Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
ctanela's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


ctanela's Content

There have been 1000 items by ctanela (Search limited from 21-November 07)



Sort by                Order  

#90172 Rezerve legale!!??

Postat de ctanela on 24 June 2006 - 10:10 PM in Arhiva

Daca soc. a avut pierdere, de unde s-a repartizat suma pe rezerve?



#90171 Plata contributii sanatate - odata cu plata salariilor

Postat de ctanela on 24 June 2006 - 10:06 PM in Arhiva

OK, platesc contributia la sanatate odata cu plata salariilor, sa zicem ... cu 10 zile mai devreme. Sa inteleg ca asta era motivul pentru care nu aveam bani pentru nici-unele in sanatate. De ce nu ne-au zis mai demult? :-k



#89280 Plata dividende conditionata de plata impozite

Postat de ctanela on 20 June 2006 - 05:49 PM in Arhiva

ALUPEI OTILIA a spus:

viorache  :) , nu cred ca astea sunt cele de care vb eu... in cel vizat de mine chiar exista cuvantul "salarii" si formularea" furnizori utilitati" ... asa imi amintesc... offf ! :?

:lol: Hai ca esti simpatica. N-o fi asta?

ORDONANȚĂ nr.15 din 23 ianuarie 1996
privind intarirea disciplinei financiar-valutare

....
Disponibilitățile în lei obținute ca urmare a aplicării prevederilor alin. 1 se vor utiliza pentru achitarea datoriilor restante, în următoarea ordine:

a) plata energiei electrice, termice și a gazelor naturale;
B) celelalte datorii, potrivit prevederilor Legii nr. 76/1992, republicată.
Art. 2. - Agenții economici au obligația de a prezenta societăților bancare cu capital de stat și privat de la care solicită ridicarea drepturilor salariale, cu 3 zile lucrătoare înainte de plata chenzinei a doua, o declarație privind: situația disponibilităților în lei și în valută existente în toate conturile bancare proprii, a datoriilor mai vechi de 60 de zile către furnizorii de energie electrică, termică și gaze naturale, precum și modul de utilizare a disponibilităților care exced necesarului de lichidități pentru plata salariilor, în scopul achitării obligațiilor de plată mai vechi de 60 de zile către furnizorii de energie electrică, termică și gaze naturale.

Declarația se va prezenta sub semnătura persoanelor împuternicite să angajeze agentul economic respectiv, care răspund de realitatea datelor prezentate.

La solicitarea eliberării efective a drepturilor salariale, agenții economici vor prezenta dovada efectuării plăților către furnizorii de energie electrică, termică și gaze naturale, în condițiile prevăzute la alin. 1.
...

Pe vremea aia furnizorii de utilitati erau "de stat". Trebuia sa se asigure ca au ce cheltui.



#89100 Cumparare societate

Postat de ctanela on 19 June 2006 - 08:33 PM in Arhiva

Citeaza

S-au schimbat actionarii si sediul social

Citeaza

Problema e urmatoarea:  
- eu preiau soldurile de la ultima balanta ,sau incep de la 0 ?
Pai daca s-au schimbat doar actionarii si sediul social, tu ce zici?
Raspunde singura la intrebare, ca altfel s-ar putea sa se schimbe si contabilul. :roll:



#88893 cesionare ctr leasing -auto proces conservare

Postat de ctanela on 19 June 2006 - 12:14 AM in Arhiva

http://www.conta.ro/...opic.php?t=2741



#88892 Obiect de activitate - servicii chirie

Postat de ctanela on 19 June 2006 - 12:07 AM in Arhiva

Este in regula sa folosesti ct.612 si 706. Realizezi venituri din inchirierea unor active pentru care platesti chirie. :wink:



#88891 Problema profit reinvestit - actualizare 1068?

Postat de ctanela on 19 June 2006 - 12:04 AM in Arhiva

Conform vechilor reglementari contabile: (O 306/2002):
"Contul 106 "Rezerve"
Cu ajutorul acestui cont se ține evidența rezervelor constituite.
Contabilitatea rezervelor se ține pe categorii de rezerve: rezerve legale, rezerve pentru acțiuni proprii, rezerve statutare sau contractuale și alte rezerve.
În creditul acestui cont se înregistrează:
- rezerva din reevaluare trecută la rezerve (105);
- profitul net realizat în exercițiile anterioare, repartizat la rezerve (117);
- profitul net realizat la închiderea exercițiului curent repartizat la rezerve (129);
- primele de capital trecute la rezerve (104);
- diferența dintre valoarea titlurilor primite și valoarea neamortizată a mijloacelor fixe, respectiv a terenurilor, care fac obiectul participării în natură la capitalul social al altei persoane juridice (261, 262, 263);
În debitul acestui cont se înregistrează:
- rezervele destinate majorării capitalului social potrivit legii (101);
- diferența dintre valoarea titlurilor de participare retrase sau cedate și valoarea neamortizată a mijloacelor fixe, respectiv a terenurilor care au constituit obiectul participării în natură la capitalul social al altei persoane juridice (261, 262, 263);
- rezervele utilizate pentru acoperirea pierderilor realizate în exercițiile precedente (117).

Soldul contului reprezintă rezervele existente și neutilizate."

Conform Lg. 82/1991R :

"Art. 19
(1)În contabilitate, profitul sau pierderea se stabileste cumulat de la începutul exercitiului financiar, închiderea conturilor de venituri si cheltuieli se efectueaza, de regula, la sfârsitul exercitiului financiar.
(2)Rezultatul definitiv al exercitiului financiar se stabileste la închiderea acestuia.
(3)Repartizarea profitului se înregistreaza în contabilitate pe destinatii, dupa aprobarea situatiilor financiare anuale.
(4)Pierderea contabila reportata se acopera din profitul exercitiului financiar si cel reportat, din rezerve si capital social, potrivit hotarârii adunarii generale a actionarilor sau asociatilor.
(5)La institutiile publice rezultatul executiei bugetare se stabileste anual prin închiderea conturilor de cheltuieli efective si a conturilor de surse din care au fost efectuate. "
De studiat si prevederile Lg.31/1990R privind societățile comerciale.

Cam asta cu utilizarea soldului contului 1068.
:wink:



#88889 contract de asociatiune in participatiune

Postat de ctanela on 18 June 2006 - 11:43 PM in Arhiva

1. Subiectul acesta nu are legatura cu salariile.
2. Ori am obosit eu, ori nu esti foarte coerent(a).
Nu pot sa-ti spun decat ca este corect sa se factureze suma primita in caz ca rezultatul asocierii este pierdere. Asta daca contractul prevede plata unei sume in acest caz. Inregistrezi factura ca venit de exploatare si colectezi TVA aferent.



#88884 Plata dividende conditionata de plata impozite

Postat de ctanela on 18 June 2006 - 11:34 PM in Arhiva

Ma tem ca faceti o confuzie. Aceasta ordine a platilor este specificata in LEGE nr.64 din 22 iunie 1995
privind procedura reorganizării judiciare și a falimentului :
...
Art. 122. - Creanțele vor fi plătite, în cazul falimentului, în următoarea ordine:
1.taxele, timbrele și orice alte cheltuieli aferente procedurii instituite prin prezenta lege, inclusiv cheltuielile necesare pentru conservarea și administrarea bunurilor din averea debitorului, precum și plata remunerațiilor persoanelor angajate în condițiile art. 10, art. 23 alin. (1), art. 27, art. 28 și ale art. 97 alin. (3), sub rezerva celor prevăzute la art. 101 alin. (4);
2.creanțele reprezentând creditele, cu dobânzile și cheltuielile aferente, acordate de instituții de credit după deschiderea procedurii, precum și creanțele rezultând din continuarea activității debitorului după deschiderea procedurii;
3.creanțele izvorâte din raporturi de muncă, pe cel mult 6 luni anterioare deschiderii procedurii;
4.creanțele bugetare;
5.creanțele reprezentând sumele datorate de către debitor unor terți în baza unor obligații de întreținere, alocații pentru minori sau de plată a unor sume periodice destinate asigurării mijloacelor de existență;
6.creanțele reprezentând sumele stabilite de judecătorul-sindic pentru întreținerea debitorului și a familiei sale, dacă acesta este persoană fizică;
7.creanțele reprezentând credite bancare, cu cheltuielile și dobânzile aferente, cele rezultate din livrări de produse, prestări de servicii sau alte lucrări, precum și din chirii;
8.alte creanțe chirografare;
9.creanțele subordonate, în următoarea ordine de preferință:
a) creditele acordate persoanei juridice debitoare de către un asociat sau acționar deținând cel puțin 10% din capitalul social, respectiv din drepturile de vot în adunarea generală a asociaților, ori, după caz, de către un membru al grupului de interes economic;
B) creanțele izvorând din acte cu titlu gratuit;
10.creanțele membrilor, asociaților sau acționarilor persoanei juridice debitoare, derivând din dreptul rezidual al calității lor, în conformitate cu prevederile legale și statutare.

In cazul mentionat, este vorba de inconstienta si lipsa de instinct de conservare. Nu te mai ocupa de somatiile pe care le primeste. Cauta-ti alt loc de munca.
Si chiar ar fi bine sa-i faci formele de ridicare a dividendelor. Il face si mai raspunzator fata de situatia societatii. :wink:



#88858 plata autov. in euro

Postat de ctanela on 18 June 2006 - 09:51 PM in Arhiva

Nu intrebam prin ce cont. Vroiam sa inteleg practic cum s-a desfasurat operatiunea, ca apoi sa interpretam dpdv contabil.



#88855 cum se calculeaza t.v.a.-ul la o factura cu discout???

Postat de ctanela on 18 June 2006 - 09:37 PM in Arhiva

Incearca si aici, te vei lamuri mai bine.
http://www.conta.ro/forum/viewtopic.php?t=...hlight=discount



#88847 cum se calculeaza t.v.a.-ul la o factura cu discout???

Postat de ctanela on 18 June 2006 - 09:12 PM in Arhiva

Probabil ca domnul profesor nu a vazut nici o factura cu discount. :cry: Mariamarin are dreptate si este conform legii. :wink:



#88845 plata autov. in euro

Postat de ctanela on 18 June 2006 - 09:05 PM in Arhiva

Citeaza

5311=455 suma creditata
581=5311  
5314=581 10500 euro(c/v in moneda nationala)
Cum ajung banii din casa in lei in casa in valuta?

Citeaza

401.01 fz.ext.=5314
371=%
      401.01  
      446
446=5311
4426=5121          
4111=  %
         707
        4427
455=5311

Nu poti considera masina drept marfa decat in cazul in care societatea are in obiectul de activitate vanzarile de autoturisme.

Citeaza

In cazul in care o vand la o persoana fizica, este ok daca îi dau factura+chitanta, sa zicem, de 40000 RON?

Este OK.



#88825 contul 211

Postat de ctanela on 18 June 2006 - 04:25 PM in Arhiva

Contabilitatea angajamentelor și altor elemente extrabilanțiere

176. – (1) Drepturile și obligațiile, precum și unele bunuri care nu pot fi integrate în activele și pasivele entității se înregistrează în contabilitate în conturi în afara bilanțului, denumite și conturi de ordine și evidență.
În această categorie se cuprind angajamente (giruri, cauțiuni, garanții) acordate sau primite în relațiile cu terții, imobilizari corporale luate cu chirie, valori materiale primite spre prelucrare sau reparare, în păstrare sau custodie, debitori scoși din activ urmăriți în continuare, redevențe, locații de gestiune, chirii și alte datorii asimilate, efecte scontate neajunse la scadență, precum și alte valori.

P.S. Fiind vorba de o relatie intre doua societati comerciale, indicat ar fi sa nu fie cedat dreptul de folosinta cu titlu gratuit. :wink:



#88063 platitor sau nu?

Postat de ctanela on 13 June 2006 - 11:29 PM in Arhiva

Andra Grigore a spus:

Am si eu o intrebare : pt o firma care face import si apoi vinde en detail e mai bine sa fie platitor sau nu?
Plateste TVA in vama pentru bunurile importata daca este neplatitor sau nu ?

Va multumesc

Plateste TVA in vama. Asa ca este mai indicat ca firma sa fie platitoare de TVA.



#88062 calcul impozit pe profit

Postat de ctanela on 13 June 2006 - 11:18 PM in Arhiva

http://www.conta.ro/forum/viewtopic.php?t=...hlight=discount



#88060 Declaratia 100 - pentru taxa de 2%

Postat de ctanela on 13 June 2006 - 11:07 PM in Arhiva

nicole33 a spus:

s-ar fi declarat cu 0 numai in cazul in care luna asta nu datorai nimic, dar luna viitoare da
Si cum stiu ce voi datora luna viitoare? Nu prea merge logica asta.

In acest caz, decl.100 nu se mai depune. :wink:



#88059 Nota contabila

Postat de ctanela on 13 June 2006 - 10:54 PM in Arhiva

In cazul corectarii erorilor contabile. :wink:



#87614 scoatere bani din cont bancar

Postat de ctanela on 11 June 2006 - 03:49 PM in Arhiva

Intrebarea suna putin ciudat. Te-ai consultat cu contabilul firmei?
Poti retrage numerar din contul firmei. Nu trebuie dacat sa ai drept de semnatura in acest sens.
Problema este in ce scop retragi banii?
1. Poti sa ii ridici ca dividende, avand in vedere ca esti asociat, iar pentru asta trebuie sa ai hotarare AGA de repartizare a profitului unui exercitiu financiar incheiat pe dividende. Bineinteles, trebuie achitat si impozitul pe dividende.
2. Poti sa-i folosesti pentru plata unor furnizori, caz in care ii ridici ca avans spre decontare, urmand sa-l justifici cu documente.
3. Poti sa achiti salarii, printre care si indemnizatia de administrator, daca AGA a prevazut astfel de remunerare pentru administrator.
4. Poti sa-i tii si in caserie, nu (mai) exista plafon.
5. Adaugam si raspunsul lui Dexter. Poti retrage un imprumut acordat anterior firmei. Trebuie sa ai un contract in acest sens. :wink:



#87608 Compensare impozit

Postat de ctanela on 11 June 2006 - 02:28 PM in Arhiva

mihails2005 a spus:

s a platit un impozit pt niste venituri...facturile acelea se anuleaza.

:shock:
Cum sa anulezi facturile? :?



#87511 Compensare impozit

Postat de ctanela on 10 June 2006 - 09:31 AM in Arhiva

Citeaza

Cred ca nu s-a inregistrat o chitanta cu plata impozitului pe micro atunci demult , pt ca s-a platit numai prin casa.

In cazul asta, trebuie sa gasesti chitanta cu pricina (sau s-o reconstitui) si s-o inregistrezi. Altfel esti bun de plata. :wink:



#86528 SALARIUL MINIM PE 2006 = 370 LEI ??

Postat de ctanela on 03 June 2006 - 09:27 PM in Arhiva

Inca odata constat ca in tara asta fiecare face cum il taie capul (la functionarime ma refer).
In Constanta: am avut control de la ITM saptamana trecuta la 2 firme diferite (una micro si un nu). Nu m-a intrebat nimeni de ce sunt salariati care au 330 RON. :?



#85683 Trebuie sa am salariat?

Postat de ctanela on 29 May 2006 - 06:52 PM in Arhiva

Pe langa raspunsurile de mai sus, un sfat: colaboreaza cu un contabil. :wink:



#85682 aceeasi indemnizatie de administrator

Postat de ctanela on 29 May 2006 - 06:47 PM in Arhiva

Este decizia Adunarii Generale.
Lg. 31/1990R:
...
SECTIUNEA II: Despre adunarile generale
Art. 110
(1)Adunarile generale sunt ordinare si extraordinare.
(2)Când actul constitutiv nu dispune altfel, ele se vor tine la sediul societatii si în localul ce se va indica în convocare.
Art. 111
(1)Adunarea ordinara se întruneste cel putin o data pe an, în cel mult 4 luni de la încheierea exercitiului financiar.
(2)În afara de dezbaterea altor probleme înscrise la ordinea de zi, adunarea generala este obligata:
a)sa discute, sa aprobe sau sa modifice situatiile financiare anuale, pe baza rapoartelor administratorilor, ale cenzorilor sau ale auditorilor financiari, si sa fixeze dividendul;
b)sa aleaga pe administratori si cenzori;
c)sa fixeze remuneratia cuvenita pentru exercitiul în curs administratorilor si cenzorilor, daca nu a fost stabilita prin actul constitutiv;
:wink:



#85680 OMF 752/2006 - Certificat atestare fiscala

Postat de ctanela on 29 May 2006 - 06:31 PM in Arhiva

ORDIN nr. 752 din 11 mai 2006 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice si fizice, a certificatului de obligatii bugetare, precum si a modelului si continutului acestora
În baza prevederilor art. 11 alin. (5) din Hotarârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile ulterioare, ale art. 1091 si art. 196 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
având în vedere necesitatea aplicarii unitare a procedurii privind eliberarea certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice si fizice, precum si necesitatea aplicarii unitare a prevederilor legale privind eliberarea certificatului de obligatii bugetare,
ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:
CAPITOLUL I: Certificatul de atestare fiscala
SECTIUNEA A: Procedura de eliberare a certificatelor de atestare fiscala pentru persoane juridice
Art. 1
Organul fiscal competent pentru administrarea contribuabililor, conform legii, are obligatia de a elibera certificatul care atesta modul de îndeplinire a obligatiilor de plata la buget a impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor venituri, denumit în continuare certificat de atestare fiscala pentru persoane juridice, în urmatoarele situatii:
a)la solicitarea contribuabililor persoane juridice, care vor completa si vor depune cererea de eliberare a unui certificat de atestare fiscala pentru persoane juridice;
B)în situatia în care contribuabilul îsi schimba domiciliul fiscal, conform procedurii prevazute de Hotarârea Guvernului nr. 1.050/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala.
Art. 2
Certificatul de atestare fiscala pentru persoane juridice se elibereaza de organul fiscal competent pentru administrarea contribuabililor, conform legii, si va fi semnat de catre conducatorul acestuia.
Art. 3
Certificatul de atestare fiscala pentru persoane juridice poate fi utilizat pe o perioada de 30 de zile de la data eliberarii acestuia.
Art. 4
În perioada de utilizare prevazuta la art. 3 contribuabilii pot folosi certificatul de atestare fiscala pentru persoane juridice ori de câte ori este nevoie, în copii legalizate, în conditiile legii.
Art. 5
Eliberarea certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice este supusa taxelor de timbru, conform reglementarilor legale în vigoare.
Art. 6
(1)În vederea eliberarii certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice, organul fiscal competent pentru administrarea contribuabililor va consulta:
a)dosarul fiscal al contribuabilului;
b)fisa pentru evidenta analitica pe platitori a contribuabilului.
(2)Certificatul de atestare fiscala pentru persoane juridice se elibereaza pe baza datelor cuprinse în evidenta pe platitor a organului fiscal competent si cuprinde creantele fiscale exigibile, existente în sold în ultima zi a lunii anterioare depunerii cererii, denumita luna de referinta, si neachitate pâna la data eliberarii certificatului de atestare fiscala.
(3)În primele 5 zile lucratoare ale lunii se emit certificate de atestare fiscala pentru persoane juridice, în care se mentioneaza creantele fiscale exigibile, existente în sold la sfârsitul lunii anterioare lunii de referinta si neachitate pâna la data eliberarii certificatului de atestare fiscala.
Art. 7
(1)Certificatul de atestare fiscala pentru persoane juridice va cuprinde doua sectiuni, respectiv:
a)sectiunea A "Obligatii de plata";
b)sectiunea B "Alte mentiuni".
(2)La sectiunea A se vor mentiona:
a)obligatiile de plata restante pe fiecare tip de impozit, taxa, contributie si alte venituri bugetare;
b)obligatii fiscale accesorii.
(3)În sensul prezentului ordin, prin obligatii de plata restante se întelege obligatii de plata exigibile si neachitate pâna la data eliberarii certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice.
(4)Nu se înscriu la sectiunea A "Obligatii de plata" sumele reprezentând creante fiscale stabilite prin acte administrative fiscale a caror executare este suspendata în conditiile art. 184 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 14-15 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile ulterioare, precum si sumele reprezentând amenzi contraventionale pentru care s-au formulat plângeri în conditiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
(5)La sectiunea B se vor face alte mentiuni, dupa cum urmeaza:
a)actul prin care s-au acordat înlesniri la plata, dupa caz, precum si cuantumul sumelor ce fac obiectul acestora;
b)planul de reorganizare judiciara aprobat de catre judecatorul-sindic, precum si cuantumul obligatiilor cu termene de plata viitoare stabilite prin acest plan de reorganizare judiciara;
c)actul prin care s-a dispus suspendarea executarii actului administrativ fiscal si/sau a procesului-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei, dupa caz, precum si cuantumul sumelor ce fac obiectul acestuia;
d)decontul de TVA cu sume negative si optiune de rambursare, precum si cuantumul sumelor ce fac obiectul acestuia;
e)cereri de compensare atipice, precum si cuantumul sumelor ce au facut obiectul acestora;
f)alte acte care genereaza suspendarea obligatiilor de plata, precum si cuantumul sumelor ce au facut obiectul acestora;
g)alte mentiuni.
(6)Cererile de restituire si de compensare se vor solutiona de organul fiscal înainte de eliberarea certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice.
Art. 8
Cererile de eliberare a certificatului de atestare fiscala pentru persoane juridice se vor solutiona în maximum 5 zile lucratoare de la înregistrare, cu exceptia celor formulate de contribuabilii care au sedii secundare înregistrate la alte organe fiscale, care se vor solutiona în maximum 10 zile lucratoare de la înregistrare.
Art. 9
Certificatul de atestare fiscala pentru persoane juridice va avea înscrise în mod obligatoriu numarul de înregistrare, data eliberarii, perioada de utilizare si numele si semnatura persoanei împuternicite a organului fiscal.
Art. 10
Certificatul de atestare fiscala pentru persoane juridice se întocmeste în 3 exemplare, din care:
a)doua exemplare originale se vor transmite contribuabilului sau persoanelor împuternicite de acesta, în baza cererii depuse la organul fiscal;
b)al treilea exemplar original se pastreaza la organul fiscal emitent si se arhiveaza la dosarul fiscal al contribuabilului.
Art. 11
Se aproba modelul si continutul formularului "Certificat de atestare fiscala pentru persoane juridice", cod M.F.P.-A.N.A.F. 14.13.21.99/j, prevazute în anexa nr. 1 la prezentul ordin.
Art. 12
Se aproba caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si de pastrare ale formularului "Certificat de atestare fiscala pentru persoane juridice", cod M.F.P.-A.N.A.F. 14.13.21.99/j, prevazute în anexa nr. 2 la prezentul ordin.
Art. 13
Se aproba modelul si continutul formularului "Cerere de eliberare a unui certificat de atestare fiscala pentru persoane juridice", cod M.F.P. 14.13.25.99/j, prevazute în anexa nr. 3 la prezentul ordin.
Art. 14
Se aproba caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si de pastrare ale formularului "Cerere de eliberare a unui certificat de atestare fiscala pentru persoane juridice", cod M.F.P. 14.13.25.99/j, prevazute în anexa nr. 4 la prezentul ordin.
SECTIUNEA B: Procedura de eliberare a certificatelor de atestare fiscala pentru persoane fizice
Art. 15
Certificatul care atesta îndeplinirea obligatiilor de plata la buget a impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor venituri, denumit în continuare certificat de atestare fiscala pentru persoane fizice, se elibereaza de organul fiscal competent pentru administrarea contribuabililor, potrivit legii, în urmatoarele situatii:
a)la solicitarea contribuabililor persoane fizice, pe baza cererii de eliberare a unui certificat de atestare fiscala pentru persoane fizice;
B)în situatia în care contribuabilul îsi schimba domiciliul fiscal.
Art. 16
Prin organ fiscal competent se întelege organul fiscal în a carui raza teritoriala contribuabilul îsi are domiciliul fiscal, pentru persoanele fizice cu domiciliul fiscal în România, sau organul fiscal în a carui raza teritoriala se afla sursa de venit, pentru persoanele fizice fara domiciliul fiscal în România.
Art. 17
Certificatul de atestare fiscala pentru persoane fizice poate fi utilizat pe o perioada de 90 de zile de la data eliberarii acestuia.
Art. 18
Contribuabilii pot folosi certificatul de atestare fiscala pentru persoane fizice ori de câte ori este nevoie, în copii legalizate, în conditiile legii.
Art. 19
Eliberarea certificatului de atestare fiscala pentru persoane fizice este supusa taxelor de timbru, conform reglementarilor legale în vigoare.
Art. 20
(1)Eliberarea certificatului de atestare fiscala pentru persoane fizice se face de organul fiscal pe baza datelor din evidenta fiscala a organului fiscal competent si cuprinde creantele fiscale exigibile, existente în sold în ultima zi a lunii anterioare depunerii cererii, denumita luna de referinta, si neachitate pâna la data eliberarii certificatului de atestare fiscala. În primele 5 zile lucratoare ale lunii se emit certificate de atestare fiscala pentru persoane fizice, în care se mentioneaza creantele fiscale exigibile, existente în sold la sfârsitul lunii anterioare lunii de referinta si neachitate pâna la data eliberarii certificatului de atestare fiscala.
(2)Se va urmari depunerea la zi a tuturor documentelor si informatiilor la care contribuabilul este obligat, potrivit legii.
(3)De asemenea, se vor urmari deciziile de impunere pentru plati anticipate si se va consulta fisa analitica pe platitor a contribuabililor (emisa atât de aplicatia GOTICA, cât si de aplicatia SIAC, dupa caz, pentru contribuabilii care sunt înregistrati ca platitori de salarii si/sau TVA).
Art. 21
Certificatul de atestare fiscala pentru persoane fizice va cuprinde doua sectiuni, respectiv:
a)sectiunea A "Obligatii de plata pe categorii de venituri realizate sau estimate, dupa caz";
b)sectiunea B "Alte mentiuni".
Art. 22
(1)La sectiunea A se vor mentiona:
a)obligatiile de plata restante pe fiecare tip de impozit, taxa, contributie si alte venituri bugetare;
b)obligatii fiscale accesorii.
(2)Nu se înscriu la sectiunea A sumele reprezentând creante fiscale stabilite prin acte administrative fiscale a caror executare este suspendata în conditiile art. 184 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 14-15 din Legea nr. 554/2004, cu modificarile ulterioare, precum si sumele reprezentând amenzi contraventionale pentru care s-au formulat plângeri în conditiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 23
(1)La sectiunea B se vor face alte mentiuni, dupa cum urmeaza:
a)actul prin care s-au acordat înlesniri la plata, dupa caz, precum si cuantumul sumelor ce fac obiectul acestora;
b)actul prin care s-a dispus suspendarea actului administrativ fiscal si/sau a procesului-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei, dupa caz, precum si cuantumul sumelor ce fac obiectul acestuia;
c)decontul de TVA cu sume negative si optiune de rambursare, precum si cuantumul sumelor ce fac obiectul acestuia;
d)alte acte care genereaza suspendarea obligatiilor de plata, precum si cuantumul sumelor ce au facut obiectul acestora;
e)alte mentiuni.
(2)Cererile de restituire si de compensare se vor solutiona de organul fiscal înainte de eliberarea certificatului de atestare fiscala pentru persoane fizice.
Art. 24
Cererea de eliberare a certificatului de atestare fiscala pentru persoane fizice se solutioneaza în maximum 5 zile lucratoare de la înregistrare.
Art. 25
Certificatul de atestare fiscala pentru persoane fizice va avea înscrise în mod obligatoriu numarul de înregistrare, data eliberarii, perioada de utilizare si numele si semnatura persoanei împuternicite a organului fiscal.
Art. 26
Certificatul de atestare fiscala pentru persoane fizice se întocmeste în 3 exemplare, din care:
a)doua exemplare originale se vor transmite contribuabilului sau persoanelor împuternicite de acesta, în baza cererii depuse la organul fiscal;
b)al treilea exemplar original se pastreaza la organul fiscal emitent.
Art. 27
Se aproba modelul si continutul formularului "Certificat de atestare fiscala pentru persoane fizice", cod M.F.P.-A.N.A.F. 14.13.21.99, prevazute în anexa nr. 5 la prezentul ordin.
Art. 28
Se aproba caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si de pastrare ale formularului "Certificat de atestare fiscala pentru persoane fizice", cod M.F.P.-A.N.A.F. 14.13.21.99, prevazute în anexa nr. 6 la prezentul ordin.
Art. 29
Se aproba modelul si continutul formularului "Cerere de eliberare a unui certificat de atestare fiscala pentru persoane fizice", cod M.F.P.-A.N.A.F. 14.13.25.99, prevazute în anexa nr. 7 la prezentul ordin.
Art. 30
Se aproba caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si de pastrare ale formularului "Cerere de eliberare a unui certificat de atestare fiscala pentru persoane fizice", cod M.F.P.-A.N.A.F. 14.13.25.99, prevazute în anexa nr. 8 la prezentul ordin.
CAPITOLUL II: Certificatul de obligatii bugetare
SECTIUNEA 1: Procedura de eliberare a certificatului de obligatii bugetare
Art. 31
Organul fiscal competent pentru administrarea contribuabililor, conform legii, la solicitarea institutiei publice implicate în procesul de privatizare, are obligatia de a elibera certificatul care atesta modul de îndeplinire a obligatiilor de plata la buget a impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor venituri, denumit în continuare certificat de obligatii bugetare, în urmatoarele situatii:
a)pentru completarea documentatiei necesare procesului de privatizare, conform reglementarilor legale în vigoare;
b)pentru acordarea de înlesniri la plata obligatiilor bugetare restante, conform reglementarilor legale în vigoare;
c)pentru alte situatii prevazute de lege.
Art. 32
Certificatul de obligatii bugetare se elibereaza de organul fiscal competent pentru administrarea contribuabililor persoane juridice, conform legii, si va fi semnat de catre conducatorul acestuia.
Art. 33
Eliberarea certificatului de obligatii bugetare nu este supusa taxelor.
Art. 34
Certificatele de obligatii bugetare se vor elibera pe baza raportului de inspectie fiscala, efectuat de organele fiscale teritoriale cu atributii de control.
Art. 35
(1)Certificatul de obligatii bugetare va cuprinde 3 sectiuni, respectiv:
a)sectiunea A "Obligatii de plata restante care vor face obiectul înlesnirilor la plata sau obligatii de plata restante la data eliberarii certificatului de obligatii bugetare, dupa caz";
b)sectiunea B "Obligatii de plata restante care constituie conditie de mentinere a valabilitatii înlesnirii la plata ce urmeaza a se acorda, dupa caz";
c)sectiunea C "Alte mentiuni".
(2)La sectiunea A se vor mentiona:
a)obligatiile de plata restante pe fiecare tip de impozit, taxa, contributie si alte venituri bugetare;
b)dobânzile si penalitatile de întârziere calculate pentru neplata la termenele stabilite de lege a impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor venituri bugetare;
c)majorari de întârziere calculate si datorate dupa 1 ianuarie 2006;
d)orice alte obligatii datorate conform reglementarilor legale specifice (de exemplu: penalitati).
(3)Nu se înscriu la sectiunea A obligatiile de plata care au facut deja obiectul unor înlesniri la plata si pentru care contribuabilii îsi respecta conditiile de mentinere a valabilitatii înlesnirilor la plata ce s-au aprobat, conform legii.
(4)La sectiunea B se vor mentiona:
a)obligatiile de plata restante pe fiecare tip de impozit, taxa, contributie si alte venituri bugetare;
b)obligatii fiscale accesorii.
(5)La sectiunea C se vor face alte mentiuni, dupa caz, astfel:
a)actul prin care s-au acordat înlesnirile la plata, dupa caz, si modul acestora de respectare;
b)cuantumul obligatiilor de plata la bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, administrate de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, comunicate organului fiscal de catre aceasta. Raspunderea privind cuantumul acestor obligatii revine Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului.
Art. 36
Certificatele de obligatii bugetare se vor elibera în termen de 30 de zile lucratoare de la data solicitarii institutiei publice implicate în procesul de privatizare.
Art. 37
Certificatul de obligatii bugetare va avea înscrise în mod obligatoriu numarul de înregistrare, data eliberarii, scopul eliberarii, precum si numele si semnatura persoanei împuternicite a organului fiscal.
Art. 38
Certificatul de obligatii bugetare se întocmeste în 3 exemplare, dupa cum urmeaza:
a)un exemplar original se va transmite institutiei publice implicate în procesul de privatizare;
b)un exemplar original se va transmite Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, respectiv directiei cu atributii în domeniul reglementarii înlesnirilor la plata;
c)un exemplar original se va pastra la dosarul fiscal al contribuabilului.
Art. 39
Se aproba modelul si continutul formularului "Certificat de obligatii bugetare", cod M.F.P.-A.N.A.F. 14.13.21.99/0, prevazute în anexa nr. 9 la prezentul ordin.
Art. 40
Se aproba caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si de pastrare ale formularului "Certificat de obligatii bugetare", cod M.F.P.-A.N.A.F. 14.13.21.99/0, prevazute în anexa nr. 10 la prezentul ordin.
Art. 41
La data intrarii în vigoare a prezentului ordin se abroga:
- Ordinul ministrului finantelor nr. 448/1999 privind certificatul de atestare fiscala pentru persoane juridice, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 449 din 15 septembrie 1999;
- dispozitiile referitoare la Certificatul fiscal, cod 14.13.21.99, prevazut în anexa nr. 6 la Ordinul ministrului finantelor nr. 2.541/1998 pentru aprobarea modelelor unor formulare tipizate, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 58 din 10 februarie 1999;
- dispozitiile referitoare la Cererea de eliberare a unui certificat fiscal, cod 14.13.25.99, prevazute la pct. 47 din anexa nr. 1a) la Ordinul ministrului finantelor nr. 1.801/1995, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 268 din 20 noiembrie 1995, cu modificarile ulterioare.
Art. 42
Anexele nr. 1-10 fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. 43
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
-****-
Ministrul finantelor publice,

Sebastian Teodor Gheorghe Vladescu


ANEXA Nr. 1: CERTIFICAT DE ATESTARE FISCALA*) pentru persoane juridice

MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE

AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA

DIRECTIA GENERALA A FINANTELOR PUBLICE A JUDETULUI ................/ Directia generala de administrare a marilor contribuabili

Administratia Finantelor Publice a ......................................

Str. ........................... nr. ............ Localitatea ....................

Nr. ................... Data eliberarii ..........................


Ca urmare a cererii nr. ........... din data de ...............
se certifica prin prezenta ca persoana juridica:
Denumire ............................
Judet .....................................
Localitate ............... Cod postal ........... Sector .......
Strada ...................... Numar ........
Bloc ..... Scara ....... Etaj ..... Apartament .......
Telefon ........... Fax ..............
Înregistrat la registrul comertului la nr. ...............
Cod de identificare fiscala ................................
A.Obligatii de plata
figureaza în evidente cu urmatoarele obligatii de plata catre buget la data de ............
- lei noi -
Nr. crt.
Denumirea obligatiei de plata1)
Obligatia de plata

Total, din care:
restanta
obligatii fiscale accesorii

0
1
2 = 3 + 4
3
4




1) inclusiv amenzi
B.Alte mentiuni: ............................ .
- lei noi -
Nr. crt.
Denumirea actului/nr. si data
Cuantumul sumelor ce fac obiectul acestora

0
1
2




Prezentul certificat se poate utiliza 30 de zile de la data eliberarii.
Conducatorul unitatii fiscale,
Numele si prenumele ............................
Semnatura si stampila unitatii .................
_____
*) Se utilizeaza si în cazul entitatilor fara personalitate juridica prevazute la art. 69 alin. (1) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
M.F.P.-A.N.A.F. cod 14.13.21.99/j
ANEXA Nr. 2:
1.Denumire: Certificat de atestare fiscala pentru persoane j uridice
2.Cod: 14.13.21.99/j
3.Format: A4/t1
4.Caracteristici de tiparire:
- file;
- se poate utiliza si echipament informatic pentru editare si completare, cu adaptari adecvate situatiei contribuabilului.
5.Se utilizeaza la: atestarea obligatiilor bugetare de plata ale persoanelor juridice
6.Se întocmeste în: 3 exemplare
de: organul fiscal competent pentru administrarea contribuabililor, conform legii
7.Circula: doua exemplare originale - la contribuabil, cu posibilitatea de a fi multiplicat prin copii legalizate, în conditiile legii.
sau, dupa caz,
- la organul fiscal în a carui raza teritoriala contribuabilul îsi înregistreaza domiciliul fiscal
al treilea exemplar original - la organul fiscal competent pentru administrarea contribuabililor, conform legii
8.Se arhiveaza: la dosarul fiscal al contribuabilului.
ANEXA Nr. 3: CERERE*) de eliberare a unui certificat de atestare fiscala pentru persoane juridice
Nr. de înregistrare la organul fiscal ........./.............
Datele de identificare a persoanei juridice
Cod de identificare fiscala ...........................
Denumire ............................
Judet .....................................
Localitate ............... Cod postal ........... Sector .......
Strada ...................... Numar ........
Bloc ..... Scara ....... Etaj ..... Apartament .......
Telefon ........... Fax ..............
Înregistrata la registrul comertului la nr. ....................
Reprezentata prin ......................
Cod de identificare fiscala ...........................
Domiciliat în: ........................
Judet .....................................
Localitate ............... Cod postal ........... Sector .......
Strada ...................... Numar ........
Bloc ..... Scara ....... Etaj ..... Apartament .......
Posesorul documentului de identitate seria ......... nr. ........ eliberat de .................
Numele si prenumele ...............................
Semnatura si stampila ..............................
Functia ........................
_____
*) Se utilizeaza si în cazul entitatilor fara personalitate juridica M.F.P cod 14.13.25.99/j
ANEXA Nr. 4:
1.Denumire: Cerere de eliberare a unui certificat de atestare fiscala pentru persoane juridice
2.Cod: 14.13.25.99/j
3.Format: A4/t1
4.Caracteristici de tiparire: se tipareste pe o singura fata.
5.Se difuzeaza: gratuit
6.Se utilizeaza la: eliberarea unui certificat de atestare fiscala pentru persoane juridice
7.Se întocmeste în: 2 exemplare, de contribuabil;
8.Circula:
- un exemplar original la organul fiscal competent pentru administrarea contribuabililor, conform legii;
- un exemplar original la contribuabil;
9.Se arhiveaza: la dosarul fiscal al contribuabilului.
ANEXA Nr. 5: CERTIFICAT DE ATESTARE FISCALA*) pentru persoane fizice

MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE

AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA

DIRECTIA GENERALA A FINANTELOR PUBLICE A JUDETULUI ................

ADMINISTRATIA FINANTELOR PUBLICE ..............................

Sediul: ...............................................

Nr. ................... Data eliberarii ..........................


Ca urmare a cererii nr. ........... din data de .................
se certifica prin prezenta ca persoana fizica:
Denumire/Nume, Prenume .........................................
Judet .....................................
Localitate ............... Cod postal ........... Sector .......
Strada ...................... Numar ........
Bloc ..... Scara ....... Etaj ..... Apartament .......
Telefon ........... Fax ..............
Înregistrat la registrul comertului la nr. ....................
Cod de identificare fiscala .....................................
A.Obligatii de plata pe categorii de venituri realizate sau estimate, dupa caz
figureaza în evidenta fiscala cu urmatoarele obligatii de plata datorate bugetului de stat la data de ................
- lei noi -
Nr. crt.
Denumirea obligatiei de plata**
Obligatia de plata

Total, din care:
restanta
obligatii fiscale accesorii

0
1
2 = 3 + 4
3
4




**) inclusiv amenzi
B.Alte mentiuni: ............................
- lei noi -
Nr. crt.
Denumirea actului/nr. si data
Cuantumul sumelor ce fac obiectul acestora

0
1
2




Prezentul certificat se poate utiliza 90 de zile de la data eliberarii.
Conducatorul unitatii fiscale,
Numele si prenumele .....................................
Semnatura si stampila unitatii ..........................
_____
*) Se utilizeaza si în cazul asocierilor fara personalitate juridica constituite între persoane fizice.
M.F.P.-A.N.A.F. cod 14.13.21.99
ANEXA Nr. 6:
1.Denumire: Certificat de atestare fiscala pentru persoane fizice
2.Cod: 14.13.21.99
3.Format: A4/t1
4.Caracteristici de tiparire:
- file;
- se poate utiliza si echipament informatic pentru editare si completare, cu adaptari adecvate situatiei contribuabilului.
5.Se utilizeaza la: atestarea obligatiilor de plata datorate bugetului de stat ale persoanelor fizice
6.Se întocmeste în: 3 exemplare
de: organul fiscal competent pentru administrarea contribuabililor, conform legii
7.Circula: doua exemplare originale - la contribuabil, cu posibilitatea de a fi multiplicat prin copii legalizate, în conditiile legii.
sau, dupa caz,
- la organul fiscal în a carui raza teritoriala contribuabilul îsi înregistreaza domiciliul fiscal
al treilea exemplar original - la organul fiscal competent pentru administrarea contribuabililor, conform legii
8.Se arhiveaza: la organul fiscal emitent.
ANEXA Nr. 7: CERERE DE ELIBERARE A UNUI CERTIFICAT DE ATESTARE FISCALA* pentru persoane fizice
Nr. ............/......................
Datele de identificare a persoanei fizice
Denumire/Numele si prenumele persoanei fizice ........................
Cod de identificare fiscala ............................
Judet .....................................
Localitate ............... Cod postal ........... Sector .......
Strada ...................... Numar ........
Bloc ..... Scara ....... Etaj ..... Apartament .......
Telefon ........... Fax ..............
Înregistrata la registrul comertului la nr. .................
Reprezentata prin .................................................
Cod de identificare fiscala ....................................
Domiciliat în:
Judet .....................................
Localitate ............... Cod postal ........... Sector .......
Strada ...................... Numar ........
Bloc ..... Scara ....... Etaj ..... Apartament .......
Posesorul documentului de identitate seria ........ nr. ........ eliberat de ................
Numele si prenumele .............................
Semnatura si stampila ............................
Functia ........................
_____
*) Se utilizeaza si în cazul asocierilor fara personalitate juridica constituite între persoane fizice.
M.F.P.-A.N.A.F. cod 14.13.25.99
ANEXA Nr. 8:
1.Denumirea: Cerere de eliberare a unui certificat de atestare fiscala pentru persoane fizice
2.Codul: 14.13.25.99
3.Formatul: A4/t1
4.Caracteristici de tiparire: se tipareste pe o singura fata.
5.Se difuzeaza: gratuit
6.Se utilizeaza: la solicitarea eliberarii unui certificat de atestare fiscala pentru persoane fizice.
7.Se întocmeste în: 2 exemplare, de contribuabil;
8.Circula:
- un exemplar original la organul fiscal competent pentru administrarea contribuabililor, conform legii;
- un exemplar original la contribuabil;
9.Se arhiveaza: la organul fiscal competent.
ANEXA Nr. 9: CERTIFICAT DE OBLIGATII BUGETARE

MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE

AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA

DIRECTIA GENERALA A FINANTELOR PUBLICE A JUDETULUI ............../

Directia generala de administrare a marilor contribuabili

Administratia Finantelor Publice a ............................

Str. .................... nr. ........... Localitatea ..................

Nr. ................... Data eliberarii ..........................


Ca urmare a cererii nr. ............. din data de .................. a ........................... se certifica prin prezenta ca persoana juridica:
Denumire ..............................
Judet ....................................
Localitate ............... Cod postal ........... Sector .......
Strada ...................... Numar ........
Bloc ..... Scara ....... Etaj ..... Apartament .......
Telefon ........... Fax ..............
Înregistrat la registrul comertului la nr. .................
Cod de identificare fiscala ....................................
A.Obligatii de plata restante care vor face obiectul înlesnirilor la plata sau obligatii de plata restante la data eliberarii prezentului certificat, dupa caz;
figureaza în evidente cu urmatoarele obligatii de plata catre bugetul ............... la data de .............. , cu accesoriile calculate pâna la data de ............
- lei noi -
Nr. crt.
Denumirea obligatiei de plata*
Obligatia de plata

Total, din care:
restanta
Dobânzi
Penalitati de întârziere
Majorari
Penalitati

0
1
2 = 3 + 4
3




* inclusiv amenzi
B.Obligatii de plata restante care constituie conditie de mentinere a valabilitatii înlesnirii la plata ce urmeaza a se acorda
figureaza în evidente cu urmatoarele obligatii de plata catre buget la data de ............
- lei noi -
Nr. crt.
Denumirea obligatiei de plata**
Obligatia de plata

Total, din care:
restanta
obligatii fiscale accesorii

0
1
2 = 3 + 4
3
4




**) inclusiv amenzi
C.Alte mentiuni: ............................
S-a eliberat prezentul certificat de obligatii bugetare pentru a-i servi:
|_| - pentru completarea documentatiei necesara procesului de privatizare, conform prevederilor .............
|_| - pentru acordarea de înlesniri la plata obligatiilor bugetare restante, conform prevederilor ...............
|_| - pentru alte situatii prevazute de lege.
Conducatorul unitatii fiscale,
Numele si prenumele .....................................
Semnatura si stampila unitatii ..........................
M.F.P.-A.N.A.F. cod 14.13.21.99/o
ANEXA Nr. 10:
1.Denumire: Certificat de obligatii bugetare
2.Cod: 14.13.21.99/o
3.Format: A4/t1
4.Caracteristici de tiparire: file
5.Se difuzeaza: gratuit
6.Se utilizeaza la: atestarea obligatiilor bugetare de plata
7.Se întocmeste în: 3 exemplare de catre la organul fiscal competent pentru administrarea contribuabililor, conform legii
8.Circula:
- un exemplar original: la institutia publica implicata în procesul de privatizare
- un exemplar original: la Agentia Nationala de Administrare Fiscala
- un exemplar original: la organul fiscal competent pentru administrarea contribuabililor, conform legii
9.Se arhiveaza: la dosarul fiscal al contribuabilului.
Publicat în Monitorul Oficial cu numarul 450 din data de 24 mai 2006




Cometa SQL