Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Mares Stefan's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


Mares Stefan's Content

There have been 502 items by Mares Stefan (Search limited from 25-November 07)



Sort by                Order  

#245937 Monografie avans

Postat de Mares Stefan on 13 November 2011 - 10:46 AM in MONOGRAFII CONTABILE

"Pentru a avea evidenţa contractelor achitate, inclusiv a avansurilor" cu indicaţia "să foloseşti un program informatic de evidenţă" , cu atenţionarea cum că "nu să denaturezi rulajele conturilor" ... pentru mine ... sună bine, dar ori consună cu ceea ce s-a spus ori scris deja ori , ... unde şi ce anume trebuie rectificat ?! Pentru a nu fi nici eliptic, nici ...
P.S. Nu de alta dar înregistrările propuse de mine asigură acurateţea rulajelor şi soldurilor pe fiecare analitic în parte, şi pe conturi sintetice, la fel ... sintetizate. Cu sau fără calculator. Calculatorul, programul nu poate fi mai deştept de cât contabilul! După cum nici softul informatic de evidenţă contabilă care te poate învăţa contabilitate, încă nu s-a scris!



#245926 PERSOANE AFILIATE

Postat de Mares Stefan on 12 November 2011 - 02:12 PM in Arhiva

Persoanele afiliate sunt rudenii de gradul I-IV, soţ, soţie, copii, părinţi, fraţi şi surori, cumnaţi, cumnate, bunici, mătuşi ori unchi, nepoţi, nepoate, inclusiv ale soţiei sau soţului, ori ale copiilor, fraţilor ori surorilor sau etc.etc.etc.
Societatea despre care vorbiţi are nevoie de autoturism second hand ?! Sau soţul administratorului societăţii s-a gândit că de fapt are cui să-şi vândă autoturismul, făcând rost şi ceva mărunţiş lui şi familiei sale, dar rămânând şi-n posesia autoturismului în cauză, că doar soţia sa, administratorul nu-l va lăsa pieton! E cu totul altceva că pe banii luaţi din firmă pe Trabantul lor, familia se va pricopsi chiar cu-n BMW sau un Mercedes !
Deci de fapt oare de ce prevede legea aceste interdicţiil de a încheia afaceri, tranzacţii între diverse persoane afiliate ?!
Mai ales dacă după cutumele noastre toţi columbenii pot avea orice autoturism doresc la dispoziţie, că firma lor le cumpără şi le ... pune la dispoziţie . Cu condiţia ca posesorii utilizatori să nu se certe nici cu administratorul nici cu soţul sau soţia acestora! Sau, după caz, cu părinţii lor!



#245925 vreau sa fiu contabil, de unde sa incep ?

Postat de Mares Stefan on 12 November 2011 - 11:34 AM in Cum poti deveni contabil

Scuzele mele , dar dacă a conduce contabilitatea firmei până la întocmirea balanței, mai pricep, deși de multe ori am auzit eu unul încă nu am reușit să pricep ce înțelegeți prin "contabilitate primară" ?!
Adică , recunosc chiar am auzit și pe unii patroni zicând că dumnealor au asigurată conducerea contabilității primare, aceasta fiind făcută, întocmită de nevastă, ori de fiica sa sau de feciorul său, iar în cazul altor patroni de către secretară , sau mai poți știi, chiar de amantă. La o discuție concretă, unii patroni vin cu precizarea că au asigurată întocmirea ștatelor de plată, chiar și facturarea este rezolvată, au și Registrul de casă condus, zilnic, cronologic, și exhaustiv, corect, la zi. Iar persoana care le face pe toat acestea întocmește și depune la fisc și Decontul de TVA ,D.300, sau/și chiar și celelalte declarații și deconturi, D.100, D.112, D.390, sau D.392 ori D.394 ș.a.m.d. Mai nou sigur că le conduce și REVISAL-ul fără să întâmpine vreo greutate ori opreliște sau obstrucționare.
Și atunci ?! -'ntreb eu, de la mine ce mai vreți ?! Păi dacă vreți să vă uitați peste aceste cifre, documente, și să faceți tot ce trebuie până la balanță ori /și bilanț! "Știți n-aș vrea să am probleme mai târziu cu finanțele ! Că ... sigur, cu ceilalți (care ceilalți ?!) chiar că mă descurc și singur! " -mai adaugă, patronul în cauză.
Deci ... de fapt cum e ? Cine îi conduce "contabilitatea primară" ce anume îi face ?!
Eu unul am avut ocazia ca să văd chiar balanțe contabile și bilanțuri întocmite AIUREA, și când am spus că nu le pot certifica prin semnare ... pur și simplu ... pentru că se vede de la o poștă că sunt greșite, , mi-au fost luate, și duse altcuiva, care ... i-a semnat și ștampilat.
Deși spre exemplu la 5311 avea sold creditor, la 401 sold debitor sau la 411 un rulaj și sold debitor neregăsit, corelat cu veniturile firmei. Sau dacă mă uitam pe 641 și 645, pe de o parte , și conturile 421, 431, 437 și 444, constatam că nu sunt reflectate egalitățile ori proporțiile corecte, legale. Ș.a.m.d.
Deci cum e ?!
De unde și până unde se poate considera cineva un contabil începător ?! Primar ?! Și ... pe ce bază ?!



#245914 Despre lucruri in puterea noastra

Postat de Mares Stefan on 11 November 2011 - 02:27 PM in Arhiva

Toate cele spuse sunt şi cu rost, şi chiar şi de aplicat.
Roata ţiganului, Casa de ajutor reciproc sunt lecţii de istorie privind întrajutorarea civică.
Dar când ajungeţi la domnul Isărescu şi la vina românilor, deja trebuie să vă contrazic. Suntem minţiţi pe faţă.
Cu neruşinare.
De Isărescu !
De ce ?
Păi nu băncile au ademenit p-atunci pe toţi clienţii lor datornici azi ?!În multe cazuri uitând şi de a pretinde cele mai elementare garanţii ori contrasemnarea contractelor de giranţi ?!
Adică numai că nu au aruncat cu banii după ei!Clienţii lor. Debitorii lor, răiplatnici de azi!
Dar ... conform regulilor BNR , toate băncile au făcut, constituit şi PROVIZIOANE.
Penru eventualele PIERDERI!
Şi cu toată acestea au raportat p-atunci nişte profituri colosale.
Dar şi azi încă toate datoriile ajunse restante ale populaţiei datorită crizei sunt sigur în limitele PROVIZIOANELOR ce au fost constituite, deci băncile nici întrun caz nu sunt, nu au ajuns falimentare.
Atunci care-i chestiunea ?!
Că eventual un an, doi, vor închide cu pierderi ?!
Recuperabile din eventualele profituri viitoare ?!
Sau ... că ar trebui să se ia măsuri şi să facă cheltuieli cu executările silite ?!
Sau ... normal ar fi ca din oficiu să se renegocieze condiţiile de acordare a creditelor în cazul tuturor debitorilor ajunşi şomeri.
Şi dacă-i cazul.... cu garanţii de stat, guvernamentale!
Pentru că ... odată şi odată şi criza aceasta trebuie să devină istorie şi normalitatea să se reinstaureze fără discriminare.
Poate , poate ... bocii ori isăreştii vor găsi cu cale să ia chiar şi măsurile de rigoare pentru a relansa economia fără să mai facă predicţii şi afirmaţii ... gratuite.
Fără rost. Nu de alta dar nici leul încă nu s-a dărâmat şi nici bursa nu a luat-o la vale!
Dar, dacă ... după bunul obicei românesc şi Nokia finlandezilor de la Jucu a ajuns datornic la stat, atunci ...chiar unde o fi hiba ?!



#245911 Monografie activitate- hotel, pensiune

Postat de Mares Stefan on 11 November 2011 - 01:40 PM in MONOGRAFII CONTABILE

628 Alte cheltuieli cu serviciile executate de terţ.



#245907 Monografie avans

Postat de Mares Stefan on 11 November 2011 - 10:53 AM in MONOGRAFII CONTABILE

Pentru mgabi ,
Tot ce aţi expus este corect, practicabil şi conform regulilor cunoscute. Doar o precizare univocă: Conturile de decontări cu terţii , fie 401, 403, 404, 405408,4091 sau 4092, fie 4111, 4112, 4118, 413,418,419 ori fie 461 aau 462 se dezvoltă în analitic pe fiecare terţ în parte. Eu recomand folosirea CUÎ -ului , codului unic de înregistrare pentru persoane juridice şi a CNP-ului pentru persoane fizice, pentru definiriea contului analitic, pentru că este CERT, este VERIFICABIL, şi IDENTIFICABIL.
Oricând.
Şi la orice analiză se poate constata dacă toate operaţiunile cu TERŢUL în cauză sunt CORECT LĂMURITE.
Adică sunt evitate eventualele compensări implicite: Nu-i plătesc pentru că oricum îmi datorează bani! etc.



#245906 Monografie avans

Postat de Mares Stefan on 11 November 2011 - 10:38 AM in MONOGRAFII CONTABILE

Adică ?!
Cumva credeţi că am învăţat. cunoaştem, ştim contabilitate, înregistrări în orice evidenţă contabilă doar din septembrie 2009 ?! Adică de la OMFP nr.3055/2009 ?!
Eroare.
Deci de la orice client al meu pot încasa o sumă în numerar, deci voi înregistra în Registrul de casă , respectiv în debitul contului 5311, ori pot încasa chiar în contul meu de disponibilităţi păstrate la o anumită bancă, deci voi înregistra pe baza extrasului de cont eliberat de bancă în debitul contului 5121, analitic banca în cauză, creditând ce ? Care cont ?
În 462 ?! Dar mi-e client, nu mi-e creditor!
În 473 ?! Dar nu e nici o operaţiune în curs de clarificare! Mi-a clar. Am încasat de la un client suma respectivă. Deci în 411 ?! Dar nu am nici o factură de încasat ! Dar mi-e client !
Deci ...voi înregistra SIGUR în credit cont 419 Clienţi creditori.
Sau dacă îmi dau seama că de fapt trebuia să emit şi o factură, atunci în credit cont 418.
Apropo, OMFP nr.3055/2009, zis şi ordinul menit să asigure euroconformitatea contabilităţii naţionale, a fost modificat, completat după vreo 9 luni, şi nu m-ar mira dacă şi de atunci ar mai fi fost modificat!
Apropo, când aţi auzit primadată de conturi şi de contabilitate , nu vi s-a spus că este, poate fi şi anglosaxonă, concepută după propriile dvs. nevoi, sau "continentală" reglementată de "sus" ca să poată servi nu doar ca instrument de centralizare a bilanţului ci şi ca instrument - termen de comparaţie - etalon pentru organele de control, dacă regulile jocului sunt ori nu respectate ?!



#245902 Primarului Clujului, retinut de DNA

Postat de Mares Stefan on 11 November 2011 - 09:31 AM in Arhiva

Realitatea din preajma ori izvorită sau generată de DNA nu este film! Este un scenariu regizat cu menirea de a oferi circ poporului numai şi după obţinerea încuviinţării şefului statului! Dar întrun stat de drept ce amestec are şeful statului în cercetările procurorilor premergătoare deferirii justiţiei a potenţialilor învinuiţi ori înculpaţi ?! Nici una veţi spune. Şi aţi avea dreptate, dacă nu ştiu a câta oară nu am constata că DNA înainte de toate face o informare a şefului statului, pe puncte, cu tot ce are în cercetare şi cu prezumţie că bârfele, delaţiunile, denunţurile parcă parcă au chiar şi ceva consistenţă juridică, şi permit crearea unui cheag care să mânjească pe cei implicaţi , fie că se vor reuşi sau nu să se spele şi să rămână cu obrazul scuipat dar nepătat! După ce şi-au şters faţa!
De ce am impresia că unu Apostu , având prin nevastă un avocat în familie, nu e aceeaşi treabă ori calibru cu alde un Cocoş însurat c-un Udrea, avocată în sau de familie ?!
Că deh, unde-s afaceri mari ,aşa se poartă!
Sau aceasta din urrmă fata-n casă, luată de pe la Stolo, ajunsă pe la domn preşedinte-consilieră, , externalizată să poată redeveni avocată, pentru a scăpa pe şeful statului de dosarul casei de Mihăileanu obţinut prin abuz de ce vreţi dvs. în serviciu ori de putere ş.a.m.d. de ditamai persoana care s-a şi vrut a şi ajuns şeful statului, deci care doamnă, drept recompensă a fost propulsată să devină chiar o politiciană de frunte , sperietorea PDL-iştilor că sunt turnaţi zi şi noapte de cucuveau Cotrocenilor, şi pe urmă ministreasa cea mai bogată în finanţări fie de la buget, fie de la UE, nerambursabile.
Doar ca unul Boc să se poată păstra ca lacrima!
Şi neprihănit, şi nebăgat în seamă.
Că audienţele cu efect ori rezultate palpabile scontate se acordă doar călare, când pe pe cal , când pe bicicletă, când , cine or mai ştii ?!
Dar contează că se mai pot tăia din când în când şi în ani de criză panglici!
Or se mai pot atribui lucrări de investiţii, de executat ori de unii ori de alţii.
Dar doar cu ştiinţa şi încuviinţarea celor afliaţi cocoşilor.
În caz contrar este posibil şi chiar probabil că unii vor da şi extemporale!
La DNA.
Până când îi uită lumea! Sau sunt scoşi alţii de la naftalină!
Cu aviz de sus!
Că trebuie schimbat locul de păstrare a lor!



#245891 Control Adm. Fin.

Postat de Mares Stefan on 10 November 2011 - 08:10 PM in CONTROALE ANAF, GARDA FINANCIARA, altele

Contract încheiat între părţile, firmele implicate (proprietar şi chiriaş) şi factura. Respectiv documentul de plată dacă suma facturată conform contractului pe luna-n cauză a şi fost achitată.
Eu mai ţin ca să se ştie de ce sunt conectate aceste cheltuieli la venituri. Adică dacă firma există de ani de zile şi până-n septembrie a.c. nu a avut nevoie nici de autoturism, nici de imobilul respectiv, de ce a fost nevoie de închirierea lor ?! Sau care sunt veniturile suplimentare generate ?



#245866 plafon TVA pentru ONG

Postat de Mares Stefan on 10 November 2011 - 01:29 PM in ONG

Eu cu plăcere v-am răspuns.
Dar că venise vorba pe orice Forum veţi găsi "păreri", opinii, chiar şi când este postat un text aparent legal, spre exemplu un citat al unui articol din Codul fiscal. Care articol poate că-n 2005 a fost chiar valabil. Poate şi-n 2009, câtva timp. Dar în 2011 nu mai este valabil!
Şi întorcându-mă la "cifra de afaceri" , în orice bilanţ, la contul de profit şi pierdere veţi găsi şi structura aceseia.
Însă dacă cineva doreşte să fie plătitor de TVA, nu trebuie neapărat să fi depăşit un prag legal stabilit privind cifra de afaceri.
După cum dacă beneficiaţi de nişte finanţări de spre ex. 60000 euro în cadrul programului POSDRU, normal şi just ar fi această investiţie să se concretizeze în investiţii generatoare de afaceri care vor multiplica această investiţie. Deci ...



#245860 materii prime folosite drept consumabile la firma

Postat de Mares Stefan on 10 November 2011 - 01:11 PM in CONTABILITATE STOCURI

Bon de consum pe baza căruia veţi contabiliza după formula 6021 = 301. Sau, dacă vreţi 611 = 301.
Spun sau pentru că dvs. decideţi.
În cazul în care folosiţi 611 , normal ar fi, este ca să-ncărcaţi şi manopera aferentă acest reparaţii.
Dar să reţinem că este vorba doar de o reparaţie, nicidecum de vreo "producţie de imobilizări corporale" !
Adică de mobilier pentru uz propriu.



#245857 plafon TVA pentru ONG

Postat de Mares Stefan on 10 November 2011 - 12:51 PM in ONG

Voiam să vă răspund că sursa a fost capul meu, memoria mea proprie. Pe care o antrenez p-aci zilnic. Dar pentru că dvs. chiar vreţi să şi citiţi, vă recomand Codul fiscal. În cazul de faţă prevederile Titlului VI privind TVA. articolele 125 -161., în special art.152. Pe de o parte.
Pe de altă parte, chiar dvs. ziceţi "sumele primite ca finanţare europeană nerambursabilă" !
Deci e vorba de o finanţare, nicidecum de vreo tranzacţie, care să intre în compunerea cifrei de afaceri anuale!.
Sau chiar cumva dvs. aţi emis vreo factură vreunui for european ?!
Cu ce ocazie?
Scuzele mele că aşa vă răspund, dar ... am depăşit de mult faza : Unde scrie?



#245835 Monografie avans

Postat de Mares Stefan on 10 November 2011 - 09:32 AM in MONOGRAFII CONTABILE

Dar e simplu. Dacă ţii minte ce ai făcut şi respecţi propria ta logică în efectuarea înregistrărilor contabile în conturi. Deci spre ex. clienţii îţi datorează plata creanţelor tale, inclusiv TVA, înregistrate după formula 4111 = % (7xx, 4427). Dacă clientul în cauză ţi-a plătit în avans, atunci la data încasării avansului ai înregistrat 5311 sau 5121 = 419 , iar acum la data facturării, stingi creanţa ta din avansul încasat, 419 = 4111.
Dacă cumva partenerul tău a cerut să facturezi avansul, atunci emiţi factura pentru avans şi faci înregistrarea 419 = % (472, 4427) .
La data încasării avansului faci 5311 ori 5121 = 419. Ulterior de câte ori facturarea tranzacţiei devine exigibilă, emiţi factura , de înregistrat în negru 4111= % (7xx, 4427) şi pe aceaşi factură faci stornarea avansului aferent acestei tranzacţii, deci % (472, 4427)= 419 şi concomitent 419 = 4111, respectiv stornaţi 4427 = 4427 .
Aceeaşi raţionament se poate face în cazul facturilor furnizorilor evidenţiate în contul 401, respectiv şi-n cazul avansurilor acordate furnizorilor, evidenţiate în contul 409, respectiv 471,cheltuieli în avans iar pentru TVA deductibilă contul 4426.
Iar din citirea BALANŢEI CONTABILE întocmite după mine nu vă va rezulta nici o "varză", ci nişte cifre care vă vor povesti cam următoarele: La contul 401, aţi început anul cu o datorie , obligaţie de plată încă neonorată, de o anume valoare egală cu soldul conului.
În cursul anului aţi mai făcut achiziţii în valoare egală cu rulajul creditor al contului şi aăţi făcut plăţi, stingând o parte din obligaţiile asumate dvs.în valoare egală cu rulajul debitor al contului. Soldul final vă indică obligaţiile dvs. de plată încă neonorate. În cazul în care aţi acordat avansuri furnizorilor, soldul iniţial debitor reprezintă avansurile acordate în anul ori exerciţiul anterior.
Rulajul debitor vă indică avansurile acordate în cursul exerciţiului. Iar rulajul creditor reprezintă avansurile justificate, decontate, ori chiar care v-au foat restituite.
Soldul debitor al contului 409 Furnizori debitori , vă indică avansurile acordate încă nejustificate, nedecontate. La fel puteţi pricepe şi interpreta şi cifrele din conturile 411 şi 419, doar că de data aceasta în loc de obligaţii aveţi creanţe de încasat sau încasate în avans.
Şi pentru a găsi exact sensul tranzacţiilor facturate, veţi face distincţie fie între venituri în avans reflectate în contul 472 ori veniturile realizate reflectate în conturile 7xx, precum şi TVA aferentă colectată reflectată în 4427 , fie între cheltuielile în avans reflectate -n contul 471 sau cheltuielile efectuate reflectate în 6xx sau activele (2xx) ori stocurile (3xx)achiziţionate şi TVA aferentă deductibilă reflectată în contul 4426. Dacă intervine neexigibilitatea TVA se va folosi contul 4428.
Deci TOATE ÎNREGISTRĂRILE CONTABILE AU LOGICA LOR! Şi dacă aţi înţeles şi aţi respectat această logică, atunci fie că vorbiţi de creanţe ori obligaţii, fie de cheltuieli sau de venituri, fie de TVA colectată sau TVA deductibilă, vă veţi putea da seama ce anume reprezintă fie soldul, fie rulajul debitor sau creditor!
Si că o balanţa poate fi o relevantă tradatoare, gandiţi-vă la o balanţă în care prin conturile de disponibilităţi banesti în bancă şi prin caserie sunt rulaje de milioane lei, iar la venituri şi cheltuieli aferente activităţii, tranzacţiilor efectuate doar zeci sau sute de mii de lei.
Ori că la decontări , conturil 4xx există dovezi despre obligaţii şi creanţe tot de milioane lei, dar neregăsite în venituri ori cheltuieli. Ş.a.m.d.
Adică eu nu ţin să apăr inteligibilitatea lexicală a diverselor acte normative , inclusiv a celora emise pentru reglementarea contabilităţii.
Dar apăr LOGICA CONTABILITĂŢII.
De a a oferi oricând oricui o situaţie ECHILIBRATĂ, reflectată în egalitatea activelor cu pasivele, sau a rulajelor debitoare însumate cu rulajele creditoare însumate, sau fie şi-n indicarea valorică ori averilor şi surselor de finanţare a acestora ori a datoriilor, obligaţiilor încă neonorate, achitate, sau a creantelor încă neîncasate.
Iar comparaţia ordinii de mărime a cifrelor reprezentând solduri cu cifrele reprezentând rulajele, vă puteţi da seama dacă aveţi de a face cu o "mare" de tranzacţii învolburate, valuri-valuri care se produc zi de zi, lună de lună, cu o anumită dinamică şi intensiate, sau doar cu-n "lac" de tranzacţii liniştite, reflectând eventual chiar o anume stare de cândva amorţită, imobilizată, paralizată!



#245818 poprire pe conturi inainte de scadenta de 15 zile

Postat de Mares Stefan on 09 November 2011 - 03:07 PM in CONTROALE ANAF, GARDA FINANCIARA, altele

Dacă chiar doar treaba aceasta că şi alţii au păţit la fel, te consolează, fie.
Da.
S-a-ntâmplat şi se-ntâmplă.
Doar că dacă ai plătit, s-a şi retras, radiat, poprirea.
Cum s-ar zice: Pe loc!
De fapt ...băncile au obligaţiile terţului poprit, şi-n consecinţă, blochează disponibilităţile existente în cont ori şi cele încasate ulterior, şi doar după ...n... zile fac, procedează la reţinerea efectivă şi virarea sumelor reţinute în contul creditorului., În cazul de faţă, al fiscului.



#245816 REEVALUARE ACTIUNI LA UN S.A.

Postat de Mares Stefan on 09 November 2011 - 02:54 PM in Arhiva

Aţi uitat să ne spuneţi de preţul cu care a cumpărat societatea A srl acele acţiuni, evaluate la 2500000 euro, doar pentru că la această valoare a fost evaluată "terenul deţinut"! Este deductibilă valoarea de achiziţie a acţiunilor.
Cât despre (re-)evaluare, această operaţie se face cel puţin odată pe an cu ocazia inventarierii anuale.



#245815 INCADRARE MIJLOC FIX

Postat de Mares Stefan on 09 November 2011 - 02:42 PM in Arhiva

Vezi postareamtpfa, la 26 August 2011 - 11:13 AM, a spus:

Buna ziua!
Dragi colegi am nevoie urgenta de sfatul vostru.
Firma la care lucrez a achizitionat un paratraznet pentru un depozit.
valoarea piesei principale"Prevecton TS",este de 5000 lei fara tva iar conductorii si celelelte ansambluri de aprox.3000 lei Nu stiu ca si ce sa il inregistrez?Mijloc fix-la ce categorie ? sau ce altceva ar putea fi,avand in vedere ca desi valoarea este peste 1800 lei,garantia primita de la furnizor este de 24 luni.
Multumesc!
Cod 1.7.2.1 Instalaţie electrică de forţă aeriană şi aparentă cu durata de funcţionare estimată 9-15 ani, dacă nu vreţi să o consideraţi încorporată în valoarea clădirii, a edificiului pe care este instalat. Şi căruia îi asigură protecţia!
Garanţia, respectiv durata acesteia se referă formal, la produsul comercializat. Important este ca să funcţioneze "legat la pământ" fără să se topească sau fără să se constituie chiar întro în sursă de incendiu! Menirea lui fiind a fi de a asigura protecţia scontată faţă de descărcările electrice , deci a fi ... paratrăsnet!



#245814 INCADRARE MIJLOC FIX

Postat de Mares Stefan on 09 November 2011 - 02:27 PM in Arhiva

Vezi postarearelly77, la 09 November 2011 - 11:26 AM, a spus:

buna ziua tuturor, sunt nou venita pe forum si am nevoie de ajutor. am achizitionat un curatitor profesional, apa rece-pompa liniara adica un vap pentru spalat auto. nu stiu ce cod sa trec. ma poate ajuta cineva? valoare 3178 ron.
multumesc

Cod 2.1.27 Accesorii de producţie cu durata de funcţionare estimată între 4-8 ani.



#245812 plafon TVA pentru ONG

Postat de Mares Stefan on 09 November 2011 - 02:21 PM in ONG

Nu se iau în calcul.



#245807 reglare cont 421

Postat de Mares Stefan on 09 November 2011 - 12:56 PM in Arhiva

acest topic are titlul, tema, speţa "reglare de cont 421" deci poate o schimbăm, în "iuliana86" şi atunci şi regulamentul Forumului va fi respectat. Că, altfel, ...
Cât despre rebuturi , acestea de regulă, REZULTĂ din procesul de producţie. Adică din producţia finită sau de semifabricate, o parte, teva procente sunt defecte, deteriorate, neterminate ş.a.m.d., deci CTC-ul le va cataliga drept rebuturi. Rebuturile dacă conţin materiale recirculabile, refolosibile (spre ex. în turnătorii, metalul conţinut de rebuturi este retopit şi turnat din nou , poate, poate vor rezulta chiar produse finite vandabile.
Deci, rebuturile recirculabile ca materiale reziduale, se vând şi rezultă venituri de înregistrat în contul 703. Rebuturile refolosibile chiar de firmă se reîncarcă în contul 301 pe baza NOTEI DE PREDARE produse finite %( 341, 345, 346 şi chiar 301) = 711, Materiale reziduale de regulă se valorifică, se vând. Pe când rebuturile refolosibile SE REFOLOSESC, De aceea se reîncarcă în gestiune ca materie primă! Şi ulterior vor fi bonate , consumate ulterior. La furnale există reţete care stabilesc cât fier vechi trebuie adăugat, , respectiv dacă numai din fontă sau doar noţeluri. Şi bine-nţeles şi rebuturile turnate din cupru ori bronz sau din aluminiu,ş.a.m.d., etc,etc,.etc,. la fel se poate refolosi!



#245806 monografie contabila vz autobuz in rate

Postat de Mares Stefan on 09 November 2011 - 12:38 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Vezi postareadarla2203, la 09 November 2011 - 10:54 AM, a spus:

.As mai avea o rugaminte:oare ma puteti ajuta cu contarile care trebuiesc facute de la inreg contractului (ct 418) pana la fact de fiecare luna si desc de gestiune?Si mai am o intrebare:valoarea ctr e in eruo, ar trebui sa fac inreg in euro si sa actualizez cursul in fiecare sf de luna?multumesc anticipat!o zi frumoasa!
Deci la încheierea contractului de vânzare cumpărare , pe baza acestuia faceţi înregistrarea
418 = % cu 31200 euro x1,24 x cursul leului din ziua respectivă
...........707 ... 31200 euro la cursul zilei
..........4427 7488 euro la cursul zilei
Concomitent descărcaţi gestiunea de mărfuri .debitând contul 607 cu costul autobuzului în lei, şi creditând contul 371 fie cu preţul de înregistrare cu ocazia achiziţiei a autobuzului, respectiv după caz şi contul 378 cu diferenţa de preţ - adaosul comercial practicat . Sau dacă contul 371 conduceţi la preţ de vânzare atunci funcţionarea contului 378 se inversează, conţine rabatul comercial, deci se debitează cu diferenţa de preţ. De asemenea, regularizaţi , după caz şi contul 4428.
La întocmirea primei facturi , în aceeaşi dată cu încheierea contaractului de vânzare-cumpărare faceţi înregistrarea
4111 cu valoarea însumată a elementelor menţionate ca şi sume pentru creditarea conturilor în cauză = % 418, cu valoarea primei rate de facturat fără TVA, fie 765 cu diferenţa favorabilă de curs valutar , fie 665 cu minus dacă diferenţa de curs este nefavorabilă,
La întocmirea celei de a doua şi a următoarelor patru facturi, faceţi înregistrarea , la fel, 4111 = % în contul 418, cu valoarea ratei de facturat, şi în contul fie 765 ori fie 665 cu diferenţa de preţ favorabilă sau nefavorabilă, respectiv în contul 766 veţi înregistra dobânda de 1%, 312 euro la cursul zilei facturării.
Concomitent 4427 = 4428



#245798 monografie mijloace fixe

Postat de Mares Stefan on 09 November 2011 - 08:55 AM in MONOGRAFII CONTABILE

Fie că sunt concesiuni propriu zise date spre folosinţă, exploatare altora(205), fie că sunt imobilizări corporale (21X) date în concesiune, fie că sunt obiecte de inventar date în concesiune , toate trebuia amortizate, respectiv trecute pe costuri.
Fie pe loc, sau în proporţie de câte 50% la început şi 50% la sfărşitul concesiunii obiectelor de inventar (603 = 303, fie pe măsura amortizării lor 6811=2805 sau 281x.
Deci nu văd eroarea, gafa ce ar putea fi sancţionată fie şi contravenţional.
Dar pentru că ziceţi că sunt DATE în concesiune, înseamnă că aţi facturat şi aţi încasat REDEVENŢELE cuvenite, stabilite prin contractul de concesiune, şi acoperitoare pentru cheltuielile, costurile dvs.



#245797 rambursare TVA

Postat de Mares Stefan on 09 November 2011 - 08:40 AM in Arhiva

Dacă aveţi acordul finanţelor publice, deci creanţa dvs. asupra fiscului este una reală , certă şi de justă valoare, şi mai aveţi o obligaţie de plată către un alt contribuabil care are datorii, obligaţii de plată . certe şi de justă valoare către fisc, atunci puteţi face în act de cesiune a dreptului dvs. de încasare de la fisc, în favoarea unui cesionar dator la fisc, act care obligatori trebuie însuşit, aprobat de fisc, de administraţia sau administraţiile financiare care trebuie să le opereze. Ceea ce cereţi de regulă se realizează la cererea indicaţia fiscului, care decât să plătească preferă să găsească un datornic al fisclui printre clienţii răi platnici ai acestuia.
Deci înregistrarea contabilă la dvs. va fi 401 = 4424 cu valoarea TVA cu valoarea taxei de rambursat, de încasat.
Considerând facturile emise către dvs. sunt plătite din suma de TVA de rambursat către dvs. de fisc.
Partenerul dvs. care beneficiază de cesiune va . considera. că a plătit TVA de plată pe seama facturilor, creanţelor sale de încasat de la firma dvs,Şi va face înregistrarea 4423 = 411 (analitic firma dvs.) adică stinge obligaţia sa de plată către fisc, considerând creanţele sale consemnate în factură sau facturile emise către dvs. încasate.



#245793 S-a relansat www.Conta.ro! Iti place?

Postat de Mares Stefan on 08 November 2011 - 11:00 PM in Arhiva

Mie unul, da. Îmi place.
Parcă e mult mai accesibil.
Şi relevant ca să-ţi dai seama "pe loc" care-s noutăţile.
Dar ...reînnoirea site-urilor ... a devenit ceva a fi "la modă" ?!
Asta-i linia , design-ul pentru a fi mai best ori cool ?!
Doar că alţii mai neinformaţi s-au mulţumit cu reînnoirea site-lui ca atare, uitând Forumul exact cum a fost! Poate şi pentru că a fost oricum accesibil şi funcţionabil.



#245792 Opozitia: Un autogol de pomina

Postat de Mares Stefan on 08 November 2011 - 10:45 PM in Arhiva

Ziceam deunăzi că proiectul bugetului de stat incă nu a ajuns în parlamentul României. Şi îmi ziceam că uită , tema fotoliului lui Geoană e mult mai importantă.
Pentru ţară.
Dar ... pe şest , comisiile au lucrat şi o nouă lege au votat!
Au îngheţat tot ce au putut îngheţa.
Ca şi Elena Udrea când şi-a dat seama că-n a poza drept Ciociolina , ar fi prea de tot!Şi a refuzat să-ngheţe pozând în costumul Ciciolinei.
Aşa că ...
Dar revenind la PSD şi Geoană, chiar că te-ntrebi, dacă nu cumva Ilie Sârbu, socrul ştie cam ce , de ce şi când să-l sfătuiască pe ginerele său, ajuns cam devreme şi necopt în fotoliul de preşedinte al unui partid, care uită că, ca şi majoritatea jurnaliştilor nu-l pot ocoli pe "despotul" înţelept. Care crede că numai datorită lui ne-am învăţat cu democraţia şi libertatea!
Dar poate că unul ca Geoană, totuşi,a cam împins prea de tot lucrurile. Faptele sale aduc a, cel puţin pentru partidul său chiar a ... anarhie!
Că se duce -n America , SUA, ca acasă, este.S-a mai întâmplat. Deseori. Doar că atunci când eşti al doilea om din stat, parcă nu ar trebui să te simţi şi te porţi ca-ntr-un turn de fildeş! Şi să te p... de sus pe toţi din preajma ta!
Sau cumva de data aceasta ... mă gândesc că ... Vântu l-a vizitat pe Geoană?! Şi Vântu a şi fost pedepsit. Urmează Geoană ?! Nu cred!



#245789 monografie contabila vz autobuz in rate

Postat de Mares Stefan on 08 November 2011 - 07:39 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Vezi postareadarla2203, la 08 November 2011 - 11:34 AM, a spus:

buna ziua tuturor.Va rog mult sa ma ajutati si pe mine in efectuarea inregistrarilor pt urmatoarea speta.
o sc are in gestiune un autobuz (este incadrat ca mf in ct 371 la pret de intrare).Adm decide sa vanda unei societati autobuzul in rate.S-a intocmit un contract cu val de vz 31200 Eur + TVA.Autobuzul va fi platit in 6 rate pt care se vor emite 6 facturi in decurs de 6 luni si la aceste rate se va mai adauga in fiecare luna 1% din valoarea ratei.Ma intereseaza cum ar trebui sa inregistrez contractul (ca sa imi scot din gestiune autobuzul) si apoi cum voi inregistra fact lunare si cum o sa inregistrez la sf perioadei fact finala de vanzare a autobuzului.Sau va rog sa imi spuneti puntul dvs de vedere, cum ati trata o astfel de problema.Va multumesc anticipat!O zi buna!
La vânzarea în rate, la data vânzării bunul, marfa, acum autobuzul, trece în proprietatea cumpărătorului. Eventual cu o clauză asiguratorie că uită, cumpărătorul nu are voie să înstrăineze autobuzul şi se obligă să-l păstreze în proprietatea sa până când o va achita integral. Deci pe factură puteaţi specifica că plata se va face în 6 rate egale la datele scadente menţionate, şi că-n consecinţă preţul perceput, este majorat de cu 1% (6x1%x1/6 din preţ). De asemenea, eu aş fi recomandat ca plata să se facă pe bază de bilet la ordin ori cambii completate cu dată certă, scadentă a plăţii, conform contractului.
D.p.d.v. contabil întrucât nu s-a convenit facturarea dintr-odată, la preţ întreg, faceţi descărcarea gestiunii cu valoarea integrală a autobuzului DE FACTURAT , debitând contul 418, care cont se va credita lunar cu valorea facturată.




Cometa SQL