Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
G David's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


G David's Content

There have been 93 items by G David (Search limited from 09-January 08)



Sort by                Order  

#225908 zile de lucru

Postat de G David on 15 May 2010 - 09:19 AM in Arhiva

Nu se vor plati 6 zile.



#242621 Virament din contul unui PFA catre o persoana fizica

Postat de G David on 27 June 2011 - 09:00 AM in Arhiva

Se inregistreaza in RJIP si centralizatorul cheltuielilor nedeductibile.
Ordinul nr. 1040/2004 prevede:
51. ,,Orice sumă plătită, respectiv încasată, în numerar sau prin bancă se va înregistra în mod obligatoriu, cronologic, în Registrul-jurnal de încasări și plăți (cod 14-1-1/b).
Cheltuielile deductibile plafonate se stabilesc astfel încât la sfârșitul anului fiscal să se încadreze în prevederile legale.
52. Venitul net sau pierderea fiscală se calculează astfel: din totalul sumelor încasate, evidențiate în col. 5, respectiv 6, din Registrul-jurnal de încasări și plăți, se scad cheltuielile cu amortizarea fiscală a bunurilor și drepturilor, evidențiate în Fișa pentru operațiuni diverse, și totalul sumelor plătite, evidențiate în col. 7, respectiv 8, din Registrul-jurnal de încasări și plăți, și se adună sumele plătite pentru cumpărarea bunurilor amortizabile și totalul cheltuielilor nedeductibile, care se preia din centralizatorul cheltuielilor nedeductibile, acest centralizator întocmindu-se cu ajutorul unui document cumulativ,,.



#231368 valoare recuperata

Postat de G David on 19 September 2010 - 07:21 AM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Daca suma se incaseaza in exercitiul bugetar se procedeaza la stornarea de cheltuieli la capit. si art bugetar de unde s-a facut plata.
Daca suma se incaseaza in exercitiul bugetar urmator se vireaza la buget ca restituiri de fonduri din finantarea anilor precedenti.



#224251 sporuri permanente

Postat de G David on 14 April 2010 - 10:03 AM in Arhiva

Sporurile permanente se calculeaza la salariul aferent timpului lucrat.



#243567 se pot aplica penalitati la penalitati ?

Postat de G David on 04 August 2011 - 09:57 AM in Arhiva

Nu este corect sa se calculeze penalitati la penalitati! Nu se procedeaza in acest fel nici in cazul obligatiilor catre bugetele publice.



#219740 Se poate intra din concediu maternal in somaj?

Postat de G David on 20 February 2010 - 07:40 PM in Arhiva

Problema este reglementata de Legea nr. 76 din 16 ianuarie 2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj si stimularea ocupării forței de muncă
ART. 5
In sensul prevederilor prezentei legi, termenii si expresiile de mai jos au următoarele semnificații:
IV. șomer - persoana care îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
…………………………………………………………………………..
c) nu are loc de muncă, nu realizează venituri sau realizează, din activități autorizate potrivit legii, venituri mai mici decât valoarea indicatorului social de referință al asigurărilor pentru șomaj și stimulării ocupării forței de muncă, în vigoare;
ART. 16
Beneficiari ai prevederilor prezentei legi sunt persoanele in căutarea unui loc de munca, aflate in una dintre următoarele situații:
a) au devenit someri in sensul prevederilor art. 5 pct. IV lit c);

ART. 17
(1) În vederea stabilirii dreptului de indemnizație de șomaj, șomerii prevăzuți la art. 16 lit. a) sunt persoanele care se pot găsi în una dintre următoarele situații:
a) le-au încetat raporturile de muncă din motive neimputabile lor;
b) le-au încetat raporturile de serviciu din motive neimputabile lor;
ART. 34
(1) Somerii prevăzuți la art. 17 alin. (1) beneficiază de indemnizație de șomaj dacă îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:
a) au un stagiu de cotizare de minimum 12 luni in ultimele 24 de luni premergătoare datei înregistrării cererii;
b) nu realizează venituri sau realizează, din activități autorizate potrivit legii, venituri mai mici decât valoarea indicatorului social de referință, în vigoare;
c) nu îndeplinesc condițiile de pensionare, conform legii;
d) sunt înregistrați la agențiile pentru ocuparea forței de munca in a căror raza teritorială își au domiciliul sau, după caz, reședința, dacă au avut ultimul loc de munca ori au realizat venituri in acea localitate.



#221874 salariu de merit

Postat de G David on 11 March 2010 - 11:32 AM in Arhiva

In prezent conform Legii nr. 330 din 5 noiembrie 2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, salariul de merit este cuprins în coeficienții de ierarhizare.
Salariul de merit se acorda pe o perioada de un an de zile, spre exemplu 01.03.2009-28.02.2010.



#245123 registrul jurnal de incasari si plati pt. I.I.

Postat de G David on 12 October 2011 - 10:37 AM in Contabilitate I.I.

Registrul de casa se refera la numerar, iar raportul de gestiune la marfa sau ambalaje.
Intreprinderea individuala nu conduce registrul de casa!
Are obligatia conducerii registrului jurnal de incasari si plati, care este altceva decat registrul de casa.



#220758 Registrul inventar

Postat de G David on 02 March 2010 - 03:05 PM in Contabilitate PFA

Problema este reglementata de Ordinul nr. 1040/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea evidentei contabile în partida simpla de catre persoanele fizice care au calitatea de contribuabil în conformitate cu prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal
REGISTRUL-INVENTAR (cod 14-1-2/a)
Serveste ca document de înregistrare a bunurilor achizitionate sau realizate, pe baza documentelor justificative.
Se întocmeste la contribuabili într-un singur exemplar, dupa ce a fost numerotat, snuruit, parafat si înregistrat la organul fiscal teritorial.
În coloana 1 se înscrie numarul curent al operatiunilor, de la începutul activitatii pâna la data încetarii acesteia.
În coloana 2 se înscrie denumirea bunurilor.
În coloana 3 se înscrie numarul de inventar al bunurilor.
În coloana 4 se trece data (ziua, luna, anul) la care se face înregistrarea bunurilor.
În coloana 5 se înscriu felul si numarul documentului pe baza caruia se face înregistrarea bunurilor.
În coloana 6 se înscrie valoarea de achizitie sau valoarea bunurilor ramasa de recuperat.
În coloana 7 se înscrie data (ziua, luna, anul) la care iese din gestiune bunul respectiv.
În coloana 8 se înscrie suma inclusa pe cheltuieli pâna la data iesirii.
În coloana 9 se înscrie valoarea de iesire (vânzare) a bunului.
În coloana 10 se dau explicatii cu privire la identificarea bunului.
Acest registru se numeroteaza si se completeaza fara stersaturi si fara a se lasa spatii libere.
Se arhiveaza împreuna cu documentele justificative care au stat la baza întocmirii lui.
REGISTRUL-INVENTAR
+----+---------------------------------------------------------+-------------------+--------+--------+
| | INTRARI | IESIRI | | |
| +---------+--------+--------------+------------+----------+--------+----------+ | |
|Nr. | | | | | Valoarea | | Valoarea | | |
|crt.| | | Data | Felul si |de intrare| Data |inclusa pe|Valoarea| Alte |
| |Denumirea| Nr. de |achizitionarii| numarul |sau ramasa|iesirii |cheltuieli| de |mentiuni|
| | bunului |inventar| sau a |documentului| de | din | pana la | iesire | |
| | | | realizarii | |recuperat |gestiune| data | | |
| | | | | | | | iesirii | | |
+----+---------+--------+--------------+------------+----------+--------+----------+--------+--------+
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
+----+---------+--------+--------------+------------+----------+--------+----------+--------+--------+
+----+---------+--------+--------------+------------+----------+--------+----------+--------+--------+
+----+---------+--------+--------------+------------+----------+--------+----------+--------+--------+
+----+---------+--------+--------------+------------+----------+--------+----------+--------+--------+
Intocmit, 14-1-2/a
Deci se inregistreaza bunurile achizitionate sau realizate (mijloacele fixe, obiectele de inventar, s.a.)



#224596 regimul fiscal al I.I.

Postat de G David on 21 April 2010 - 09:57 AM in Legislatie specifica I.I.

Pt pct. 3 - 35.000 euro/an.



#227402 reevaluare mijloc fix

Postat de G David on 28 June 2010 - 09:28 AM in Arhiva

Codul fiscal, art. 253 (6) prevede ;În cazul unei clădiri care nu a fost reevaluată în ultimii 3 ani anteriori anului fiscal de referință, cota impozitului pe clădiri se stabilește de consiliul local/Consiliul General al Municipiului București între 5% și 10% și se aplică la valoarea de inventar a clădirii înregistrată în contabilitatea persoanelor juridice, până la sfârșitul lunii în care s-a efectuat prima reevaluare,,.
Deci, in cazul nereevaluarii se aplica cota cuprinsa intre 5% si 10% stabilita de Consiliul Local pentru fiecare localitate.



#229647 Profesiile liberale si OG nr 58/2010

Postat de G David on 10 August 2010 - 09:40 AM in Arhiva

In cazul unei activitati independente cotele de contributii individuale datorate se aplica la venitul net realizat sau norma de venit, respectiv, CAS-10,5%; CASS-5,5%; Contrib somaj-0,5%.
In cazul unei activitati independente, art 3 din anexa nr.2 Normel Metodologice de aplicare a prevederilor art. III din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 58/2010 pentru modificarea și completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal și alte măsuri financiar-fiscale la HG nr 791/2010 prevede:
(2) Persoanele care, pe lângă veniturile de natură salarială, realizează și venituri de natură profesională cu caracter repetitiv - lunar, trimestrial sau semestrial - datorează contribuțiile individuale și pentru aceste venituri de natură profesională.
(3) Persoanele care, pe lângă veniturile de natură salarială, realizează și venituri de natură profesională în mod ocazional nu datorează contribuțiile individuale și pentru aceste venituri de natură profesională



#224060 productie

Postat de G David on 10 April 2010 - 09:24 AM in MONOGRAFII CONTABILE

Trebuie sa existe concordanta intre valoarea facturii si valoarea devizului.
La o factura se pot anexa mai multe devize al caror total sa concorde cu suma din factura.



#223773 prescriere datorii furnizori

Postat de G David on 02 April 2010 - 10:16 AM in Arhiva

Da. Sumele se prescriu esalonat pe masura neexercitarii dreptului la actiune inlauntrul termenului de prescriptie de 3 ani.



#220151 prescriere datorii furnizori

Postat de G David on 24 February 2010 - 10:58 AM in Arhiva

Sunt de acord cu Florin 76 - 401=7588, conform Ordinului nr 3055/2009, care prevede:
În creditul contului 758 "Alte venituri din exploatare" se înregistreaza:
- sume prescrise, scutite sau anulate, potrivit legii, reprezentând datorii fata de furnizori, creditori diversi, actionari/asociati (401, 404, 462, 455, 457 si alte conturi în care urmeaza sa se evidentieze sumele respective);
- sume prescrise, scutite sau anulate, potrivit legii, reprezentând datorii



#223750 prescriere datorii furnizori

Postat de G David on 01 April 2010 - 07:12 PM in Arhiva

DECRETUL nr. 167 din 21 aprilie 1958 privitor la prescriptia extinctiva, prevede: art. 1 ,, Dreptul la actiune, avind un obiect patrimonial, se stinge prin prescriptie, daca nu a fost exercitat in termenul stabilit in lege. Odata cu stingerea dreptului la actiune privind un drept principal se stinge si dreptul la actiune privind drepturile accesorii. Orice clauza care se abate de la reglementarea legala a prescriptiei este nula,,.
Art. 3 ,,Termenul prescriptiei este de 3 ani.........,,
Din cele prezentate si avand in vedere prevederile Decretului nr. 167/1958 rezulta ca suma solicitata este prescrida.



#235394 PFA-Pensionar=cas,somaj?

Postat de G David on 15 January 2011 - 11:56 AM in Arhiva

Daca sunteti pensionar ca titular PFA nu datorati CAS si contributie somaj.



#225943 PFA- cheltuieli deductibile... sau nu?

Postat de G David on 17 May 2010 - 10:22 AM in Arhiva

Se trateaza ca materiale de natura obiectelor de inventar.
Dupa ce a fost inregistrata ca material de natura obiectelor de inventar, valoarea la preț de înregistrare a materialelor de natura obiectelor de inventar se inregistreaza pe cheltuieli.



#230856 PFA vs. II

Postat de G David on 05 September 2010 - 04:56 PM in Infiintare, radiere, modificare, suspendare I.I.

Ambele pot avea mai multe coduri CAEN.



#237871 PFA cu profil apicol (venituri neimpozabile)

Postat de G David on 17 February 2011 - 01:36 PM in Arhiva

Veniturile neimpozabile se raporteaza in declaratia 200 la rd. venituri scutite la plata impozitului pe venit.
Sumele primite ca subventii si cheltuielile se inregistreaza in RJÎP.



#236120 PFA contributii si nu numai

Postat de G David on 28 January 2011 - 10:36 AM in Arhiva

Ca titular de PFA, in acest caz, se mai plateste trimestrial contributie de sanatate 5,5% din venitul net (venituri-cheltuieli), iar ca urmare a declaratiei 200 se va plati si diferenta de impozit de 6%.



#236699 PFA - Registrul operatorilor intracomunitari

Postat de G David on 06 February 2011 - 10:24 AM in Contabilitate PFA

PFA nu plateste TVA, dar firma din UE va plati taxa in tara si nu stiu daca o sa mai colaboreze cu dvs!



#236688 PFA - Registrul operatorilor intracomunitari

Postat de G David on 05 February 2011 - 06:55 PM in Contabilitate PFA

Daca o firma neinregistrata ca platitoare de TVA efectueaza achizitii de bunuri cu o valoare mai mare de 10.000 de euro dintr-o tara din Uniunea Europeana, trebuie sa se inregistreze in scopuri de TVA, conform art. 153.1, printr-o procedura speciala, numai pentru aceste operatiuni intracomunitare.
PFA va fi obligata sa plateasca TVA calculata asupra valorii achizitiilor intracomunitare, fara a avea dreptul sa deduca TVA aferenta acestei operatiuni. De asemenea, persoana impozabila are obligatia depunerii unui decont special de TVA (301) pentru declararea achizitiei intracomunitare respective, precum si declaratie recapitulativa (390).



#238779 pfa

Postat de G David on 28 February 2011 - 02:09 PM in Arhiva

Ca titular de PFA nu se datoreaza CAS daca este si salariat. Contributia de somaj pt PFA nu este obligatorie.



#221954 PERISABILITATI

Postat de G David on 11 March 2010 - 06:17 PM in Arhiva

Este vorba de Hotararea Guvernului nr. 831 din 27 mai 2004 pentru aprobarea Normelor privind limitele admisibile de perisabilitate la marfuri in procesul de comercializare




Cometa SQL