Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
BIBI's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


BIBI's Content

There have been 1000 items by BIBI (Search limited from 15-November 07)



Sort by                Order  

#289732 angajat pensionar

Postat de BIBI on 07 February 2021 - 08:08 PM in PENSIONARE

D-na a fost pensionata doar partial. La implinirea varstei standard i s-a calculat pensia prin recalculare. S-au luat in considerare pensia de boala si veniturile obtinute pentru cele 4 ore cat a avut drept de munca. Parea mea este sa scrieti la ITM, sa aveti in raspuns scris. eu as inclina spre incetarea contractului actual si incheierea unuia nou, cu un pensionar la limita de varsta.



#266253 incheiere contracte pana la aprobare buget

Postat de BIBI on 21 January 2015 - 09:13 AM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Se fac acte aditionale. Pana la aprobarea bugetului si depunerea la trezorerie se fac plati de 1/12 din bugetul anului precedent. Doar ca in 2015 bugetul ar trebui sa fie la ordonatorii de credite pana la sf lunii ianuarie ca s-a publicat in MO, in 29-30 dec 2014.



#266147 Consilier juridic cu viza CFP?

Postat de BIBI on 14 January 2015 - 10:45 PM in Arhiva

Da, se poate. Persoana care acorda viza CFPP trebuie sa aiba studii superioare economice sau juridice si o vechime de 3 ani intr-o institutie publica. Numarul persoanelor care acorda viza este la latitudinea ordonatorului de credite. Trebuie facuta o decizie cu limitele fiecarei persoane de a acorda viza, tinandu-se seama ca persoana care acorda viza nu trebuie sa fie implicata in opratiunea supusa vizei. Un jurist nu va putea viza CFPP un contract, dar va putea viza un ALOP, o dispozitie, un ordin de deplasare, un decont., s.a.m.d. Persoanele care acorda viza, deleaga pe perioada concediului o alta persoana care acorda viza sa-i preia atributiile.



#266145 Chitanta neinregistrata, arhiva incompleta

Postat de BIBI on 14 January 2015 - 10:32 PM in Legislatie specifica AP

O inregistrezi acum cu o explicatie(nota) atasata pentru a justifica modificarea soldului. Nota este menita sa arate ca nu a fost intentie, pentru ca un eventual control poate interpreta neinregistrarea cronologica ca o "suveica".
Intrebarea ar fi cum a verificat cenzorul actele. Cenzorul poate face soldul casei oricand, dar trebuie sa verifice registrul de casa cand verifica listele. Verifica chiar toate situatiile care stau la baza intocmirii listelor. Cea mai buna verificare este situatia elemntelor de Active si Pasive, ce se poate intocmi oricand. Teoretic trebuie sa aveti fise pentru clienti si furnizori. Chair daca este conta in partida simpla trebuie facuta o evidenta detaliata. Dispozitia de incasare este documentul emis de contabilitate care da dispozitie casierului sa incaseze ceva, dar nu te opreste nimeni sa inregistrezi chitanta in registru, ea fiind documentul justificatij pentru eliberarea banilor din casierie. Vezi ordinul 3512.
Legat de arhiva asociatiei, doar registrele se pastreaza, cele obligatorii care sunt valabile (obligatorii) din 1991 odata cu intrarea in vigoare a legii contabilitatii, iar contabilitatea in partida simpla s-a reglementat prin ordinul 1040,asociatii hg 85 si hg 400, iar ultima modificare serioasa este facuta in 2007 prin OMFP 1969, Anexa 2.
La preluarea gestiunii unei asociaitii se face un A-P conform registrelor de fonduri, casa, extrase de cont, confirmari de la furnizori, ultima lista de plata, situatia restantelor,ultima lista de plata, situatia altor fonduri legal constituite si un proces verbal de predare primire.
Si mare atentie asociatiile de proprietari nu se conduc doar dupa legea 230 si hg 1588, ca tot am auzit placa asta.. Trebuie respectat tot cadrul legislativ( cod fiscal, lg 53/2003 Codul muncii, prevederile legate de contracte civile dependende sau independente(nu mai exista conventii), legislatia legata de pastrarea linistii si ordinii publice, arhivarea si pastrarea documentelor. s.a.m.d.
Eu zic ca pentru chitanta aia care pare a fi originala, trebuie verificat daca este inscrisa in registru. Daca nu este si nu exista nici cotoarele unde poate fi verificata, iar soldul fondului din registru(fara acesta chitanta) este cel corect, din situiatia elementelor de Activ si Pasiv, cel care revendica trebuie sa se rezolve cu fostul administrator, eventual cu comitetul. Probleme inerente la schimbarea administratorului, mai ales cand fostul nu vrea sa predea actele, de zici ca sunt proprietatea lui, iar el nu ar fi un simplu angajat al asociaitiei.
Raspunderea pentru arhiva revine presedintelui cu intreg comitetul , care raspund in solidar.
Pentru persoanele juridice si fizice unde nu exista documete de confirmare a datoriilor, acestea se prescriu dupa o perioada de 3 ani(prescriptia extintiva) conform Codului Civil care are cuprins si prevederile decretului din 1958. Prescriptia fiscala este de 5 ani,



#266135 Inchiderea contului 770

Postat de BIBI on 14 January 2015 - 01:11 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

770 a fost inchis de trezorerie, ca si 560. Conform omfp 1780, se deschid conturi internediare prin care se incvhis conturile de incasari si plati.
Asteptam cu interes normele sa vedem ce SI CUM. 2021 a tot fot modificat.



#266131 structura cont venituri

Postat de BIBI on 14 January 2015 - 01:06 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Aici gasesti clasificatiile bugetare
http://www.mfinante....?pagina=domenii



#265253 control financiar preventiv (CFP)

Postat de BIBI on 11 November 2014 - 01:46 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Atunci dispozitia primarului se supune vizei cfp fiind asimilata deciziei de modificare a salariului.



#265157 control financiar preventiv (CFP)

Postat de BIBI on 05 November 2014 - 03:09 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Dispozitiile de primar au ca rezultat decizia de schimabare a salariului si un act aditional la CIM.Decizia si actul aditional sunt supuse vizei CFPP.



#265099 control financiar preventiv (CFP)

Postat de BIBI on 31 October 2014 - 11:36 AM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Pe statele de salarii se pune viza. Salariile se platesc in baza unui contract prin stat. Dispozitiile de plata se intocmesc pentru alte plati cu numerar.
In toate institutiile publice se fac referate dar nu se supn vizei CFP, referatul este baza pentru ALOP.
Doar daca nu aveti o reglementare interna si este prinsa in procedurile SCIM.



#265091 control financiar preventiv (CFP)

Postat de BIBI on 30 October 2014 - 02:13 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

OMFP 923/2014 care reglementeaza controlul financiar preventiv nu prevede referatul ca document ce afecteaza parimoniul si supus vizei.
In anexele la ordin sunt detaliate toate documetele(A; B; C; D; E) ce intra in registrul de CFP.
S-au modificat si listele de verificare.



#265073 program saga

Postat de BIBI on 30 October 2014 - 10:25 AM in Arhiva

La contractele civile ce au venitul brut sub valoarea slariului minim se resine CASS la nivelul salariului minim. Acum minimul la CASS este 49 lei.



#265051 angajamente legale

Postat de BIBI on 29 October 2014 - 12:53 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Contractele de servicii se incheie pe durata exercitiului bugetar cu clauza de prelungire prin act aditional o luna, doua, maixm un trimestru, pana la aprobarea bugetului. Chiar si la utilitati.



#264951 angajamente legale

Postat de BIBI on 24 October 2014 - 10:48 AM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Vezi noile modificari ale contabilitatii de angajamente. OMFP 2021/2013 care a modificat toata contabilitatea bugetara. Trebuie sa lucrezi cu 8071 credite de angajament. si 8060 credite bugetare.
Un contract multi anual(3 ani) de 2000 lei:
in 2014 2014 2015 2016 TOTAL
CA 2000 2000
CB 500 estimari


in 2015 avem: 2014 realizat 2015 2016 estim TOTAL

CA 500 1500 AL 2000
CB 500 700 800 2000

in 2016 avem: 2014 realiz 2015 realiz 2016 TOTAL
CA 500 700 800 AL 2000
CB 500 700 800 2000



#264693 Deductibilitate cheltuieli

Postat de BIBI on 10 October 2014 - 11:44 AM in Arhiva

Nu sunt in scopul realizarii activitatii societatii. Sunt cheltuieli nedeductibile sau in cel mai fericit caz, dividende si datorezi 165 impozit.



#264691 Contabil sef

Postat de BIBI on 10 October 2014 - 11:30 AM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Conform art.10 lg 82/1991 conducatorul compartimentului contabilitate trebuie sa aiba studii superioare economice.
Legea contabilitatii se aplica unitar pe tot teritoiul Romaniei. Reglementarile contabile pentru contabilitatea publica sunt ceva mai stufoase decat la cea comerciala, in sensul prevederilor specifice, dar legislatia fiscala si alte prevederi leislative sunt acelasi pentru tot ce inseamna contabilitate.



#264689 cabinet medical individual nou infiintat

Postat de BIBI on 10 October 2014 - 10:58 AM in Contabilitate PFA

Cheltuielile de amenajare a sediuli sunt deductibile.
Pentru mai multe lamuriri consultati omfp 1040/2004, reglementari contabile pentru contabilitatea in partida simpla..



#264687 recalculare salarii cf legii 124/ 2014

Postat de BIBI on 10 October 2014 - 10:49 AM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Sporul de vechime se aplica la salariul de incadrare dupa ce s-a modifica legea cadru de salarizare a bugetarilor. Trebuie vazut cum s-a calculat la modificarea legii de salarizare si refaci calculul in sens invers.De la aplicarea incorecta(asa cum s-a inteles in fiecare ramura a bugetarilor) a legii cadru s-au ivit diverse necalaritati pe care Curtea de Conturi le-a taxat.
CFPP-ul nu vizeaza referatul de necesitate, vizeaza ALOP-ul , comnda, contractul(vezi anexela la OMFP 923/2014).



#264685 Inventarul completului

Postat de BIBI on 10 October 2014 - 10:38 AM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Mai corect ar fi transferul o.i. , inglobarea, in mij fix si marirea valorii acestuia.
Orice inlocuire a unei parti a unui mijloc fix sa obiect de inventar este piesa de schim(20.01.06).
La valorificare inventarului trebuia sa se ajuateze valoarea mij. fix.
In contabilitatea publica regulile contabile sunt cam acelasi ca si la comerciala.
Mai intervin articolele si aliniatele care indica sursa de finanatare sau venitul realizat si mai difera unele conturi.Baza contabilitatii publice OMFP 1917/2005 ACTUALIZAT CU 2169/2009, 2021/2013, 720/2014.



#264473 salar minim cu vechime

Postat de BIBI on 01 October 2014 - 01:03 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Sunt posturi la bugetari unde salariul minim include si sporul de vechime.
Grila de la bugetari are la baza un salariu de 600 lei. Fiecare pozitie are un coeficient ce se inmuteste cu 600, rezultand salariul brut.



#262017 salariu pentru un contabil la o scoala

Postat de BIBI on 23 April 2014 - 02:40 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Vezi legea 63/2011.



#261861 CUI pe bonul de carburant

Postat de BIBI on 15 April 2014 - 07:32 AM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

In institutiile publice "asa s-a mostemit" sa se treaca CUI-l pe bonul fiscal de benzina. Poti avea surpriza ca cel cu CFPP sa iti refuze viza din acest motiv. E o chestiune mostenita si cei vechi sunt greu de dezvatat, iar la bugetari sunt multi de "102 ani " care nu mai citesc nimic dar stiu ei ca sa se facea.....
Pana se vor schimba generatiile de contabili vechi de la institutiile publice ma va....



#261743 monografie contabila ajutor de deces

Postat de BIBI on 07 April 2014 - 01:08 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Ajutorul de deces platit de angajator se deduce din contributia CAS angajator.
Ridicarea numerarului: 581= banca10.03.01
5311 = 581
Plata ajutorului 4311 = 5311
OP catre CAS va fi mai mic cu acesta suma , justificarea facandu-se in D112.
Daca este vorba de un ajutor social de deces atunci suma va intra pe cheltuiala cu articol 57, iar plata se va face in corespondenta cu 4281.



#261253 contabilitate scoala

Postat de BIBI on 13 March 2014 - 10:51 AM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Eu, pe baza exemplarului cereii catre trezorerie pentru eliberarea CEC-lui, fac receptia , iar curtea, cand a venit in 2012, nu a zis nimic.
3028.20.01.01=401, iar plata tot din 20.01.01



#261153 contul 531

Postat de BIBI on 10 March 2014 - 12:19 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

La incasari se adauga clasificatia de la venituri, iar la plati cea de la cheltuieli. Teoretic incasesi un venit si platesti o chletuiala, exceptie face 581, care este un transfer. Nici ei nu sunt inca lamuriti.
In sectiunea forexebug am pus structuta contului contabil, dupa cum au gandit-o cei de la finante.



#261067 probleme de audit

Postat de BIBI on 05 March 2014 - 01:35 PM in AUDIT FINANCIAR-CONTABIL

Va rog sa imi spuneti daca auditorul intern poate, este legal, sa supraverifice un audit facut de Curtea de Conturi. Auditorul nu era angajatul institutiei in perioada auditata de curte, venind dupa un an jumate de la consumarea evenimentului.

Multumesc.




Cometa SQL