Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
GOIA ADRIAN-NICOLAE's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 3

Salt la continut


GOIA ADRIAN-NICOLAE's Content

There have been 201 items by GOIA ADRIAN-NICOLAE (Search limited from 24-November 07)



Sort by                Order  

#136007 factura proforma

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 03 July 2007 - 01:35 PM in Arhiva

Vezi postareacristina5859, la Jul 3 2007, 02:18 PM, a spus:

eu stiu ca proforma contine toate datele de identificare ale firmei care o achita, dupa ce ai incasat banii , in 5 zile se intocmeste factura ! nu stiu de ce nu gasesti datele de identificare in baza ta de date ! nu " plange" nimeni dupa banii care vi i-a dat !!


Unde scrie ca in 5 zile se intocmeste factura? M-ar interesa si pe mine, deoarece si eu sunt in aceeasi situatie.



#135948 Lucrari de foraj

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 03 July 2007 - 07:10 AM in Arhiva

Nimeni??? Nici macar o idee?



#135947 Achizitie intracomunitara declarare

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 03 July 2007 - 07:08 AM in Arhiva

Vezi postareabety05, la Jul 2 2007, 10:57 PM, a spus:

Va rog, daca se poate, sa ma sfatuiti cum sa inregistrez si sa declar achizitia intracomunitara de bunuri avand urmatoarele date:
Data facturii emisa de partener din UE: 16.06.2007
Data platii fact : 20.06.07

Data livrarii de catre Partener Ue(cf aviz exped) 29.06.07
Data receptiei marfii (cf aviz exped ) 02.07.07

Problema vine din faptul ca receptia este in 02.07.2007

1.Inreg factura la cursul bnr de la data facturii dar bunul in ce cont il inregistrez nefiind receptionat ?
357 ?mf aflate la terti
2.Cand se considera ca se efectueaza livrarea ? La data Livrarii de partener UE- in iunie sau la data receptiei - in iulie ?
si care este faptul generator ?
In decontul carei luni trebuie declarat TVA-ul 4426=4427 ? In iunie cand inreg factura ?
In iulie receptionez : 213 = 357 la cursul din data receptiei si dif de curs cum o inreg ?

3. In declaratatia recapitulativa (390) a carei luni trebuie declarat bunul la cursul din data receptiei avand in vedere ca este receptionat in iulie ?
E permis ca decontul de tva pentru un bun nesosit si declar recapitulativa pentru bun receptionat sa fie in perioade diferite ?


Va multumesc anticipat,


Livrarea se considera ca are loc in 16.06.2007, adica la data emiterii facturii. Nu poti inregistra in 357 pentru ca este cont de stocuri, iar tu ai achizitionat un mijloc fix. Decontul de TVA cu privire la achizitiile intracomunitare si declaratia recapitulativa trebuie sa fie la fel, adica ambele trebuie declarate in luna iunie. In iunie factura o inregistrezi in 16.06 si nu cred ca te impiedica nimeni sa faci 213=401, chiar daca nu s-a facut inca receptia. Inca nu s-a inventat contul "Mijloace fixe aflate la terti" :biggrin:



#135718 Ordin nr. 702

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 29 June 2007 - 06:54 AM in Arhiva

Vezi postareaLUCK33RO, la Jun 28 2007, 10:44 PM, a spus:

Vezi postareaLucianVH, la Jun 28 2007, 02:35 PM, a spus:

D394 se va verifica incrucisat:
Firma X declara factura emisa pt firma Y, firma Y nu o declara (n-are chef/timp/zel/cartus de imprimanta/etc), deci firma Y e pasibila ... atunci cand se vor verifica incrucisat

acuma de ce e pasibila, nu stiu, dar cred ca nu mai are importanta

Vezi postareacristina5859, la Jun 28 2007, 12:48 PM, a spus:

Si eu voi avea aceeasi problema ca si tine, Irina007 ! facturi achizitionate pe firma, dar neprinse in conta !! :lostit (13):
Pe cat punem pariu ca nu o sa fie nici o firma in regula, cu toate incrucisarile astea?


Bine spus. Dar la cum ii cunosc eu pe cei de la finante, nu o sa faca verificari incrucisate la firmele care intr-o parte au colectat si in cealalta parte nu au dedus, ci invers.



#135664 declaratie ref.la spalarea de bani

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 28 June 2007 - 02:18 PM in Arhiva

Vezi postareasilviamures, la Jun 28 2007, 01:46 PM, a spus:

daca dau unei pers fizice dividende 35000 lei numerar trebuie sa declar ac tranzactie la Oficiul nat de combatere a Spalarii Banilor???


Tu ce crezi? E tranzactie in numerar de peste 10.000 EUR echivalent in lei, deci se declara.



#135629 bonuri fiscale

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 28 June 2007 - 11:34 AM in Arhiva

Vezi postareaIaro, la Mar 29 2007, 10:14 PM, a spus:

TVA nu se poate deduce decat de pe documente justificative (facturi, bonuri de combustibili), atat. Intrarile in unitatea patrimoniala de genul marfurilor, materiilor prime si materialelor nu se poate face decat pe baza de factura. Ce poti sa faci NIR pe baza unui bon fiscal? NIR poti face doar in baza unei facturi sau aviz de insotire a marfii, in nici un caz pe baza unui document de plata (bon fiscal). Bonul fiscal este echivalentul unei chitante in magazinele care vand cu amnuntul.


De ce sa nu poti face NIR pe baza bonului fiscal? A intrat marfa in gestiunea societatii? Da. Eu nu vad nici un impediment in a face NIR pe baza bonului fiscal. Atata doar ca se trece tot pe valoarea marfii si nu se deduce TVA. Daca cumperi marfa pe baza de bonuri fiscale si nu faci NIR cum dovedesti ca ele au intrat in gestiunea societatii?
Alte pareri?



#135613 Lucrari de foraj

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 28 June 2007 - 09:54 AM in Arhiva

Ar putea sa imi spuna cineva care lucreza in domeniu, daca se fac lucrari de foraj pentru imbuteliere apa plata, ce inregistrari se fac?
Multumesc anticipat pentru raspuns.



#135180 INVOICE CU SAU FARA TVA ?

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 22 June 2007 - 12:38 PM in Arhiva

"Art. 133: Locul prestării de servicii
(2) Prin derogare de la prevederile alin. (1), pentru următoarele prestări de servicii, locul prestării este considerat a fi:
g) locul unde clientul căruia îi sunt prestate serviciile este stabilit sau are un sediu fix, cu condiția ca respectivul client să fie stabilit sau să aibă un sediu fix în afara Comunității ori să fie o persoană impozabilă acționând ca atare, stabilită sau care are un sediu fix în Comunitate, dar nu în același stat cu prestatorul, în cazul următoarelor servicii:
5. serviciile consultanților, inginerilor, juriștilor și avocaților, contabililor și experților contabili, ale birourilor de studii și alte servicii similare;
12. serviciile furnizate pe cale electronică. În cazul în care serviciile furnizate pe cale electronică sunt prestate de o persoană stabilită în afara Comunității sau care are un sediu fix în afara Comunității de la care serviciile sunt prestate, către o persoană neimpozabilă care este stabilită, are domiciliul stabil sau reședința obișnuită în România, se consideră că locul prestării este în România;

Oricum ai lua-o (pct. 5 sau pct. 12) locul prestarii este in Irlanda deci factura trebuie facuta fara TVA.



#135069 Sponsorizarea in 2007 este livrare de bunuri?

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 21 June 2007 - 11:56 AM in Arhiva

Sponsorizarea in bani se incadreaza aici? Voi cum inregistrati in contabilitate acordarea unei sponsorizari sub forma de bani?



#134814 Ordin nr. 702

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 19 June 2007 - 10:23 AM in Arhiva

Si oare ce rezolvam cu asta?



#134016 Ordin nr. 702

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 14 June 2007 - 07:41 AM in Arhiva

Vezi postareacitrom05, la Jun 14 2007, 08:15 AM, a spus:

Apoi repet, eu daca mi-as fi fabricat facturi pentru deducere tva, pur si simplu nu mi le declar in 394. Care-i problema, cum ma prind?

Simplu. Daca ai "nesansa" sa vina in control si sa dea peste acea factura, si vede ca nu ai declarat-o in 394 si mai departe cauta furnizorul si vede ca la el in contabilitate nu exista factura atunci chiar ai pus-o. Asta nu prea e recomandat pentru cei care vor sa doarma linistiti noaptea.



#134008 Leasing financiar

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 14 June 2007 - 07:13 AM in Arhiva

Vezi postareaadry69, la Jun 13 2007, 07:40 PM, a spus:

Nu credeam ca, in cazul unei probleme concrete, nu se va gasi nici macar o parere...


232=5124 19.500 avansul platit
2133=167 64.800 valoarea contractului de leasing
167=404 18.000 cu valoarea facturata a avansului
404=232 18.000 stingerea avansului achitat
665=232 1.500 inregistrare diferenta de curs


Uite o parere.... Poate cineva are alta... :biggrin:



#133949 Ordin nr. 702

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 13 June 2007 - 01:57 PM in Arhiva

Vezi postareabibilica, la Jun 13 2007, 02:49 PM, a spus:

Vezi postareaCristina M.Z., la Jun 13 2007, 02:34 PM, a spus:

Vezi postareamarian.apetre, la Jun 13 2007, 11:12 AM, a spus:

Vezi postareaCristina M.Z., la Jun 13 2007, 10:38 AM, a spus:

Stiu ca oricum nu se vor corela sumele pe care le vom raporta in 394 cu deconturile TVA depuse anterior si cu raportarile partenerilor nostri
De unde stii ?
...
Am vrut sa spun ca oricum nu vor corespunde sumele /totalurile/ care vor fi raportate in 394 ,nici listele noastre cu cele ale partenerilor,nici listele proprii cu deconturile /jurnalele.
(Ordinul 702 stie de ce)..Urmeaza Lantul slabiciunilor,vom contabiliza multe "operatiuni in curs de lamurire",distractia adevarata va incepe dupa depunerea listelor.Si va dura ......
Ce facem cu facturile de cazare etc. unde avem si scutite ( taxa statiune = fara tva )?


Nu declari... Si nu ar trebui sa declare nici el.



#133671 Prelucrari la terti

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 11 June 2007 - 12:26 PM in Arhiva

Vezi postareaDinu B., la Jun 8 2007, 02:40 PM, a spus:

In procesul de fabricatie al unui produs trimit anumite repere(341) la terti (*ex. galvanizare) dupa care le folosesc in continuare pt.obtinerea produsului finit. De la tert imi vine o data pe luna o factura cu toate prelucrarile ce le-a facut, dar reperele circula zilnic, pe baza de avize.
Ce inregistrari contabile trebuie sa fac, dar mai ales cu ce valoare introduc in stoc reperul prelucrat si cum imprastii cheltuiala din factura de prestatie.
Va multumesc.


Cand le trimiti la terti faci 354=341, iar cand vine factura de prelucrari 628=401. Reperul care vine inapoi il inregistrezi 341=354 cu aceeasi valoare cu care l-ai trimis. Acum cum imparti prestatia pe repere...., ar trebui sa fie un deviz de lucrari sau ceva pentru fiecar reper in parte.... dar daca spuneti ca sunt multe repere...



#133636 Taxare inversa

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 11 June 2007 - 08:55 AM in Arhiva

Vezi postareaDiana_Gabriela, la Jun 9 2007, 10:34 AM, a spus:

Pana la urma se aplica taxarea inversa si in relatia subantreprenor- antreprenor, sau nu ?

Va multumesc


In normele de la Codul fiscal spune ca se aplica taxare inversa indiferent de veriga. Aceasta se opreste in momentul in care beneficiarul este o persoana neinregistrata in scopuri de TVA.



#133509 Leasing financiar

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 08 June 2007 - 02:11 PM in Arhiva

Vezi postareacristina5859, la Jun 8 2007, 03:06 PM, a spus:

cartea verde, editata sub indrumarea MF " ghidul practic " pt. 1752/2005 !


Am inteles, dar si cartea aia titlul ii spune e un ghid practic. Nu inseamna ca daca o inregistrare nu este acolo nu se poate face. Spre exemplu: multi contabili inregistreaza compensarile asa:
482=411
401=482
si inregistrarile astea nu sunt in cartea verde. Si mai sunt destule exemple...



#133503 Leasing financiar

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 08 June 2007 - 01:39 PM in Arhiva

Vezi postareabizi, la May 29 2007, 07:27 AM, a spus:

Pt Dl. Goia ct.168 nu se mai utilizeaza la leasing financiar din cate stiu eu. Dobanda se inregistreaza pe 666. Dispare 471=187 cu 01.01.2006


Puteti sa imi spuneti actul care spune ca nu se mai foloseste 471=1687? Nu le stiu nici eu pe toate.... :smile:



#133499 Coduri CAEN

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 08 June 2007 - 01:26 PM in Arhiva

O sa incerc sa iti anticipez eu intrebarea... :biggrin:
Daca ai in actul constitutiv al societatii printre obiectele de activitate si pe cele din grupa 45 (cu excluderile prevazute de ordinul 155/2007 poti sa faci factura cu taxare inversa.



#133496 Ordin nr. 702

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 08 June 2007 - 01:19 PM in Arhiva

Eu chiar nu cred ca jurnalele de vanzari si cumparari nu trebuie sa coincida cu declaratia 394, din urmatoarele motive:
- Pentru livrarile catre persoane fizice este acolo un camp frumusel intitulat Cod de identificare fiscala furnizor (are maxim 10 caractere pe cand CNP are 13 caractere).
- Pentru achizitiile de la persoanele fizice la fel.
Oricum eu zic sa nu ne agitam prea tare ca pana in 25 iulie se mai schimba programul.



#133461 NOUUUUU!

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 08 June 2007 - 10:14 AM in Arhiva

Vezi postareamucho dolor, la Jun 8 2007, 11:05 AM, a spus:

pana cand se depune 394?


25 iulie.



#133377 Ordin nr. 702

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 07 June 2007 - 01:28 PM in Arhiva

Vezi postareaGOIA ADRIAN-NICOLAE, la Jun 7 2007, 02:15 PM, a spus:

Vezi postareacoconat, la Jun 7 2007, 02:01 PM, a spus:

Vezi postareaGOIA ADRIAN-NICOLAE, la Jun 7 2007, 01:54 PM, a spus:

Facturile emise catre persoane fizice nu se declara in declaratie, daca asta ai vrut sa spui prin "clienti mai mici care nu au societate"....

pai, tocmai asta ma nelinisteste, ca trebuiesc trecute in declaratie, pt ca eu platesc tva -ul pt ele....

si, da, cred ca trebuie de acum inainte sa intocmesc exact pe persoana fizica, dar ce ma fac cu "alti beneficiari" care sunt de la 1 ianuarie....?


Ai dreptate. Nu mi-am dat seama ca tu esti in postura de vanzator, chiar daca beneficiarul este persoana fizica. Ce am afirmat eu se refera la achizitii de la persoane care nu sunt inregistrate in scopuri de TVA.


Dar, totusi, ..... ce parere aveti de urmatoarea fraza:
Ordinul 702/2007:
Sectiunea 2:
Coloana "Codul de înregistrare în scopuri de TVA al beneficiarului" - se înscrie codul de înregistrare în scopuri de TVA al beneficiarului livrarii de bunuri/prestarii de servicii sau al reprezentantului fiscal, în cazul în care beneficiarul livrarii de bunuri/prestarii de servicii nu este stabilit în România si si-a desemnat un reprezentant fiscal, daca acesta din urma este persoana obligata la plata taxei.

Eu daca am ca beneficiar o persoana fizica aceasta sigur nu are cod de tva, iar daca trecem CNP-ul in locul codului de TVA, nu stiu daca programul de la finante va prelua declaratia. Asa s-a intamplat si cu declaratia 390 cand cei de la metodologie au spus sa trec acolo si achizitiile de la cei care nu au cod valid de TVA, iar cand m-am dus cu discheta sa depun a dat eroare.
Mai mult ca sigur livrarile catre neplatitori de TVA nu vor trebui declarate pentru ca scopul acestei declaratii este de a imperechea livrarile de la platitorii de TVA cu achizitiile de la platitorii de TVA si de a-i prinde pe cei care "fabrica facturi" pentru a nu plati la stat (asta daca nu se inteleg vanzatorul si cumparatorul intre ei).



#133375 Ordin nr. 702

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 07 June 2007 - 01:15 PM in Arhiva

Vezi postareacoconat, la Jun 7 2007, 02:01 PM, a spus:

Vezi postareaGOIA ADRIAN-NICOLAE, la Jun 7 2007, 01:54 PM, a spus:

Facturile emise catre persoane fizice nu se declara in declaratie, daca asta ai vrut sa spui prin "clienti mai mici care nu au societate"....

pai, tocmai asta ma nelinisteste, ca trebuiesc trecute in declaratie, pt ca eu platesc tva -ul pt ele....

si, da, cred ca trebuie de acum inainte sa intocmesc exact pe persoana fizica, dar ce ma fac cu "alti beneficiari" care sunt de la 1 ianuarie....?


Ai dreptate. Nu mi-am dat seama ca tu esti in postura de vanzator, chiar daca beneficiarul este persoana fizica. Ce am afirmat eu se refera la achizitii de la persoane care nu sunt inregistrate in scopuri de TVA.



#133366 Ordin nr. 702

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 07 June 2007 - 12:54 PM in Arhiva

Vezi postareafboji, la Jun 7 2007, 01:41 PM, a spus:

O factura de Metro cu produse protocol (la care n-am dedus TVA si am trecut-o integral pe 623) din martie ar trebui sa o contabilizez acum pe alte conturi?
N-am trecut-o nici in jurnalul de cumparari, nici in decontul la trim I, nefiind bunuri ... scutite :smile: si nici taxa deductibila.
Voi la ce coloana treceti asemenea facturi in jurnalul de cumparari?



Eu le trec la scutite de TVA pentru ca nu am unde sa trec in alta coloana din moment ce nu deducem TVA-ul din el. Banuiesc ca pe acea factura de la Metro erau bauturi alcoolice daca nu ai dedus TVA :tongue:

Vezi postareacoconat, la Jun 7 2007, 01:45 PM, a spus:

Am si eu o probleama, care ma nelinisteste. Poate imi dati un sfat. Sunt o unitate de productie care livreaza marfa la clienti atat en-gross cat si cu amanuntul la magazinele proprii. pt magazine sunt case de marcat unde se da bon fiscal. la en-gross emit clientilor facturi fiscale. Problema este ca, uneori, la gestiunea en-gross, mai sunt si clienti mai mici, care nu au societate, si doresc factura. eu am un analitic distinct, caruia ii spun "alti beneficiari", unde intocmesc facturile personelor fizice. bineinteles, trec numele delegatului, seria si nr de buletin. etc. este naspa, pt ca nu toti au buletinul la ei, si nu toti stiu cnp ul, cum sunt legitimatiile la metro, spre exemplu.
intrebarea mea este, cum va fi cand voi intocmi programul de raportare a livrarilor la intern? ce vor zice daca va aparea "alti beneficiari"? cine sunt acestia?
multumesc pt cine imi va da un sfat sau o solutie la problema mea!


Facturile emise catre persoane fizice nu se declara in declaratie, daca asta ai vrut sa spui prin "clienti mai mici care nu au societate"....



#133349 cerere recuperare sume

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 07 June 2007 - 11:06 AM in Arhiva

Vezi postareacoconat, la Jun 4 2007, 04:59 PM, a spus:

Vezi postareaGOIA ADRIAN-NICOLAE, la Jun 4 2007, 12:23 PM, a spus:

Si am primit si banii inapoi.

in cat timp ai primit banii, din momentul in care ai depus dosarul?


In aproximativ o luna-o luna si jumatate nu mai stiu exact. Dar daca faci in fiecare luna cerere, cred ca intr-o luna primesc banii inapoi.



#133238 Ordin nr. 702

Postat de GOIA ADRIAN-NICOLAE on 06 June 2007 - 02:48 PM in Arhiva

Cine crede ca prin pierderea caracterului de regim special al facturilor, pot "fabrica" facturi ca sa nu plateasca TVA sau impozit pe profit se inseala....




Cometa SQL