că ... spre exemplu ... toate hotărârile luate de AGA ... depuse la ORC în termen ... publicate în Monitorul Oficial al României, necontestate în termen, devin opozabile oricui, nu mai că ... dacă ... încalcă legea ...atunci devin nule .
Există cazuri de nulitate relativă cât și cazuri de nulitate absolută. (Când intervine nulitatea ? Păi cam atunci când ai cu siguranță dreptate, iar dreptatea ta nu este una falsă, ci se bazează pe adevăr, pe fapte reale ... ce se pot dovedi. Poți invoca orice ... dar nu și necunoașterea ...legii.)
Iar dacă ...încalcă constituția, drepturile conferite de constituție, atunci fiind ... neconstituționale, iară devin anulabile ! Retractabile. Rejudecabile.
Revenind la ... ceea ce au hotărât instanțele din România. îmi permit să mă îndoiesc de tot ce s-a hotărât în spețele în care FPS, APAPS, AVAS , ori chiar SIF-urile sau firmele cu captal majoritar de stat (CFR, etc.) au fost ...parte.
Pârât ori reclamant.
Indiferent.
Toate sentințele ...analizate ... de sau ca un istoric... dovedesc ... cum și în ce măsură corupția în justiție și-a făcut cărări sau bulevarde bătătorite de cei care ... au investit intro hotărâre judecătorească ... care să-i îmbogățească!
Alături de alții!
Pe seama ...celor mulți, interesele cărora de ... au fost desconsiderate de ... unii directori. Vinovați cel puțin de incompetență dacă ni și de alte culpabilități.
Dovedite.
Deci ...



#245429 Dividende

Postat de Mares Stefan on 25 October 2011 - 12:20 PM in Arhiva

Vezi postareacorneliuss, la 25 October 2011 - 10:02 AM, a spus:

Am cautat in topic, dar nu am gasit o situatie similara:

Societatea are un teren, intravilan, pe care administratorul vrea sa-l ia ca dividend. In balanta, in soldul 117 exista profit din care s-ar putea face oricand repartizarea la dividende. Am inteles ca se incheie un contract de vanz-cump intre societate si administrator, se intocmeste factura (ca si cum ar fi o vanzare)... Deci s-ar plati impozit pe dividende si TVA? Mentionez ca societatea este platitoare de TVA, iar terenul este probabil construibil (nu este nimic construit pe el). Terenul a fost cumparat in 2008, nu a fost reevaluat niciodata.
Ma poate ajuta cineva cum se procedeaza in acest caz? Ce documente ar trebui intocmite si care sunt inregistrarile in contabilitate?

Multumesc.
Deci , pe de o parte, livrarea/vânzarea de terenuiri fie și intravilane, construibile, este o operațiune scutită de taxă, TVA. (Vezi Codul fiscal art.141 alin.(2) litera f).) Pentru vânzarea terenului, fie și asociatului ori administratorului, se face factură și CONTRACT DE VÂNZARE-CUMPĂRARE în formă autentificată, certificată de un notar public și care se operează, se înregistrează în Cartea funciară. (schimbul de proprietar). Terenul nu trebuie neapărat REEVALUAT, decât dacă, nu există tranzacții similare în zonă, sau prețul "just" ce se poate afla și de la un birou notarial, nu este acceptat de administratorul-cumpărător! Costul reevaluării, dacă se consideră totuși necesar a fi făcută, se poate suporta fie de societate, fie de cumpărător! În cazul dvs. administratorul va prefera prima variantă.
Iar pe de altă parte existând profituri nete reportate, nerepartizate se poate hotărâ, de AGA, repartizarea lor ca dividende și după ce hotărârea AGA este executorie (depusă la ORC și rămasă necontestată) , dividendele se pot distribui. Se stabilește impozitul pe dividende care se plătește și dividendele nete, de plătit, se pot compensa cu creanța născută din facturarea terenului, eventual chiar prin operarea în Registrul de casă a încasării contravalorii terenului vândut și imediat a plății sumei reprezentând dividende distribuite. Și după caz dacă cele două nu sunt egale, diferența de dividende cuvenită peste valoarea terenului se achită cu cash tot atunci sau doar ulterior! Iar dacă dividendele ar fi mai mici decât prețul terenului facturat, atunci cumpărătorul, administratorul va plăti diferența tot atunci sau doar ulterior.
Înregistrările contabile sunt:
Vânzarea terenului 411 (sau 461, sau 455) = 7573 cu valoarea terenului din factură
Concomitent pe baza aceleiasi facturi se trece pe costuri valoarea acestui activ ieșit din patrimoniu 6583 = 211
Repartizarea rezultatelor reportate la dividende pe baza hotărârii AGA 117= 457
Stabilirea impozitului pe dividende de 16 % reținut prin stopaj la sursă, 457 = 446
Plata impozitului pe dividende 446 = 5121
Plata dividendelor nete 457 = 5311
Sau, în cazul nostru, compensarea cu creanța izvorâtă din valoarea terenului vândut 457 = 411 .
Distribuirea dividendelor



#245459 Dividende

Postat de Mares Stefan on 26 October 2011 - 10:43 AM in Arhiva

Plătitorii de TVA, emit, întocmesc obligatoriu facturi cu rubrică distinctă pentru TVA , de facturat.
În cazul în care operațiunea facturată este o operațiune scutită de plata TVA, sau se aplică taxarea inversă, etc,etc.etc. pe factură se va menționa explicit articolul, aliniatul și litera din Codul fiscal aplicabil!
De unde va rezulta orice altă implicație pentru părțile implicate în tranzacție, spre exemplu că ar fi sau nu "cu sau fără drept de deducere" ș.a.m.d.




Cometa SQL