Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
mutual's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 12

Salt la continut


mutual's Content

There have been 291 items by mutual (Search limited from 03-December 07)



Sort by                Order  

#192879 declararea si plata imopzitului pe profit pt trim IV 2008

Postat de mutual on 31 January 2009 - 02:09 PM in Arhiva

La declaratia 101 se completeaza pe verso, pag.2 jos stinga, la data scadentei platii impozitului pe profit cu 25.02.2009 si programul bifeaza automat 15/02 la pag.1.

Sa nu va apara probleme mai tirziu si sa primiti notificare de la finante ca nu s-a depus in termen D100 din 25.01.2009



#184939 cum va descurcati cu zeci de companii ?

Postat de mutual on 20 October 2008 - 07:00 PM in Arhiva

Va dau exemple de "profesionalism" la nivel inalt, extrase din criza actuala financiara: credeti ca i-au interesat pe sefii de la bancile americane intrate in colaps faptul ca "au facut de ras" breasla mondiala a bancherilor de elita, in conditiile in care au primit acum 20-30 de zile prime de consolare de zeci de milioane de $ pentru faptul ca au acordat credite sub-prime de miliarde de $ cu buna stiinta si nu din eroare.

Eu nu pot sa ma dau exemplu, am mai scris, dar in conditiile in care acceptati "plasa cu documente", in conditiile in care treceti cu vederea ca peste 70-75% din clienti nu sint deloc interesati de rezultatele (si calitatea) muncii de contabil, ci doar cum sa scape mai ieftin de amenzi si taxe, impozite si nu inteleg necesitatea vitala a unui inventar periodic a averii detinute, si altele, mi se pare o copilarie sa pretinzi "gloria profesiei de contabil". Mai mult, va simtiti atat de bine aparati si reprezentanti de CECCAR, CCF, CAR incat sa mai puteti vorba de mandria de a fi un contabil profesionist si sa pretindeti acest lucru unor "mercenari"? Si inca si mai mult, atat timp cat mai exista macar 1 functionar public de finante care tine contabilitati fara probleme, le rezolva chestiuni arzatoare clientilor direct de la birou, notiunea prestigiului profesiei de contabil este un fel de propaganda ieftina.

Am scris nu ca sa ma laud, ci sa dau o idee despre faptul ca productivitatea (lucrari/om si incasari lei/om) este un termen f. potrivit si meseriei de contabil, mai ales in conditiile de practica din Romania. As ridica nivelul calitativ al lucrarilor in detrimentul incasarilor numai in momentul in care vom putea transmite orice factura, la un tarif orar de min. 50 euro/ora, preferabil 100-120, prin posta sau email, si vom fi siguri de incasarea acesteia la scadenta. La ora actuala clientii nostri primesc separat lucrarile noastre numai dupa plata acestora si nu depozitam niciun act contabil provenit de la clienti la sediul nostru dupa data de 25-26 ale lunii. (Lauda de sine: cea mai mare amenda primita de clientii nostri a fost de 5000 lei la OG 15, operatiuni cash peste plafon, control incrucisat si 2 cazuri de evaziune fiscala pentru venituri neevidentiate din proprie initiativa).

Sincer va doresc multe succese si cat mai putin stres!



#184725 cum va descurcati cu zeci de companii ?

Postat de mutual on 18 October 2008 - 04:57 PM in Arhiva

Experienta proprie: 127 de clienti (109 srl, 10 pfa, 8 cabinete profesionale), 52.400 lei incasarile din august fara tva, 2 asociati, 3 angajati si 3 colaboratori. 2 angajati se ocupa exclusiv de salarii si depunerile de declaratii, 1 angajat si 2 colaboratori fac o munca de "operatori calculator", noi asociatii facem inchiderile, verificarile si supervizarea, eventual inregistram anumite documente sau operatiuni mai complexe. Nu lucram cu contabili sau experti contabili, colaboram numai cu f. buni operatori pe calculator si care inteleg ce fac programele de salarii, conta si office-ul. Erori max. 2% din contarile operate.

Sintem de 14 ani pe piata si ne cunoastem cu tot ce misca pe la finante (control fiscal, urmarire, garda), ITM, CAS, practicam preturi medii, dar pretindem intelegere si flexibilitate de la clienti in cazul oricaror controale sau servicii problematice (atestari fiscale de ex.) in sensul ca nu prezentam aproape niciodata perfectiunea, preferam lucrari rezonabil intocmite, cu erori sau omisiuni care il costa suplimentar pe client in cel mai rau caz 2500 lei/an, dar media este pe la 700-800 lei/an. in fine, nu tintim podiumul cu "contabilul anului". Sintem f. scumpi la dosare de credit, expertize, infiintari de firme, evaluari, servicii ocazionale. Ocazional "am revandut" servicii juridice, obtinere autorizatii, lichidari, reprezentare control fiscal. Lucram f. scump cu orice client strain, indiferent de natie, de fapt nu avem decit 5, 4 x 250 euro/luna fara tva pt. dosare subtiri si 1 cu 550 euro/luna cu ceva acte - sunt clientii cei mai dificili si cu pretentii pe care nu le au in tarile de origine, mai bine lipsa sau banul gros jos.

Listam la cerere orice este necesar: registrul de casa, jurnale contabile si TVA, NIR, BC, situatii de lucrari - avem machete pt. aproape orice si pe baza facturilor se poate intocmi ceea ce se cere, totul este sa poti da indicatiile necesare operatorului de calculator si la "necaz" sa il indrumi. Am mai avut o idee buna si lucram numai cu persoane cu un oarecare handicap fizic, dar sincer le platim la nivelul unui contabil cu studii medii: 7-9 lei/ora net, dar nu avem talentati sau vedete in firme. Si in caz de nevoie avem in rezerva permanent 2 persoane care ne pot ajuta.

Ideea este ca ne dorim permanent noi clienti, tinand cont ca vreo 10-15 dintre cei micuti, inchid afacerile anual si trebuie inlocuiti, si ne-am cam ferit sa preluam "ostil" clienti buni de la colegii de breasla mai cunoscuti din zona. Strict ca parere personala, consider ca un contabil poate tine piept lunar la cca. 30 - 40 de firme, din care 10 mai consistente - peste 400-500 contari/luna, eventual cu ajutorul unui curier care sa faca 2-3 drumuri lunare la inst. publice (100-150 lei/luna pt. 10-12 ore de coada).

Este un caz particular, nu cred sa fim un exemplu, dar am incercat sa tratam tinerea de contabilitati ca pe oricare alta afacere, veniturile si profitul trebuie sa creasca anual cu cel putin 15% ca sa fie bine.



#164018 Impozit nerezidenti

Postat de mutual on 25 February 2008 - 09:49 PM in Arhiva

Salut.

Am un prieten italian care doreste sa incaseze niste comisioane pentru vanzarea unor terenuri din Romania de la o agentie imobiliara romaneasca si m-a intrebat daca in baza conventiei de evitare a dublei impuneri dintre Romania si Italia, inregistrandu-se ca rezident roman ar avea siguranta ca IVG-ul platit in Romania de 16% va ramane la acest nivel si ca nu va trebui sa plateasca diferenta pana la 38% cat stie el ca este cota de impunere IVG in Italia.

Ma gandesc ca poate gasesc un membru al forumului care a avut tangenta cu legislatia fiscala italiana si ar avea informatii legate de impunerea de tip IVG acolo.

Va multumesc mult pentru un eventual ajutor.



#114951 Un model de factura pentru 2007

Postat de mutual on 09 January 2007 - 06:51 PM in MODELE, FISIERE UTILE

Vezi postareacoconat, la Jan 9 2007, 08:33 AM, a spus:

poate dupa ce mi se termina alea vechi imi mai comand o tura tot din alea vechi. ce? este obligatoriu sa le folosesc pe astea? pai daca eu o sa primesc o astfel de factura emisa de un alt tert , eu de unde voi sti ca nu e falsa. imi garanteaza cineva?
gresesc sau chiar ele sunt obligatorii pe viitor?

S-ar putea sa poti cumpara facturi pretiparite dupa noile reglementari, dar trebuie sa mai astepti pina se pun la punct si daca mai o considera o marfa vandabila tipografiile; eu am facut un calcul simplu si iesi mai ieftin daca listezi pe imprimanta laser (chiar si jet) in regim <draft>.

Cel mai tare aspect este ca se pot emite facturi false pentru achizitii interne (pentru cresterea fictiva a cheltuielilor) f. usor in conditiile in care nu trebuie stampilate / semnate. A mai fost situatia aceasta in perioada 1990 - 1993, pina la introducerea TVA si regimului special la facturi, si chiar dupa 1993 vreo 2-3 ani, pina cind s-a mai pus la punct evidenta centralizata prin librarii.

Parerea mea este ca 2007 va fi un an distractiv pentru contabili, eu mi-am anuntat clientii ca sint nevoit sa maresc tariful cu 25-30%, iar prezenta mea cind o sa apara GF la sediul lor o voi taxa la ora, indiferent cita amenda vor primi, mai ales ca se dubleaza aproape numarul comisarilor din februarie si o sa fie la controale "incrucisate" de o sa ne sara basca. Dilema mea ramine legata de rambursarile de TVA, inca nu pot estima cit de mult se va mari durata verificarilor ca sa pot discuta si acolo de taxare la ora.



#114644 Un model de factura pentru 2007

Postat de mutual on 08 January 2007 - 05:05 PM in MODELE, FISIERE UTILE

julia607 multumesc de obervatie si ma scuzati, nu sint un editor expert in Excel, va rog corectati voi formula, este simplu, plus ca fiecare isi poate face modificarile necesare cum doreste.

eu recomand clientilor mei, pina se clarifica un mod de control, conduita GF si ANAF, sa fie mai catolici decit Papa, macar 6 luni sa stampileze, sa semneze, sa completeze ca inainte.



#114477 Un model de factura pentru 2007

Postat de mutual on 07 January 2007 - 08:02 PM in MODELE, FISIERE UTILE

Fisier atasat  Factura_model_2007.xls   19.5K   7791 downloads

Un model de factura care preia modelul anterior al facturii fiscale.

Sper sa fie de folos pentru o perioada celor interesati.



#96647 Caut abonat(a) la Tribuna Economica

Postat de mutual on 09 August 2006 - 06:17 AM in Arhiva

Caut abonat(a) la Tribuna Economica care primeste la timp revista, am nevoie de niste date care imi sint folositoare numai citeva zile de la aparitia revistei, iar eu nu am reusit inca sa conving posta romana sa fie mai rapida.

Va multumesc si va doresc o zi buna



#63978 Impozite locale calculate pentru ultimii 5 ani

Postat de mutual on 02 February 2006 - 10:44 AM in Arhiva

Va salut,

In urma unui control fiscal de la primarie la o firma platitoare de IP s-a constatat ca nu au fost calculate, declarate si cuprinse in ultimul bilant (2004) impozitele pe cladiri si pe teren cf. Cod Fiscal si Legii 27, s-au calculat si au fost achitate pina la finele lui 2005 cu penalizarile si dobinzile corespunzatoare.

"Problema" ar fi ca pt. anii 2000 - 2004, impozitele locale respective nu ar fi deductibile fiscal pt. anul 2005, nefiind corespunzatoare veniturilor din acest an, totusi as considera ca varianta, refacerea bilanturilor pe anii precedenti si a calculului impozitului pe profit, rectificarea declaratiei anuale de IP, in fine, m-as prevala de considerentul ca influenta este semnificativa (sint sute de mil. ROL) si ca s-au acordat dividende inca neplatite la un profit nereal. Statul ar pierde pt. ca as prinde 2 ani de IP cu cota de 25%.

Pe de alta parte, mai comod si rapid ar fi sa le consider deductibile pe anul 2005, eventual cu o nota de la AGA si admin., iar la controlul fiscal de fond sa pot negocia pe acest motiv, ca statul este in cistig oricum.

Ce parere va dati in speta de fata, eventual bazata pe vreo experienta asemanatoare.

Multumesc, o zi buna.



#58334 Ord.1521-2005 OPT

Postat de mutual on 06 January 2006 - 08:51 AM in Arhiva

Iti recomand sa vezi al admin. financ. daca OPT le functioneaza ca declaratie sau daca nu se dubleaza sumele declarate in caz ca depui si D100.

Declaratia pt. casa de marcat o depui si separat no problem.

Eu unul cu "experienta" oglinzilor fiscale nu ma incumet sa utilizez OPT cu bifa respectiva, astept sa se implementeze bine noul sistem si dupa aia o sa renunt la D100.

Mult succes!



#58330 Nu mai sunt deductibile bonurile fiscale Ordin nr. 1714/2005

Postat de mutual on 06 January 2006 - 08:46 AM in Arhiva

carolina3 iti multumim pt. citate.

In legatura cu copierea, incearca cu mouse sa selectezi textul respectiv si poate permite un copy prin clipboardul de windows si il paste-zi intr-un document tip Word.

O zi buna!



#58327 O noua clasificare a intrepr mici,mijlocii si microintr.

Postat de mutual on 06 January 2006 - 08:41 AM in Arhiva

De acord cu Tatiana, se aplica reglementarea citata.

O zi buna!



#41669 engros catre persoane fizice

Postat de mutual on 28 September 2005 - 08:02 PM in Arhiva

In mod sigur a avut in obiectul de activitate comert cu amanuntul ca daca nu ii confiscau c/v marfurilor vindute in baza Legii 12, primea amenda si pt. treaba asta, si atunci l-au iertat probabil de lipsa evidentelor contabile pt. gestiunea cu amanuntul.

Deci, trebuie organizata o gestiune de comert cu amanuntul in cadrul depozitului en-gros, fiscalizata o casa de marcat si tinuta o evidenta separata pt. gestiune, cu conditia sa existe in obiectele de activitate comertul respectiv cu amanuntul. Si nu vor mai fi motive de amenda.

Necazul este ca dupa citeva luni GF va reveni la firma sa vada ce mai face cu vinzarile la pers. fizice.

In rest mult noroc!



#40171 Contract vinz.-cump. teren in loc de chitanta?

Postat de mutual on 22 September 2005 - 06:41 PM in Arhiva

Nu m-ar deranja, dar ma incurca pe mine in acte, mai ales ca o tine tare si sus ca multi alti experti contab. inreg. pe baza de contract.

O aiureala si pierd timpul sa-i explic neamtului ca este bine ce pretind eu.

Ma enerveaza si chiar il trimit pe unul de GF la biserica, nu ma mai uit la pacate, Doamne ajuta :? .



#40152 Contract vinz.-cump. teren in loc de chitanta?

Postat de mutual on 22 September 2005 - 05:51 PM in Arhiva

Haide sa zicem ca pt. incasare in devize firma ar avea ceva justificare asociatii fiind straini, eu nu stiu cum fac cei de la biserica de pot trece inreg. in felul asta, au vindut mai multe terenuri cu plata in euro.

Acum n-as vrea sa le trimit GF pe cap, dar zau ca ma incurca.

Si avocatul le tine "partea".

Multumesc.



#40131 Contract vinz.-cump. teren in loc de chitanta?

Postat de mutual on 22 September 2005 - 04:48 PM in Arhiva

O firma a cumparat un teren de la o biserica (parohie) cu contract autentificat, valoare 200.000 euro, iar la semnare se mentioneaza ca parohia a primit un avans de 2000 euro, sumele sint echivalate in lei.
Parohia a intocmit o factura fara TVA pt. intreaga valoare din contract in RON si a primit diferenta de 198.000 euro prin virament bancar in echivalent RON, s-a platit in RON.
Avocatul firmei sustine ca as putea inregistra cei 2.000 de euro platiti in avans in registrul de casa valutar pe baza contractului, eu am cerut o chitanta de la parohie.
As dori niste pareri privind acoperirea documentara pt. operatiune si daca exista o acoperire legala pt. plata partiala in devize si RON.
Multumesc.




Cometa SQL