Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
NicolT's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


NicolT's Content

There have been 20 items by NicolT (Search limited from 21-November 07)


Sort by                Order  

#269001 Marfa primita cu aviz de la furnizorul furnizorului

Postat de NicolT on 16 June 2015 - 02:06 PM in CONTABILITATE STOCURI

Multumesc pentru confirmare! Credeam ca am eu o problema si nu mai judec limpede. :)



#268961 Transfer de marfa

Postat de NicolT on 13 June 2015 - 06:01 PM in ALTE PROBLEME CONTABILE

Din punctul meu de vedere trebuie sa intocmiti un aviz de insotire al marfii, intre cele doua gestiuni: cea predatoare si cea primitoare.

Am observat ca initial ati transferat marfa la sediu. Daca sediul este autorizat ca depozit circuitul normal este : un aviz de insotire intre gestiunea inchisa si sediu ( cu NIR la sediu) + un aviz de insotire intre sediu si magazinul pe care il deschideti acum (cu NIR la magazin).



#268959 Marfa primita cu aviz de la furnizorul furnizorului

Postat de NicolT on 13 June 2015 - 05:52 PM in CONTABILITATE STOCURI

Buna seara,

Ma confrunt cu situatia in care achizitionez marfa de la un furnizor (Y) care nu vrea sa-mi elibereze aviz de insotire a marfii, pe motiv ca marfa este livrata direct de la furnizorul sau (X) la mine.

Furnizorul furnizorului meu emite aviz de insotire a marfii de la X catre Y si mentioneaza pe aviz ca si loc de descarcare societatea mea.
Ulterior furnizorul meu intocmeste o factura centralizatoare pentru societatea mea cu toata marfa livrata de catre furnizorii lui la mine in depozit.

Este corect sa inregistrez intrarea in gestiune pe baza acelor avize, care nu au trecut la beneficiar societatea mea? In contractul de vanzare cumparare nu este specificat nimic in acest sens.

Multumesc.



#250370 lichidare/dizolvare/radiere SRL

Postat de NicolT on 27 September 2012 - 08:11 PM in Aspecte juridice privind societatile comerciale

Va rog, ajutati-ma cu opinii si baza legala in cazul lichidarii unei societati referitoare la urmatoarele aspecte:
- rezerva legala este impozabila?
- sumele existente in conturile 455 si 457 se considera venituri impozabile?
Multumesc anticipat.



#249515 plata arenda in natura 2012

Postat de NicolT on 16 July 2012 - 05:23 PM in Arhiva

Multumesc,cristi24.

Raspunsul solicitat de mine este foarte clar explicat si bine documentat dpdv fiscal in link-ul postat de tine .



#249491 plata arenda in natura 2012

Postat de NicolT on 14 July 2012 - 11:11 AM in Arhiva

Poate nu am postat corect, dar nu am stiut unde sa postez in alta parte.
Doream sa abordez un subiect de actualitate pentru cei care tin contabilitatea societatilor agricole: facturarea arendei platite in natura pentru cei care nu au optat pentru impunere in sistem real.

Pana anul trecut facturam cantitatea de grau aferenta platii arendei in natura la pret de cost + TVA.

Anul acesta trebuie sa le retinem impozit la sursa .
Eu ma gandeam ca voi factura cantitatea aferenta venitului net la pret de cost +TVA, adica:

- presupunand ca platesc in natura 700 kg grau pt 1 ha si pretul mediu stabilit de Consiliul Judetean este de 0.4 lei/kg;
- calculez impozitul [700* 0.4 - (700*0.4)*25%]*16% = [280-70]*16%= 33.6 lei ;
- transform valoarea impozitului in kg grau, presupunand ca pretul de cost este de 0.5 lei/kg, adica 33.6 lei/ 0.5 = 67.2 kg grau;
- ramane sa ii dau omului pt 1 ha : 700 kg - 67.2 kg = 632.80 kg grau, pt care fac si factura 632.80 kg * pret de cost + TVA;
- ar fi mai corect sa fac factura pe 700 kg si sa adaug o pozitie de retinere impozit , respectiv - 67.20 kg?

Voi ce parere aveti, cum ar trebui sa procedez (procedam)?



#249490 facturez cu sau fara tva?

Postat de NicolT on 14 July 2012 - 10:47 AM in Arhiva

In primul rand cred ca ar trebui sa stabilesti momentul exigibilitatii taxei.
Eu din extrasul din codul fiscal, pe care l-am postat mai jos, am inteles urmatoarele:
  • in cazul operatiunilor prevazute la art .160 regimul taxei este cel de la data la care intervine exigibilitatea taxei;
  • exigibilitatea intervine la data la care are loc faptul generator;
  • faptul generator intervine la data livrarii bunurilor.
In situatia expusa de tine data livrarii bunurilor este iunie, societatea cumparatoare nu este platitoare de TVA, deci cf. art. 160 , alin 1 nu este indeplinita conditia obligatorie pentru taxare inversa. In consecinta vei factura cu TVA.

Am postat si articolul despre facturare, deoarece chiar daca ti se permite sa intocmesti factura cel tarziu pana in a 15-a zi a lunii urmatoare faptului generator, exigibilitatea taxei intervine tot in luna iunie, adica data facturii ar trebui sa fie tot in iunie.

Sper ca te-a ajutat raspunsul meu, daca nu, nu il lua in considerare, considera-l o opinie personala.


Extras cod fiscal:

ART. 134 Faptul generator și exigibilitatea - definiții
(1) Faptul generator reprezintă faptul prin care sunt realizate condițiile legale necesare pentru exigibilitatea taxei.
(2) Exigibilitatea taxei reprezintă data la care autoritatea fiscală devine îndreptățită, în baza legii, să solicite plata de către persoanele obligate la plata taxei, chiar dacă plata acestei taxe poate fi amânată.
(3) Exigibilitatea plății taxei reprezintă data la care o persoană are obligația de a plăti taxa la bugetul statului, conform prevederilor art. 157 alin. (1). Această dată determină și momentul de la care se datorează majorări de întârziere pentru neplata taxei.
.....................................................
(6) Prin excepție de la prevederile alin. (4) și (5), în cazul modificărilor de cote se aplică prevederile art. 140 alin. (3) și (4), iar pentru operațiunile prevăzute la art. 160 regimul aplicabil este cel de la data la care intervine exigibilitatea taxei.

ART. 134^1 Faptul generator pentru livrări de bunuri și prestări de servicii
(1) Faptul generator intervine la data livrării bunurilor sau la data prestării serviciilor, cu excepțiile prevăzute în prezentul capitol.

ART. 134^2 Exigibilitatea pentru livrări de bunuri și prestări de servicii
(1) Exigibilitatea taxei intervine la data la care are loc faptul generator.
(2) Prin derogare de la prevederile alin. (1), exigibilitatea taxei intervine:
a) la data emiterii unei facturi, înainte de data la care intervine faptul generator;
b) la data la care se încasează avansul, pentru plățile în avans efectuate înainte de data la care intervine faptul generator. Avansurile reprezintă plata parțială sau integrală a contravalorii bunurilor și serviciilor, efectuată înainte de data livrării ori prestării acestora;

ART. 155 Facturarea
(1) Persoana impozabilă care efectuează o livrare de bunuri sau o prestare de servicii, alta decât o livrare/prestare fără drept de deducere a taxei, conform art. 141 alin. (1) și (2), trebuie să emită o factură către fiecare beneficiar, cel târziu până în cea de-a 15-a zi a lunii următoare celei în care ia naștere faptul generator al taxei, cu excepția cazului în care factura a fost deja emisă. De asemenea, persoana impozabilă trebuie să emită o factură către fiecare beneficiar pentru suma avansurilor încasate în legătură cu o livrare de bunuri sau o prestare de servicii, cel târziu până în cea de-a 15-a zi a lunii următoare celei în care a încasat avansurile, cu excepția cazului în care factura a fost deja emisă.”



#198149 monetare

Postat de NicolT on 31 March 2009 - 06:17 PM in ALTE DOCUMENTE

In primul rand, monetarul este un document pe baza caruia se predau banii la caseria centrala , in cazul in care exista mai multe case de marcat sau puncte de lucru sau , pur si simplu un document justificativ pentru numerarul incasat.
Raportul Z reprezinta centralizatorul vanzarilor efectuate intr-un magazin care efectueaza livrări de bunuri cu amănuntul, precum și prestări de servicii direct către populație. In acest caz , indiferent daca vinzi persoanelor fizice sau juridice, vei da bon fiscal tuturor si, in cazul in care ti se solicita, intocmesti si factura.
Deci, nu poti emite bon fiscal catre pers fizice si chitanta catre persoane juridice ( baza legislativa este OUG 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale).
In situatia vanzarilor prin casa de marcat, exista posibilitatea incasarii numerar, prin card sau cu bonuri de masa. In consecinta, chiar daca nu e obligatoriu monetarul, te poate ajuta ca si document justificativ pentru numerarul predat la casierie.
Spor!



#194351 CCM la nivelul ramurii energie electrica, gaze, petrol

Postat de NicolT on 16 February 2009 - 09:43 PM in CONTRACTE COLECTIVE DE MUNCA

Stie cineva care era salariul de baza brut la nivelul ramurii energie electrică, termică, petrol și gaze in anii 2006 si 2007, prevazut in Contractul colectiv de muncă ? Eu am reusit sa-l gasesc doar pe cel cu nr.288/15.02.2006, publicat in MO partea V, nr.9 din 26.03.2007, care intra in vigoare cu data de 26.03.2007 si totusi prevede ca salariul minim la nivel de ramura este 480 in 2006.
Poate este cineva bine informat in privinta acestui aspect si ma poate ajuta, va rog?!? :frusty:



#148109 Model scadentar contracte

Postat de NicolT on 17 October 2007 - 12:59 PM in MODELE, FISIERE UTILE

Poate mai vine cineva cu un alt model.

Fisiere atasate




#143038 casa de marcat volanta

Postat de NicolT on 10 September 2007 - 10:17 AM in Arhiva

Multumesc pentru sugestie. Chiar am facut adresa, si ....bineinteles, raspunsul Directiei a fost ca vindem catre populatie, nu ne incadram in nici o exceptie, asa ca exista obligativitatea casei de marcat. Deci.... fiecare clovn va avea casa de marcat "la purtator" :notworthy: E de plans pentru patronul societatii respective.



#142213 OU 47/2007 - CASA DE MARCAT

Postat de NicolT on 05 September 2007 - 02:54 PM in Arhiva

Vezi postarealenuta.pop, la Sep 3 2007, 06:00 AM, a spus:

Poate cineva sa posteze aceasta ordonanta actualizata.
Va multumesc.

Sper sa fi reusit sa atasez ordonanta. Este actualizata la data de 03.09.07.

Fisiere atasate




#139788 declaratie pt persoane aflate in intretinerea angajatului

Postat de NicolT on 14 August 2007 - 06:19 PM in MODELE FISIERE RESURSE UMANE

    DECLARAȚIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE
a persoanelor aflate în întreținerea contribuabilului


    Subsemnatul/Subsemnata ..........................., domiciliat/domiciliată în localitatea ......................, str. ........... nr. ..., bl. ..., sc. ..., ap. ...., sectorul ....., județul .........., codul numeric personal .........., declar pe propria răspundere că datele menționate mai jos sunt reale, cunoscând că falsul în declarații se pedepsește conform legii penale.
   I. Persoana care contribuie la întreținerea mea și pentru care sunt de acord să beneficieze de coeficientul de deducere personală suplimentară pentru întreținerea mea, conform prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 73/1999 privind impozitul pe venit:
    Numele și prenumele .....................................
    Codul numeric personal ..................................
    Gradul de rudenie .......................................
   II. La data declarației realizez un venit în sumă de ............. lei/lună, reprezentând .............. .
    Mă oblig să anunț de îndată persoana prevăzută la pct. I, în cazul în care vor interveni schimbări în situația venitului realizat.
   
Data .................... Semnătura ...................



    DECLARAȚIA CONTRIBUABILULUI
    Subsemnatul/Subsemnata ..................., salariat/salariată la .........., având în vedere prevederile art. 12 din Ordonanța Guvernului nr. 73/1999 privind impozitul pe venit, în vederea stabilirii deducerilor personale suplimentare pentru persoanele aflate în întreținerea mea, prin prezenta declar pe propria răspundere că datele menționate mai jos sunt reale și corespund situației actuale, cunoscând că falsul în declarații se pedepsește conform legii penale.
    Mă oblig să anunț angajatorul în termenul legal în cazul în care vor interveni schimbări în situația comunicată și să prezint actele justificative.
   I. Datele personale ale angajatului:
    Numele și prenumele .....................................
    Codul numeric personal ..................................
    Domiciliul: localitatea ................, str. .............. nr. .........., bl. ....., sc. ......, ap. ....., sectorul ..........., județul ................
   II. Date pentru copiii (minori) aflați în întreținerea subsemnatului/subsemnatei conform înțelegerii cu soția/soțul*)
   
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Numele și prenumele Codul numeric Handicapul
crt. copilului personal A G
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

   *) Se va anexa adeverința de la angajatorul celuilalt soț sau declarația pe propria răspundere a acestuia că nu beneficiază de deducere suplimentară pentru acel copil.

   III. Date pentru persoanele aflate în întreținere (soțul/soția, copiii, alții etc.):
   1. Numele și prenumele ............., codul numeric personal ..............., venitul persoanei aflate în întreținere ............. lei/lună, invalid gradul I sau II ori cu handicap grav sau accentuat ................, data de la care este în întreținere ................. .
   2. Numele și prenumele ............., codul numeric personal ..............., venitul persoanei aflate în întreținere ............. lei/lună, invalid gradul I sau II ori cu handicap grav sau accentuat ................, data de la care este în întreținere .................. .
   3. Numele și prenumele ............., codul numeric personal ..............., venitul persoanei aflate în întreținere ............. lei/lună, invalid gradul I sau II ori cu handicap grav sau accentuat ................, data de la care este în întreținere ..................... .
   4. Numele și prenumele ............., codul numeric personal ..............., venitul persoanei aflate în întreținere ............. lei/lună, invalid gradul I sau II ori cu handicap grav sau accentuat ................, data de la care este în întreținere ..................... .
   5. Numele și prenumele ............., codul numeric personal ..............., venitul persoanei aflate în întreținere ............. lei/lună, invalid gradul I sau II ori cu handicap grav sau accentuat ................, data de la care este în întreținere ..................... .
   
Data ................ Semnătura ................



#139707 DECLARATII SANATATE CASA OPSNAJ

Postat de NicolT on 13 August 2007 - 05:35 PM in Arhiva

Am aceeasi situatie.
De la OPSNAJ mi s-a zis sa trimit toate declaratiile din urma, incepand cu data semnarii contractului, intrucat angajatula re contract cu ei. Declaratiile le trimitem online si apoi un formular cu posta ,cu confirmare de primire.
La Casa de Sanatate unde ati trimis declaratiile cu acel angajat, pana acum, faceti declaratia pe luna in curs si treceti la data incetarii contractului de munca, data de la care s-a semnat contractul cu OPSNAJ.
In felul acesta Casa de Sanatate il va scoate din evidenta incepand cu acea data. Ar fi bine sa faceti aceste modificari cat mai repede, avand in vedere ca termenul pentru inregistrarea contractelor cu Casele de Sanatate este 23.08.2007. Vezi ordin 345/2006.
Ordin nr.345/2006
din 08/08/2006
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 720 din 23/08/2006

privind aprobarea modelului contractului de asigurări sociale de sănătate


   Având în vedere Referatul de aprobare nr. D.G. 2.958 din 8 august 2006 al directorului general al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate și Hotărârea Consiliului de administrație al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 11/2006,
    în temeiul dispozițiilor art. 211 alin. (1) și ale art. 281 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății,

    președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate emite următorul ordin:

   Art. 1. - Se aprobă modelul contractului de asigurări sociale de sănătate, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
   Art. 2. - (1) Casele de asigurări de sănătate încheie cu asigurații aflați în evidența acestora, direct sau prin angajator, în termen de 12 luni de la data intrării în vigoare a prezentului ordin, contracte de asigurări sociale de sănătate. Contractele de asigurări sociale de sănătate vor fi încheiate și cu alți asigurați, pe măsura luării acestora în evidență de casele de asigurări de sănătate.
   (2) Contractul de asigurări sociale de sănătate se transferă de la un angajator la altul, ca urmare a modificării raporturilor de muncă sau de serviciu în condițiile legii.
   Art. 3. - Casele de asigurări de sănătate vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
   Art. 4. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate,

Cristian Vlădescu

    București, 8 august 2006.
    Nr. 345.



#139702 casa de marcat volanta

Postat de NicolT on 13 August 2007 - 05:18 PM in Arhiva

O societate, prin intermediul unor clovni (angajati ai societatii, de altfel) vinde baloane in diverse locatii (ex. mall-uri).
Din ce m-am documentat eu, fiecare clovn, ar trebui sa poarte in buzunar o casa de marcat volanta (pe care sa o si utilizeze, eventual). Dar... nu am vazut nici un clovn pana cum sa elibereze bon fiscal...
Ce parere aveti exista posibilitatea de a scapa de obligatia achizitionarii caselor de marcat pt fiecare clovn? Daca da, va rog si o baza legala , ca eu mi-am spart creierii. :lostit (13):
Multumesc.



#139142 SRL, unic asociat, administrator

Postat de NicolT on 07 August 2007 - 07:08 PM in Arhiva

Pentru a completa cele spuse de d-na Mariana Serban:

Lege nr. 31/1990(r2) - privind societatile comerciale
Art. 1961. (3) Asociatul unic poate avea calitatea de salariat al societatii cu raspundere limitata al carui asociat unic este, cu exceptia cazului în care are calitatea de administrator unic sau de membru al consiliului de administratie.

Legea Contabilitatii nr. 82/1991 a fost modificata prin Legea nr. 259/2007, publicata vineri in Monitorul Oficial nr. 506/27.07.2007.
Conducerea contabilitatii

- Contabilitatea poate fi condusa intern, prin departamente distincte, cu personal licentiat (studii superioare), sau pe baza de contracte de prestari servicii in domeniul contabilitatii, incheiate cu persoane fizice sau juridice, autorizate conform legii (membre CECCAR).
Prin urmare nu mai este posibil in niciun caz ca administratorul sa semneze singur, ci o societate este obligata sa aiba contabilitate, fie interna (cu departament de contabilitate), fie externa (printr-un contract de prestari servicii contabile).

- Raspunderea pentru activitatea contabila revine directorului economic, contabilului sef, sau altei persoane imputernicite, impreuna cu personalul din subordine.
In cazul prestarilor de servicii, responsabilitatea revine persoanelor in cauza, conform legii si prevederilor contractuale. Noutatea consta in faptul ca o data cu aparitia acestei modificari, administratorul unei societati, nu mai are posibilitatea sa raspunda pentru tinerea contabilitatii, asa cum se preciza in varianta anterioara a legii 82/1991, la art. 10 alin (4).

In concluzie, daca asociatul unic nu este si administrator , poate fi angajat in firma lui , semneaza actele la "intocmit", iar in dreptul administratorului semneaza administratorul. Altfel, nu ii permite legea societatilor comerciale.



#139134 Pot vinde?

Postat de NicolT on 07 August 2007 - 06:39 PM in Arhiva

Din cate stiu, nu este necesara o expertiza pentru a stabili o valaore mai mare decat valoarea neamortizata. Sunt activele firmei pe care le vinzi. In principiu fiscul se ia de tine daca le vinzi mult sub pretul de piata. Deci , atat timp cat le vinzi peste valoarea neamortizata , e ok.
Citat din Codul fiscal, cap III , art.7 , alin (1):" 26. preț de piață - suma care ar fi plătită de un client independent unui furnizor independent în același moment și în același loc, pentru același bun sau serviciu ori pentru unul similar, în condiții de concurență loială; "



#138555 Dictionarul conta.ro

Postat de NicolT on 31 July 2007 - 01:26 PM in Arhiva

daca mai este nevoie si... sunt in stare , ma ofer si eu.



#99303 Feriti-va

Postat de NicolT on 01 September 2006 - 12:51 PM in Arhiva

Foarte bun subiectul. Poate vom fi mai atenti dupa ce citim ce patesc unii dintre noi.

Am luat amenda de la GF 5.000 ron, pentru ca am platit cu numerar facturi de avans marfa (fiecare pana in 5.000 ron ca val) si la livrarea marfii furnizorul a stornat toate aceste facturi (cum era si normal) si a facut o factura finala cu valoarea totala mai mare de 5.000 ron. Ca atare s-a considerat ca sunt plati fractionate in numerar a acestei facturi de marfa cu valoare mai mare de 5.000 ron .
Ar fi trebuit sa refuz factura finala si sa faca furnizorul mai multe facturi cu valori mai mici de 5.000, daca tot a platit patronul avansuri in numerar cate a vrut el. Dar asta-i viata, gresesti -platesti; chiar daca e vorba de neatentie si nu despre nestiinta. :(

Baza legala :Ordonanta 15/1996 privind intarirea disciplinei financiar-valutare -actualizata , art.5 ,alin 1,lit.c



#75432 Cine sunteti? Ce varsta aveti! Obligatoriu pentru toti!

Postat de NicolT on 22 March 2006 - 01:58 PM in Arhiva

31 F




Cometa SQL