Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Otilia Alupei's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 3

Salt la continut


Otilia Alupei's Content

There have been 1000 items by Otilia Alupei (Search limited from 12-December 07)



Sort by                Order  

#291350 Precizari suplimentare privind HG nr. 1240/2022

Postat de Otilia Alupei on 03 November 2022 - 01:05 PM in Legislatie comentata, spete diverse (ANAF, MMPS, AJOFM, CNPP, ANPIS, etc ...)

https://static.anaf....002.11.2022.pdf

MINISTERUL FINANTELOR
Agentia Nationala de Administrare Fiscala
Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Craiova
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Mehedinti

Precizari suplimentare privind HG nr. 1240/2022 :

● stabileste conditiile de eligibilitate, cheltuielile eligibile, modul de acordare a finantarii, valoarea ajutorului de stat pentru anul 2022, precum si modalitatile de verificare si control ale schemei de ajutor de stat, in cadrul Programului de investitii pentru infiintarea centrelor de colectare sau de colectare si prelucrare a fructelor de padure, a ciupercilor si/sau a plantelor medicinale si aromatice din flora spontana si/sau de cultura in zona montana;
● stabileste termenul final pana la care se aplica schema de ajutor, 31 decembrie 2022;
● reglementeaza ca sumele reprezentand ajutor de stat necuvenit constituie creante bugetare, iar pentru recuperarea acestora se aplica in mod corespunzator dispozitiile Legii nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Legii nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, inscrisurile intocmite de catre Agentia Nationala a Zonei
Montane, prin care se individualizeaza sumele de recuperat exprimate in moneda nationala constituie titluri de creanta si cuprind elementele actului administrativ-fiscal prevazut de Legea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, iar la data expirarii termenului de scadenta prevazut in acestea, constituie titluri executorii;
● stabileste ca titlurile executorii impreuna cu dovada comunicarii acestora catre debitor se transmit organelor fiscale competente subordonate Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in vederea recuperarii debitului, dupa expirarea termenului de contestare pentru titlurile de creanta necontestate sau dupa ramanerea definitiva a acestora in sistemul cailor administrative de atac ori dupa pronuntarea unei hotarari judecatoresti definitive;
● reglementeaza ca Agentia Nationala a Zonei Montane, va calcula dobanzile si penalitatile de la data scadentei si pana la data transmiterii catre organele fiscale competente subordonate Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, iar organele fiscale competente subordonate Agentiei Nationale de Administrare Fiscala vor calcula dobanzi si penalitati de la data transmiterii titlurilor executorii si pana la data stingerii sumelor prevazute in acestea.
..............................................................................

A.J.F.P. Mehedinti
SERVICIUL ASISTENTA CONTRIBUABILI

Fisiere atasate




#226259 Circulara 15 din 3 mai 2010

Postat de Otilia Alupei on 27 May 2010 - 05:28 PM in Arhiva

Circulara 15 din 3 mai 2010 privind nivelul ratei dobanzii de referinta aprivind nivelul ratei dobanzii de referinta a Bancii Nationale a Romaniei valabil in luna mai 2010


Pentru luna mai 2010, nivelul ratei dobanzii de referinta a Bancii Nationale a Romaniei este de 6,50% pe an.



#291506 Obligatii declarative cu termen 20.01.2023

Postat de Otilia Alupei on 15 January 2023 - 02:35 PM in CASA DE MARCAT

Obligatie declarativa: "Declarație privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate- F4109
Cine depune : Se completează de către utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale în situația în care există aparate de marcat electronice fiscale care nu au fost utilizate pentru generarea de date, în nicio zi din perioada de raportare.
Baza legala : OMFP 627/2018
____________________________________________________________________

Obligatie declarativa: Aplicație pentru validarea fișierului XML creat de aparatele de marcat electronice fiscale, conținând registrul rapoartelor Z și bonurilor fiscale pentru perioada de raportare curentă, prevazut în secțiunea II.12 din anexa nr. 2 la OPANAF nr. 146/2018 - A4200 **
Cine depune :
- Se depune de către operatorii economici care nu aparatele de marcat electronice fiscale conectate la sistemul informatic al ANAF.
- Se depune pentru raportarea de către utilizatorii caselor de marcat fiscale a datelor prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. a) din Anexa 11 la Normele metodologice pentru aplicarea O.U.G. nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate aprobate prin H.G. nr. 479/2003.
Baza legala :
OUG nr. 28/1999
HG nr.479/2003
Secțiunea II.12 din anexa nr. 2 la OPANAF nr. 146/2018
_________________________________________________________________________

Obligatie declarativa: Aplicație pentru validarea fișierului XML creat de aparatele de marcat electronice fiscale, în activitatea de schimb valutar, conținând bonurile fiscale (secțiunea II.1) și raportul Z (secțiunea II.5) pentru o zi fiscală în conformitate cu anexa nr. 2 la OPANAF nr. 146/2018 - A4201**
Cine depune :
- Se depune de către operatorii economici care nu aparatele de marcat electronice fiscale conectate la sistemul informatic al ANAF.
- Se depune pentru raportarea de către utilizatorii caselor de marcat fiscale, în activitatea de schimb valutar, conținând bonurile fiscale (secțiunea II.1) și raportul Z (secțiunea II.5) pentru o zi fiscală
Baza legala :
OUG nr. 28/1999
HG nr.479/2003
Secțiunea II.1 și II.5 din anexa nr. 2 la OPANAF nr. 146/2018
_________________________________________________________________________

Obligatie declarativa : Aplicație pentru validarea fișierului XML creat de aparatele de marcat electronice fiscale, în activitatea de taximetrie, conținând bonurile fiscale (secțiunea II.2) și raportul Z (secțiunea II.6) pentru o zi fiscală în conformitate cu anexa nr. 2 la OPANAF nr. 146/2018 - A4202**
Cine depune :
- Se depune de către operatorii economici care nu aparatele de marcat electronice fiscale conectate la sistemul informatic al ANAF.
Se depune pentru raportarea de către utilizatorii caselor de marcat fiscale, în activitatea de schimb valutar, conținând bonurile fiscale (secțiunea II.2) și raportul Z (secțiunea II.6) pentru o zi fiscală
Baza legala :
OUG nr. 28/1999
HG nr.479/2003
Secțiunea II.2 și II.6 din anexa nr. 2 la OPANAF nr. 146/2018
_______________________________________________________________________

Obligatie declarativa : Aplicație pentru validarea fișierelor XML create de aparatele de marcat electronice fiscale altele decât cele utilizate în activitatea de schimb valutar sau în activitatea de taximetrie (inclusiv cele utilizate în aeroporturi), conținând bonurile fiscale (secțiunea II.3) și raportul Z (secțiunea II.7) pentru o zi fiscală, în conformitate cu anexa nr. 2 la OPANAF nr. 146/2018 - A4203**
Cine depune :
- Se depune de către operatorii economici care nu aparatele de marcat electronice fiscale conectate la sistemul informatic al ANAF.
- Se depune pentru raportarea de către utilizatorii caselor de marcat fiscale, altele decât cele utilizate în activitatea de schimb valutar sau în activitatea de taximetrie (inclusiv cele utilizate în aeroporturi), conținând bonurile fiscale (secțiunea II.3) și raportul Z (secțiunea II.7) pentru o zi fiscală
Baza legala : OUG nr. 28/1999
HG nr.479/2003
Secțiunea II.3 și II.7 din anexa nr. 2 la OPANAF nr. 146/2018
_______________________________________________________________________



#208475 nu stiu daca in cazul pieselor de schimb pot sau nu sa mi deduc TVA?

Postat de Otilia Alupei on 02 August 2009 - 12:59 PM in Arhiva

ramona, esti nou venita, dar ai grija pe unde postezi !

daca vrei sa activezi pe acest forum (re)citeste regulamentul si respecta-l, altfel dai de belele cu moderatorii.

ai avertisment public !

ti-am mutat acest topic de la "noutati legislative".

atasamentul tau contine exact textul din mesaj si, de aceea, este complet inutil, ti l-am sters.



#238955 atac spam fara precedent !

Postat de Otilia Alupei on 02 March 2011 - 12:29 PM in Arhiva

Dragilor, :thumbup:

Ne confruntam cu un atac de tip SPAM fara precedent, fapt pt care administratia forumului a hotarat suspendarea inregistrarilor de noi useri pana se va face upgrade-ul necesar !

Regretam sincer acest inconvenient, dar nu e alta cale de limitare a fenomenului, fiindca a devenit deosebit de agresiv in ultima perioada si cu el se confrunta toate forumurile ce fct. pe varianta asta a softului !

Multumim pt intelegere !



#109747 urgent va rog !

Postat de Otilia Alupei on 26 November 2006 - 11:12 PM in Arhiva

Vezi postareamariana_flo, la Nov 26 2006, 10:31 PM, a spus:

eu inregistrez 613 = 401 ptr factura de asigurare leasing. factura e separata de cea de leasing deci pot sa o tratez prin 401.
corect cu 401, in aceste conditii.

dar banuiesc ca vrea sa aibe toata evidenta cu leasing-ul la un loc... si daca, in viitor, i se va factura asig. pe fact de leasing, ca pozitie separata... tot la 404 ajunge. :wink:

fiindca nu cred ca va sparge fact. pe 2 furnizori (401 si 404)... :thumbup:



#203488 Comisia de Suprav. a Asig., ordin nr. 7

Postat de Otilia Alupei on 04 June 2009 - 03:57 PM in Arhiva

Nr. 7
Ordin pentru punerea în aplicare a Normelor privind constatarea, evaluarea și lichidarea daunelor la asigurarea obligatorie a locuințelor împotriva cutremurelor, alunecărilor de teren sau inundațiilor

MO 369, pag. 13-15
http://www.monitorul...actimp/0369.pdf



#287323 litera A

Postat de Otilia Alupei on 07 May 2019 - 02:35 PM in Arhiva

Abrogare : anulare, suprimare a unei legi sau a unei alte dispozitii legale. Ea are ca rezultat scoaterea din vigoare, total sau in parte (abrogare totala sau partiala) a unui act normativ printr-un alt act normativ de aceeasi valoare juridica superioara. Abrogarea poate fi expresa, cand actul nou o pronunta direct, sau tacita (implicita), cand dispozitiile din actul anterior devin incompatibile cu cele din actul nou.

Active fixe corporale : mijloacele fixe, terenurile si investitiile capitale ce se executa in vederea procurarii de noi mijloace fixe.

Active fixe necorporale : sumele cheltuite in legatura cu infiintarea (fondarea) societatii comerciale, precum si cu restructurarea societatii si care nu se concretizeaza in bunuri materiale.

Acciza : impozit indirect care se percepe in unele tari asupra unor obiecte de consum. Sunt taxe speciale de consum datorate bugetului de stat, pentru anumite produse precizate prin reglementari fiscale.


Acont : parte dintr-o suma de bani care se plateste inainte, drept garatie pentru indeplinirea unui contract incheiat, in special cel de vanzare-cumparare. Suma platita anticipat drept garantie pentru livrarea de bunuri, executarea unor lucrari sau prestarea unor servicii.

Acreditiv : document prin care o institutie bancara da altei institutii dispozitia de a plati o suma de bani beneficiarului. Are loc separarea unei sume din contul intreprinderii la banca intr-un cont special la dispozitia unui anumit furnizor din care urmeaza sa se efectueze plati catre acest furnizor pentru materialele aprovizioanate, lucrarile executate sau serviciile prestate. Acreditivul se foloseste atunci cand unitatea platitoare nu si-a achitat la timp obligatiile fata de furnizor si acesta solicita garantarea incasarii drepturilor ce i se cuvin, prin deschiderea acreditivului. Acreditivul poate fi revocabil (permitand modificarea sau revocarea sa de catre importator in orice moment, in limita termenelor de valabilitate, fara acordul si fara avizarea exportatorului) sau irevocabil (neputand fi modificat sau revocat, anulat, constituind astfel o garantie sigura pentru exportator in ceea ce priveste incasarea drepturilor sale).

Act : document emis de o persoana fizica sau juridica, prin care se atesta un fapt, un drept, o obligatie

Actul administrativ fiscal : actul emis de organul fiscal în exercitarea atribuțiilor de administrare a impozitelor, taxelor și contribuțiilor sociale, pentru stabilirea unei situații individuale și în scopul de a produce efecte juridice față de cel căruia îi este adresat;

Actionar : pers. fizica sau juridica ce detine una sau mai multe actiuni

Actiune : hartie de valoare emisa de o societate pe actiuni, prin care se dovedeste dreptul de proprietate al detinatorului asupra unei parti din capitalul social al societatii care a emis-o, pe baza careia detinatorul primeste dividend. Este un inscris, un titlu de valoare, care reprezinta o cota fixa,dinainte stabilita, din capitalul unei societati pe actiuni si care da posesorului ei dreptul de a participa cu vot deliberativ la adunarile generale ale actionarilor societatii, de a partcipa la administrarea si controlul societatii si de a participa la impartirea rezultatelor financiare (profiturilor) ale societatii (sa primeasca dividende) proportional cu valoarea actiunilor ce le poseda.

Activ : se inscriu mijloacele economice sub aspectul componentei materiale si al drepturilor de a dispune de ele.

Activ imobilizat : formeaza primul post care apare in cadrul bilantului contabil,element patrimonial concretizat in bunuri si valori,destinat sa serveasca unitatii ,pentru realizarea activitatii pe o perioada mai mare de un an

Activ circulant :un activ circulant este achizitionat sau produs pentru consum propriu sau in scopul comercializarii, o creanta aferenta ciclurilor de exploatare, de trezorerie sau echivalente de trezorerie a caror utilitate nu este restrictionata ; din aceasta categorie fac parte : - stocurile, inclusiv valoarea serviciilor prestate pt. care nu a fost intocmita fc. - creante - investitii pe termen scurt - casa si conturile la banca. Activele circulante curente sunt formate di numerar si alte active care se estimeaza ca vor fi transformate innumerar, in maxim un an , cum ar fi creantele, stocurle instrumentele financiare tranzactionabile.De regula activele curente nu sunt foarte profitabile, dar tind sa confere lichiditate si siguranta operatiunilor unei societati

Active financiare : plasamentele de capital, pe o perioada mai mare de unan, ale unei societati coemrciale, care participa in acest fel la constituirea capitalului permanent al altei societati comerciale.

Active fixe : sunt toate valorile economice imobilizate, in sensul ca isi pastreaza forma initiala, pe o perioada mai mare de un an.

Active nete : diferenta dintre totalul activelor si totalul datoriilor unei companii

Activitate fara scop patrimonial : activitate nonprofit care contribuie la realizarea unor actiuni sau programe de interes public general, regional sau local (asociatii sau fundatii constituite cf legii)


Activitate dependentă : orice activitate desfășurată de o persoană fizică într-o relație de angajare generatoare de venituri;

Activitate dependentă la funcția de bază : orice activitate desfășurată în baza unui contract individual de muncă sau a unui statut special prevăzut de lege, declarată angajatorului ca funcție de bază de către angajat; în cazul în care activitatea se desfășoară pentru mai mulți angajatori, angajatul este obligat să declare numai angajatorului ales că locul respectiv este locul unde exercită funcția pe care o consideră de bază;
3. activitate independentă - orice activitate desfășurată de către o persoană fizică în scopul obținerii de venituri, care îndeplinește cel puțin 4 dintre următoarele criterii:
3.1. persoana fizică dispune de libertatea de alegere a locului și a modului de desfășurare a activității, precum și a programului de lucru;
3.2. persoana fizică dispune de libertatea de a desfășura activitatea pentru mai mulți clienți;
3.3. riscurile inerente activității sunt asumate de către persoana fizică ce desfășoară activitatea;
3.4. activitatea se realizează prin utilizarea patrimoniului persoanei fizice care o desfășoară;
3.5. activitatea se realizează de persoana fizică prin utilizarea capacității intelectuale și/sau a prestației fizice a acesteia, în funcție de specificul activității;
3.6. persoana fizică face parte dintr-un corp/ordin profesional cu rol de reprezentare, reglementare și supraveghere a profesiei desfășurate, potrivit actelor normative speciale care reglementează organizarea și exercitarea profesiei respective;
3.7. persoana fizică dispune de libertatea de a desfășura activitatea direct, cu personal angajat sau prin colaborare cu terțe persoane în condițiile legii;
Prin derogare de la prevederile art. 7 pct. 3 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, activitatea desfășurată în baza contractului de activitate sportivă este activitate independentă, indiferent de modul de organizare și desfășurare a acesteia, fără obligativitatea îndeplinirii criteriilor prevăzute la art. 7 pct. 3.1 - 3.7 din Legea nr. 227/2015, cu modificările și completările ulterioare, iar veniturile realizate în baza contractului de activitate sportivă sunt venituri din activități independente. Aceste activități nu pot fi reconsiderate ca activități dependente potrivit prevederilor art. 7 pct. 1 raportat la art. 11 din Legea nr. 227/2015, cu modificările și completările ulterioare.

Adaos comercial : diferenta dintre pretul de vanzare a unui bun si cel de achizitie a bunului respectiv, suma cuprinsa intre pretul cu amanuntul si pretul cu ridicata, destinata acoperirii cheltuielilor de circulatie si obtinerii profitului de catre toate societatile comerciale participante la cumpararea si revanzarea marfurilor.

Administrator : persoana fizica sau juridica imputernicita de adunarea generala a unei societati comerciale care, in limita atributiilor si functiilor acordate, exercita vointa societatii.

Administrarea creanțelor fiscale : oricare din activitățile desfășurate de organele fiscale în legătură cu:
a) înregistrarea fiscală a contribuabililor/plătitorilor și a altor subiecte ale raporturilor juridice fiscale;
b) declararea, stabilirea, controlul și colectarea creanțelor fiscale;
c) soluționarea contestațiilor împotriva actelor administrative fiscale;
d) asistența/îndrumarea contribuabililor/plătitorilor, la cerere sau din oficiu;
e) aplicarea sancțiunilor în condițiile legii;

Afaceri : tranzactii comerciale,financiare,industriale de interes personal,a pozitiei sociale sau politice a cuiva

Ajustari pentru depreciere : sunt ajustari de valoare provizorii. Ajustarile de valoare cuprind toate corectiile destinate sa tina seama de reducerile valorilor activelor individuale, stabilite la data bilantului, indiferent daca acea reducere este sau nu definitiva.Ajustarile de valoare mai pot fi si permanente, denumite si amortizari,in functie de caracterul permanent sau provizoriu al deprecierii activelor fixe necorporale

Ambalaje : obiecte sau materiale destinate protejarii marfurilor si altor materiale in timpul transportului, pastrarii in depozite si pentru desfacerea lor catre consumatori.

Amenda : sanctiunea contraventionala cea mai importanta, specifica dreptului adminsitrativ, reprezentand o suma in bani pe cre contravenientul trebuie sa o plateasca cand savarseste o contraventie cu un grad mai mare de pericol; gradul de pericol este cel care determina si cuantumul amenzii.

Amortizare : partea din valoarea mijloacelor fixe inclusa in costul productiei sau in cheltuielile de circulatie pentru recuperarea treptata pe masura uzarii lor, echivalentul valoric al deprecierii ireversibile. E
xpresie valorica a uzurii mijloacelor fixe incluse in costul produselor la fabricarea carora ele au participat in vederea creaarii conditiilor necesare inlocuirii acestora.

Amortizare fiscala : recuperarea din punct de vedere fiscal a cheltuielilor aferente achiziționării, producerii, construirii mijloacelor fixe amortizabile, precum și investițiile efectuate la acestea. Amortizarea fiscală se calculează, de regula, începând cu luna următoare celei în care mijlocul fix amortizabil se pune în funcțiune.

Amortizare liniara (constanta) : presupune repartizarea uniforma a cote-parti egale din valoarea de intrare a imobilizarilor, asupra cheltuielilor de exploatare, pe durata normala de utilizare; se mai numeste si amortizare contabila sau economica. Metoda de amortizare cea mai simpla si cea mai frecventa, care consta in repartizarea egala a valorii actualizate, de-a lungul duratei sale de viata. În cazul metodei de amortizare liniară, amortizarea se stabilește prin aplicarea cotei de amortizare liniară la valoarea fiscală de la data intrării în patrimoniul contribuabilului a mijlocului fix amortizabil.

Amortizare accelerata : presupune realizarea a 50% din valoarea de intrare asupra cheltuielilor de exploatare, in primul an de folosinta; se mai numeste si amortizare fiscala. În cazul metodei de amortizare accelerată, amortizarea se calculează după cum urmează:
a) pentru primul an de utilizare, amortizarea nu poate depăși 50% din valoarea fiscală de la data intrării în patrimoniul contribuabilului a mijlocului fix;
b) pentru următorii ani de utilizare, amortizarea se calculează prin raportarea valorii rămase de amortizare a mijlocului fix la durata normală de utilizare rămasă a acestuia.


Amortizarea degresiva : presupune repartizarea neuniforma a cote-parti din valoarea de intrare a imobilizarilor, asupra cheltuielilor de exploatare, pe durata normala de utilizare; se mai numeste si amortizare fiscala. În cazul metodei de amortizare degresivă, amortizarea se calculează prin multiplicarea cotelor de amortizare liniară cu unul dintre coeficienții următori:
a) 1,5, dacă durata normală de utilizare a mijlocului fix amortizabil este între 2 și 5 ani;
b) 2,0, dacă durata normală de utilizare a mijlocului fix amortizabil este între 6 și 10 ani;
c) 2,5, dacă durata normală de utilizare a mijlocului fix amortizabil este mai mare de 10 ani.


Amortizare financiara : modalitate de recuperare a unui imprumut acordat pe termen lung prin rambursari periodice.

Amortizarea imprumutului prin anuitati : achitare de catre stat a dobanzii, precum si a unei parti din capitalul imprumutat (amortismentul).

Analiza de risc : activitatea efectuată de organul fiscal în scopul identificării riscurilor de neconformare în ceea ce privește îndeplinirea de către contribuabil/plătitor a obligațiilor prevăzute de legislația fiscală, de a le evalua, de a le gestiona, precum și de a le utiliza în scopul efectuării activităților de administrare fiscală;

Antrepriza : lucrare industriala.comerciala ,de constructii (lucrare propriu zisa)efectuata de intreprindere specializata.

Anuitate : suma de bani incluzind rambursarile si dobanda pentru un credit, suma care se plateste periodic (de obicei, anual).

Arhivare : operatiune de ordonare si grupare a documentelor in mod
cronologic si sistematic, in cadrul fiecarui an fiscal la care se refera acestea. Documentele se grupeaza in dosare, numerotate, snuruite si parafate, dosarele se pastreaza in spatii amenajate in acest scop, asigurate impotriva degradarii, distrugerii sau sustragerii, dotate cu mijloace de prevenire a incendiilor. Evidenta documentelor la arhiva (intrate in arhiva, precum si miscarea acestora in decursul timpului) se tine cu ajutorul Registrului de evidenta curenta.

Articol contabil : este format din contul corespondent debitor, contul corespondent creditor, suma si data operatiei.

Articol contabil simplu : este format dintr-un singur cont debitor si un singur cont creditor. Astfel de articole contabile se intocmesc pentru operatiile economice care determina modificarea a doua elemente patrimoniale.

Articol contabil compus : este format din mai multe conturi debitoare si un singur cont creditor sau invers, dintr-un singur cont debitor si mai multe conturi creditoare. Asemenea articole se intocmesc in cazul cand operatiile economice influenteaza, in acelasi timp, mai multe elemente patrimoniale.

Articol contabil de stornare : serveste pentru corectarea sau anularea unor inregistrari anterioare gresite.

Audit : verificare a tuturor proceselor intr-o societate, in acest fel se poate analiza eficienta societatii


Autoritate fiscală centrală : Ministerul Finanțelor Publice, instituție cu rolul de a coordona aplicarea unitară a prevederilor legislației fiscale;

Autoritate fiscală competentă: Ministerul Finanțelor Publice și serviciile de specialitate ale autorităților administrației publice locale, după caz, care au responsabilități fiscale;

Avans de trezorerie : sume platite din casierie angajatilor care efectueaza deplasari in interesul serviciului, pe baza ordinului de deplasare si a dispozitiei de plata din casierie.

Avertisment : sanctiunea contraventionala (cu caracter administrativ) cea mai usoara aplicata unui angajat pentru o abatere disciplinara, prin care se atrage atentia acestuia ca va fi sanctionat mai aspru la o noua abatere.

Aviz de credit : documentul care indica trecerea unui inscris in creditul unui cont

Aviz de insotire a marfii : este un document care insoteste marfa dintr-un loc in alt loc atat in cadrul unitatii de la o subunitate la alta subunitate cat si in relatia client-furnizor. Serveste ca document de descarcare/incarcarea a gestiunii



#142678 copiute

Postat de Otilia Alupei on 08 September 2007 - 01:24 PM in Arhiva

asta-i cea mai tare cerere de la acest capitol, daca nu chiar de pe tot forumul : cerere de copiute pe e-mail :notworthy: Doamne, Doamne ... :laugh:

culmea ar fi sa aiba cineva asa ceva si sa-i trimita ... :pullhair: va rog si eu, daca are cineva, trimiteti-i !! :smile:

sau, si mai bine, postati-le aici !! :biggrin:
sunt tare curioasa cum ar putea arata asa ceva si, mai ales, cine ar fi avut timp de pierdut sa le faca (in loc sa invete atatea alte subiecte) ...



#291474 Precizari suplimentare privind OUG 165/2023

Postat de Otilia Alupei on 04 January 2023 - 04:42 PM in Diverse subiecte

https://static.anaf....001.03.2023.pdf

MINISTERUL FINANTELOR
Agentia Nationala de Administrare Fiscala
Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Craiova
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Mehedinti

Precizari suplimentare:
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 165/2022:

● modifica si completeaza Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/2022 privind unele masuri temporare pentru acordarea de sprijin material categoriilor de persoane aflate in situatii de risc de deprivare materiala si/sau risc de saracie extrema, suportate partial din fonduri externe nerambursabile, precum si unele masuri de distribuire a acestuia, astfel:
- prelungeste pana la data de 31 decembrie 2023 masura temporara, constand in acordarea unui sprijin material, denumit Sprijin pentru Romania, pentru anumite categorii de persoane vulnerabile;
- modifica si completeaza prevederile referitoare la modalitatea prin care Agentia Nationala de Administrare Fiscala determina nivelul venitului lunar realizat, atat din Romania, cat si din strainatate, pentru verificarea incadrarii de catre Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale a nivelului veniturilor beneficiarilor in limita de venituri lunare prevazute de lege, astfel:

· pentru veniturile prevazute la alin. (1) lit. g), h) si j) - n), pentru anul 2022 si semestrul I al anului 2023, la stabilirea venitului lunar realizat se iau in calcul veniturile cumulate la nivelul anului 2021; determinarea venitului lunar realizat se efectueaza prin impartirea la 12 a veniturilor realizate cumulate la nivelul anului 2021, stabilite potrivit regulilor prevazute la lit. a) - c);

· pentru veniturile prevazute la alin. (1) lit. g), h) si j) - n), pentru semestrul II al anului 2023, la stabilirea venitului lunar realizat se iau in calcul veniturile cumulate realizate in anul 2022; determinarea venitului lunar realizat se efectueaza prin impartirea la 12 a veniturilor realizate cumulate la nivelul anului 2022, stabilite potrivit regulilor prevazute la lit. a) – c);

· pentru veniturile din salarii si asimilate salariilor prevazute la alin. (1) lit. i), pentru anul 2022, la stabilirea venitului lunar realizat se ia in calcul totalul veniturilor realizate in anul 2022, aferente perioadei cuprinse intre luna ianuarie 2022 si luna anterioara celei in care se va plati sprijinul material, determinat potrivit regulilor prevazute la lit. a)- c);

In situatia in care declararea veniturilor se face trimestrial potrivit prevederilor Legii nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, vor fi utilizate informatiile referitoare la veniturile aferente perioadei cuprinse intre luna ianuarie 2022 si ultima luna pentru care s-a depus de catre platitorul de venit declaratia prevazuta la art. 147 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare; determinarea venitului lunar realizat se efectueaza prin impartirea totalului veniturilor realizate in anul 2022 la numarul de luni cuprinse in perioada ianuarie 2022 si luna anterioara celei in care se va plati sprijinul material inclusiv, indiferent daca in lunile respective au fost sau · pentru veniturile din salarii si asimilate salariilor prevazute la alin. (1) lit. i), pentru anul 2023, la stabilirea venitului lunar realizat se ia in calcul totalul veniturilor realizate in anul 2023, aferente perioadei cuprinse intre luna ianuarie 2023 si luna anterioara celei in care se va plati sprijinul material, determinat potrivit regulilor prevazute la lit. a)- c); in situatia in care declararea veniturilor se face trimestrial potrivit prevederilor Legii nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, vor fi utilizate informatiile referitoare la veniturile aferente perioadei cuprinse intre luna ianuarie 2023 si ultima luna pentru care s-a depus de catre platitorul de venit declaratia prevazuta la art. 147 din
Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare; determinarea venitului lunar realizat se efectueaza prin impartirea totalului veniturilor realizate in anul 2023 la numarul de luni cuprinse in perioada ianuarie 2023 si luna anterioara celei in care se va plati sprijinul material inclusiv, indiferent daca in lunile respective au fost sau nu realizate venituri din salarii si asimilate salariilor;

· pentru anul 2022, venitul lunar realizat, utilizat la verificarea incadrarii in limita de venituri prevazuta la art. 3 alin. (1), se determina prin cumularea venitului lunar calculat potrivit lit. d), pentru veniturile realizate in anul 2021, cu venitul lunar determinat potrivit lit. e), pentru veniturile realizate in anul 2022;

· pentru anul 2023, venitul lunar realizat, utilizat la verificarea incadrarii in limita de venituri prevazuta la art. 3 alin. (1), se determina prin cumularea venitului lunar calculat potrivit lit. d^1), pentru veniturile realizate in anul 2022, cu venitul lunar determinat potrivit lit. e^1), pentru veniturile realizate in anul 2023.
................................................................................

A.J.F.P. Mehedinti
SERVICIUL ASISTENTA CONTRIBUABILI

Fisiere atasate




#240873 Legea nr. 95 din 2006

Postat de Otilia Alupei on 03 May 2011 - 04:52 PM in Arhiva

:thumbup:

Fisiere atasate




#286345 Depunerea Formularului 207

Postat de Otilia Alupei on 22 January 2019 - 02:57 PM in Materiale ANAF (MFP)

https://static.anaf....sov/DEC_207.pdf

Administrația Județeană a Finanțelor Publice Brașov

Depunerea Formularului 207 „Declarație informativă privind impozitul reținut la sursă/ veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenți”

Fisiere atasate




#240859 incadrarea locurilor de munca in conditii deosebite

Postat de Otilia Alupei on 03 May 2011 - 04:20 PM in Arhiva

:thumbup:

Fisiere atasate




#285975 Obligatii fiscale cu termen 07.12.2018

Postat de Otilia Alupei on 04 December 2018 - 03:01 PM in Arhiva

vineri 7 decembrie

Obligatie fiscala : Depunerea Declarației de mențiuni privind schimbarea perioadei fiscale pentru persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA care utilizează trimestrul calendaristic ca perioadă fiscală și care efectuează o achiziție intracomunitară taxabilă în România - Formularul 092

Contribuabili : Contribuabilii înregistrați în scop de TVA care utilizează ca perioadă fiscală trimestrul și care au efectuat o achiziție intracomunitară taxabilă în România, fiind astfel obligați să își modifice perioada fiscală, devenind plătitori de TVA lunar.

Baza legala :
- Legea 227/2015 art. 322
- OPANAF 1165/2009



#286115 Atentie - termen 21 dec. 2018 (termen devansat)

Postat de Otilia Alupei on 19 December 2018 - 04:39 PM in Arhiva

Cod de procedura fiscala

ART. 155 Prevederi speciale privind scadența și declararea creanțelor fiscale
...
(2) Creanțele fiscale administrate de organul fiscal central pentru care, potrivit Codului fiscal sau altor legi care le reglementează, scadența și/sau termenul de declarare se împlinesc la 25 decembrie, sunt scadente și/sau se declară până la data de 21 decembrie. In situația în care data de 21 decembrie, este zi nelucrătoare, creanțele fiscale sunt scadente și/sau se declară până în ultima zi lucrătoare anterioară datei de 21 decembrie.



#108351 problema

Postat de Otilia Alupei on 19 November 2006 - 11:41 AM in Arhiva

dragilor, va multumesc mult pt. sprijin :thumb_yello: prinde tare bine la cuget si simtire :wink:

in tot raul asta e si o veste mai buna: am reusit sa o conving pe mama sa vina in Bucuresti, la Elias, in loc sa mearga la Iasi - acolo unde optase ea. Elias-ul era var. a 2-a de trimitere ...
va dati seama ca imi va fi mult mai usor sa o ingrijesc... iar pt. ea, a fi tratata intr-un spital de elita, sper sa o ajute mult. in fine, nu zic ca in provincie nu sunt medici f. buni - Doamne fereste, dar combinatia pe Bucuresti ne lipseste de complicatiile colaterale si inerente care s-ar fi ivit daca operatia s-ar fi produs intr-un oras strain noua, ma refer drumul lung, la cazarea mea timp de cel putin o sapt., mancarea de regim pt. mama, alte-alea, stiti voi...

asadar, pt. mine urmeaza o per. f. incarcata, insa - macar seara - sper sa pot veni pe la "noi", aici - pe forum.

va imbratisez cu drag si ne mai "auzim" :angry:



#108200 problema

Postat de Otilia Alupei on 17 November 2006 - 10:48 PM in Arhiva

dragilor,

am o problema personala serioasa : mama mea, 70 de ani in decembrie, a fost diagnosticata - nodul tiroida(micut si inca nu se stie natura nodulului, evident), dar solutia data a fost chirurgicala si va fi pusa in practica la Iasi. voi pleca duminica la ora 15 cu IC spre Bacau, iar luni dimineata spre Iasi, cu mama.
mi-e ingrozitor de teama de problemele ei de sanatate adiacente : cardiace si nu numai !
va fi o per. exclusivista pt. mine, va rog din suflet sa ma intelegeti fiindca voi disparea complet din peisajul conta.ro vreo 10 zile, minim.

va iubesc chiar daca nu v-o spun ! :wink:

pe curand, dragii mei si iertati-mi absenta viitoare! :thumb_yello:

Alex, dragule, pt. asta te sunasem...

later edit : multumesc mult , Alex :angry: ...



#109122 problema

Postat de Otilia Alupei on 23 November 2006 - 08:16 PM in Arhiva

DRAGILOR,

situatia s-a complicat, mamei i s-a descoperit si un diabet destul de serios, se pare... oooffff, Doamne ! operatia de tumora tiroidiana se amana... trebuie sa stea internata la Bacau mai intai, pt. aceasta noua problema, cel putin 2 saptamani.

asta e ! :lostit (13): :lostit (13): :lostit (13):

va multumesc inca o data pt. sprijin, va imbratisez cu drag si inchid topicul asta fiindca chiar nu vreau sa va retin atentia cu problema mea personala, oricum nu mai mult decat am facut-o deja.
sunt sigura fiecare le aveti pe ale voastre, insa sper din suflet sa nu fie situatii de viata si de moarte cum este asta.

va doresc numai bine. :thumbup:



#285699 Actualizare Proceduri privind accesul la măsurile pentru stimularea ocupării...

Postat de Otilia Alupei on 07 November 2018 - 02:31 PM in LEGISLATIE RESURSE UMANE

Actualizare Proceduri privind accesul la măsurile pentru stimularea ocupării forței de muncă, modalitățile de finanțare și instrucțiunile de implementare a acestora

HOTĂRÂRE Nr. 772/2018 din 27 septembrie 2018
pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul forței de muncă


ART. II
Procedurile privind accesul la măsurile pentru stimularea ocupării forței de muncă, modalitățile de finanțare și instrucțiunile de implementare a acestora, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 377/2002, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 310 din 10 mai 2002, cu modificările și completările ulterioare, se modifică după cum urmează:

ART. 70^8 (1) În conformitate cu art. 73^2 din lege, completarea veniturilor șomerilor înregistrați la agențiile pentru ocuparea forței de muncă, de cel puțin 30 de zile, care nu beneficiază de indemnizație de șomaj și care se încadrează în muncă, potrivit legii, constă în acordarea unei prime de activare, în cuantum de 500 lei, neimpozabilă.

ART. 70^8

În conformitate cu art. 73^2 din lege, completarea veniturilor șomerilor înregistrați la agențiile pentru ocuparea forței de muncă, de cel puțin 30 de zile, care nu beneficiază de indemnizație de șomaj și care se încadrează în muncă, potrivit legii, constă în acordarea unei prime de activare, în cuantum de 1.000 lei, neimpozabilă.
______________________________________________________

ART. 70^11
(1) Stabilirea dreptului reprezentând prima de activare, prevăzut la art. 73^2 din lege, se face prin dispoziție emisă de către directorul executiv al agenției pentru ocuparea forței de muncă.
(2) Dreptul reprezentând prima de activare, prevăzut la art. 73^2 din lege, se achită într-o singură tranșă, prin sistemul de plată general utilizat pentru plata drepturilor reprezentând indemnizația de șomaj.
(2) Dreptul reprezentând prima de activare, prevăzut la art. 73^2 alin. (1) din lege, se plătește în două tranșe, conform art. 73^2 alin. (1^1) din lege, precum și conform art. 43^8 alin. (1) din norme.
(3) Plata dreptului reprezentând prima de activare, prevăzut la art. 73^2 din lege, se face titularului sau mandatarului acestuia, stabilit prin procură specială, în luna următoare lunii în care s-a solicitat acordarea acestei prime de activare, odată cu achitarea indemnizațiilor de șomaj cuvenite șomerilor.
(3) Plata dreptului reprezentând prima de activare, prevăzut la art. 73^2 din lege, se face prin sistemul de plată general utilizat pentru plata drepturilor reprezentând indemnizația de șomaj titularului sau mandatarului acestuia, stabilit prin procură specială.

(4) Evidențierea persoanelor care beneficiază de prima de activare, prevăzută la art. 73^2 din lege, și a sumelor încasate de aceste persoane se face în baza de date a agențiilor pentru ocuparea forței de muncă, în mod distinct.
___________________________________________________

ATENTIE : Hg 377/2002 atasata este in forma valabila inainte de modificarile de mai sus !!

Fisiere atasate




#122066 Contract comodat

Postat de Otilia Alupei on 21 February 2007 - 01:11 PM in Arhiva

comodat = inchiriere fara nici o plata, ce chelt. vrei sa decontezi proprietarului ??

mai bine da o cautare, s-a discutat destul de subiect, ai sa intelegi ce inseamna si cum fct. un contract de comodat !!

topic inchis .



#253547 legislatie

Postat de Otilia Alupei on 25 March 2013 - 03:23 PM in Arhiva

sunt aceleasi, doar ca unele au fost actualizate - asa se intampla din cand in cand !
cele mai multe schimbari au intervenit la CF + norme
http://static.anaf.r..._norme_2013.htm

si la declaratii - vezi capitolul de noutati legislative !



#291307 Precizari suplimentare privind OMF nr.3244/2022

Postat de Otilia Alupei on 08 October 2022 - 03:16 PM in Legislatie comentata, spete diverse (ANAF, MMPS, AJOFM, CNPP, ANPIS, etc ...)

https://static.anaf....007.10.2022.pdf

MINISTERUL FINANTELOR
Agentia Nationala de Administrare Fiscala
DGRFP Craiova
AJFP Mehedinti

Precizari suplimentare privind Ordinul ministrului finantelor nr.3244/2022

● aproba Normele metodologice pentru aplicarea de catre Fondul de Garantare a Creditului Rural IFN - S.A. a procedurilor privind monitorizarea si stoparea/recuperarea ajutorului de stat
● reglementeaza ca Deciziile de recuperare a ajutorului de stat se transmit spre recuperare organului fiscal central, impreuna cu dovada comunicarii acestora catre beneficiari, potrivit dispozitiilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.
● Deciziile de recuperare se transmit de catre FGCR, in copie, spre informare, Ministerului Finantelor si Consiliului Concurentei, in termen de maximum 5 zile lucratoare de la data emiterii.
● prevede ca de la data emiterii deciziei de recuperare si pana la data recuperarii efective a ajutorului de stat, cuantumul dobanzii va fi calculat si comunicat de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin organele sale subordonate, in calitate de institutie responsabila cu recuperarea ajutorului de stat;
● reglementeaza ca Directia generala de monitorizare, venituri si sinteza din cadrul Agentia Nationala de Administrare Fiscala, transmite lunar catre Ministerul Finantelor situatia referitoare la sumele recuperate din ajutoarele de stat.

A.J.F.P. Mehedinti

SERVICIUL ASISTENTA CONTRIBUABILI

Fisiere atasate




#286579 Obligatii fiscale cu termen 28.02.2019

Postat de Otilia Alupei on 12 February 2019 - 03:15 PM in Arhiva

https://static.anaf....iscale_2019.htm

Obligatii fiscale cu termen 28.02.2019

Fisiere atasate




#285383 Lista intalnirilor cu contribuabilii - ANAF, in luna octombrie 2018

Postat de Otilia Alupei on 12 October 2018 - 12:57 PM in Arhiva

https://static.anaf....R/intalniri.htm

ÎNTÂLNIRILE ORGANIZATE DE ANAF ÎN VEDEREA ÎNDRUMĂRII
CONTRIBUABILILOR CU PRIVIRE LA OBLIGAȚIILE FISCALE
Octombrie 2018



Înscrierea participanților la aceste întâlniri se va realiza în limita locurilor disponibile prin intermediul Formularului unic de contact de pe site-ul ANAF

Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Ploiești
Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Timișoara
Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Cluj–Napoca
Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Iași
Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Brașov
Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Craiova
Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Galați
Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice București



#282019 Depunerea Declarației 600 - sesiune de asistență și îndrumare...

Postat de Otilia Alupei on 24 January 2018 - 12:06 PM in Materiale ANAF (MFP)

https://static.anaf...._17_01_2018.pdf

Depunerea Declarației 600 - sesiune de asistență și îndrumare online - 17 ianuarie 2018

Fisiere atasate





Cometa SQL