- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- → Gianina Inculet's Content
Gianina Inculet's Content
There have been 77 items by Gianina Inculet (Search limited from 20-November 07)
By content type
See this member's
#251680 ONG - Contabilitate
Postat de Gianina Inculet on 09 January 2013 - 11:25 PM in ONG
Am urmatoarea problema :
Un ONG a cumparat niste arbusti, ma rog, ce-or fi, afini, mure; initial am inregistrat 6025 = 401
si paralel imobilizari in curs 2313 = 722 , in ideea ca voi inregistra plantatia 213 = 2313 la terminarea lucrarilor. Lucrarile se fac cu voluntari. Ramane valoarea plantatiei la valoarea arbustilor ? Si la ce valoare sa inregistrez productia care e foarte mica in primul an ? Recolta se doneaza.
De asemenea, se fac amenajari la o cladire cu materiale cumparate, dar tot cu voluntari. Pana la receptia finala si reevaluarea autorizata care se va face, maresc valoarea cladirii doar cu valoarea materialelor ?
Va multumesc
#251603 Achizitii intracomunitare
Postat de Gianina Inculet on 05 January 2013 - 12:14 AM in Arhiva
Va supun atentiei urmatoarea situatie :
S-a primit invoice pentru o marfa dintr-un stat UE in luna noiembrie, s-a raportat in D390, dar marfa a sosit doar partial in tara, din cauze diverse, meteo, etc, s-a amanat transportul.
1. Ce probleme ar putea sa apara ? pana cand ar trebui sa soseasca marfa in tara, ar trebui facut un proces verbal de custodie sau ceva asemanator cu firma din statul UE ?
2. Daca s-a pierdut documentul de transport, s-a aruncat cu tot cu coletul primit, era lipit de cutie, exista riscul de plata al tva-ului aferent achizitiei intracomunitare ?
3. Daca firma din Romania doreste sa vanda marfa cumparata din statul UE tot in statul UE trebuie sa faca o livrare intracomunitara si sa o probeze cu documentele de transport. Dar firma vrea sa faca initial doar transportul in statul UE printr-un delegat si nu stie daca va vinde marfa, cum sa procedeze pana cand stie cat si cui poate factura ?
4.Cum ar trebui sa se desfasoare operatiunea ca si cumpararea si vanzarea sa se faca din si in statul UE fara a trece prin Romania, eventual firma din Romania sa fie intermediar, nu vad decat posibilitatea de a cere cod de tva in statul UE si atunci toate operatiunile sunt purtatoare de tva al statului UE. Aveti alta idee ?
Va multumesc !
#166686 Casare mijloc fix
Postat de Gianina Inculet on 20 March 2008 - 06:42 PM in Arhiva
presupunem data punerii in functiune 2005, ajustarea se face pe 5 ani incepand cu 2005 pana in 2009 inclusiv.
Daca s-a dedus tva la cumparare sa zicem de 2000 lei, au trecut 3 ani din 5 pentru care aveam dreptul sa deduc tva, in anul 2008 ajustez tva-ul dedus cu 2000/5*2=800 lei in favoarea statului. Perioada de ajustare nu are nici o legatura cu durata de functionare a mijlocului fix si nici cu faptul ca mijlocul fix poate fi amortizat complet.
Sper ca s-a inteles.
#166438 diverse probleme mijl. fixe
Postat de Gianina Inculet on 18 March 2008 - 09:01 PM in Arhiva
S-a facut cedarea ultimelor rate de leasing, nu are importanta cate, nu s-a facut contract de novatie, ci de cedare, cu desfasurator pentru ratele ramase. Se precizeaza ca s-au cesionat drepturile si obligatiile ce decurg din contractul de leasing si nu s-a facturat si nici nu se va factura nimic de catre firma care a cedat leasingul noului utilizator. Pe copia de contract initial care au trimis-o scrie intr-un colt cate luni s-a amortizat si cate au mai ramas, dar nici macar nu scrie ca e liniara amortizarea, dar admitem asta.
Asa ca valoarea de inventar a mijlocului fix din contractul initial se compune din partea cedata + partea amortizata + diferenta nefacturata corespunzatoare partii neamortizate.
Solutia de inregistrare a mijlocului fix in conditiile date o consider a fi la valoarea cedata cu o perioada de amortizare egala cu durata ramasa ! S-ar mai putea inregistra eventual si partea amortizata, totusi nu am nimic care sa ma sustina, cat despre partea neamortizata, e aberant, doar n-am s-o trec pe venituri.
V-as fi recunoscatoare daca m-ati indruma, care ar fi riscurile la un eventual control ?
Va multumesc !
As fi tare bucuroasa sa nu vorbesc singura !
#165030 contract drepturi de autor
Postat de Gianina Inculet on 05 March 2008 - 03:02 PM in CONTRACTE comerciale
In cazul in care veniturile sunt din strainatate in declaratia 201 la cap. IV se trec la veniturile brute si impozitul in lei calculate conform cursului mediu BNR din documentele primite, iar la cap.III la venit lei se trece venitul net calculat ca venit brut - ch.deductibile(40%din v.brut), fiind vorba de contracte de cercetare, pentru fiecare tara? In 2006 cota de cheltuiala deductibila era tot de 40%?
As vrea si eu o confirmare, nu am mai completat pana acum tipul acesta de declaratie.
Merci si o primavara plina de rasfat tuturor !
#165026 contract drepturi de autor
Postat de Gianina Inculet on 05 March 2008 - 02:43 PM in CONTRACTE comerciale
#159896 CERERI SCHIMBARE nume utilizator
Postat de Gianina Inculet on 25 January 2008 - 04:46 PM in Arhiva
Am o intrebare care poate parea curioasa si totusi ...
Se poate schimba numele de utilizator ?
#157253 reevaluare datorii si creante in valuta
Postat de Gianina Inculet on 08 January 2008 - 03:21 PM in Arhiva
#111752 Tva prestari servicii -export
Postat de Gianina Inculet on 11 December 2006 - 08:10 PM in Arhiva
#111630 Tva prestari servicii -export
Postat de Gianina Inculet on 11 December 2006 - 12:16 AM in Arhiva
Conform CF art.133 lit.c) pentru serviciile de consultanta prestate pentru o firma cu sediul in strainatate locul prestarii este situat in tara in care beneficiarul isi are sediul. La prima vedere facturarea ar trebui sa se faca fara tva- scutit cu drept de deducere.
Totusi serviciul se presteaza in Romania. Chiar daca in acest moment nu am date daca firma are sediu in tara sau si-a desemnat reprezentant fiscal as merge pe facturarea cu tva, deci invoice cu vat. Ce ziceti ?
#91079 SUBVENTII MIJLOACE FIXE
Postat de Gianina Inculet on 28 June 2006 - 01:26 PM in Arhiva
#90993 SUBVENTII MIJLOACE FIXE
Postat de Gianina Inculet on 28 June 2006 - 10:20 AM in Arhiva
#89093 Lucrari de constructii in strainatate
Postat de Gianina Inculet on 19 June 2006 - 08:07 PM in Arhiva
Puteti sa imi dati o orientare in privinta problemelor care se ridica cu productia, cu facturarea, cu munca salariatilor proprii, cu tva-ul.
Poate unii dintre dumneavoastra v-ati intalnit cu asemenea situatii.
V-as fi recunoscatoare pentru indrumari. Multumesc !
#89084 export in comision
Postat de Gianina Inculet on 19 June 2006 - 07:31 PM in Arhiva
In codul fiscal se precizeaza ca pentru livrarile de bunuri vanzatorul emite factura fiscala catre comisionar in regim scutire cu drept de deducere, comisionarul face livrarea de bunuri catre cumparatorul strain, emite factura fiscala in regim sdd, factura externa si intocmeste declaratia vamala de export in nume propriu.
Dupa cum spui tu nu este vorba despre asa ceva, asa ca varianta propusa de tine este corecta.
#89082 FACTURI PRESTARI SERVICII
Postat de Gianina Inculet on 19 June 2006 - 07:13 PM in Arhiva
#74881 Deductibilitate limitata
Postat de Gianina Inculet on 20 March 2006 - 09:39 PM in Arhiva
l) cheltuielile pentru functionarea, intretinerea si repararea locuintelor de serviciu situate in localitatea unde se afla sediul social sau unde societatea are sedii secundare, deductibile in limita corespunzatoare suprafetelor construite prevazute de legea locuintei, care se majoreaza din punct de vedere fiscal cu 10%. Diferenta nedeductibila trebuie recuperata de la beneficiari, respectiv chiriasi/locatari
Intrebarea pe care o pun este :
- in chelt. pt. functionare intra si cheltuielile cu amortizarea ?
#74880 Impozitare chirie imobil
Postat de Gianina Inculet on 20 March 2006 - 09:35 PM in Arhiva
#66936 declaratii somaj - Se modifica declaratiile la somaj
Postat de Gianina Inculet on 13 February 2006 - 11:33 PM in Arhiva
Ce-i de facut ? Schimbam modul de calcul la salarii ? Sau poate am ramas de caruta :cry:
#64591 Modificari contributii pe salarii incepind cu 2006
Postat de Gianina Inculet on 04 February 2006 - 11:59 PM in Arhiva
1. Ceea ce va supun atentiei se refera la suma cu care se va diminua partea din 0,75% CCI calculata la fd_sal_2. Cat este aceasta suma, stim ca se refera la zilele de indemnizatii care nu se suporta de unitate, dar si pentru ea, cat si pentru partea suportata de unitate, cas-ul se calculeaza altfel. Eu cand fac calculul de salarii nu separ partea de concedii medicale de partea aferenta zilelor lucrate, pentru calculul impozitului merg cu sumele impreuna. Ca sa fiu mai explicita, sa presupunem
300 suma indeminzatii suportate de unitate pentru 5 zile
300 suma indemnizatii suportate din CCI pentru 5 zile
cas-ul aferent 274 = 600*9.5*10/21
pentru partea suportata de unitate voi face 6458 = 423 300
daca admitem ca 4317 este fondul CCI
cu ce suma voi face 4317 = 4423 ?
a. 300
b. 300 - (300*9.5*5/21=cas aferent)
c. 300 - cas aferent - somaj - impozit,cat?
Chiar va trebui sa separ calculul pentru lucrat efectiv si medical? nu mi se pare corect pentru calculul impozitul pe salariu.
2. O alta problema se refera la impartirea zilelor de indemnizatii intre unitate si cci:
a- zilele calendaristice de c.medical le impart in functie de limita pt.nr.salariati, apoi socotesc cate zile lucratoare am in ambele parti
b- socotesc total zile lucratoare din c.medical pe care le impart direct intre unitate si cci
Cu stima, va multumesc !
#61458 Scoaterea din functiun.a mij.fixe si mat.de natura ob.invent
Postat de Gianina Inculet on 21 January 2006 - 02:45 PM in Arhiva
Conform Ordinului 1850 privind registrele si formularele financiar-contabile, la procesul verbal de scoatere din functiune a mijlocului fix se completeaza trei capitole.
Formularul se completeaza astfel:
- capitolele I si II, de catre comisia constituita
I. CONSTATARILE SI CONCLUZIILE COMISIEI
II. MIJLOACELE FIXE SCOASE DIN FUNCTIUNE SAU BUNURILE MATERIALE DECLASATE
- capitolul III, dupa aprobarea propunerilor si efectuarea scoaterii din functiune, din uz sau declasarii
III ANSAMBLE, SUBANSAMBLE, PIESE, COMPONENTE SI MATERIALE REZULTATE
Se mentioneaza ca in situatia in care capitolul III se completeaza in alte exercitii financiare, este necesar sa se intruneasca o noua comisie care sa intocmeasca un nou proces-verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri materiale care sa confirme datele completate in acest capitol.
---------
Problema este urmatoarea , daca pentru partile I si II s-a specificat la data luna octombrie, dar procesul verbal ajunge in contabilitate in luna decembrie, cand fac efectiv scoaterea din cont a mijlocului fix ? Eu socot ca in luna decembrie cu observatia ca va trebui sa anulez amortizarea pentru lunile oct,nov,dec. daca mijlocul fix nu era amortizat, practic e ca si cum as fi operat casarea in octombrie.
Ce se va intampla in situatia in care cap.III nu este completat si dezmembrarea continua in exercitiul financiar urmator ? Se face scoaterea din bilant in anul curent, urmand ca valorificarea sa se faca in exercitiul urmator ? Eu as zice ca da.
Am intalnit persoane care nu sunt de acord cu separarea scoaterii din functiune a mijlocului fix ( scoaterea din evidenta contabila - opusul punerii in functiune/ luarea in evidenta) de operatiunile de valorificare. Se pot separa aceste operatiuni in cadrul unui exercitiu financiar, sau se accepta separarea cand fenomenul se intinde pe doua exercitii financiare ?
Astept cu nerabdare parerea domniilor voastre !
#54068 Concediu medical
Postat de Gianina Inculet on 03 December 2005 - 09:45 PM in Arhiva
ART. 98 ....
(3) Persoanele care au dobandit, conform legii, calitatea de asigurat beneficiaza de indemnizatie pentru incapacitate temporara de munca, fara conditii de stagiu de cotizare, in cazul accidentelor de munca, bolilor profesionale, urgentelor medico-chirurgicale, tuberculozei si bolilor infecto-contagioase din grupa A. Lista cuprinzand urgentele medico-chirurgicale, precum si bolile infecto-contagioase din grupa A este stabilita prin hotarare a Guvernului.
ART. 99
(1) Baza de calcul a indemnizatiilor de asigurari sociale prevazute la art. 98 alin. (1) lit. a), b), c) si e) se determina ca medie a veniturilor lunare din ultimele 6 luni anterioare primei zile de concediu medical inscrise in certificatul de concediu medical, pe baza carora s-a datorat sau, dupa caz, s-a achitat contributia individuala de asigurari sociale in lunile respective, conform prevederilor art. 23, si/sau drepturile prevazute la alin. (9) sau (10), dupa caz, din cele 12 luni din care s-a constituit stagiul de cotizare.
(3) In situatia in care stagiul de cotizare este mai mic de 6 luni, pentru asiguratii prevazuti la art. 98 alin. (3) baza de calcul a indemnizatiilor de asigurari sociale o constituie media veniturilor lunare la care s-a datorat sau, dupa caz, s-a achitat contributia de asigurari sociale din lunile respective sau, dupa caz, venitul lunar din prima luna de activitate pentru care s-a stabilit sa se plateasca contributia de asigurari sociale.
ART. 108
(2) Cuantumul indemnizatiei pentru incapacitate temporara de munca determinata de boala profesionala, accident de munca sau cazuri asimilate acestuia, tuberculoza, SIDA, cancer de orice tip, precum si de boala infectocontagioasa din grupa A si urgente medico-chirurgicale stabilite in conditiile prevazute la art. 98 alin. (3) este de 100% din baza de calcul stabilita conform art. 99 alin. (1) sau (3), dupa caz.
#53996 Platitor de tva , taxare inversa
Postat de Gianina Inculet on 02 December 2005 - 08:11 PM in Arhiva
#53951 Platitor de tva , taxare inversa
Postat de Gianina Inculet on 02 December 2005 - 02:40 PM in Arhiva
#51723 cheltuieli nedeductibile-vanzare mijloace fixe
Postat de Gianina Inculet on 18 November 2005 - 09:43 AM in Arhiva
#51570 Calcul concediu medical-urgent
Postat de Gianina Inculet on 17 November 2005 - 03:09 PM in Arhiva
Pentru sanatatea la unitate eu stiu ca se aplica la FS, deci 7% la 180, iar la somaj se aplica la sal.brut dar proportional cu zilele lucrate- se aplica somaj si la zilele din concediu medical pentru boala < 30 zile, accid.m.b.p., risc maternal. Acum nu mai retin, daca boala depaseste 30 de zile calculezi proportional cu zilele lucrate, iar daca este <30 zile calculezi normal, la sal. brut integral.
Am stat si eu in Oradea vreo cinci ani dupa ce am terminat facultatea, acum sunt in Onesti. Cred ca e tare frumos pe acolo. Calde salutari si sper sa-ti fi fost de folos.
- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- 111→ Gianina Inculet's Content
- Regulament