Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Otilia Alupei's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Otilia Alupei's Content

There have been 1000 items by Otilia Alupei (Search limited from 31-December 07)



Sort by                Order  

#288838 Consideratii privind masurile asiguratorii si garantiile

Postat de Otilia Alupei on 13 May 2020 - 03:25 PM in Legislatie comentata, spete diverse (ANAF, MMPS, AJOFM, CNPP, ANPIS, etc ...)

https://www.mfinante...pc202002_22.pdf

CONSIDERAȚII PRIVIND MĂSURILE ASIGURĂTORII ȘI GARANȚIILE

Sebastian IORDACHE
– Expert superior Ministerul Finanțelor Publice

EXTRAS :

Codul de procedură fiscală reglementează măsurile asigurătorii ca fiind acea modalitate menită să asigure organului fiscal colectarea creanțelor fiscale, realizându-și astfel atribuția de administrare a creanțelor fiscale.

Diferența de reglementare în Codul de procedură fiscală constă în faptul că măsurile asigurătorii se înființează de către organul fiscal și nu de către un executor judecătoresc așa cum este cazul în Codul de procedură civilă.

Constituirea măsurilor asigurătorii se dispune în situația în care există pericolul ca debitorul să se sustragă, să își ascundă ori să își risipească patrimoniul, punând astfel în pericol sau îngreunând în mod considerabil colectarea.

Fisiere atasate




#288863 Modificări aduse Codului fiscal – Titlulul V Contribuții sociale obliga...

Postat de Otilia Alupei on 20 May 2020 - 04:45 PM in Materiale ANAF (MFP)

https://static.anaf....ii_tab_comp.pdf

MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE
Agenția Națională de Administrare Fiscală
Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Brașov
Serviciul Asistență pentru Contribuabili

Modificări aduse Codului fiscal – Titlulul V Contribuții sociale obligatorii

de ORDONANTA de URGENȚĂ A GUVERNULUI 69/2020*

Fisiere atasate




#288780 Obligatie fiscala cu termen 08.05.2020

Postat de Otilia Alupei on 30 April 2020 - 02:33 PM in Arhiva

vineri 8 mai 2020

Obligatie fiscala : Depunerea Declarației de mențiuni privind schimbarea perioadei fiscale pentru persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA care utilizează trimestrul calendaristic ca perioadă fiscală și care efectuează o achiziție intracomunitară taxabilă în România - Formularul 092

Cine depune : Contribuabilii înregistrați în scop de TVA care utilizează ca perioadă fiscală trimestrul și care au efectuat o achiziție intracomunitară taxabilă în România, fiind astfel obligați să își modifice perioada fiscală, devenind plătitori de TVA lunar.

Baza legala :
- Legea 227/2015 art. 322 alin.(7)
- OPANAF 169/2019



#288738 OUG nr. 53/2020 pentru modificarea și completarea unor acte normative pr...

Postat de Otilia Alupei on 22 April 2020 - 01:27 PM in Masuri in contextul pandemiei COVID-19

https://static.anaf....OUG_53_2020.pdf

Ordonanța de urgență nr. 53/2020 pentru modificarea și completarea unor acte normative privind măsuri de protecție socială determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2


EXTRAS :

Art. I. - Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecției sociale în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 231 din 21 martie 2020, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: ...........

Art. II. - Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 32/2020 privind modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecției sociale în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2 și pentru stabilirea unor măsuri suplimentare de protecție socială, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 260 din 30 martie 2020, se modifică și se completează, după cum urmează: ......

Art. III. - prelungire termen depunere documente ............ (vezi mai jos comunicatul de presa)

Art. IV. - suspendare executari silite .....

Art. V. prelungire termen depunere documente .....

_________________________________________________________________________

MMPS

16 aprilie 2020

Comunicat de presă

Guvernul a prelungit termenele pentru depunerea documentelor necesare în vederea obținerii indemnizației de șomaj

Guvernul a adoptat o Ordonanță de urgență care modifică și completează OUG nr. 30 și 32 din 2020 și care vizează protecția socială a unor categorii profesionale în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS–CoV-2.

Executivul a prelungit termenul pentru solicitarea indemnizației aferentă lunii martie cu 5 zile lucrătoare pentru profesioniștii definiți de Codul civil. Pentru categoriile nou introduse, avocații, respectiv pentru cooperațiile care vor putea depune documentația pentru persoanele cu care au încheiate convenţii individuale de muncă în baza Legii nr. 1/2005, termenul în care poate fi solicitată indemnizația este de 10 zile lucrătoare de la intrarea în vigoare a actului normativ.

Actul normativ adoptat de Guvern prevede că avocații care și-au întrerupt activitatea parțial pot beneficia, pe perioada stării de urgență, de o indemnizație lunară de 75% din câștigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor de stat pentru anul 2020, dacă în luna pentru care solicită indemnizația au realizat încasări cu minimum 25% mai mici decât media lunară pe anul 2019, dar nu depășesc câştigul salarial mediu brut prevăzut de Legea nr. 6/2020.

Executivul a decis și simplificarea unor proceduri. Astfel, cooperațiile vor putea depune la AJPIS documentele necesare pentru obținerea indemnizației de șomaj pentru persoanele cu care au încheiate convenţii individuale de muncă, iar AJPIS plătește către cooperație, care apoi va plăti indemnizațiile către persoane în maximum 3 zile lucrătoare.

Noua ordonanță de urgență mai stabilește că indemnizațiile acordate în baza OUG nr. 30/2020 sunt exceptate de la executarea silită, prin poprire, măsură care va înceta la 60 de zile după încheierea stării de urgență.
În cazul șomerilor, Executivul a decis prelungirea acordării indemnizației de șomaj pentru cei cărora le încetează acest drept pe perioada stării de urgență, iar în cazul pensionarilor, s-a decis suspendarea sau neînceperea executării silite asupra drepturilor lunare plătite și prin casele sectoriale de pensii.

Sunt prevăzute și excepții în privința pensionarilor și persoanelor încadrate în grad de handicap, în sensul că aceștia pot cumula veniturile proprii - pensia, respectiv veniturile obținute de persoana încadrată în grad de handicap – cu indemnizația de care pot beneficia conform OUG nr. 30/2020, cu modificările și completările ulterioare.

Ordonanța de urgență stabilește, în același timp, modalitatea de aplicare a prevederilor Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, pentru indemnizațiile prevăzute la art. XV din OUG nr.30/2020, referitoare la plata impozitului pe venit și a contribuțiilor de asigurări sociale de stat și a celor de asigurări sociale de sănătate, respectiv modalitatea de calcul, reținere, plată și declarare a obligațiilor fiscale aferente acestor indemnizații.

Serviciul Comunicare, Mass-Media și Relații cu Publicul

Fisiere atasate




#288719 OMFP 1780/2020 pentru stabilirea valorii sumei indexate care se acordă sub fo...

Postat de Otilia Alupei on 14 April 2020 - 01:56 PM in Tichete culturale

https://static.anaf....P_1780_2020.pdf

ORDIN Nr. 1780/2805/2020 din 20 martie 2020 pentru stabilirea valorii sumei indexate care se acordă sub formă de tichete culturale pentru intervalul calendaristic cuprins între data de 1 aprilie 2020 şi data de 31 iulie 2020

EXTRAS :


Art. 1. -

(1) Pentru intervalul calendaristic cuprins între data de 1 aprilie 2020 și data de 31 iulie 2020, valoarea sumei care se acordă lunar, respectiv ocazional, sub formă de tichete culturale, stabilită potrivit prevederilor art. 33 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.045/2018, este de maximum 160 lei/lună, respectiv de maximum 320 lei/eveniment.
(2) Valoarea nominală stabilită la alin. (1) se aplică și pentru lunile august și septembrie ale anului 2020.


Art. 2. -

Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



Ministrul finanțelor publice,
Vasile-Florin Cîțu


Ministrul culturii,
Bogdan Gheorghiu



#288956 Obligatii fiscale cu termen 25.06.2020

Postat de Otilia Alupei on 11 June 2020 - 12:40 PM in Arhiva

Data de 25 iunie 2020 este termenul limită pentru depunerea următoarelor declarații:

Formular 097 "Notificare privind aplicarea/încetarea aplicării sistemului TVA la încasare"( O.P.A.N.A.F. nr. 1503/2016)
– se depune pentru:
- ieșirea din sistem, prin depășirea plafonului de 2.250.000 lei, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare perioadei fiscale în care persoana impozabilă care aplică sistemul TVA la încasare a depășit plafonul ;
- ieșirea din sistem, prin opțiune, între data de 1 și 25 ale oricărei luni - persoanele impozabile care aplică sistemul TVA la încasare și care nu depășesc în cursul unui an plafonul de 2.250.000 lei, dar care renunță la aplicarea sistemului respectiv.
Persoanele impozabile nu pot renunța la aplicarea sistemului TVA la încasare în primul an în care au optat pentru aplicarea sistemului, potrivit art. 282 alin. (5) din Codul fiscal, cu excepția situației de la lit. c).

Formular 100 ”Declarație privind obligațiile de plată la bugetul de stat” (O.P.A.N.A.F. nr. 587/2016, cu modificările și completările ulterioare)
– se depune de contribuabilii cărora le revin obligațiile declarative și de plată pentru impozitele, taxele și contribuțiile cuprinse în Nomenclatorul obligațiilor de plată la bugetul de stat, cu termen de declarare lunar/alte termene.

Formular 112 "Declarației privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate” (O.M.F.P. nr. 3063/2019)
– se depune pentru obligațiile aferente lunii mai 2020, de către:
- persoanele fizice și juridice care au calitatea de angajatori sau sunt asimilate acestora potrivit Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, la care își desfășoară activitatea sau beneficiază de concediul medical și indemnizații de asigurări sociale de sănătate persoanele prevăzute la art. 136 lit. a) și b) și art. 153 alin. (1) lit. a) -d) de către entitățile prevăzute la art. 147 alin. (1) din aceeași lege, precum și de către orice plătitor de venituri de natură salarială sau asimilate salariilor.
- contribuabilii prevăzuți la art. 147 alin. (12) și (13), art. 151 alin. (5) și (6), art. 168 alin. (2), art. 169 alin. (1) lit. b) și art. 174 alin. (5) și (6) din Codul fiscal, care au obligația să depună declarația și să achite contribuțiile sociale obligatorii, potrivit legii, precum și de plătitorii de venit prevăzuți la art. 681 alin. (2), art. 72 alin. (2), art. 84 alin. (8) și art. 125 alin. (8) - (9) din Codul fiscal.
- angajatorii prevăzuți la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal, care desfășoară una sau mai multe activități și în domeniile de activitate prevăzute la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal și îndeplinesc condițiile privind acordarea facilităților fiscale privind scutirea angajaților de la plata impozitului pe venit și contribuțiilor de asigurări sociale de sănătate, reducerea cotei contribuției de asigurări sociale, reducerea cotei de contribuție asiguratorie pentru muncă datorată de angajator la nivelul cotei care se face venit la Fondul de garantare pentru plata creanțelor salariale, precum și scutirea de la plata contribuțiilor de asigurări sociale datorate de angajatori, în cazul condițiilor deosebite de muncă sau în cazul condițiilor speciale de muncă.

Formular 224 „Declarație privind veniturile sub formă de salarii și asimilate salariilor din străinătate obținute de către persoanele fizice care desfășoară activitate în România” (O.P.A.N.A.F. nr. 3780/2017)
- se depune de către persoanele fizice care își desfășoară activitatea în România, obțin venituri sub formă de salarii sau asimilate salariilor de la angajatori care nu au sediu social, sediu permanent sau reprezentanță în România și care datorează contribuțiile sociale obligatorii pentru salariații lor, potrivit prevederilor legislației europene aplicabile în domeniul securității sociale, precum și ale acordurilor privind sistemele de securitate socială la care România este parte, și care nu au încheiat cu angajatorul un acord referitor la obligația declarării și plății contribuțiilor sociale obligatorii.

Formular 300 ”Decont de TVA” (O.P.A.N.A.F. nr. 2227/2019)
– se depune de persoanele înregistrate în scopuri de TVA conform art. 316 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, cu perioadă de raportare lunară. Atenție! Decontul se depune și de contribuabilii care au solicitat scoaterea din evidență ca plătitor de TVA conform art. 310 alineatul (7) din Codul Fiscal până la 11 mai 2020.

Formular 301 ”Decont special de TVA” (O.P.A.N.A.F. nr. 592/2016)
– se depune de persoanele care nu sunt înregistrate și care nu trebuie să se înregistreze în scopuri de TVA în România conform art. 316 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal și de persoanele înregistrate în scopuri de TVA în România conform art. 317 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal.
Pentru achizițiile intracomunitare de mijloace de transport noi, precum și pentru achizițiile intracomunitare de mijloace de transport care nu sunt considerate noi, dar persoanele care le-au achiziționat sunt obligate la plata taxei, formularul 301 se depune înainte de înmatricularea în România a acestora, dar nu mai târziu de data de 25 a lunii următoare celei în care ia naștere exigibilitatea taxei aferente achiziției intracomunitare.

Formular 307 "Declarație privind sumele rezultate din ajustarea/corecția ajustărilor/regularizarea taxei pe valoarea adăugată" (O.P.A.N.A.F. nr. 793/2016)
– se depune de către:
- persoana impozabilă, beneficiară a transferului de active prevăzut la art. 270 alin. (7) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare Codul fiscal, în calitate de succesor al cedentului în ceea ce privește ajustarea dreptului de deducere, dacă nu este înregistrată în scopuri de TVA conform art. 316 din Codul fiscal și nici nu se înregistrează în scopuri de TVA ca urmare a transferului;
- locatarul/utilizatorul activelor corporale fixe achiziționate printr-un contract de leasing, dacă transferul dreptului de proprietate asupra bunurilor are loc după scoaterea din evidența persoanelor înregistrate în scopuri de TVA a locatarului/utilizatorului în baza prevederilor art. 310 alin. (7) din Codul fiscal;
- persoana impozabilă pentru care înregistrarea în scopuri de TVA a fost anulată conform art. 316 alin. (11) lit. a) - e) sau h) din Codul fiscal, care a efectuat ajustări incorecte sau nu a efectuat ajustările de taxă aferentă bunurilor de capital, potrivit pct. 79 alin. (14) din titlul VII "Taxa pe valoarea adăugată" din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1/2016, cu modificările ulterioare, denumite în continuare norme metodologice;
- persoana impozabilă pentru care înregistrarea în scopuri de TVA a fost anulată conform art. 316 alin. (11) lit. g) din Codul fiscal, care:
> nu a efectuat ajustările de taxă prevăzute de lege în ultimul decont depus înainte de scoaterea din evidența persoanelor înregistrate în scopuri de TVA sau a efectuat ajustări incorecte, conform art. 270 alin. (4), art. 304, 305 sau 332 din Codul fiscal;
> trebuie să efectueze regularizările/ajustările prevăzute la art. 280 alin. (6) din Codul fiscal și pct. 23 alin. (2) din normele metodologice, la art. 287 din Codul fiscal și pct. 25 alin. (4) din normele metodologice, precum și la pct. 67 alin. (12) din normele metodologice, pentru operațiuni realizate înainte de anularea înregistrării.

Formular 311 "Declarație privind taxa pe valoarea adăugată colectată datorată de către persoanele impozabile al căror cod de înregistrare în scopuri de taxă pe valoarea adăugată a fost anulat conform art. 316 alin. (11) lit. a)- e), lit. g) sau lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal“ (O.P.A.N.A.F. nr. 188/2018)
- se depune de către:
- potrivit art. 324 alin. (10) lit. a) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare Codul fiscal, de către persoanele impozabile al căror cod de înregistrare în scopuri de TVA a fost anulat, din oficiu, conform prevederilor art. 316 alin. (11) lit. a)-e) sau h) din Codul fiscal și care efectuează, după anularea înregistrării în scopuri de TVA, livrări de bunuri/prestări de servicii și/sau achiziții de bunuri și/sau de servicii pentru care sunt obligate la plata taxei, pentru care există obligația plății taxei colectate în conformitate cu prevederile art. 11 alin. (6) și (8) din Codul fiscal;
– potrivit art. 324 alin. (10) lit. a) din Codul fiscal, coroborat cu pct. 104 alin. (2) din titlul VII „Taxa pe valoarea adăugată“ din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1/2016, cu modificările ulterioare, denumite în continuare Norme metodologice, de către persoanele impozabile care se află în situațiile prevăzute la art. 11 alin. (6) și (8) din Codul fiscal și al căror cod de înregistrare în scopuri de taxă pe valoarea adăugată a fost anulat, din oficiu, potrivit prevederilor art. 316 alin. (11) lit. a)-e) sau h) din Codul fiscal, în situația în care acestea efectuează, după anularea înregistrării în scopuri de TVA, livrări de bunuri prin organele de executare silită;
– potrivit art. 324 alin. (10) lit. b) din Codul fiscal, de către persoanele impozabile care au aplicat sistemul TVA la încasare și al căror cod de înregistrare în scopuri de TVA a fost anulat, din oficiu, conform prevederilor art. 316 alin. (11) lit. a) - e) sau h) din Codul fiscal, pentru livrări de bunuri/prestări de servicii efectuate înaintea anulării înregistrării în scopuri de TVA, dar a căror exigibilitate intervine, potrivit sistemului TVA la încasare prevăzut de art. 282 alin. (3)-(8) din Codul fiscal, în perioada în care persoanele impozabile nu au un cod valabil de TVA;
– potrivit art. 324 alin. (11) din Codul fiscal, de către persoanele impozabile al căror cod de înregistrare în scopuri de TVA a fost anulat, la cerere, conform prevederilor art. 316 alin. (11) lit. g) din Codul fiscal, care au aplicat sistemul TVA la încasare și care au efectuat livrări de bunuri/prestări de servicii înainte de anularea înregistrării în scopuri de TVA, dar a căror exigibilitate de taxă, potrivit sistemului TVA la încasare prevăzut de art. 282 alin. (3)-(8) din Codul fiscal, a intervenit în perioada în care persoanele impozabile nu au un cod valabil de TVA;
– potrivit pct. 5^1 alin. (2) lit. c) din titlul I „Dispoziții generale“ din Normele metodologice, de către persoanele impozabile care, după înregistrarea în scopuri de TVA conform art. 316 alin. (12) din Codul fiscal, emit facturi de corecție pentru livrările de bunuri/prestările de servicii taxabile efectuate în perioada în care au avut codul de înregistrare în scopuri de TVA anulat, pentru care nu au colectat TVA, dar au emis facturi în acea perioadă;
– potrivit pct. 5^1 alin. (2) lit. d) din titlul I „Dispoziții generale“ din Normele metodologice, de către persoanele impozabile care, după înregistrarea în scopuri de TVA conform art. 316 alin. (12), emit facturi pentru livrările de bunuri/prestările de servicii taxabile efectuate în perioada în care au avut codul de înregistrare în scopuri de TVA anulat, pentru care nu au colectat TVA și nu au emis facturi în acea perioadă.

Formular 390 VIES "Declarație recapitulativă privind livrările/achizițiile/prestările intracomunitare" (O.P.A.N.A.F. nr. 705/2020)
– se depune de persoanele impozabile înregistrate în scopuri de T.V.A. conform art. 316 sau 317 din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal cu modificările și completările ulterioare, care au efectuat în luna mai 2020: - achiziții intracomunitare de bunuri; - livrări de bunuri efectuate în cadrul unei operațiuni triunghiulare; - achiziții/prestări intracomunitare de servicii.



#289025 DECIZIE Nr. 14/2020 din 17 februarie 2020 (CASS pt indemnizatia detinatorilor...

Postat de Otilia Alupei on 22 June 2020 - 04:07 PM in Legislatie comentata, spete diverse (ANAF, MMPS, AJOFM, CNPP, ANPIS, etc ...)

https://static.anaf....e/D_14_2020.pdf

DECIZIE Nr. 14/2020 din 17 februarie 2020 referitoare la interpretarea art. 5 alin. (2) cu referire la art. 3 alin. (1) lit. b) pct. 3 din Legea recunoștinței pentru victoria Revoluției Române din Decembrie 1989, pentru revolta muncitorească anticomunistă de la Brașov din noiembrie 1987 și pentru revolta muncitorească anticomunistă din Valea Jiului - Lupeni - august 1977 nr. 341/2004, cu modificările și completările ulterioare, prin raportare la prevederile art. 154 alin. (1) lit. d), art. 155 și 114 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, și art. 224 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare (MO nr. 513 din 16 iunie 2020)

EMITENT: ÎNALTA CURTE DE CASAȚIE ȘI JUSTIȚIE - COMPLETUL PENTRU DEZLEGAREA UNOR CHESTIUNI DE DREPT
PUBLICATĂ ÎN: MONITORUL OFICIAL NR. 513 din 16 iunie 2020


ÎNALTA CURTE DE CASAȚIE ȘI JUSTIȚIE

În numele legii

DECIDE:

Admite sesizarea pentru pronunțarea unei hotărâri prealabile formulată de Curtea de Apel Galați - Secția conflicte de muncă și asigurări sociale în Dosarul nr. 2.688/113/2018 și, în consecință, stabilește că: În interpretarea art. 5 alin. (2) cu referire la art. 3 alin. (1) lit. b) pct. 3 din Legea recunoștinței pentru victoria Revoluției Române din Decembrie 1989, pentru revolta muncitorească anticomunistă de la Brașov din noiembrie 1987 și pentru revolta muncitorească anticomunistă din Valea Jiului - Lupeni - august 1977 nr. 341/2004, cu modificările și completările ulterioare, prin raportare la prevederile art. 154 alin. (1) lit. d), art. 155 și 114 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, și art. 224 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare, deținătorii titlului de Luptător cu Rol Determinant nu datorează contribuție la asigurările sociale de sănătate pentru indemnizațiile primite în temeiul Legii nr. 341/2004.

Obligatorie, potrivit dispozițiilor art. 521 alin. (3) din Codul de procedură civilă.

Pronunțată în ședință publică astăzi, 17 februarie 2020.

VICEPREȘEDINTELE ÎNALTEI CURȚI DE CASAȚIE ȘI JUSTIȚIE
GABRIELA ELENA BOGASIU

Magistrat-asistent,
Elena Adriana Stamatescu



#289153 Aplicarea regulilor privind soluționarea deconturilor cu sume negative d...

Postat de Otilia Alupei on 28 July 2020 - 01:27 PM in Materiale ANAF (MFP)

https://www.anaf.ro/...EvZ0FBIS9nQSEh/

IN ATENTIA CONTRIBUABILILOR

Va informam ca in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.551 din 25 iunie 2020, a fost publicată Ordonanța de urgență a Guvernului nr.99/2020 privind unele măsuri fiscale, modificarea unor acte normative și prorogarea unor termene.

Potrivit art.VI din acest act normativ, termenul prevăzut la art.XIII alin.(1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.48/2020 privind unele măsuri financiar- fiscale, care viza și aplicarea regulilor privind soluționarea deconturilor cu sume negative de TVA cu opțiune de rambursare, s-a prorogat până la data de 25 octombrie 2020, inclusiv.

Potrivit prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr.99/2020 privind unele măsuri fiscale, modificarea unor acte normative și prorogarea unor termene:
  • A. Contribuabilii obligaţi la plata impozitului specific unor activităţi, pentru anul 2020 , NU datorează impozit specific pentru o perioadă de 90 de zile calculată de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.
Contribuabili vor recalcula, în mod corespunzător, impozitul specific, aferent anului 2020, prin împărţirea impozitului specific anual la 365 de zile calendaristice şi înmulţirea valorii rezultate cu diferenţa dintre numărul de 365 de zile calendaristice şi numărul de 90 de zile calendaristice.
Declararea şi plata impozitului specific aferent semestrului I al anului 2020 se efectuează până la data de 25 octombrie 2020 inclusiv.
  • B. Sunt scutite de taxa pe valoarea adăugată:
- cu drept de deducere, livrările de măşti de protecţie individuale şi ventilatoare medicale pentru terapie intensivă, necesare pentru constituirea rescEU - rezerva de capacităţi a Uniunii Europene, efectuate către instituţiile publice responsabile cu constituirea acestei rezerve, până la data de 1 octombrie 2020. Furnizorul justifică scutirea de TVA cu declaraţia pe propria răspundere cu privire la destinaţia bunurilor, pusă la dispoziţia sa de instituţia beneficiară, semnată de reprezentantul legal al acesteia, cel târziu la momentul livrării.

- importurile şi achiziţiile intracomunitare de măşti de protecţie individuale şi ventilatoare medicale pentru terapie intensivă, efectuate de către instituţiile publice responsabile, pentru constituirea rescEU - rezerva de capacităţi a Uniu nii Europene, până la data de 1 octombrie 2020. Scutirea de TVA pentru importul de bunuri se aplică pe baza declaraţiei pe propria răspundere a instituţiei beneficiare, semnată de reprezentantul legal al acesteia, care se depune la organul vamal competent la momentul importului.
  • C. Contribuabilii plătitori de impozit pe profit, indiferent de sistemul de declarare şi plată, precum şi contribuabilii plătitori de impozit pe venitul microîntreprinderilor , care achită impozitul datorat trimestrial/plata an ticipată trimestrială până la termenele scadente, 25 iulie 2020 inclusiv, pentru trimestrul II, respectiv 25 octombrie 2020 inclusiv, pentru trimestrul III, beneficiază de o bonificaţie de 10% calculată asupra impozitului datorat trimestrial/plăţii anticip ate trimestriale.
  • D. Se suspendă sau nu începe executarea silită:
- prin înfiinţarea popririi a creanţelor bugetare, cu excepţia executărilor silite care se aplică pentru recuperarea creanţelor bugetare stabilite prin hotărâri judecătoreşti defin itive pronunţate în materie penală, precum şi a ajutoarelor de stat a căror recuperare a fost dispusă printr - o decizie a Comisiei Europene/furnizorului ajutorului de stat sau a unei instanţe naţionale. Măsurile de suspendare a executării silite prin poprir e asupra sumelor urmăribile reprezentând venituri şi disponibilităţi băneşti se aplică, prin efectul legii, de către instituţiile de credit sau alţi terţi popriţi, fă ră alte formalităţi din partea organelor fiscale.

- prin somaţie şi pr in valorificarea bunurilor la licitaţie, a creanţelor bugetare, cu excepţia executărilor silite care se aplică pentru recuperarea creanţelor bugetare stabilite prin hotărâri judecătoreşti definitive pronunţate în materie penală, provenite din săvârşirea de infracţiuni, precum şi a ajutoarelor de stat a căror recuperare a fost dispusă printr-o decizie a Comisiei Europene/furnizorului ajutorului de stat sau a unei instanţe naţionale.



#289103 Agentia Europeana pentru Securitate si Sanatate in Munca (EU-OSHA) a elaborat...

Postat de Otilia Alupei on 15 July 2020 - 11:01 AM in Masuri in contextul pandemiei COVID-19

https://www.inspecti...39-6547caf040d3

Agentia Europeana pentru Securitate si Sanatate in Munca (EU-OSHA) a elaborat Ghidul "COVID-19 - Inapoi la locul de munca - Adaptarea locurilor de muncasi protejarea lucratorilor"

Fisiere atasate




#289082 Obligatie fiscala cu termen 20.07.2020 !

Postat de Otilia Alupei on 10 July 2020 - 01:55 PM in Arhiva

luni 20 iulie

Obligatie fiscala : Depunerea Declarației speciale de taxă pe valoarea adăugată pentru trimestrul precedent (sistem VOES)

Cine depune :
a) Persoanele impozabile nestabilite în U.E. care prestează servicii electronice de telecomunicații, de radiodifuziune și televiziune persoanelor neimpozabile;
b) Persoanele impozabile stabilite în U.E., dar în alt stat membru decât statul membru de consum care prestează servicii electronice, de telecomunicații, de radiodifuziune și televiziune.

Baza legala :
a) Legea 227/2015 art.314 alin.(7)
b) Legea 227/2015 art.315 alin.(6)



#289055 Programari online la sucursale ANAF

Postat de Otilia Alupei on 03 July 2020 - 10:47 AM in ANAF - servicii si asistenta, date de contact

https://static.anaf....ala-16iunie.pdf

MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Galaţi
Compartiment Comunicare, Relaţii Publice şi Mass-Media

Un nou serviciu electronic, la dispozitia contribuabililor: Programarea online

Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Galați aduce la cunoștința contribuabililor că, începând cu data de 15 iunie a.c., a devenit operațional serviciul de programări on-line. Acest serviciu vine în întâmpinarea contribuabililor, aceștia având posibilitatea de a se programa on-line înainte de a se deplasa la sediile unităților fiscale.

Serviciul de programări on-line este disponibil contribuabililor în Spațiul Privat Virtual și este implementat ca proiect pilot în cadrul unităților fiscale subordonate D.G.R.F.P. Galați (Brăila, Buzău, Constanța, Galați, Tulcea și Vrancea, inclusiv serviciile fiscale municipale, orășenești precum și biroul fiscal comunal).

Contribuabilii care se programează on-line vor fi primiți într-un spațiu dedicat, la ora aleasă de contribuabili, de structura care este responsabilă cu soluționarea solicitării contribuabilului. De asemenea, vor fi respectate toate măsurile de protecție și igienizare atât de către personalul angajat, cât și de către contribuabili.

Contribuabilii care se vor programa on-line vor fi primiți de personal de specialitate din cadrul următoarelor structuri: declarații fiscale persoane fizice, declarații fiscale persoane juridice, evidență pe plătitor persoane fizice, evidență pe plătitor persoane juridice, avize și autorizații (case de marcat), executare silită persoane fizice, executare silită persoane juridice, cazier fiscal, asistență contribuabili, evitarea dublei impuneri.



#288700 Ordonanța militară nr.8 din 09.04.2020 privind măsuri de prevenire a răs...

Postat de Otilia Alupei on 11 April 2020 - 10:08 AM in Masuri in contextul pandemiei COVID-19


Ordonanța militară nr.8 din din 09.04.2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  OM8.pdf   230.79K   2 downloads



#288683 Obligatii fiscale cu termen 10.04.2020

Postat de Otilia Alupei on 09 April 2020 - 12:05 PM in Arhiva

vineri 10 aprilie

Obligatie fiscala : Depunerea declarațiilor:
- 010 Declarație de înregistrare fiscală/Declarație de mențiuni/Declarație de radiere pentru persoane juridice, asocieri și alte entități fără personalitate juridică - Formularul 010
sau
- 700 Declarație pentru înregistrarea/modificarea categoriilor de obligații fiscale declarative înscrise în vectorul fiscal - Formularul electronic 700, după caz.
...........................
- 020 Declarație de înregistrare fiscală/Declarație de mențiuni pentru persoane fizice române și străine care dețin cod numeric personal - Formularul 020
sau
- 700 Declarație pentru înregistrarea/modificarea categoriilor de obligații fiscale declarative înscrise în vectorul fiscal - Formularul electronic 700, după caz.
...............................
- 070 Declarație de înregistrare fiscală/Declarație de mențiuni/Declarație de radiere pentru persoanele fizice care desfășoară activități economice în mod independent sau exercită profesii libere - Formularul 070
sau
- 700 Declarație pentru înregistrarea/modificarea categoriilor de obligații fiscale declarative înscrise în vectorul fiscal - Formularul electronic 700, după caz.

Contribuabili : Persoanele impozabile, înregistrate în scopuri de TVA conform art. 316 din Legea 227/2015, care nu au depășit plafonul de scutire și care doresc să fie scoase din evidența persoanelor înregistrate în scopuri de TVA.

Baza legala :
- Legea 227/2015 art.310 alin.(7)
- OPANAF 3725/2017
__________________________________________________

Obligatie fiscala :Depunerea formularului Notificare privind aplicarea/încetarea aplicării regimului special pentru agricultori - Formularul 087

Contribuabili :Persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA conform art. 316 din Legea 227/2015, care optează pentru aplicarea regimului special pentru agricultori.

Baza legala :
- Legea 227/2015 art.3151 alin.(1) lit c) și d)
- OPANAF nr.3698/2016



#271527 OPANAF 3497 - Procedura privind emiterea și comunicarea unor acte administra...

Postat de Otilia Alupei on 15 December 2015 - 11:03 AM in Noutati legislatie

https://static.anaf....F_3497_2015.pdf

ORDIN Nr. 3497/2015 din 2 decembrie 2015
pentru aprobarea Procedurii privind emiterea și comunicarea unor acte administrative pentru debitorii care înregistrează obligații fiscale restante sub o anumită limită

EMITENT: MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL NR. 912 din 9 decembrie 2015

Fisiere atasate




#288529 Termen de plata DU

Postat de Otilia Alupei on 04 March 2020 - 02:45 PM in Declaratia unica

Sesiune online ANAF, din 27.02.2020

Intrebare : Buna dimineata....
Am depus în SPV declarația unică pentru 2019, declarația pentru venit anticipat 2020, am primit recipisa conform căreia mi s-a confirmat corectitudinea acestora....
Intrebare: pot plăti venitul datorat ptr 2019 într-o singură tranșă,
undeva spre sfârșitul anului si nu trimestrial cum era până de curând, fara sa plătesc majorări ,adică fără să fiu sancționat fiscal?. Acum derulez si unele investiții și as dori sa plătesc totul odată, dar spre sfârșitul anului!
Va multumesc


Raspuns : Agenția Națională de Administrare Fiscală Buna dimineata! Termenul de plata a impozitelor si contributiilor datorate pentru anul 2019 este data de 25.05.2020.
____________________________________________________________

Intrebare : Buna ziua! Termenul pentru plata contributiilor (pentru profesii liberale) - venit estimat si realizat pentru anul 2019 este 25 mai 2020? Va multumesc!

Raspuns : Agenția Națională de Administrare Fiscală : Buna ziua! Termenul de plata a impozitului si contributiilor sociale pentru anul 2019 este data de 25.05.2020.

Intrebare : Estimatul are termen 16 martie, iar realizatul 25 mai ? Obtin veniturii din chirii contracte in valuta. In fisa pe platitor am termene diferite. Estimat 16 martie si realizat 25 mai.

Raspuns : Agenția Națională de Administrare Fiscală : Nu exista termene diferite.
______________________________________________________

Intrebare : Bună ziua. PFA ce realizează venituri din activitati independente impuse in sistem real.
Care este termenul de plata pentru contribuțiile sociale si impozitul pe venitul estimat pe anul in curs (2020)?

Raspuns : Agenția Națională de Administrare Fiscală Buna ziua! Termenul de plata este 15 martie 2021.
__________________________________________________________________________________

Intrebare : Buna ziua, care este termenul pentru impozitul, contributia la sanatate precum si contributia la pensie aferente exercitiului financiar 2020, scadente la anul in 2021 in ce data mai exact 15.03.2021 sau 25.05.2021?
Multumesc!

Raspuns : Agenția Națională de Administrare Fiscală Buna ziua! Termenul de plata pentru anul 2020 este data de 15.03.2021. In acest an termenul a fost prorogat pana la data de 25.05.2020.



#270717 sesiune intrebari si raspunsuri ANAF - venituri din activitati agricole, silv...

Postat de Otilia Alupei on 14 October 2015 - 01:03 PM in Materiale ANAF (MFP)

sesiune intrebari si raspunsuri ANAF - venituri din activitati agricole, silvicultura si piscicultura

https://static.anaf....august_2015.pdf

Veniturile din activități agricole, silvicultură și piscicultură
- sesiune de asistență și îndrumare online -
12.08.2015

Fisiere atasate




#270115 OPANAF 2202/ 2015 - aprobarea procedurilor de anulare a unor obligații fiscale

Postat de Otilia Alupei on 31 August 2015 - 12:49 PM in Noutati legislatie

https://static.anaf....F_2202_2015.pdf

Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 2202/2015

pentru aprobarea procedurilor de anulare a obligațiilor fiscale ce fac obiectul prevederilor Legii nr. 209/2015 privind anularea unor obligații fiscale și al Legii nr. 225/2015 privind anularea contribuției de asigurări sociale de sănătate pentru anumite categorii de persoane fizice (M. Of. nr. 637 din 21 august 2015)

Fisiere atasate




#269761 OMFP 217/4172/1348/835/ 2015 - scutire impoz. venituri din activ. de creatie...

Postat de Otilia Alupei on 09 August 2015 - 03:00 PM in Noutati legislatie

https://static.anaf....FP_835_2015.pdf

Ordinul nr. 217/4172/1348/835/2015 privind încadrarea în activitatea de creație de programe pentru calculator
Nr. 217/4.172/1.348/835
Ministerul pentru Societatea Informațională
Ministerul Educației și Cercetării Științifice
Ministerul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice
Ministerul Finanțelor Publice

extras :

Art. 1. -
(1) Angajații operatorilor economici care își desfășoară activitatea pe teritoriul României în conformitate cu legislația în vigoare, al căror obiect de activitate include crearea de programe pentru calculator (cod CAEN 5821, 5829, 6201, 6202, 6209), precum și angajații persoanelor juridice române de drept public beneficiază de scutirea de impozit pe veniturile din salarii, în conformitate cu prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiții:
a) posturile pe care sunt angajați corespund listei cuprinzând ocupațiile menționate în anexă;
b) postul face parte dintr-un compartiment specializat de informatică, evidențiat în organigrama angajatorului, cum ar fi: centru de calcul, direcție, departament, oficiu, serviciu, birou, compartiment sau altele similare;
c) dețin o diplomă acordată după finalizarea unei forme de învățământ superior de lungă durată sau dețin o diplomă acordată după finalizarea ciclului I de studii universitare de licență, eliberată de o instituție de învățământ superior acreditată, și prestează efectiv una dintre activitățile prevăzute în anexă;
d) angajatorul a realizat în anul fiscal precedent și a înregistrat distinct în balanțele analitice, ca urmare a activității de creație de programe pentru calculator destinate comercializării pe bază de contract, un venit anual de cel puțin echivalentul în lei a 10.000 dolari S.U.A. (calculat la cursul de schimb valutar mediu lunar comunicat de Banca Națională a României, aferent fiecărei luni în care s-a înregistrat venitul) pentru fiecare angajat care beneficiază de scutirea de impozit pe venit.

(2) De prevederile alin. (1) beneficiază și cetățenii statelor membre ale Uniunii Europene, Spațiului Economic European și Confederației Elvețiene ale căror diplome sunt echivalate, prin structurile de specialitate ale Ministerului Educației și Cercetării Științifice, cu diploma acordată după finalizarea unei forme de învățământ superior de lungă durată sau cu diploma acordată după finalizarea ciclului I de studii universitare de licență.

....................................

Fisiere atasate




#288551 Obligatii fiscale cu termen 16.03.2020

Postat de Otilia Alupei on 09 March 2020 - 12:30 PM in Arhiva

Obligatii fiscale cu termen 16.03.2020

Fisiere atasate




#288572 ANAF recomandă interacțiunea la distanță cu unitățile fiscale

Postat de Otilia Alupei on 17 March 2020 - 12:29 PM in ANAF - servicii si asistenta, date de contact

https://static.anaf....9martie2020.pdf

MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Agentia Nationala de Administrare Fiscala
Serviciul Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media

388 /09.03.2020

ANAF recomandă interacțiunea la distanță cu unitățile fiscale

(vezi fisier atasat)

Fisiere atasate




#288655 O.U.G. nr. 37/2020 privind acordarea unor facilități pentru creditele acordat...

Postat de Otilia Alupei on 03 April 2020 - 12:51 PM in Noutati legislatie

În MO nr. 261/30.03.2020 a fost publicată O.U.G. nr. 37/2020 privind acordarea unor facilităţi pentru creditele acordate de instituţii de credit şi instituţii financiare nebancare anumitor categorii de debitori.
  • Persoanele fizice si juridice pot obtine o amanare de maximum 9 luni,dar nu mai mult de 31.12.2020.
  • Guvernul ca trebui sa aprobe Normele de aplicare pentru OUG nr. 37/2020 printr-o Hotarare.
  • Pana nu se aproba Normele de aplicare a OUG nr. 37/2020, NU se poate solicita concret amanarea. Desi unele banci deja accepta cereri in aceasta privinta, este necesar ca Guvernul sa adopte Hotararea.
  • Termenul limita pana la care puteti solicita amanarea ratelor pentru o perioada de maximum 9 luni este 13 mai 2020.
  • Cei care inregistreaza intarzieri la plata ratelor deja NU vor beneficia de aceasta facilitate, decat daca achita datoriile integral pana la momentul in care fac solicitarea de amanare a ratelor vor putea beneficia de prevederile Ordonantei..
  • Amanarea ratelor poate fi solicitata atat bancilor, cat si IFN-urilor!

Fisiere atasate




#288635 OPANAF 816/2020 pentru aprobarea Procedurii de înregistrare a contractelor de...

Postat de Otilia Alupei on 30 March 2020 - 02:06 PM in Noutati legislatie

https://static.anaf....AF_816_2020.pdf

ORDIN Nr. 816/2020 din 24 martie 2020 pentru aprobarea Procedurii de înregistrare a contractelor de fiducie, de organizare și funcționare a Registrului central al fiduciilor, precum și a modelului și conținutului formularului "Declarație de înregistrare a contractelor de fiducie"

EMITENT:
MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE
AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ

PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL NR. 255 din 27 martie 2020

Fisiere atasate




#288617 Obligatii fiscale cu termen 31.03.2020

Postat de Otilia Alupei on 25 March 2020 - 05:13 PM in Arhiva

marți 31 martie

Obligatie fiscala : Depunerea :
- Declarației de înregistrare fiscală/Declarație de mențiuni/Declarație de radiere pentru persoane juridice, asocieri și alte entități fără personalitate juridică - Formularul 010
sau
- Declarație pentru înregistrarea/modificarea categoriilor de obligații fiscale declarative înscrise în vectorul fiscal - Formularul electronic 700
după caz.

Contribuabili : Persoanele juridice care au îndeplinit la 31.12.2017 condițiile prevăzute la art 47 din Legea nr.227/2015

Baza legala :
- Legea nr.227/2015 art.55 alin.(2)
- Legea nr.207/2015 art.88 alin.(1)
- OPANAF nr.3725/2017



#288590 HG nr. 217/2020 - aplicarea prevederilor Legii nr. 19/2020 privind acordarea...

Postat de Otilia Alupei on 21 March 2020 - 12:13 PM in Noutati legislatie

HG nr. 217/2020 - aplicarea prevederilor Legii nr. 19/2020 privind acordarea unor zile libere părinților pentru supravegherea copiilor, în situația închiderii temporare a unităților de învățământ

În temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 3 alin. (2) din Legea nr. 19/2020 privind acordarea unor zile libere părinților pentru supravegherea copiilor, în situația închiderii temporare a unităților de învățământ,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1. — (1) Se stabilesc ca zile libere plătite pentru unul dintre părinți, în situația suspendării cursurilor sau închiderii temporare a unităților de învățământ, în temeiul Legii nr. 19/2020 privind acordarea unor zile libere părinților pentru supravegherea copiilor, în situația închiderii temporare a unităților de învățământ, și al Decretului nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, zilele lucrătoare până la încetarea situației de urgență decretată, cu excepția zilelor lucrătoare din perioada vacanțelor școlare.
(2) Prevederile alin. (1) se aplică persoanelor care îndeplinesc cumulativ condițiile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 19/2020.
(3) Zilele libere se acordă la cererea unuia dintre părinți, depusă la angajatorul persoanei care va supraveghea copilul în perioada prevăzută la alin. (1), însoțită de o declarație pe propria răspundere a celuilalt părinte, din care să rezulte că acesta nu a solicitat la locul său de muncă zile libere ce i s-ar cuveni potrivit Legii nr. 19/2020, respectiv că nu se află în concediu de odihnă sau concediu fără plată, precum și de copia certificatului/ certificatelor de naștere al/ale copilului/copiilor.
(4) Modelul declarației este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2. — Pentru fiecare zi liberă în condițiile prezentei hotărâri angajatorul acordă o indemnizație care se plătește din capitolul aferent cheltuielilor de personal din bugetul de venituri și cheltuieli al angajatorului și al cărei cuantum este de 75% din salariul de bază, dar nu mai mult de 75% din câștigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat.

Art. 3. — (1) Pentru decontarea sumelor pentru plata indemnizației prevăzute la art 2, angajatorul va depune cerere la agențiile pentru ocuparea forței de muncă județene, respectiv a municipiului București în a cărei rază teritorială își desfășoară activitatea angajatorul sau sucursala/punctul de lucru al acestuia, după caz. Cererea va fi însoțită de următoarele documente:
a) lista angajaților care au beneficiat de zilele libere, precum și indemnizația acordată pe această perioadă;
b) copii de pe statele de plain din care să reiasă acordarea indemnizației;
c) declarația pe propria răspundere a reprezentantului legal al angajatorului prin care se atestă că lista prevăzută la lit. a) conține persoanele care îndeplinesc condițiile reglementate la art. 2 alin. (2) din Legea nr. 19/2020; modelul declarației este aprobat prin ordin al președintelui Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I;
d) dovada plății contribuțiilor și impozitelor aferente lunii în care s-a plătit indemnizația.
(2) Cererea va fi datată și semnată de reprezentantul legal și va conține obligatoriu următoarele elemente:
a) datele de identificare ale angajatorului, inclusiv adresa de e-mail:
b) contul bancar;
c) numele reprezentantului legal al angajatorului;
d) suma totală solicitată;
e) numărul angajaților pentru care s-a solicitat suma.
(3) Documentele prevăzute la alin. (1) se transmit prin poșta electronică la adresa electronică comunicată de agențiile pentru ocuparea forței de muncă județene, respectiv a municipiului București, în cel mult 30 zile de la data efectuării plății contribuțiilor și impozitelor aferente indemnizației.
(4) în situația în care documentele prevăzute la alin. (1) nu pot fi transmise prin poșta electronică, acestea se vor transmite prin orice alt mijloc de comunicare.
(5) Decontarea sumelor plătite cu titlu de indemnizație potrivit art. 2 se face în termen de 60 de zile calendaristice de la data înregistrării documentelor prevăzute la alin. (1).
(6) Agențiile pentru ocuparea forței de muncă județene, respectiv a municipiului București au obligația ca, în termen de 24 ore de la primirea prin poșta electronică sau în condițiile alin. (4) a documentelor prevăzute la alin. (1), să comunice angajatorului numărul de înregistrare al solicitării.

PRIM-MINISTRU
LUDOVIC ORBAN
Contrasemnează:
p. Viceprim-ministru,
Valeriu Antonovici
Ministrul muncii și protecției sociale,
Victoria Violeta Alexandru
Ministrul lucrărilor publice, dezvoltării și administrației,
Ion Ștefan
Ministrul economiei, energiei și mediului de afaceri,
Virgil-Daniel Popescu
p. Ministrul transporturilor, infrastructurii și comunicațiilor,
Ionel Scrioșteanu, secretar de stat Ministrul finanțelor publice,
Vasile-Florin Cîțu
p. Ministrul educației și cercetării,
Gigel Paraschiv, secretar de stat

București, 18 martie 2020.
Nr. 217.

ANEXĂ
DECLARAȚIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE (aici : http://www.conta.ro/...exa-hg-2172020/ )



#269331 Legea 183/2015 - modif. Ord. 158/2005

Postat de Otilia Alupei on 13 July 2015 - 10:45 AM in Noutati legislatie

LEGE Nr. 183 din 2 iulie 2015

privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 36/2010 pentru modificarea şi

completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile şi

indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate


EMITENT: PARLAMENTUL ROMÂNIEI

PUBLICATĂ ÎN: MONITORUL OFICIAL NR. 496 din 7 iulie 2015


Parlamentul României adoptă prezenta lege.

ARTICOL UNIC

Se aprobă Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 36 din 14 aprilie 2010 pentru modificarea şi completarea

Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de

asigurări sociale de sănătate, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 268 din 26

aprilie 2010, cu următoarele modificări:

1. La articolul I punctul 1, litera c) a articolului 3^1 se abrogă.

2. La articolul I, punctul 15 se abrogă.

3. Articolul III se abrogă.

Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale

art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicată.


PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR

VALERIU-ŞTEFAN ZGONEA

PREŞEDINTELE SENATULUI

CĂLIN-CONSTANTIN-ANTON POPESCU-TĂRICEANU

Bucureşti, 2 iulie 2015.

Nr. 183.




Cometa SQL