Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
ctanela's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 40

Salt la continut


ctanela's Content

There have been 1000 items by ctanela (Search limited from 19-November 07)



Sort by                Order  

#32727 factura externa

Postat de ctanela on 15 August 2005 - 11:34 PM in MODELE, FISIERE UTILE

Somn usor. http://www.conta.ro/...tyle_emoticons/default/wink.gif



#32724 scimbare destinatie-autorizatie de functionare

Postat de ctanela on 15 August 2005 - 10:49 PM in Arhiva

Contractul de comodat = cedarea folosintei bunurilor cu titlu gratuit.
La intrebarea cu Electrica nu stiu sa raspund, imi pare rau.



#32723 factura externa

Postat de ctanela on 15 August 2005 - 10:46 PM in MODELE, FISIERE UTILE

O fi reclama si nu ne-am prins :D



#32720 compensare datorii

Postat de ctanela on 15 August 2005 - 10:34 PM in Arhiva

In ce calitate are de incasat bani de la firma respectiva?



#32719 salarii in valuta?

Postat de ctanela on 15 August 2005 - 10:27 PM in Arhiva

De fapt care e problema?



#32718 factura externa

Postat de ctanela on 15 August 2005 - 10:24 PM in MODELE, FISIERE UTILE

Ala e art. 3 care nu are legatura cu primele doua. Sau are? Si atunci ce legatura mai are cu invoice-ul?
La art. urmatoare e vorba de lichidatori si de firmele in lichidare. Nici astea nu au legatura cu cele de mai sus.

Asta e un exemplu tipic de dezbatere a unei "opere" a guvernantilor nostri. Citesc de ceva ani MO si mereu am senzatia ca sunt din ce in ce mai grea de cap. :cry:



#32685 factura externa

Postat de ctanela on 15 August 2005 - 07:01 PM in MODELE, FISIERE UTILE

De ce nu?! Le-a dat aprobare sa-si editeze facturile in format superpersonalizat.
Zic si eu...



#32683 factura externa

Postat de ctanela on 15 August 2005 - 06:57 PM in MODELE, FISIERE UTILE

CITEZ:
"Se întocmeºte cu ajutorul programului informatic SAP în trei exemplare"
si
"- în continuarea câmpului REMITTANCE ADDRESS/DENUMIREA ªI ADRESA BÃNCII FURNIZORULUI, se completeazã denumirea ºi adresa bãncii, contul IBAN ale S.C. Celestica (România) S.R.L.; "
:?:
:?:
Si mai apar si indicatii pretioase cu privire la obligatiile de inregistrare si arhivare la cumparator. Pai asta e partenerul extern. Ce treaba are Ionut Popescu cu ala? :cry:

Chiar nu am rabdare sa citesc si ami ales sa pricep, asa ca va bat la cap pe voi.



#32680 declaratii pt firme fara angajati

Postat de ctanela on 15 August 2005 - 06:48 PM in Arhiva

Daca nu ai angajati nu depui declaratiile. Aceste declaratii sunt nominale, contin numele si CNP-ul angajatilor.



#32677 factura externa

Postat de ctanela on 15 August 2005 - 06:44 PM in MODELE, FISIERE UTILE

Ma bag si eu ca musca in lapte, ca nu am citit chiar tot. Nu cumva este vorba de o firma CELESTICA? Exista asa o firma in Bucuresti. http://www.conta.ro/...tyle_emoticons/default/wink.gif



#32671 nelamurire

Postat de ctanela on 15 August 2005 - 06:11 PM in Arhiva

Daca toata activitatea firmei se desfasoara la punctul de lucru, trebuie sa mergi la admin. fin. si sa declari noul domiciliu fiscal. Pana acum acest domiciliu este sediul administrativ.
Dupa aceea, toate documentele se tin la domiciliul fiscal declarat.
La sediul admin. nu ramane decat registrul unic de control cumparat pentru sediu.



#32670 tva aferent cheltuieli deductibile-bon fara factura

Postat de ctanela on 15 August 2005 - 06:05 PM in Arhiva

ralsera a spus:

am citit mai multe pareri pe acest forum privind inregistrarea tva - ului din bonurile fara facturi.
precizez ca cheltuielile sunt deductibile
otilia spunea ca tva-ul trece in cheltuiala caruia ii este aferenta  
eu l-am inregistrat in 635 ca nedeductibil
firma l-a care lucrez emite doar facturi fara tva ( parteneri din afara) , deci o sa cer o rambursare
as vrea sa stiu daca exista o baza legala ptr trecerea tva-ului pe cheltuiala aferenta

Otilia are dreptate. Nu ai dreptul sa deduci TVA, daca nu exista factura fiscala. Daca tu zici ca l-ai trecut pe 635 ca si cheltuiala neded., atunci inseamna ca l-ai dedus si l-ai colectat in acelasi timp. Va trebui sa explici acest lucru la control. Oricum, TVA-ul respectiv nu va mai fi inclus in suma pentru care ceri rambursare.



#32494 Angajatori ticalosi

Postat de ctanela on 13 August 2005 - 10:24 PM in Arhiva

Asigurarea este obligatorie pentru toti membrii CECCAR si nu este o noutate.



#32468 obiecte inventar

Postat de ctanela on 13 August 2005 - 04:15 PM in Arhiva

Am zis o prostie (303=758, 4427 :roll: )
Corectez:
411 = 758, 4227



#32467 obiecte inventar

Postat de ctanela on 13 August 2005 - 04:12 PM in Arhiva

lilianarodica a spus:

art contabile pt vanzare mat de natura ob de inventar:
371-303  cu val la pret de inregistrare a mat de natura ob de inventar vandute ca atare
411=707
411=4427- daca esti platitor de tva
extracontabil 8039(credit) cu val ob de inv vandute

Nu poate face aceste inregistrari, pentru ca ii ramane 303 cu sold creditor in balanta.

Eu fac in felul urmator:
Daca OI a fost achizitionat in anul fiscal in care se face vanzarea:
371 = 303 10 lei
603 = 303 -10 lei
mai departe e vanzare de marfa, cu inregistrarile aferente.
Daca OI a fost achizitionat in anii precedenti, nu mai pot face stornarea cheltuielii cu uzura, asa ca inregistrez:
303 = 7588, 4427

Asta e solutia pe care am gasit-o eu. http://www.conta.ro/...tyle_emoticons/default/wink.gif



#32464 Intrebari

Postat de ctanela on 13 August 2005 - 04:02 PM in Arhiva

LEGE Nr. 130 din 20 iulie 1999 privind unele mãsuri de protecþie a persoanelor încadrate în muncã

(2)Angajatorii sunt obligati sa depuna la directiile generale de munca si protectie sociala:
a)actele privind încheierea, executarea, modificarea si încetarea contractelor individuale de munca, în termen de 5 zile de la perfectarea acestora;
b)trimestrial, dovezile de plata a salariilor, însotite de actele ce atesta plata lunara a contributiei pentru asigurarile sociale de stat, a contributiei la constituirea Fondului pentru pensia suplimentara, precum si a contributiei la constituirea Fondului pentru plata ajutorului de somaj, pâna la data de 15 a primei luni din trimestrul urmator.

Nu este nevoie sa atasezi cererea de concediu. O pastrezi la firma , in original, bineinteles.


Ti-au cerut sa faci recapitulatie ca sa le usurezi lor munca. Probabil ca pe formatul tau de stat nu apar aceste calcule cu privire la viramentele angajatorului. Si cand le atasezi OP-urile pentru CAS 22%, trebuie sa verifice facand inmultiri.

Nu te scuza. Iti raspund cu placere.



#32459 Intrebari

Postat de ctanela on 13 August 2005 - 03:26 PM in Arhiva

OK. Eu nu stiam exact motivul.
Atunci, pentru zilele de concediu fara plata trebuie inregistrate decizii de suspendare la ITM. La fel la incetarea concediului, se inregistreaza incetarea suspendarii.
Stiu ca este complicat, dar asa se face.
La asta m-am referit prin "motive intemeiate" de a plati mai puti decat salariul minim pe economie.



#32452 Inregistrarea accidentelor de munca

Postat de ctanela on 13 August 2005 - 03:09 PM in Arhiva

Ma gandeam eu :roll:

Alta intrebare este daca trebuie sa le avem in firma sau le putem cumpara numai daca, doamne fereste, ne scrintim vre-un degetel in tastatura si trebuie sa inregistram accidentu' :?:



#32450 Intrebari

Postat de ctanela on 13 August 2005 - 03:01 PM in Arhiva

Nu poti sa-i treci un salariu realizat mai mic de 80 RON, decat cu motive intemeiate. Daca lucreaza mai putin de 2h/zi, inseamna ca nu se respecta contractul de munca incheiat.
Mai exista varianta suspendarii contractului de munca pentru perioada nelucrata, in urma solicitarii unui concediu fara plata din parte angajatului.



#32446 Inregistrarea accidentelor de munca

Postat de ctanela on 13 August 2005 - 02:47 PM in Arhiva

NORME METODOLOGICE din 22 decembrie 2004 de aplicare a Legii nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale, cu modificarile si completarile ulterioare


Art. 85
((1)În baza formularelor de înregistrare a accidentelor de munca si a proceselor-verbale de cercetare a incidentelor periculoase, casa teritoriala de pensii si inspectoratul teritorial de munca vor înregistra si vor tine evidenta tuturor accidentelor de munca si a incidentelor periculoase înregistrate de angajatorii care au sediul pe teritoriul judetului respectiv.
(2)Evidenta se tine, de asemenea, în Registrul de evidenta a accidentatilor în munca si, respectiv, în Registrul de evidenta a incidentelor periculoase, care se afla la angajator.

Stiti ceva amanunte in legatura cu aceste registre?
E clar ca trebuie sa le avem, dar nu ma astept sa fie suficiente unele oarecare. Trebuie sa fie formulare tiparite, au avut grija sigur. :roll:
Nu vreau sa pun intrebari la ITM, ca mi-e frica de raspuns. :evil: :evil:



#32444 Intrebari

Postat de ctanela on 13 August 2005 - 02:33 PM in Arhiva

Buna si tie!

1. NU
2. OK
3. Registrul-inventar (cod 14-1-2) este un document contabil obligatoriu în care se înregistreaza toate elementele de activ si de pasiv, grupate în functie de natura lor, inventariate de unitate, potrivit legii.
Registrul-inventar se întocmeste la înfiintarea unitatii, cel putin o data pe an pe parcursul functionarii unitatii, cu ocazia fuziunii, divizarii sau încetarii activitatii, precum si în alte situatii prevazute de lege pe baza de inventar faptic.
În acest registru se înscriu, într-o forma recapitulativa, elementele inventariate dupa natura lor, suficient de detaliate pentru a putea justifica continutul fiecarui post al bilantului.
Registrul-inventar se completeaza pe baza inventarierii faptice a fiecarui cont de activ si de pasiv. Elementele de activ si de pasiv înscrise în Registrul-inventar au la baza listele de inventariere sau alte documente care justifica continutul acestora.
În cazul în care inventarierea are loc pe parcursul anului, în Registrul-inventar se înregistreaza soldurile existente la data inventarierii, la care se adauga rulajele intrarilor si se scad rulajele iesirilor de la data inventarierii pâna la data încheierii exercitiului financiar.
(NORME METODOLOGICE din 14 decembrie 2004 de întocmire si utilizare a registrelor si formularelor comune pe economie privind activitatea financiara si contabila)
Dupa cum vezi, in registrul-inventar nu se trec numai stocurile, ci rezultatul inventarierii tuturor conturilor de activ si de pasiv. Asa ca TREBUIE.

Succes.



#32438 urgent incasare trezorerie si vanzare marfuri

Postat de ctanela on 13 August 2005 - 01:47 PM in Arhiva

Cu ajutorul contului 378 se tine evidenta adaosului comercial (marja comerciantului) aferent marfurilor. Se utilizeaza si la vinzarea cu amanuntul si la vanzarea cu ridicata a marfurilor.

Eu asa consider ca este corect.



#32436 leul greu - cum va descurcati ?

Postat de ctanela on 13 August 2005 - 01:31 PM in Arhiva

PRECIZARI din 10 decembrie 2004 referitoare la unele masuri care trebuie luate pentru punerea în aplicare a Legii nr. 348/2004 privind denominarea monedei nationale

3.Începând cu data de 1 iulie 2005, facturile si toate documentele justificative si financiar-contabile se întocmesc în lei noi.
De asemenea, registrele de contabilitate, registrele privind T.V.A., precum si orice alte registre sau jurnale întocmite de persoanele prevazute la art. 1 din Legea nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se întocmesc în lei noi.
Dispozitii tranzitorii
Valorile înscrise în facturi si alte documente emise în lei vechi anterior datei de 30 iunie 2005 si primite dupa data de 1 iulie 2005 vor fi convertite în lei noi, în temeiul art. 5 alin. (1) din Legea nr. 348/2004. În aceasta situatie pot fi efectuate confirmari de solduri, dupa caz.


Nu esti singurul :x
Si i-am si avertizat de prin mai ca nu le primesc. Eu vorbesc, eu aud.



#32434 urgent incasare trezorerie si vanzare marfuri

Postat de ctanela on 13 August 2005 - 01:07 PM in Arhiva

si 371 = 378
378 = 371



#32374 sarut mana pt raspuns

Postat de ctanela on 12 August 2005 - 06:21 PM in Arhiva

Sa cresti mareeeeeeeeee :lol:




Cometa SQL