Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
christa_anda's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 3

Salt la continut


christa_anda's Content

There have been 208 items by christa_anda (Search limited from 25-November 07)



Sort by                Order  

#278257 deplasare interna - topic incepand cu 2016

Postat de christa_anda on 19 April 2017 - 02:13 PM in ALTE PROBLEME CONTABILE

In legatura cu decontarea biletelor de autobuz, care sunt regulile de urmat pt a asigura deductibilitatea lor la calc imp pe profit si neimpozitarea la salariat?

In codul fiscal am gasit urmatoarele :

art25 :

(3) Următoarele cheltuieli au deductibilitate limitată:
b) cheltuielile sociale, în limita unei cote de până la 5%, aplicată asupra valorii cheltuielilor cu salariile personalului, potrivit Codului muncii. Intră sub incidența acestei limite următoarele:
3. cheltuielile reprezentând: cadouri în bani sau în natură, inclusiv tichete cadou oferite salariaților și copiilor minori ai acestora, servicii de sănătate acordate în cazul bolilor profesionale și al accidentelor de muncă până la internarea într-o unitate sanitară, tichete de creșă acordate de angajator în conformitate cu legislația în vigoare, contravaloarea serviciilor turistice și/sau de tratament, inclusiv transportul, acordate de angajator pentru salariații proprii și membrii lor de familie, precum și contribuția la fondurile de intervenție ale asociațiilor profesionale ale minerilor;

art76
(4) Următoarele venituri nu sunt impozabile, în înțelesul impozitului pe venit:
a) ajutoarele de înmormântare, ajutoarele pentru bolile grave și incurabile, ajutoarele pentru dispozitive medicale, ajutoarele pentru naștere, ajutoarele pentru pierderi produse în gospodăriile proprii ca urmare a calamităților naturale, veniturile reprezentând cadouri în bani și/sau în natură, inclusiv tichete cadou, oferite salariaților, cât și cele oferite pentru copiii minori ai acestora, contravaloarea transportului la și de la locul de muncă al salariatului, contravaloarea serviciilor turistice și/sau de tratament, inclusiv transportul, pe perioada concediului, pentru salariații proprii și membrii de familie ai acestora, acordate de angajator pentru salariații proprii sau alte persoane, astfel cum este prevăzut în contractul de muncă
.......................................
g) contravaloarea cheltuielilor de deplasare pentru transportul între localitatea în care angajații își au reședința și localitatea unde se află locul de muncă al acestora, pentru situațiile în care nu se asigură locuință sau nu se suportă contravaloarea chiriei, conform legii;

Decontarea transportului trebuie mentionata sau nu in contractul de munca pt a asigura neimpozitarea ? Daca se trece in contractul de munca cum ar trebui sa fie formulata ?
Multumesc



#278255 Reactivare firma inactiva / Reactivare cod TVA.

Postat de christa_anda on 19 April 2017 - 02:00 PM in Impozitare - TVA

buna ziua

In proiectul de modificare a Normelor de aplicare pt Codul fiscal se precizezeaza:

“51 . (1) În sensul art. 11 alin. (6) și (8) din Codul fiscal, persoanele impozabile care au avut codul de înregistrare anulat în baza prevederilor art. 316 alin. (11) lit. a) – e) și h) din Codul fiscal, care se înregistrează în scopuri de TVA conform art. 316 alin. (12) din Codul fiscal, își pot exercita dreptul de deducere pentru achizițiile de bunuri și/sau servicii efectuate în perioada în care au avut codul de înregistrare în scopuri de TVA anulat, prin înscrierea taxei în primul decont de taxă prevăzut la art. 323 din Codul fiscal depus după reînregistrare sau, după caz, într-un decont ulterior. Deducerea taxei se efectuează în limitele și condițiile prevăzute la art. 297 - 302 din Codul fiscal, chiar dacă factura nu cuprinde codul de înregistrare în scopuri de TVA al persoanei impozabile.


Nu se precizeaza nimic de anul in care s-a pierdut si s-a recapatat codul de TVA...
Oare se aplica si retroactiv ? Ex : s-a pierdut codul de TVA in 2014 si tot in 2014 s-a recapatat ( cateva luni mai tarziu)

Tot in proiect se precizeaza:

(2) După înregistrarea în scopuri de taxă conform art. 316 alin. (12) din Codul fiscal, persoana impozabilă trebuie să emită facturi în care să înscrie distinct taxa pe valoarea adăugată colectată aferentă livrărilor de bunuri/prestărilor de servicii taxabile efectuate în perioada în care au 2 avut codul de înregistrare în scopuri de TVA anulat, care nu se înregistrează în decontul de taxă depus conform art. 323 din Codul fiscal, în secțiunea "Taxa pe valoarea adăugată colectată"
(4) Prevederile alin. (2) se aplică în cazul în care persoana impozabilă se înregistrează în scopuri de TVA conform art. 316 alin. (12) din Codul fiscal începând cu 1 ianuarie 2017, în situația 4 în care a avut codul de înregistrare în scopuri de TVA anulat în baza prevederilor art. 316 alin. (11) lit. a) – e) și h) din Codul fiscal, respectiv în baza prevederilor art. 153 alin. (9) lit. a) - e) și h) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, în vigoare până la 1 ianuarie 2016.


Oare data de 1 ianuarie 2017 se refera la : Prevederile alin. (2) se aplică....începând cu 1 ianuarie 2017
sau
se aplică în cazul în care persoana impozabilă se înregistrează în scopuri de TVA ................ începând cu 1 ianuarie 2017



#278063 decizie instanta - plata fc furnizor extern + ch judecata si executare

Postat de christa_anda on 28 March 2017 - 12:25 PM in Impozitare - PROFIT

Buna ziua

Cum trebuie procedat in cazul in care instanta ne-a obligat la plata unei fc emise de un furnizor extern si care nu a fost inregistrata in contabilitate
Pot sa o inregistrez acum, la momentul platii? Cheltuiala respectiva este deductibila ? O declar in 390?

Pt cheltuielile de executare, executorul judecatoresc trebuie sa ne emita factura ? Sunt deductibile ch de executare ?

Executorul a emis fc cu tva ; tva-ul este deductibil? N-a avut nimeni astfel de cazuri?

Multmesc



#277469 ajustare tva, firma in reorganizare

Postat de christa_anda on 06 February 2017 - 04:35 PM in Impozitare - TVA

ok, emit factura dar o declar in 394? In 300 merge la rd 16?

411= 704 -
4427 -

411= 704 +

654 = 4118 sau 117 =4118 ?

Find vb de persoane afiliate pierderea e deductibila sau nu ? nu s-a constituit provizion

CF ART 25
(4) Următoarele cheltuieli nu sunt deductibile:
h) pierderile înregistrate la scoaterea din evidență a creanțelor, pentru partea neacoperită de provizion, potrivit art. 26 , precum și cele înregistrate în alte cazuri decât următoarele:
1. punerea în aplicare a unui plan de reorganizare confirmat printr-o sentință judecătorească, în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014;



#277455 ajustare tva, firma in reorganizare

Postat de christa_anda on 06 February 2017 - 01:05 PM in Impozitare - TVA

Vezi postareamgabi, la 04 February 2017 - 08:51 PM, a spus:

Cred ca imi spaca ceva ... nu inteleg ce nu intelegi :laugh:

Tu te incadrezi la exceptii, adica ajustezi tva-ul din motivele specificate la art.287 d) ... deci esti exceptata de la "trebuie".
In postul anterior ti-am si explicat de ce exista aceasta prevedere, dupa parerea mea este logic sa fie asa.


Vezi postareachrista_anda, la 03 February 2017 - 02:16 PM, a spus:

La art 330 scrie TREBUIE ; e obligatoriu sau faculativ ca nu mai inteleg

(2) În situațiile prevăzute la art. 287 furnizorii de bunuri și/sau prestatorii de servicii trebuie să emită facturi, cu valorile înscrise cu semnul minus sau, după caz, o mențiune din care să rezulte că valorile respective sunt negative când baza de impozitare se reduce sau, după caz, fără semnul minus sau fără mențiunea din care să rezulte că valorile respective sunt negative, dacă baza de impozitare se majorează, care se transmit și beneficiarului,cu excepția situației prevăzute la art. 287 lit. d).e



Exceptia se refera la trimiterea fc catre beneficar sau la obligatia de a emite factura???



#277415 ajustare tva, firma in reorganizare

Postat de christa_anda on 03 February 2017 - 02:16 PM in Impozitare - TVA

La art 330 scrie TREBUIE ; e obligatoriu sau faculativ ca nu mai inteleg

(2) În situațiile prevăzute la art. 287 furnizorii de bunuri și/sau prestatorii de servicii trebuie să emită facturi, cu valorile înscrise cu semnul minus sau, după caz, o mențiune din care să rezulte că valorile respective sunt negative când baza de impozitare se reduce sau, după caz, fără semnul minus sau fără mențiunea din care să rezulte că valorile respective sunt negative, dacă baza de impozitare se majorează, care se transmit și beneficiarului, cu excepția situației prevăzute la art. 287 lit. d).e



#277351 ajustare tva, firma in reorganizare

Postat de christa_anda on 01 February 2017 - 12:46 PM in Impozitare - TVA

Pai nu asta era problema fundamentala?
De ce doar in cazul inchiderii falimentului sa poti storna TVA-ul neincasat de la clientul rauplatnic? In cazul unui plan de reorganizare care iti taie 80% din creante de ce sa nu poti recupera de la stat TVA_UL ?
Mi se pare o gura de aer pt societatile ramase cu ochii in soare intrucat e anormal sa platesti imp pe profit si Tva atata timp cat nu ti-ai incasat banii din piata

Nu inteleg de ce art 330 din CF spune sa nu trimiti fc la partener( in cazul inchiderii falimentului vorbim de o soc radiata - e logic; in cazul unui plan de reorganizare vorbim de o soc inca activa...?)

ART. 330 - Corectarea facturilor
(2) În situațiile prevăzute la art. 287 furnizorii de bunuri și/sau prestatorii de servicii trebuie să emită facturi, cu valorile înscrise cu semnul minus sau, după caz, o mențiune din care să rezulte că valorile respective sunt negative când baza de impozitare se reduce sau, după caz, fără semnul minus sau fără mențiunea din care să rezulte că valorile respective sunt negative, dacă baza de impozitare se majorează, care se transmit și beneficiarului, cu excepția situației prevăzute la art. 287 lit. d).

ART. 287 - Ajustarea bazei de impozitare
Baza de impozitare se reduce în următoarele situații: - Norme metodologice
d) În cazul în care contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate nu se poate încasa ca urmare a falimentului beneficiarului sau ca urmare a punerii în aplicare a unui plan de reorganizare admis și confirmat printr-o sentință judecătorească, prin care creanța creditorului este modificată sau eliminată. Ajustarea este permisă începând cu data pronunțării hotărârii judecătorești de confirmare a planului de reorganizare, iar, în cazul falimentului beneficiarului, începând cu data pronunțării hotărârii judecătorești de închidere a procedurii prevăzute de legislația insolvenței, hotărâre rămasă definitivă/definitivă și irevocabilă, după caz. în cazul în care ulterior pronunțării hotărârii judecătorești de confirmare a planului de reorganizare sunt încasate sume aferente creanțelor modificate sau eliminate prin planul de reorganizare, se anulează ajustarea efectuată, corespunzător sumelor respective prin decontul perioadei fiscale în care acestea sunt încasate; Norme metodologice

(6) Ajustarea bazei de impozitare a taxei pe valoarea adăugată, prevăzută la art. 287 lit. d) din Codul fiscal, este permisă pentru facturile emise care se află în cadrul termenului de prescripție prevăzut în Codul de procedură fiscală. În cazul în care contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate nu se poate încasa ca urmare a punerii în aplicare a unui plan de reorganizare admis și confirmat printr-o hotărâre judecătorească, prin care creanța creditorului este modificată sau eliminată, ajustarea este permisă începând cu data pronunțării hotărârii judecătorești de confirmare a planului de reorganizare, dacă aceasta a intervenit după data de 1 ianuarie 2016. În cazul persoanelor care aplică sistemul TVA la încasare se operează anularea taxei neexigibile aferente livrărilor de bunuri/prestărilor de servicii realizate.



#277271 ajustare tva, firma in reorganizare

Postat de christa_anda on 27 January 2017 - 10:28 AM in Impozitare - TVA

Buna ziua

Va scriu in legatura cu o speta pe care nu stiu cum sa o tratez
Este vb de o firma A care are creante fata de soc B ( sunt afiliate )
Panul de reorganizare al societatii B a redus creanta societatii A cu 80% ( din 100.000 s-a taiat 80.000) - creantele sunt din 2014 iar data sentintei judecatoresti al planului de reorganizare este ian 2016

Cf art 287 CF lit d

ART. 287 - Ajustarea bazei de impozitare
Baza de impozitare se reduce în următoarele situații
d) În cazul în care contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate nu se poate încasa ca urmare a falimentului beneficiarului sau ca urmare a punerii în aplicare a unui plan de reorganizare admis și confirmat printr-o sentință judecătorească, prin care creanța creditorului este modificată sau eliminată. Ajustarea este permisă începând cu data pronunțării hotărârii judecătorești de confirmare a planului de reorganizare, iar, în cazul falimentului beneficiarului, începând cu data pronunțării hotărârii judecătorești de închidere a procedurii prevăzute de legislația insolvenței, hotărâre rămasă definitivă/definitivă și irevocabilă, după caz. în cazul în care ulterior pronunțării hotărârii judecătorești de confirmare a planului de reorganizare sunt încasate sume aferente creanțelor modificate sau eliminate prin planul de reorganizare, se anulează ajustarea efectuată, corespunzător sumelor respective prin decontul perioadei fiscale în care acestea sunt încasate; Norme metodologice
(6) Ajustarea bazei de impozitare a taxei pe valoarea adăugată, prevăzută la art. 287 lit. d) din Codul fiscal, este permisă pentru facturile emise care se află în cadrul termenului de prescripție prevăzut în Codul de procedură fiscală. În cazul în care contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate nu se poate încasa ca urmare a punerii în aplicare a unui plan de reorganizare admis și confirmat printr-o hotărâre judecătorească, prin care creanța creditorului este modificată sau eliminată, ajustarea este permisă începând cu data pronunțării hotărârii judecătorești de confirmare a planului de reorganizare, dacă aceasta a intervenit după data de 1 ianuarie 2016. În cazul persoanelor care aplică sistemul TVA la încasare se operează anularea taxei neexigibile aferente livrărilor de bunuri/prestărilor de servicii realizate.

Soc A poate emite fc cu minus -80000 catre soc A, folosind cota de tva in vigoare la data emiterii fc neincasate ???

La art 330 din CF scrie:

ART. 330 - Corectarea facturilor
(2) În situațiile prevăzute la art. 287 furnizorii de bunuri și/sau prestatorii de servicii trebuie să emită facturi, cu valorile înscrise cu semnul minus sau, după caz, o mențiune din care să rezulte că valorile respective sunt negative când baza de impozitare se reduce sau, după caz, fără semnul minus sau fără mențiunea din care să rezulte că valorile respective sunt negative, dacă baza de impozitare se majorează, care se transmit și beneficiarului, cu excepția situației prevăzute la art. 287 lit. d).

Nu inteleg de ce in cazul unei firme inca active, cum este soc B, nu s-ar transmite factura ; voi cum vedeti acest caz?
Multumesc



#277179 Reactivare firma inactiva / Reactivare cod TVA.

Postat de christa_anda on 19 January 2017 - 05:00 PM in Impozitare - TVA

Din pacate textul legii lasa loc la interpretari... nu s-a confruntat nimeni cu astfel de cazuri?



#277113 Reactivare firma inactiva / Reactivare cod TVA.

Postat de christa_anda on 17 January 2017 - 08:03 PM in Impozitare - TVA

Buna

Stiti cumva care sunt pasii de urmat in cazul in care pt sem 2 2014 mi s-a anulat codul de Tva ( perioada in care am facturat cu Tva, am platit 4427 la stat iar 4426 din perioada respectiva l-am inchis prin 635(nedeductibil) = 4426 circa 50.000 Ron); cu ian 2015 mi-au reacordat codul de TVA
Cu noile reglementari am voie sa repun cei 50.000 in 4426 ??? unde ii trec in decontul de tva, la regularizari?
4426 = 7588 neimpozabil ar fi nota contabila aferenta?

Am gasit acest articol pe net, dar nu ma ajuta prea mult:
• Se modifica prevederile referitoare la masurile aplicabile contribuabililor care se reinregistreaza in scopuri de TVA, dupa ce inregistrarea a fost anulata de catre organele fiscale, in sensul ca:
- vor factura cu TVA catre clienti toate vanzarile pe care le-au realizat in perioada in care nu au avut cod de TVA, recuperand astfel taxa pe care au colectat-o
- pentru cumpararile aferente vanzarilor efectuate in perioada in care contribuabilii au codul anulat, vor putea deduce TVA dupa reinregistrare - beneficiarii acestora vor putea deduce taxa aferenta cumpararilor efectuate in perioada in care furnizorul a avut codul anulat
- cheltuielile inregistrate de contribuabilii inactivi si de beneficiarii acestora, vor fi luate in calcul la determinarea rezultatului fiscal privind impozitul pe profit, la reactivarea potrivit Codului de procedura fiscala, fie in perioada fiscala din anul in curs, fie prin rectificarea declaratiei de impozit pe profit a anului fiscal precedent;

Va multumesc



#276539 cheltuieli deductibile/ nedeductibile

Postat de christa_anda on 24 November 2016 - 01:37 PM in Impozitare - PROFIT

Multumesc



#276535 Calcul concediu medical

Postat de christa_anda on 24 November 2016 - 01:34 PM in CONCEDII SI INDEMNIZATII AFERENTE

Multumesc



#276519 Calcul concediu medical

Postat de christa_anda on 23 November 2016 - 02:59 PM in CONCEDII SI INDEMNIZATII AFERENTE

In cazul unui angajat care are CM - cateva zile suportate de societate , cateva zile suportate din FNUASS, care este baza de calcul pt contributia la accidente de munca ?

in codul fiscal vechi scria :

ART. 296^5 Baza de calcul al contribuţiilor sociale datorate de angajatori, entităţi asimilate angajatorului şi orice plătitor de venituri de natură salarială sau asimilate salariilor.
(5) Pentru persoanele prevăzute la art. 296^3 lit. e) şi g), baza lunară de calcul al contribuţiei de asigurare la accidente de muncă şi boli profesionale reprezintă suma câştigurilor brute realizate lunar de persoanele prevăzute la art. 296^3 lit. a) şi b), respectiv salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată, corespunzător numărului zilelor lucrătoare din concediul medical, cu excepţia cazurilor de accident de muncă sau boală profesională

in cel valabil 2016 crie:

ART. 204 - Baza de calcul al contribuției de asigurare pentru accidente de muncă și boli profesionale
(1) Pentru persoanele prevăzute la art. 201 lit. a) baza lunară de calcul al contribuției de asigurare pentru accidente de muncă și boli profesionale o reprezintă suma câștigurilor brute realizate de angajații acestora, în țară și în alte state, cu respectarea prevederilor legislației europene aplicabile în domeniul securității sociale, precum și a acordurilor privind sistemele de securitate socială la care România este parte, care include: Norme metodologice

h) indemnizațiile de asigurări sociale de sănătate suportate de angajator, potrivit legii;
i) indemnizațiile de asigurări sociale de sănătate suportate de la Fondul național unic de asigurări sociale de sănătate, potrivit legii;

CAAM se calculeaza la brutul omului, inclusiv concedii medicale?
Voi cum procedati?

Multumesc



#276403 ajustare TVA

Postat de christa_anda on 16 November 2016 - 10:37 AM in Impozitare - TVA

Citind inca o data legislatia aferenta, ajung la conluzia ca in cazul lipsurilor imputabile se poate face sau nu ajustarea in fct de incadrarea in cele de mai jos:
Daca vb de o distrugere imputabila care nu se incadeaza in cele de mai jos , totusi exista obilgatia ajustarii???

(10) În sensul art. 304 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, persoana impozabilă nu are obligația ajustării taxei deductibile în cazul bunurilor de natura celor prevăzute la alin. (1) distruse, pierdute sau furate, în condițiile în care aceste situații sunt demonstrate sau confirmate în mod corespunzător, în situații cum ar fi, de exemplu, următoarele, dar fără a se limita la acestea:
a) calamitățile naturale și cauzele de forță majoră, demonstrate sau confirmate în mod corespunzător;
b) furtul bunurilor demonstrat pe baza actelor doveditoare emise de organele judiciare;
c) contractele de leasing financiar având ca obiect bunuri mobile corporale, altele decât bunurile de capital, care se reziliază, iar bunurile nu sunt restituite de utilizator în termenul prevăzut în contract, caz în care locatorul/finanțatorul nu are obligația să efectueze ajustări ale taxei deduse dacă face dovada că a inițiat și a efectuat demersuri pentru recuperarea bunului, indiferent dacă la finalizarea acestor demersuri bunul este sau nu recuperat de către societatea de leasing;
d) bunurile de natura stocurilor degradate calitativ, care nu mai pot fi valorificate și pentru care se face dovada distrugerii;
e) pierderile tehnologice sau, după caz, alte consumuri proprii, caz în care persoana impozabilă nu are obligația ajustării taxei în limitele stabilite potrivit legii ori, în lipsa acestora, în limitele stabilite de persoana impozabilă în norma proprie de consum. În cazul depășirii limitelor privind normele tehnologice ori consumurile proprii, se ajustează taxa aferentă depășirii acestora. Prin excepție, în cazul societăților de distribuție a energiei electrice, nu se face ajustarea taxei pentru cantitățile de energie electrică consumate la nivelul normei proprii de consum tehnologic sau, în lipsa acesteia, la nivelul normei aprobate de către Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei pentru fiecare societate de distribuție a energiei electrice, care include și consumul propriu comercial;
f) perisabilitățile, în limitele stabilite prin lege.



#276401 ajustare TVA

Postat de christa_anda on 16 November 2016 - 09:52 AM in Impozitare - TVA

Buna

Din cate observ noul cod fiscal elimina ajustarea TVA in cazul bunurilor lipsa din gestiune, imputabile
Voi ce ziceti ?

La ce valoare se imputa salariatului distrugerea unui obiect de inventar ? La valorea de gestiune sau la val de gstiune + TVA aferent?
Tva s-a recuprat in momentul achizitiei de la stat asa ca nu vad de ce l-am recupera inca o data de la salariat


(5) Bunurile constatate lipsă din gestiune nu sunt considerate livrări de bunuri, fiind aplicabile prevederile art. 304, 305 și 306 din Codul fiscal și ale pct. 78, 79 și 80. ( art 270- NORME)

ART. 304 - Ajustarea taxei deductibile în cazul achizițiilor de servicii și bunuri, altele decât bunurile de capital
(2) Nu se ajustează deducerea inițială a taxei în cazul:
a) bunurilor distruse, pierdute sau furate, în condițiile în care aceste situații sunt demonstrate sau confirmate în mod corespunzător de persoana impozabilă. în cazul bunurilor furate, persoana impozabilă demonstrează furtul bunurilor pe baza actelor doveditoare emise de organele judiciare
(6) În baza art. 304 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal, persoana impozabilă realizează o ajustare pozitivă sau, după caz, trebuie să efectueze o ajustare negativă a taxei deductibile în situații precum:
a) bunuri lipsă în gestiune din alte cauze decât cele prevăzute la art. 304 alin. (2) din Codul fiscal. În cazul bunurilor lipsă din gestiune care sunt imputate, sumele imputate nu sunt considerate contravaloarea unor operațiuni în sfera de aplicare a TVA, indiferent dacă pentru acestea este sau nu obligatorie ajustarea taxei;



#276367 cheltuieli deductibile/ nedeductibile

Postat de christa_anda on 10 November 2016 - 03:34 PM in Impozitare - PROFIT

Multumesc pentru raspuns

Tot asa vedeam si eu lucrurile insa doream o confirmare

Acum as dori sa expun o alta speta : o firma ne-a pus la dispozitie o linie de productie ( fara ctr de chirie, fara ctr de comodat - doar asa). Materia prima noi o cumparam, productia e a noastra si o vindem
Pentru a asigura o productie constanta am cheltuit sume destul de mari cu diverse reparatii si vreau sa ma asigur de deductibilitatea lor integral

Daca in CF vechi erau deductibile ch facute in scopul obtinerii de venituri ( si eram cumva acoperiti) , in noul CF se face trimitere la :(1) Pentru determinarea rezultatului fiscal sunt considerate cheltuieli deductibile cheltuielile efectuate în scopul desfășurării activității economice,

Daca e sa consider scopul desf activitatii ca fiind obtinerea de venit si asa ar fi ok dar am nevoie de o parere izvorata din mai multi ani de experienta - poate chiar s-a lovit cineva de aceeasi problema
Multumesc



#276351 cheltuieli deductibile/ nedeductibile

Postat de christa_anda on 09 November 2016 - 12:25 PM in Impozitare - PROFIT

Buna ziua

Cum vedeti voi ch cu combustibil in cazul unei masini - propritar salariat - utilizator SC, in baza unui ctr de comodat

Salariatul respectiv foloseste din cand in cond masina in interesul firmei, aduce BF pt combustibil si anexeaza foaie de parcus strict pt km parcursi in interesul firmei

Combustibilul consumat cf foii de parcurs este deductibil 100% sau 50%?

Multumesc



#275597 deplasare interna - topic incepand cu 2016

Postat de christa_anda on 08 September 2016 - 02:40 PM in ALTE PROBLEME CONTABILE

Am intrabat la finnate si mi-au raspuns facand trimtere la art 2 din HG 1860/2006; art 76 alin 4 lit h si art 2 lit K din Codul fiscal
Se pare ca si pt soc se poate acorda 45/noapte fara doc justificativ

Articolul 28 HG 1860/2006
În situația în care personalul aflat în delegare nu se cazează în condițiile prevăzute la art. 26, cheltuielile de cazare se compensează prin plata, pentru fiecare noapte, a sumei de 45 lei.



Articolul 2 Hg1860

Pentru salariații din cadrul companiilor naționale, societăților comerciale și regiilor autonome la care drepturile salariale se acordă prin negociere, drepturile bănești pe perioada delegării și detașării în altă localitate, precum și în cazul deplasării în cadrul localității, în interesul serviciului, se acordă în condițiile prevăzute în contractele colective sau individuale de muncă.



Codul fiscal

ART. 76 - Definirea veniturilor din salarii și asimilate salariilor
(4) Următoarele venituri nu sunt impozabile, în înțelesul impozitului pe venit:

h) indemnizațiile și orice alte sume de aceeași natură, primite de salariați, potrivit legii, pe perioada delegării/detașării, după caz, în altă localitate, în țară și în străinătate, în interesul serviciului, în limita plafonului neimpozabil stabilit la alin. (2) lit. k), precum și cele primite pentru acoperirea cheltuielilor de transport și cazare; Norme metodologice

(16) În aplicarea prevederilor art. 76 alin. (4) lit. h), în categoria cheltuielilor de delegare și detașare se cuprind cheltuielile cu transportul, cazarea, precum și indemnizația de delegare și de detașare în țară și în străinătate, stabilite în condițiile prevăzute de lege sau în contractul de muncă aplicabil.



(2) Regulile de impunere proprii veniturilor din salarii se aplică și următoarelor tipuri de venituri, considerate asimilate salariilor:

k) indemnizațiile și orice alte sume de aceeași natură, altele decât cele acordate pentru acoperirea cheltuielilor de transport și cazare, primite de salariați, potrivit legii, pe perioada delegării/detașării, după caz, în altă localitate, în țară și în străinătate, în interesul serviciului, pentru partea care depășește plafonul neimpozabil stabilit astfel:



#275485 D394 - topic 2016

Postat de christa_anda on 30 August 2016 - 03:56 PM in Arhiva

Din oct am inteles dar intrebam de modelul actual de declaratie...cea valabila in per iul-sept

Nu se declara - corect?



#275483 deplasare interna - topic incepand cu 2016

Postat de christa_anda on 30 August 2016 - 03:54 PM in ALTE PROBLEME CONTABILE

Daca exista factura de la un hotel pt cazare - care sigur depaseste 45 lei/noapte - voi ati considerat deductibil doar 45? restul venit salarial?
De ce in cazul cazarii fara factura - (poate doar un ctr semnat) regimul ar fi altul?

Totul e confuz in acesta speta



#275467 deplasare interna - topic incepand cu 2016

Postat de christa_anda on 29 August 2016 - 09:38 PM in ALTE PROBLEME CONTABILE

Stiti mai multe despre aceasta cazare oferita de localnici? Eu mi -am cam prin urechile....



#275465 D394 - topic 2016

Postat de christa_anda on 29 August 2016 - 09:35 PM in Arhiva

Facturile simplificate trebuie sa apara sau nu in 394?



#275373 deplasare interna - topic incepand cu 2016

Postat de christa_anda on 22 August 2016 - 07:56 AM in ALTE PROBLEME CONTABILE

Totul se leaga de contractul semnat cu persoana fizica - localnicul care ofera cazarea : am auzit variante ca in cazul in care ctr nu e inregistrat la fisc, ch cu cazarea nu ar fi deductibila ( sa cer dovada inregistrarii la finante? Daca nu l-a inregistrat trebuie sa -l inregistram noi?)

Ord 1860 nu face referire strict la personalul din institutii publice ? In sectorul privat se aplica acelasi plafon ? Ce documente justificative se intocmesc in acest caz? Macar un ctr - conventie banuiesc ca se cere a se intocmi..

Si oricum, nici macar localnicii nu asigura cazare la 45; ce depaseste ar fi nedeductibil?



#275355 deplasare interna - topic incepand cu 2016

Postat de christa_anda on 19 August 2016 - 06:46 PM in ALTE PROBLEME CONTABILE

Buna tuturor
Despre cazare nu gasesc foarte multe in acest topic...cum vedeti din pct de vedere fiscal banii achitati unei persoane fizice care ofera cazare angajatilor? In zona in care a fost delegat nu exista hotel, pensiune etc astfel ca s-a cazat la un localnic. S-a semnat contract si s-au dat banii in baza unui PV ( banii iesind din casierie prin DP - avans spre decontare)
Nu vad de ce cheltuiala af cazarii ar fi nedeductibila insa astept opiniile voastre
Multumesc anticipat



#275281 TVA IMPORT COREEA - VAMUIRE IN BELGIA

Postat de christa_anda on 11 August 2016 - 02:39 PM in Impozitare - TVA

Multumesc

Se pare ca ma incadrez la urmatorul paragraf din OPANAF 591/2016


Similar se procedează și în situația în care furnizorul nestabilit în Uniunea Europeană nu și-a desemnat un reprezentant fiscal în statul membru în care începe transportul, dar prin aplicarea de către unele state membre a măsurilor de simplificare a declarării importurilor, respectiv o reprezentare globală de către o societate care poate fi, de exemplu, o societate de expediție/transport, operatorul extracomunitar se consideră reprezentat fiscal de societatea respectivă.

Exemplu: O societate "A" dintr-un stat extracomunitar (X) vinde unei societăți din România "B" bunuri. Bunurile sunt importate într-un stat membru al Uniunii Europene (Y) de către societatea de expediție "C" și apoi aceeași societate "C" declară în numele furnizorului "A" din statul extracomunitar (X) (dar sub propriul cod de TVA) livrarea intracomunitară a bunurilor din statul membru (Y) în România.

În astfel de situații se va considera drept reprezentant fiscal societatea de expediție "C". În declarația recapitulativă privind achizițiile intracomunitare, la rubrica "Denumire operator intracomunitar" va fi înscrisă denumirea furnizorului, respectiv societatea "A" din statul extracomunitar (X), iar la rubrica "Cod operator intracomunitar" codul din statul membru (Y) al societății de expediție "C" care a declarat livrarea intracomunitară.




Cometa SQL