Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Tamara Contor's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Tamara Contor's Content

There have been 13 items by Tamara Contor (Search limited from 25-November 07)


Sort by                Order  

#194126 impozit 50%pe ven din chirii

Postat de Tamara Contor on 13 February 2009 - 08:51 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Codul Fiscal la art.15" - (1) Sunt scutiti de la plata impozitului pe profit urmatorii contribuabili:
b) institutiile publice, pentru fondurile publice, inclusiv pentru veniturile proprii si disponibilitatile realizate si utilizate potrivit Legii nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile ulterioare, si Legii nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, daca legea nu prevede altfel; "



#194125 registru de casa - institutie publica .

Postat de Tamara Contor on 13 February 2009 - 08:37 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Eu inca nu am intalnit un casier la o institutie publica sa nu intocmeasca registrul de casa. Cum justifica intrarile si iesirile de numerar din casierie si soldul existent?
Daca e numit casier si lucreaza cu numerar trebuie sa aiba atributii in acest sens, nu este nimic negociabil cu intocmirea registrului. Si o fisa a postului nu este greu de intocmit chiar si acum



#190795 contabilitatea institutiilor publice

Postat de Tamara Contor on 10 January 2009 - 02:22 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Eu am inteles ca este obligatoriu a se reevalua activele fixe corporale apartinand domeniului public al statului sau al unitatilor administrativ teritoriale, care au fost date in administrare regiilor autonome si nu au fost reevaluate pana acum si trebuie inregistrate in contabilitate la finele anului 2008.



#190287 Au aparut normele de inchidere 2008

Postat de Tamara Contor on 05 January 2009 - 08:04 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Anexele la bilant se gasesc www.mfinante.ro

Fisiere atasate




#175620 Registrul taxe si tarife versiunea 2

Postat de Tamara Contor on 21 June 2008 - 09:47 AM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Vezi postareagabidanea, la Jun 19 2008, 04:42 AM, a spus:

Imi poate trimite cineva pe adresa de e-mail gabidanea@yahoo.com aplicatia pt Registrul de taxe si tarife versiunea 2 pentru institutii publice, adica fisierul Regtaxetarife_v2.exe.
Multumesc anticipat

Se poate descarca de pe www.mfinante.ro



#9575 Baremul anual de impunere si a deducerii personale de baza

Postat de Tamara Contor on 03 February 2005 - 11:20 PM in Arhiva

De cand le asteptam, multumesc mult



#9441 COMPENSARE IMPOZIT PROFIT CU TVA

Postat de Tamara Contor on 02 February 2005 - 08:35 PM in Arhiva

"miky_frunza" a spus:

AM O MICA INTREBARE...IN CAZUL IN CARE O FIRMA INREGISTREAZA PIERDERE....DAR ARE TVA DE PLATA...SE POT COMPENSA SUMELE INTRE ELE? ...MAI EXACT S.D 441=300 MIL...SI S.C 4423 = 450MIL...
AM FOST LA ADMINSTRATIA FINANCIARA SI MI S-A SPUS SA DEPUN O CERERE DE COMPENSARE...AM DEPUS-O DAR NU S-A INTAMPLAT NIMIC...IN SCHIMB AU BLOCAT CONTUL PENTRU ACHITAREA TVA-ULUI.


A aparut procedura de restituire a sumelor de la buget. Iata textul :

Procedura de restituire si de rambursare a sumelor de la buget (07-01-2005)

MFP a aprobat, prin OMF 1899/2004, Procedura de restituire si de rambursare a sumelor de la buget, precum si de acordare a dobanzilor cuvenite contribuabililor pentru sumele restituite sau rambursate cu depasirea termenului legal

Art. 1. - Se aproba Procedura de restituire si de rambursare a sumelor de la buget, precum si de acordare a dobanzilor cuvenite contribuabililor pentru sumele restituite sau rambursate cu depasirea termenului legal, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2. - Directia generala de colectare a creantelor bugetare, Directia economica si administrativa, Directia juridica din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si directiile generale ale finantelor publice judetene, Directia generala a finantelor publice a municipiului Bucuresti si Directia generala de administrare a marilor contribuabili vor duce la indeplinire prezentul ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.


P R O C E D U R A

CAPITOLUL I
Procedura de restituire si de rambursare a sumelor de la buget

1. Sumele care se restituie contribuabililor sunt cele prevazute la art. 112 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata.
2. Restituirea se efectueaza la cererea contribuabilului, in termen de 45 de zile de la data depunerii si inregistrarii acesteia la organul fiscal caruia ii revine competenta de administrare a creantelor bugetare, potrivit prevederilor art. 33 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, denumit in continuare organul fiscal competent.
3. (1) Cererea de restituire trebuie sa fie depusa in cadrul termenului legal de prescriptie a dreptului de a cere restituirea, respectiv in termen de 5 ani de la data de 1 ianuarie a anului urmator celui in care a luat nastere dreptul la restituire, sa cuprinda codul de inregistrare fiscala a contribuabilului, suma si natura creantei solicitate a fi restituita, precum si documentele necesare din care sa rezulte ca aceasta nu este datorata la buget.
(2) Cererea de restituire va fi insotita de copii de pe documentele din care rezulta ca suma a fost platita la buget pentru sumele platite fara existenta unui titlu de creanta, precum si de copii legalizate de pe hotararile definitive si irevocabile sau de pe decizii ale organelor jurisdictionale sau administrative, dupa caz, pentru sumele stabilite prin acestea.
(3) Pentru accizele a caror scutire la plata, prevazuta de Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, se acorda prin restituirea acestora, se efectueaza in conformitate cu procedura de restituire specifica, aprobata prin ordin al ministrului finantelor publice.
4. (1) Dupa primirea cererii de restituire organul fiscal competent va efectua verificarea acesteia, a documentatiei anexate si a datelor din evidenta pe platitori.
(2) Daca organul fiscal competent considera ca mai are nevoie de anumite documente relevante solutionarii cererii, va solicita contribuabilului in scris prezentarea acestora.
(3) Termenul de 45 de zile prevazut pentru solutionarea cererilor de restituire se prelungeste cu perioada cuprinsa intre data la care s-a comunicat contribuabilului solicitarea de informatii suplimentare relevante solutionarii acesteia si data inregistrarii primirii acestor informatii la organul fiscal competent.
5. In cazul in care, dupa primirea documentatiei complete inaintate de contribuabil si verificarea datelor din evidenta pe platitori, organul fiscal competent constata existenta unor obligatii fiscale restante ale contribuabilului care a depus cerere de restituire, sumele solicitate se vor restitui numai dupa efectuarea compensarii acestor obligatii bugetare restante.
6. (1) In cazul in care suma de restituit este mai mare decat suma reprezentand obligatiile fiscale restante ale contribuabilului, organul fiscal competent va efectua compensarea pana la concurenta acestor obligatii fiscale, iar diferenta rezultata o va restitui acestuia.
(2) Pentru restituirea diferentei de suma ramasa dupa efectuarea compensarii, in conditiile legii, organul fiscal competent va intocmi in 3 exemplare decizia de restituire, conform modelului prezentat in anexa care face parte integranta din prezenta procedura. Decizia de restituire se aproba de conducatorul unitatii fiscale.
(3) In baza deciziei de restituire aprobate, organul fiscal competent va intocmi in 3 exemplare nota de restituire.
(4) Documentele prevazute la alin. (3) se transmit de indata, pe baza de borderou, unitatii de trezorerie si contabilitate publica, in vederea operarii restituirii in conturile bugetare corespunzatoare.
(5) Unitatea de trezorerie si contabilitate publica efectueaza restituirea, inscrie pe cele 3 exemplare ale notei de restituire data la care s-a efectuat aceasta operatiune si isi retine un exemplar, restituind organului fiscal competent celelalte doua exemplare.
(6) Organul fiscal competent inregistreaza operatiunea de restituire in evidenta pe platitor, isi retine un exemplar din cele doua ale deciziei de restituire si notei de restituire, transmise de unitatea de trezorerie si contabilitate publica, iar celalalt exemplar al fiecaruia dintre aceste documente il transmite contribuabilului o data cu instiintarea de efectuare a operatiunii de compensare si/sau restituire, in termen de 7 zile de la data inregistrarii acestor operatiuni in trezorerie.
(7) Organul fiscal competent va intocmi un dosar complet pentru operatiunea de restituire, care va cuprinde:
- cererea contribuabilului;
- documentatia care a stat la baza acesteia;
- copia fisei contribuabilului din evidenta analitica pe platitori pentru veniturile care au facut obiectul operatiunii de compensare, daca a fost cazul;
- nota de compensare si/sau nota de restituire, dupa caz, confirmate de unitatea de trezorerie si contabilitate publica.
7. Pentru creantele fiscale administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, reprezentand venituri la bugetul de stat si bugetele contributiilor sociale incasate de institutiile publice finantate integral de la bugetul de stat, pe cererea de restituire, depusa la organul fiscal competent unde este inregistrat ca platitor contribuabilul respectiv, vor trebui mentionate, in mod obligatoriu, confirmarea institutiei publice privind numarul si data documentului de plata cu care s-a virat suma respectiva la buget, precum si confirmarea unitatii de trezorerie si contabilitate publica la care aceasta a fost virata.
8. Prin exceptie de la prevederile pct. 2, sumele de restituit reprezentand diferente de impozite rezultate din regularizarea anuala a impozitului pe venit datorat de persoanele fizice se restituie din oficiu de organele fiscale competente, in termen de cel mult 60 de zile de la data comunicarii deciziei de impunere. Procedura de restituire a impozitului pe venit este cea prevazuta prin normele specifice cu privire la acest impozit.
9. Deconturile cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare, care, in conformitate cu prevederile art. 149 alin. (5) din Legea nr. 571/2003, reprezinta si cerere de rambursare, se solutioneaza potrivit metodologiei de solutionare a acestor deconturi, aprobate prin ordin al ministrului finantelor publice.
10. Procedura de restituire pentru taxele de timbru este cea prevazuta de reglementarile specifice in materie, coroborate cu cele ale art. 112 alin. (4) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata.

CAPITOLUL II
Procedura de acordare a dobanzilor cuvenite contribuabililor pentru
sumele restituite sau rambursate cu depasirea termenului legal

1. Pentru sumele nerestituite sau nerambursate in termenul prevazut de art. 199 alin. (1) si (2) sau de art. 112 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, dupa caz, contribuabilul are dreptul la dobanda conform dispozitiilor art. 119 din aceeasi ordonanta.
2. Dobanda se calculeaza incepand cu ziua imediat urmatoare expirarii termenului prevazut la pct. 1 sau a celui prevazut la cap. I pct. 4 alin. (3), dupa caz, pana in ziua inregistrarii, inclusiv, a operatiunii de compensare si/sau a operatiunii de restituire ori rambursare a eventualelor diferente ramase dupa efectuarea compensarii, in conturile bugetare corespunzatoare, cu exceptia impozitului pe venit.
3. Dobanda se calculeaza de organul fiscal competent numai asupra sumei care a fost aprobata a fi restituita, dupa efectuarea operatiunii de compensare, care se inmulteste cu numarul de zile determinate conform pct. 2 si cu nivelul dobanzii prevazute la art. 115 alin. (5) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata.
4. Plata dobanzii cuvenite contribuabilului se va face numai in baza cererii exprese depuse de acesta la organul fiscal competent.
Cererea va cuprinde urmatoarele elemente:
- datele de identificare a contribuabilului;
- specificarea cererii la care se refera solicitarea de dobanzi, cu indicarea numarului si a datei de inregistrare la organul fiscal competent (eventual data postei, in cazul depunerii prin posta);
- felul impozitului sau taxei si suma solicitata la restituire ori rambursare.
5. Cererea de plata a dobanzii se solutioneaza de organul fiscal competent in termenul prevazut la art. 199 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata.
6. (1) Dupa primirea cererii de plata a dobanzii, organul fiscal competent va verifica de indata indeplinirea conditiilor prevazute la art. 199 alin. (1) si (2) sau a termenului prevazut la art. 112 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, dupa caz, respectiv termenul in care a fost solutionata cererea de restituire sau rambursare, pentru a carei intarziere peste termenul legal contribuabilul solicita dobanda.
(2) Daca se constata ca cererea de restituire sau rambursare a fost solutionata in termenul legal, inclusiv in cazul prelungirii acestui termen cu perioada prevazuta la art. 199 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, dupa caz, organul fiscal competent instiinteaza contribuabilul despre respingerea cererii de acordare a dobanzii, cu mentionarea motivelor care au stat la baza acestei respingeri.
(3) In cazul in care se constata ca cererea formulata de contribuabil pentru plata dobanzii este intemeiata, organul fiscal competent va intocmi de indata procesul-verbal privind calculul dobanzilor cuvenite contribuabilului, al carui model va fi aprobat prin ordin al ministrului finantelor publice. Procesul-verbal va fi insotit de un referat avizat de conducatorul organului fiscal competent, care va cuprinde motivatia depasirii termenului legal de solutionare a cererii de restituire sau rambursare.
7. Procesul-verbal privind calculul dobanzilor cuvenite contribuabilului se incheie in 3 exemplare si se aproba de conducatorul organului fiscal competent.
Organul fiscal competent isi retine doua exemplare ale procesului-verbal, inaintand cate un exemplar compartimentului cu atributii de colectare si compartimentului de evidenta pe platitori, iar al treilea exemplar il comunica contribuabilului.
8. (1) Daca contribuabilul inregistreaza la data platii dobanzilor obligatii fiscale restante, sumele reprezentand dobanzi cuvenite acestuia se vor plati numai dupa efectuarea compensarii acestor obligatii.
(2) In cazul in care suma reprezentand dobanda cuvenita contribuabilului este mai mica decat obligatiile fiscale restante ale acestuia, se efectueaza compensarea pana la concurenta sumei reprezentand dobanda, conform art. 112 alin. (5) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata. Organul fiscal competent intocmeste in 3 exemplare nota de compensare privind efectuarea acestei operatiuni, care va avea circuitul si destinatia prevazute la cap. 1 pct. 6 alin. (4), (5) si (6).
(3) Atunci cand suma reprezentand dobanda cuvenita contribuabilului este mai mare decat suma reprezentand obligatiile fiscale restante ale acestuia se efectueaza compensarea pana la concurenta obligatiilor fiscale restante, diferenta rezultata restituindu-se acestuia potrivit dispozitiilor art. 112 alin. (6) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata. In aceasta situatie se intocmeste in 3 exemplare nota de restituire, circuitul si distribuirea acestui document fiind aceleasi cu cele ale notei de compensare.
9. Daca contribuabilul nu are obligatii fiscale restante si nu a solicitat compensarea cu obligatii fiscale viitoare, organul fiscal competent restituie acestuia suma reprezentand dobanda cuvenita.
10. Reprezentand acte administrative fiscale, procesul-verbal privind calculul accesoriilor, impreuna cu un exemplar al notei de compensare si/sau al notei de restituire, dupa caz, confirmate de unitatile de trezorerie si contabilitate publica, se comunica contribuabilului de catre organul fiscal competent.
11. Pentru fiecare cerere de solicitare a dobanzilor se va intocmi un dosar care se va arhiva la dosarul fiscal al contribuabilului si va cuprinde:
- cererea de acordare a dobanzilor, depusa de contribuabil;
- referatul cuprinzand motivatia depasirii termenului legal de solutionare a solicitarii de restituire sau rambursare;
- procesul-verbal privind calculul dobanzilor cuvenite contribuabilului;
- nota de compensare si/sau nota de restituire a dobanzilor;
- orice alte date necesare solutionarii cererii de acordare a dobanzilor.
12. Dobanzile cuvenite contribuabilului se suporta din acelasi buget si cont de venit bugetar din care s-au facut compensarea si/sau restituirea, dupa caz, a sumei pentru care s-a solicitat plata dobanzii. Dobanda se plateste in lei, inclusiv atunci cand contribuabilul solicita plata acestora in valuta.
13. In evidenta analitica pe platitor, in baza procesului-verbal privind calculul dobanzilor cuvenite contribuabilului, suma datorata acestuia se va inregistra pe credit ca suprasolvire.
14. Compensarea si/sau plata dobanzilor se opereaza in rosu, pe credit, in baza notei de compensare si/sau a notei de restituire, confirmate de unitatile de trezorerie si contabilitate publica.

ANEXA
la procedura

MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
D.G.F.P. .................................Aprobat/Data .................
A.F.P. ...................................Conducatorul unitatii fiscale,
Str. ................ nr. ................
Localitatea ..............................Semnatura
Nr. .............../data .................L.S.


DECIZIE DE RESTITUIRE
a sumelor de la bugetul ..................

Catre:

Denumirea contribuabilului ............................, cu domiciliul fiscal in localitatea .................., str. ........................ nr. .........., bl. ..........., sc. ........., ap. ..........., sectorul/judetul ..............
Cod de identificare fiscala*) ...............................................
In baza art. 112 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, a Cererii de restituire nr. .................... din data ..................., s-a stabilit cuantumul sumei de restituit, astfel:
- suma solicitata la restituire: ....................................... lei;
- suma compensata, in conformitate cu prevederile art. 111 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata: .................................... lei;
- suma aprobata pentru restituire: ..................................... lei.
Impotriva prezentului inscris cel interesat poate formula contestatie la organul de solutionare competent, in conformitate cu prevederile art. 174 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, in termenul prevazut de art. 176 din acelasi act normativ.
___________
*) Se va completa numarul de identificare fiscala, codul de inregistrare fiscala sau codul unic de inregistrare, codul numeric personal, dupa caz.


Verificat,Intocmit,
───────────────────
Functia Functia

Numele si prenumele ...................Numele si prenumele ..................
Data ..................................Data .................................
Semnatura .............................Semnatura ............................



#9406 IMPOZIT PE PROFIT

Postat de Tamara Contor on 02 February 2005 - 03:30 PM in Arhiva

AVRAM a spus:

Am nevoie de ajutorul vostru pentru a putea desface ceva ce am gresit in bilantul pe 2003.Am facturat penalitati pentru neincasarea facturilor in termen(cf contract) in suma de 2.000 mil lei si le-am inregistrat 461=758 analitic distinct. in loc de 461=472.
Cind am calculat impozitul pe profit aceste venituri le-am scazut deci nu le-am impozitat(cf hot , penalitatile se impoziteaza la data incasarii lor).
Din cauza acestor venituri am iesit cu profit contabil de 1.5 miliarde lei(fictiv dupa parerea mea deoarece acele penalitati nu le-am incasat)., PROFIT PE CARE L-AM REPARTIZAT LA REZERVE.
In anul 2005 in urma procesului cu clientul respectiv am pierdut si instanta a dat castig de cauza partii adverse si va trebui sa stornez aceste inregistrari .Cum trebuie sa inregistrez si ce articole contabile pot sa fac in asa fel incit sa nu afectez rezultatele acestui an?

Parerea mea este sa stornezi operatiunea facuta atunci si pentru ca hotararea judecatoareasca e de anul acesta sigur ca o sa aiba influenta asupra veniturilor din 2005, fiindca e asa cum spui, profitul din 2003 e fictiv.



#9403 norme inchidere

Postat de Tamara Contor on 02 February 2005 - 03:17 PM in Arhiva

"ddragos" a spus:

In normele de inchidere se precizeaza ca micro vor depune formularele 10, 20 si 30 fara a depune si formularul 40 care reprezinta Situatia activelor imobilizate. NU se scrie nimic despre anexele din OMFP 306

Mie de la finante mi-a dat un extras din ord.306/2002 in care imi spune ca trebuie sa depuna si microinteprinderile toate situatiile + politicile contabile + note explicative



#9399 BILANT 31 12 2004

Postat de Tamara Contor on 02 February 2005 - 03:07 PM in Arhiva

"Anonim" a spus:

Cand se depune bilantul la societatile non profit? Stie cineva de unde sa iau programul de bilant pentru asociatii nonprofit? Pe sit-ul Min Fin nu este?

A aparut bilantul pentru non profit pe www.mfinante.ro



#9311 modificari recente Cod Fiscal

Postat de Tamara Contor on 01 February 2005 - 09:23 PM in Arhiva

Am auzit ca au aparut noi modificari la Codul Fiscal, prin legea ce aproba OG 138, care binenteles ca mai modifica cate ceva din ordonanta din decembrie 2004 si se pare ca a aparut saptamana trecuta
stiie cineva despre asta?



#6667 CONTR MNIM PE ECONOMIE

Postat de Tamara Contor on 06 January 2005 - 11:25 AM in Arhiva

A aparut in Monitorul Oficial nr.1/03.01.2005 HG 2346



#4210 Contabilitate de gestiune

Postat de Tamara Contor on 16 November 2004 - 12:31 PM in Arhiva

Cine poate sa-mi spuna un program bun care sa aiba si contabilitate de gestiune??????




Cometa SQL