Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
madalinab's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


madalinab's Content

There have been 1000 items by madalinab (Search limited from 21-November 07)



Sort by                Order  

#288813 Imprimanta 3D

Postat de madalinab on 06 May 2020 - 07:37 PM in IMOBILIZARI

O imprimanta obisnuita poate fi incadrata la 3.2.1. (grupa 3/sectiunea birotica)
Insa, o imprimanta 3D, in functie de ceea ce produce, cred ca poate fi incadrata in grupa 2 - echipamente tehnologice...ramane sa gasesti sectiunea potrivita in catalog, in functie de domeniul in care este folosita.



#288812 Somaj tehnic 2020

Postat de madalinab on 06 May 2020 - 07:08 PM in SALARII

Ordonanța de urgență nr. 30/2020 pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecției sociale în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2
Text publicat în M.Of. al României; În vigoare de la 21 martie 2020
Art. XI. -
(7) Termenul de plată și declarare a obligațiilor fiscale prevăzute conform alin. (5) este data de 25, inclusiv, a lunii următoare celei în care se face plata din bugetul asigurărilor de șomaj.

Exista un comunicat al ANAF...cred ca a fost amintit si aici, in forum, dar daca ai fi cautat putin...
https://static.anaf....at_24042020.pdf



#288809 Somaj tehnic 2020

Postat de madalinab on 06 May 2020 - 03:17 PM in SALARII

Salut,

Vei avea 2 calcule diferite - 2 state: unul pentru perioada in care s-a lucrat in conditii normale si un altul pentru perioada in care salariatii (toti sau o parte) au fost in somaj tehnic.
La calculul salariului se aplica regulile deja stiute;
La calculul indemnizatiei pentru somaj tehnic, pentru impozitul pe venitul din salarii nu se mai aplica deducerile personale, scutirea de impozit care exista in conditii normale - dupa caz, nu se plateste CAM.
Declararea in 112 se face, de asemenea, separat...pt martie s-au declarat doar veniturile din salarii si celelalte tipuri de venituri care se declara in mod obisnuit (DDA etc), urmand ca luna aceasta (potrivit promisiunilor) sa publice o versiune modificata a declaratiei 112 in care sa includem (pentru declaratia lunii aprilie) somajul tehnic din luna martie-decontat in aprilie, pe langa celelalte venituri ale lunii aprilie realizate in conditii normale - acolo unde este cazul si tot asa in luna urmatoare...

Spor!



#288367 21 ian. 2020 - data intrarii in vigoare a noii legi pt prevenirea și com...

Postat de madalinab on 15 January 2020 - 10:00 AM in Legislatie comentata, spete diverse (ANAF, MMPS, AJOFM, CNPP, ANPIS, etc ...)

Multumesc Otilia 🙂
Am incercat si eu sa sun, dar sigur ca acum sunt aglomerati, e de inteles.
Fara a depasi plafonul zilnic de casa, poti avea mai multe operatiuni legate intre ele si atunci te poti incadra si comerciant fiind.
Sunt totusi atat de multe necunoscute/neclaritati in aceasta lege, asa cum de altfel au existat si in forma veche (656/2002) incat nu ma astept la prea multe clarificari. GRESIT! Speram totusi ca macar noua lege, construita in acord cu directive europene, sa contina prevederi mai concrete...norme... Însa, un lucru cert il reprezinta sanctiunile daca nu te conformezi.



#288363 21 ian. 2020 - data intrarii in vigoare a noii legi pt prevenirea și com...

Postat de madalinab on 14 January 2020 - 12:00 PM in Legislatie comentata, spete diverse (ANAF, MMPS, AJOFM, CNPP, ANPIS, etc ...)

Ieri, la sediul oficiului din Florescu, coada mare. A iesit un angajat al Oficiului si a inceput sa "trieze"...
-ce activitate desfasurati?
- Pai...comert...turism...IT (servicii, reparatii) etc...
- nu trebuie sa depuneti! Acasa cu voi...
😁
La departamentul juridic al Oficiului, un "specialist" apelat raspunde ca trebuie citita legea pt a intelege cine are obligatia inregistrarii...?!
Cred ca nu are habar nici el...toti dau citate din lege, norme nu exista, termenul de creare a contului si de desemnare se apropie, amenzile sunt suficient de consistente...



#288361 21 ian. 2020 - data intrarii in vigoare a noii legi pt prevenirea și com...

Postat de madalinab on 14 January 2020 - 10:41 AM in Legislatie comentata, spete diverse (ANAF, MMPS, AJOFM, CNPP, ANPIS, etc ...)

Buna,

In contextul Art. 5 din Legea 129/2019, ce tipuri de entitati si persoane fizice se incadreaza la litera i)?
...alte entitati si persoane fizice care comercializeaza, in calitate de profesionisti, bunuri sau presteaza servicii...



#287001 Impozitare dividende

Postat de madalinab on 19 March 2019 - 08:10 AM in Impozitare - VENIT

Potrivit Codului Fiscal in vigoare, Art. 53 Baza impozabila la microintreprinderi, da - veniturile din dividende inregistrate de microintreprindere, se impoziteaza.
Ati spus ca s-a retinut/platit impozit de 5%, de catre platitor. Presupun ca ati avut in vedere si Art 43 din acelasi cod fiscal (poate va incadrati la "scutiri"):

CAPITOLUL V - Impozitul pe dividende
ART. 43 - Declararea, reținerea și plata impozitului pe dividende
(1) O persoană juridică română care plătește dividende către o persoană juridică română are obligația să rețină, să declare și să plătească impozitul pe dividende reținut către bugetul de stat, astfel cum se prevede în prezentul articol.
(2) Impozitul pe dividende se stabilește prin aplicarea unei cote de impozit de 5% asupra dividendului brut plătit unei persoane juridice române. Impozitul pe dividende se declară și se plătește la bugetul de stat, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care se plătește dividendul.
(3) Prin excepție de la prevederile alin. (1) și (2), în cazul în care dividendele distribuite nu au fost plătite până la sfârșitul anului în care s-au aprobat situațiile financiare anuale, impozitul pe dividende aferent se plătește, după caz, până la data de 25 ianuarie a anului următor, respectiv până la data de 25 a primei luni a anului fiscal modificat, următor anului în care s-au aprobat situațiile financiare anuale. Aceste prevederi nu se aplică pentru dividendele distribuite și neplătite până la sfârșitul anului în care s-au aprobat situațiile financiare anuale, dacă în ultima zi a anului calendaristic sau în ultima zi a anului fiscal modificat, după caz, persoana juridică română care primește dividendele îndeplinește condițiile prevăzute la alin. (4).
(4) Prevederile prezentului articol nu se aplică în cazul dividendelor plătite de o persoană juridică română unei alte persoane juridice române, dacă persoana juridică română care primește dividendele deține, la data plății dividendelor, minimum 10% din titlurile de participare ale celeilalte persoane juridice, pe o perioadă de un an împlinit până la data plății acestora inclusiv.

https://static.anaf....me_30012019.htm



#286757 Trecere de la TVA trimestrial la TVA lunar

Postat de madalinab on 23 February 2019 - 01:34 PM in Impozitare - TVA

TVA lunar, desigur, incepand cu 01.01.2019

potrivit Cod Fiscal/Norme https://static.anaf....012019.htm#A322 :

ART. 322 - Perioada fiscală
(1) Perioada fiscală este luna calendaristică. Norme metodologice
(2) Prin excepție de la prevederile alin. (1), perioada fiscală este trimestrul calendaristic pentru persoana impozabilă care în cursul anului calendaristic precedent a realizat o cifră de afaceri din operațiuni taxabile și/sau scutite cu drept de deducere și/sau neimpozabile în România conform art. 275 și 278, dar care dau drept de deducere conform art. 297 alin. (4) lit. b), care nu a depășit plafonul de 100.000 euro al cărui echivalent în lei se calculează conform normelor metodologice, cu excepția situației în care persoana impozabilă a efectuat în cursul anului calendaristic precedent una sau mai multe achiziții intracomunitare de bunuri. Norme metodologice
[...]
(5) Dacă cifra de afaceri efectiv obținută în anul înregistrării, recalculată în baza activității corespunzătoare unui an calendaristic întreg, depășește plafonul prevăzut la alin. (2), în anul următor perioada fiscală va fi luna calendaristică, conform alin. (1). Dacă această cifră de afaceri efectivă nu depășește plafonul prevăzut la alin. (2), persoana impozabilă va utiliza trimestrul calendaristic ca perioadă fiscală, cu excepția situației în care persoana impozabilă a efectuat în cursul anului calendaristic precedent una sau mai multe achiziții intracomunitare de bunuri.

si Norme Metodologice:

SECȚIUNEA a 6-a - Perioada fiscală
103. (1) În sensul art. 322 alin. (1) din Codul fiscal, pentru persoanele impozabile înregistrate din oficiu în scopuri de TVA conform art. 316 alin. (10) din Codul fiscal, perioada fiscală utilizată în anul înregistrării în scopuri de TVA este luna calendaristică.
(2) Echivalentul în lei al plafonului de 100.000 euro, prevăzut la art. 322 alin. (2) din Codul fiscal, în orice situație, se determină pe baza cursului de schimb comunicat de Banca Națională a României valabil pentru data de 31 decembrie a anului precedent, inclusiv pentru persoanele impozabile care solicită înregistrarea în scopuri de TVA, conform art. 316 din Codul fiscal, în cursul anului. La determinarea cifrei de afaceri prevăzute la art. 322 alin. (2) din Codul fiscal se are în vedere baza de impozitare înscrisă pe rândurile din decontul de taxă prevăzut la art. 323 din Codul fiscal corespunzătoare livrărilor de bunuri/prestărilor de servicii taxabile și/sau scutite cu drept de deducere și/sau a livrărilor de bunuri/prestărilor de servicii pentru care locul livrării/prestării se consideră ca fiind în străinătate, conform prevederilor art. 275 și 278 din Codul fiscal, dar care dau drept de deducere conform art. 297 alin. (4) lit. b) din Codul fiscal, precum și rândurile de regularizări aferente. Nu sunt luate în calcul sumele înscrise în rândurile din decont aferente unor câmpuri de date informative cum sunt facturile emise după inspecția fiscală sau informații privind TVA neexigibilă.



#286657 vanzare en-gros pe bon

Postat de madalinab on 16 February 2019 - 04:31 PM in ALTE PROBLEME CONTABILE

Acum ca ai facut o referire concreta la tipul de produs vandut :biggrin: ...ai o brutarie cu desfacere, da?...in spate cuptoarele, in fata tejgheaua :smile: = casa de marcat (emiti factura doar la cerere); bonul fiscal este obligatoriu; incasarea se face pe loc, la vanzare.

Daca livrezi produse de panificatie altor firme care vand in magazinele proprii, atunci vorbim de comert cu ridicata.



#286645 vanzare en-gros pe bon

Postat de madalinab on 16 February 2019 - 01:18 PM in ALTE PROBLEME CONTABILE

Pai raspunsul este cuprins tot aici:

- Cf. OUG 99/2000,
art 4 :
..................
c) comerț cu ridicata/de gros – activitatea desfășurată de comercianții care cumpără produse în cantități mari în scopul revânzării acestora în cantități mai mici altor comercianți sau utilizatori profesionali și colectivi;
d) comerț cu amănuntul/de détail – activitatea desfășurată de comercianții care vând produse, de regulă, direct consumatorilor pentru uzul personal al acestora;

Astfel, in comertul cu ridicata, de regula se incheie contracte/intelegeri comerciale intre parti unde se stabilesc inclusiv conditii de preturi in functie de volum, plata la termen etc...Documentul fiscal obligatoriu pe care-l emite furnizorul este Factura fiscala, iar documentele pentru incasare sunt chitanta (cu plafoanele impuse de reglementarile in vigoare privind incasarile/platile in numerar) si instrumentele bancare - OP, CEC, BO etc

Pana la urma se pune problema cam asa: cui te adresezi tu: consumatorului final sau revanzatorului?...Un revanzator iti poate cumpara azi o bucata, peste o saptamana 100 bucati etc. Un client consumator final (care poate fi persoana fizica si/sau juridica) poate cumpara una sau mai multe bucati dar, in orice caz, un numar redus de bucati pt ca urmeaza sa le foloseasca pt consumul propriu.
Totodata, un client revanzator revine la tine pt aprovizionare mai des decat un client consumator final care se poate adresa pt acelasi produs altui furnizor care ofera acelasi produs. Revanzatorul revine si pt faptul ca aveti acea intelegere (contractuala sau tacita) prin care obtine niste beneficii pt achizitiile respective.



#286305 Declaratia 094 - topic 2019

Postat de madalinab on 20 January 2019 - 03:20 PM in Arhiva

Societatile platitoare de TVA, care in 2018 au avut perioada de declarare trimestriala, depun 094 pentru 2018 pana la data de 25/01/2019.



#235082 decizie majorare salariu de la 01.01.2011

Postat de madalinab on 10 January 2011 - 07:22 PM in ITM, Inspectia Muncii

Pai nu.
Banuiesc ca vor modifica revisal-ul.



#233897 decl. SOMAJ - 2010

Postat de madalinab on 06 December 2010 - 04:51 PM in Arhiva

Vezi postareaSERBAN MARIANA, la Nov 5 2010, 09:33 AM, a spus:

am o PFA care are o singura angajata pensionara si ...
Pensionarii nu datoreaza somaj, deci nu apar in declaratie. Fiind singurul angajat, nu se mai depune declaratia.
Daca nu mai aveti alti angajati pt. care se datoreaza contibutia se poate scoate obligatia din vectorul fiscal.

Vezi postareaViovas, la Dec 6 2010, 11:09 AM, a spus:

Buna ziua. Am de facut declaratii rectificative la somaj pentru perioada noiembrie 2008 - mai 2009. Pot sa le fac in versiunea actuala de program sau in cea care era atunci?
Din cate stiu, rectificativele se fac in programele aferente perioadelor respective. Daca, totusi, veti incerca o rectificativa in ultima varianta de program veti constata ca nu va preia anul sau luna, dupa caz.



#233330 Declaratii electronice contribuabili mijlocii si mari

Postat de madalinab on 19 November 2010 - 12:43 PM in Arhiva

Vezi postareacont-conta-ro, la Nov 18 2010, 03:57 PM, a spus:

Am un client nou, cu angajati, din Alexandria. Daca pentru declaratiile fiscale nu imi fac griji pt ca le pot depune online, nu stiu cum se poate rezolva cu tot ce tine de salariati: CAS/sanatate/concedii/somaj/Camera de Munca....
Se pot depune prin posta, cu confirmare de primire (decl.+discheta/CD).
Recomand:
- transmitere prin email la somaj, daca accepta aceeasi procedura ca in Bucuresti, deci cineva tb sa ajunga in Alexandria cu cererea;
- incarcare decl. comision online si transmiterea prin posta doar a hartiei - tb sa ajunga cineva in Alexandria cu cererea pt parola; in acest fel se rezolva si cu modificari ulterioare in revisal;
- pt sanatate/cci exista SUI. Daca se foloseste si in Alexandria (vezi in site la ei sau trimiti un email pt informare) se poate obtine o parola pe email si se trimit fisierele prin acest program integrat; ulterior se depun la posta doar hartiile semnate/stampilate.
Asa cum a spus si Doiny, daca salariatii au medic de familie in alt judet, declaratiile se transmit corespunzator si se poate apela tot la SUI, daca este posibil in locatia respectiva.



#233324 Inregistrare eronata 2007

Postat de madalinab on 19 November 2010 - 10:56 AM in Arhiva

Ioana, corectia unei inregistrari din an precedent o faci prin stornarea contarii initiale cu mentiunea ca pentru cont de venit sau chetuiala folosesti 1174.
Totusi, ce cauta 765 in debit sau 665 in credit? Vezi functiunea conturilor in OMF 3055.

Florin, este posibil sa se faca reevaluarea soldului lui 167, dar, desigur, depinde in ce conditii s-a facut contarea respectiva...nu stim noi chiar toate detaliile.
OMF 3055:
Contul 167 "Alte împrumuturi și datorii asimilate" este un cont de pasiv.
În creditul contului 167 "Alte împrumuturi și datorii asimilate" se înregistrează:
....... - diferențele nefavorabile de curs valutar rezultate din evaluarea, la finele lunii, respectiv la închiderea exercițiului financiar, a împrumuturilor și datoriilor asimilate în valută (665);
- diferențele nefavorabile aferente datoriilor exprimate în lei, a căror decontare se face în funcție de cursul unei valute, rezultate din evaluarea acestora la finele lunii, respectiv la închiderea exercițiului financiar (668).
În debitul contului 167 "Alte împrumuturi și datorii asimilate" se înregistrează:
........ - diferențele favorabile de curs valutar rezultate din evaluarea, la finele lunii, respectiv la închiderea exercițiului financiar, a împrumuturilor și datoriilor asimilate, în valută, precum și la rambursarea acestora (765);
- diferențele favorabile aferente datoriilor exprimate în lei, a căror decontare se face în funcție de cursul unei valute, rezultate din evaluarea acestora la finele lunii, respectiv la închiderea exercițiului financiar (768).
Soldul contului reprezintă alte împrumuturi și datorii asimilate, nerestituite.



#233323 Inregistrare contabila salarii

Postat de madalinab on 19 November 2010 - 10:20 AM in Arhiva

papusik, in primul rand te atentionez asupra faptului ca, potrivit Regulamentului, nu ai voie sa scrii un mesaj integral cu majuscule si numele dat topicului ar trebui sa fie sugestiv..."ajutor" nu este suficient.

Cat despre problema ta, nu cred ca este cineva care iti poate da un raspuns intrucat informatiile pe care le-ai prezentat nu sunt suficiente pt a face verificari.
Totusi: inregistrarile pe care le-ai facut la transferul banilor in casierie si plata salariilor nu par corecte:
- retragere bani din banca: 581 = 5121
- intrare bani in casierie: 5311 = 581
- plata salarii numerar: 421 = 5311
Plecand de la ideea ca nu stapanesti bine notiunile de Activ si Pasiv, respectiv debit si credit, dupa parerea mea, nici rulajele tale nu sunt corecte. Astfel, TSD = 549 si TSC = 3217 denota faptul ca ai un sold creditor deci, probabil salarii neplatite (in perioada precedenta).
Refa-ti contarile, vezi daca ai inregistrat corect si contributiile la buget - pe debit si pe credit - si, poate, se rezolva problemele.
Te sfatuiesc sa mai studiezi OMF-ul si functiunea conturilor.



#233044 MO 550 /07.08.2009

Postat de madalinab on 11 November 2010 - 04:39 PM in Arhiva

Vezi postareadoiny, la Nov 11 2010, 03:04 PM, a spus:

ANAF: Cererea de certificat digital poate fi depusa la oricare unitate fiscala
Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) informeaza ca solicitarea de utilizare a unui certificat digital poate fi depusa, pentru fiecare contribuabil reprezentat, la oricare unitate fiscala teritoriala din subordinea institutiei, conform Ordinului presedintelui ANAF nr. 2568/2010.
Eu am incercat sa depun cererea la AFP sector 4 pt o societate din alt sector si au refuzat acest lucru, deci la ce se refera de fapt fraza de mai sus?!

Cat despre obligativitatea de a legaliza acea imputernicire la notar, mi se pare oarecum ca vor sa mai "ingrase" si incasarile notarilor. Sistemul a functionat si fara treaba asta.



#232116 Informatii fiscale despre o societate

Postat de madalinab on 16 October 2010 - 03:01 PM in Arhiva

papusik, in primul rand te rog sa ai grija unde postezi mesajul. Pe acesta l-ai incadrat intr-un topic unde se discuta despre drepturi de autor, asa ca ti l-am mutat.
Cat despre informatia pe care o cauti, incepand cu data de 01.01.2010 toate societatile au devenit platitoare de impozit pe profit. Daca ai nelamuriri in privinta anilor trecuti, poti intreba la administratia financiara.



#231657 scanare carti de munca

Postat de madalinab on 28 September 2010 - 03:24 PM in ITM, Inspectia Muncii

Am primit o informatie de la o prietena care a fost astazi la casa de pensii: pare-se ca se primesc carti de munca pana pe 30 nov 2010.
Daca se predau de catre angajatori: se va lua de la casa de pensii o cutie, se vor completa procese verbale.

Revin cu alte detalii daca mai aflu ceva notabil :lnr (1):



#231651 scanare carti de munca

Postat de madalinab on 28 September 2010 - 02:28 PM in ITM, Inspectia Muncii

Verrona, referitor la programul folosit pt incarcarea carnetelor de munca, cred ca se foloseste doar de itm sau alta institutie publica abilitata. Eu l-am descarcat si am incercat sa-l folosesc ca si angajator, dar nu pot introduce codul fiscal al angajatorului si, din cate am vazut, are predefinite institutiile ITM -ului din toata tara...deci, nu cred ca e pentru angajatori.



#223995 Imprumut in devize

Postat de madalinab on 09 April 2010 - 12:44 AM in MONOGRAFII CONTABILE

Dragi colegi, linkul postat de contnews ne trimite catre un blog. Din punctul meu de vedere, pare inofensiv, dar daca moderatorii colegi considera ca incalca Regulamentul, il vom edita.
Numai bine.



#219726 grile rezolvate iunie 2007-cons. fiscal

Postat de madalinab on 20 February 2010 - 03:28 PM in CONSULTANT FISCAL

Florin, ti-am editat deja 2 mesaje si am rugamintea sa nu mai postezi acel site intrucat, indirect, iti faci reclama. Eu nu am gasit acolo nici o legatura catre blog-ul de care vorbesti, dar poate gasesti o cale sa faci trimitere direct in blog, daca tot doresti sa ajuti.
Altfel, site-ul postat este unul comercial si, fara autorizarea administratorului acestui forum, nu este acceptata reclama, fapt prevazut in regulament.

Numai bine.



#219716 TVA import intracomunitar nedeclarat

Postat de madalinab on 20 February 2010 - 01:41 PM in Arhiva

Corect si conform legii este sa corectezi decontul lunii octombrie 2009, daca aveai tva lunar (probabil ca da) si sa depui 390 sau sa rectifici 390 depusa pentru trim IV (nu III, cum ai spus tu).
Logica este urmatoarea: in primul rand partea cronologica si legala, in al doilea rand - se pot face verificari incrucisate cu statul membru.

Apropo :thumbup: Aceeasi situatie am eu acum: pe data de 15 febr, seara am primit o factura de aic din dec2009. La momentul actual mi s-a spus ca se va incerca modificarea datei facturii la furnizor, pt "rezolvarea" nedeclararilor in termen. :smile:



#219715 achizitie intracomunitara - lamurire caz practic

Postat de madalinab on 20 February 2010 - 01:31 PM in Arhiva

Da.



#219714 declaratii II

Postat de madalinab on 20 February 2010 - 01:25 PM in Declaratii I.I.

Daca ai tranzactii comerciale cu societati din UE, in conditiile codului fiscal, exista probabilitatea mare sa depui lunar.
Cand auzi un zvon este bine sa te si documentezi in legislatie. :smile:




Cometa SQL