Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Dan I.'s Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 15

Salt la continut


Dan I.'s Content

There have been 369 items by Dan I. (Search limited from 04-December 07)



Sort by                Order  

#146463 Cont Bancare PFA

Postat de Dan I. on 03 October 2007 - 01:38 PM in Arhiva

M-am lamurit:

Descarci programul de emitere de OP-uri de la mfinante OPFV2007 si-l folosesti pentru emiterea Op-urilor.
Atentie la ce scrii, conturi, explicatii etc.
Apoi duci OP-ul la banca ta si faci plata din contul tau (de persoana fizica sau PFA)
Banii vor pleca cu siguranta.

Eu prefer plata cash, la caseria Trezo. din cadrul Admin.Fin. de sector. E mai sigur, mai rapid si... gratis (fara comision)

Dan



#145572 declaratie nominala cas pfa

Postat de Dan I. on 01 October 2007 - 01:10 PM in Arhiva

Din pacate raspunsul este afirmativ.
Asta in timp ce beneficiile aduse de CAS sunt ca si inexistente...

Dan

PS. Te rog sa nu mai folosesti majuscule, doar daca nu vrei sa tipi la cineva... :-)



#145312 Contabilitate PFA-notiuni baza

Postat de Dan I. on 28 September 2007 - 09:31 PM in Arhiva

Vezi postareaReady, la Sep 28 2007, 11:12 AM, a spus:

Buna ziua!

Sunt o proaspata PFA si nu am nici o notiune in ceea ce inseamna sa tin contabilitate. Rog din suflet pe cei cu experienta si..rabdare..sa imi deschida ochii...sunt "ready" sa invat...
Multumesc anticipat...

Citeste, citeste, citeste...
Incepe cu postarile de pe acest forum la capitolul PFA.
Daca ai intrebari, scrie-le aici.
Poti vorbi si cu un contabil, trebuie sa cunosti vreunul, nu?
Cauta sa cumperi o carte/brosura despre contabilitatea in partida simpla. Vezi insa sa fie cat mai recenta.
Citeste Codul Fiscal cu ultimele modificari la zi.

Nu e usor, dar e frumos, daca-ti place sa inveti ceva nou tot timpul :-)



#145309 PFA cu activitate in strainatate

Postat de Dan I. on 28 September 2007 - 09:15 PM in Arhiva

Vezi postareacrion, la Sep 28 2007, 06:21 PM, a spus:

Bun gasit!
Subscriu aici pentru ca ma aflu intr-o situatie de impas(situatie putin asemanatoare cu cea de mai sus).Succint: in luna martie am obtinut un contract de colaborare cu o firma ce avea mai multe filiale in EU. Contractul a fost semnat cu filiala din Portugalia,eu desfasurandu-mi activitatea in Belgia.Intelegerea a fost ca la revenirea in Romania sa obtin autorizatia pe PFA si sa eliberez o chitanta cu intreaga suma castigata in urma colaborarii(in euro).ACUM- am obtinut autorizatia de la primarie ,cerificatul de inregistrare,am inregistrat declaratiile 221 si 070 la AFP(functionara spunandu-mi ca trebuie sa-mi soseasca prin posta alte hartii-posibil confirmarea inregistrari),am confectionat stampila,mi-am cumparat chitantier .

1.Mai am nevoie de altceva;sau pot elibera chitanta?
2.Chitantierul cod 14-4-1 ( cel cu doua file la chitanta) -este bun pentru a elibera chitanta(trebuie sa fac conversia ron - euro si sa scriu in romana si portugheza)?
3.Referitor la deduceri -unde pot gasi legea care prevede ce este deductibil si ce nu ,in cazul PFA?


In speranta ca m-am exprimat corect ,astept raspunsurile dumneavoastra chiar daca pentru cei care au trecut de pasul acesta poate parea putin ilar!

Va multumesc!

Te-ai exprimat corect!

Noapte buna :-)

Pai tocmai celelalte hartii sunt foarte importante. Nu inteleg cum poate cineva sa stea de vorba cu 'functionara' de la Admin. Financiara si apoi sa spuna ca mai are de primit 'alte hartii'.
Pentru numele lui Dumnezeu, de ce nu notezi pe un carnetel daca nu tii minte?! E mai usor sa postezi apoi intrebari pe forum... sa astepti raspunsuri care pot fi incomplete?

Cred ca am fost destul de aspru...

In primul rand trebuie sa faci factura. Dar asta dupa ce-ti vin 'hartiile' :-)
Factura e bilingva (si chitantza).
Ai grija, sa nu cumva sa antedatezi factura/chitanta. Le datezi corect, in ziua in care esti, chiar daca ai primit ceva bani in urma cu 1 luna sau un an...
Esti platitor de TVA? Firma cu filiale nu cumva are una si in Romania?

Deducerile se refera la cheltuieli facute in scopul obtinerii venitului. Daca tu faci consultanta si cheltuiesti bani cu saparea unui santz (un caz extrem) nu poti deduce aceasta cheltuiala. Interpretarea legii este insa la cheremul inspectorului fiscal. Cel mai bine e sa nu abuzezi de aceasta deductibilitate.
Deci: cheltuieli legate de spatiul in care iti desfasori activitatea, rechizite, computer, internet, telefon mobil, fix, benzina... daca ai masina pe firma (PFA) sau inchiriezi una sau faci contract de comodat pentru ea.

Succes!



#145175 achizitie masina pfa

Postat de Dan I. on 27 September 2007 - 08:38 PM in Arhiva

Vezi postareasintax, la Sep 27 2007, 08:51 PM, a spus:

cat de complicata este procedura de inregistrare ca si platitor de TVA? cat va dura toata tevatura asta in cazul in care ma hotarasc?

Nu e complicata (prea tare).
Mergi la Admin. Fin., completezi un formular si in circa 10 zile iti vine Certificatul de Inregistrare in scopuri de TVA.
Apoi cred ca vei merge la Reg. Comertului. Alta coada, alta cerere tip si apoi primesti si de aici actul cu pricina, in cateva zile doar.
Dar se prea poate ca Admin. Financiara sa trimita direct la Reg. Com. hartiile si atunci e mai simplu. Intereseaza-te la Admin. Fin. , ca tot trebuie sa mergi prima data la ei.
Posteaza aici rezultatele actiunilor tale, sa ne fie invatatura de minte! :-)

Succes!



#145173 Cont Bancare PFA

Postat de Dan I. on 27 September 2007 - 08:33 PM in Arhiva

Vezi postareabogec, la Sep 27 2007, 11:05 AM, a spus:

Vezi postareaDan I., la Sep 26 2007, 11:59 PM, a spus:

Vezi postarearino, la Sep 23 2007, 03:13 PM, a spus:

Merci de raspuns.Stiu lucrul acesta.
Astept in continuare raspunsuri pertinente si documentate.Va multumesc.

Sunt in aceiasi situatie ca si tine.
Am fost la banca x care nu are cont dedicat PFA, ei fac doar cont de PF.
In consecinta merg la Admin. Fin, directia de control (adica cei ce te vor lua la intrebari/puricat).
Raspunsul lor a fost clar: Trebuie sa ai cont de PFA, nu-i intereseaza ca cutare banca nu deschide asemenea cont.

Gandirea mea este urmatoarea:
Eu vreau sa am cont la banca x.
Ca sa nu las loc de interpretari, nu voi inregistra cheltuielile cu comisioanele si alte taxe de administrare ale bancii.
In schimb voi inregistra toate veniturile aferente activitatii mele, venituri incasate prin banca cu pricina.
Atentie: la contabilitatea in partida simpla veniturile se inregistreaza la incasare! Chitanta sau extrasul reprezinta documentul justificativ.
Totusi, nu e o greseala de neiertat inregistrarea venitului pe baza facturii emise de PFA.

Fiscul nu penalizeaza aceasta abatere de la lege, dat fiind ca e in avantajul statului acest sistem.

In extremis, pot sa nu aduc la cunostinta fiscului faptul ca am cont ca PFA (PF). Treaba mea daca incasez sau nu facturile mele efectiv. Din moment ce imi platesc impozitul, ce le pasa?!
Si atat timp cat nu apare nici o cheltuiala cu banca in evidenta contabila, nu vad ce le-ar pasa pe ce dau eu banii (mei).
Parerea mea :-)

Din pacate nu m-am lamurit cum voi plati impozitele si taxele aferente activitatii de PFA dintr-un cont de PF.
Dar zilele astea voi cauta raspunsul si la asta.
Orice sugestie e binevenita :-)

Merci.

S-ar putea ivi vreo problema daca platesti impozitele sau taxele de PFA printr-un simplu transfer bancar? Sau scoti cash si platesti la vreo caserie?
Nici nu m-am gandit ca s-ar putea ivi vreo problema in modul in care se platesc taxele.
Devin curios. Eu tocmai ca mi-am facut cont la o banca care are un serviciu cat de cat bun (la nivel de Romania) de internet banking sa pot face plati
chiar si din Insulele Solomon (taxe, sanatate, alte plati etc etc).
Prin urmare astept si eu cu nerabdare pareri pe tema asta...

Am fost la Admin. Fin. azi.
Nu e problema sa platesti direct la ei, cash.
Pentru plata prin banca, se intocmeste un OP cu un program specializat de la www.mfinante.ro
Apoi ar trebui transferat OP-ul pe internet banking... daca o merge. Ai nevoie de conturile beneficiarului... coduri, sa stii ce sa scrii la explicatii.
Orice greseala face ca banii sa ajunga in alta parte si e de rau. Se considera ca nu ai platit si incep penalizarile...
Cel mai sigura e plata cash la caseria Trezoreriei din cadrul Admin. Fin. Ceri in prealabil o fisa de TVA sau impozit, si astfel te si verifici cu situatiile tale.

Dar mai sap... Mi-ar placea si mie sa platesc cu un singur click din insulele Solomon (unde or fi insulele astea?!)

Dan



#145170 Cheltuieli deductibile PFA ?

Postat de Dan I. on 27 September 2007 - 08:21 PM in Arhiva

Vezi postareacolonelu, la Sep 27 2007, 05:32 PM, a spus:

Contributiile sociale (sanatate , pensie) sunt deductibile sau nu ?

Caz concret PFA neplatitor de TVA
-venit 3500 RON/luna
-sanatate - 6.5% = 227 RON
-contributii pt pensie pentru un venit asigurat de 2800 RON = 812 RON

Impozitul de 16% se calculeaza asupra sumei de 3500 RON sau asupra sumei de 2461 RON (3500-227-812) ?

Ce alte chelutuieli deductibile mai pot fi trecute ? Sa zicem ca am un contract de comodat pt PFA pe 1/2 din spatiul locuintei

-1/2 factura energie electrica ?
-1/2 factura gaz ?
-1/2 factura telefon ?
-1/2 impozit pe locuinta ?
-1/2 factura internet ?
-1/2 factura TV ?
-1/2 factura salubritate ?
-1/2 factura echipamente tehnica de calcul achizitionate ?

Eu nu m-as aventura chiar la toate cheltuielile...
- electrica - da
- gaze - doar 1/3
- Telefonul poti sa-l transferi pe PFA, deci integral
- impozitul pe locuinta - nu
- internetul transfera-l pe PFA - apoi deducere integrala
- TV - nu
- gunoiul - nu (e chiar asa de mare suma?!)
- toate achizitiile de rechizite, tehnica de calcul, autoturismul, ceva mobila de birou (in limita bunului simtz), fax, chiar si un TV, la iei pe PFA cu factura si le poti deduce integral. Ai grija la amortizare pentru obiectele mai scumpe de 1500 lei.

CAS se plateste trimestrial... intereaza-te la ei. Impozitul pe venit la fel, are niste date fixe, 15 martie, 15 iunie 15 sept. si 15 dec. daca nu ma insel... Poti intreba la admin. financiara pe inspectorul tau. E bine sa tii legatura cat mai stransa cu ea/el. Tot el iti va da / trimite si deciziile de impunere pe care sunt trecute termenele de plata.

CAS este deductibi. Pensia, nu sunt sigur, dar si ea ar trebui sa fie deductibila. Din nou inspectorul tau te va ajuta. O floare face minuni...

Despre pensie nu stiu. Dar mi-ar placea sa aflu :-)

Dan



#145043 Cont Bancare PFA

Postat de Dan I. on 26 September 2007 - 11:59 PM in Arhiva

Vezi postarearino, la Sep 23 2007, 03:13 PM, a spus:

Merci de raspuns.Stiu lucrul acesta.
Astept in continuare raspunsuri pertinente si documentate.Va multumesc.

Sunt in aceiasi situatie ca si tine.
Am fost la banca x care nu are cont dedicat PFA, ei fac doar cont de PF.
In consecinta merg la Admin. Fin, directia de control (adica cei ce te vor lua la intrebari/puricat).
Raspunsul lor a fost clar: Trebuie sa ai cont de PFA, nu-i intereseaza ca cutare banca nu deschide asemenea cont.

Gandirea mea este urmatoarea:
Eu vreau sa am cont la banca x.
Ca sa nu las loc de interpretari, nu voi inregistra cheltuielile cu comisioanele si alte taxe de administrare ale bancii.
In schimb voi inregistra toate veniturile aferente activitatii mele, venituri incasate prin banca cu pricina.
Atentie: la contabilitatea in partida simpla veniturile se inregistreaza la incasare! Chitanta sau extrasul reprezinta documentul justificativ.
Totusi, nu e o greseala de neiertat inregistrarea venitului pe baza facturii emise de PFA.
Fiscul nu penalizeaza aceasta abatere de la lege, dat fiind ca e in avantajul statului acest sistem.

In extremis, pot sa nu aduc la cunostinta fiscului faptul ca am cont ca PFA (PF). Treaba mea daca incasez sau nu facturile mele efectiv. Din moment ce imi platesc impozitul, ce le pasa?!
Si atat timp cat nu apare nici o cheltuiala cu banca in evidenta contabila, nu vad ce le-ar pasa pe ce dau eu banii (mei).
Parerea mea :-)

Din pacate nu m-am lamurit cum voi plati impozitele si taxele aferente activitatii de PFA dintr-un cont de PF.
Dar zilele astea voi cauta raspunsul si la asta.
Orice sugestie e binevenita :-)

Merci.



#145042 achizitie masina pfa

Postat de Dan I. on 26 September 2007 - 11:37 PM in Arhiva

Vezi postareasintax, la Sep 25 2007, 01:34 AM, a spus:

salut sunt pfa de mai bine d eun an si inregistrat ca neplatitor de TVA. ma intereseaza sa cumpar o masina si stiu ca daca activez ca si platitor de TVA masina va fi practic cu 19% mai eftina. intrebarea mea este daca se merita sa ma inregistrez ca platitor de TVA doar ptr. achizitia masini sau mai bine raman neplatitor si pierd cei 19% dar nu ma complic cu meandrele TVa-ului romanesc. daca ma hotarasc sa ma inregistrez ca platitor de TVA cat dureaza din experienta voastra trecerea? ce parere aveti? astept cu deosebit interes parerile voastre.

Eu te sfatuiesc sa mergi pe platitor de TVA.
Iti deduci astfel cei 19% din chletuieli imediat, ai la dispozitie un plus de cash, firmele cu care lucrezi sunt mai relaxate cand au de a face cu un platitor de TVA.
Nu se atrag nici un fel de controale suplimentare... chiar daca se solicita restituirea de TVA.
In cazul unor achizitii substantiale chiar ca 'merita'.
E intr-adevar ceva munca in plus la intocmirea a doua jurnale, de vanzari si de cumparari. Meandre?! Nu stiu sa fie ceva complicat.
Ah, mai ai de facut declaratia 300 trimestrial...
Vei mai achizitiona cu siguranta si altele, computer, birou, dulap... telefoane, abonamente... Vei vedea ca se aduna.
Eu cred ca merita.

Dan



#145041 PFA cu activitate in strainatate

Postat de Dan I. on 26 September 2007 - 11:27 PM in Arhiva

Vezi postareabogec, la Sep 26 2007, 06:43 PM, a spus:

Mersi Dan pt sfaturi!
Pana la urma mi-am facut singur un model de factura (externa) bazat pe ce am vazut pe factureaza.ro, si am sa fac asa:
Trimit factura in email si-l rog pe client sa printeze ca si cum l-ar fi primit prin posta sa zicem. Cum stampila si semnatura nu mai sunt obligatorii nu vad nici o problema. Eventual il rog pe el sa-mi trimita inapoi un exemplar semnat de el :) .. dar asta ramane de vazut.
Acum sunt in adunare de informatii despre "contabilitatea in partida simpla". Ce anume inseamna asta, minimul necesar, cum se procedeaza etc.
Daca o sa mai am nelamuriri revin cu intrebari... Pana atunci bafta la toti si oricine are un sfat bun, il ascult (citesc) cu placere :)

Eu sunt in cautare de un program bun ptr. contabilitatea in partida simpla.
Am incercat cateva dar fara succes. Modulul de facturari e primitv si total inutil pentru mine (facturi externe).
Astept si eu sugestii si recomandari de un asemenea program.

Merci.



#144917 PFA cu activitate in strainatate

Postat de Dan I. on 25 September 2007 - 11:31 PM in Arhiva

Vezi postareabogec, la Sep 25 2007, 11:49 PM, a spus:

Nu as fi crezut ca o sa ma "lovesc" de atatea intrebari in fiecare zi ...
Cam care e situatia acum. Toate actele sunt gata, cont la banca, inregistrat la finante, sanatate, mai putin la casa de pensii (am considerat ca nu e nevoie de vreme ce am deja o pensie privata de ceva ani buni). Este cumva si plata la casa de pensii obligatorie? Ceva lege noua de acum din sept? Stie cineva?
Facturarea... Am inteles ca nu e asa simplu sa faci facutra in Excel, word etc (unde si cum vrei tu) si sa-l trimiti la "cumparator". Daca este in format electronic, trebuie sa fie semnat electronic, ceea ce necesita un acord intre parti, MF-ul trebuie anuntat cu o luna inainte de trecerea la factura electronica etc. (Lega nr. 260/2007 privind inregistrarea operatiunilor comerciale prin mijloace electronice)
Intrebarea mea este.. Este posibil sa-mi fac singur factura, s-o scot la imprimanta, s-o semnez, stampilez (chit ca nu e obligatoriu) si s-o trimit prin posta, si in acelasi timp sa trimit si in email (sa vada omu din timp la ce sa se astepte :) ) Sau are cineva ceva alte idei cu care ma poate ajuta?
Va multumesc anticipat!

Poti sa-ti faci singur facturile, sa le dai numere (pe care in prelabil sa le declari intr-o Decizie semnata tot de tine: "Se rezerva numerele de facturi seria XY incepand cu nr. 100...") si apoi sa le listezi si sa le dai clientului semnate si stampilate.
E simplu, nu?
Cauta si tu pe google sa vezi modele de facturi, programe etc. Eu folosesc www.factureaza.ro si-s multumit.



#144606 NOILE FACTURI - OMFP 2226 privind utilizarea unor formulare financiar-contabile

Postat de Dan I. on 22 September 2007 - 01:33 PM in Arhiva

Se emite o singura factura, in EUR, dar trebuie trecut (ca Nota) cursul de referinta din ziua emiterii facturii si, sub fiecare pozitie, se va trece intre paranteze traducerea si calculul in RON.
Astfel e ca si cum am avea doua facturi intr-una. Mie mi se pare foarte util si elegant totodata.

Dan



#144221 NOILE FACTURI - OMFP 2226 privind utilizarea unor formulare financiar-contabile

Postat de Dan I. on 19 September 2007 - 09:13 AM in Arhiva

Paza buna trece primejdia rea. Mergi la Monitorul Oficial si intreaba. Dar pana una - alta, da un anunt in ziar (costa 10 ron) si cumpara ziarul respectiv. Pune-l la dosar apoi...



#142616 PFA cu activitate in strainatate

Postat de Dan I. on 07 September 2007 - 08:26 PM in Arhiva

Vezi postareabogec, la Sep 7 2007, 02:19 PM, a spus:

Si as avea o intrebare pentru ceilalti ca nu-mi este destul de clar. Factura care o emit va trebui sa fie bilingva, romana si engleza. Este asta o problema? Pot sa gasesc (sa cumpar, sa comand) sau chiar sa fac eu aceste facturi?

Factura e bine sa fie bilingva. Asta pentru ca sa o inteleaga atat clientul tau cat si fiscul.
Va trebui sa-ti apara cursul zilei pe factura, precum si toate calculele sa fie in EUR si RON. Cele in RON vor fi trecute intre paranteze, sub cele in EUR.

Si nu uita sa mentionezi, in cel putin doua limbi :-) , ca factura este "Netaxabila in Romania". Pui TVA 0.

Un site bunicel este www.factureaza.ro Daca emiti mai putin de cinci facturi (+ chitante) pe luna, alege varianta gratuita.

Sper sa ajute.

Dan



#139164 PFA cu activitate in strainatate

Postat de Dan I. on 08 August 2007 - 12:52 AM in Arhiva

Vezi postareabogec, la Jul 31 2007, 05:46 PM, a spus:

Buna tuturor,
As fi interesat daca are vreo importanta pe teritoriul carei tari se desvasoara activitatea.
Mai exact am un contract de colaborare cu o firma din strainatate care ma trimite pe diferite proiecte in diferite tari. Si sa nu mai am statut de angajat
mi s-a propus varianta pe firma sau PFA cu contract de colaborare/consultanta.
Tot ce va trebui sa fac lunar este sa le trimit o singura factura ("salariul"). Nu o sa am nici o alta cheltuiala, nici nu vreau sa cumpar nimic pe PFA sau firma (sa zicem asa) ca sa scad din cheltuieli si nici n-o sa ma aflu in tara decat in vizita. Toate cheltuielile o sa fie acoperite de firma cu care colaborez (drumuri in tara, consumabile etc etc) Ce solutii sau sfaturi ati putea sa-mi oferiti? Impozitare in sistem real sau norma de venit? (suma anuala ar fi intre de 30.000-40.000 euro)
Va multumesc anticipat!

1. Te inregistrezi ca PFA in Romania, deci platesti taxe si impozite in RO, indiferent unde-ti desfasori activitatea. Dat fiind ca firma cu care ai contract e straina (si mai mult, activitatea ti-o desfasori prin lume), daca e vorba de servicii (si asa pare sa fie cazul tau) faci factura direct in valuta, scutit de TVA, chiar daca vei fi inregistrat ca platitor de TVA.
(A te inregistra in alta tara - cu exceptia paradisurilor fiscale - inseamna impozit mai mare de 16%...)

2. Problema cheltuielilor: daca ei iti trimit bani pentru tot ce tu vei cheltui, asta se numeste 'venit' (incasare), deci va fi impozabil. Ca sa nu platesti impozit pe aceste sume (ceea ce ar fi un cadou facut statului) va trebui sa inregistrezi cheltuielile respective la tine, pe baza de documente justificative.

3. Esti obligat la plata CAS, 6,5% din venit... pana nu s-o schimba legea si ajunge pe la 9%.

4. Sistemul real cred ca e mai sigur. Daca mergi pe norma de venit... nu cunosc subiectul :-) Insa in acest caz cred ca nu mai intereseaza pe nimeni (fiscul) ce cheltuieli vei avea, in acest fel scapi si de problematica deductibilitatii.
N-am rabdare sa caut care e plafonul si ce norma de venit ar fi in cazul tau :-(, dar cred ca depasesti baremul.

Sper sa ajute si mai astept si alte opinii si corectii, daca e cazul :-)

Dan



#129876 Mai multe intrebari

Postat de Dan I. on 27 April 2007 - 12:14 AM in Arhiva

Buna ziua/seara,

Mi-a placut aia cu ... "trebuie sa mai citesc ceva?"
Nu! Cauta pe cineva care sa-ti tina actele si nu mai trebuie sa citesti nimic. Fa ceea ce stii si lasa pe altii sa faca ce stiu si ei. :-)
Ma ref. la pct. 8. E cel mai simplu. Cauta pe net si gata.

Daca insa vrei sa-ti tii singur conta, atunci apuca-te de citit.
Si noteaza-ti lucrurile importante, cum ar fi ce-ti spune lumea sa faci...
A nu cunoaste legea, nu te scuteste de raspundere (materiala-bani-amenzi).

N-am rabdare sa-ti raspund punct cu punct.... O iau pe sarite...

Mergi din nou la Admin. Fin. si intreaba cand sa vii si dupa ce anume. Banuiesc ca ar fi vorba impozit (Decizia de Impozitare).

Poti sa-ti cumperi de la o librarie facturier si chitantier... citeste si tu pe forumul conta.ro :-)

Fa-ti apoi stampila si mergi la o banca sa-ti deschizi contul. Factureaza clientului si asteapta banii in cont :-)) Eu inca ii mai astept pe ai mei :-(
Ai grija, sunt banci si banci, intreaba de comisioane,. taxe de intretinere anuala si alte ...
Vezi si de on-line banking. E util. La unii nu costa, altii iau pielea de pe tine.

Cumpara-ti registrul de incasari si plati pentru PFA si citeste normele/legea/Hot. de Guv. cu privire la modul de completare. Gasesti totul si pe conta.ro

Controalele se anunta, nu vine nimeni acasa neauntat... De obicei te cheama la ei cu actele (Admin. Fin.)

Credit cu veniturile din PFA? Pana acum nu.
Se aude ca unele banci au inceput sa le accepte. Dar tu nu prea ai ce istoric sa le arati, asa ca... tot "nu" o sa-ti spuna.

Succes.



#115929 Intrebari despre inregistrari contabile la PFA

Postat de Dan I. on 13 January 2007 - 12:28 PM in Arhiva

Dupa cateva cautari am ajuns la concluzia ca eu am gresit :lostit (13):

Iata textul de lege care specifica clar modul de inregistrare si de calcul al venitului net pentru contabilitatea in partida simpla:

"La sfarsitul anului, venitul net sau pierderea fiscala se calculeaza astfel: din totalul sumelor incasate evidentiate in Registrul-jurnal de incasari si plati, se scad cheltuielile cu amortizarea fiscala a bunurilor si drepturilor, evidentiate in Fisa pentru operatiuni diverse, si totalul sumelor platite evidentiate in Registrul-jurnal de incasari si plati si se aduna sumele platite pentru cumpararea bunurilor amortizabile si totalul cheltuielilor nedeductibile, care se preia din centralizatorul cheltuielilor nedeductibile, acest centralizator intocmindu-se cu ajutorul unui document cumulativ."

(Cu toate acestea, modul meu de calcul ducea la acelasi rezultat final, deci e mai mult o greseala de forma decat una de fond.)

Multumesc, Master :pullhair:



#115923 Intrebari despre inregistrari contabile la PFA

Postat de Dan I. on 13 January 2007 - 11:41 AM in Arhiva

Master: Eu trec amortizarea lunara direct in RJIP.
Daca nu s-a schimbat nimic de acum 3 ani, cand Admin. Financiara mi-a facut un control de fond si nu au comentat acest aspect, inseamna ca n-am gresit, nu?
Dar ti-as fi recunoscator sa-mi indici textul din Normele cu pricina. Si cum s-ar deduce amortizarea? trecand in RJIP doar totalurile de sfarsit de an din fisa ptr operatiuni diverse?

Merci.



#115783 Intrebari despre inregistrari contabile la PFA

Postat de Dan I. on 12 January 2007 - 04:05 PM in Arhiva

Buna ziua,

Nu tineti cont de unde vin banii... Asta pentru ca nu aveti (avem!) conturi pentru creditori/debitori si nici altele...
In RJIP se inregistreaza strict INCASARILE si PLATILE aferente activitatii PFA.
Deci nu inregistrezi altceva.
Atentie: toate Platile (cheltuielile) trebuie sa fie doar dintre cele care sunt facute in scopul obtinerii de venituri, conform obiectului de activitate.

Kristina, utilajele cumparate dupa infiintarea PFA le amortizezi conform legii. In RJIP treci lunar doar valoarea amortizarii.
Daca utilajele sunt luate inainte de infiintarea PFA e mai problematic... Un contract de inchiriere intre tine (ca simplu cetatean) si PFA, duce la impozite datorate fiscului pe acel venit... Vanzarea catre PFA e o alta optiune.

Nota: In RJIP se inregstreaza facturile emise de PFA la data emiterii lor. Nu conteaza cand (sau daca...) le incasezi efectiv. Obligatia fiscala (TVA, pentru platitori, si impozitul pe profit) se naste in momentul emiterii facturii.
Incasarea unei facturi, sau plata (pe chitanta) pentru o achizitie, nu se inregistreaza in RJIP. Daca vrei tu, pentru evidenta personala, poti tine un jurnal de casa si de banca. Dar avand in vedere ca esti PFA (deci una si aceiasi persoana cu 'firma') nu vad rostul...

Inca o nota: PFA raspunde in fata organelor fiscale cu INTREGUL patrimoniu, deci (Doamne fereste) pot sa-ti ia din casa totul (ce-i al tau personal).

Sper sa ajute.




Cometa SQL