Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Otilia Alupei's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 39

Salt la continut


Otilia Alupei's Content

There have been 1000 items by Otilia Alupei (Search limited from 04-December 07)



Sort by                Order  

#290344 Programul TEZAUR continuă și în luna octombrie (dobanzi mai mari)

Postat de Otilia Alupei on 06 October 2021 - 07:45 PM in ANAF - servicii si asistenta, date de contact

https://static.anaf....uroctombrie.pdf

MINISTERUL FINANTELOR
Agentia Nationala de Administrare Fiscala
Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Ploiesti
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita
Compartmentul Comunicare
Nr. ILG-DEX 9464 din 05.10.2021

Programul TEZAUR continuă și în luna octombrie

Fisiere atasate




#290343 Limite de deductibilitate ale unor categorii de cheltuieli la calculul rezult...

Postat de Otilia Alupei on 06 October 2021 - 07:39 PM in Materiale ANAF (MFP)

https://static.anaf....asov/limite.pdf

MINISTERUL FINANTELOR
Agentia Nationala de Administrare Fiscala
Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov
Serviciul Asistenta pentru Contribuabili

Limite de deductibilitate ale unor categorii de cheltuieli la calculul rezultatului fiscal (publicat in data de 30.09.2021)

Fisiere atasate




#290342 Obligatii declarative si de plata pentru veniturile din premii si din jocuri...

Postat de Otilia Alupei on 06 October 2021 - 07:34 PM in Materiale ANAF (MFP)

https://static.anaf....jocurinoroc.pdf

MINISTERUL FINANTELOR
Agentia Nationala de Administrare Fiscala
Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov
Serviciul Asistenta pentru Contribuabili

Obligatii declarative si de plata pentru veniturile din premii si din jocuri de noroc (publicat in data de 29.09.2021)

Fisiere atasate




#290341 OUG 107/2021 pentru modificarea articolului unic din OUG nr. 51/2021 privind...

Postat de Otilia Alupei on 06 October 2021 - 07:29 PM in Noutati legislatie

https://static.anaf....UG_107_2021.pdf

ORDONANTA DE URGENTA Nr. 107/2021 din 29 septembrie 2021 pentru modificarea articolului unic din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 51/2021 privind prorogarea termenelor prevazute la art. II pct. 9 si art. III din Legea nr. 295/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, precum si aprobarea unor masuri fiscal-bugetare

Fisiere atasate




#290340 OMFP 1169/2021 privind aprobarea Ghidului de plata elaborat in baza Hotararii...

Postat de Otilia Alupei on 06 October 2021 - 07:24 PM in Noutati legislatie

https://static.anaf....P_1169_2021.pdf

OMFP 1169/2021 privind aprobarea Ghidului de plata elaborat in baza Hotararii Guvernului nr. 807/2014 pentru instituirea unor scheme de ajutor de stat avand ca obiectiv stimularea investitiilor cu impact major in economie - Revizia 6

Fisiere atasate




#290339 Inregistrare pierdere ref. client radiat

Postat de Otilia Alupei on 06 October 2021 - 06:26 PM in Impozitare - PROFIT

Scoaterea din evidenta a unei creante ce apartine unui client in faliment:
654 “Pierderi din creante”=411 “Clienti” Baza de impozitare (adica suma inregistrata in ct. 704 "venituri ...")
411 “Clienti”= 4427 “TVA colectat” Valoarea cu minus a TVA-ului colectat aferent bazei

Analizand doar partea fara TVA, la facturarea initiala ai avut :
411 “Clienti” = 704 "venituri ..." si toata valoarea din venituri s-a dus in creditul ct. 121 - profit, marindu-l.

Operatiunea de scoatere din evidenta are ca scop diminuarea incarcarii initiale a soldului ct. 121 (a profitului facturat). Profit = venituri - cheltuieli.
In general, reglarile facute cu acest scop pot fi de forma stornarii veniturilor sau a trecerii pe cheltuieli, dar fara sa aiba efect de dublare a lor. Astfel :
  • Cand stornezi, diminuezi suma inreg. initial in credit 121, cu scaderea corespunzatoare a soldului ct 121 ( faci 411 = 704 cu suma minus, adica anulezi inregistrarile initiale = credit in rosu cum spunem in contabilitate = se scade suma);
  • Cand faci operatiunea inversa prin ct. 654 se incarca debitul ct. 121 (debit in negru, normal), cu acealasi efect de diminuare a soldului ct. 121.
Deci, in final, soldul ct de profit scade cu aceeasi suma cu care s-a incarcat la facturare (ca si cum nu ai fi facturat), tu ramanand efectiv doar cu cheltuiala initiala a materialelor si a altor chelt. aferente serviciilor prestate - asta fiind pierderea ta finala, intrucat pana nu incasezi macar c/v lor din masa credala, nu ti le mai poti recupera​.

Tu iei in consideratie numai "dubla" incarcare a ct de cheltuieli (una initiala si una acum), dar intre cele 2 a avut loc si o incarcare de venituri. Doar aceaste venituri se anuleaza acum prin operatiunea de scoatere din evidenta a creantei, revenind la situatia dinainte de facturare.

:smile:



#290337 Cesiune de creante - garantie de buna executie

Postat de Otilia Alupei on 28 September 2021 - 03:25 PM in IMOBILIZARI

Dupa parerea mea, asa : 4111 = 461 lei 2500 nu se inchide nici ct. 401 si nici ct. 4111 aferente acestor operatiuni.
Cred ca trebuie 401 = 461 2500 sau 461 = 401 2500 si astfel se inchid bine toate conturile bilantiere.

Alte pareri, va rog ? :smile:



#290335 Unele prevederi contabile aplicabile persoanelor juridice straine care au loc...

Postat de Otilia Alupei on 27 September 2021 - 02:41 PM in Legislatie comentata, spete diverse (ANAF, MMPS, AJOFM, CNPP, ANPIS, etc ...)

https://mfinante.gov...10_20082021.pdf

Unele prevederi contabile aplicabile persoanelor juridice straine care au locul de exercitare a conducerii efective in Romania

Dr. Alexandra LAZAR
Directia de Legislatie si Reglementari Contabile
Ministerul Finantelor

Fisiere atasate




#290334 Evolutia cadrului legislativ in materia combaterii evaziunii fiscale in conte...

Postat de Otilia Alupei on 27 September 2021 - 02:36 PM in Legislatie comentata, spete diverse (ANAF, MMPS, AJOFM, CNPP, ANPIS, etc ...)

https://mfinante.gov...42_23072021.pdf

Evolutia cadrului legislativ in materia combaterii evaziunii fiscale in contextul intrarii in vigoare a legii nr.55/2021 privind modificarea si completarea legii nr.241/2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale

Oana-Mădălina STANCU –
Consilier juridic principal
Direcția Generală Juridică Ministerul Finanțelor

Fisiere atasate




#290333 OUG 102/2021 pentru modificarea si completarea Legii nr. 213/2015 privind Fon...

Postat de Otilia Alupei on 27 September 2021 - 02:29 PM in Noutati legislatie

https://media.hotnew...3-0-oug-fga.pdf

ORDONANTA DE URGENTA nr.102 din 22 septembrie 2021
pentru modificarea si completarea Legii nr. 213/2015 privind Fondul de garantare a asiguratilor si pentru modificarea altor acte normative

EMITENT : Guvernul Romaniei
PUBLICATA IN : M.Of. nr. 916/24 sep. 2021

Guvernul a adoptat miercuri o ordonanta de urgenta prin care Fondul de Garantare a Asiguratilor poate efectua plati creditorilor de asigurari in termen de 60 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial a deciziei Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF) de retragere licentei de functionare a asiguratorului pentru care s-au constatat indicii de intrare in stare de insolventa.



#290332 OMFP 1096/2021 pentru stabilirea valorii sumei indexate care se acorda sub fo...

Postat de Otilia Alupei on 27 September 2021 - 02:18 PM in Tichete culturale

https://static.anaf....F_1096_2021.pdf

ORDIN Nr. 1096/3453/2021 din 2 septembrie 2021 pentru stabilirea valorii sumei indexate care se acorda sub forma de tichete culturale pentru semestrul II al anului 2021


EXTRAS :

ART. 1
(1) Pentru semestrul II al anului 2021, valoarea sumei care se acordă lunar, respectiv ocazional, sub formă de tichete culturale, stabilită potrivit prevederilor art. 33 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.045/2018, cu modificările ulterioare, este de maximum 160 lei/lună, respectiv de maximum 330 lei/eveniment.
(2) Valoarea nominală stabilită la alin. (1) se aplică și pentru primele 2 luni ale semestrului I al anului 2022, respectiv februarie 2022 și martie 2022.

ART. 2 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Fisiere atasate




#290331 Proiectul e-Factura intra in linie dreapta

Postat de Otilia Alupei on 27 September 2021 - 02:01 PM in ANAF - servicii si asistenta, date de contact

https://mfinante.gov...ntare-e-factura

Proiectul e-Factura intra in linie dreapta

Ministerul Finantelor a publicat documentatia tehnica premergatoare testarii si operationalizarii sistemului national privind factura electronica RO e-Factura.


EXTRAS :
Proiectul „E-factura – sistem obligatoriu de facturare electronica“ a fost demarat in luna martie 2020 de catre Ministerul Finantelor si Agentia Nationala de Administrare Fiscala, in vederea eficientizarii colectarii impozitelor si taxelor, vizand in principal imbunatatirea si consolidarea gradului de colectare a TVA si prevenirea/combaterea evaziunii fiscale.

Astfel, incepand din luna septembrie 2021, Ministerul Finantelor, prin Centrul National pentru Informatii Financiare, va implementa, in cadrul unui program pilot, un sistem de facturare electronica ce va permite incarcarea, stocarea si descarcarea facturilor emise de agentii economici in relatie cu institutiile publice, pentru operationalizarea cadrului normativ prevazut de Directiva 2014/55/UE privind facturarea electronica in domeniul achizitiilor publice.

Mentionam ca programul pilot de implementare a unui sistem de facturare electronica pe relatia Business to Goverment (B2G), va pune bazele extinderii platformei pentru dezvoltari ulterioare si va asigura know-how-ul necesar dezvoltarii sistemului generalizat de facturare electronica pe relatia Business to Business (B2B).



#290330 Tratament contabil aplicabil veniturilor din subventii de care beneficiaza en...

Postat de Otilia Alupei on 27 September 2021 - 01:30 PM in Legislatie comentata, spete diverse (ANAF, MMPS, AJOFM, CNPP, ANPIS, etc ...)

https://mfinante.gov...tryId%3D4188817

Tratament contabil aplicabil veniturilor din subventii de care beneficiaza entitatile din agricultura

Entitatile din agricultura pot beneficia de anumite forme de sprijin financiar, reglementate prin diferite acte normative.
In masura in care fondurile astfel alocate reprezinta din punct de vedere contabil subventii, tratamentul contabil al acestora este acelasi pentru toate categoriile de operatori economici.

Mai multe >> vezi link sau fisier atasat.

Fisiere atasate




#290329 Extinderea acordarii anularii obligatiilor de plata accesorii si in cazul alt...

Postat de Otilia Alupei on 27 September 2021 - 01:12 PM in Materiale ANAF (MFP)

https://static.anaf....e_accesorii.pdf

Agentia Nationala de Administrare Fiscala
Directia Generala Regionala a Finantelor
Publice Galati
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Vrancea


Extinderea acordarii anularii obligatiilor de plata accesorii si in cazul altor debitori decat cei prevazuti de OUG 69/2020


Administratia Judeteana a Finantelor Publice Vrancea aduce la cunostinta contribuabililor ca prin OG 11/2021 a fost reglementata posibilitatea acordarii anularii obligatiilor de plata accesorii prevazuta de OUG 69/2020 pentru inca doua situatii in care se pot afla contribuabilii cu restante bugetare ale caror scadente sunt anterioare datei de 31 martie 2021, astfel: .... (vezi link sau fisier atasat)

Fisiere atasate




#290328 Obligatii fiscale cu termen 11.10.2021

Postat de Otilia Alupei on 27 September 2021 - 01:04 PM in Obligatii fiscale, termene

Luni, 11 oct. 2021

Obligatie fiscala : Depunerea declarațiilor:
- 010 Declarație de înregistrare fiscală/Declarație de mențiuni/Declarație de radiere pentru persoane juridice, asocieri și alte entități fără personalitate juridică - Formularul 010
sau
- 700 Declarație pentru înregistrarea/modificarea în mediu electronic a mențiunilor ulterioare înregistrării fiscale - Formularul electronic 700, după caz.
................................................................................
- 020 Declarație de înregistrare fiscală/Declarație de mențiuni pentru persoane fizice române și străine care dețin cod numeric personal - Formularul 020
sau
- 700 Declarație pentru înregistrarea/modificarea în mediu electronic a mențiunilor ulterioare înregistrării fiscale - Formularul electronic 700, după caz.
..........................................................................................
- 070 Declarație de înregistrare fiscală/Declarație de mențiuni/Declarație de radiere pentru persoanele fizice care desfășoară activități economice în mod independent sau exercită profesii libere - Formularul 070
sau
- 700 Declarație pentru înregistrarea/modificarea în mediu electronic a mențiunilor ulterioare înregistrării fiscale - Formularul electronic 700, după caz.
.......................................................

Cine depune : Persoanele impozabile, înregistrate în scopuri de TVA conform art. 316 din Legea 227/2015, care nu au depășit plafonul de scutire și care doresc să fie scoase din evidența persoanelor înregistrate în scopuri de TVA.

Baza legala :
Legea 227/2015 art.310 alin.(7)
OPANAF 3725/2017
_____________________________________________________

Obligatie fiscala : Depunerea formularului Notificare privind aplicarea/încetarea aplicării regimului special pentru agricultori - Formularul 087

Cine depune : Persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA conform art. 316 din Legea 227/2015, care optează pentru aplicarea regimului special pentru agricultori.

Baza legala :
Legea 227/2015 art.3151 alin.(1) lit c) și d)
OPANAF nr.3698/2016



#290327 Obligatie fiscala cu termen 07.10.2021

Postat de Otilia Alupei on 27 September 2021 - 01:02 PM in Obligatii fiscale, termene

Joi, 7 oct. 2021

Obligatie fiscala : Depunerea Declarației de mențiuni privind schimbarea perioadei fiscale pentru persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA care utilizează trimestrul calendaristic ca perioadă fiscală și care efectuează o achiziție intracomunitară taxabilă în România - Formularul 092

Cine depune : Contribuabilii înregistrați în scop de TVA care utilizează ca perioadă fiscală trimestrul și care au efectuat o achiziție intracomunitară taxabilă în România, fiind astfel obligați să își modifice perioada fiscală, devenind plătitori de TVA lunar.

Baza legala :
Legea 227/2015 art. 322 alin. (7)
Legea 169/2019



#290326 Calculator taxe si venituri microintreprindere 1 salariat

Postat de Otilia Alupei on 27 September 2021 - 12:30 PM in Impozitare - VENIT

Buna,

1 Impozit venituri microintreprindere : 1% din baza de calcul pe care o gasesti la art. 53 din Codul fiscal - e mai mult de postat si nu are rost sa incarc mesajul (unele venituri nu sunt impozabile).

2. dari salariale : la un salariu minim/economie (2.300 lei) ai total taxe 857 lei (cu scutire impozit pe salariu) si un net de 1.495, adica o cheltuiala totala de 2.352 lei. Pt alte valori ale salariului foloseste un calculator salarii, gasesti pe net.

3. impozit dividende : 5% din profitul net calculat ca dif intre total venituri - total cheltuieli (inclusiv taxe, salarii)

4. Cheltuielile care se admit sunt exclusiv cele facute in scopul desfasurarii activitatii firmei, nicidecum cele in interes personal. Acesta este un aspect vizat, cu predilectie, in controalele ANAF, iar neregulile gasite sunt purtatoare de sanctiuni - deci nu-i de gluma aici.
Ca exemple de cheltuieli admise iti pot enumera : chiria spatiului, utilitatile aferente, telefonie, internet, obicete de inventar (laptop, imprimanta, ...) papetarie, mobilier de birou, combustibili pt auto, comisioane bancare, dif de curs valutar, delegatii, ...
La microintreprinderi nu se pune pbl deductibilitatii cheltuielilor fiindca impozitarea este la veniturile impozabile, nu la profit brut impozabil.
ATENTIE : cheltuielile facute in favoarea asociatului se scad din dividendele disponibile si aici poate aparea o pbl penala daca nu ai aceaste disponibilitati (nu ai profit suficient), considerandu-se ca ai distribuit dividende fictive ( asta-i partea penala).

5. Dividendele incasate sunt si ele purtatoare de impozite si contributii, dar asta ca persoana fizica, nu pe microintreprindere.

Cam astea-s elementele generale care iti pot fi oferite pe un forum de contabilitate gratuit ! Probabil de aceea nu ai gasit informatii amanuntite nici pe celelalte forumuri/pagini de net cu acces gratuit.
Pt consultanta personalizata poti apela la siteuri cu plata, ca de ex. www.portalcontabilitate.ro, sau iti poti angaja un contabil/firma de conta care iti va da toate detaliile dorite si variantele de lucru.



#290324 Hotararea Camerei Consultantilor Fiscali nr. 11 din 26 august 2021 privind su...

Postat de Otilia Alupei on 22 September 2021 - 01:48 PM in CONSULTANT FISCAL

https://static.anaf....n17.09.2021.pdf


MINISTERUL FINANTELOR
Agentia Nationala de Administrare Fiscala
Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Craiova
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Mehedinti

I N F O R M A R E

Administratia Judeteana a Finantelor Publice Mehedinti – Serviciul Asistenta Contribuabili, va aduce la cunostinta aparitia urmatoarelor acte normative:

Hotararea Camerei Consultantilor Fiscali nr. 11 din 26 august 2021 privind sustinerea examenului de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent - sesiunea noiembrie 2021 (Monitorul Oficial nr. 886 din 15 septembrie 2021).


Precizari suplimentare:
H.C.C.F. 11/2021 – EXAMEN CONSULTANT FISCAL

Examenul de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent - sesiunea noiembrie 2021 se va desfasura in sistem online in data de 6 noiembrie 2021.
Examenul va fi sustinut sub forma de test-grila, din tematica si bibliografia pentru examen prevazute in anexa nr. 1 din prezenta hotarare.
Inscrierile la examen se fac in perioada 27 septembrie 2021 - 15 octombrie 2021 pe site-ul www.ccfiscali.ro si dosarele se transmit, in aceeasi perioada, prin servicii postale cu confirmare de primire sau direct, pe adresa: str. Alexandru Constantinescu nr. 61, sectorul 1, municipiul Bucuresti.

A.J.F.P. Mehedinti
SERVICIUL ASISTENTA CONTRIBUABILI



#290323 DICCJ nr. 2073/2021 - Anulează în parte HG nr. 1/2016 pentru aprobarea Normel...

Postat de Otilia Alupei on 20 September 2021 - 03:24 PM in Legislatie comentata, spete diverse (ANAF, MMPS, AJOFM, CNPP, ANPIS, etc ...)

https://static.anaf....D_2073_2021.pdf

DECIZIE Nr. 2073/2021 din 31 martie 2021

ÎNALTA CURTE DE CASAȚIE ȘI JUSTIȚIE SECȚIA DE CONTENCIOS ADMINISTRATIV ȘI FISCAL

În numele legii DECIDE:

Admite recursul declarat de recurenta-reclamantă AMV S - S.R.L. împotriva Sentinței nr. 381 din 21 octombrie 2019, pronunțată de Curtea de Apel C - Secția contencios administrativ și fiscal.
Casează în tot sentința recurată și rejudecând:
Admite acțiunea formulată de reclamanta AMV S - S.R.L., în contradictoriu cu pârâtul G.R. și intervenientul M.F.P.
Anulează în parte Hotărârea Guvernului nr. 1/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal cu privire la pct. 94 alin. (1) lit. c) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal.
Respinge cererea de intervenție accesorie formulată de M.F.P., ca neîntemeiată.

Definitivă.
Pronunțată în ședință publică astăzi, 31 martie 2021.



#290322 OMF 764/2021 privind modificarea si completarea OMFP nr. 2.810/2019 pentru ap...

Postat de Otilia Alupei on 20 September 2021 - 03:11 PM in Noutati legislatie

https://static.anaf....MF_764_2021.pdf

ORDIN Nr. 764/2021 din 5 iulie 2021 privind modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 2.810/2019 pentru aprobarea Procedurii de aplicare a masurilor de restructurare a obligatiilor bugetare restante la 31 iulie 2020

Fisiere atasate




#290321 Inspectia Muncii raspunde la intrebari privind contractul de munca temporara.

Postat de Otilia Alupei on 20 September 2021 - 02:45 PM in CONTRACTE INDIVIDUALE DE MUNCA

Contractul de munca temporara

Intrebare: Ce este un contract de munca temporara ?
Raspuns: Contractul de munca temporara este un contract individual de munca ce se incheie in scris intre agentul de munca temporara si salariatul temporar, pe durata unei misiuni de munca temporara.

Intrebare: Cine asigura incheierea contractului de munca temporara ?
Raspuns: intocmirea contractul de munca temporara este asigurata de agentul de munca temporara. In contractul de munca temporara se precizeaza, obligatoriu, conditiile in care urmeaza sa se desfasoare misiunea, durata misiunii, identitatea si sediul utilizatorului, precum si cuantumul si modalitatile remuneratiei salariatului temporar.

Intrebare: Agentul de munca temporara poate incheia cu salariatul temporar si un contract de munca pe durata nedeterminata ?
Raspuns: Da. Agentul de munca temporara poate incheia cu salariatul temporar si un contract de munca pe durata nedeterminata, situatie in care, in perioada dintre doua misiuni, salariatul temporar se afla la dispozitia agentului de munca temporara.

________________________________________________________

Baza legala : Codul Muncii, art. 88 - 101

definitii ale termenilor de mai sus :


Art. 88

(1) Munca prin agent de munca temporara este munca prestata de un salariat temporar care a incheiat un contract de munca temporara cu un agent de munca temporara si care este pus la dispozitia utilizatorului pentru a lucra temporar sub supravegherea si conducerea acestuia din urma.
(2) Salariatul temporar este persoana care a incheiat un contract de munca temporara cu un agent de munca temporara, in vederea punerii sale la dispozitia unui utilizator pentru a lucra temporar sub supravegherea si conducerea acestuia din urma.
(3) Agentul de munca temporara este persoana juridica, autorizata de Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, care incheie contracte de munca temporara cu salariati temporari, pentru a-i pune la dispozitia utilizatorului, pentru a lucra pe perioada stabilita de contractul de punere la dispozitie sub supravegherea si conducerea acestuia. Conditiile de functionare a agentului de munca temporara, cat si procedura de autorizare se stabilesc prin hotarare a Guvernului.
(4) Utilizatorul este persoana fizica sau juridica pentru care si sub supravegherea si conducerea careia munceste temporar un salariat temporar pus la dispozitie de agentul de munca temporara.
(5) Misiunea de munca temporara inseamna acea perioada in care salariatul temporar este pus la dispozitia utilizatorului pentru a lucra temporar sub supravegherea si conducerea acestuia, pentru executarea unei sarcini precise si cu caracter temporar.


Art. 89

Un utilizator poate apela la agenti de munca temporara pentru executarea unei sarcini precise si cu caracter temporar, cu exceptia cazului prevazut la art. 93.


Art. 90
(1) Misiunea de munca temporara se stabileste pentru un termen care nu poate fi mai mare de 24 de luni.
(2) Durata misiunii de munca temporara poate fi prelungita pe perioade succesive care, adaugate la durata initiala a misiunii, nu poate conduce la depasirea unei perioade de 36 de luni.
(3) Conditiile in care durata unei misiuni de munca temporara poate fi prelungita sunt prevazute in contractul de munca temporara sau pot face obiectul unui act aditional la acest contract.




#290320 Obligatii fiscale cu termen 30.09.2021

Postat de Otilia Alupei on 17 September 2021 - 01:27 PM in Obligatii fiscale, termene

Obligatii fiscale cu termen 30.09.2021

Fisiere atasate




#290319 AJFP Ialomita: 30 septembrie 2021, termenul pana la care mai pot fi depuse ce...

Postat de Otilia Alupei on 17 September 2021 - 01:22 PM in ANAF - servicii si asistenta, date de contact

AJFP Ialomita: 30 septembrie 2021, termenul pana la care mai pot fi depuse cereri de acordare a esalonarilor la plata in forma simplificata

Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita reaminteste contribuabililor, persoanelor fizice si juridice, care au obligatii de plata a caror scadenta/termen de plata s-a implinit dupa data declararii Starii de Urgenta, ca mai au posibilitatea, pana la data de 30 septembrie 2021, sa depuna cereri de esalonare la plata in forma simplificata, pe o perioada de cel mult 12 luni, pentru obligatiile fiscale principale si accesorii datorate dupa data declararii Starii de Urgenta. Pentru a accesa esalonarea la plata simplificata nu este necesar sa se constituie garantii, ci trebuie doar indeplinite, cumulativ, mai multe conditii. Prin exceptie, daca actele prin care s-a stabilit raspunderea sunt definitive in sistemul cailor administrative si judiciare de atac, iar suma pentru care a fost atrasa raspunderea a fost achitata, conditia se considera indeplinita.



#290318 Inregistrarea in SPV va deveni obligatorie incepand cu 1 martie 2022

Postat de Otilia Alupei on 17 September 2021 - 01:14 PM in Arhiva

https://static.anaf....nrolare_spv.pdf

Ministerul Finantelor
Agentia Nationala de Administrare Fiscala
Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Ploiesti
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman
Nr. TRG DEX 7033/17.09.2021

Inregistrarea in SPV va deveni obligatorie incepand cu 1 martie 2022

Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman informeaza contribuabilii ca prin O.G. nr. 11/2021, care modifica Codul de procedura fiscala, se stabileste ca, incepand cu 01.03.2022, documentele transmise de catre persoanele juridice, asocierile si alte entitati fara personalitate juridica, P.F.A-urile, profesiile liberale, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale sa se faca, exclusiv, prin intermediul Spatiul Privat Virtual.

In situatia in care contribuabilii/platitorii nu isi indeplinesc obligatia comunicarii prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta a cererilor, inscrisurilor sau oricaror altor documente , iar acestea sunt depuse la organul fiscal central in format letric, nu vor fi luate in considerare, urmand ca acesta sa notifice contribuabilii/platitorii cu privire la obligativitatea comunicarii prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta".

Contribuabilii vor avea la dispozitie pana in 1 martie 2022 pentru a se inregistra in Spatiul Privat Virtual, data dupa care comunicarea cu organul fiscal se va face exclusiv online.

Recomandam contribuabililor sa intreprinda demersurile necesare pentru inregistrarea in Spatiul Privat Virtual pana la data de 01 martie 2022 pentru a nu risca eventualele efecte negative care pot aparea daca un document trebuie depus sau inscris intr-un anumit termen, iar acest lucru se realizeaza fizic si nu prin SPV (prescrierea unui drept, pierderea dreptului de a beneficia de o facilitate fiscala, aparitia unor amenzi, etc.).

Reiteram ca „Spatiul Privat Virtual” este un serviciu gratuit, disponibil 24h/24h,7 zile/7 zile, prin intermediul caruia contribuabilii depun declaratii, cereri, solicita documente, verifica situatia fiscala proprie s.a.

Persoanele fizice sau juridice, care detin certificat digital calificat, pot solicita inregistrarea ca utilizator SPV, iar persoanele fizice, care nu detin un astfel de certificat, pot cere inregistrarea pe baza de nume de utilizator si parola.

Baza legala: OG nr. 11/2021 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala si reglementarea unor masuri fiscale publicat in Monitorul Oficial nr. 832/31.08.2021.

Daniel Toma
Sef administratie



#290317 Corectarea erorilor din documentele de plata se va putea face si in cazul in...

Postat de Otilia Alupei on 17 September 2021 - 01:07 PM in Materiale ANAF (MFP)

https://static.anaf....ctare_erori.pdf

Ministerul Finantelor
Agentia Nationala de Administrare Fiscala
Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Ploiesti
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman
Nr. TRG DEX 7032/17.09.2021

Corectarea erorilor din documentele de plata se va putea face si in cazul in care un contribuabil a achitat o obligatie bugetara la un alt organ fiscal decat cel competent

Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman informeaza contribuabilii ca prin aprobarea O.G. nr. 11/2021, pot fi corectate erorile din documentele de plata in cazul in care un contribuabil a achitat o obligatie bugetara la un alt organ fiscal decat cel competent.

Dispozitiile actului normativ mentionat vor permite virarea sumelor respective catre organul fiscal competent, cu pastrarea datei platii initiale, astfel incat contribuabilul va beneficia de bonusurile acordate de autoritati, cum ar fi plata la jumatate din minimul legal al amenzii, cu conditia ca plata sa nu fi stins creantele datorate bugetului in care s-a incasat suma platita eronat cu exceptia cazului in care in evidenta fiscala debitorul inregistreaza sume platite in plus cel putin la nivelul platii eronate.

Facem mentiunea ca atunci cand creanta este administrata de organ fiscal diferit, cererea se depune de debitor la organul fiscal la care s-a creditat contul bugetar cu plata efectuata eronat.

Baza legala: OG nr. 11/2021 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala si reglementarea unor masuri fiscale publicat in Monitorul Oficial nr. 832/31.08.2021.

Daniel Toma
Sef administratie




Cometa SQL