Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
beatrice1971's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 20

Salt la continut


beatrice1971's Content

There have been 498 items by beatrice1971 (Search limited from 04-December 07)



Sort by                Order  

#62130 Cine sunteti? Ce varsta aveti! Obligatoriu pentru toti!

Postat de beatrice1971 on 26 January 2006 - 01:08 AM in Arhiva

Acum o saptamana nu va cunosteam...
Acum 34/F
Peste o saptamana 35/F



#62129 reevaluare / inventariere leasing

Postat de beatrice1971 on 26 January 2006 - 12:33 AM in Arhiva

Nu stiu daca e chiar recomandat sa urmam instructiunile/recomandarile firmelor de consultanta. Aceste firme... din cate stiu eu... nu-si asuma nici o responsabilitate pentru recomandarile facute, chiar semnezi cu ei in acest sens o hartie...

Anul trecut am participat la un seminar cu tema inchiderea ex.2004. Acolo am intrebat, EU personal, specialistii din MF daca tb sa reevaluez clientii si fz. avand in vedere ca toate contractele sunt exprimate in valuta dar derulate in lei. Raspunsul a fost NU. Si tot acolo s-a ridicat si problema reevaluarii leasingurilor (167,1687), si astfel am aflat (spre rusinea mea... nu stiam atunci !) ca nu se folosesc conturile 665,765 ci 6588,7588.
Cat despre baza legala, nu am gasit nicaieri scris negru pe alb ... poate ne ajuta Lorenzo ca am vazut ca e bazat (scuzati-mi expresia dar nu gasesc un sinonim mai elegant... )



#62034 facturi la CASCO si RCA

Postat de beatrice1971 on 25 January 2006 - 05:20 PM in Arhiva

Am primit raspuns la mail. Iata ce-mi scrie Omniasigul:

"Va vog sa trimiteti datele exacte ale firmei: denumire, adresa, cui, inregistrata la RC, cont..
vorbesc la noi in centrala, cand voi primi acordul vi-l transmit si dvs.
Multumesc ."

Daca imi trimite si factura te voi tine la curent.



#62024 facturi la CASCO si RCA

Postat de beatrice1971 on 25 January 2006 - 04:50 PM in Arhiva

Cere ... si " ti se va da" ! :D
Eu negociez in continuare cu Omniasigul. Le-am scris un mail "dragalas".... Sigur o sa ma tina minte mult timp.... :shock: Astept raspuns la el, sper sa raspunda azi. O sa va tin la curent! Nu vreau sa ma dau batuta, avem foarte multe masini si prin urmare suma e considerabila.



#62016 facturi la CASCO si RCA

Postat de beatrice1971 on 25 January 2006 - 04:28 PM in Arhiva

Omniasig e tocmai cel cu pricina, cel care nu-mi da factura si care mi-a bagat sub nas adresa mentionata... De ce intrebi? Tie Omniasigul ti-a dat factura? Asta ar fi culmea!



#62008 facturi la CASCO si RCA

Postat de beatrice1971 on 25 January 2006 - 04:08 PM in Arhiva

Nu merge atasata.Iar mi-a dat eroare, nu-mi ramane decat sa o reproduc:

" Referitor la adresa dvs.nr..... /2004 inregistrata la Ministerul Fin.Publice sub.nr... va facem cunoascut urmatoarele:
Potrivit preved.art.155 alin(9) lit© din Legea nr.571/2003 privind Codul Fiscal, persoanele impozabile inregistrate ca platitori de taxa pe valoare adaugata nu au obligatia sa emita facturi fiscale pentru livrari de bunuri si servicii consemnate in documente specifice aprobate.
Avand in vedere ca in cazul operatiunilor de asigurare si reasigurare se incheie o polita de asigurare, document specific reglementat prin Legea nr.136/1995 privind asigurarile si reasigurarile cu modificarile ulterioare, rezulta ca nu trebuie emise facturi fiscale pentru primele de asigurare indiferent de modul de decontare al contravalorii acestora.

Semneaza, Data 13.12.2004
Director General Adjunct
Mihai Hura

Cam asta spune domn director, eu nu inteleg de ce nu vorbeste nimic de exceptii. La acelasi aliniat din CF mai sus mentionat mai spune o chestie : "cu exceptia cazurilor cand beneficiarul solicita factura fiscala"
Am cautat si in norme dar nu am gasit nimic.

Cat despre ordinul 1714, astia de la Asigurari nu auzisera nimic. Ei lucreaza in continuare pe baza acestei adrese. Culmea este ca noi mai lucram si cu alte soc.de asigurari care totdeauna au eliberat factura... la cerere!
Nu mai inteleg nimic!!!



#62001 facturi la CASCO si RCA

Postat de beatrice1971 on 25 January 2006 - 03:47 PM in Arhiva

Eu am cerut ieri - 24.01.2006 factura pentru RCA-urile 2006 la firma de asigurare cu care lucram. Nu au vrut sa-mi dea spunand ca ei (firmele de asigurare) nu sunt obligati prin lege (CF, legea asig.) sa emita facturi, ci doar polite. Mi-au trimis o adresa de la Ministerul de Finante, semnata personal de dl.dir. Hura Mihai prin care li se confirma ca nu au obligativitatea emiterii de facturi. Domnul director facea referire la art.155 alin.(9) lit.© din CF si la Leg.136/1995 privind asigurarile. Mie mi se pare un pic ciudat ce zice acolo. Domnul Director se pare ca uita ca la acel articol exista si o exceptie "cu exceptia cazurilor cand beneficiarul solicita factura fiscala" Daca intereseaza pe cineva adresa respectiva o pot reproduce.



#61988 facturi la CASCO si RCA

Postat de beatrice1971 on 25 January 2006 - 03:16 PM in Arhiva

Eu chiar am cerut factura pentru RCA-uri 2006 la firma de asigurari cu care lucram. Sustin ca nu sunt obligati sa dea factura si prin urmare nu mi-au dat. Mi-au trimis un raspuns al Min.Finante datat 13.12.2004 semnat personal de dl.dir. Mihai Hura, prin care li se explica ca nu sunt obligati sa emita facturi fiscale. Adresa suna destul de interesant si un pic ciudat in acelasi timp. Daca va ajuta cu ceva o pot reproduce.



#61976 Vanzare mijloc fix-deductibilitate valoare ramasa

Postat de beatrice1971 on 25 January 2006 - 02:13 PM in Arhiva

Multumesc mult Lorenzo.
Trebuie sa intelegeti si voi ca unii dintre noi, sunt noi pe forum. Eu am dat cautare dar nu am gasit. Inca nu ma descurc bine la navigare ....
Inca o data iti multumesc, am sa citesc cu atentie discutiile de atunci si daca voi avea ceva in plus de comentat voi reveni.
O zi minunata tuturor... azi pe 25!



#61899 amenajare sediu

Postat de beatrice1971 on 25 January 2006 - 12:42 AM in Arhiva

Vin si eu dupa ceva timp de la initierea subiectului sa dezbat problema. O am si eu in carca de un an de zile.... problema... si nerezolvata! Firma la care lucrez s-a mutat in 2005 intr-un sediu nou pe care l-a tot amenajat cu de toate... in suma de vreo 3mld. Contractul ... e doar pe un an de zile, tocmai expira zilele astea. Toate materialele, manopera si restul le-am tot strans in 231-imobilizari corporale in curs ( sincer nu stiam ce sa fac cu ele) si acum tot acolo zac pentru ca mi-a fost frica sa ma apuc sa le amortizez... ca o floricica... doar pe timp de 1an. Mi se pare o aberatie... sa trec lunar pe cheltuieli o suma asa de mare... e trasa rau de par ! Ce om normal la cap face amenajari de 3mld si incheie contractul doar pe un an de zile? Si le-am tot tinut in 231(care s-a majorat pe tot parcursul anului) in speranta ca vom face act aditional la minunatia asta de contract de inchiriere si sa prelungim termenul cu cativa ani. Si iata ca-mi expira si contractul si acum inteleg ca le-a venit mintea la cap si negociaza pentru 3-5ani. De abia de anul asta o sa le mut in 212 si voi incepe sa le amortizez.

Lasand povestile la o parte eu zic ca e mai corect 212 decat 471, mai mult de atat e prima oara cand aud de varianta cu 471.

... Si una si mai gogonata... nu are legatura cu amenajarea (ca nu le tin tot in 231), da tot cu ocazia mutarii in noul sediu s-a intamplat. Am achizitionat un ACVARIU cu apa sarata+PESTI EXOTICI ... care mor pe capete! Si avem si un contract lunar cu o firma pentru intretinerea acvariului. Sumele sunt foarte mari, prestarea lunara in jur de 200euro iar acvariu+pestii cam 8000 euro. Cam ce conturi ati aloca voi acestor minunatii????????

O seara buna sa aveti!



#61882 Vanzare mijloc fix-deductibilitate valoare ramasa

Postat de beatrice1971 on 24 January 2006 - 09:52 PM in Arhiva

Varianta asta e un fel de minim ... asta ma gandeam si eu ca ar fi cel mai usor de facut. Problema e ca la un control pe taxe nu cred ca este suficient sa prezinti doar o chitanta prin care dovedesti ca ai dat anunt la ziar. Problema mea este ca societatea la care lucrez obisnuieste sa vanda mijloace fixe-binenteles ca nu prin licitatie- si as fi vrut, avand in vedere ca sunt sume mari sa mimez o licitatie cum s-ar spune, astfel incat sa pot face sumele deductibile.
Oricum, iti multumesc din suflet pentru raspuns si apreciez efortul... esti singurul care s-a incumetat... restul au dat <ignore> la intrebarea mea (prima de altfel). Acum cateva zile cand am descoperit site-ul, m-am bucurat foarte tare dar in scurt timp m-am intristat vazand ca nimeni nu ma baga in seama.



#61880 calcul impozit/dividende

Postat de beatrice1971 on 24 January 2006 - 09:40 PM in Arhiva

Subscriu la ce spune Doru. Fix smecheria asta am facut-o si eu.La inceput de decembrie 2005 am repartizat tot ce mai aveam pe sold la 117, am si platit impozitul aferent la sfarsitul lui decembrie, dar nu am ridicat dividendele respective. In CF scrie astfel:" Impozitul care trebuie reţinut se plăteşte la bugetul de stat până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care se plăteşte dividendul. În cazul în care dividendele distribuite nu au fost plătite până la sfârşitul anului în care s-au aprobat situaţiile financiare anuale, impozitul pe dividende se plăteşte până la data de 31 decembrie a anului respectiv." Eu inteleg ca la sfarsitul anului daca ai dividende repartizate si neridicate tb.constituit impozitul aferent pentru ele, indiferent daca le ridici sau nu. .... O fi bine ce-am facut?



#61710 Vanzare mijloc fix-deductibilitate valoare ramasa

Postat de beatrice1971 on 24 January 2006 - 12:05 AM in Arhiva

Chiar nu stie/nu poate nimeni sa ma ajute? Nu a fost nimeni care sa fi vandut un mijloc fix in 2005? Toti ati facut valoarea ramasa nedeductibila?
Sau ...reproduc dintr-un raspuns la o intrebare citita pe forum "este o intrebare gen cat fac 2+2 de aia nu-ti raspunde nimeni" ?
Multumesc inca o data... si mai astept.



#61645 monografia inregistrarii avans leasing

Postat de beatrice1971 on 23 January 2006 - 05:45 PM in Arhiva

Eu zic sa suni sa vezi ce reprezinta garantia respectiva. In situatia in care esti tu rezulta ca la sfarsitul contractului ar trebui sa-ti achiti din aceasta garantie val.rezid iar restul sa ti-l dea inapoi. Ceva nu e OK. Mai citeste o data contractul si daca nu se specifica clar, suna la firma resp.si roaga-i sa-ti explice ei. Oricum, cu riscul ca ma repet, mi se pare ciudat ca au oprit aceasta garantie.
Spune-ne si noua cum ai rezolvat.



#61626 monografia inregistrarii avans leasing

Postat de beatrice1971 on 23 January 2006 - 04:03 PM in Arhiva

Daca esti sigura ca reprezinta garantie inreg. in 267(8) (alte creante imobilizate)
% = 404
267
4426

Cand iti va veni factura de valoare reziduala stornezi din 267 si bagi corect in 167. Esti sigura ca reprezinta garantie? Asta scrie pe factura? Te intreb pentru ca si eu am o sumedenie de contracte de leasing in derulare si nu am mai intalnit asa ceva pana acum.



#61552 reevaluare / inventariere leasing

Postat de beatrice1971 on 22 January 2006 - 11:30 PM in Arhiva

Daniela, este vorba de clienti/furnizori interni si nu externi!



#61536 reevaluare / inventariere leasing

Postat de beatrice1971 on 22 January 2006 - 06:33 PM in Arhiva

Eu zic ca nu. Decontarea(incasare/plata) presupun ca se face in lei, nu? Si eu sunt in aceeasi situatie dar nu am reevaluat niciodata desi contractele intr-adevar sunt exprimate in valuta. Nu cred ca este corect sa le reevaluezi.Din pacate nu stiu sa-ti spun acum baza legala cf.careia afirm cele de mai sus.



#61531 monografia inregistrarii avans leasing

Postat de beatrice1971 on 22 January 2006 - 05:41 PM in Arhiva

Poti sa fi un pic mai clar? Te pot ajuta daca explici mai clar care e problema. Eu inteleg ca ai achitat un avans, dar nu inteleg care-i problema cu contractul.Ai factura pentru avansul platit?
Cred ca ar trebui inregistrat in 471 pana iti vine contractul .
Logic, ordinea operatiunilor este urmatoarea:

Inregistrare contract : 21x = 167 - valoare capital
471= 1687 - valoare dobanda

De abia dupa ce ai contractul ti se emite factura de avans pe care o platesti:
% = 404
167
4426 si binenteles plata 404=5121(5311)
Aici eu consider ca exista o diferentiere, daca nu ai intrat si in posesia bunului o data cu plata avansului, cred ca ar fi corect ca acest avans sa stea in 471, pana la sosirea bunului, moment in care inregistram si contractul si stornam ce este in 471 trecandu-l in 167.
Sper ca ai inteles...



#61524 Inregistrare discount

Postat de beatrice1971 on 22 January 2006 - 04:42 PM in Arhiva

vezi contul 667



#61522 impozit pe venit

Postat de beatrice1971 on 22 January 2006 - 04:00 PM in Arhiva

Eu zic ca se reevalueaza. Toate soldurile in valuta se reev.-clienti, furnizori, avansuri clienti sau furnizori, solduri in valuta banci, soldul casei in valuta...



#61521 Vanzare mijloc fix-deductibilitate valoare ramasa

Postat de beatrice1971 on 22 January 2006 - 03:40 PM in Arhiva

Majoritatea stim ca in cazul vanzarii unui mijloc fix amortizabil valoarea ramasa neamortizata este deductibila numai daca respectivul mijloc fix a fost vandut prin licitatie sau prin unitati specializate.
Stie cineva cam cum trebuie sa decurga o licitatie, ce implica o astfel de licitatie, ce trebuie sa contina un dosar care sa dovedeasca organizarea unei astfel de licitatii? Exista vreo lege care sa specifice cum trebuie organizata o astfel de licitatie?
Va multumesc .



#61270 contract cesiune de creanta

Postat de beatrice1971 on 20 January 2006 - 11:21 AM in Arhiva

Asa cum ti-am promis, revin in dimineata aceasta cu modelul. Sper sa-ti fie de folos.



#61167 contract cesiune de creanta

Postat de beatrice1971 on 19 January 2006 - 11:05 PM in Arhiva

Te pot ajuta eu, dar abia maine dimineata cand ajung la birou... daca nu e prea tarziu....
Si daca tot ai deschis acest subiect, pot sa te intreb cum urmeaza sa-l inregistrezi in contabilitate? Eu am avut mai multe la activ dar nu am avut niciodata cu cine sa ma consult si nu am gasit in nici o carte vreun studiu de caz ...asa ca am facut dupa cum m-a taiat capul.




Cometa SQL