Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Daiana's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Daiana's Content

There have been 284 items by Daiana (Search limited from 21-November 07)



Sort by                Order  

#192462 mai pot fi micro ?

Postat de Daiana on 27 January 2009 - 03:31 PM in Arhiva

Cifra de afaceri recalculata foloseste pt stabilirea perioadei in care faci decontul de TVA. Conf. CF perioada de declarare a TVA_ului este luna calendaristica; exceptie de la aceasta regula o au soc care au o cifra de afaceri mai mica de 100.000 euro. Daca o soc s-a infiintat in cursul anului ea va recalcula cifra de afaceri in functie de perioada lucrata (CA*12/nr de luni de la infiintare). Daca in urma calculului facut CA recalculata depaseste 100.000 euro vei depune decontul de TVA lunar (pot exista micro platitoare de TVA lunar).
In cazul tau in luna decembrie cand te-ai infiintat ai facut 11.000 euro : 11.000*12/1=132.000 euro - deci vei depune decontul de TVA lunar.


Art. 156'. - (1) Perioada fiscala este luna calendaristica.
(2) Prin derogare de la alin. (1), perioada fiscala este trimestrul calendaristic pentru persoana impozabila care in cursul anului calendaristic precedent a realizat o cifra de afaceri din operatiuni taxabile si/sau scutite cu drept de deducere care nu a depasit plafonul de 100.000 euro al carui echivalent in lei se calculeaza conform normelor.
(3) Persoana impozabila care se inregistreaza in cursul anului trebuie sa declare, cu ocazia inregistrarii conform art. 153, cifra de afaceri pe care preconizeaza sa o realizeze in perioada ramasa pana la sfarsitul anului calendaristic. Daca cifra de afaceri estimata nu depaseste plafonul prevazut la alin. (2), recalculat corespunzator numarului de luni ramase pana la sfarsitul anului calendaristic, persoana impozabila va depune deconturi trimestriale in anul inregistrarii.
(4) Intreprinderile mici care se inregistreaza in scopuri de TVA, conform art. 153, in cursul anului, trebuie sa declare cu ocazia inregistrarii cifra de afaceri obtinuta, recalculata in baza activitatii corespunzatoare unui an calendaristic intreg. Daca aceasta cifra depaseste plafonul prevazut la alin. (2), in anul respectiv, perioada fiscala va fi luna calendaristica, conform alin. (1). Daca aceasta cifra de afaceri recalculata nu depaseste plafonul prevazut la alin. (2), persoana impozabila va utiliza trimestrul calendaristic ca perioada fiscala.
(5) Daca cifra de afaceri efectiv obtinuta in anul inregistrarii, recalculata in baza activitatii corespunzatoare unui an calendaristic intreg, depaseste plafonul prevazut la alin. (2), in anul urmator, perioada fiscala va fi luna calendaristica, conform alin. (1). Daca aceasta cifra de afaceri efectiva nu depaseste plafonul prevazut la alin. (2), persoana impozabila va utiliza trimestrul calendaristic ca perioada fiscala.
(6) Persoana impozabila care, potrivit alin. (2) si (5), are obligatia depunerii deconturilor trimestriale trebuie sa depuna la organele fiscale competente, pana la data de 25 ianuarie inclusiv, o notificare in care sa mentioneze cifra de afaceri din anul precedent, obtinuta sau, dupa caz, recalculata.
(7) Prin norme se stabilesc situatiile si conditiile in care se poate folosi o alta perioada fiscala decat luna sau trimestrul calendaristic, cu conditia ca aceasta perioada sa nu depaseasca un an calendaristic.@



#191940 cabinet avocatura

Postat de Daiana on 21 January 2009 - 09:52 PM in Arhiva

Folosesti normele de conducere a contabilitatii in patida simpla si codul fiscal , partea cu impozitele din activitati independente.
Am atasat normele, sper ca aveti voi Codul Fiscal

Fisiere atasate




#186297 cabinet avocatura

Postat de Daiana on 03 November 2008 - 03:19 PM in Arhiva

Am sa ajung sa-mi cer singura monografia :))
Daca aveti alte intrebari, si nu s-a raspuns la ele, atunci apelati-ma....daca vreti monografie........ nuuuuuuuuuuu aaaaaaaaaaaaaaam



#185313 cabinet avocatura

Postat de Daiana on 23 October 2008 - 07:05 PM in Arhiva

Asa cum am mai spus in atatea randuri, va trebuie codul fiscal si normele de conducere a contabilitatii in partida simpla. Acolo gasiti tot ce va intereseaza: registre, calcul de impozite etc



#179799 aberatii ale programului MF de la adm. fin.

Postat de Daiana on 04 August 2008 - 06:13 PM in Arhiva

La 30.06.2008 am avut o soc care a iesit din micro si a intrat in imm ( a depasit ponderea de 50% din consultanta).
Am facut 010 si, la sectorul 3, mi-au spus ca salariatii raman la trimestru, vectorul pt salarii nu se schimba decat la 01.01.2009.



#175987 Monografie agentie de turism

Postat de Daiana on 24 June 2008 - 02:42 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Declaratia 390 nu se face pt achizitii de servicii



#175957 Monografie agentie de turism

Postat de Daiana on 24 June 2008 - 10:15 AM in MONOGRAFII CONTABILE

La biletele de avion pe parcurs intern facturarea se face:
- cu TVA la intreaga valoare a biletului mai putin taxa de aeroport (care e scutita de TVA) daca clientul este persoana juridica
- fara a se specifica TVA-ul pe factura (cu TVA inclus) daca clientul este persoana fizica
Restul ai inteles bine.
Daca clientul este persoana fizica nu ai dreptul sa inscrii TVA-ul pe factura; daca clientul este persoana juridica atunci inscrii TVA-ul pe factura - aceasta regula este valabila pentru serviciile turistice pe teritoriul Romaniei
Pe peritoriul extern nu se inscrie TVA-ul pe factura: in UE este TVA inclus, in spatiul non UE esti scutit de TVA
Cei care aplica regulile speciale nu inscriu TVA-ul pe factura, trec doar totalul general.



#175134 cabinet avocatura

Postat de Daiana on 15 June 2008 - 08:40 PM in Arhiva

Am spus de atatea ori: nu am monografie pt cabinetele de avocatura. Va trebuie legea pt contabilitate in partida simpla si Codul fiscal



#168293 Monografie leasing, contract novatie

Postat de Daiana on 01 April 2008 - 10:30 AM in MONOGRAFII CONTABILE

Nu faci inregistrari prin 446 sau 4428, bagi tva-ul in 167.



#152326 Monografie agentie de turism

Postat de Daiana on 30 November 2007 - 10:47 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Dupa parerea mea nu poate exista in contabilitatea unei agentii de turism contul 348, iar in ceea ce priveste 5328 doar daca ia bonuri de masa. Sincer, nu vad cum sa le folosesti.
In ceea ce priveste a doua problema ridicata de tine ti-as raspunde cu placere dar nu inteleg nimic. In principiu, comisionul agentiei este diferenta dintre pretul de vanzare si cel de cumparare al pachetului turistic.



#152323 Monografie leasing, contract novatie

Postat de Daiana on 30 November 2007 - 10:10 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Inregistrezi 2133=167 90.000+tva
In valoare masinii bagi si tva-ul, altfel, nu se va inchide 167



#151395 Impozit profit - Sponsorizare

Postat de Daiana on 22 November 2007 - 12:46 PM in Arhiva

La 01.01.2008 faci 121=117 si diminuezi sau acoperi dupa caz pierderea contabila din 2006. Nu poti recupera d.p.d.v. fiscal pierderea inregistrata de societate in perioada in care a fost microintreprindere.



#149650 registru incasari si plati

Postat de Daiana on 02 November 2007 - 03:54 PM in Arhiva

In registrul de incasari si plati se trec doar incasarile si platile, factura emisa de tine nu o treci decat atunci cand o incasezi, si vei trece chitanta sau op-ul (daca e prin banca).



#149643 ordin 831/2004

Postat de Daiana on 02 November 2007 - 02:48 PM in Arhiva

sper ca am reusit sa atasez ce cauti
Daca nu, scrie-mi o adresa si ti-o trimit pe internet



#149642 Intrebare cost de achizitie

Postat de Daiana on 02 November 2007 - 02:41 PM in Arhiva

Costul de achizitie la care se inregistreaza bunurile in contabilitate se face pornind de la pretul de cumparare la care se adauga toate cheltuielile ocazionate de aducerea in depozitul unitatii a bunului respectiv (cheltuieli pot fi: transport, asigurare pe perioada transportului, cheltuieli de incarcare-descarcare, de manipulare, diverse servici- daca pot aparea). si din care se scad eventualele reduceri cu caracter comercial primite de la furnizor.
In ceea ce priveste TVA-ul, daca societatea cumparatoare este platitoare de tva atunci aceasta taxa se inregistreaza separat. In cazul in care esti neplatitor de TVA, atunci masa tva-ului intra in costul de achizitie al bunului.

EXEMPLU:
Pt platitori de TVA:
pret de cumparare 4.000.000
transport: 250.000
total 4.250.000
tva 807.500
total de plata la fz 5.057.500

inreg contabile % = 401 5.057.500
371 4.250.000
4426 807.500

Pt neplatitori de TVA
pret de cumparare 4.760.000
transport 297.500
total de plata la fz 5.057.500

inreg contabile 371=401 5.057.500



#149641 foaia colectiva de prezenta

Postat de Daiana on 02 November 2007 - 02:30 PM in Arhiva

Cum sa semneze condica daca nu este la serviciu?
in perioada in care este plecat el este acoperit de decontul de deplasare, deplasarea o face in interesul serviului si normal ca el va fi pontat ca nr de zile la calculul salariului.



#149640 diurna vs. bonuri de masa

Postat de Daiana on 02 November 2007 - 02:28 PM in Arhiva

Salariatul nu primeste tichete de masa pe perioada delegatiei, in aneasta perioada el primeste diurna pt mancare

Art. 6. - (1) Salariatul poate utiliza, lunar, un număr de tichete de masă cel mult egal cu numărul de zile în care este prezent la lucru in unitate



#149637 Monografie agentie de turism

Postat de Daiana on 02 November 2007 - 02:11 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Conf normelor de aplicare a C.F. pe facturi nu ai dreptul sa inscrii separat comisionul agentiei de turism.
In legatura cu cealalta dilema a ta: comisionul agentiei este diferenta dintre ce ai facturat tu catre clientul tau si ce ai primit de la furnizorul de servicii turistice, comision care se evidentiaza ca si venit. pe tema asta sunt foarte multe de discutat, in functie de metoda aleasa de tine de a contabiliza facturile si de incadrarea pe care o are agentia ca si platitor de impozit pe venit sau pe profit.
In cazul in care ai incasat avansuri de la clienti, normal ca le vei trece prin 419: "La determinarea bazei impozabile nu vor fi luate in considerare sumele incasate in avans pentru care nu pot fi determinate cheltuielile aferente si de asemenea nu pot fi scazute cheltuielile aferente unor livrari de bunuri sau prestari de servicii care nu au fost vandute catre client".



#149628 cabinet avocatura

Postat de Daiana on 02 November 2007 - 12:29 PM in Arhiva

Oricand ai nevoie poti sa intrebi; iti stau la dispozitie cu tot ce stiu.



#149622 cabinet avocatura

Postat de Daiana on 02 November 2007 - 12:00 PM in Arhiva

Ai acolo totul, despre actele care trebuiesc intocmite.
Nu am o monografie pt asa ceva.



#149619 cabinet avocatura

Postat de Daiana on 02 November 2007 - 11:49 AM in Arhiva

Legislatia care se refera la partida simpla este:
Norma metodologica din 08/07/2004 Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 642 din 16/07/2004
privind organizarea si conducerea evidentei contabile in partida simpla de catre persoanele fizice care au calitatea de contribuabil in conformitate cu prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal
si, binenteles, Codul fiscal



#144783 leasing financiar

Postat de Daiana on 24 September 2007 - 07:45 PM in Arhiva

665=404 cu minussi apoi 665=765si impozitez 765 daca esti micro[/quote]Nu exista in contabilitate inregistrari de genul cheltuiala=venit; nu ai voie sa faci asa cevaIn cazul in care pe factura de leasing, datorita diferentei de curs valutar ai sume pe minus, contabilizezi direct prin venit, prin 768 daca e leasing intern si 765 pt cel externNu inteleg de ce te intereseaza cat ai recuperat din TVA-ul masinii?



#137058 Mutare dosar fiscal din sect. 2 in sect. 3

Postat de Daiana on 12 July 2007 - 05:36 PM in Arhiva

In mod normal nu se poate. Cred ca nu stia aia. Nu iti primeste declaratie pe o luna daca tu esti inregistrat la trimestru. Deci declari 100 la noul sector si platesti acolo.



#136809 Mutare dosar fiscal din sect. 2 in sect. 3

Postat de Daiana on 10 July 2007 - 03:55 PM in Arhiva

Nu se face control de fond, doar se regleaza fisa si, se poate, sa te puna sa-ti achiti datoriile fata de sectorul din care pleci.



#132457 valuta

Postat de Daiana on 29 May 2007 - 01:16 PM in Arhiva

Licitatia valutara nu implica diferente de curs. Cursul la care se face este cel "dictat" de banca care face licitatia (unde ai deschis contul). Inregistrarile contabile sunt:

- pt cumparare de valuta:
5125=5121 val valuta * curs licitatie
5124=5125 val valuta * curs licitatie

-pt cumparare de lei
5125=5124 val valuta* curs licitatie
5121=5125 val valuta* curs licitatie

5125 fiind la aceeasi suma se soldeaza




Cometa SQL