Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Otilia Alupei's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 5

Salt la continut


Otilia Alupei's Content

There have been 1000 items by Otilia Alupei (Search limited from 24-November 07)



Sort by                Order  

#291477 Precizari suplimentare privind Legea nr. 341/2022:

Postat de Otilia Alupei on 04 January 2023 - 05:09 PM in Legislatie comentata, spete diverse (ANAF, MMPS, AJOFM, CNPP, ANPIS, etc ...)

https://static.anaf....003.01.2023.pdf

MINISTERUL FINANTELOR
Agentia Nationala de Administrare Fiscala
Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Craiova
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Mehedinti

I N F O R M A R E
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Mehedinti – Serviciul Asistenta Contribuabili, va aduce la cunostinta aparitia urmatoarelor acte normative:
  • Legea nr. 341/2022 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 131/2022 privind modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 106/2022 pentru sustinerea acordarii de reduceri ale preturilor la benzina si motorina si pentru modificarea art. 18 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 41/2022 pentru instituirea Sistemului national privind monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri cu risc fiscal ridicat RO e-Transport si de abrogare a art. XXVIII din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 130/2021 privind unele masuri fiscalbugetare, prorogarea unor termene, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative(Monitorul Oficial nr. 1192 din 12 Decembrie 2022).

Precizari suplimentare:
Legea nr. 341/2022:

● modifica art. I, pct.(1) alin.(1) astfel:
- in perioada cuprinsa intre 1 octombrie 2022 si data intrarii in vigoare a legii de aprobare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 131/2022, operatorii economici care comercializeaza benzina si motorina catre clientii finali - persoane fizice si juridice, precum si catre operatorii economici autorizati care achizitioneaza carburantii din depozite si/sau statii de distributie pentru consumul propriu sau pentru revanzare si care acorda o reducere de pret de 0,5 lei/litru, inclusiv TVA, la pretul de vanzare, beneficiaza de la bugetul de stat de o compensare de 0,25 lei/litru, inclusiv TVA, aferenta reducerii acordate.
- in perioada cuprinsa intre data intrarii in vigoare a legii de aprobare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 131/2022 si data de 31 decembrie 2022, operatorii economici care comercializeaza benzina si motorina catre clientii finali - persoane fizice si juridice, care achizitioneaza pentru consumul propriu - si care acorda o reducere de pret de 0,5 lei/litru, inclusiv TVA, la pretul de vanzare, beneficiaza de la bugetul de stat de o compensare de 0,25 lei/litru, inclusiv TVA, aferenta reducerii acordate. Pentru fractiuni dintr-un litru, reducerea de pret si, respectiv, compensarea se vor acorda proportional.

Operatorii economici care acorda reducerea de pret de 0,5 lei/litru, inclusiv TVA, beneficiaza de compensarea de 0,25 lei/litru, inclusiv TVA, numai pentru cantitatile de benzina si motorina comercializate pentru care nu a fost aplicata anterior reducerea de 0,5 lei/litru.

................................................................................

A.J.F.P. Mehedinti
SERVICIUL ASISTENTA CONTRIBUABILI



#291476 Precizari suplimentare privind OPANAF nr. 2.420/2022

Postat de Otilia Alupei on 04 January 2023 - 04:54 PM in Legislatie comentata, spete diverse (ANAF, MMPS, AJOFM, CNPP, ANPIS, etc ...)

https://static.anaf....003.01.2023.pdf

MINISTERUL FINANTELOR
Agentia Nationala de Administrare Fiscala
Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Craiova
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Mehedinti

Precizari suplimentare:
Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.420/2022:

● aproba Procedura privind stabilirea din oficiu a obligatiilor fiscale datorate de persoanele fizice pentru unele indemnizatii reprezentand masuri in domeniul protectiei sociale si pentru unele venituri obtinute din strainatate, prevazuta in anexa nr. 1 la ordin;

● aproba modelul si continutul urmatoarelor formulare:
a) "Notificare privind nedeclararea obligatiilor fiscale datorate de persoanele fizice pentru indemnizatii reprezentand masuri in domeniul protectiei sociale si pentru unele venituri obtinute din strainatate", prevazut in anexa nr.2;
b) "Referat privind estimarea bazei de calcul in cazul stabilirii din oficiu a obligatiilor fiscale datorate de persoanele fizice pentru indemnizatii reprezentand masuri in domeniul protectiei sociale si pentru unele venituri obtinute din strainatate", prevazut in anexa nr.3;
c) 672 "Decizie privind stabilirea din oficiu a obligatiilor fiscale datorate de persoanele fizice pentru unele indemnizatii reprezentand masuri in domeniul protectiei sociale si pentru unele venituri obtinute din strainatate", precum si anexa la acesta "Situatie privind stabilirea obligatiilor fiscale datorate de persoanele fizice pentru indemnizatia prevazuta la sectiunea I, pct….", prevazute in anexa nr. 4;
d) 662 "Decizie de anulare a Deciziei privind stabilirea din oficiu a obligatiilor fiscale datorate de persoanele fizice pentru unele indemnizatii reprezentand masuri in domeniul protectiei sociale si pentru unele venituri obtinute din strainatate", prevazut in anexa nr.5;

● prevede ca procedura si formularele aprobate se utilizeaza pentru stabilirea din oficiu a obligatiilor fiscale datorate de persoanele fizice pentru indemnizatiile acordate reprezentand masuri in domeniul protectiei sociale, precum si pentru unele venituri realizate din strainatate, incepand cu anul fiscal 2021.

................................................................................

A.J.F.P. Mehedinti
SERVICIUL ASISTENTA CONTRIBUABILI



#291475 Precizari suplimentare privind OPANAF nr. 2.034/2022.

Postat de Otilia Alupei on 04 January 2023 - 04:49 PM in Legislatie comentata, spete diverse (ANAF, MMPS, AJOFM, CNPP, ANPIS, etc ...)

https://static.anaf....001.03.2023.pdf

MINISTERUL FINANTELOR
Agentia Nationala de Administrare Fiscala
Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Craiova
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Mehedinti

Precizari suplimentare:
Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.034/2022:

● modifica Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.699/2021 astfel:
- eliminarea din categoria obligatiilor fiscale de declarare cu caracter permanent a impozitului specific unor activitati;
- modificarea sectiunii C - “Date privind vectorul fiscal pentru impozitele directe datorate” din formularele 010 „Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoanele juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica” si 700 “Declaratie pentru inregistrarea/modificarea in mediu electronic a mentiunilor ulterioare inregistrarii fiscale, precum si pentru radierea inregistrarii fiscale”, precum si a instructiunilor de completare ale acestora, in sensul eliminarii impozitului specific unor activitati si completarea impozitului pe veniturile microintreprinderilor cu codurile CAEN corespunzatoare activitatilor desfasurate de persoanele juridice romane care au intrat sub incidenta impozitului specific unor activitati si opteaza pentru plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor;
- Anexa nr. 3 se modifica si se inlocuieste cu anexa nr. 1 la prezentul ordin;
- Anexa nr. 6 se modifica si se inlocuieste cu anexa nr. 2 la prezentul ordin;
- la anexa nr. 10 "Declaratie pentru inregistrarea/modificarea in mediu electronic a mentiunilor ulterioare inregistrarii fiscale, precum si pentru radierea inregistrarii fiscale (700)", capitolul IV "Alte date privind contribuabilul" se modifica si se inlocuieste cu anexa nr. 3 la prezentul ordin.
................................................................................

A.J.F.P. Mehedinti
SERVICIUL ASISTENTA CONTRIBUABILI



#291474 Precizari suplimentare privind OUG 165/2023

Postat de Otilia Alupei on 04 January 2023 - 04:42 PM in Diverse subiecte

https://static.anaf....001.03.2023.pdf

MINISTERUL FINANTELOR
Agentia Nationala de Administrare Fiscala
Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Craiova
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Mehedinti

Precizari suplimentare:
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 165/2022:

● modifica si completeaza Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/2022 privind unele masuri temporare pentru acordarea de sprijin material categoriilor de persoane aflate in situatii de risc de deprivare materiala si/sau risc de saracie extrema, suportate partial din fonduri externe nerambursabile, precum si unele masuri de distribuire a acestuia, astfel:
- prelungeste pana la data de 31 decembrie 2023 masura temporara, constand in acordarea unui sprijin material, denumit Sprijin pentru Romania, pentru anumite categorii de persoane vulnerabile;
- modifica si completeaza prevederile referitoare la modalitatea prin care Agentia Nationala de Administrare Fiscala determina nivelul venitului lunar realizat, atat din Romania, cat si din strainatate, pentru verificarea incadrarii de catre Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale a nivelului veniturilor beneficiarilor in limita de venituri lunare prevazute de lege, astfel:

· pentru veniturile prevazute la alin. (1) lit. g), h) si j) - n), pentru anul 2022 si semestrul I al anului 2023, la stabilirea venitului lunar realizat se iau in calcul veniturile cumulate la nivelul anului 2021; determinarea venitului lunar realizat se efectueaza prin impartirea la 12 a veniturilor realizate cumulate la nivelul anului 2021, stabilite potrivit regulilor prevazute la lit. a) - c);

· pentru veniturile prevazute la alin. (1) lit. g), h) si j) - n), pentru semestrul II al anului 2023, la stabilirea venitului lunar realizat se iau in calcul veniturile cumulate realizate in anul 2022; determinarea venitului lunar realizat se efectueaza prin impartirea la 12 a veniturilor realizate cumulate la nivelul anului 2022, stabilite potrivit regulilor prevazute la lit. a) – c);

· pentru veniturile din salarii si asimilate salariilor prevazute la alin. (1) lit. i), pentru anul 2022, la stabilirea venitului lunar realizat se ia in calcul totalul veniturilor realizate in anul 2022, aferente perioadei cuprinse intre luna ianuarie 2022 si luna anterioara celei in care se va plati sprijinul material, determinat potrivit regulilor prevazute la lit. a)- c);

In situatia in care declararea veniturilor se face trimestrial potrivit prevederilor Legii nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, vor fi utilizate informatiile referitoare la veniturile aferente perioadei cuprinse intre luna ianuarie 2022 si ultima luna pentru care s-a depus de catre platitorul de venit declaratia prevazuta la art. 147 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare; determinarea venitului lunar realizat se efectueaza prin impartirea totalului veniturilor realizate in anul 2022 la numarul de luni cuprinse in perioada ianuarie 2022 si luna anterioara celei in care se va plati sprijinul material inclusiv, indiferent daca in lunile respective au fost sau · pentru veniturile din salarii si asimilate salariilor prevazute la alin. (1) lit. i), pentru anul 2023, la stabilirea venitului lunar realizat se ia in calcul totalul veniturilor realizate in anul 2023, aferente perioadei cuprinse intre luna ianuarie 2023 si luna anterioara celei in care se va plati sprijinul material, determinat potrivit regulilor prevazute la lit. a)- c); in situatia in care declararea veniturilor se face trimestrial potrivit prevederilor Legii nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, vor fi utilizate informatiile referitoare la veniturile aferente perioadei cuprinse intre luna ianuarie 2023 si ultima luna pentru care s-a depus de catre platitorul de venit declaratia prevazuta la art. 147 din
Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare; determinarea venitului lunar realizat se efectueaza prin impartirea totalului veniturilor realizate in anul 2023 la numarul de luni cuprinse in perioada ianuarie 2023 si luna anterioara celei in care se va plati sprijinul material inclusiv, indiferent daca in lunile respective au fost sau nu realizate venituri din salarii si asimilate salariilor;

· pentru anul 2022, venitul lunar realizat, utilizat la verificarea incadrarii in limita de venituri prevazuta la art. 3 alin. (1), se determina prin cumularea venitului lunar calculat potrivit lit. d), pentru veniturile realizate in anul 2021, cu venitul lunar determinat potrivit lit. e), pentru veniturile realizate in anul 2022;

· pentru anul 2023, venitul lunar realizat, utilizat la verificarea incadrarii in limita de venituri prevazuta la art. 3 alin. (1), se determina prin cumularea venitului lunar calculat potrivit lit. d^1), pentru veniturile realizate in anul 2022, cu venitul lunar determinat potrivit lit. e^1), pentru veniturile realizate in anul 2023.
................................................................................

A.J.F.P. Mehedinti
SERVICIUL ASISTENTA CONTRIBUABILI

Fisiere atasate




#291473 Precizari suplimentare privind OUG nr. 166/2022

Postat de Otilia Alupei on 04 January 2023 - 04:25 PM in Diverse subiecte

https://static.anaf....001.03.2023.pdf

MINISTERUL FINANTELOR
Agentia Nationala de Administrare Fiscala
Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Craiova
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Mehedinti

Precizari suplimentare: Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 166/2022:

● instituie masuri pentru acordarea unui sprijin temporar aferent anului 2023 categoriilor de persoane/familii vulnerabile, pentru a compensa pretul la energie indiferent de natura acesteia, respectiv energie electrica, energie termica centralizata, gaze, butelie, lemne pentru foc, pacura, peleti si alte materiale de incalzire;
● contravaloarea masurii acordate reprezinta venit neimpozabil, conform prevederilor art. 62 lit. a) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
● Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale, denumit in continuare MMSS, prin institutiile din subordine verifica veniturile prevazute la art.4 alin.(1) lit. a) - d), iar Agentia Nationala de Administrare Fiscala determina, pe baza informatiilor disponibile, nivelul venitului lunar realizat la art.4 alin.(1) lit. e) - f), atat din Romania, cat si din strainatate;
● sprijinul acordat persoanelor vulnerabile pentru compensarea preturilor la energie este in valoare nominala de 1.400 lei, poate fi utilizat pana la data de 31 decembrie 2023 si este acordat pe loc de consum/gospodarie vulnerabila, in doua transe, astfel:
a) 700 lei/semestru, se acorda in luna februarie 2023 pentru perioada 1 ianuarie 2023 - 30 iunie 2023;
b) 700 lei/semestru, se acorda in luna septembrie 2023 pentru perioada 1 iulie 2023 - 31 decembrie 2023;
● sprijinul pentru compensarea facturilor la energie se acorda categoriilor de beneficiari pe baza cardului de energie, emis pe baza listelor de beneficiari comunicate de catre MMSS, cel tarziu pana la data de 20 decembrie 2022 pentru transa I, respectiv cel tarziu pana la data de 20 iunie 2023 pentru transa II.
.............................................................
A.J.F.P. Mehedinti
SERVICIUL ASISTENTA CONTRIBUABILI



#291472 Obligatii fiscale cu termen 16.01.2023

Postat de Otilia Alupei on 04 January 2023 - 03:42 PM in Obligatii fiscale, termene

Obligatii fiscale cu termen 16.01.2023

Fisiere atasate




#291471 Obligatii fiscale cu termen 10.01.2023

Postat de Otilia Alupei on 04 January 2023 - 03:18 PM in Obligatii fiscale, termene

marţi 10 ianuarie

Obligatii fiscale : Depunerea declarațiilor:
- 010 Declarație de înregistrare fiscală/Declarație de mențiuni/Declarație de radiere pentru persoane juridice, asocieri și alte entități fără personalitate juridică - Formularul 010
- 020 Declarație de înregistrare fiscală/Declarație de mențiuni pentru persoane fizice române și străine care dețin cod numeric personal - Formularul 020
- 070 Declarație de înregistrare fiscală/Declarație de mențiuni/Declarație de radiere pentru persoanele fizice care desfășoară activități economice în mod independent sau exercită profesii libere - Formularul 070 >
sau
- 700 Declaraţie pentru înregistrarea/modificarea în mediu electronic a menţiunilor ulterioare înregistrării fiscale - Formularul electronic 700, după caz.

Cine depune :
- Persoanele impozabile, înregistrate în scopuri de TVA conform art. 316 din Legea 227/2015, care nu au depășit plafonul de scutire și care doresc să fie scoase din evidența persoanelor înregistrate în scopuri de TVA.
- Persoanele impozabile, neînregistrate în scopuri de TVA conform art. 316 din Legea 227/2015, care au depăşit plafonul de scutire şi au obligaţia înregistrării în scopuri de TVA.

Baza legala : Legea 227/2015 art.310 alin.(7)
art. 316 alin. (1), lit.b)
OPANAF 3725/2017
_______________________________________________________

Obligatii fiscale : Depunerea notificării privind aplicarea/încetarea aplicării regimului special pentru agricultori
Formularul 010 - Declaraţie de înregistrare fiscală/Declaraţie de menţiuni/Declaraţie de radiere pentru persoane juridice, asocieri şi alte entităţi fără personalitate juridică.
Formularul 016 - Declaraţie de înregistrare fiscală/Declaraţie de menţiuni/Declaraţie de radiere pentru persoanele juridice străine care au locul de exercitare a conducerii efective în România
Formularul 020 - Declaraţie de înregistrare fiscală/Declaraţie de menţiuni pentru persoanele fizice române şi străine care deţin cod numeric personal.
Formularul 070 - Declaraţie de înregistrare fiscală/Declaraţie de menţiuni/Declaraţie de radiere pentru persoanele fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere.
sau
Formularul 700 - Declaraţie pentru înregistrarea/modificarea în mediu electronic a menţiunilor ulterioare înregistrării fiscale, precum şi pentru radierea înregistrării fiscale.

Cine depune : Persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA conform art. 316 din Legea 227/2015, care optează pentru aplicarea regimului special pentru agricultori.

Baza legala :
Legea 227/2015 art. 3151 alin.(1) lit. c) şi d)
OPANAF nr. 1699/2021



#291470 Trucuri pentru pastrarea si prepararea carnii

Postat de Otilia Alupei on 03 January 2023 - 12:53 PM in Diverse subiecte

Calitatea carnii se va verifica apasand cu degetul asupra ei. Daca adancitura formata va disparea repede, iar la taiere sectiunea va fi uscata inseamna ca e buna calitate.

Se recomanda sa se spale carnea in apa de temperatura camerei, dar in nici un caz ea nu se va lasa sa stea in aceasta apa.

Carnea care nu urmeaza sa se prepare imediat nu se va spala, deoarece aceasta ar accelera procesul de alterare.

Carnea din congelator se va dezgheta mai repede, daca se va clati cu apa rece, iar apoi se va pune intr-un vas curat si acoperit cu capacul.

Pentru a se pastra circa 24 de ore, carnea tocata se va inveli intr-un servetel curat, imbibat cu amestec de apa cu otet (in proportii egale), si se va suspenda la aer.

Carnea se va pastra un timp mai indelungat in afara frigiderului, daca se va inveli in frunze de urzici, iar apoi se va infasura intr-un prosop umed.

Carnea spalata si stropita cu suc de lamaie va fi proaspata chiar si intr-o zi calduroasa.

Carnea nu se va altera 1-2 zile, daca se va tine in lapte crud sau se va stropi cu apa clocotita amestecata cu o cantitate nu prea mare de sare si se va da la rece.

Carnea rumenita intr-o cantitate mica de grasime incinsa si dreasa cu un pic de sare se va pastra proaspata cateva zile.

Carnea se va pastra proaspata cateva zile, daca se va sterge bine, apoi se va unge cu grasime proaspat topita, se va inveli in hartie de pergament si se va suspenda la rece.

Carnea frecata cu sare sau zahar tos se va pastra proaspata un timp mai indelungat.

Carnea se va pastra mai mult timp proaspata, daca se va tine in lapte acru proaspat prins. Spre sfarsitul zilei laptele se va scurge si se va turna altul. In zilele urmatoare se va schimba cate o singura data.

Afumaturile (sunca, pieptul afumat, salamul afumat etc. ) se vor pastra mai bine intr-o incapere uscata, bine aerisita la temperatura de 4-8°C.

Jambonul fiert si taiat se va pastra (chiar pe parcursul a cateva ore) la rece si intuneric, invelit bine in polietilena.

Slanina se va pastra un timp mai indelungat, daca in procesul sararii se va freca cu sare, piper, foi de dafin. Pe fundul butoiului se vor aranja 3-4 pietre spalate. Pe ele, in doua randuri, se vor pune bucati de slanina cu soricul in jos, pana se va umple tot vasul.

Carnea de pasare se va pastra cel mai bine ferita de lumina intr-un vas metalic, in prealabil fiind curatata de maruntaie, spalata si zvantata.

Carnea de gaina se dezgheata treptat la o temperatura medie de pana la 18°C. Nu se dezgheata in apa, deoarece in acest fel pierde din calitatile sale gustative si nutritive.

Carnea cruda care se va sara, pierde tot sucul, iar la fierbere va fi vanjoasa, aspra. De aceea, daca nu intentionati sa pastrati carnea proaspata mai mult timp, atunci ea se va sara nemijlocit inainte de prajire, iar carnea tocata se va sara inainte de prepararea tocaturii.

Ficatul se va pastra pe parcursul zilei in apa rece.

Slanina sarata se va tine in apa rece la o temperatura de pana la 12°C (la 1 kg de slanina sarata 3-4 l de apa).
...........................................................................

Va urma ... :biggrin:



#291469 Precizari cu privire la aplicarea prevederilor Legii nr. 369/2022 a bugetului...

Postat de Otilia Alupei on 02 January 2023 - 02:13 PM in LEGISLATIE RESURSE UMANE

https://www.cnpp.ro/...p_col_count%3D3


PRECIZARI
cu privire la aplicarea prevederilor
Legii nr. 369/2022 a bugetului asigurarilor sociale de stat
pe anul 2023



Incepand cu data de 1 ianuarie 2023,

I. Castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat este de 6.789 lei.

II. Cuantumul ajutorului de deces este de:
  • 6.789 lei, in cazul decesului asiguratului sau pensionarului;
  • 3.395 lei, in cazul decesului unui membru de familie al asiguratului sau al pensionarului.



#291468 Comunicat referitor la aplicarea Deciziei nr.650/2022 a CCR ( ref. la CASS ap...

Postat de Otilia Alupei on 02 January 2023 - 02:05 PM in Diverse subiecte

https://www.cnpp.ro/...p_col_count%3D1

Comunicat referitor la aplicarea Deciziei nr.650/2022 a Curtii Constitutionale a Romaniei


In data de 28 decembrie 2022, in Monitorul Oficial nr.1262, a fost publicata Decizia nr.650 din 15 decembrie 2022 a Curtii Constitutionale a Romaniei prin care dispozitiile referitoare la contributia de asigurari sociale de sanatate cuprinse in OUG. nr. 130/2021 privind unele masuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, sunt neconstitutionale.

In temeiul art. 147 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata, incepand cu data de 28 decembrie 2022, nu se mai retine contributia de asigurari sociale de sanatate pentru veniturile din pensii, pentru partea care depaseste suma lunara de 4.000 lei pentru fiecare drept de pensie.

Avand in vedere ca la aceasta data s-a incheiat achitarea drepturilor de pensie aferente lunii decembrie 2022 si procedura platii drepturilor de pensie aferente lunii ianuarie 2023 este finalizata (tiparirea documentatiilor de plata si transmiterea in teritoriu a sumelor), CNPP are posibilitatea de a implementa Decizia Curtii Constitutionale prin neaplicarea contributiei de asigurari sociale de sanatate si restituirea sumelor retinute cu acest titlu de la data publicarii Deciziei, incepand cu luna februarie 2023.

Biroul de presa al CNPP

29.12.2022

Fisiere atasate




#291467 Ghidul asociatiilor, fundatiilor si federatiilor, persoane juridice de drept...

Postat de Otilia Alupei on 02 January 2023 - 01:41 PM in Materiale ANAF (MFP)

https://static.anaf....id_ONG_2022.pdf

Ghidul asociatiilor, fundatiilor si federatiilor, persoane juridice de drept privat fara scop patrimonial - publicat in data de 19.12.2022

CUPRINS ;

1. CARACTERISTICI GENERALE 2
2. INFIINTAREA ASOCIATIILOR, FUNDATIILOR SI A FEDERATIILOR 2
2.1. Asociatia 2
2.2. Fundatia 3
2.3. Federatia 3
2.4. Registre speciale si Registrul national 3
3. INREGISTRAREA FISCALA 4
3.1. Depunerea declaratiei de inregistrare fiscala 4
3.2. Eliberarea certificatului de inregistrare fiscala 4
3.3. Modificarile intervenite ulterior inregistrarii fiscale 4
3.4. Radierea inregistrarii fiscale 5
4. CONDUCEREA CONTABILITATII 5
5. IMPOZITUL PE PROFIT 5
5.1. Reguli speciale de impozitare 5
5.2. Completarea si depunerea declaratiei anuale de impozit pe profit - formularul 101, pag. 6
6. ALTE OBLIGATII DECLARATIVE 6
7. TRANSMITEREA NOTIFICARILOR 8
8. REGISTRUL ENTITATILOR PENTRU CARE SE ACORDA DEDUCERI FISCALE 8
9. SPATIUL PRIVAT VIRTUAL - SPV - 9
10. CUM SE POT OBTINE INFORMATII SUPLIMENTARE ? 9
11. LEGISLATIE SI MATERIALE INFORMATIVE 9

Fisiere atasate




#291466 Modificari aduse Codului Fiscal, de catre Legea 370/2022 (20.12.2022)

Postat de Otilia Alupei on 02 January 2023 - 01:33 PM in Legislatie comentata, spete diverse (ANAF, MMPS, AJOFM, CNPP, ANPIS, etc ...)

https://static.anaf...._cod_fiscal.pdf

Ministerul Finantelor
Agentia Nationala de Administrare Fiscala
Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Galati
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Galati
Nr. GLG_DEX 14548/ 28.12.2022

Modificari aduse Codului Fiscal

Administratia Judeteana a Finantelor Publice Galati va aduce la cunostinta faptul ca in Monitorul Oficial nr. 1228 din 20 decembrie 2022 a fost publicata Legea nr. 370/2022 privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 16/2022 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, abrogarea unor acte normative si alte masuri financiar-fiscale.

Principalele modificari aduse Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal sunt:
  • Conditia prevazuta la articolul 47 - definitia microintreprinderii, alineatul (1), litera c) din Codul fiscal, referitoare la plafonul maxim de 500.000 euro, se aplica incepand cu veniturile anului 2023.
  • Veniturile din consultanta fiscala (CAEN 6920) au fost exceptate din categoria veniturilor din consultanta si/sau management, astfel art. 47 alin. (1), lit. f) din Codul fiscal va avea urmatorul cuprins: “A realizat venituri, altele decat cele din consultanta si/sau management, cu exceptia veniturilor din consultanta fiscala, corespunzatoare codului CAEN: 6920 - «Activitati de contabilitate si audit financiar; consultanta in domeniul fiscal», in proportie de peste 80% din veniturile totale”.
  • La articolul 47 din Codul fiscal, dupa alineatul (4) se introduc doua noi alineate, alin. (5) si (6): “(5) In situatia in care persoanele juridice romane care desfasoara activitati corespunzatoare codurilor CAEN: 5510 - "Hoteluri si alte facilitati de cazare similare", 5520 - "Facilitati de cazare pentru vacante si perioade de scurta durata", 5530 - "Parcuri pentru rulote, campinguri si tabere", 5590 - "Alte servicii de cazare", 5610 - "Restaurante", 5621 - "Activitati de alimentatie (catering) pentru evenimente", 5629 - "Alte servicii de alimentatie n.c.a.", 5630 - "Baruri si alte activitati de servire a bauturilor" obtin in cursul anului venituri si din alte activitati in afara celor corespunzatoare acestor coduri CAEN, pentru veniturile din alte activitati aplica sistemul de declarare si plata a impozitului pe profit prevazut de titlul II "Impozitul pe profit", daca indeplinesc oricare dintre urmatoarele conditii:
a) realizeaza venituri din consultanta si/sau management in proportie de peste 20% inclusiv din veniturile totale;
b) desfasoara activitatile de la art. 47 alin. (3) lit. f)-i);
c) veniturile din alte activitati au depasit echivalentul in lei a 500.000 euro. Cursul de schimb pentru determinarea echivalentului in euro este cel valabil la inchiderea exercitiului financiar precedent celui in care s-au inregistrat veniturile. Acestea datoreaza impozit pe profit pentru veniturile din alte activitati incepand cu trimestrul in care s-a indeplinit oricare dintre aceste conditii, pentru intreaga
perioada in care exista contribuabilul.

(6) Limitele fiscale prevazute la alin. (5) lit. a) si c) se verifica pe baza veniturilor inregistrate cumulat de la inceputul anului fiscal, iar calculul si plata impozitului pe profit de catre persoanele juridice romane care se incadreaza in prevederile alin. (5) lit. a)-c) se efectueaza luand in considerare veniturile si cheltuielile realizate incepand cu trimestrul in care s-a indeplinit oricare dintre aceste conditii".
  • In cazul dividendelor distribuite in baza situatiilor financiare interimare intocmite in cursul anului 2022, cota de impozit pe dividende este de 5%, fara recalcularea impozitului pe dividendele respective, dupa regularizarea acestora pe baza situatiilor financiare anuale aferente exercitiului financiar 2022, aprobate potrivit legii.
Alte modificari au fost aduse Codului Fiscal prin O.U.G. nr. 168/2022 privind unele masuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, astfel:
  • Aplicarea prevederilor art. 324 alin. (4) - (6) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, se suspenda incepand cu data de 1 ianuarie 2023 si pana la data de 31 decembrie 2023 inclusiv (declaratiile informative cod 392A, 392B si 393).
  • Aplicarea prevederilor art. 25 alin. (4) lit. i1) si i2), art. 76 alin. (4) lit. x) si art. 142 lit. z) din Codul Fiscal, se suspenda incepand cu data de 1 ianuarie 2023 si pana la data de 31 decembrie 2023 inclusiv (facilitatile fiscale pentru cheltuielile cu educatia timpurie).
Prin derogare de la prevederile art. 78, art. 139, alin. (1), art. 140, art. 157 alin (1) si ale art. 2204 alin. (1) din Codul Fiscal incepand cu 1 ianuarie 2023, in cazul salariatilor care desfasoara activitate in baza contractului individual de munca, incadrati cu norma intreaga, la locul unde se afla functia de baza, nu se datoreaza impozit pe venit si nu se cuprinde in baza lunara de calcul al contributiilor sociale obligatorii suma de 200 lei/luna, reprezentand venituri din salarii si asimilate salariilor, daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
  • nivelul salariului de baza brut lunar stabilit potrivit contractului individual de munca, fara a include sporuri si alte adaosuri, este egal cu nivelul salariului minim brut pe tara garantat in plata stabilit prin hotarare a Guvernului, in vigoare in luna careia ii sunt aferente veniturile;
  • venitul brut realizat din salarii si asimilate salariilor, astfel cum este definit la art. 76 alin. (1) - (3) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, in baza aceluiasi contract individual de munca, pentru aceeasi luna, nu depaseste nivelul de 4.000 lei inclusiv.
  • A fost modificat art. 60 punctul 5, litera c) din Codul Fiscal, referitor la acordarea facilitatilor fiscale pentru persoanele fizice care realizeaza venituri din salarii si asimilate salariilor in sectorul constructiilor, in sensul ca a fost majorata valoarea minima a salariului brut lunar de la 3000 lei la 4000 lei.
.................................................................

Cristian MIRICA
Sef Administratie

Fisiere atasate




#291465 Declaratie Unica 2023 !

Postat de Otilia Alupei on 02 January 2023 - 01:09 PM in Declaratia unica

https://static.anaf...._du_2023%20.pdf

Ministerul Finantelor
Agentia Nationala de Administrare Fiscala
Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Galati
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Vrancea

Declaratie Unica 2023

Administratia Judeteana a Finantelor Publice Vrancea aduce la cunostinta contribuabililor ca a fost aprobat noul model al formularului 212 ”Declaratie Unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice”, formular care va fi utilizat pentru declararea impozitului pe veniturile realizate si a contributiilor sociale datorate incepand cu anul 2022, precum si pentru declararea impozitului pe veniturile estimate si a contributiilor sociale datorate incepand cu anul 2023.

Reamintim ca prin O.G. nr. 16/2022 au fost aduse o serie de modificari Codului fiscal, modificari care au vizat, in principal, urmatoarele aspecte:
a) modul de stabilire a bazei de calcul al impozitului pe venitul din cedarea folosintei bunurilor, in sensul in care, incepand cu 1 ianuarie 2023, venitul brut reprezinta venit anual impozabil (a fost eliminata cota forfetara de 40%);
b) modificarea bazei anuale de calcul al contributiei de asigurari sociale (CAS), in cazul persoanelor care realizeaza venituri din activitati independente si/sau venituri din drepturi de proprietate intelectuala, a caror valoare cumulata este cel putin egala cu 12 salarii minime brute pe tara. Astfel, baza anuala de calcul al CAS o reprezinta venitul ales de contribuabil, care nu poate fi mai mic decat:
  • nivelul de 12 salarii minime brute pe tara, in cazul veniturilor realizate cuprinse intre 12 salarii minime brute, inclusiv si 24 salarii minime brute pe tara;
  • nivelul de 24 salarii minime brute pe tara, in cazul veniturilor realizate mai mari sau egale cu 24 salarii minime brute.
c) modificarea bazei anuale de calcul al CASS, in cazul persoanelor care realizeaza venituri din activitati independente, venituri din drepturi de proprietate intelectuala, venituri din asocieri, venituri din cedarea folosintei bunurilor, venituri din activitati agricole, silvicultura si piscicultura, venituri din investitii si venituri din alte surse, a caror valoare cumulata este cel putin egala cu 6 salarii minime
brute pe tara. Astfel, baza anuala de calcul al CASS o reprezinta:
  • nivelul a 6 salarii minime brute pe tara, in cazul veniturilor realizate cuprinse intre 6 si 12 salarii minime brute pe tara;
  • nivelul de 12 salarii minime brute pe tara, in cazul veniturilor realizate cuprinse intre 12 si 24 salarii minime brute pe tara;
  • nivelul de 24 salarii minime brute pe tara, in cazul veniturilor realizate mai mari sau egale cu 24 salarii minime brute.

De asemenea, prin O.U.G. nr. 2/2022 s-a reglementat acordarea unor indemnizatii lunare pentru profesionisti si persoanele fizice care obtin venituri exclusiv din drepturile de autor si drepturile conexe. Pentru aceste venituri, contribuabilii datoreaza impozit pe venit, CAS si CASS. Obligatiile fiscale se stabilesc de contribuabil si se declara prin declaratia unica.

Avand in vedere prevederile legislative mentionate a fost aprobata noua declaratie unica (212), care fata de actualul formular are urmatoarele modificari principale:
  • eliminarea de la Capitolul I a sectiunii referitoare la stabilirea si declararea obligatiilor fiscale datorate de catre contribuabili, pentru indemnizatiile prevazute de O.U.G. nr. 30/2020;
  • introducerea la Capitolul I a unei sectiuni distincte pentru stabilirea si declararea obligatiilor fiscale datorate de catre contribuabili, pentru indemnizatiile prevazute de O.U.G. nr. 2/2022;
  • introducerea la Capitolul II, sectiunea 1, subsectiunea 1, lit. B, la rd.3 a indicatorului “Venit anual impozabil” care se completeaza de contribuabilii care obtin venituri din cedarea folosintei bunurilor;
  • introducerea la Capitolul II, sectiunea 2 din formular la subsectiunea 1 si la subsectiunea 2 a unor campuri pentru stabilirea si declararea CAS, respectiv CASS datorate de contribuabili, in functie de incadrarea in plafonul minim anual, potrivit legii.
  • actualizarea instructiunilor de completare a declaratiei unice.

Baza legala: O.p.A.N.A..F nr. 2541/2022 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului 212”Declaratie Unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice”publicat in Monitorul Oficial al Romaniei partea I nr. 1246/23.12.2022.

Compartiment de comunicare

Fisiere atasate




#291463 Statul stimuleaza economisirea pe termene mai lungi de 1 an

Postat de Otilia Alupei on 30 December 2022 - 02:10 PM in ANAF - servicii si asistenta, date de contact

https://mfinante.gov...ryId%3D10056693

Statul stimuleaza economisirea pe termene mai lungi de 1 an

Incepand de marti, 3 ianuarie 2023, romanii pot investi in titlurile de stat TEZAUR, cu maturitati de 1, 2 si 3 ani si dobanzi anuale de 7,35%, 7,60%, respectiv 8,00%.

Pentru cresterea atractivitatii si incurajarea plasamentelor pe termen mai lung, dobanzile oferite pentru cele trei maturitati au fost majorate, fata de nivelul pietei secundare a titlurilor de stat, cu 0,25% pentru 1 an, 0,36% pentru 2 ani si respectiv 0,48% pentru scadenta de 3 ani.

In anul 2022, romanii au investit peste 12 miliarde lei prin 283 mii subscrieri in instrumente de 1,2,3 si 5 ani, remunerate cu dobanzi situate intre 4,5% si 9,15%.

Titlurile de stat au valoare nominala de 1 leu si sunt in forma dematerializata.

Titlurile de stat pot fi cumparate:
  • Intre 3 – 24 ianuarie 2023 online, numai de catre persoanele fizice care sunt inregistrate in SPV. Operatiunile care pot fi realizate online sunt: deschidere cont de subscriere pe numele investitorului la o unitate a Trezoreriei Statului selectata, subscriere titluri de stat TEZAUR, virament al sumelor din contul de subscriere al investitorului catre un cont bancar pe numele investitorului. Pentru mai multe detalii cu privire la subscrierile online accesati Ghid TEZAUR online si TEZAUR online;
  • Intre 3 – 25 ianuarie 2023 de la unitatile Trezoreriei Statului;
  • Intre 3 – 24 ianuarie 2023 in mediul urban si 3 – 23 ianuarie 2023 in mediul rural, prin subunitatile postale ale C.N. Posta Romana S.A.
Dobanda este anuala, platibila la termenele prevazute in prospectul de emisiune. De asemenea, titlurile de stat emise in cadrul Programului TEZAUR sunt transferabile si se pot rascumpara in avans. Un investitor poate efectua una sau mai multe subscrieri in cadrul unei emisiuni. Investitorii au posibilitatea anularii subscrierilor deja efectuate doar in perioada de subscriere, prin depunerea unei cereri.

Sunt eligibile persoanele fizice care au implinit varsta de 18 ani la data efectuarii subscrierii. Veniturile obtinute din investirea in oferta de economisire lansata de Ministerul Finantelor sunt neimpozabile.

Fondurile obtinute de Ministerul Finantelor in calitate de emitent, ca urmare a emisiunii de titluri de stat, vor fi utilizate pentru finantarea deficitului bugetar si refinantarea datoriei publice.

Prospectul de emisiune si orice eventuale modificari ale acestuia vor fi publicate la sectiunea Datorie publica, www.posta-romana.ro.



#291462 Obligatii fiscale cu termen 09.01.2023

Postat de Otilia Alupei on 30 December 2022 - 02:06 PM in Obligatii fiscale, termene

Luni, 09.01.2023

Obligatie fiscala : Depunerea declarației de mențiuni privind schimbarea perioadei fiscale pentru persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA care utilizează trimestrul calendaristic ca perioadă fiscală și care efectuează o achiziție intracomunitară taxabilă în România.
Se depune la organul fiscal competent, în 5 zile lucrătoare de la finele lunii în care intervine exigibilitatea achiziției intracomunitare.

Cine depune : După caz, contribuabilii depun:
Formularul 010 - Declarație de înregistrare fiscală/Declarație de mențiuni/Declarație de radiere pentru persoane juridice, asocieri și alte entități fără personalitate juridică.
Formularul 013 - Declarație de înregistrare fiscală/Declarație de mențiuni/Declarație de radiere pentru contribuabilii nerezidenți care desfășoară activitate în România prin unul sau mai multe sedii permanente.
Formularul 015 - Declarație de înregistrare fiscală/Declarație de mențiuni/Declarație de radiere pentru contribuabilii nerezidenți care nu au sediu permanent în România
Formularul 016 - Declarație de înregistrare fiscală/Declarație de mențiuni/Declarație de radiere pentru persoanele juridice străine care au locul de exercitare a conducerii efective în România
Formularul 020 - Declarație de înregistrare fiscală/Declarație de mențiuni pentru persoanele fizice române și străine care dețin cod numeric personal.
Formularul 030 - Declarație de înregistrare fiscală/Declarație de mențiuni/Declarație de radiere pentru persoanele fizice care nu dețin cod numeric personal.
Formularul 040 - Declarație de înregistrare fiscală/Declarație de mențiuni/Declarație de radiere pentru instituțiile publice.
Formularul 070 - Declarație de înregistrare fiscală/Declarație de mențiuni/Declarație de radiere pentru persoanele fizice care desfășoară activități economice în mod independent sau exercită profesii libere.
sau
Formularul 700 - Declarație pentru înregistrarea/modificarea în mediu electronic a mențiunilor ulterioare înregistrării fiscale, precum și pentru radierea înregistrării fiscale.

Cine depune : Contribuabilii înregistrați în scop de TVA care utilizează ca perioadă fiscală trimestrul și care au efectuat o achiziție intracomunitară taxabilă în România, fiind astfel obligați să își modifice perioada fiscală, devenind plătitori de TVA lunar.

Baza legala :
Legea 227/2015 art. 322
OPANAF 1699/2021



#291461 Reguli schimbate - Ce fac daca suspectez ca am Covid ?

Postat de Otilia Alupei on 29 December 2022 - 05:56 PM in Ce fac dacă suspectez că am Covid-19?

Oameni buni, pe pielea mea am descoperit ca s-a schimbat protocolul de urmat in cazul in care suspicionam ca ne-am infectat cu Sars-Cov-2 !

TESTAREA LA DOMICILIU S-A ELIMINAT, DSP-urile au fost scoase din schema, deci nu le mai solicitati fiindca o veti face degeaba ! Desigur ca DSP Bucuresti inca nu a aflat asta si da informatii gresite pacientilor in sensul ca, cica, anunta ei Salvarea pt a veni sa testeze la domiciliu, insa nu vine nimeni !!

Am sunat sambata dimineata (24.12), am asteptat 4 zile fara sa primesc niciun semn, apoi am sunat din nou si mi s-a confirmat ca sunt pe lista, dar ca mai trebuia sa depun (asta-i noua !!) un formular online, insa sambata nimeni nu mi-a spus de acest formular si asa am asteptat 4 zile ca proasta ....
Sa mai continui ? A doua conversatie a fost sub orice critica, omu' era agresiv in ton, modul in care punea pbl parea ca e menit mai degraba sa salveze imaginea DSP Bucuresti.

De aceea va atasez un infografic pe care l-am primit astazi pe mail, in urma reclamatiei facute pe site-ul MS.

Vai de tarisoara asta !!

https://www.ms.ro/ce...simptome-covid/
https://www.ms.ro/informatii-covid-19/

Fisiere atasate




#291460 Tratamentul fiscal al cheltuielilor cu sponsorizarea efectuate de contribuabi...

Postat de Otilia Alupei on 28 December 2022 - 08:27 PM in Materiale ANAF (MFP)

https://static.anaf....rizare_2022.pdf

Ministerul Finantelor
Agentia Nationala de Administrare Fiscala
Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov
Serviciul Asistenta pentru Contribuabili

Tratamentul fiscal al cheltuielilor cu sponsorizarea efectuate de contribuabilii care aplica sistemul trimestrial de calcul, declarare si plata a impozitului pe profit, incepand cu anul 2022

Cheltuielile cu sponsorizarea efectuate incepand cu 1 ianuarie 2022

Fisiere atasate




#291459 Modificari aduse Codului fiscal de OUG 168/2022 - Tabel comparativ

Postat de Otilia Alupei on 28 December 2022 - 08:23 PM in Materiale ANAF (MFP)

https://static.anaf....sov/oug_168.pdf

Ministerul Finantelor
Agentia Nationala de Administrare Fiscala
Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov
Serviciul Asistenta pentru Contribuabili

MODIFICARI ADUSE CODULUI FISCAL

DE ORDONANTA DE URGENTA A GUVERNULUI NR. 168/2022


Tabel comparativ

Fisiere atasate




#291458 OUG 165/2022 - unele masuri temporare pentru acordarea de sprijin material ca...

Postat de Otilia Alupei on 28 December 2022 - 08:05 PM in Diverse subiecte

https://static.anaf....UG_165_2022.pdf

Ordonanta de urgenta nr. 165/2022 din 8 decembrie 2022
pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 63/2022 privind unele masuri temporare pentru acordarea de sprijin material categoriilor de persoane aflate in situatii de risc de deprivare materiala si/sau risc de saracie extrema, suportate partial din fonduri externe nerambursabile, precum si unele masuri de distribuire a acestuia

EXTRAS :

2. La articolul 3 alineatul (1), literele a) - e) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"a) pensionarii sistemului public de pensii, pensionarii aflati in evidenta caselor de pensii sectoriale si beneficiarii de drepturi acordate in baza legilor cu caracter special, platite de casele teritoriale de pensii/casele de pensii sectoriale, ale caror venituri lunare realizate sunt mai mici sau egale cu 1.500 lei, pentru transele din anul 2022, respectiv mai mici sau egale cu 1.700 lei pentru transele din anul 2023;
b) persoanele - copii si adulti - incadrate in grad de handicap grav, accentuat sau mediu, ale caror venituri lunare proprii realizate sunt mai mici sau egale cu 1.500 lei pentru transele din anul 2022, respectiv mai mici sau egale cu 1.700 lei pentru transele din anul 2023;
c) familiile cu cel putin 2 copii in intretinere ale caror venituri lunare realizate pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei pentru transele din anul 2022, respectiv mai mici sau egale cu 675 lei pentru transele din anul 2023;
d) familiile monoparentale ale caror venituri lunare realizate pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei pentru transele din anul 2022, respectiv mai mici sau egale cu 675 lei pentru transele din anul 2023;
e) familiile si persoanele singure care au stabilit dreptul la ajutorul social, in conditiile Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificarile si completarile ulterioare;".

Fisiere atasate




#291457 Consecintele neconectarii la distanta aparatelor de marcat electronice fiscale

Postat de Otilia Alupei on 28 December 2022 - 07:47 PM in CASA DE MARCAT

https://static.anaf....31837_42653.pdf

MINISTERUL FINANTELOR
Agentia Nationala de Administrare Fiscala
Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Galati
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Constanta
Nr. CTG_DEX_42653/15.12.2022

Consecintele neconectarii la distanta aparatelor de marcat electronice fiscale

Administratia Judeteana a Finantelor Publice Constanta reaminteste operatorilor economici faptul ca, ANAF a introdus obligativitatea conectarii la distanta aparatelor de marcat electronice fiscale - denumite in continuare AMEFincepand cu data de 25.03.2021, prin OPANAF nr.435/25.03.2021 privind aprobarea Procedurii de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale, definite la art.
3 alin. (2) din OUG. 28/1999.

Conectarea aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic al ANAF se realizeaza efectiv la momentul transmiterii cu succes a unui Raport fiscal Z si presupune renuntarea la anumite declaratii care se depun periodic de catre contribuabili, avand ca efect o simplificare a obligatiilor declarative, in eventualitatea realizarii cu succes a procesului si transmiterii datelor complete.

Reamintim operatorilor economici mici si mijlocii ca termenul limita de conectare a AMEF a fost 30.11.2021.

Precizam ca, in situatia in care nu se utilizeaza AMEF in nicio zi din perioada de raportare, conform prevederilor art. 3 si art. 4 din Anexa la OPANAF nr. 627/2018, aveti obligatia depunerii formularului F4109- „Declaratie privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate“ pana cel tarziu la data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare.

Nerespectarea obligatiei de a asigura conectarea la distanta a AMEF in vederea transmiterii de date fiscale catre ANAF constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda intre 8.000 si 10.000 lei, in conformitate cu prevederile art. 10 lit. ff), coroborate cu prevederile art. 11 alin. (1) lit. j), din O.U.G. nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare.

Pentru informatii privind procedura de conectare a AMEF la sistemul informatic al MF-ANAF se poate consulta “Ghidul cu privire la conectarea aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic al MF-ANAF”, disponibil pe site-ul www.anaf.ro, in sectiunea Servicii online-Aparate de marcat electronice fiscale.

Tinem sa multumim pe aceasta cale celor 28.000 contribuabili care s-au conectat pana la data de 09.12.2022 si rugam contribuabilii care din diferite motive nu au facut acest lucru sa dispuna masurile ce se impun pentru finalizarea cu succes a demersurilor privind conectarea aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul ANAF.

Compartiment Comunicare

Fisiere atasate




#291456 Calculul CAS si CASS pentru veniturile din activitati independente si dreptur...

Postat de Otilia Alupei on 28 December 2022 - 07:39 PM in Legislatie comentata, spete diverse (ANAF, MMPS, AJOFM, CNPP, ANPIS, etc ...)

https://static.anaf....32119_43506.pdf

MINISTERUL FINANTELOR
Agentia Nationala de Administrare Fiscala
Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Galati
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Constanta
Nr. CTG_DEX_43506/15.12.2022

Calculul CAS si CASS pentru veniturile din activitati independente si drepturi de proprietate intelectuala se modifica incepand cu 2023


Administratia Judeteana a Finantelor Publice Constanta informeaza contribuabililii persoane fizice ca, incepand cu data de 01 ianuarie 2023, urmare modificarilor aduse de O.G. nr. 16/2022 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, abrogarea unor acte normative si alte masuri financiar-fiscale, se modifica baza de calcul al contributiei de asigurari sociale datorata bugetului asigurarilor sociale de stat si al contributiei de asigurari sociale de sanatate.

Incepand cu veniturile anului 2023, baza anuala de calcul al contributiei de asigurari sociale, in cazul persoanelor care realizeaza venituri din activitati independente si din drepturi de proprietate intelectuala o reprezinta venitul ales de contribuabil, care nu poate fi mai mic decat:

- nivelul de 12 salarii minime brute pe tara, in vigoare la termenul de depunere a Declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice - Capitolul II. Date privind impozitul pe veniturile estimate/norma de venit a se realiza in Romania si contributiile sociale datorate, in cazul veniturilor realizate cuprinse intre 12 si 24 de salarii minime brute pe tara;
- nivelul de 24 de salarii minime brute pe tara, in vigoare la termenul de depunere a Declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice - Capitolul II. Date privind impozitul pe veniturile estimate/norma de venit a se realiza in Romania, in cazul veniturilor realizate de peste 24 de salarii minime brute pe tara;

Baza anuala de calcul al contributiei de asigurari sociale de sanatate in cazul persoanelor care realizeaza aceste tipuri de venituri, incepand cu anul 2023 este reprezentata de:
a) nivelul a 6 salarii minime brute pe tara, in vigoare la termenul de depunere a Declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice - Capitolul II. Date privind impozitul pe veniturile estimate/norma de venit a se realiza in Romania, in cazul veniturilor realizate cuprinse intre 6 si 12 salarii minime brute pe tara;

b) nivelul de 12 salarii minime brute pe tara, in vigoare la termenul de depunere a Declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice - Capitolul II. Date privind impozitul pe veniturile estimate/norma de venit a se realiza in Romania, in cazul veniturilor realizate cuprinse intre 12 si 24 de salarii minime brute pe tara;

c) nivelul de 24 de salarii minime brute pe tara, in vigoare la termenul de depunere a Declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice - Capitolul II. Date privind impozitul pe veniturile estimate/norma de venit a se realiza in Romania, in cazul veniturilor realizate de peste 24 de salarii minime brute pe tara.

Prevederile legislative in ceea ce priveste incadrarea in plafonul anual, termenul de declarare si cel de plata, raman nemodificate.

Compartiment Comunicare

Fisiere atasate




#291454 Incepand cu data de 01.01.2023, se abroga Legea nr. 170/2016 privind impozitu...

Postat de Otilia Alupei on 28 December 2022 - 07:21 PM in Materiale ANAF (MFP)

https://static.anaf...._1_ianuarie.pdf

Ministerul Finantelor
Agentia Nationala de Administrare Fiscala
Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Ploiesti
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman
Nr. TRG DEX 12124 / 22.12.2022

EXTRAS :

Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman aduce la cunostinta contribuabililor persoane juridice ca, incepand cu data de 01 ianuarie 2023, urmare modificarilor aduse de O.G. nr. 16/2022 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, abrogarea unor acte normative si alte masuri financiar fiscale, impozitul pe veniturile microintreprinderilor devine optional.

Optiunea pentru aplicarea impozitului pe veniturile microintreprinderilor, se poate face doar daca la data de 31 decembrie a anului fiscal precedent sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
- au realizat venituri care nu au depasit echivalentul in lei a 500.000 euro. Cursul de schimb pentru determinarea echivalentului in euro este cel valabil la inchiderea exercitiului financiar in care s-au inregistrat veniturile;
- capitalul social este detinut de persoane, altele decat statul si unitatile administrativ-teritoriale;
- nu se afla in dizolvare, urmata de lichidare, inregistrata in registrul comertului sau la instantele judecatoresti, potrivit legii;
- a realizat venituri, altele decat cele din consultanta si/sau management, in proportie de peste 80% din veniturile totale;
- are cel putin un salariat, cu exceptia situatiei prevazute la art. 48 alin. (3);
- are asociati/actionari care detin peste 25% din valoarea/numarul titlurilor de participare sau al drepturilor de vot la cel mult trei persoane juridice romane care se incadreaza sa aplice sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor, incluzand si persoana care verifica indeplinirea conditiilor prevazute de prezentul articol.
............................................

Mentionam totodata faptul ca, incepand cu data de 01.01.2023, se abroga Legea nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activitati, iar contribuabilii care desfasoara activitati conform codurilor CAEN 5510, 5520, 5530, 5590, 5610, 5621 5629 si 5630 pot opta pentru plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor, fara indeplinirea conditiilor mai sus prezentate.



#291453 De la 01 ianuarie 2023 impozitul pe veniturile microintreprinderilor devine o...

Postat de Otilia Alupei on 28 December 2022 - 07:08 PM in Materiale ANAF (MFP)

https://static.anaf...._1_ianuarie.pdf

Ministerul Finantelor
Agentia Nationala de Administrare Fiscala
Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Ploiesti
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman
Nr. TRG DEX 12124 / 22.12.2022

De la 01 ianuarie 2023 impozitul pe veniturile microintreprinderilor devine optional !

Fisiere atasate




#291452 Echipa Conta.ro va ureaza Sarbatori pline de bucurii !

Postat de Otilia Alupei on 28 December 2022 - 06:53 PM in Diverse subiecte

Dragilor, va uram sa aveti Sarbatori vesele, cu sanatate si belsug !

Un An Nou plin de realizari, multa dragoste si PACE !


Imagine atasata: c3.gif


Cum ati petrecut de Craciun ?

Vrem POZEEEE cu bradul vostru si cu chiar cu voi, sa ne bucuram impreuna ! :wub:



#291451 Cerere mentinere esalonare

Postat de Otilia Alupei on 28 December 2022 - 06:30 PM in ALTE DOCUMENTE

Multumim pt solutie, sigur va fi de folos cuiva ! :biggrin2:




Cometa SQL